Ce tehnologii minune trebuie implementate de urgență în București?

Vopseaua și lumina.

Mi se pare teribil ca, în 2016, să mai existe treceri de pietoni neluminate în București. În oraș, gen, nu în Pipera sau la mama naibii. în Drumul Taberii sunt o groază de treceri de pietoni neluminate. Și e o zonă vibrantă, cu mult trafic pietonal. E pur și simplu groaznic.

Și linii de demarcare a benzilor. Ieși din pasajul Lujerului, nu știi pe ce bandă să te încadrezi. Faci dreapta la semafor, nu știi pe ce bandă. Ești pe o stradă, nu știi unde e banda ta și unde e axul drumului, că drumul e neluminat și farurile nu te ajută prea mult.

Aseară, în 300km (Brașov Giurgiu) am văzut un singur echipaj de poliție, pe autostrada A3, pe lângă unul care controla camioane la ieșirea din Brașov.

Și, la Bușteni iar se fac cozi la trecerile de pietoni. Cozi până la Sinaia, gen.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Si semafor la trecerea de pietoni preciziei-westgate

    00
    • Si inca doua pentru corporatistii care traverseaza strada in pipera si nu prea au grija de trupurile lor.

      00
    • in plm, am scris la administratia strazilor pentru semaforul ala, m-au tinut baietii la curent la fiecare pas, acum a ajuns la primaria sect 6 cererea mea, cica au votat sa puna un semafor in consiliu.
      Now, pending! cand o sa puna semafor acolo (peste 3-4 ani) sa va amintiti de mine! (probabil sunt singurul care a scris la primarie caci romanii mai mult se plang dar de facut, nada!).

      altfel, despre marcajele pe sosea…cum zicea instructorul auto acum 15 ani…..”tine liniile imaginare”. still happening, jumatate din bucuresti merge pe linii imaginare, nu poti sa-ti dai seama decat ochiometric daca esti incadrat in banda sau nu si uite asa ajungi la semafor sa realizezi ca esti pe linie continua.
      dar tot raul spre bine, dupa cum se stie, motocicletele cam aluneca pe marcajele stradale asa ca macar ei sa fie fericiti de absenta lor :)

      00
    • Acum o luna era semafor la westgate.

      00
  2. Ultimele doua paragrafe n-au nicio legatura cu Bucuresti dar ok, ok, putem lucra si cu asta…

    Marcaaajeee? Sunt bulevarde MARI in Bucuresti care n-au marcaje si tu te plangi de Lujerului? Drumul ala n-a mai vazut marcaj de cel putin 3 ani (asta pentru ca de atunci lucrez in zona, probabil ca n-a mai vazut mai demult).
    Probabil ca ai venit noaptea si nu ai observat semafoarele si semnele pitite in copaci, ceea ce inseamna ca o alta tehnlogie utila ar fi drujba…

    00
    • chiar zilele trecute ma uitam pierdut („ca prostu'”se zice la mine in cartier) la un semn de circulatie pus fix in spatele lui copac. ma gandeam ce o fi fost in capul aluia care l-a amplasat acolo.
      in cazuri de genul asta banuiesc ca drujba este pentru cei care amplaseaza indicatoare aiurea nu pentru copaci? nu de altceva, dar avem mai multa nevoie de arbori decat de imbecili.

      00
    • Majoritatea semnelor / semafoarelor blocate sunt blocate din cauza unei crengi mai stufoase sau a unei coroane mai bogate decat trebuie. Nu trebuie sa dai jos copacul, trebuie doar sa-l tunzi un pic.

      00
  3. Si daca se face iluminare sa se faca o iluminare serioasa nu becuri ecologice, care de fapt nu il vezi pe pieton, patit cateva zile inainte.

    00
    • Se pun leduri subdimensionate. Aia e prostia. Firmele abonate la contracte stiu cu watti, nu cu lumeni, alb cald, alb rece si alte prostii.

      00
  4. Probabil ca vopseaua pentru marcaje a fost diluata ca si dezinfectantii de la Hexifarma. Acuma serios, dupa ce firma X castiga licitatiile mai verifica cineva caliatea vopselei? Eu cred ca si daca vad clar ca e naspa , fiind toti manjiti(nu de vopsea), tac malc aparandu-se unul pe altul, ca peste tot de altfel.

    00
  5. Asta e nimic. Sa incerci sa circuli noaptea pe centura de nord-vest a Bucurestiului – mai exact Baneasa – Autostrada A1 – drum nemarcat, neiluminat, plin de gropi, intersectia soselei de centura cu A1 este imposibil de ghicit de cineva care vine pentru prima oara pe acolo….pe scurt, toate conditiile pentru a-ti rupe gatul.

    00
  6. Drumul Taberii? Really, boss?

    00
  7. Apropo de asta, uite o idee care mi-a venit acum cateva luni http://blogcartus.com/diverse/o-idee-pentru-viitor/

    00
  8. Din pacate cam tot Bucurestiul e asa. Si cu lumina la fel…de la IKEA pina in Otopeni nu exista iluminat…
    Cei din Brasov pot sa dea clase…si nu au nici un cablu agatat de stilpi….

    00
  9. Lista e lunga.
    Ca e vara o sa pun in capul listei canalizare, statii de tratare a apei si gropi de gunoi corespunzatoare. Este o poluare infioratoare a pamantului si a apei in jurul Bucurestiului si inevitabil prin Bucuresti. Nu mai vorbesc de restul tarii
    Suntem mare capitala europeana si apa menajera (inclusiv WC) sunt aruncate direct in natura.
    Pana si in Otopeni, cel mai bogat oras (raportat la cap de locuitor) toata mizeria se arunca efectiv in camp (intre Tunari si Otopeni, la 1-2km de aeroport). Ai bani, ai spatiu dar nu e vointa…

    00
  10. Sectorul 6 a ajuns o mizerie. Chioscuri si garduri ca-n Mumbai. Din cauza gardurilor de sârmă, model „pușcăria Jilava”, ai senzația că ești în celulă. Tot din cauza lor nu se poate mătura strada. Mizeria se adună în spațiul verde printre sârme.

    00
    • NOU
      #23

      O sa-mi iau tone de minusuri, dar de cand am fost in India, de fiecare data cand sunt in vreun oras din Romania imi aduc aminte de cum era pe acolo. Haos total, pe sosele, pe trotuare; mizerie cat vezi cu ochii, constructii alandala, fiecare in legea lui. Liniile de demarcare sunt de domeniul SF-ului.

      00
    • @George Stanomir Nici noi nu suntem departe. Indienii cu flori au chioșcuri în fiecare intersecție, adună zeci de cartoane, tomberoane, cutii și se întind pe toată strada. Lângă ei stau câțiva câini care își fac nevoile pe trotuar. Mizeria e la ea acasă, iar noi ne-am obișnuit cu ea încât nu o mai vedem.

      00
    • NOU
      #25

      @Green, my point exactly, Romania imi aduce aminte tot mai mult de India.

      00
    • Romania sau Bucurestiul seamana cu India?

      00
  11. Si sa nu mai fie treceri de pietoni nesemaforizate pt ca avem multe oi ce trec zebrele. Amin.

    00
  12. Astia n-au marcaje pe Unirii si tu vrei in Drumul Taberei… :D

    00
  13. NOU
    #32

    Avem o intuitie foarte buna, ne-am obisnuit si fara marcaje.

    00
  14. Eu am de ani de zile o teorie trista. In mod normal ORICE om cu bun simt si macar lipsa de rea-vointa, daca nu buna-vointa, poate fi primar.
    Noi suntem la nivelul la care discutam probleme pe care orice om care nu e retard ar trebui sa fie capabil sa le rezolve intr-o gospodarie sau intr-un oras.
    Astea sunt problemele oraselor noastre din pacate. Si de aia de fapt oricine dispus sa rezolve in loc sa fure ar fi capabil sa fie primar.

    00
    • Crede-ma ca, daca nu i-ar durea’n pola pe toti, ai vedea si marcaje longitudinale pe sosea si indicatoare pe unde trebuie, si semafoare noi, sa nu te chiorasti sa vezi ce drk indica… Ai avea de toate. Nu costa, in niciun caz o avere sa schimbi un cacat de semafor din 1992 imbatranit de vreme.

      00
  15. Tu ai fost de la Brasov la Giurgiu pe A2?

    00
  16. „Ce tehnologii minune trebuie implementate de urgență în București?”

    Becul de semafor care se arde greu.

    00
  17. la lujerului iesirea spre ghencea e marcata de vreo luna (2 benzi de stanga pentru cei care inca mai aveau dileme, bineinteles ca doar 1 se foloseste pentru stanga si cealalta pentru inainte).
    Random events tot cam de vreo luna sunt acoperite niste gropi pe care le ocoleam de ani de zile (zona Drumu Sarii)
    sa nu uitam ca urmeaza parlamentarele …

    00
    • Au fost marcate cand au fost alegerile la primarie.

      Problema este ca deja s-au murdarit marcajele.

      Oricum bucuresteanul este taran.

      00
  18. ma, acum exista o explicatie: in Drumul Taberei se lucreaza la metrou…

    00
  19. NOU
    #40

    Tocmai ce am fost prin cluj, in fata casei de cultura a studentilor, nici un marcaj, conform gmaps sunt 4 benzi
    Iar treceri iluminate… sunt undeva in tara asa ceva ? iluminate serios, cu stalpul de nocturna sau ceva sa iasa in evidenta trecerea de pietoni, nu lumina de veghe cum sunt celelalte

    00
  20. Până la ’tehnologii minune’ mai bine să nu mai fie bucureştenii ipocriţi. Adică pe o parte vezi Doamne ce deştepţi şi meseriaşi sunt ei şi pe alta o votează pe născătoarea pesedistă. I mean, really?!?

    00
  21. In Bucuresti sunt zeci de semafoare de cacat care ori nu merg ori nu vezi dracului ce culoare au decat cand esti la un metru de ele. Cat de imbecili sunt aia care ar trebui sa le inlocuiasca si nu o fac? Apoi, zeci de treceri de pietoni nemarcate stradal si cu indicatorul acoperit de niste crengi, astfel incat sa-ti dai seama ca e trecere de pietoni doar cand dai cu nasul in ea. Marcaje longitudinale sterse, de nu stii niciodata pe ce banda te afli decat orientandu-te dupa ceilalti. Sa vina Bucatareasa, cuvioasa, de la Primaria Capitalei, sa faca, sa dreaga… Deocamdata s-a apucat de taiat copaci fara nicio logica.

    00
  22. Si daca nu sunt conditii, de ce majoritatea soferilor din provincie merg cu 100 la ora prin oras la ce ora vor ei ? Nu va mai plangeti atat de orasul asta, mai bine faceti o petitie, o sesizare sau si mai bine nu mai veniti deloc?

    00
    • Am inteles. Cand te dai cu bicicleta e ok, nu?

      00
    • Merg cu bicicleta zilnic aproape. Sapt trecuta am mers 5 din 5 zile lucratoare la servici cu bicicleta din militari la unirea si e f ok. Chiar mergand cu bicicleta vad ce fac soferii din provincie in trafic sunt pe primul loc cel putin la viteza si claxoane. Tu fe cate ori mergi cu bicicleta?

      00
  23. Pe colentina pe la pod sunt niste semafoare care te orbesc dintr-un anumit unghi/distanta. Sticla nu are nici o stiatie si parca sunt niste lupe. Sunt vreo 3-4 in zona aia. Am oprit si am spus unui echipaj de politie intr-o seara si mi-au raspuns la caterinca cu „pai nu va mai uitati la ele” :-|

    00
  24. să vii în Constanța să vezi cum e…
    noul primar a început să înlocuiască cam în toate zonele importante din oraș stâlpii vechi de iluminat, vechi de 40+ ani, cu unii noi, metalici… cu iluminare cu LED, dar care arată ca stâlpii de iluminat pe șantier.

    Se folosește cam același algoritm de amplasare al stâlpilor noi ca și pentru personalul bugetar… la fiecare 2 stâlpi vechi dezafectați se montează un singur stâlp nou.

    Dacă mergi noaptea pe trotuare abia se vede pe unde calci… cel puțin între Delfinariu și Mamaia e dezastru… și tot în zona asta trotuarele nu au mai fost reasfaltate de prin 1993 +/- ceva ani.
    Au pus piatră cubică și au nivelat trotuarul din stația de autobuz de peste drum de Delfinariu de unde iei autobuzul să ajungi în Mamaia, dar dacă vrei să mergi pe jos pe trotuar de la Delfinariu către Mamaia și mergi pe trotuarul de lângă blocuri și magazine atunci ai toate șansele să te împiedici în gropile ce s-au format în asfalt.

    Trotuarul ăsta se vede noaptea ca un peisaj selenar… plin de cratere iluminate foarte slab de stâlpii de iluminat răzleți.

    00
  25. Eu nu-s prea umblat, dar acum am avut ocazia sa ies putin din tara. Am vazut orase in care absolut toate strazile care erau in lucru (fie pt schimbatul asfaltului, reparat gropi, schimbat retea utilitati), chiar daca pentru cateva zile sau o luna, aveam marcaj special si pentru masini si pentru biciclete. Nu conta ca era inchisa o portiune de doar 20 de metri. Erau trasate marcaje pe asfalt pe langa utilajele care lucrau la drum. Probabil e ceva normal. Mie mi s-a parut wow.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.