Teorii cu privire la banii cash găsiți la medici

Patru medici de la un spital din București au fost reținuți pentru că au averi pe care nu le pot justifica. Simplu, te uiți în parcările spitalelor, te uiți la câte proprietăți au, și de cele mai multe ori nu dă bine. E un început bun, toți trebuie verificați.

Dar eu vreau să mă opresc asupra acestui pasaj

Cel de-al doilea chirurg acuzat de luare de mită, Adrian Petreanu, este și el șef de lucrări la UMF Carol Davila. Semnează studii de specialitate publicate în reviste din țară și străinătate. Și salariul lui e în jur de 15.000 de lei doar de la spital, la care se adaugă venitul de la universitate. La perchezițiile de miercuri, de la locuința medicului, procurorii au găsit 50.000 de euro cash, spun surse judiciare pentru Europa Liberă.

OK. Teorii:

  1. Nu are încredere în bănci și își scoate banii de pe card în ziua salariului și îi ține în casă.
  2. Se gândea că poate are nevoie vreodată, că nu se știe când ajungi la spital și ai nevoie să bagi ceva în buzunar la doctor sau la asistente.
  3. Voia să își cumpere ceva cu cash. Ce? Nu e treaba voastră!
  4. Câștigase la păcănele.
  5. Îi ținea pentru cineva. Un politician sau un polițist, de preferință.

Merge? Că în mod sigur nu îi avea din plicurile primite, de aia nu îi putea depune la bancă și aștepta momentul să găsească o schemă să plătească cash. Ceva apartament, ceva mașină adusă de afară de un samsar de încredere, din astea. Afaceri cinstite.

202112059081442

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

122 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 66143
    • Putin ? Media salarii minime – venit , e cam egala cu cea a unui chirurg din vestul Europei. Poate/putea pleca oricand sa profeseze prin Germania , Franta sau Anglia pe 8000-9000 de euro daca nu-i convenea salariul in Romania. Asta nu e o scuza pentru spaga , cum insinuezi tu acolo . Piata muncii din UE , e o piata libera dictata de cerere-oferta , nu !?

      Comentariu apreciat.7428
    • 15.000 lei doar de la spital. Mai pune la socoteala si restul locurilor unde profeseaza.

      Comentariu apreciat.1063
    • #numaidațbacșiș

      Comentariu apreciat.360
    • Nu știu de ce omul are minus, dar și mie mi se pare chiar puțin 15k lei considerând răspunderea și importanța jobului în societate, ca să nu vorbesc de pregătirea necesară până ajungi în punctul în care operezi singur.

      Și nu, nu sunt medic, n-am neamuri în sistem sau chestii de genul. Că e jegos și a luat șpagă n-ar trebui să aibă legătură cu salariile, pentru că un medic din cabinetul vecin poate nu ia șpagă, și atunci de ce să fie pedepsit pe ideea de ‘dă-i mă-sa cu salariile că oricum iau șpăgi?’.

      Indecis. Tu ce zici?4349
    • @Manu care răspundere?
      Cu exceptia lui Ciomu, care a mai răspuns pentru greșelile făcute?
      Fac scandal rudele, daca ajunge in presa locala, apoi poate naționala si apoi Consiliul Medicilor „analizeaza” cazul si ce vrei sa isi scoata corb la corb ochii?
      Vorbim de pacienți care nu supraviețuiesc, pentru ca nu primesc asistență medicală.

      Comentariu apreciat.528
    • @Manu pentru ca oamenii nu stiu ce e ala chirurg…
      @VuAd da e putin, e unul care totusi lucreaza cu bisturiul in tine
      @Cineva da, e raspundere, care nu a patit ceva pana acum inseamna ca e bun si nu greseste! Tu zici de Ciomu, ala e debil!

      Si da, 15k lei e super putin pentru un Chirurg cu viata ta pe mana, anii de profesie.

      PS : Vorbesc strict de meserie nu despre asta care a luat spaga!

      Indecis. Tu ce zici?2641
    • Cineva,
      Sint sute de procese civile de malpraxis pe rol.Si zeci de decizii care obliga spitalele si medicii la plati de zeci de mii de euro.

      Comentariu apreciat.305
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1552
    • mai lasați-o in puii mei cu bălăria asta că condamni șpaga cerută, dar că dacă tu ești mulțumit de serviciile doctorului și vrei să îi dai tu bani e ok!
      Nimeni nu a dat vreodatyă bani doctorilor de plăcere și nu de la asta a plecat partea cu datul banilor.
      Mereu șpaga doctorilor a fost o condiționare a actului medical și nu îmi spune mie că înainte de operații toți din plăcere se interesează în salon cât mai merge pt o operație.
      Banii primiți de doctori au fost mereu o condiționare a actului medical pornită sub acoperirea că veniturile medicilor sunt mici și nu poți să te aștepți ca un medic să oopereze când îi ghiorțăie mațele!
      Au trecut vremurile alea, medicii de mult nu mai suferă de foame, și da, 15.000 lei sunt destui bani pt un salariu în România, ținând cont că totdeauna vor fi suplimentați cu gărzi, salarii de la universitate și alte venituri oficiale!
      Și băi oamenilor, voi vorbiți că sunt puțini 15.000 de lei pt un medic, dar pt un amărăștean care are salariu minim pe economie și nu are 50.000 de euro bani strânși în casă, cum sunt ăia 2.000 – 3.000 de lei pe care îi cere doctorul ca să îl opereze dacă vrea să trăiscă?
      Suntem totuși în România, unde salariul de 15.000 lei oficial este cam cât al președintelui, deci este unul dintre cele mai mari salarii din țară!
      Nu mai încercați să-i spălați pe mâini pe membrii familiilor voastre care sunt medici ( că știu că sunteți toți din familii bune aici ) pentru că un om care poate să lase alt om să sufere sau să moară, fără remușcări, nu este decât un criminal!

      Comentariu apreciat.15511
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2162
    • Eu zic sa puneti mana sa cititi niste statistici. 15000 e ceva peste 3000 euro. Vedeti unde suntem ca nivel de trai fata de alte tari europene si acolo ar trebui sa fim si la nivel salarial al medicilor. Suntem peste Ungaria, Turcia, Polonia si nu departe de Cehia, Portugalia, Slovenia. Nici urma de Bulgaria cu care ne tot taraim la capatul clasamentului ca nivel de trai. Un medic care are 3000 Euro angajat la stat, compenseaza pana la 7000-10000 lucrand si la privat. Si nu ii luam aici pe cei care iau spaga sau care te consulta la privat ca sa te opereze la stat, ca si de astia suntem satui. Eu nu as plange sectorul din punct de vedere financiar, ci administrativ. Prea multi tineri competenti dornici nu au loc de fosile „personal contractual”. https://www.euronews.com/next/2023/08/11/doctors-salaries-which-countries-pay-the-most-and-least-in-europe

      Comentariu apreciat.383
    • Domnul Manu, mai ușor cu pianul pe scări! înțeleg că sunteți neam de doctor, sau chiar doctor chiar dacă negați asta, dar vă rog eu frumos, nu mai cereți bani de la oamenii pe moarte ca să vă faceți treaba!, sau rudele dumneavoastră!
      Doctorul și-a acceptat salariul în momentul în care a început să profeseze și nu are niciun drept să mai pretindă niciun ban!!!
      Și mai taci dracului din gură cu mizeriile că nu știm noi cât valorează munca unui om, și că ce mentalitate idioată avem ,că amărâtul de doctor câti ani a învățat el și de ce pacienți are el parte, atâta timp cât un ditamai profesorul universitar care are atât salariul de 15.000 de lei care spui tu că e mic, are și salariul de cadru universitar, are și restul sporurilor, îți garantez că strânge undeva la 30.000 de lei, nu doar 15.000, și cu toți banii pe care îi are, nu se jenează să ceară de la un nenorocit bolnav 1000 de lei ca să-l opereze
      Despre asta vorbim aici, și nu mai încerca să divaghezi discuția cu valoarea muncii unui om!
      Indiferent câți bani au primit la salariu medicii șpăgari au rămas medici șpăgari și și-au condiționat actul medical în funcție de șpaga primită!
      Să-i mănânce pușcăria, mama lor de somități care pot să lase fără regrete un om să sufere sau să moară dacă nu dă plicul!

      Comentariu apreciat.694
    • Și încă o chestie, domnul Manu, știi de ce am dat exemplu fix președintele țării care are el asigurată casă și transport, și masă și tot ce zici tu?
      Medicul chirurg angajat la spitalul de stat este în primul rând un bugetar, iar raportările venitului oricărui bugetar se fac la veniturile primului bugetar al țării, deșteptule! Nu că aș considera eu mai valoroasă munca unuia sau a celuilalt!

      Comentariu apreciat.358
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 42313
    • De ce nu i-ai dona spitalului pe chitanta? De ce nu i-ai plati cumva la vedere daca tot consideri ca nu e spaga.

      La restaurant nu imi aduc aminte sa se ascunda nimeni cand lasa cash, nu vine nimeni cu plicuri de acasa. Lasa bacsisul pe masa, vizibil si pleaca linistiti. La doctor daca nu e spaga de ce nu se lasa la vedere? De ce se baga in plic direct in buzunar?

      Comentariu apreciat.20415
    • DanL asa crede ca transmite respect fata de medici si asistentele medicale care se ocupa cu salvatul de vieti. Tratandu-i ca pe un chelner care iti aduce cola si cartofii :)))

      Comentariu apreciat.13225
    • deci daca iti place cum a condus vatmanul tramvaiul, te duci frumos si ii lasi un 10 lei nu?
      caci printre altele, de aia nu sunt oamenii platiti cum trebuie, adica bine si legal!!
      una este sa lasi din placere o suma modica alta este sa fi obligat sa lasi din placere sume nemodice asa cum este si cazul celor din horeca!
      pentru ca de multe ori se lasa bacsis la restaurant tocmai pentru ca tu ca client sti ca ala saracu are salariu de 1900 de lei si restul din ce se descurca iar in cazul medicilor lasi mai mult de frica sa nu si bage ala picioarele in operatia ta in conditiile in care medicul are OBLIGATIA sa te trateze corespunzator asa cum si chelnarul are OBLIGATIA sa te serveasca corespunzator indiferent care ii este salariul.

      Comentariu apreciat.1297
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1089
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1559
    • Pentru astia cu donatii pe chitanta si alte idei netede asemanatoare: pentru spitale si alte facilitati donam toti cate 45% pe salarii, cate 16% pe profit, cate 19% pe TVA. Cu chitanta bineinteles.

      Comentariu apreciat.8626
    • @DanL

      Tips la restaurant = 10-50 lei
      Plic pentru medic = 100-1000 EURO

      Tu dai tips la medic, eu dau tips la medic, toți dăm tips la medic. În afară de ăla care n-are niște sute de EURO să le pună în plic.

      Nu lași tips la restaurant = îți scuipă în ciorbă
      Nu lași tips la medic = n-avem o pătură să vă dăm, o să vină asistenta peste o ora – și ce dacă vă doare?! medicul e ocupat, nu poate să vă opereze, chiar dacă e grav. poate peste o săptămână… poate dacă vede un plic… nunu, nici pastile n-avem. oricum nu știm ce boală ai. nu știm nici ce investigații să-ți mai facem – o să aflăm când vedem plicul. așa ca poți să mori dacă n-ai plic.

      Înțelegi diferența?

      Altfel: sutele alea de euro sunt costul oportunității de a beneficia de serviciile pentru care plătești deja. Cine n-are niște sute de euro nu beneficiază de serviciile pentru care a plătit deja. Înțelegi de ce e stupid și ilegal?

      Vrei semn de mulțumire? Dă-i medicului un review pozitiv pe google. Sau un borcan de zacuscă, că tot zici.

      „Eu personal nu aș da plic” -> Crezi că dacă nu dai plic nu se întâmplă nimic?! Ba se întâmplă. De aia trebuie condamnat procesul.

      Comentariu apreciat.843
    • a se traduce „multumesc ca m-ai operat anul asta si nu m-ai lasat sa mor si nu ai uitat manuasa in mine”

      121
    • @DanL, mIKE: nu, nu sunteți proști

      145
    • Asimilezi prost asta cu bacșișul la restaurant. La restaurant, dacă vrei și ai bani, te duci. Dacă nu, stai și mănânci acasă. La doctor te duci că nu prea ai cum să te tratezi/operezi acasă și, ce să vezi, viața ta poate depinde de asta. E un serviciu plătit anticipat. La mine pe fluturașul de salariu scrie că în fiecare lună cotizez cu foarte mulți bani. Bani de care, până acum, n-am beneficiat niciodată, că n-am avut nevoie. Dar când o fi să fie ar trebui să beneficiez fără alte costuri, că am finanțat foarte mulți ani sistemul din banii mei. De curând am aflat că sunt categorii sociale care nu plătesc deloc cass. Wtf? Adică eu trebuie să plătesc și pentru sănătatea lor. Exact bacșiș la medic mai trebuie să dau, să fie ok. Dar dacă e să fiu nevoită, dau. Burdușită cu wormcam-uri și dau. Promit.

      Comentariu apreciat.815
    • Ai citit că unui pacient i-a luat geaca de pe el că nu avea bani de șpagă?!

      Ce cadou după?!

      Comentariu apreciat.314
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 741
    • Cândva, demult, nu era ilegal să dai bani în plic. Dacă tu ai fost mișcat emoțional de profesionalismul medicului, dă-i bani. Treaba ta.

      Problema apare cand se normalizează chestia. „Aaaa, tu ești de ăla care nu dă. Ești nașpa. O să îl prioritizez pe ăla care dă. El e mai simpatic.”

      Să zicem că se normalizează cadourile, eventual strict doar portocale (de dragul exemplului). Atunci vei fi discriminat dacă te prezinți la spital fără portocală.

      Rămân la a mea: scrie un review pozitiv. Îl ajută mult, e legal și etic.

      Comentariu apreciat.374
    • @curly: La 3 cuvinte cate ai scris, radiezi de inteligenta.

      213
  3. Cu niste ani in urma, am vandut o garsoniera. 80.000 de lei, care la cursul de atunci insemna aproape 20.000 de euro
    A venit o doamna, pe la un 40 si ceva de ani asa, cu o sacosa de bani: lei, euro si dolari. Cumpara garsoniera pentru baietelul ei, care intrase la facultate. Cum ce facultate? Medicina, ca si mama.
    Daca as fi rautacios, as zice ca erau bani din sp…ital. Altfel, zicem ca erau niste mici economii.

    Comentariu apreciat.15310
    • asa am patit si eu, dar cumparatorul era primar dintr-o comuna.
      cand am vazut punga cu bani, nu-mi venea sa cred.
      erau 65k euro.
      bineinteles ca ne-am dus la banca, nici nu sunt legale astfel de plati cash.

      Comentariu apreciat.634
    • Pe atunci erau legale platile cash.
      Aveam morcovul in dos cat casa, din biroul notarului am intrat direct in banca si am pus toti banii in cont (noroc ca erau una langa alta). Apoi am luat un taxi pina acasa.

      Comentariu apreciat.586
  4. Eu personal de abia astept sa imi ceara un angajat la stat spaga ca sa isi faca treaba. O sa ii zic da da sefutule, asa facem 👍 Dupa, ma duc in prima chestie anti-coruptie pe care o gasesc si ma las umplut de ce microfoane vor dansii, imi bag si in fund aparatura, nu-i problema.. PUSCARIE domnilor bugetari!

    Comentariu apreciat.18310
    • Ăia de la anti-corupție – tot bugetari – o să-l anunțe pe domnul doctor că vine un nene cu multe microfoane pe el. De ce crezi că are tupeu să ceară? Că e păzit.

      Comentariu apreciat.588
    • Recomand Narcos (urmati-l ca pe un documentar) pentru cine nu intelege cum politia este controlata de interlopi (serial facut dupa realitate – adica nu fantezii)…

      Eh, cam asa este si in romania, mai putin mortii prin impuscare.

      Indecis. Tu ce zici?266
    • @Cristian tu nu ai mai mers pe la urgente in ultimii ani. Nu iti cere nimeni bani. Ti se spune ca ei sunt ocupati si sa astepti. Ii vezi afara la cafea si tigara inca ocupati. Poti eventual sa te programezi la un consult peste 5-6 luni

      236
  5. decat 50k in casa?
    Daca intra peste o familie de suedeji care stau la palat lejer gasesc suma aia, plus arme albe, plus droguri, plus bijuterii, plus obiecte furate. Vedeti voi, suedeji sunt un fel de chirurgi, si ei opereaza in strainatate, opereaza la buznare.
    Chiar nu imi dau seama de ce Ciolacu nu e ferm impotriva astora cu palate, masini de 100k si cu social.

    Comentariu apreciat.1371
    • apare imediat un specialist care zice „caracterul licit al averii se prezumă”

    • Erata: 50k in una din case

      Comentariu apreciat.680
    • @Vali – Mie imi plac maxim articolele „Asa era pe vremea lui Ceausescu”. Well ne-a luat 30 de ani ca sa vedem ca era bine…

      Toti mi-au sarit in cap cand au avut bulgarii o campanie in care opreau masinile peste anumita suma, le confiscau apoi erau ok daca puteau sa demonstreze, ca e ilegal, uaaa, nenorocitii aia…

      Normal ca fiecare roman face o mica sparla si de-asta se simt cu musca pe caciula si inteleg infractorii.

      Indecis. Tu ce zici?2638
    • @Dan 2, pe vremea lui Ceausescu nu era asa cum credeti voi. Atunci oricine putea intra la ilicit mai putin cei care intr-adevar aveau bunuri ilicite dar aveau si cite o functie mai mare in partid. Venea vecinul pe la tine si vedea un covor pe care-l credea el mai scump te dadea la ilicit (asa se zicea pe atunci). Veneau si incepeau sa-ti calculeze de unde ai avut tu bani sa iei covorul ala si crede-ma ca tu ieseai intotdeauna in pierdere. Ti se calcula de ex ca te duci de atitea ori pe luna la coafor, manichiurista samd si nu-ti ajungea niciodata leafa sa iti cumperi ceva. Pe urma ti se confisca tot ce era de valoare in casa. Cam asa se proceda. Asa pe scurt.

      Comentariu apreciat.326
  6. Fiica sefului IPJ Iasi si-a luat apartament de 95.000 euro, la 21 ani. Acu 1-2 ani a cumparat un apartament cu 40 si ceva, l-a vandut cu 65.
    Cum sa speli bani, iti folosesti copilul.

    Comentariu apreciat.923
  7. Salariu de la stat cu sporuri + salariu de la UMF = minim 40k pe an.

    Ok, daca e corupt -> la bulau cu el. Dar 50k in casa nu mi se pare wow. Eu scot banii de pe card dupa ce platesc facturile. Ii schimb in euro si-i las sa faca pui. Unii suntem mai ciudati, csf.

    Indecis. Tu ce zici?4266
    • @matei sa stii ca s-au inventat niște chestii numite conturi de economii. ce sa vezi, exista și în euro, dolari, monede locale bostwaneze $€¥¢£

      Indecis. Tu ce zici?3231
    • bancile sunt j*danesti

      Indecis. Tu ce zici?3042
    • „bancile sunt j*danesti”. Pai inchide-le, matei. Nationalizeaza-le. Inchide-le patronii, ca doar ai informatii sigure. Obliga-i sa poarte o stea galbena in piept, sa ii putem identifica si noi, sa nu cadem in pacatul de a avea relatii cu ei

      98
    • @Matei – sa ne lasi o adresa boss.
      sa vedem si noi cum se inmultesc euroii.

      Comentariu apreciat.4510
    • cauta-ma pe google, marius

      1116
    • @matei

      Trollezi sau … ? Zice in articol ca nu isi poate justifica averea. Nu l-au prins cu 50k in casa, l-au prins cu bunuri(case,masini etc) si 50K in casa.

      263
    • esti ratat? am zis ca daca e corupt sa faca puscarie. Ideea era ca 50k sunt economiile pe 2 ani maxim pentru unii doctori.

      Nu e o suma asa ciudata. suedejii invart sute de mii si nimeni nu opreste-n curtea lor sa-i intrebe de unde au lambo cand ei nu stiu a se iscali.

      Indecis. Tu ce zici?3225
    • Poi avea conturi in EUR. Eu inseamna ca sunt si mai ciudat.

      38
    • Sa va spun cum am vrut sa deschid un depozit la termen in EUR la BCR pt o suma de ~30k si dupa un an ieseam pe minus? Iar la ING castigam vreo 50-100 EUR?
      Eu personal am hotarat sa-i tin in lei cu dobanda 6% pe an, dar in conditiile astea sunt de inteles si cei care prefera cash.

      74
  8. Pe Lucan l-au prins cu 600k euro CASH in casa (Nutu Camataru is proud) si l-a trimis pe ginerica sa-i aduca 10k euro, cand erau aia la perchezitie in casa lor si l-au prins baietii cand a sarit gardul. Evident ca si Lucan si ginerica sunt bine mersi stati linistiti.

    180
  9. E R O I I I I I !!!

    Indecis. Tu ce zici?2717
  10. Salariul cu garzi poate sa fie 20.000 lei, daca este sef de sectie sau sunt ceva sporuri este mai mare. Daca mai are colaborari in particular, mai incaseaza niste mii de euro pe luna. Plus la UMF. Deci 50.000 de euro cash nu este o suma nejustificabila pentru un medic. In maxim doi ani o poate economisi perfect legal.

    Comentariu apreciat.638
    • asta am zis si eu dar nu le-a placut ca am zis ca bancile sunt ale tribului :(

      Indecis. Tu ce zici?1832
    • Problema este ca astia in general cheltuie de doua ori cat castiga legal, asa ca nu prea mai au de unde sa justifice 50K Euro in casa. Chiar crezi ca aia s-au dus peste el ca poate ii gasesc bani in casa? Probabil stiau deja cam tot ce castiga ala si cat cheltuie si le-a dat cu virgula.

      Indecis. Tu ce zici?2513
    • sau poate s-au dus chiar fara dovezi clare ca se practica. E de-ajuns sa declare 3 despre tine ca faci ca furi ca vinzi si-ti intra-n casa. Mai departe e treaba ta sa-ti dovedesti nevinovatia, sa-ti pui usa la loc etc

      Indecis. Tu ce zici?1429
    • Sau director de spital la Spiridon, plus profesor la UMF, dar nu strica sa ai acasa 124 de carnete de student cu șpaga înca in ele. Va dati seama ce felceri cu diploma avem prin sistemul sanitar? Cautati pe net Dorobāț…

      31
  11. In primul rand daca omul poate justifica acei bani cash pe bune, nu vrajeli de tipul mamma mea sunt eu, nu vad unde este problema. Sunt oameni si oameni, iar societatea romaneasca in marele ei ansamblu nu stie ce sa faca daca maine i-ar pica o plasa de 100k eur, asta odata.
    A doua chestie care arata calitatea indoielnica a multor oameni ajunsi in pozitii importante este asta: ajungi sa ai venituri lunare legale de 4k eur si in continuare nu te poti abtine sa nu ceri o spaga. Asta arata ca pe undeva lucrurile nu mai pot fi corectate decat cu niste solutii extreme(vezi si in zona politica).
    Mi-as dori ca sa existe o lege in care orice functionar public prins cu mita si dovedit in justitie sa trebuiasca sa plateasca pe langa prejudiciile aduse si toate salariile primite de la statul roman pana la momentul cazului, plus interdictiile de rigoare. As vrea sa vad un grangur medic care cere niste sute euro pentru o operatie cum ajunge sa plateasca mai mult decat face, caci puscaria mi se pare o pedeapsa prea mica.

    Comentariu apreciat.685
    • Cam greu totusi sa economisesti 50k euro dintr-un salariu de 3k.

      Asta dupa ce traiesti, iti cumperi X proprietati si masini nu chiar foarte ieftine.

      Lasati vrajelile!

      Nu trebuie sa te prinda nimeni in flagrant.
      Eu nu sunt de acord ca din banii mei sa fie platiti zeci de politisti, procurori, judecatori + tot felul de aparatura, ca sa-l prinda p-asta ca cere mita!

      Ai venituri pe care nu le poti dovedi?
      Confiscate. Demis din functie si, in functie de situatie, bagat la bulau.

      Conditionarea actului medical de primirea unei spagi poate fi incadrata ca omor din culpa.
      Cine contabilizeaza oamenii care au murit pentru ca nu si-au permis sa le dea spaga acestor mega chirurgi?

      Comentariu apreciat.6214
    • @Razvan
      Situatia cu 50k eur se poate justifica in extrem de multe cazuri. Insa daca singura justificare este de tipul Oprisan sau Chirica atunci clar avem o problema. A doua chestie pe care trebuie s-o punctez e urmatoarea:
      Cam toti grangurii astia de medici au partenera/partenerul de viata tot medic, care la randu-i poate sa aiba 3-4k eur salariul. Asta ar duce veniturile pe familie la 7-8k eur, ceea ce mi se pare suficient pentru a putea pune deoparte 50k eur intr-un an, teoretic.
      Acum de ce ai sta cu ei cash si de ce ai face asta, povesti sunt multe, dar sa nu uitam ca prostia este uniform distribuita in societate.

      610
    • 4000 de euro nu sunt suficienti pentru vila, masini bune pt tine, nevasta si copil/copii de peste 18 ani, pentru excursii scumpe, pentru tzoale de firma pentru toata familia,pentru școală scumpa, pentru ultimele modele de flagship de telefoane,pentru, pentru, pentru…
      De aia.

      Indecis. Tu ce zici?306
    • Numai saracilor li se pare greu sa strangi 50k.
      Plus cine a zis ca i-a facut intr-un an? Poate fi averea de o viata.

      Dar acum sa fim seriosi stim toti ca erau din spaga.

      Indecis. Tu ce zici?2811
    • @D, esti amuzant la faza cu saracii.

      Reformulez eu in varianta corecta.

      Doar un sarac poate presupune ca o persoana/familie cu venituri de 7 – 8k lunar poate agonisi proprietati de sute de mii de euro (spre milion), conduce/detine masini de alte sute de mii de euro si, in general, are un stil de viata raportat la castigurile de mai sus.

      Doar un sarac sta si viseaza ca daca ar castiga 8k in loc de 1k, ar economisi diferenta si ar putea acumula in 10 – 15 ani avere de 1 milion euro.

      Dar na, e gratuit sa-ti dai cu parerea.

      Indecis. Tu ce zici?278
    • @Asdad, da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine.
      As accepta lejer ideea ca poti economisi 50k intr-un an, daca ai venituri de 100k.

      Doar ca:
      – nu ai putea face asta chiar in fiecare an. Media ar fi mai mica.
      Sunt foarte putini care castiga mult si cheltuiesc putin. De regula, cheltuielile sunt direct proportionale cu castigurile.

      – cum justifica domnul doctor celelalte proprietati (masini, terenuri, case) care impreuna insumeaza economii de vreo 50k timp de 20 ani?

      Aham.

      146
    • @Razvan
      Eu am spus cazul in care amandoi sunt medici si sunt oarecum specializati pe ceva banos. La 7-8k eur venituri pe luna, asta inseamna in jur de 100k pe an. Daca nu sunt opulenti si sunt cu capul pe umeri 50k eur ii pot pune deoparte lejer.
      Si inca odata ma repet, vorbesc de oameni normali care nu au ars etapele si care au ajuns la acest nivel prin munca nu prin spaga. Daca in schimb spaga iau de cand se stiu atunci toata discutia este inutila.
      Ceea ce vreau sa lamuresc in schimb este faptul ca sunt anumiti medici care au veniturile astea perfect legale si tin banii cash. Altii care sunt mai rasariti au investit in diverse chestii sau si-au deschis clinici. Cine in Romania anului 2023 inca mai conditioneaza actul medical de spaga merita puscarie, confiscat toti bani si niste bice pe spinare.

      175
    • “ Cu privire la un inculpat, s-a instituit măsura sechestrului constând în indisponibilizarea bunurilor mobile sau imobile și poprirea sumelor aflate în conturile bancare, până la concurența sumelor de 2.355.913,96 lei, 74.943 euro, 21.300 dolari, 2.120 franci elveţieni și 100 lire sterline”, precizează Ministerul Public.

      Astia tot economii din salariul erau?

      160
  12. Lectie de viata: nu tine bani cash gramada in casa ca ii mai vezi la sulivara sau nu-i mai vezi deloc. :)
    A doua lectie de viata: o gramada de telefoane sunt ascultate, ai grija ce vorbesti pe telefon.

    Comentariu apreciat.316
  13. NOU
    #74

    Cine urăște cașul, mă-sa e comunistă & tac-su securist.

    #AmZis

    Indecis. Tu ce zici?3311
  14. Fiti atenti putin aici:
    – „plângerea a plecat spre autorități în decembrie 2021 și că medicii acuzați nu au recunoscut faptele”
    – „Din comunicatul Direcției Generale Anticorupție (DGA), reiese că faptele cercetate sunt din anii 2022 și 2023 și că e vorba de două dosare”

    Deci astia in 2021 n-au recunoscut (probabil la intrebarea directorului) ca au luat mita. Dar au continuat sa ia de vreme ce i-au prins in 2022 si 2023. Cat tupeu sa ai…

    Si asta ma intristeaza cel mai mult: „Ceilalți doi reținuți sunt medici rezidenți”. Astia intra in sistem deja caliti…

    Comentariu apreciat.551
    • NOU
      #77

      Ăștia intră în sistem deja căliți…

      Nea Nelu a împlinit 93 de ani anul acesta, următorul an va fi 94 de ani mai tânăr.
      Petrov a avut la un moment dat, la Bruxelles, un atac cerebral dar l-au salvat medicii (cine știe ce injecție i-au făcut), sănătos, în penthouse, foarte comod, aproape de metrou.
      Năstase își are copiii liniștiți, nu-i deranjează nimeni, foarte sănătoși.
      Isărescu e și el, cu restul de octogenari din sovietul BNR-ului, foarte sănătos..
      Baronii sunt și ei liniștiți, totul merge ca pe roade ca întotdeauna, copiii lor cu businessuri de succes și contracte pe linie neîntreruptă.
      Generalii și ofițerii veghează ca-ntotdeauna la interesele naționale & securitatea națională, prin conturile bancare personale și ale afacerilor de interes strategic.

      Iar tu/noi despre cine/ce vorbim, aici, concret…

      Comentariu apreciat.421
    • Din 2021 pana acum a ascuns restul. Astia 50.000 erau maruntis. Ori ramasese fara hartie igienica in casa.

      202
    • ”plângerea a plecat în decembrie 2021.”
      a plecat în decembrie.
      nu a ajuns în decembrie.
      nu a plecat în ianuarie.
      o tot țineți langa cu 2021.
      dacă a plecat în 20 decembrie, cu puțin noroc a ajuns în 15 ianuarie 2022.

      dacă vorbim de ”n-au recunoscut în ianuarie 2022” ”arestați din 2022 până acum” mai discutăm.

      și dacă n-au recunoscut, e treaba poliție și parchetului să strângă probe. probe care să fie suficiente pt un arest și/sau o condamnare.

      ca așa oricine vă poate acuza de orice, și hai cu voi în arest dacă nu recunoașteți.

      117
  15. Cash is king!

    245
  16. Oamenii sunt bizari si gandesc aiurea de multe ori. Mirel Cristescu manajerul ala de la Colentina a dat spaga 20k euro ca sa ia postul si apoi prima chiftea facuta a fost sa prelungeasca aiurea niste abonamente telefonie si a primit spaga niste telefoane mai pricosite si 3 smart watch-uri (asadar ori Samsung ori cu mere). In conditiile in care Cristescu nu a fost niciodata rupt in cur de sarac de fapt a fost bogat de cand s-a nascut tacsu fiind cu studii in Rusia ,contramiral si fost sef al Academiei navale.

    Comentariu apreciat.361
  17. 50000 mi se pare o suma mica, mai ales pt un doctor

    15
  18. Era o gluma intr-o vreme cand niste medici din urbe au fost saltati de DNA- ca medicii din spitalul ala nici nu isi stiu PIN-ul la card ca nu au fost nevoiti niciodata sa il foloseasca :-)

    262
  19. Mie de exemplu nu imi place sa am incredere in banci pt bani. Asa ca eu as tine bani si in casa, just in case.
    Nu mi se pare corect ca pt un corupt sa fie limitata detinerea banilor cash. Trebuie pedepsiti hotii, nu oamenii corecti.
    Acuma nu se poate zice aia cu ‘caracterul licit’, ca se supara seful, dar vi se pare ca autoritatile se ocupa de cei care chiar fac nasoale? Adica vedem cu totii ca exista anumite persoane care nu patesc nimic, iar altii primesc chestii de la anaf si propriri si magarii etc. Dar solutia e sa tracaseze tot oamenii cinstiti si uneori hotii, asa, numa de gust

    Indecis. Tu ce zici?1813
    • Nici un bancher nu a făcut pușcărie pentru 2008.
      Eu zic să le dăm toți banii pe mână.

      Cât mai e datoria planetară? 30 triliarde SUA și 300 triliarde toată planeta?
      Îmi calculați și mie scorul de credit vă rog, văd că vă pricepeți.

      Indecis. Tu ce zici?2210
  20. Vom vedea șpăgi în sănătate, până când asigurările medicale sunt monopol. De stat.
    Trebuie liberalizată piața de asigurări de sănătate, cu pachet de bază plătit de toată suflarea rezidentă ce a împlinit 18 ani!
    Un asigurator privat te va obliga să îți faci analize regulate, să nu ajungi, de exempplu, în situația unui cancer terminal, ca să consumi fonduri aiurea.
    Ați auzit vreun elvețian că dă șpagă la medic? Vreun austriac? Vreun neamț? Toți sunt muuuult mai sănătoși decât noi. Fiindcă asigurările NU sunt în mâna unei instituții de stat, care în loc să păzească banii îi sifonează în fel și chip.

    1011
    • Un asigurator privat va cheltui jumatate din bani pe vile, yahturi, vacante, iar cealalta jumatate pe o armata de avocati care-ti va explica de ce cancerul tau nu se incadreaza la riscurile acoperite.

      53
  21. M-am operat in Bucuresti la un spital de stat fara spaga/pile/relatii. Dupa o saptamana eram acasa la recuperare.

    Cerinta obligatorie : cu o saptamana inainte a fost retinut seful sectiei de chirurgie pt luare de mita+mai mult de 50k euro in birou. Era asa mare panica de spaga incat angajatii spitalului nu veneau cu 5 lei de un covrig de acasa :)

    191
    • Cand am facut armata, ajungea sa schiopatezi putin prin unitate si erai scutit de instructie toata saptamana.
      Cerinta obligatorie: in tura anterioara, unul din soldati murise din cauza bocancilor care i-au produs rani la picioare, complicatii, septicemie etc.

      13
  22. Teorii cu privire la banii ăia? Trecem peste caracterul licit. A strâns omul ban cu ban din salariu să-și plătească o vacanță o dată pe an. A strâns pentru un tratament in străinătate. A păstrat banii unei rude care nu vrea să-și facă card. Nu, nu e o sumă pe care un om cu veniturile lui să n-o poată justifica. Cazul mi se pare simplu. Flagrant cu dare-luare de mită după ce se instalează camere în locuri unde medicii nu știu că sunt. Băgat la rece și medicul și pacientul. Următorul pacient va auzi și parcă nu va avea chef să-și trateze hernia de disc la pușcărie. End of story. Atât de simplu e.

    202
  23. Remarc și eu o chestie. Semna studii de specialitate, bat pariu ca scrise de alții, și pt care mai lua și bani.

    193
  24. Nu imi dau seama de unde a plecat asta cu economiile de 50k la veniturile pe care le are medicul respectiv, daca tine economiile cash, etc. Aia erau banii pe care i-au gasit la perchezitie si atat.
    „Cu privire la un inculpat, s-a instituit măsura sechestrului constând în indisponibilizarea bunurilor mobile sau imobile și poprirea sumelor aflate în conturile bancare, până la concurența sumelor de 2.355.913,96 lei, 74.943 euro, 21.300 dolari, 2.120 franci elveţieni și 100 lire sterline”, precizează Ministerul Public.
    Astia tot economii din salariul ala erau?

    152
    • Normal ca tot din economii erau, ale paciențiilor. Banii aia de zile negre. Daca nu chiar imprumuturi, ca au dat de greu si au ajuns la spital.

      192
  25. Cu totii avem nevoie de medici .cand esti la spital esti speriat si vrei sa te faci bine. intrebi in dreapta si in stanga si afli care este tariful , cum primeste ,inainte sau dupa operatie..generatiile mai tinere nu iau sau te atentioneaza cand incerci sa le dai ca nu iau.dar am intalnit si asa: isi ridica mainile in sus si iti arata buzunarul..intr-un comic nebun. este o meserie grea si foarte solicitanta psihic , unii dezvolta poate justificat un ego supradimesionat in care morala nu mai intra, se considera poate superiori si raportul de putere este net in defavoarea ta.plus au si ei nevoi ca toata lumea si cine poate sa spuna ca e multumit cu cat castiga , oricat ar fi de mult , cand ai sansa sa castigi mai mult?

    85
  26. 800K intre 4 medici?
    Bani de semințe.

    103
  27. @ZOSO de vreo 10 ani plangi macar de vreo 2-3 ori pe luna pe aici prin articole ca trebuie verificate averile, iar cei care nu poti justifica sa le fie confiscate banii/proprietatile.
    Din toti din care ii stiu in viata reala si de pe net tu ai fost cel mai mare promotor al ideii acesteia. O idee buna dealtfel.

    Avand in vedere ca toate partidele reformatoare/liberalo/progresiste/de dreapta care au fost in Romania in ultimii 30 de ani si pe care tu le-ai sustinut n-au facut niciodata asa ceva si nici macar n-au propus asa ceva (poate cu exceptia Monicai Macovei) si avand in vedere ca PSD sub Ciolacu sunt singurii care au serios in vedere asa ceva, propunand un proiect de lege.
    https://alba24.ro/wp-content/uploads/2023/09/proiectlegemasurifiscalbugetare-19092023.pdf a se vedea articolul 62 (LXII)

    Promiti acum sub juramant solemn ca votezi toata viata cu partidul (neo)comunist roman (cunoscut ca PSD) si o sa il divinizezi pe Ciolacu de acum incolo?

    414
  28. Stiti ce e mai nasol decat faptul ca iau mita ? Faptul ca si conditioneaza operatia de o anumita suma. Vine un amarat si ii dai de inteles sa zicem ca il costa 1000 de euro operatia. Si el abia strange 500 si nu vor sa-l opereze. Astia ar merita bagati la beci si sa nu mai vada soarele vreodata.

    191
    • Acum vreo 20 de ani știu sigur că așa era regula. Toți aveau tarife pe care ți le comunicau pacienții mai vechi și dacă aveai dubii întrebai asistentele care confirmau.
      Pentru o operație de scoatere amigdale un nenorocit de medic ținea pe salon un copil aproape o lună pentru că mama nu avea banii necesari.
      Nu știu, dar dacă mai sunt nenorociți ca ăla în ziua de azi ar trebui: Bătaie+pușcărie+confiscare chestii+interzis practicarea meseriei.

      132
  29. Ce teorii, sunt spaga. Si eu am dat 1000 lei pentru medic si 200 lei anestezist, la operatie vezica la Bunicu, in spital la Clooooooj. In schimb a primit o infectie din aia rezistenta la antibiotic.

    211
    • Hai recunoaște că ai dat șpagă și portarului, asistentelor de pe secție ca să-i duci lu bunicu brânză de aia bună, de oaie, din piață și o ciorbă de burtă făcută de mămăica că el nu suportă mâncarea de spital.

      67
    • Da’ domnu’ Shoric, dvs ați dat vreodată șpagă!? Io am de gând să îi dau lui zoso ca să publice comentariul 🤭

      22
    • @HM, dacă este vorba despre spitalele din România, da, am dat spagă medicilor nesolicitată pentru copilul meu de mi-a ieșit pe nas pentru că au fost incompetenți. Dar asta altă poveste. Personal, pe persoană fizică, nu am dat un leu. Și nici nu o să dau vreodată.

      07
  30. Hai ca s-a rezolvat, proiect de lege plafon maxim de plăți cash 1000 de lei persoane fizice, 2000 de lei persoane juridice ( acum e 5000 și 10 000 lei). Evident proiectul de lege si știrile cu sumele găsite sunt o coincidență…

    95
  31. Cu acel salariu de 15.000 + alte venituri s-a simțit ultimul sărac la postarea de anul asta, așa ca a decis să ia măsuri 😄

    121
  32. Bagati repede operatii complicate la stat, daca e scandal recent se feresc doctorii (si asistentele) de spaga ca de dracu, iesiti mega ieftin. Am nascut in 2019, cand a fost nu stiu ce doctor saltat + scandal de „doctori” fara scoala. Cea mai ieftina sedere in spital, 5 stele, giugiuc

    155
  33. 15k before taxes. Ceea ce face mai alarmanți cei 50k euro. Ceea ce în același timp da de înțeles că la așa pregătire plata este slabă. Dar….shoot first offer answers later, nu? Doar se pregătesc in 3 ani medicii, precum magistrații, nu?

    15
  34. Pe mine dacă mă ducea capu să fac o facultate de medicină, chiar și cu bani, alegeam specialitatea de fizioterapeut. Nu faci operații, nu ai stres că ți-a murit pacientu pe masa de operație și te atacă unii cu sabia. Ai cabinet frumos, cu asistente frumi, unde vin pacienți cu dureri dar nu ceva care să fie pusă viața în pericol.
    Nu știu cum mai este acum dar ”pe vremea mea” dacă nu mai aveai chef de muncă mergeai la domnu doctor:
    – Don doctor, mă cam dor șalele de la stat pe scaun.
    – Cam ce intensitate de durere ai la coloană?
    – De vreo 500 de lei.
    – Mmm, cam grav. Trebuie repaus de 10 zile.
    Cred că nu mai știe nimeni de unde a început nebunia asta ca să condiționezi un act medical care poate să-i salveze viața unui om sau că i-o pot prelungi cu… ceva timp.

    511
  35. Tot vad aici comentarii ca salariul de 15k e mic pentru un chirurg. Poate ca e! Dar trebuie sa comparam cu cat poate statul sa ofere. Apoi mai e comparatia cu medicii din afara. Ia hai sa vedem cat costa sa devii medic in afara tarii! Solutia la salariul mic nu e spaga. Pleci pur si simplu daca nu-ti convine.

    102
  36. Ceea ce pierd mulți dintre voi din vedere e că omul ăla, pe undeva pe acolo, a avut o funcție care pica sub incidența legii 176/2010. Aia te obligă la declarații de avere și interese anuale. Cel mai probabil funcția de profesor la UMF. Deci cînd ăla a scris că banii sunt făcuți în ultimul an de zile știe că pe ultima declarație banii respectivi nu există. De dragul discuției, de cazul ăsta s-a mai auzit ceva? https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/19-medici-trimisi-in-judecata-pentru-deconturi-ilegale-de-analize–7126.html

    10
  37. Citind stiri de genul acesta, dar si comentariile de mai jos, ma bucur ca am ales sa plec din Romania si sper sa nu fiu nevoit sa ma intorc curand. Am plecat din cauza salariilor mizerabile de atunci , dar ,mai ales, din cauza pacientului roman, pacient care este visul oricarui medic cred. Si aici se stie ca est europenii, dar mai ales romanii sunt extrem de dificili, cred ca lumea li se cuvine, ca la doi noaptea poti veni la urgenta cu tuse si muculeti de 2 saptamani sau cu ambulanta pentru febra 37 domne, e febra, nu stie prostul de doctor sau vrea spaga ca sa zica ca i febra (ce daca moare altul de infarct in timpul asta ca n are ambulanta). Cum se generalizeaza ca toti medicii sunt prosti si spagari, oare se poate zice ca toti pacientii romani sunt nepoliticosi, grobieni, ingamfati, atotstiutori, analfabeti, multi cu grave probleme de igiena? Eu zic ca nu.
    In rest solutia e simpla-iesiti in strada daca sunteti nemultumiti sau plecati cum le spuneti si doctorilor sa plece daca nu le convine regimul. Nu poate fi sanatatea altfel decat politia, invatamantul, administratia, guvernul, parlamentul, presa, blogurile, fotbalul, televiziunea etc.
    Daca s ar vrea, problema spagii s ar rezolva rapid, dar cine voteaza psd, pnl sau nu face nimic in afara de scrie pe feisbuc si bloguri?

    00
  38. 3000 de euro pentru un Chirurg toracic e o mizerie, nu e salariu. Asta nu justifica spaga sub nici o forma, trebuie dati afara, iar nemultumitii ar trebui sa plece in alte tari.
    Iar asta ca mai ia din privat e iar o chestie imbecila. De ce are voie sa lucreze si in privat, stiu si eu cum e, am fost in sistem, n ai cum sa mai fi odihnit lucrand in doua locuri. dar asta e o gaselnita a statului roman-salarii si conditii de rahat la stat, dar toleram spaga si sa lucrati si in privat. Daca n ar fi asa s ar muta toti medicii la privat si s ar muri si mai abitir in spitalele de stat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile