Testdrive: Renault Twizy

După ce terminați glumele cu “bicicletă cu motor” și compania, ascultați aici. Trocariciul ăsta s-a vândut în 12.000 de exemplare în Franța și în cifre asemănătoare în alte țări vestice. Ideea lui nu e rea, la fel cum nici ideea Smart ForTwo nu a fost rea: un șofer și un pasager de mici dimensiuni. Duci copilul la școală și apoi te duci la birou.

Autonomie: 75km. Timp de încărcare: 3 ore la priză normală. Preț: 7.700€.

Nu e o mașină confortabilă, scaunul este de plastic, interiorul este de plastic, scaunul nu poate fi ajustat, oglinzile nu pot fi ajustate. Este o mașină de oraș, pentru distanțe și viteze mici. Sigur, am prins cu ea 84km/h, dar asta nu înseamnă că e făcută să mergi cu viteza asta și să ai autonomie toți cei 75 de kilometri.

Nu e făcută neapărat pentru România, din mai multe motive. Unul ar fi gropile, pe care le simte. Altul ar fi că, neavând geamuri, traficul nu este întotdeauna plăcut, din motive de camioane sau gioarse care expiră noxe peste limită. Și nu e genul de mașină de lăsat pe stradă.

Am urcat cu ea în Poiană. 14 kilometri, 15 minute. Pe drum, computerul de bord spune că mai am 34 de kilometri, pentru că mergeam destul de repede, dar la coborâre s-a ajustat.

N-am reușit să iau amendă de viteză, și am tot încercat. I-am dat pedală în două zone unde era radar și polițiștii râdeau de mine. :(

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

104 comentarii

  1. da-l cu 2000 euro – nou si-l iau.

    00
  2. „scaunul nu poate fi ajustat, oglinzile nu pot fi ajustate” – problema daca esti mai inalt sau mai scund. Nu poate fi condusa iarna sau cand ploua foarte tare. Pentru ce poate, e cam scumpa la 7.700 de euro – multi bani pentru o „masina” pe care o folosesti doar in oras si doar 6-7 luni pe an (in Romania). Cu parcatul pe strada imi inchipui ca e ca si cum ai lasa un scuter sau o motocicleta, cu riscul ca poti gasi un aurolac sau un maidanez dormind in ea dimineata :) In locul ala pentru pasagerul foarte mic incap 3 sacose de cumparaturi?

    00
  3. Bataie de joc la 7700 de euro. Astea sunt facute tocmai pentru a demonstra ca vehiculele electrice nu sunt atractive.

    00
    • mai zi. zici prost, dar mai zi.

    • Hai mai Vali, ca nici tu nu ai da 7700 de euro pe un trocarici ca asta. Dacă s-ar dori cu adevarat o masina elecrica s-ar putea face una normală, nu trompete de genul asta pe care nu le poți folosi la nimic. E doar un golf cart cu sigla Renault.
      S-a încercat o mașina electrică normală și nu a ieșit bine.
      Comaniile auto caștigă mult prea bine din mașinile cu actuale pentru a-și dori o revoluție sau o mașină elecrica funcțională. Nu te întrebi oare de ce Renault îți închiriază bateriile în loc să le vândă?

      00
    • Tehnologia + bateria fac peste 50% din suma aia.

      00
    • face cam mult bateria pt 75km autonomie. la pretul asta tind sa cred ca e o gluma sau ca astia fac masini electrice la misto la fel cum fac Canon si Nikon mirorless anumit proaste. si pentru vest, cred ca un pret corect ar fi vreo 4000 euro.

      00
  4. Asta e aia cu care mergea Manafu?
    Fara geamuri?
    Pe ploaie?

    10
  5. am o necunoscuta in general ref. masinile electrice\: cate cicluri si cate e o baterie noua?

    00
  6. Mai aștept 10 ani și-mi iau Tesla

    00
    • 2015-2016 scoate Tesla un model compact accesibil in jur de 25-35K. Prezentarea e la finele acestui an.

      00
  7. Ideala pt pizza delivery daca vrei sa te vada lumea pe strada D:

    00
  8. Acuma sincer, de banii aia mai bine iau o motoparapantă (e drept, am unde sa aterizez la locul de unde-mi castig painea)

    00
  9. Fiind foarte interesat de masina, am facut un test drive in Suceava acum doua saptamani cu o varianta cu geamuri.
    Vanzatorul a spus ceva de o autonomie garantata de 100 km.
    Eu personal am fost multumit de ea, dar o simt ca pe o masina de care te saturi repede….

    00
  10. Masinuta e k, motorul electric e de rahat cu autonomia si timpul de incarcare.

    00
  11. Mai e un aspect pe care nu l-ai punctat, Vali: pretul de 7.700 EUR nu include si chiria lunara a… bateriei! Da, e adevarat, bateria, lucrul esential la aceasta masina, nu este inclusa in pret, ci ti se inchiriaza! Asa ca esti cam proprietar peste nimic atata timp cat ti-ai cumparat doar o carcasa cu motor, dar nu si alimentarea, pentru care platesti chirie, chiar daca tu nu o folosesti in fiecare luna a anului…

    00
    • Dacă rămâi fară baterie tragi una pe un picior și una pe celălalt, și le folosești ca pe patine. :D

      00
  12. La mine in oras e una ce e mereu parcata afara, in strada. Cred ca are usi cu geamuri etanse,

    00
  13. Am vazut in Luxemburg una din asta si chiar mi-am notat modelul ca eram curios ce e. In ea era un nene din acela la cravata care probabil mai avea un Jaguar in garaj acasa. Parea foarte potrivita pentru plimbat prin oras. Orasul lor adica.

    00
  14. Cvadriciclul (pentru că nu e mașină) Twizy e foarte scump pentru ceea ce oferă. la cei 7700 de euro se adaugă 30 de euro pe lună închirierea bateriei iar dacă dorești geamuri la uși va trebui să plătești în plus.

    00
  15. In pretul de vanzare sunt incluse casca de protectie, cotierele si genunchierele ??? :)

    00
  16. NOU
    #27

    Am vazut-o in Hanovta in fata unui hotel. Simpaticuta, da’ parca n-ai vrea sa fii in ea cand se suie un ML peste tine.

    00
    • cand o parca pisi cu q7 sau range-u langa/peste tine si o ramane doar jumate din ea … dupa care te injura ca ti-ai luat asa ceva, ca tu esti prost si ea nu are nici o vina.

      00
    • … +1 ! ai mare dreptate, eu ca persoana care fac 35-40 de mii de km pe an in interes de serviciu, am vazut zeci de accidente si cele mai nasoale erau alea cu masini mici – polo/fiaturi/etc !

      00
  17. Ilectrica-i o pălitură di moarti la evazioniștii pă motorină! Ielectrica, tohanili șî căruțîli!

    00
  18. NOU
    #31

    Hanovra*

    00
  19. Pt asta iti trebuie permis ? B, A ? Sau o conduci ca pe scuter ?

    00
  20. vreau si eu s-o testez :)

    00
  21. Dar dacă te prinde ploaia şi îţi intră apa pe geam, are pe unde să se scurgă sau trebuie s-o laşi la uscat? Că în poze nu văd vreo gaură de scurgere …

    00
  22. Problema acestui….vehicul este ca are prea multe NU-uri la „chestii pe care le poate face”.
    E gandit pentru orasele civilizate cu oameni civilizati din tari civilizate, iar RO nu se incadreaza aici.
    Nice toy, too expensive.
    O sa iau modelul cu incarcare solara, poate :)

    00
  23. Oare cu cat o scadea autonomia daca iti pui telefonul la incarcat in masina? :D

    00
    • E feature. Ii zice frana de serviciu si ti se inchiriaza telefonul, daca nu ai tu deja. Mai au varianta cu tableta, pentru oprire de urgenta.

      00
  24. Cît de costă „plinul?” :D

  25. Trebuie să repeți test drive-ul la iarnă cu viscol și temperaturi sub -10 grade.

    00
  26. Credeam ca nu-ți mai dau ăștia de la Renault nimic la test. Asta după ce le-ai făcut muci Flunce-ul in vreo 10 rânduri de articol.

    00
  27. Vezi sa nu se gandeasca romanu la seria 3 cand are 7700 euro in mana .

    00
  28. Nu se poate să fiu singurul care crede că e urâtă cu spume :)

    00
  29. Partea neplacuta cu masinile electrice este ca de vreo 20 de ani incoace nu reusesc sa depaseasca stadiul de curiozitati tehnologice, cu toate dezavantajele ce decurg din asta.

    00
    • Cam de acum 3 ani aproximativ au inceput sa depaseasca stadiul de curiozitate, deja in multe orase exista infrastructura utilizabila. Evident, schimbarea e grea, previziunile optimiste zic un 10-15% masini full electric peste 20 de ani.

      00
    • in barcelona e plin de ele. super faine. pacat ca la meltenica mai greu sunt acceptate

      00
  30. Perfecta pt orase occidentale: Viena, Berna, etc. Faza cu bacteria este super, vine cam 360 euro pe an si nu ai grija ei. In 5 ani dai 1800euro ceea ce este foarte bine din punctual meu de vedere. Ideea cu inchiriatul bateriei chiar daca nu este idee originala Renault, bravo lor ca au preluat-o.

    00
    • daca te-ai fi uitat pe siteul renault ai fi vazut ca 30 E / luna pentru baterie este daca faci ceva gen 2500 km / an cu ea. Daca faci 20000 km (adica te cam duci cu ea la munca in fiecare zi + ceva cumparaturi usoare in weekend) te costa bateria 140 E / luna. Care nu e chiar putin, de 700 d elei bagi o gramada de benzina

      00
    • alexx, dacă este cum spui tu, chiria bateriei este de până la două ori mai mare decât costul benzinei pentru o maşină normală pentru acelaşi număr de kilometri. Faină treabă, Renault.

      00
  31. Haide boss, ca de banii astia iei 3 urusuleti din ’90 toamna, cu pana in 300.000 pe km pah bord. Ce dracu, vii cu d-astea la romani. Ne luam niste nemtesti ca alea e bune, nu luam frantujesti.

    Singura chestie care e cam nasola pentru romania este ca pare usor de furat.

    00
  32. Imi plac masinile mici si am ForTwo.
    Insa jucaria asta o vad utila doar pentru copiii de 16 ani
    care isi iau carnetul A1.
    Am vazut-o pe viu, si mi se pare incredibil de mica pentru un om si o geanta/servieta – am vazut ca mai erau si alte modele de la renault tot din gama asta, insa la fel de minuscule.

    00
    • NOU
      #58

      La 7.7k ti-ai luat 5`ar de 2006,la 8k VW Golf 6,s.a.m.d.
      On topic : am vazut si eu Tweety,frecvent intr-un anumit orasel spaniol,o conduce un tip,des..era varianta cu geamuri

      00
  33. Pai si ce te mira ca s-au vandut 12.000 in Franta?
    Este un bun upgrade pentru persoane handicapate locomotor, care pleaca de la clasicul scaun electric.
    In rest, il vad capabil sa congestioneze si mai mult traficul urban, din moment ce poate fi condus fara permis (!)

    00
  34. Ai incercat sa o parchezi perpendicular? Vad ca foarte ingusta ni nici prea lunga nu pare – ceea ce ar insemna ca ar incepea perpendicular pe marginea soselei, intre doua masini, acolo unde Smart-ul e „mare mare”…

    00
  35. Găurica aia din scaun este pentru scurgerea apei de ploaie ?

    00
  36. Si daca te prinde o ploaie zdravana dai cu mopul dupa in habitaclu ?

    00
  37. De-aia nu-i buna masinuta asta in Romania, ca nivelul de civilizatie este cum se poate vedea din majoritatea comentariilor de mai sus.
    Si din cauza gropilor, probabil.
    Eu mi-as lua una, dar cred ca imi trebuie geamuri la usi.

    00
  38. E prea scumpa pentru cat de putina masina cumperi. Pretul corect ar fi cam la jumatate.

    Cam la acelasi pret e MahindraReva e2o. Si e mai masina, are caroserie care arata a masina, are usi normale, parca si spatiu mai mare. https://www.mahindraelectric.com/

    00
    • Normal. Ma duc la dealer-ul Mahindra, ala de pe Iuliu Maniu si cer sa-mi livreze o MahindraReva. Aaa nu exista dealer Mahindra in Romania? Pai np, o import din India, platesc transport+vama+tva si stau vreo 5 sapt. sa astept vaporu sa mi-o aduca. Ce-mi trebuie mie service, asistenta, baterii si garantie? Important e ca am avut pret de achizitie la jumate fata de Renault.

      Lasand glumele la o parte, masina este fie pt omul busy care lucreaza in centrul/centrul business al unui oras civilizat, fie pt delivery chestii mici (pizza, haine, sucuri, orice intra pe bancheta din spate)

      Primul caz nu se aplica in bucuresti/romania, pentru ca nu suntem intr-o tara civilizata si vad multe probleme care vor aparea pe parcurs.

      Insa al doilea caz e genial. Costurile mici (daca luam in calcul un plin de 3 lei pe zi + 50EUR bateriile lunar, inseamna sub 3000 lei costuri anuale), efectul wow si posibilitatea de branding fac din masina asta un bun ideal pt orice companie care face delivery prin Bucuresti.

      Ca si exemplu: un matiz consuma are un cost de 30-40 de lei pe zi pt 100 km in oras, adica vreo 8750 de lei costuri anuale. Plus revizii. Plus ca un matiz are deja milionu de km cu spatele si sigur pica ceva pe el si n-ai garantie. Cred ca pe un plan pe 5 ani, iesi mai ieftin cu masinuta asta electrica de 7000 de euro decat cu un matiz de 1500.

      Un scuter va fi mai ieftin, dar iarna e greu sa te plimbi cu el si nu prea se preteaza la alte livrari in afara de pizza. Plus ca soferii de scuter sunt de obicei foarte imprevizibili, azi sunt, maine pleaca, majoritatea au 18-20 de ani si nu iti poti pune bazele in ei.

      Daca floria nu se apuca sa livreze flori cu twizzy sau maverick shworme, nu stiu ce o sa se aleaga de tara asta!!

      00
    • M-am uitat de curiozitate la Mahindra aia, e ca un smart for2 (ei zic că intră 4, dar probabil indieni) dar la preţ mi-a ieşit 10 000 USD pentru 100 km autonomie.

      Aşa o fi sau nu am calculat bine? Mi se pare un preţ foarte bun ca maşină de oraş, dacă chiar are 100 km autonomie, sau fie măcar 70-80, prin oraş n-ai treabă cu ea.

      00
    • Asa e, doar ca si ei sunt tzarani, inchiriaza si ei bateria. N-am avut rabdare sa vad cu cat.

      Cica spre sfarsitul anului se vor vinde in UK si Norvegia niste modele mai dotate, adica cu airbag si ABS, ca e obligatoriu in UE. Nu se cunosc preturi.

      Sfaraiala e cand o combini cu subventia de la cumparare (acolo unde e; in Norvegia e).

      00
  39. Avantajul este ca daca ramai fara baterie, scoti afara centura de siguranta si il transformi in rucsac

    00
  40. de ce nu pot sa inchiriez toata masina cu 100 euro/luna?

    00
    • Mmmm… poate pentru ca ai plati 6 ani si 5 luni pana sa il achiti? Asta fara sa mai punem in calcul costul lunar al acumulatorului. Sigur, afacere de afacere pe care orice companie ar fi disperata sa sara pentru a-si creste vanzarile.
      Fuck profits, fuck logic, hai sa falimentam renault :))

      00
  41. Daca nu are usi care sa se inchida, care e sistemul maret cu care ii este descurajat si impiedicat furtul?

    00
  42. as inchiria asa ceva in grecia. in thassos, de ex. ar merge grozav pe drumurile alea de munte intre plaje.

    00
  43. E posibil sa prinda pe piata romaneasca, nu are geamuri. Primul avantaj e ca poti arunca tigarile sau pet-urile fara a mai deschide geamul, al doilea si cel mai important e ca totata strada poate asculta melodia ta preferata.

    00
  44. zici ca e facuta la cursul de traforaj – seral. astia cred ca daca scrie electric pe ea, o sa se vanda singura. pai daca ma intalneam cu 3 prieteni intr-un garaj iesea acelasi design, dar ii puneam scaune de logan :) arata jalnic!

    00
  45. basini. dai maxim 1000 euro pe un tico, ford ka etc si mergi in oras perfect. si ai geamuri, oglinzi si consum ok. de restul pana la 7700 face fiecare concediu unde vrea.

    00
  46. Mi-e ca te ia un maidanez in gura si te da jos din ea..

    00
  47. cat timp la banii aia iti poti lua masina de noua (chiar daca e vb de un LOgan de 0.9), nu vad de ce ar cumpara cineva asa ceva?

    00
  48. Decat asa ceva mai bine un buggy, mai ales ca mergi in Poiana sa sperii caprioarele.

    00
  49. Daca nu are geamuri, iarna?! Sau e masina destinata unui singur anotimp? :D

    00
  50. Iubesc ideea de masinuta electrica, care cu siguranta e interesanta de folosit, dar cand ma gandesc ca e cu aproape 1000 euro mai scumpa decat cel mai ieftin logan sau sandero… imi trece.

    00
  51. Cu 4-5000 euro faci conversia in electric la orice masina medie. In banii astia o faci sa aiba aprox 150-200 km autonomie. Motor de vreo 20-25 kw. ( suficient, oricum are cuplu fff mare. )

    00
  52. E o masina de oras, cu siguranta in tarile dezvoltate va prinde bine. La noi inca e rusinea aia de a conduce un asa autoturism …. insa nu inteleg rusine de ce? rusine de taxa de poluare ca nu mai platesti ? E disponibil in 3 variante Urban, Color si Technic cu 2 motorizari de 5CP ce atinge 45km/ora si 17 CP ce atinge 80km/ora daca ai prins 84km/ora e aur atunci, nu credeam ca va atinge 80 iar tu ai si depasit-o!

    00
  53. Cat eram cu a mea in service la Serus baietii despachetau jucariile astea asa ca am tras si eu cu ochiul la ele si imi permit cateva observatii:

    1.Unii producatori nu reusesc sa treaca peste mentalitatea, e electrica trebuie sa arate complet retardat.
    2.Genul asta de masini mi se par geniale daca ar fi undeva maxim 3000-4000 de euro si le-ai folosi doar intr-un spatiu cu astfel de masini. Degeaba esti zen si una cu Gaia daca pe langa tine trece o duba lesinata si te omoara cu noxele, deci vom vorbi de ele peste 30-50 ani prin orase chiar gen Brasov.
    3. Nevoia asta complet idioata a producatorilor de a te tine in lesa cu ceva, OEM motherfucker.

    00
  54. Apropou’ de Renault. Baieti daca citit acest articol, pe cand un nou model de Megane? Ma uit la al meu, ma uit la asta nou si nu pot sa zici decat meh. Arata modern dar totodata arata complet banal, adica poate foarte bine sa fie Hyundai, Fiat sau orice alta banalitate.

    00
  55. NOU
    #93

    E din plastic din ala care rugineste?

    00
  56. Masina e bestiala. Noi am vrut sa o luam pentru inchiriat. Insa exista o problema – nah ca la orice fata frumoasa :) Bateria e in custodie, si poate sa te duca pana la 100 Euro/luna chiria la baterie.

    00
  57. Băi, nu știu de ce, după ce am privit filmulețul am în cap doar „…uie PSD!” Ce ți-e și cu electricele astea… :D

    00
  58. eu personal .mi l-as lua daca as avea banii necesari

    00
    • Daca problema e doar de a avea banii necesari si nu altceva (precum inadecvarea si pretul umflat), nu inteleg de ce nu ti-ai lua un Tesla. Tot electrica si e masina, nene!

      00
    • Si eu mi-as lua o masina electrica, dar nu asta din articol.
      Ceva mai mare si mai sigur (gen Clio), cu cateva dotari de bun simt (clima, scaune ca lumea, mai mult spatiu, airbaguri :D), autonomie minim 50 km in trafic de Buc.
      As da fara probleme 20k pe asa ceva.

      00
    • @ Pro Vezi Fluence Electric – era pe la 27k euro

      00
  59. pacat ca suntem noi o natie de inapoiati. probabil le vom gasi foarte faine peste 10 ani cand le vor vinde toti francezii, spaniolii etc la SH. Atunci cu minim 200,000 km la bord vor fi faine. si smart for two inainte nu prea vedeai la noi, acum e plin de sh-uri

    00
  60. La asta nu-ti trebuie semnalizator, poti scoate mainile pe geam…

    00
  61. puneau niste geamuri si un scaun decent si rotunjeau pretul la 8000, era alta treaba

    00
  62. Poza numărul 7 este un exemplu de AŞA NU privind modul de utilizare al unui prelungitor electric.

    Referitor la subiect, maşina este superbă (mai ales versiunea închisă, că suntem totuşi o naţie de suedeji). Este mai aproape de ideal decât folosirea unui vehicul de 2 tone şi 30 mp pentru a căra o persoană (99% din timp, rar vezi o maşină cu mai mult de două persoane în ea). Preţul maşinii însă… este altă mâncare de peşte. Deocamdată se adresează unor hipsteri şi atât. Evident Renault nu vrea încă să acapareze cotă de piaţă pe segmentul maşinilor electrice, este mai mult o mişcare de marketing deocamdată.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.