Azi am condus #593

Soția avea de dus chestii grele la muncă, am dus-o cu mașina, la ora aia de vârf la care pleacă toată lumea. 20 minute a durat drumul cu mașina, dus întors.

Mămică lasă copilul jos din mașină într-o alveolă, apoi dă semnal stânga. Ce civilizat, zic eu. Neah. Dădea semnal că voia să treacă din alveolă direct pe banda doi. De acolo, să întoarcă cumva. Am măsurat acasă, 200m până la primul giratoriu, dar a preferat să blocheze banda a doua 30 secunde până să poată mima că face stânga și să întoarcă. Frumos.

Autobuz care trebuia să intre în alveolă și nu a intrat, staționând pe banda 1. S-a pus verde, ce puteai să faci? Să oprești banda a doua? Să înjuri autobuzul, care cară mai mulți oameni ca tine, deși șoferul e un jegos? Taci și strângi din dinți. Hai că s-a pus roșu și a plecat de pe loc. Superb.

Nu înțeleg de ce frânezi foarte mult când se apropie un giratoriu pe care îl vezi liber. Înțeleg să încetinești, că nu îl poți aborda cu 40-50km/h, e logic, nu înțeleg de ce o lași la 10km/h, eventual oprești și…nimic.

Toți ceilalți sunt de vină că tu te încadrezi cel mai prost posibil sau că nu te lasă să tai 2-3 benzi. Fără semnal eventual.

Lipsa semnalizării urmată sau însoțită de opărire e la ordinea zilei. Aproape toți sunt “bă, lasă-mă și pe mine să trec, dar nu dau semnal, trebuie să ghicești tu ce vreau să fac”.

Pe de altă parte, am constatat tot mai des în ultimii ani că nu are rost să semnalizezi, oamenii oricum nu sunt atenți. Asta pe lângă mizeria aia infectă în care becul de semnalizare are 10% din suprafața farului, deci nu vezi când ăla semnalizează decât dacă ești foarte foarte atent. Și eventual noapte.

Educația înseamnă să nu semnalizezi deloc când îți lași copilul la școală, deloc, pe ideea “dă-i dracului pe ceilalți șoferi, pe părinți, pe copii, pe toți, eu mă grăbesc să las gloaba asta de copil aici, și e treaba școlii să îi scoată din cap toate imbecilitățile pe care vede că le fac eu”.

După ce urci copilul în autobuz, obligatoriu trebuie să verifici telefonul pe trecerea de pietoni. Nu știu ce au oamenii în telefon, dar aparent cel mai bun moment pentru a verifica ce dracu e acolo este pe trecerea de pietoni. La toate vârstele. Avem nevoie de pistoale cu gloanțe de cauciuc sau electroșocuri. Când îl vezi că e prost pe trecerea de pietoni, un mic șoc îi va aduce aminte de prioritățile vieții.

Și ceva adorabil, dar prea rar în zona aia:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Felicitari!

    254
  2. Iti duci nevasta la munca si ai nevoie din nou de concediu, pai e frumos?

    200
  3. Alea cu alveolele nu cumva sunt legate? Adica autobuzul opreste in afara alveolei tocmai pentru ca se oprise o masina acolo sa lase un copil?

    La partea cu giratoriul nu ai dreptate. Pentru ca m-am injurat cu multi idioti care veneau lansati in giratoriu si ma claxonau ca le-am taiat calea, desi eu intrasem primul in giratoriu, dar pornind de pe loc m-am miscat mai greu.

    Uite aici, giratoriul de la auchan titan.
    https://www.google.ro/maps/@44.4230493,26.1791038,3a,75y,120.49h,94.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1daws26fDR6Jw1jORMgHKw!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu
    Veneau lansati dinspre 1 decembrie si eu ies din parcarea Auchan.

    D-aia sunt giratoriile cat mai rotunde si mari pentru a te obliga sa franezi (cel putin in teorie)

    Comentariu apreciat.342
    • Veneau cu prioritate de dreapta…
      Nu realizează că nu există așa ceva la intrarea în giratoriu…

      111
    • In Ardeal cel puțin (Tg. Mureș mai exact..poate asa e și în alte parti) prioritatea in giratoriu, cum zice nenea de mai sus, e data de cine intra mai cu viteza in el, nu cel care se afla și se deplaseaza regulamentar

      Comentariu apreciat.271
    • Sau aia care intra cu jumatate de masina in el incat fie sa te chinui sa ii ocolesti ca sa poti sa iesi sau sa te opresti in giratoriu sa ii lasi sa treaca mai departe.

      50
    • autobuzul nu intra in alveola pentru ca nu-i dau prioritate la iesire … cel putin in bucuresti asa pateste, sta cu semnalul stanga minute intregi pana il lasa cineva.

      166
    • Din cate stiu, autobuzul are proritate la iesirea din alveola. Nu stiu daca e prevedere legala (parca da) sau o practica de bun simt pt ca ala transporta mai multi pasageri decat restul vehiculelor si doi, pt ca daca ala nu evacueaza alveola imediat ce a inchis usile poate sa vina alt autobuz din spate care va opri sa astepte eliberarea alveolei si tot traficul odata cu el.

      22
    • @Tom, codul rutier și alte legi prevăd o grămadă de chestii ca obligatorii.
      și totuși Vali are minim un articol pe lună #aziamcondus plin de încălcări ale acestor legi.

      10
    • @the_real_blue – Nu știu în care București circuli tu, dar în al meu autobuzele și troleibuzele ies chiar foarte agresiv din alveolă. Au dat semnal și asta a fost. Și fac asta pentru legea prevede că ei au prioritate. Și cu alea câteva tone își permit uneori chiar să fie nesimțiti pe prioritatea asta. Nimic de comentat, asta este legea. Dar să nu le dea voie și să aștepte, asta nu, nu am văzut vreodată un mijloc de transport așteptând în alveolă până să fie lăsat să intre pe bandă. Deloc.

      30
  4. Și ei au „constatat tot mai des în ultimii ani că nu are rost să semnalizezi, oamenii oricum nu sunt atenți”, de aia nu semnalizează.

    60
  5. O zi f….ă ca oricare alta. Bine ai venit în lumea noastră. 🤗

    ‘ nfine…Se dă un sens giratoriu din Arad…semnalizat și marcat corespunzător

    https://maps.app.goo.gl/1wG4aMEiT7Abvvx69

    Sensul are două benzi iar cei ce intră în el au egalitate de semne…cu toate astea cei care vin din stânga se urcă pe tine…mai ales poliția care pur și simplu nu realizează că acolo încă nu e sens. Sunt mirați… șocați chiar.

    75
  6. ca tot suntem la condus, parinti, opriti in mmti lor motoarele dupa ce parcati in buza gradinitei/scolii. hai sa nu ii cancerizam asa de mici!

    227
    • Dar aerul meu conditionat… :(

      181
    • @marian

      despre ac a fost asta vara cand i-am atras atentia unuia sa opreasca motorul cat timp sotia ridica copilul din gradinita. era cu spatele masinii fix, dar fix in poarta.

      i-am zis portarului sa il abordeze, s-a uitat la mine cu o scarba infinita si a balmajit ceva. m-am dus la domnu tata sofer si i-am atras atentia, ma consider norocoasa ca nu am primit un spitz in cur; realizez ca am fost usor inconstienta.

      145
  7. Aseara era sa se suie unul cu un a8 pe mine. Era pe banda 1, de obligatoriu stanga, si voia sa mearga in fata. Eu pe banda 2, cuminte. Si il vad ca se baga usor, usor, fara semnal. Am mers si eu si m-am oprit aproape de el, ca altfel ma lovea. Am lasat geamul jos si i-am zis frumos: baga frate si tu semnal, sau macar uita-te in oglinda, te gandesti ca o aripa de a ta e mai scumpa decat toata masina mea?

    127
  8. Referitor la autobuze, șoferii RTBV sunt printre cei mai jegoși șoferi. Oamenii pur și simplu au impresia că sunt singuri în trafic și sunt cei mai speciali. Boli cronice clasice:
    1. întâi trag stânga din alveolvă, apoi semnalizez;
    2. semnalizez și nu mă asigur, că sunt mare, prin semnalizarea îi înștiințez pe restul de fraier că mă mișc, dar mă doare-n cur de ei, chiar dacă au prioritate
    3. trec pe roșu la semafor

    În ianuarie am fost martor la un trecut din ăsta pe roșu, la semaforul din dreptul străzii Vlad Țepeș, și m-am dus în Livadă, să-l întreb pe șofer ce avea în cap. Ăla a dat-o în diverse, că el de abia intrase pe tură, că nu el, că un coleg… Am făcut reclamație în scris, apoi am postat treaba pe câteva grupuri de FB. Deloc surprinzător, am fost luat la unșpe metri de tot felul de inși, care s-au dovedit a fi tot… șoferi RATBV. Că nu știu eu că-i viața grea, că ”dar când ăla face nu știu ce, cum e?”, toate mizeriile. Pe lângă ei, un presupus călător, care se contrazicea în declarații. Fiindcă băieții nu sunt tare deștepți, m-am uitat un pic și cine sunt cei care le iau apărarea șoferilor și cei care dau reacții. Printre ei era și băiatul meu, șoferul tinerel, care spusese că ”nu el” și se fofila. Acum o ardea amuzant. Mi-a luat câteva minute să deduc că așa-zisul călător era de fapt prieten cu șoferul și că, cel mai probabil, el era la volan. Mi-a confirmat și RATBV că era el, iar soluția lor a fost ”este în derulare o anchetă disciplinară internă”. Adică nimic. Pentru trecut pe roșu.

    Partea bună e că cică acum ar fi bătaie pe job-urile de șofer RATBV, unde mai demult nu se înghesuia nimeni. Cel puțin teoretic, asta înseamnă că-i pot da afară mai ușor pe ăia de-s gunoaie. În continuare, dacă reamintești pe grupurile de Brașov că șoferii RATBV conduc ca niște gunoaie, o să sară câțiva să te înjure, fiindcă ei se simt îndreptățiți să nu se asigure și să treacă pe roșu.

    Mx

    125
  9. In Bucuresti faci 20 de minute doar sa iesi de pe straduta ta in principala!

    210
  10. „Nu înțeleg de ce frânezi foarte mult când se apropie un giratoriu pe care îl vezi liber.”

    Nu toate masinile au un camp de vizibilitate bun. La a mea nu vad mare lucru in fata-stanga. Asa ca trebuie sa incetinesc sau sa tot dau din cap sa vad pe langa stalpul masinii.

    Mi s-a intamplat de cateva ori sa nu vad un pieton traversand din stanga ca era aliniat perfect cu stalpul stang al masinii.

    Comentariu apreciat.290
    • @Red am avut un Mitsubishi Colt 2008, era să mi-o fur de multe ori cu stâlpii față. Creează un unghi mort destul de lat în situații de genul.

      90
    • Ford ecosport. M a facut sa ma simt prost din cauza stalpului. M a salvat senzorul de parcar car a urlat.
      M am obisnuit acum si casc ochii de 3 ori, las sa mai treaca 1-2 secunde

      50
    • Ce-ar fi să conduceți cu scaunul mai în spate, să mai înfigeți dinții în volan? Cu cât ești mai în spate cu atât nu mai contează grosimea montanților

      519
    • @fisherman: pozitia la volan e data de lungimea picioarelor. Adica cum poti sa apesi ambreiajul si sa iti ramana genunchiul un pic flexat.
      Asa ca fix pix sfatul tau, ca daca ma dau mai in spate nu mai pot conduce

      151
    • Cititorii de zoso.ro nu au pedala de ambreiaj la masina, au trecut toti la automata inca din 2010.

      20
  11. nu inteleg asta cu semnalizarea. despre ce vorbesti? credeam ca toata lumea pune avari la orice

    10
  12. „obligatoriu trebuie să verifici telefonul pe trecerea de pietoni.”
    pe asta o rezolva destul de eficient bmw-urile.

    32
  13. Zici de semnalizari care nu se vad da pe mine unu ma enerveaza stop-urile la masinile astea noi. Ai ditai blocu optic pe spate dar cand calci frana de fapt se aprinde 10% din el, o banda de 4 led-uri acolo daca bate soarele nici nu le vezi. Inginerii care au proiectat asta ar trebui batuti cu funia uda.

    72
  14. Nu știu pe la alții cum este dar văd pe la noi, pe aicișa, tot mai mulți care semnalizează dreapta și fac stânga sau semnalizează stânga în curbe. Mbine, sunt șoferi și șoferi dar cât de proastă să fii?

    12
  15. Semaforul ala de sus pentru tren daca puteau sa-l faca si mai mic era si mai bine. Super semnalizare ce pot sa zic.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.