Ce spune asta despre parcul auto român?

Pe București – Pitești am văzut azi dimineață nu mai puțin de 8 mașini stricate. În 100km, vreo 30 de mașini erau trase pe banda de urgență, din care 8 aveau capota ridicată și proprietarii lor fie se luau cu mâinile de cap, fie așteptau platforma sau ceva salvatori.

Ce spune asta despre parcul nostru auto? Că oamenilor nu le pasă? Că întreținerea e scumpă? Că mașinile sunt scumpe? Că nu avem o cultură a întreținerii și reparațiilor unui bun pe care îl deținem, pentru a-i conserva valoarea.

ps: nu e ironic că județul unde s-a născut prima mașină românească are șoferi atât de proști?

cetatean-picior-scos-pe-geam

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Poate erau masini imprumutate de la prieteni

    00
  2. Nu e neapărat de vechimea mașinilor. Și în alte tari sunt mașini vechi. E plin în UK de mașini de 10 ani + și la umezeala de acolo e chiar surprinzător ca multe arata foarte bine . Din păcate la noi e problema cu întreținerea , multi sunt mândri că nu au băgat nici un ban în mașină 2 ani . Ajung pe la service și se mira că au de înlocuit de 2-3000 de lei la masina lor de 1500 Euro.

    00
    • Nu stiu unde ai vazut tu „plin” de masini +10 ani. Mai mult de jumatate sunt din 2007 incoace si peste 85-90% din 2000. Si sincer, nu prea imi convine sa bag 150-200 £ de lire lunar intr-una din 2002 asa ca prefer una noua in leasing si ajung la aceeasi bani dar nu am grija ei. PS: vad in ultimul timp si aici si la Arhi se fac comparatii de fiecare data cum e in Romania – UK, mai intai incearca sa gandesti ca un bastinas.

      00
    • N-are niciun sens ce spui. Doar pentru că mașina are o valoare mică pe piață, asta nu înseamnă că piesele costă puțin. Vezi Renault și Dacia. Concret, ai habar cât costă cablurile de timonerie pe original la un căcat de Ford Fiesta sau Peugeot 207?

      00
  3. Numere de bulgaria, volan pe dreapta nimic? Ma mir…

    00
  4. Degeaba ai bani daca nu ai oameni pregatiti.
    Educatia e baza.

    00
  5. Unde s-a nascut prima masina romaneasca? IAR Brasov, Resita sau Arad?

    00
    • Era o figura de stil. Masinile romanesti sunt atat de primitive incat nu se nasc, ies din ou.

      00
    • Daca intrebi de masina fabricata in Romania, vorbim de marca Ford intre 1935 si venirea comunistilor, in Bucuresti in Floreasca (punct de reper Spring Time, pentru cunoscatori). Daca e vorba de masina fabricata de romani dupa capu’ lor, vezi Dacia Lastun.

      00
    • @Dan :Nope, a fost Dacia Nova

      00
    • La Arad a fost pe vremea Austro-Ungariei, asa ca nu e chiar corect sa ii zicem „romaneasca”.

      00
  6. Masinile sunt scumpe, intretinerea e scumpa, service-urile din Romania sunt infecte si, cel mai important, oamenii nu au bani.

    Majoritatea de abia isi permit sa isi cumpere o masina de peste 10 ani, cu sute de mii de km la bord. Normal ca alea se strica.

    00
    • din 8, 3 erau logan, 1 audi a6 penultimul model și un audi a4 break răspenultimul model. deci cam da.

    • si „raspenultimul model” nu ti se pare exact genul de masina preferata de rupti in cur care vor sa epateze ??!

      acum cativa ani am oprit in Costesti, jud. Arges sa bag benzina. In fata mea un Mercedes clasa E a bagat de 20 de lei.

      00
    • Ai zis 3/8 Logan. Asta spune foarte clar că mașinile sunt scumpe și întreținerea la fel. Poate nu atât de scumpe cat de săraci suntem noi.
      Dubele în până le-ai numărat? Sau pe ăia opriți să se pișe? Chestii care spun încă mai mult.

      00
    • Si celelalte 3 erau Subaru? :)

      00
    • „abia isi permit sa isi cumpere o masina de peste 10 ani”

      Pai cred si eu, daca Polo, Fabia sau Ford Ka nu ne place. Noi vrem E-Klass, A6 sau clasicul seria 5 „full fara piele”. Normal ca-s mai vechi de 10 ani la banii pe care suntem dispusi sa-i dam

      00
    • NOU
      #22

      Daca e sa o luam asa, nici nemtii nu-si permit sa intretina masinile, si de asta isi iau dacia, nu ?

      00
    • „din 8, 3 erau logan, 1 audi a6 penultimul model și un audi a4 break răspenultimul model. deci cam da.”
      Deci, statistic VW face cele mai proaste masini? Ha, ce surpriza!!! Dau Auto, Das Fraud!

      00
    • @TGC
      Sau românii cumpără cu predilecție VAG „abia rulata, de la o bătrânică” cu 500k km dati înapoi la 80k.

      00
    • @C:

      Normal ca nu ne place !

      Cum poti sa compari un Ka cu un A6? Daca ai 2 copii, de exemplu, ai nevoie de ceva spatiu (carucior, bagaje… ) deci iti trebuie de exemplu un 307, 308, 3008 … etc. La fel si daca faci excursii, mai ales pe afara. Una e sa conduci (de cateva ori pe an) un A6 Avant pana la Viena, cu toata familia, una e sa faci drumul ala cu Polo.

      Gasesti de exemplu 307 pana in 3k euro. Care te tine cam 4 ani. Suficient. Ce masina „noua” iei la bani aia ?

      Un Megane 2 e cam 3000 euro, 1.5 motorina. Ar trebui sa fie ok si sa ai pace 4-5 ani, chiar daca mai investesti inca 1 mie (chiar si mai mult), sa zicem, dupa.

      Ce Polo iei la banii aia ?

      Un A6 Avant din 2006 e undeva la 7000-8000 euro si daca esti DISPUS sa il intreti te tine cativa ani si e ideal.

      00
  7. Unde-s stirile de azi?

    00
  8. NOU
    #27

    1. Proprietarilor (soferilor) NU le pasa, nu-si bat capul (oare de ce scrie min si max pe vas?)
    2. Duc masina la ‘revizie’, si se bazeaza ca mecanicul din service e D-zo al masinilor si afla de de toate defectele doar atingand capota (cum cred batranii ca ecograful ‘vede tot’).
    Ei bine, nu. Nici Dorel de la garaj nici Gigel de la reprezentata nu e D-zo.

    A da, in mod normal toate lichidele masinii se schimba periodic. Plus ca odata cu vechimea, mai ‘zemuiesc’ pe la imbinari.

    00
    • Ce pot face mai mult decat sa duc masina la service atunci cand vad ca nu mai trage/nu mai intra in viteza/bla bla bla?

      Eu sunt programator. Ma rog, acu’ nu prea mai programez dar tot in zona aia activez. Cunostiintele mele de mecanica tind spre 0. Am citit niste mecanica printr-o carte de pregatire a elevilor din scolile de condus si mai stiam si eu bazele. De altfel, imi place sa-mi petrec timpul cu nevasta-mea sau in alte locuri. Chiar crezi ca stau sa invat si mecanica auto la nivel ‘expert’?

      Ah, ok: o data pe luna verific si completez uleiul si antigelul (daca plec intr-o cursa mai lunga o fac chiar inainte). Spalator de parbriz am in portbagaj si completez la nevoie. Presiunea la roti o fac de obicei cand merg la benzinarie (iau si o marja de eroare in functie de cat am mers inainte de a verifica) sau daca mi se pare ceva suspect. Ei bine, cu ce as fi eu de vina daca mi-ar pica un injector pe drum? Nu s-a intamplat nimic de genul, intreb doar ipotetic.

      Ca o paralela: cand te duci la doctor si aflii ca ai ceva naspa cauti pe net simptomele, iti pui singur alt diagnostic si apoi il alegi pe ala mai convenabil?

      ^^ nu fac referire la gigei cu service la subsolul blocului. Eu chiar sunt din ala care si-a facut toate reviziile si reparatiile la reprezentanta.

      00
    • NOU
      #29

      Tu cati crezi ca ridica capota sa verifice uleiul si antigelul ? cati verifica presiunea in roti ?
      Cati sesizeaza ca e o problema cand scartaie sau pocneste ceva cand invarti rotile ? sau cand motorul face urat la acceleratie ?

      Paralela cu medicina e aiurea, dar si acolo in cazul bolilor rare, cand doctorul a mai avut 3 pacienti ca tine, poate te ajuta sfaturile(nu medicale neaparat) altor 10 cu aceeasi boala.

      00
    • Eu doar iti argumentam de ce nu e bine sa arunci vina pe mecanici. Tot ce ai spus tu se resfrange asupra soferului.

      Paralela cu medicina nu este aiurea. Stii, bolile se manifesta diferit de la organism la organism. 3 siptome poate insemna boala A. Daca apare si a 4-a poate insemna boala B. Dar totusi, exista persoane care au doar siptomele bolii A si totusi au boala B. De asta nu e bine sa te iei dupa diagnosticele altor pacienti. Dar, in fine…

      00
  9. 1. Nepasare. Stiu destui cu salarii de 1000 euro si nu le pasa de masini, deci nu se pune problema de bani. Fac filmare sa vezi cum merg 90% din soferi pe un drum dezastru, de te doare la inima, si apoi n-au bani sa repare. Multi nu au grija de masini nici cand circula, dau cu ele in tot si toate
    2. Lipsa de bani sau baga toti banii in altceva (casa) si „las ca merge asa”
    3. Masini prea batrane si se strica mai des. Ca na, de ce sa ai masina noua da naspa cand poti sa ai masina care nu merge dar e faina ( Ex: polo nou vs A4 de 10 ani)
    4. Orice combinatie intre punctele de.mai sua

    00
    • Crede-mă că îți respect opinia, dar… un Audi A4 vechi de 10 ani cu 200k in bord e 6-7k EUR. Mașină nouă cumperi dacă vrei să fii tu ăla care suportă devalorizarea. Altfel, în cazul auto franțuzești și a unor auto nemțești, cum e chiar VW, trebuie să fii de-a dreptul naiv să pierzi peste 10 mii de euro în nici 4 ani (Jetta, Passat, C5, 508 etc). De exemplu, un C5 165 cp din 2012-13 cu 150k km în bord echipare Exclusive prin Citroen Select costă 13k de euro. Mașina nouă a costat peste 30k EUR. :) Deci cum facem? Luăm un Polo chel..ish? Nici n-am oglinzi cu degivrare la ea, nu mai vb de climă sau de alte opțiuni care pe Polo nu le găsești nici pe echiparea de vârf. Mai adaug că C5 vine echipată cu suspensie hidro-pneumatică? Mai punem că după încă 4 ani o vând pe piața locală mai scump decât se va vinde acel Polo? Hai să îți arăt un link: Chiar și așa, în ambele cazuri, fie că e nouă sau SH, trebuie întreținută. Uite ce VW poți lua cu banii de un Polo nou: https://suchen.mobile.de/auto/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortOrder=ASCENDING&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=25,4&makeModelVariant1.modelDescription=highline&doorCount=FOUR_OR_FIVE&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&maxMileage=150000&maxPrice=20000&minPowerAsArray=131&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&fuels=DIESEL&transmissions=SEMIAUTOMATIC_GEAR&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&ambitCountry=DE&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=2

      00
    • Eu am luat Clio nou, de 8000 euro, puteam sa iau un A4 SH,dar nu vteau suprize + o problema la mine, A4sau orice din gama au cauciucuri mari si costa enorm. La Clio un cauciuc Conti e 200 lei la un A4 ar fi 700 lei. Intelegi de ce nu au bani multi de intretinere? Eu stiu ca nam/nu vreau sa dau m-amblimitat. Acel Clio nu e super dotat (am oglinzi incalzite) dar e nou merge bine si imi permit sa o intretin permanent la nivel de fabrica, totul brici

      00
    • NOU
      #34

      LOL

      Sandu e cel mai prost din curtea scolii. Compara mere cu pere. Degeaba ii explici de diferenta de pret la cauciucuri sau de intretinere in general. Pe el il intereseaza pretul de achizitie, marca si dotarile. Adica cu asta se ocupa omu. Sta cu curu pe scaun si cauta pe mobile.de salivand „ia uite ce masina iti iei de banii x”. Se contrazice singur in comentarii. Mai sus se vaicarea cat de scump e nu stiu ce cablu de timonerie „la un căcat de Ford Fiesta sau Peugeot 207” dupa care tine pledoarie unui Citroen C5 de numai 150.000km in 3 ani. Ia sa vedem acum cablu ala de timonerie e mai scump pe 207 sau pe C5? A fost prost primul proprietar care avea de facut 50.000km pe an si si-a luat masina noua cu garantie pt asta sau e destept de bubuie Sandu care are impresia ca gaseste A4 de 10 ani cu 200.000km (probabil al unei batranici care mergea pana la piata)??? Nu mai vorbesc de faptul ca listele stufoase de dotari care ridica valoarea unei masini, dupa o anumita varsta a masinii devin de fapt o povara pt ca, ce sa vezi, nici dotarile nu sunt nemuritoare si cu cat sunt mai complexe, cu atat mai mult se va scarpina in cap nea Vasile mecanicul de SH-uri de la coltul strazii. Dar il lasam pe Sandu sa descopere singur toate astea cand va creste mare si va vorbi din experienta de la volan nu din ce gaseste pe mobile.de
      Da, e bun si-un A4 de 10 ani, si-un C5 cu 150.000 in 3 ani, dar numai daca mai ai cateva mii de euro in portofel care sa tina loc de garantie.

      00
    • @antinevralgic
      Te-am atins la o coardă sensibilă, dar îmi scapă care e aia… Nu eu compar mere cu pere. Sfatuitoru de mai sus compara Polo cu A4, dar ție ți-a scăpat asta. Eu am mers pe același fir logic pe care a mers omul nostru. Ori poate ție îți convine conversația doar când cineva compară și ajunge la concluzia că e mai ok mașina nouă. Am explicat mai sus că la orice mașină nouă, mai ales la cele enumerate de mine mai sus, pierzi 10k EUR în 4 ani. În rest, mă piș pe diferența de 200 de lei la cauciuc când eu de fapt pierd câte sute de milioane la mașină. De ce ești tâmpit și nu înțelegi 1+1, că mă și enervezi…

      00
    • @antinevralgic
      Stai că acum ți-am citit tot comentariul. 1 – nu m-am văicărit despre cât costă cablurile – am dat un exemplu care dovedește fix că o mașină ieftină la achiziție nu e musai ieftină la întreținere. 2 – mașina postată de mine drept exemplu (nu o ridic în slăvi) are cutie automată ZF (care e mai bună decât pe passat, de ex) – dacă știi cum funcționează, știi că ai un singur cablu și ăla e acționat de câte ori schimbi. Acum explică-mi într-un oraș măricel care e uzura pe timoneria la o manuală pe mașini precum cele descrise de mine și timoneria de la o automată. Încă o chestie – premisa mea a plecat de la faptul că cineva ar dori să cumpere mașină nouă. Restul sunt supozițiile tale eronate. Nu știu de ce ai luat- personal. Îți vine să crezi sau nu, eu pot să văd lucrurile și din unghiul tău, dar n-am să-ți spun că ești prost că ai o părere (destul de decentă).

      00
    • NOU
      #37

      Mai Sandule! Eu nu sunt nici avocatul masinilor noi dar nici al sh-urilor. Ambele pot fi atat solutii corecte cat si gresite. Depinde doar de variabile. Sunt o multime de variabile care determina alegerea corecta, cum ar fi nr de km pe an, cate persoane vor fi in masina in majoritatea timpului, scopul masinii, stilul de viata al posesorului, bugetul lunar alocat masinii, buget asigurare si impozite etc, etc… multe variabile. Tocmai de aceea discutiile gen de banii X mai bine iti iei Audi/Bmw/Merc de Y ani in loc de masina Z noua sunt extrem de puerile si am eu impresia ca in general doar pustanii de 20 de ani le mai poarta.
      Atata tot. Esti foarte subiectiv pe tema asta. Exista o varietate de cumparatori de masini cu nevoi diferite, cu situatii materiale si sociale diferite, cu distante de parcurs diferite, Doar noi, romanii, ne rezumam la a compara doar preturile de achizitie ca si cum, ai pus teancul de bani pe masa si gata cu cheltuielile.

      00
    • @antinevralgic
      De acord cu tine. Știu persoane care vor să cumpere Range Rover pentru că bugetul lor e 20k. Cu 20k cumperi un Range Rover Sport din 2006, dar asta nu înseamnă că trebuie să o și faci. Mai departe, e treaba lor cum se vor descurca când va trebui să umble la diferențial, ori când vor trebui să schimbe discuri etc. Dacă o furcă, 2 semeringuri și un căcat de senzor la Navara au costat 60k lei cu tot cu manoperă, nici nu vreau să mă gândesc cât ar costa o reparație similară la un RRS. Mai știu un cuplu care a luat un GLK de 20k, cu un venit combinat de puțin peste 1000 eur. Cum vor întreține mașina din venitul ăla, e treaba lor. Știu persoană care nu are bani să repare suspensia hydractive de pe C5. Asta e. O ține pe dreapta de câteva luni deja ca să facă bani suficienți să o repare. Mai știu om care are câte un cauciuc diferit pe fiecare roată (aceeași dimensiune, profiluri și ani diferiți). Din nou, asta e. Eu n-am comentat ca să educ pe cineva, ci doar să arăt altă perspectivă. Eu de exemplu am avut mereu nevoie de mașină din clasa mini. Și asta conduc de peste 10 ani. Cu toate astea, am posibilitatea să-mi iau un A6 allroad din 2010 care m-ar costa circa 4000 de eur / an costuri de intreținere și exploatare, costuri pe care le pot susține fără probleme. O să-mi iau? Nu prea cred, chiar dacă e o mașină pe care mi-o doresc de mult timp. Repet ce am zis în primul comentariu – indiferent că e nouă sau veche, trebuie întreținută – dacă nu sunt bani, mergem cu ce putem întreține.

      00
  10. Io nu cred ca e un fenomen de masa, asta cu opritul masinilor pe marginea drumului…cum nu e nici cu vechimea parcului auto, precum canta presa. Avem un parc auto OK pentru veniturile mizerabile din tara asta. Ar trebui sa circulam numai cu Logane la ce venituri avem.

    00
  11. Cel mai bun exemplu pt starea masinilor la romani se poate vedea foarte usor, acum in mijloc de vara. Cam una din patru masini e echipata in mijloc de vara ( cu temp la asfalt de 50 de grade) cu anvelope de iarna. E vorba atat de stifturi de masini de bulgaria cat si de gama premium care circula cu anvelope de iarna acum. Se poate vedea observa faptu ca romanii nu au bani de o intretinere corecta a masinilor in orice oras sau din ro, in orice parcare luata la intamplare

    00
  12. In Anglia vad zilnic masini zeci de maaini trase pe banda de urgenta in fiecare zi. Si ca treaba sa fie treaba am auziit o stire la radio in care ziceau ca 35-40% din masinile oprite pe autostrada fac pana prostului. Deci da, se poate si mai rau

    00
  13. Multi sunt aroganti ca si-au luat masina „moderna” si nu-i nevoie de nici o piesa de schimb.
    Din popor:
    – Distributia pe lant nu se schimba, chiar daca suna ca dracu si urla ca s-a saturat si ameninta ca se va rupe lantu’. Nuuu, dom’le, asa e ele, duc o viata!! Apoi se rupe cand ti-e lumea mai draga, pe autostrada.
    -Lichidul de frana nu se schimba niciodata. Ce, esti nebun sa-l schimbi preventiv? Ce bou! La fel si discurile de frana, pana nu ramai cu 1cm grosime la disc, nu te atingi de el. Sau placutele. Ce daca s-au glazurat de la supraincingere acu’ 6 luni…. inca mai merg, ca doar le-am schimbat de vreo 3 ani.
    – Anvelope „ca noi, au carne pe ele”, desi sunt din 2000. Si pline de fisuri iar cauciucul este ca plasticul deja. Dar au carne.
    Marea problema e ca mecanicii propaga astfel de tampenii iar clientii, fiind ori prosti ori pur si simplu habarnisti, cred totul.
    Mi-am luat o Corsa C recent, imediat am fugit la un service ( de incredere ) si am schimbat preventiv: distributie cap-coada ( plus unele chestii care ar trebui verificate / schimbate de cate ori umbli la distributie, dar nu multi se baga ), sistem franare: discuri, tamburi, placute, lichid, pompa centrala. Plus multe altele: lichide, consumabile..etc. Mi-am auzit vorbe: bah, esti nebun, te dau banii afara din casa? Nu, doar ca nu vreau sa raman blocat cine stie pe unde. Ca mersul la medic, romanului inca ii e rusine sa schimbe ceva la masina inainte sa se strice. Ca doar e VW, stie neamtu’ ce-a lucrat.
    Cel mai misto a fost cu un Fiat Uno, arata absolut rapciugos ( vopsea in stil Rat-Rod) dar mecanic era totul nou. Noxe, frane, directie, totul ca din fabrica, cu rar-ul facut pe bune mereu. A mers masinuta aia ca albina, pe toate autostrazile Europei.

    00
    • Multi isi iau masini second hand si se lauda cu ele uitind ca multe ajung pe piata pentru ca intretinerea lor e prea scumpa. Cit sint noi si exista garantia producatorului totul este frumos. Cind ies din garantie si incep problemele le vinzi la fraieri.

      00
    • NOU
      #46

      romanii nostri nici nu se gandesc cat ii costa taxa de mediu, dau pana la ultimul leu pe masina si se trezesc ca taxa costa 500-1000 euro
      schimbarea distributiei sau anvelopelor, devine un lux, pentru unii

      ai gasit cine sa iti schimbe lichidul de frana cu presiune sau vacum ? ca eu nu…

      00
  14. Si totusi cam din ce judete erau masinile de pe marginea drumului?

    00
  15. Muti schimba masina cand trebuie facute reviziile, noul proprietar trage si el cat poate. Putini mecanici priceputi, lumea simte ca pierde bani pe intretinere si face minimul. Prin tarile alea cu mai multa apa calda e mai ieftin sa „lease” ceva nou pe 3-4 ani decat sa iti duci masina mai veche la mecanic. Trebuie sa treaca 2-3 ani sa vezi daca un model nou e reusit, fara probleme mari. Am vazut si masini sub 4 ani cu capota ridicata pe autostrada care teoretic sunt aproape noi si nu ar trebui sa ai probleme.

    00
  16. Mai e o chestie, multi isi iau masina mare (A4, octavia, passat, etc) si realizeaza dupa ca pretul la cauciucurile alea de 205…215 is peste 500 lei bucata. D’aia merg unii in august cu cauciucuri de iarna. Ba, ia-ti masina pe care o poti intretine nu masina de cati bani ai.

    00
  17. „Că nu avem o cultură a întreținerii și reparațiilor unui bun pe care îl deținem, pentru a-i conserva valoarea.”

    Bai, Romania este cea mai saraca tara din Europa. E foarte simplu.
    DAR oamenii sunt mandri si figuranti, si vor sa aiba masina. E irelevant ca e Golf VII sau Golf II, toti tin cu dintii de masini, desi vasta majoritate NU ISI PERMIT NICI O MASINA.
    Sa tii un Golf II nu e tocmai simplu – trebe gasite piese, trebe trecut ITP-ul la „cunostinte”, trebe RCA, schimb de ulei, filtre, distributie, baterie , etc.

    Pe medie, estimez ca un proprietar de Golf II trebe sa bage minim 4000-6000 lei in masina, pe an (combustibil, consumabile, rovinieta, rca, etc), la o exploatare normala (10.000 – 12.000 km / an, fara pagube sau probleme majore).
    Ori, in Romania, la salariu mediu net de 24000 lei / an, inseamna ca panarama de Golf II mananca 1/6 – 1/4 din total venituri… Halucinant, considerand ca persoana trebe sa mai si locuiasca undeva , sa si manance, sa se imbrace, etc.

    00
    • Culmea e ca un Golf 2 e destul de ieftin de intretinut, mai ales daca ai motorul diesel aspirat.
      Posibil sa bagi 6000 lei in el, dar cu suma aia ii faci cam tot ce-i de facut si nu mai ai treaba niste ani.
      Merge si cu ulei vegetal in loc de motorina, ai cheltuieli mici. Cu 2-300 euro iti cumperi inca unul pentru piese.

      00
    • Pai 6000 de lei am zis cu totul.
      Din asta, reviziile si consumabilele fac sub 2000 de lei, iar restul e combustibil.

      Deci FARA avarii / probleme majore.

      Daca adaugi si un cost de achizitie de 5000 de lei, plus ceva taxe de mediu (daca se mai platesc), plus ceva probleme la injectoare, sau toba, sau la instalatia electrica (absolut banale la o masina de 20 de ani), incepi sa cochetezi cu 10.000 LEI/an, si asta pentru a merge cu o masina super-veche.

      Deci 40% din salariul mediu raportat de statistica… si 100% din venitul mediu raportat de statistica (850 lei/pers/luna)

      00
  18. Subscriu la ce au spus cei mai sus; suntem o tara bogata cu cultura financiara precara.
    Cumparatorul in general se uita doar la pretul de achizitie atat. in rest trage de masina de multe ori pana ramane in drum; preventia (ca si in sanatate) e absenta.
    Am fost lunile astea des pe litoral – cred ca 30-40% din masini aveau anvelope de iarna. Inclusiv masini noi si SUV-uri (parcate in fata unor hoteluri deloc ieftine).
    Pe partea cealalta, la reprezentanta, mecanicul altfel okay, imi spunea fara nici un stres ca la masina personala nu a schimbat antigelul de vreo 5 ani si uleiul de frana de vreo 4 ani („daca nu bate sau scoate fum, nu umbla la ea”). Aceeasi persoana care imi recomanda sa schimb uleiul la maxim 10000 KM…

    00
    • da, e extrem de dubios cum funcționează chestia asta: ne interesează mai mult ce fac vecinii decât propria noastră treabă.

  19. Am traversat Transalpina anul trecut in 15 August, cel putin 15 gioarse cu capota sus am vazut.

    00
  20. Sezon de concediu.

    Pentru un drum de mare dus intors benzina te costa cam cat drumul dus cu trenul. La drumul cu trenul se adauga taxi la gara, de la gara, taxi la hotel, de la hotel, etc. Si, binenteles, ca taxiurile sunt ca braga in Romania si chiar curate, elegante, de incredere…not. Asa ca singura solutie e sa ai o masina care sa te duca din punctul A in punctul B si sa nu te lase in drum.
    Am dou-trei drumuri de mare cu un Renault Twingo 1.2 16V (bagaje, copil). Intr-adevar NU i-am facut inspectii si revizii in service-uri Dacia/Renault pt ca sunt de toata jena! Nu m-ar fi deranjat sa dau mai mult decat as fi dat la un service de „cartier” insa, calitatea service-ului Dacia/Renault e jenanta in zona mea. Poate in alte parti sunt in regula, insa la sume de cele mai multe ori triple, service-ul Renault mi-a rezolvat problema in asa fel incat in final am ajuns la service-ul de cartier care, culmea, a rezolvat problema intr-adevar si la un pret ok!!!
    Asa ca…fara o legislatie care sa protejeze clientul cu adevarat, service-urile isi vor bate joc in continuare de clienti. Daca nu ai un prieten cu service sau daca nu nimeresti un service de incredere, cheltuiesti sume serioase pe carpeli ordinare!

    00
  21. Pt ca la noi inca se practica sistemul daca ai 5k pt masina cumperi masina de 5200 , te imprumuti ca sa o inmatriculezi si reviziile le mai sari. Chiar e o bravada cu am mers 100 000 km si nu am schimbat nimic la masina. Sau o am de 3 ani si nu i-am facut nimic decat benzina. Si apoi te miri cand te lasa-n drum. E adevarat ca sunt si oameni cu posibilitati materiale mai mici dar atat timp cat se repara masina cu piese din dezmebrari(si nu vb de element de caroserie / cunosc oameni care au montat discuri de frana sau amortizoare sh) nu trebuie sa ne miram ca mai vedem masini cu capota ridicata pe marginea drumului. Dar mai sunt unii ce se opresc sa se pise pe banda de urgenta si ridica capota la …deruta. De ce? Pt ca automobile.

    00
  22. NOU
    #59

    Nen-tu buhnici s-a „inspirat” de la tine…

    Macar un piscot daca iti da.

    https://www.youtube.com/watch?v=m_QWImQz5yU

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.