Pentru că nu e frumos să râzi de mașina oferită de importator, așa că te faci preș și duci mașina pe o stradă fără asfalt, o pozezi, te dai cu ea două zile pe asfalt și apoi lauzi performanțele excelente 4×4 ale mașinii, care sunt în rând cu restul mărcilor concurente. Sau duci G-Klasse-le pe strada din spatele sediului și o pozezi și o duci înapoi, producând ulterior un review vomitiv. Dar pe cine invită importatorul după aia la lansarea din Spania sau Poiana Brașov? Pe ăla care a testa mașina pe bune sau pe ăla care nu se mai oprea din superlative pentru conserva obosită testată?
Jurnaliștii auto români, în slujba importatorilor încă din 2000.
Ce alt SUV cu AWD ar fi performat mai bine, cu acelasi tip de anvelope, in namolul ala?
Dar ce importanță au anvelopele când rotile care au contact cu solul nu se învârt deloc? Din nămolul ăla de unde nu a ieșit nu cred că reușea nici un alt SUV, dar și în celelalte situații a performat slab rău de tot.
1. Cauciucurile nu sunt de offroad, sunt de sezon rece.
2. Posibil sa nu fii facut reglajele pentru 4×4 sau nu are 4×4 integral sau nu are ESP conectat sau neconectat sau deloc sau plm, rotile se invart aiurea.
3. Masina e mare, grea si garda la sol joasa pentru rotile alea mici si noroi cat china.
4. Aia nu e masina de offroad, Range-ul din fata probabil a facut pipi pe el cu bolta.
5. Nu avea ce cauta la noroi mai mare ca roata cu cauciucurile alea
6. Testul nu e facut de profesionisti (offroad).
@Mihai – „Dar ce importanță au anvelopele” – cam aici s-a rupt filmul. Nu prea ai treaba cu domeniul.
@Grigore2 – uite coaie aici si Range-ul – https://www.youtube.com/watch?v=1XXibkUPLgw O fi facut pipi, dar mai intai pe el, si apoi pe Santa Fe, desi nu prea mai era cazul.
4×4? Eu am zis AWD. Stii ca nu e acelasi lucru, da? Stii ca pentru teren greu trebuie 4×4 (sau 4WD), si nu AWD, da?
@Leo0
Tu nu zici rau ce zici dar daca ma uit atent la Range in multe secvente soferul inainteaza si franeaza( se vad stopurile ) dupa care o pune iar in miscare in fata sau spate, ceea ce ma duce cu gandul ca testeaza tractiunea in conditii de noroi. Asta presupun pt ca la limba rusa abia am trecut clasa..
@Leo. Am fost înțeles greșit. Nu am zis că nu contează anvelopele. Am zis doar că roțile alea care ar fi trebuit să tragă nu se învârteau deloc. Nu aveau importantă anvelopele in testul ăla.(când a coborât șanțul). Se învârteau rotile de erau în aer. Din cauza de diferențial prost gândit. E că la ARO sau că la Dacie. Ir fi trebuit să blocheze roata cu aderență mai puțină și să transmită puterea la cealaltă roata.
Diferenta este ca in filmarea cu Range Rover se vede cum se invart toate 4 anvelope si atunci poti vorbi despre cat de nepotrivite sunt anvelopele pentru acel test fata de filmarea cu SantaFe unde se invarte o singura anvelopa si atunci e clara diferenta data de sistem nu de anvelope.
Uite alte teste, Leo
https://www.youtube.com/watch?v=EFYiljdRoK8
si asta
https://www.youtube.com/watch?v=ik7H20wXc-w
@Robert – cate videoclipuri, campanii media etc. trebuie sa creeze omenirea, ca sa va iasa din cap ideea ca anvelopele nu ar avea vreo influenta asupra comportamentului unei masini???
Ideea ar fi ca AWD nu e adecvat pentru astfel de teste. Ar trebui o masina 4WD. De cele mai multe ori se pune egalitatea intre ele, dar nu e asa ( a se vedea https://www.edmunds.com/car-buying/do-you-need-an-all-wheel-drive-or-four-wheel-drive-car.html pentru mai multe detalii). Pentru asa ceva trebuie un track sau un Jeep:
https://www.youtube.com/watch?v=PgH_evM1Tyk
https://www.youtube.com/watch?v=HUNvYzEixIY
@dodoi – n-ai cu cine.
@leu: amice, esti idiot!
@Robert – sa stai la 2 dimineata, sa te scremi sa postezi si tu ceva inteligent, dar sa nu iasa decat replica asta rasuflata… ntz ntz ntz
Dacia Duster
Bai, m-am uitat bine la clip. In primul rand, trebuia sa puna pe masina cauciucuri cu crampoane rotunde, pentru offroad. In al doilea rand, daca nu a pus asemenea cauciucuri, trebuia sa testeze masina aia intr-un alt loc, cu o alt fel de compositie a suprafetei.
El s-a dus, ca un prost de altfel, pe huma / clisa aia, sau cum se zice. Unde s-au si ingropat cauciucurile. Cu cauciucurile alea trebuia testat, dupa parerea mea, pe drumuri abrupte, pietruite, sau ma rog, dupa caz.
In realitate, in cazul in care nu cauti distractia de a intepenii masina, ci vrei sa treci de anumite obstacole pentru a inainta spre casa/destinatie, cauti rute alternative, pe langa obstacol.
Fie o iei pe un damb mai 2 metri la stanga sau dreapta, fie treci peste un maracine, ciulin, iarba uscata, etc.
Pe drumul ala cu baltoci si noroi o lua ca bolovanu.. Logica (in afara de distractia de a trece fix prin gaura aia, de a concura, de a demonstra cuiva ceva), e sa treci cu bine pe drumul ala, sa nu ramani intepeni. Pai fie incaleci santurile alea facute de altii, fie mergi in zig zag pe unde e mai bine, sau orice altceva pentru a trece cu bine de obstacol. Nu sa intepenesti masina.
Ala e drum fara mare efort pentru unul care stie sa manevreze bine si o dacie 1310.. parerea mea.
Testul e destul de extrem. Poate să fie și Subaru, odată pusă pe burtă degeaba mai filmezi 5 minute, o scoți doar tractată.
Cam ce fel de acte semnezi când primești o mașină la review? Pentru că nici un casco „simplu” nu îți acoperă daune pe trasee off-road.
Este ca si cum ai merge descult iarna si vrei sa faci performanta . Ramane un video frumos si imi place ca nu menajat deloc masina : totul sau nimic .Daca as avea o masina din asta clar nu as face off road cu ea fiind pasionat de asa ceva. Dupa prima iesire din padure o duci la vopsit in cel mai fericit caz asta daca o folosesti si ca masina de zi cu zi .
1. Cauciucurile nu sunt de offroad, sunt de sezon rece.
2. Posibil sa nu fii facut reglajele pentru 4×4 sau nu are 4×4 integral sau nu are ESP conectat sau neconectat sau deloc sau plm, rotile se invart aiurea.
3. Masina e mare, grea si garda la sol joasa pentru rotile alea mici si noroi cat china.
4. Aia nu e masina de offroad, Range-ul din fata probabil a facut pipi pe el cu bolta.
5. Nu avea ce cauta la noroi mai mare ca roata cu cauciucurile alea
6. Testul nu e facut de profesionisti (offroad).
Exceptand punctul 4, de ce plm dati -? Explicati?!
E fix genul de test care trebuie facut.
Ok, in namolul ala era clar ca fara cauciucuri nu ai ce face.
Dar trecerea peste sant si pe drumul ala desfundat s-a descurcat bine. Si asta au aratat acolo.
Partea ca au tras de masina, nu e cazul sa ne impacientam. Daca crapa ceva, ghinion. Orice masina carr crapa dupa un test de genul ar trebui scoasa de pe lista. Nu dai zeci de mii de dolari pe o jucarie de unica folosinta.
Nici o masina fara blocant pe punte nu poate trece usor daca ramane suspendata pe diagonala (la trecerea santului)- pentru ca asa functioneaza orice diferential.
La testele in namol- nu are ce cauta fara cauciucuri adecvate -macar All Terrain daca nu MT-uri. Iar daca ramai pe burta, poti sa ai ce masina vrei – doar troliul te mai scoate.
Am SantaFe de un an. MAsina se comporta onorabil in conditii normale de utilizare, inclusiv pe drumuri forestiere.
Pentru off road- am ramas chiar si cu un Nissan Patrol intr-un sant cu putin noroi pt ca eram cu cauciucuri de strada. Daca nu aveam blocant spate nu ieseam de acolo.
Parerea mea e ca testul e facut doar de dragul de a ramane blocati …cu masina aia, echipata cum o au ei nu te bagi pe unde s-au bagat cu capu’nainte.
Dacă la test. „nu te bagi” atunci noi care ne uitam la video de unde am fi aflat că Nissan Patrol cu cauciucuri de vara iese din șanțul nămolos datorită diferențialului blocant spate, iar Hyundai nu?
Sunt oameni care nu își pregătesc mașina cu care duc copilul la școală, timp de 3 zile in caz că plouă tare când s-au dus la rudele de la 100 de km de oraș în Asia. Video-ul tocmai i-a arătat să nu își ia Hyundai.
N-ai aflat din video, ai aflat de la mine.
Din namolul ala mare unde s-a bagat el cu Hyundai nu iesieai nici cu patrolul patrolului cu cauciucuri de strada. Cand ai ramas pe burta…acolo ramai. Chiar si o masina cu blocant ….doar sapa mai „adanc” in sant dar tot nu te scoate.
@Baliverne, nici Hyundai Elantra nu trece pe acolo, mai trebuie să facem test să îți demonstrăm?
N-am zis nimic de nămolul din care nu ieșea nici o mașină.
Însă am zis că e bună demonstrația pentru anumite categorii de oameni. Acele categorii nu includ nici oamenii care fac off-road din pasiune, nici oamenii care nu ies cu SUV din oraș, nici măcar oamenii care își iau o pătură și o sticlă de apă când pleacă pe ninsoare din oraș, cu atât mai puțin care dețin cauciucuri de nămol.
Dar include exact oamenii pe care îi critică Vali, turma mare de tot, care e mare și în Ro și în Ru. Pentru ei e bun video-ul.
La o prezentare de Cayenne, au asezat masina in lateral in unghi de 45 de grade si au zis: poate si asa, dar 90 la suta dintre Cayenne vandute de noi nu vad drum accidentat
pentru ăia care tot insistă cu „offroad, offroad”, poze cu o acțiune rescue4x4, cu un cetățean rămas în nămol pe un drum de la casa lui spre șosea
da, dai de nămol mare și prin bragadiru, și prin pipera, și prin popești, și prin corbeanca.
cu totii avem poze din tari de lumea a treia.
dar asemenea drumuri sunt motiv de judecata cu primarii si angajati.
cred ca romania duce lipsa de votanti normali inainte de orice altceva.
Ce are a face asta cu un VW cu tractiune fata cu Santa Fe-ul din poveste?
Crezi ca avea cauciucuri de iarna macar?
nu, copii, ziceam că dai de noroi peste tot prin românia, de aia ai nevoie de un 4×4 decent.
unde-s casele în pozele alea?
Daca presimti ca te mananca la fofo sa intri cu masina fara blocant si MT-uri pe drumuri ca ala: ancore, baros, sufa prinsa de masina dinainte si troliu mobil in portbagaj.
Iesi si cu dacia.
Daca iti iei casa acolo esti prost
Daca incerci sa bagi masina acolo esti prost
Problem solved!
E filmat la Bragadiru sau la Popești-Leordeni?
pipera, bos.
Bine, mă, trebuie să fii nebun să te bagi acolo cu un SUV… Plm! Voi încă nu faceți diferența între SUV-uri, offroadere, nu vă uitați la unghiul de atac, cel de degajare, anvelope, etc.
99% dintre cumpărătorii de suv nu vor intra niciodată pe asemenea terenuri. din cei 1% rămași, aproape toți o fac de nevoie. altfel spus, mai nimeni nu dă zeci de mii de euro pe o mașină ca s-o înfunde în noroaie, oricâte opțiuni de off road ar avea.
Daca locuiesti la porumbi, intri neconditionat prin noroaie d-alea.
senile, 1000cp, noroi, distractia incepe pe la 2:10 https://youtu.be/wr6v8BC-2sw
S-au activat jurnalistii auto din RO din cate se pare.
Genul asta de mașini is exact ca și telefoanele. Le luăm mari și frumoase și le ținem în cele mai babane huse, sau in cazul mașinii doar pe asfalt.
Pai normal, ca daca le fac sa fie pe post de bijuterii (carcasa sticla la telefoane, tot felul de accesorii, detalii, bari, faruri, etc la masini), nu poti sa nu le protejezi.
daca am cauciucuri bune zbor pe acolo cu tico. si masina nu e de mers pe drumurile alea decat daca ai bani ca tiriac. iar soferul habar nu are sa conduca sau face pe prostu.
tre sa mergi in viteza, sa speli roata, sa o tii macar cu un rand de roti pe iarba si sa nu o pui pe burta accelerand ca prostu cand ai ramas intepenit. macar incercai un balans. eu merg 10 km pana la dunare si inapoi pe tot felul de drumuri prin orezarie si am ramas intepenit de doua trei ori in 9 ani. prima data am iesit fiind impins de colegul de barca si un cioban si a doua oara am sapat, am saltat cu cricu si am pus cateva pietre sub roata si pa si pusi! pana de curand purtam doar cazmaua cu mine, acum am troliu manual, un tarus de fier striat si un ciocan de 3 kg, plus 2 sipci pe care sa le leg pe roata ca un fel de prelungitor lateral.
un fost amic care ” s-a dus ” si si-a luat tuareg , cand l-a bagat prima data prin padurea de pe malul dunarii l-a apucat durerea de inima si si-a luat un nissan de vreo 3000 de euro si cauciucuri de 1000 de euro. dar si cu aia a ramas intepenit pe un rastav de salcie sau plop ca era padurea inundata si nu vedea pe unde ce si cum. pana la urma l-a scos o amarata de caruta ca nu a mers scos nici cu tractorul.
daca as putea sa fac din tico un 4×4 ar fi perfect ptr mine. acum am 4 ticolino iar pe doua le-am pus profil paralelipipedic si platband gros pe dedesubt. ma duc si ma intorc de la balta cu 7 lei pe vreme buna poate si mai putin iar pe vreme rea, nu conteaza… cat despre piese, se mai gasesc. plus ca am cel putin un rand de piese de rezerva si de canibalizat din ele.
cine vrea 4×4 si se duce pe drumuri grele trebuie sa aiba buzunarul adanc si timp de stat prin service.
parerea mea.
Offtopic: am ajuns pe linkul dat de tine pe twitter cu fata de la vremea. Dau play la video si… 2 min jumate de reclama la “visuri la cheie”.
Next level advertising, doar la protv.
banează câteva domenii din localhost și ești ok
||2mdn.net^
||ad.dc2.adtech.de^
de mai bine de un an nu accesez siteul stirileprotv – mi s-a acrit de reclamele lor
Iti dai seama ce mandrii sunt aia cand scot rapoarte de vizualizari: uite sefu avem de 100 ori mai multe views pe reclame decat pe videourile propriu-zise.
Sau: sefu nici nu avem nevoie de video, doar de titlu interesant ca oricum nu asteapta nimeni 2 minute de reclama ca sa vada ceva.
cand iti permiti sa-ti cumperi singuri masina ori primesti destule sponsorizari atunci poti testa cum vrei tu masina. atata timp cat esti sarac si iti place sa fii invitat pe la diferite evenimente atunci taci si inghiti
jurnalistii auto sunt mizerabili ca si aia de gadteuri de altfel, toate is bune in 99% din timp.
Dar sa ne uitam putin si la masina, 0.1 din Santa fe-urile din Romania vor incerca sa treaca prin asa noroc sau sa faca forfecare de punte si minuni dinastea.
Majoritatea sunt gandite sa te duca la cabana de la munte si sa urci bordurile mai usor.
Astia care cred ca SUV e masina de teren,sunt fix ca aia care cred ca daca au motor mai mare pe seria 3, e automat masina sport.
SUV stie off-road atat cat sa ajungi cu masina la casa de la porumb,pt ce face nene asta in filmulet exaist masini pt off road.
Clar, unul ce vrea sa își cumpere un Hyundai sau o Kia fix pentru asta vrea mașina și are nevoie de cât mai multe review uri de off-road pe câmp cu noroi ca să știe că poate agăța plugul de el în caz ca i se strică tractorul sau i se îmbolnăvesc boii.
Eu zic ca s-a descurcat onorabil, mai bine decat m-am asteptat. N-a ramas bara pe jos, nu s-a rasturnat, nu s-a zgariat, nu a iesit fum din motor. Asta e un test util, sa stie cat poate masina daca ii apuca vitejia prin vacante, pe la tara sau pe la un gratar. Si asa stock, cu dotarile si cu anvelopele cu care mergi zi de zi
Iubesc comentariile astea cu „soferul e prost”, „soferul nu stie etc”.
Soferul pare extrem de bun, 1/50 soferi nu sunt la nivelul ala.
Hyundai e o masina decenta dar nu impresioneaza cu absolut nimic. Ca tot vorbeati voi de Range, un Duster umilea Santa Fe-ul pe drumul ala.
Testul ăla pe diagonală nu are legătură cu cauciucurile.
E un test clasic folosit peste tot in lume pentru testarea sistemelor 4×4.
Și acolo e sistem awd cu diferențiale care clar nu vor avea de face. Eventual doar dacă știe frâna automat rotile din aer dar nu e ușor de pus la punct un sistem bun.
La faza cu noroiul cauciucurile fac 90% iar 10% sistemul 4×4.
Dar la testul de diagonală n-are nici o scuză să se scuture așa zici că înnebunește.
Eu n-am fost departe nici cu Navara nici cu Duster, cand le-am testat. Chiar am vrut sa vad ce pot, si asta s-a reflectat in review.
De aia masinile aratau asa dupa test:
https://arenait.ro/files/2018/04/Navara-NP300-offroad-4.jpg
https://arenait.ro/files/2018/02/Dacia-Duster-2018-Review-Exterior-16.jpg
Iar cei de la reprezentanta au fost fericiti ca le-am testat masinile pe bune.
Dar da, eu nu sunt jurnalist, deci nu pot fi jurnalist auto.
Asa arata duster-ul meu de la firma la fiecare vizita pe santier, asa ca nu stiu ce mare smecherie…. daca era jumatate de masina full gri, te mai credeam.
Conditiile sunt reale, majoritatea rezidentialelor au drumul de acces ca cel din video. In rest, sunt masini toate. Uitati-va la buhnici cu copchilu ala Iliuta sau cum ii zice, lauda si un rahat daca le iese ceva. Fac reclame la o firma de leasing cu masini manarite, reclame la huse de telefon, chiar a pacalit-o pana si-a facut si casa moca. Asta e nivelul testelor in Rromania,