Tesla și configurația de la Model3

Tesla a anunțat că aceia care vor cumpăra Model3, cel mai ieftin autoturism electric oferit de companie, nu vor avea de ales decât culoarea și mărimea roților.

Ceea ce mi se pare OK. Coisan, are de toate pe ea, n-ai ce alege. Nu poți alege tu ca istețul casetofon din ăla de 2 lei și apoi să îți pui o unitate de 200€ de pe aliexpress și să te miri de ce a murit bateria. Sau să sari peste senzorii de parcare, că sunt 150€, și să îi pui cu 200 lei montajul, 200 lei ei, și economie de 150 lei. Sau să iei cu cutie manuală, să simți mașina. Sau geamuri spate manuale. Sau spălător de geamuri, că aia e important, dar fără senzori parcare.

Și toate manelele pe care și le aleg clienții când sunt idioți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. trapa e standard?

    00
  2. Ceea ce mi se pare de bun simț. Nu ca la vag, care sunt în stare să nu-și dea nici roțile în prețul de bază.

    00
    • Mă jucam cu configuratorul Audi R8. La mașină de 120.000 + , pilotul automat și AC automat sunt opționale… Penibil.

      00
  3. Standardizarea înseamnă costuri reduse de fabricație și întreținere. (E ceea ce nu prea înțelege Armata Română când alege vehicule de teren și transportoare blindate.)
    La 35.000 de dolari fără subvenții (și 25.000USD cu subvenții) s-ar putea să fie aleasă de o mulțime de oameni care s-au săturat de prețurile nesimțite din serviceurile de marcă.

    00
  4. *Spuse el cu manie proletara*
    Omul vrea sa simta ca a facut el o jmecherie, ca a pacalit vanzatorul, ca il pacaleste de 1 leu la livrare.

    00
  5. cand am cumparat masina cu 5 ani in urma am consultat evident pachetele de dotari, stiind in mare ce vreau. Surpriza a venit insa cand am descoperit ca optionalele dorite sunt imprastiate in 3 pachete de dotari, pachete ce contineau si alte manele pe care nu le doream. Am ales pachetul de baza pana la urma si sunt ok cu asta. Eu optasem pt geamuri electrice (fata/spate), clima (nu ac), proiectoare, alarma, faruri adaptive cu xenon si trapa.

    00
    • Sunt intenţionat gândite şi făcute aşa, ca să iei cât mai multe pachete.

      Doar nu crezi că n-au trecut listele alea pe la departamentul de marketing şi vânzări înainte ca să fie „optimizate” ? :)

      00
  6. Pe Donald Trump il doare in cur de Tesla. :D

    00
    • donald trump s-a nascut pe olita de aur, il cam doare in cur de orice.

      00
    • Trump il are in consiliul de advisori pe Musk…deci nu il doare deloc in cur de tesla. Cu atat mai mult cu cat productia tesla e 100% in USA, spre deosebire de alti producatori.

      00
    • NOU
      #13

      Musk nu mai e in consiliul de advisori. Pe Trump il doare in cur de orice nu e Trump. Productia Tesla nu e 100% in US, are o fabrica si in Olanda.

      00
    • Cautatorii profesionisti pe google tind sa devina o specie tot mai numeroasa si agasanta in analfabetismul ei functional.

      Mucea, dig deeper cand intri in discutii in contradictoriu.

      1. Legat de calitatea de membru a lui musk in consiliul lui trump…ideea era ca lui trump i-a pasat de tesla si de ideile lui musk astfel incat sa ii propuna membershipul. Asta era subiectul comentariului caruia i-am dat reply. Ca Musk a scris pe twitter acum cateva zile ca se retrage…e optiunea lui personala. Nu schimba faptul ca pe trump nu il doare in fund de tesla, ci chiar ii pasa. Sa asteptam urmatoarea intrunire a consiliului si abia apoi se poate concluziona oficial ca x sau y nu mai sunt membri.

      2. Unitatea tesla din olanda nu fabrica masini tesla, ci e doar un punct in europa unde ajung masinile si mai sufera niste procese de asamblare/testare pt a corespunde regulilor specifice UE. „Currently all Tesla vehicles are produced in Fremont California and then partially assembled in Netherlands for various logistic and tax purposes.” Evident ca Tesla are locatii in toata lumea unde asigura service sau alte facilitati. Ideea era ca productia in sine e 100% in state.

      00
    • NOU
      #16

      „Cautatorii profesionisti pe google tind sa devina o specie tot mai numeroasa si agasanta in analfabetismul ei functional.”

      Ba da te mai suporti?

      1. Si totusi nu e adevarat. Bagatorii profesionisti in seama tind sa manance rahat reglandu-si pozitia atunci cand afirmatia lor nu e adevarata. Musk a anuntat ca pleaca din consiliu. Punct.
      2. Rahatul ala cu consiliul e o lovitura de imagine. Trump does what Trump wants. Cand mediul de afaceri iti spune sa ramai acolo pt ca e good business iar tu iesi pentru ca mai da-i in pendula mea si pe aia, atunci nu-mi spune ca l-a chemat pe Musk acolo pentru ca pune pret pe parerea lui.
      3. Si totusi fabrica se numeste. Si e doar prima, o sa mai apara si altele. Apropo, ai puncte pentru ca ai pus „cautatorii profesionisti pe google” in aceeasi postare cu “Currently all Tesla vehicles are produced in Fremont California and then partially assembled in Netherlands for various logistic and tax purposes.”
      Bitch.

      00
  7. Așa făcea și Henry Ford – „Puteți alege orice culoare doriți, atâta timp cât este negru” ;)

    00
  8. NOU
    #18

    Gresit! Dar fiecare are dreptul la o parere. Asta demonstreaza perfect diferenta dintre masini si electrocasnice.

    00
  9. „Și toate manelele pe care și le aleg clienții când sunt idioți.”

    „Totuşi, în momentul în care Ceauşescu a văzut prima maşină Dacia 1300 fabricată în România, a exclamat:„Prea luxoasă pentru idioţi!“. Imediat, s-a renunţat la radio, oglinda laterală din dreapta şi la încălzirea scaunelor din spate. Aşa s-a ajuns, potrivit lui Pacepa, „la un model cu mai puţine dotări ca Renault 12, care oricum nu avea prea multe dotări“. După ce şi „alte luxuri inutile“ au fost eliminate de către birocraţii zeloşi, Ceauşescu s-a declarat mulţumit de varianta finală:„Perfectă pentru idioţi!“.”

    00
    • Asta cred că e un mit cu pentru idioţi, există vreo sursă reală? Cred că a fost doar foame după simplificare şi ieftineală, atâta tot.

      Că în rest ai dreptate, am văzut renault 12 cu cutie automată, cu casetofon standard (deşi nu cine ştie ce) dar cam atât. N-am văzut nici unul cu geamuri electrice sau aer condiţionat. De încălziri în scaune poate era ceva variantă pentru nordici, alea în general au chestii de genul.

      00
    • Auzi, o mai lăsăm și noi moartă cu rahatu’ ăla de carte a lu’ Pacepa? Cârnatul ăla de securist după ce a supt la rusnaci și s-a cărat dincolo, scrie romane de gară ca să aibă din ce trăi …
      (R12 avea „scaunele spate” încălzite?)

      00
  10. *știrea este că pentru început vor fi foarte puține opțiuni, până producția intră într-o cadență nominală. Ulterior vor fi probabil aceleași ca la model s (suspensii inteligente, baterie de 100 kwh, parbriz panoramic, etc)

    00
    • In Model 3 incap baterii pana la 75 kWh.

      00
    • @dan pandrea – ideea din commentul meu era că zoso greșește, nu e adevărat că model 3 nu va avea multe dotări opționale, numai pentru moment nu le are, până își intră roboții din Fremont în mână nu vor exista multe opțiuni. Fiecare opțiune în plus dublează șansa ca ceva să meargă prost, vezi lansarea model X. Sau cu cuvintele lui Elon Musk (emphasis pe cuvintele ”initial”, ”right at the beginning”): “I should say that we’ve kept the initial configurations of the Model 3 very simple. A big mistake we made with the X, which is primarily my responsibility — there was way too much complexity right at the beginning. That was very foolish.”
      În legătură cu bateria de 75 kwh – îmi amintesc de o declarație de-a lui Elon Musk din 2016 care merge cam în aceeași direcție, din păcate nu reușesc să găsesc pe gugăl: pentru început nu vor exista baterii mai mari de 75 kwh pe model 3. Ulterior va exista opțiunea asta, și sunt gata să pun pariu aici că în 2019 va apărea opțiunea de 100 kwh la model 3 și de 125 kwh la model s și x.

      00
  11. Corect. La început „bătaia” va fi pe baterii. „i-am pus gaz, n-am treabă” va deveni „i-am pus X kw, n-am treabă”. Până vor înțelege toți (șoferi și vendori) că mașina când stă tb să stea la încărcat. Oriunde.

    00
    • eu deja vad noi oportunitati, problema e totusi alta, oare face fata o tara ca romania, furata din toate colturile la un necesar marit daca trece pe electric?

      00
    • Nici o problema, noi suntem cu 50 de ani in urma, o sa trecem pe electrice cand aia de afara foosesc teleportarea de vreo 10 ani

      00
  12. Bă ești nebun? Nici măcar covorașe gratis? Nu cumpăr!

    00
  13. Fara sa vreau sa va intristez romania inca nu este pregatita pentru masini electrice. Poate sa aiba pret si de 100$ cu toate dotarile posibile, inca nu… sunt convins ca se vor dezvolta in viitorul apropiat gen 4,5 ani dar acum nu. :)

    00
    • are la dedeman prelungitoare de 30m si 50m pe mosor. bagi unu d-ala in portbagaj si si cand te dai jos din masina iei si stecherul cu tine :)

      00
    • Iei prelungitoare cu tine nu-i problema … dar daca esti undeva la munte unde nu gasesti curent, ce faci? Plus ca acum vara hai sa zici ca faci cumva si te incadrezi in cei 600 parca de km autonomie si ajungi la un punct de reincarcare dar iarna cand ai mai multi consumatori gen incalzire, stergatoare pornite, drum mai greu … etc nu stiu cum e. Poate cand vor ajunge la peste 1000 km autonomie si infrastructura cu puncte de reincarcare vor merita peste 20000 E dar in momentul de fata nu isi merita banii chiar deloc. Plus ca vor avansa cu tehnologia si vor aparea modele mai bune cu mai multe dotari, cumperi una acum ramai cu ea asa cum e :)

      00
    • unde rahat mergi 1000km pe zi, gogule?!

    • @Marius pe principiul „nu cumpar acum ca apare maine mai bun” nu ar trebui sa.ti mai cumperi nimic niciodata. Ca esti fraier daca o faci, nu se merita.

      00
    • Cosmine nu intotdeauna. Uite eu vreau un Duster .Am bani sa iau unul acum dar am decis sa mai trag un an de Loganul ce-l am si să astept nou Duster care promite sa fie mai mare si mai fain.

      00
    • pendula mea, de ce sa mai mananci ca maine oricum ti se face foame.

      00
    • România nu e pregătită nici pentru alea pe benzină şi motorină, la ce infrastructură avem.
      Nu e pregătită nici pentru trenuri care să meargă cu peste 40kmh, care există de peste 100 de ani imediat.

      Dacă după asta te iei, nu ştiu ce mai faci.

      00
    • dezvoltarea bateriilor nu o sa mai mearga spre capacitati mai mari, ci spre timpi mai scurti de incarcare. E inutil sa ai autonomie de 1.000 de km, cand nici un om normal nu conduce atata fara sa opreasca. Nici cu o masina pe benzina/motorina nu prea poti avea o astfel de autonomie cu un plin.

      00
    • @zoso a fost o emisiune pe pro tv la care m-am uitat. in emisiune au facut un test cu plecare din bucuresti si destinatie cluj napoca cu o masina electrica autonomie 400 km daca nu ma insel. au ajuns la cluj a doua zi ca au tot oprit pentru reincarcare la Pitesti, Sibiu, Alba, … . ce zici ti-se pare o masina care in momentul de fata merita sa o cumperi? gogule nu toata lumea traieste viata ca tine in fata unui calculator si bricoleaza prin curte lucruri de nimic apoi scrie cu scarba despre una alta si daca merge la vreun eveniment sau „targ” scrie cu scarba a doua zi despre ce a vazut. sunt oameni care chiar au nevoie de autonomie de cel putin 1000 km ca se merite investitia. in momentul de fata parea mea e ca faci o investiei proasta daca alegi o masina electrica.

      00
    • dacă pleci cu ideea „lasă bos, că ne descurcăm noi, da, riști să o iei în bot. azi e nevoie de un pic de planificare pentru o călătorie cu o mașină electrică.
      dar nu știu cum se face că și idioții de la protv, și idioții de la hotnews, toți pleacă la drum cu mașinile electrice și toți dau cu ele de gard.

    • La reportajul de la pro au folosit un BMW i3 electric dacă nu ma înșel cu autonomie de maxim 150km, ori noi suntem în 2017 și facem reportaje cu tehnologie din 2013. Puteau sa ia un Zoe de exemplu, sau o Ampera-e și sa facă testul.

      Oricum pe mine nu ma interesează ca autonomia sa fie de 1000km, 4-500 îmi e suficient. Ce îmi place cel mai mult e sa decoleze de pe loc, sa nu mestec în mămăligă și sa nu aibă la la schimbarea treptelor dar aici nu mai e cazul.

      00
    • @razorsbk cred ca era BMW i3 electric cum zici nu mai stiu nici eu. daca ai un timp mai scazut la incarcare nu te ajuta cu nimic daca nu ai autonomie mai mare. degeaba stai 30 min. de ex. ca sa se reincarce cand tu nu poti merge cateva sute bune de km fara reincarcare. 4-500 iti este suficient? poate pentru oras da. dar pentru afara m-as mira sa iti ajunga. gandeste-te ca mergi la munte iarna sau iesi din tara mergi spre franta, germania, … crezi ca iti ajunge? viitorul trebuie sa fie spre autonomia bateriei mai mare si nu spre timp de reincarcare mai mic. nu e ca si la telefoane :)

      00
    • avem orașe lungi de 200km ca să ai nevoie de 500km autonomie?

    • NOU
      #44

      Daca vrei sa pleci din Ilfov, sa faci pe taximetristul 8 ore si sa te mai si intorci acasa, ai nevoie de baterie. Cativa kWh fac diferenta intre drumul cel mai scurt si „lasa sefu ca stiu eu o scurtatura”.

      00
    • @zoso iti cumperi masina strict pentru oras?

      00
    • marius, tu ai zis asta.

      4-500 iti este suficient? poate pentru oras da.

      iar discuția de mai sus era că, dacă ai electrică, te poți interesa unde o poți incărca la drum lung încât să nu rămâi cu ea în drum.
      hai, fii coerent.

    • @marius Fără să mă fi întristat, bați câmpii :))). Bănuiesc că băieții care au dat 120k eur pe Model S sau 150k eur pe Model X (sunt câteva în cluj, cu număr de cluj) erau neinformați, nu vorbiseră încă cu tine, să afle că România nu e încă pregătită :))))

      00
    • @johnny cei care au dat 120k, 150k eur pe ele fii sigur ca mai au 1, 2 masini in garajul de la vila si nu au cumparat-o cu gandul ca econimisesc / poluare si alte cele :) si nici cu gandul ca vor ramane fara baterie pe drum.

      00
    • vorba lui zoso, ne focusăm și noi puțin pe subiect, sau alunecăm dintr-o parte în alta, fără noimă? Este sau nu România pregătită? Continui să spui că tu nu ți-ai cumpăra nici măcar cu 100 de dolari o mașină, pe care ai putea să o revinzi pe loc cu 100k eur? :)))))))) Unul dintre teslarii din cluj e cel mai bun prieten al meu, nu numai că nu are altă mașină, dar nici măcar nu A AVUT nicio altă mașină înainte de Tesla, deși e coder, și făcea 1000 eur pe lună în anul 1 de facultate (acuma merge spre 10k/lună), nu i-a trebuit niciodată mașină. Când a văzut Tesla.. love at first sight. Și și-a cumpărat Tesla acum 3 ani, când infrastructura de încărcare era de vreo 10 ori mai mică decât azi. Și cu toate astea nu avea nicio problemă să meargă oriunde în România. În Europa nici nu mai vorbim, la 200 de km de Cluj începe civilizația. Astăzi, as we speak, și în România sunt încărcătoare efectiv peste tot. https://www.plugshare.com/

      00
    • @Marius Pai poti sa ai o masina mica electrica de oras cu care te duci la serviciu zi de zi si una de familie pentru afara. Am avut vecini in Bucuresti care isi permeau doua barci (sedan) de familie desi stateau in Militari.

      Asta cu autonomia mie nu mi se pare un dezavantaj. Mai taie elanul vitejilor care conduc 24h fara pauze de rigoare si apoi se lauda ca au fost in Europa cu masina.

      00
  14. Io as vrea o Tesla cu cutia manuala

    00
  15. Daca as avea bani m-as face sofer de Uber cu o Tesla Model 3

    00
  16. Toate manelele pe care și le aleg clienții când sunt săraci. Așa se spune corect. Crezi că e vreunul care nu vrea echipamentele originale?

    Să presupunem că vorbim de BMW, mașină cu o reputație ingrată în România.

    Vrei unul, iar cu tot ce trebuie pe el te trezești că te costă 35 de mii dar nu ai atât decât dacă îți vinzi copiii la kil’.

    Și atunci ce zici? Știi ca senzorii și camera de parcare sunt ale dracului utile, dar mai scoți 1000 de euro și le pui pe urmă cu 500 de lei. Nu-i chiar c trebuie, da’ parcă nici Volkswagen n-ar fi. Și tot așa.
    Și, da, e greșit. Și sunt de acord că e bine că Tesla face asta. Așa ar trebui să fie mașinile fără opțiuni prostești. Gen sa scoți aerul condiționat dacă vrei.
    Dacă produci o mașină de 30k+ EUR /$/£ ar trebui să îți fie rușine să zici, hai că pot să ți-o dau cu 500 mai ieftin, dar nu îți mai pun senzori de parcare, sau geamuri electrice. Gen, bă, vinzi căruțe de lux sau mașini?

    00
  17. Mai trebuie sa fie cel puțin doua chestii de ales. Bateria (60 sau 75 kWh) și acoperișul (sticla sau metal).

    00
  18. https://www.tesla.com/findus#/bounds/48.265274,29.757080599999995,43.62329769999999,20.261759299999994?search=supercharger,destination%20charger,&name=romania

    Daca esti din Bucale, Braila sau Craiova o sa ti-o incarci „in curand”. Daca esti din Cluj ti-o incarci la dinamu’ de la bicicleta.

    00
    • În cluj sunt la momentul actual 5 stații de încărcare pentru mașini electrice (gratis, nu se plătește reîncărcarea). Primăria mai instalează până în septembrie încă 5 în parkingurile cu barieră. Într-adevăr, nu sunt superchargere, să îți încarce 80% din baterie în 20 de minute. Dar stau la casă, așa că nu m-ar ajuta cu absolut nimic un supercharger poziționat ÎN CLUJ (btw, TOS superchargere nu permite încărcarea mașinii și birjăritul loco, prin oraș.. superchargerele sunt făcute numai pentru drumuri lungi, e drept că clienții Tesla abuzează, dar dacă se atinge un prag critic vor fi banați șoferii respectivi, dacă vrei neapărat caut citatul lui Elon Musk).. în schimb mă ajută dacă e în alt oraș, când plec DIN CLUJ :). Nu știu dacă sesizezi https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/se-pun-prize-statii-pentru-masini-electrice-in-centrul-clujului–157021.html

      00
    • In parking-urile cu bariera crezi ca o sa fie loc rezervat pentru cei care au masini electrice si vor sa reincarce bateria? Eu nu cred niciodata ca vei gasi 2,3 locuri libere (rezervate) in parking-uri ca sa le poti folosi oricand. Pai parcheaza pe locuri de handicapati si nu vor parca pe alea. Nu-i pregatita inca Romania pentru electrice de nu intelegeti? Va fii pregatita dar in viitor poate peste 4,5 ani. Salut, cele bune!

      00
    • @Marius, salut, hai pa :))). Deja acum sunt încărcătoare în Cluj (unul de capacitate mare, la kauflandul de pe fabricii, 50kw, încarcă aproximativ 10 km de autonomie pe minut) GRATIS. Și GOALE. Vrei tu neapărat să mă duc să fac poză? Ești supărat tu pe ceva, dar nu știi exact motivul :))))

      00
    • Nu-s suparat @johnny … n-am de ce sa fiu :). As fii suparat daca as da o gramada de banii pe o masina electrica si as ramane undeva la munte iarna fara baterie. De asta mi-ar fi frica in rest o masina electrica e ceea la care visez sa fie urmatoarea mea masina. La munte ( la tara ) nu-i ca la oras la fel cum iarna nu-i ca vara ( vb lu basescu ). Esti din cj, si eu. Daca mergi doar in oras cu ea, polus, iulius, prin centru, floresti s.a.m.d. merita sa ai si cu o autonomie de 300 km / incarcare ( cand e bateria pe terminate dai repede o tura o reincarci si gata …), da nu merita cand mergi la munte gen transalpina ( ce te faci daca ramai acolo cu ea pe serpentine fara baterie prietene? n-ai puncte de incarcare acolo!, e doar un exemplu).

      00
    • NOU
      #69

      @Marius:ce mare cacat sa iei in portbagaj un generator pe benzina,atunci cand mergi pe Transalpina? :)))

      00
    • @marius ca principiu general, nu se poate discuta cu un nene confuz. Continui să răspunzi anapoda. Ai mers vreodată cu o benzinară pe transalpina fără benzină în rezervor, și când ai rămas în pana prostului, ai putut să o reîncarci? :))))) Dacă da, nu cred că a pățit cineva vreodată asta, în afară de tine. Dacă nu, ce rost are exemplul ăsta? Ce anume demonstrează un exemplu neverosimil? Și apropo, la Tesla e foarte greu să faci pana prostului, pentru că îți arată autonomia în kilometri. Dacă începi să urci Transalpina și Tesla îți arată că mai ai doar 15 km… ce să zic… poate că îți place să trăiești periculos. Și apropo, o chestie care arată că habar nu ai cum funcționează o mașină electrică: mersul în frână de motor reîncarcă bateriile (motorul devine generator). Deci în cazul ăsta pur ipotetic, că ești în vârful muntelui și nu mai ai baterie, mergi la vale și aduni destulă electricitate cât să ajungi până la un punct de reîncărcare.. dar repet, nu cred că a pățit cineva vreodată

      00
    • @johnny Exemplu e sa intelegi ca la noi in Romania nu sunt destule statii de reincarcare ca sa merite sa iti cumperi o masina electrica decat daca doresti o sa o folosesti doar in oras. nu fac decat sa iti confirm ceea ce spuneau cei de la pro tv intr-o emisiune recenta. exemplu era pentru munte doar ca sa pot folosi un nume de sosea cu dificultate ( transalpina ), unde consumul de carburant e mult mai mare. tu te gandesti doar ca nu mai alimentezi combustibil + alte cheltuieli ( un plin poate pe luna cat faci tu desi cred ca mult mai putin ) si asta iti da elan in discutie da treci cu vederea alte lucruri. cele bune!

      00
    • La fel e si la modele mai noi de vw ( benzina / motorina ). cand mergi cu frana de motor sau apesi frana cica se incarca bateria. am si eu acest sistem si nu i-am vazut eficienta, am schimbat bateria la intervalul de timp ca si un prieten care nu are.

      00
    • Nene, ești complet pe dinafară, pur și simplu ești atehnic, habar nu am cu ce te ocupi dar sigur nu ești pe real. Bateria aia de ICE (ice – internal combustion engine, adică benzinare sau dieselare, mașini clasice) care se încarcă este bateria, nu REZERVORUL. Modelele noi nu mai folosesc alternatorul non stop (alternatorul ia 10 cai putere de la arborele cotit, deci consumă o grămadă de combustibil dacă e folosit în sarcină), folosesc alternatorul numai în regim de frână de motor, când cei 10 cai putere sunt gratis. Economia este destul de importantă, dar este o economie, o tăiere a unor cheltuieli, și nicidecum o producție. La mașinile pur electrice de câte ori iei piciorul de pe accelerație mașina intră în regim de generare, și i se încarcă REZERVORUL. Înțelegi ceva?
      Hai, că aritmetica e simplă: mașinile ICE – au consum de combustibil între zero și X. Niciodată sub nicio formă nu îți intră combustibil înapoi în rezervor, orice frână de motor ai face.
      Mașinile electrice – au consum de energie stocată în baterii între zero, X și… MINUS X. În regim de generare, pompează electricitate în Rezervor. Mașina își produce propriul combustibil. Regimul de generare intră la fiecare ridicare a piciorului de pe accelerație. De aceea o mașină electrică este infinit mai eficientă la urcare + coborâre, la urcare consumă, la coborâre produce, balanța totală este foarte aproape de consumul la drum întins (aprox 15 kwh la suta de km pt Tesla S). La ICE în schimb la urcare consumi mult mai mult, la coborâre consumi mult mai puțin sau chiar zero, dar balanța totală este mult mai mare decât la drum plat.

      00
    • @johnny eu nu iti subestimez cunostintele tehnice pe care probabil le ai. eu iti spun ca si mai sus ca doar iti confirm ce am vazut la pro tv. nimic mai mult! daca ii consideri pe aia prosti ca au facut o emisiune despre masini electrice si ca au ajuns la concluzia ca nu merita deocamdata inseamna ca nu mai avem ce povesti! au folosit o masina „accesibila” romanului si nu Tesla care costa 80000, 90000 de mii de euro. au plecat de la buc la cj si nu s-au putut incadra intr-o zi, au ajuns la cj a doua zi. degeaba vb de chestii tehnice nu conteaza in momentu de fata. degeaba te uiti pe 1000 de video-uri unde iti explica cat de eficiente sunt, cat de economicoase s.a.m.d. cand pleci tu cu ea la drum la munte, mare,… o sa ai mari surprize acum. poate in 4,5 ani se schimba! ultimul comment … salut!

      00
  19. Cand OMW, Petrom, Rompetrol vor fi obligati sa ofere si incarcarea masinilor electrice pe langa carburant atunci putem spune ca avem o retea de incarcare si putem merge la drum fara griji. Cat timp bei o cafea intr-un OMW masina sa se incarce

    00
    • Ca OMW, Petrom, Rompetrol sa fie „obligate” este ca si cum ceri unei farmaci sa vanda tigari. :) Nu cred ca se va intampla asta daca nu se implica guvernul.

      00
    • nu trebuie sa fie obligate daca cauti ai sa vezi sa sunt pe afara benzinarii care ofera acest servicii.

      00
  20. Uah, tocmai am prins ultimul smart electric alocat pentru romania (din 15 buc), cu 10.000 de coco subventie de la stat. Pentru naveta zilnica de 20 de km la Bucuresti. O fi bine, o fi rau, vedem. Dar de ce sa lasi statul cu banii necheltuiti?

    00
    • excelent, și eu mă gândeam și mă răzgândeam la un smart fortwo electric, bateria e manufacturată de Tesla, deci e ză șit, dar habar nu aveam că numărul e limitat. Na, asta e, aștept 2019 să îmi iau un model 3 :)

      00
    • NOU
      #80

      E limitat numarul de smart-uri sau de subventii?

      00
    • Cica e cerere mare pe plan mondial si atatea au considerat ca merita Romania. Poate s-or razgandi sefii de la Smart si or suplimenta, s-au vandut in 3 zile. Asa zic baietii de la Autoklass din Pipera, asa zic si eu. Mi-am adus aminte: 15 au fost din modelul cu 4 usi, din cel cu doua habar n-am, merita sa intrebi

      00
    • Asa, pentru aia care dau minusuri, sa va explic rationamentul: 10.000 de euro nu o sa mai dea statul roman ever, dupa parerea mea. Asa ca un smart electric cu aprox. 12.000 nu e un deal rau, anul asta, chiar daca iau in calcul numai valoarea de revanzare. Statii de incarcare sunt, in Bucuresti, mai ales in zona de nord, din ce in ce mai multe. Si gratis, cat or mai fi. Se gasesc pe net punctele disponibile. Acasa se incarca simplu, toata noaptea (daca stai la casa e foarte simplu). Revizii nesemnificative dpdv financiar, parcare gratuita prin oras, impozit 0, mica, fasneata). Pentru ce-a de-a doua masina mi se pare ideala. Cam atat

      00
  21. E o problema la care nu te-ai gandit. Mai dau randament dimineata acumulatorii dupa ce masina a stat o noapte afara la – 25 de grade ? Ca- n Brasov nu-i California😆.

    00
  22. Vad ca multi se leaga de autonomie si timpii de incarcare.
    Masinile electrice au un invertor de 3.3-19KW incorporat pentru incarcare, unele au fast DC charger 50-120KW, caz in care primesc curent DC de la statia de incarcare.
    Bmw i3 are bateria de 33kw si o autonomie de 183 km , modelele mai vechi au bateria de 22kw. Apoi au modelul REX in care au un motor pe benzina care functioneaza ca un generator, care poate merge 290 de km.
    Fiat 500e 2014 se vand prin america cu preturi incepand cu 4000$.
    Tesla a convins 400,000 de oameni sa plateasca avans pentru Model3 cu toata ca pana sa ajunga masina pe piata vor schimba multe la ea.
    Chevy Bolt are autono,ie de 380 de km.
    Tesla foloseste baterii de la Panasonic, Mercedes is fac singuri bateriile prin subsidiara ACCUMOTIVE si ofera baterie pentru casa ca Tesla PowerWall.

    00
  23. Spalator de faruri, nu de geamuri!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.