Să se facă un plan și după aia ne apucăm de treabă

Primăria Capitalei Dinamitate a identificat o serie de măsuri, care vor fi incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030. Acestea sunt:

introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 kilometri

OK. Când?

achiziția a 100 troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 kilometri de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații

OK. Când?

construcţia de parcări  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrareîn oraş,

Da. Unde și când?

construcţia de parcări subterane,

Inutile fără amenzi pentru cei care parchează aiurea.

amenajare şi lărgire Prelungirea Ghencea,

Nu se poate lărgi, sunt case și blocuri pe margine.

reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera – strada Fabrică de Glucoză, strada D. Pompeiu, strada Petricani, strada Andronache, șoseaua Colentina,

Nu se poate. Costă prea mult terenurile din jur.

amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare), precum şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),

Nu se vrea, nu se poate, nu ies bani din asta.

crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public şiîmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,

Tâmpenie gratuită. Oamenii nu au nevoie de spații de joacă în centru, au nevoie să ajungă 5 zile din 7 la și de la serviciu mai repede acasă.


Unii dintre voi sunteți mai tineri, dar fazele astea există de zeci de ani în promisiunile primarilor și nu s-au făcut pentru că, prima și prima oară, nu ieșeau șpăgile corecte, și apoi pentru că nu ai unde în multe cazuri. Unde să faci park and ride la intrările în București, când terenul are valoare imobiliară cât două Firea și un Pandele second hand?

 

animale-03

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. Clanta-i veche, proasta-i noua, Piata Romana numarul 9.
    Si stai ca acum e inca bine, la halul in care se dezvolta Bucurestiul in 10 ani ce e acum va fi considerat lux. Ne vom gandi cu nostalige la vremurile cand faceam doar o ora e colo pana colo.

    Eu astept bomba cu impozitul diferentiat in functie de norma euro. Au scos timbrul, ii lasa sa se umple de masini (deja e pilina tara de masini sh din vest) si cand se face o suma frumusica pun taxa si zic ca de ea fac autostrazi. :D Vrajeala asta a mai tinut o data.

    00
  2. Eu vreau manele la metrou pt cultura durabila a cetatenilor urbei.

    00
  3. de ce pm vor sa faca atat de multe cand e clar ca pana acum nu le-a iesit ? sa aleaga una si buna. si s-o realizeze. sa faca o parcare pe an ! atat.

    00
    • Pentru ca vrutul e gratis.

      00
    • Ce nu s-a inteles pana acum parerea mea este „Nu sunt in stare, ca dau din gura degeaba, mult si prost”

      00
    • Cuvintele minune „Studii de fezabilitate ” Lucrurile care costa mai mult decat lucrarea in sine, chiar daca ea incepe sau nu, pentru ca „nu ar fi rentabila ” milioanele necesare unei noi frumoase vile sau unei noi flote de masini sunt deja cheltuite .

      00
  4. Timpul e o problema,
    dar trebuie adaugate in „planul minune” inca doua componente fara de care nu se poate face nimic: 1) buget si 2) executant (sau macar natura domeniului din care vor trebui sa faca parte specialistii care vor pune efectiv in opera acea traznaie.)

    Altiminteri, o abureala de plan.

    00
  5. pai dacă au terminat autostrada suspendata și metroul în Drumul taberei, trebuie sa planifice și ei viitorul.

    00
  6. Cum cand? Ca mâine…

    00
  7. „amenajare şi lărgire Prelungirea Ghencea,”
    Nu se poate lărgi, sunt case și blocuri pe margine.

    Loc este, numai ca cei de acolo isi vor lasa masinile pe noua banda unu, pentru ca le e lene sa si le puna in curte.

    00
    • Normal ca este loc. Ceva mai greu ar fi in zona cu blocurile, dar se poate rezolva si acolo, chiar era pe net un plan prin care se prevedea ingustarea unor spatii verzi din curtea blocurilor, si demolarea de pe partea opusa celei cu blocuri a unor constructii mici, probabil cu un cost rezonabil al despagubirii atat pentru proprietari cat si pentru primarie.

      Sunt insa si variante de imbunatatire a circulatiei pe unele din zonele aglomerate ale Prelungirii Ghencea care ar presupune costuri si batai de cap minime:

      1) Daca s-ar asfalta (sau macar daca s-ar curata de gunoaie) fantomatica Strada de Legatura care porneste de pe Bulevardul Timisoara din dreptul CET Vest si se termina in Prelungirea Ghencea la putin dupa Cartierul Latin undeva in dreptul TE-MA, atunci o buna parte din traficul facut de cei care vor sa treaca centura si care sufoca strazile Bulevardul Ghencea, Prelungirea Ghencea pana la Cartierul Latin si chiar strada Valea Oltului se va putea face pe Bulevardul Timisoara si pe Strada de Legatura.

      2) Strapungerea pana in Centura a Bulevardului Timisoara, cu efortul doar a unei prelungiri de cca 300 de metri a strazii + montarea unei bariere, in felul asta se va descongestiona intersectia Prelungirea Ghencea cu Centura.

      00
  8. Cu bicicleta ajungi uneori mai rapid decat SMURD-ul, indiferent ca ies bani din asta sau nu.

    00
    • Pantelimon- Militari la ora de varf sub 25 min, mers legal si stat la fiecare semafor, acordat prioritati samd. Cu masina o ora si un sfert. Dezavantajul maxim este poluarea, ma ustura gatul, tusesc. In afara Bucurestiului pedalez fara probleme.

      00
  9. Pai cum cand? Scrie acolo, incepand cu 2030. Pana atunci planifica toate astea cu zeci de studii de fezabilitate.

    00
  10. Au gresit acronimul, ce-i aia frate MUD Mobilitate Urbană Durabilă? Mai bun MUIE Mobilitate Urbană Interactiv-Electronica de ex. Si asta da, poate fi si Durabilă. Si-au bagat si 2016-2017 in kktul ala de termen. Ca nah, 2030 scris negru-pe-alb da bine la idioti utili.

    Recunoasteti bai prostilor din primarie ca 2016/2017 sant ani pierduti oricum. Poate 2018-2030? Desi tot aia va fi. Fix pla. Si-n 2050, nu numai 2030.

    Am fost si-om fi fix pla.

    00
  11. Prelungirea ghencea poate fi lărgită, proprietarii au primit demult banii pt 6 sau 8 metri retragere… când sunt notificați trebuie sa demoleze sau sa mute.

    Problema mare e ca acum amenajează trotuare si nu cred ca le vor demola asa repede sa lărgească strada. Minim 10 ani mai durează podul peste centura prelungirea Ghencea – Domnești si lărgirea la 4 benzi.

    Si cea mai mare problema e ca… stau pe prelungirea Ghencea…

    00
    • Asa este, pe Prelungirea Ghencea multi au gardul mai inspre drum decat ar trebui, si stiu asta. Problema e ca in loc sa se mearga spre o normalizare a situatiei, adica oamenii sa fie pusi sa isi mute gardurile unde trebuie, si astfel sa se faca loc pentru 2 benzi pe sens plus trotuare, niste minunati au luat decizia sa se construiasca de pe acum trotuare alandala (ca sunt trasate in zig-zag, nu sunt drepte) fix pe spatiul care ar fi trebuit sa apartina carosabilului soselei largite. Astfel se mai bate un cui in ideea de largire a Prelungirii Ghencea.

      00
  12. majoritatea proiectelor marete au fost facute de regimuri dictatoriale incepand cu piramidele . ma indoiesc ca marile imperii organizau licitatii si despagubeau proprietari cand construiau drumuri si autostrazi cu sclavi .

    00
    • NOU
      #20

      Pentru ca nu-i asa, pe vremea când Atilla le făcea autostrăzi ungurilor nu era picior de român in Ardeal…

      00
    • E discutabila orice organizare sociala, dar da, se pare ca progres sub democrație se face mai greu. Progres catre binele individual, zic, ca daca privesti autistic problema, orice se întâmplă e ok, toti iti vor fericirea.

      00
    • Luati bre si va plimbati (si numai cu youtube-ul) pe autostazi in N. America, daca vreti sa vedeti ‘proiecte marete’. Sau si ala e regim dictatorial, nu? Asa ne mai place noua romanilor sa batem apa-n piua.

      Uitati in plm Milwaukee, middle of nowhere, nici macar nu e NYC, Miami sau LA:

      https://www.youtube.com/watch?v=VQVKrNHtkg4

      00
    • Cum au facut americanii reteaua de autostrazi in anii 50 multumita lui Eisenhower ? Si restul proiectelor ?

      00
  13. In ultimii 20 de ani Blaga a avut cea mai tare campanie/platforma in care explica pe harta catunului Bucuresti ce si cand va face….Nu a iesit primar ca era coleg cu Boc care a tot facut lucruri prin Cluj.

    00
  14. Deja s-a ajuns cu planuri pana-n 2030 … Te doare mintea, poate un plan de dezvoltare intelectuala lipseste, ca dupa vin si celelalte din prima.

    00
  15. Trebuie actiune bazata pe bun simt, ca ne-am cam saturat de planuri politicianiste care nu duc la nimic.

    00
  16. Bai fratilor de la Bucuresti,dar cand va duceti la vot(cand va duceti)nu votati pentru voi sau votati pentru aia de la Iasi sau Brasov?Mergeti peste ei la birouri si strangetii de ,,cohones”sa stie ce au de facut ca poate mai uita din cauza aerului conditionat din birouri.

    00
  17. nu zi de 2 ori de amenajare zona urbana pentru pietoni ca incep sa ma enervez. in brasov au stricat jumate din parcarea din spate de la aro sa faca o zona asfaltata cu 10 bancute, probabil cineva vrea sa deschida niste terase pe acolo. si tot revine ideea cretina sa faca muresenilor pietonala si sa strice zona verde de „dupa ziduri” cu o strada cu 2 benzi care sa genereze destule vibratii sa pice turnul alb si eventual bastionul graft – cretinatate pura.

    eu stiu zona „dupa ziduri” si dinainte sa fie amenajata si intr-adevar atunci era jale. acum insa daca duci pe acolo un turist este „wow” seara si mai ales iarna pe seara ai impresia ca ai calatorit vreo 500 de ani in trecut si idiotii astia vor sa strica zona pentru un pietonal inutil pe muresenilor :(

    00
  18. Bai, intreb si eu ca prostu (nu dati cu paru’). Da’ in Prelungirea Ghencea si in alte locuri unde nu poti lati cu cate o banda pe sens, nu se poate lati cu doar o banda si sa o faca pe aia reversibila? Ca e logic. Toata lumea pleaca la o ora si se intoarce la alta ora.

    00
  19. Si eu la fel, intreb pentru un prieten (nu dati cu parul): autostrada Buc – Ploiesti pentru ce a fost facuta? Inteleg ca pentru a ajunge la Brasov, dar daca se decide intai construirea Pitesti – Sibiu, ma gandesc ca mai trec niste zeci de ani pana se face Ploiesti – Brasov. Cumva o sa ne ia 20 de ani pana ne decidem pe unde trecem muntii si inca 50 pt a construi autostrada?

    00
    • ca să nu mai treaca traficul greu pe DN1, unde sunt vilele de șmecheri și să elibereze cumva zona aia.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.