Tavi Perțea, un fel de Marian Godină

Am ales titlul ceva mai clickbait. Nu sunt mari asemănări între cei doi; doar că amândoi sunt polițiști, amândoi parcă lucrează să facă o imagine mai bună polițiștilor. (#nohate)
La Marian Godină citeam și râdeam, clipurile lui Tavi Perțea le folosesc pentru a învăța să circul în trafic. Îmi place cum explică, informația venită prin el se lipește mai bine de mine. (acesta ar trebui să fie talentul de bază al unui profesor, apropo)
De exemplu, biciclist fiind, sensul giratoriu pentru mine e moartea. Sper că nu și la propriu, cândva. (în 11+ ani de când circul aproape exclusiv cu bicicleta, m-am apropiat de moarte de vreo două ori, din care am învățat câte ceva. Nici un incident în ultimii 7 ani.)
Tavi Perțea. Am dat „like, share, subscribe”, am trimis link cu acest canal și nepotului, care a picat recent examenul de permis, să mai invețe puțin.

Cum pe E85 (cel puțin) se întâmplă măcar un accident pe zi, ar trebui vreo zece Tavi Perțea, care să posteze zilnic. Să repete și să tot repete, până îi intră românului bine în cap cum să circule.
(Am fost la București, am întâlnit accident. M-am întors din București, am întâlnit accident. Am fost la Gura Humorului, am întâlnit accident – un mort. M-am întors de la Gura Humorului, am întâlnit accident).

https://youtu.be/BKjLhp9eHzU

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

91 comentarii

  1. daca inveti sa mergi in sensul giratoriu de la Tavi Perțea am o veste proasta pentru tine
    felul cum interpreteaza legea e comic…ex: intr-un sens giratoriu nu exista benzi

    01
    • Ăăăăă… ce? :))

      00
    • Tavi Partea interpretează sensul giratoriu in afara legii. Eu personal am renunțat să mă uit la el pentru că habar nu are de legislația rutieră.

    • @Ciuby
      incerc sa explic cat mai pe scurt problema:
      Un giratoriu care arata exact ca in poza din stanga si cele 2 masini care intra in acelasi timp. Rl considera ca de vina este masina verde din cauza ca era obligata s-o ia inainte sau la dreapta(regula scoasa din cur pentru ca nu exista marcaje de ghidare cu sageti)
      in plus, nu considera ca masina portocalie trebuia sa se asigure cand trece pe banda 1 si apoi in afara giratoriului pentru ca… nu exista benzi intr-un sens giratoiru…asta spune si in video

      00
    • @Ciobi tu fiind cine? Ai scris tu codul rutier? Esti politist de rutiera? Acum cati ani ai citit ultima data din decret si cand l-ai citit ultima data pe tot? Esti sigur ca ai inteles ce ai citit? Sigur nu ai facut tu „research propriu” pe facebook?

      Iti dai cu parerea complet pe dinafara. Daca e asa gresit pune mana si fa un canal de YouTube si explica tu corect sa vedem daca ajungi la atatia abonati cati are Tavi.

      00
    • Ce e asa greu?

      Are dungulite pe jos => este banda.
      Ce facem cand schimbam banda => semnalizam, ne asiguram si, daca se poate, schimbam banda.

      Asta cu „era obligat sa paraseasca sensul fiindca era pe prima banda” e cea mai mare aberatie posibila. Punctul acela din sensul giratoriu e interpretabil drept intersectie. Cat timp nu e obligatoriu dreapta pe banda aia, nu e nimeni obligat sa faca dreapta.

      Da, preselectia benzilor (chiar si in sensul giratoriu) pentru asta e. Diferenta intre o masina care „taie sensul” si o masina care taie 5 benzi sa faca dreapta e fix 0.

      ideal, un sens giratoriu inchide prima banda in prima dreapta, cu a doua continuand inainte si la dreapta, si urmatoarele continuand cu obligatoriu inainte, banda 2 urmand a se inchide la urmatoarea dreapta si tot asa pana se epuizeaza iesirile. In practica, nu e asa.

      00
    • @gigi, mersi de sumarizare. Refuz să cred că un polițist interpretează așa legea, domnul respectiv lucrează la Rutieră? Dacă da, trebuie dat afară. Repede.

      HAHAHAHAHHA, în sensul giratoriu nu sunt benzi, HAHAHAHHAHAHA. =))))) N-ai cum…

      00
    • @Mike, vai cat de prost ești! Mama ta știe?

    • @anfrei, de aceea sunt marcaje la intrarea in giratoriu că tot prostul să știe cum să se încadreze. Că dacă nu ai marcaje, vine unu’ desptept să-ți spună că el poate de pe banda 1 să ocolească tot giratoriul. La Brașov, toate giratoriile au la intrare marcaje pe benzi (cu 59 m înainte de giratoriu).

      00
    • @Marin: marcajele alea suntun cacat si nu ajuta cu nimic si nici nu te feresc de nimic. incearca tu sa demonstrezi care si de unde a intrat in sensul giratoriu si care nu a respectat „marcajele”

      exemplu simplu: intersectie „in cruce, cu giratoriu” cu 2 benzi; tu vrei sa faci stanga, te incadrezi pe banda 2 si apoi in cercul cel mai apropiat de centrul intersectiei, ai de facut 270gr cu iesire la dreapta si traversare peste „cercul mare” ….daca ai pe unul acolo, ii dai prioritate sau mult succes in a demonstra ca ala nu e incadrat corect…

      00
    • Felul in care interpreteaza situatia a doua (momentul in care ambii soferi intra in sens din acelasi punct) e si motivul pentru care am prins dubii legate de corectitudinea lui. Asta pentru ca chiar si acum la examenul auto, chestionarele DRPCIV trateaza altfel problema. In cursul de legislatie scrie clar ca odata ce ai intrat in giratoriu nu ai nicio obigatie de a-l parasi la vreo anume iesire, poti teoretic intra de pe banda 1 si a iesi la a 4-a iesire; legea te obliga doar sa semnalizezi iesirea si sa dai prioritate celorlalti participanti intrati in giratoriu daca esti pe banda din dreapta lor. Ori in cazul dat cel care greseste e cel din masina portocalie care schimba directia fara sa dea prioritate autoturismului verde care circula in interiorul giratoriului. Poate n-o fi corect insa atat cursul de legislatie cat si chestionarele puncteaza in acest fel.

      00
    • Mai bine nu scriai.

      00
    • @atilla de aia ne-a dat emagul camere de bord 4k.

      regulamentul spune cum te incadrezi la intrarea in intersectie. Am impresia ca si-a dat un pic cu stangu-n dreptul la explicatii, dar la partea cu incadrarea mi se pare clar si la obiect.

      00
  2. Dacă înveți să circuli prin giratoriu de la pertea, las-o așa

    00
  3. Tavi Pertea e agramat, interpreteaza legea dupa bunul plac si nu prea stie el cum e treaba cu sensurile giratorii. Ai aici un raspuns la unul din clipurile lui: https://www.youtube.com/watch?v=1UlTZl7vDWI

    00
    • Bun, in sfarsit unul care argumenteaza

      00
    • Luînd de bun ce zice Tavi acolo și tot pute.
      Înaintea intrării în sensul giratoriu nu există marcaje rutiere, deci ambele au același sens și direcție de deplasare.Își dă cu stîngul în dreptul.

      00
    • BAAAAHHHH!

      Mana sus care intra in giratoriu pe banda a doua ca sa se invarta in giratoriu.
      Mana sus care a gandit mai departe de doua masini ca in exemplul cu masina verde si masina portocalie.

      Godina sustine opusul lui Pertea, Godina fiind militian care are la el in oras giratoriu cu 4 benzi in sens. Intersectia Calea Bucuresti cu bulevardul Saturn.
      No hai cu analiza morfosintacticogeometricovectoriala a deplasarii in sens giratoriu cu 4 benzi la ora de varf.
      Deci cum e?
      Atentie: conditia care trebuie indeplinita obligatoriu e ca traficul sa fie fluid.
      Luati o plansa, desenati un sens giratoriu la scala si luati masinutele copiilor si rezolvati problema.
      Asa-i ca mai degraba e cum zice Pertea?
      Ca daca e cum zice Godina si babuinul asta din link se blocheaza traficul.

      Oara cati din babuinii care conduc prin Romania stiu ca sunt mai putine masini pe interiorul sensului girarotoriu decat pe exteriorul sensului giratoriu.

      00
    • @necris: luăm desenul făcut de Tavi.Dacă cel cu portocaliu dorește să iasă din sens la a 2-a ieșire atunci de ce s-a încadrat pe banda a 2-a la intrarea în sens? Să „fluidizeze” traficul?Cam dă cu mărunt așa-i?

      00
    • @Necris
      Tocmai, ca atunci cand ai un giratoriu cu mai mult de 4 iesiri/intrari si nr de benzi din giratoriu diferit de nr de benzi la iesire cum se mai aplica regurile lui ?
      Un exemplu perfect este giratoriul de la Arcul de triumf: daca vine o masina pe ultima banda de pe kiselef(dinspre piata presei) si vrea sa mearga spre piata victoriei dar masina din dreapta lui vrea spre aviatorilor cum se aplica regurile dupa capul lui ?
      Iti spun eu ca ii scurtcircuiteaza creierul la faza asta daca nu aplica o regula simpla: asigurare la schimbarea benzilor de circulatie => masina de pe ultima banda trebuie sa dea prioritate celei din dreapta ei
      Daca si tie ti-e greu sa-ti dai seama ce vreau sa spun urmareste-ti singur sugestia cu desenul si masinute de copii

      00
    • Inafara de faptul ca politistul incurca paralel si colinear, chestiuni care nu au pana la urma nicio relevanta in niciuna dintre cele doua demonstratii fiind doar chestiuni de sintaxa folosita gresit de primul si corect de al doilea dar fara nicio aplicabilitate practica in demonstratie.

      Chestiunea este al naibii de simpla: Politistul are dreptate si gagiul care gaseste 13 greseli nu, pentru ca patineaza la o chestiune esentiala pe care politistul o stapaneste: directia de deplasare.
      In rest benzi sau marcaj de orientare este mai putin relevant pentru ca semnificatia lor impune respectare obligatorie oricum, Iarasi doar o analiza pe text fara finalitate practica a celui de al doilea.

      Sensul giratoriu este doar un tip de intersectie definit corect de politist (se ocoleste centrul prin dreapta).

      Esentiala este definirea directiei de deplasare si in consecinta selectarea pozitiei corecte in giratoriu cu 50 m inainte de a intra in intersectie.
      Marcajele de pe benzile de dinainte de intrarea in giratoriu ajuta, dar si in absenta lor lucrurile sunt la fel de simple: inainte si dreapta (n.b. PRIMA la dreapta!) stai pe banda dreapta, respectiv inainte sau stanga (n.b. stanga este oricare iesire DUPA cele care reprezinta ‘la dreapta’ si ‘ínainte’).
      Asta presupune ca niciodata cel care merge inainte sau stanga nu se va intersecta cu vreun vehicul aflat pe ‘banda 1a’ cand va dori sa iasa din giratoriu la a2a, a3a, etc iesire iar motivele sunt foarte simple si rezulta din cele 2 cazuri expuse de politist:
      orice masina care intra in giratoriu pe banda 1a iese OBLIGATORIU la prima iesire + orice masina care doreste sa intre in giratoriu da prioritate de trecere TUTUROR vehiculelor care se afla deja in sensul giratoriu (adica pana acestea parasesc intersectia).
      Cand nu se intampla asta rezulta foarte clar cele 2 cazuri de vinovatie exact cum le-a prezentat politistul.

      Restul ‘paralel, colinearitate’, branza, barza, varza, viezure sunt perfect irelevante in discutie.

      Drumuri sigure va doresc (si incadrari corecte in orice tip de intersectie)!

      00
    • @Tom de ce iese OBLIGATORIU? Unde in lege te obliga sa iesi la prima iesire daca esti pe banda din exterior?

      00
    • Probabil e vorba de articolul 107:

      (1) La intersecțiile prevăzute cu indicatoare și/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcției de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcției de mers voite, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție și sunt obligați sa respecte semnificația indicatoarelor și marcajelor.
      (2) La intersecțiile fără marcaje de delimitarea benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție, următoarele poziții:
      a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor sa schimbe direcția de mers spre dreapta;
      b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcția de mers spre stânga. Când circulația se desfășoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenționează să vireze la stânga, sunt obligați să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;
      c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

      00
    • Stai ca am mai vazut o tampenie @gigi:
      asigurare la schimbarea benzilor de circulatie => masina de pe ultima banda trebuie sa dea prioritate celei din dreapta ei””

      Gagiule, sper ca esti boboc cu carnetul.
      Regula la schimbarea benzilor este asa, noteaza si invata:
      Proritate la schimbarea benzii are vehiculul care se afla pe BANDA DINSPRE AXUL DRUMULUI fata de vehiculul care se afla pe BANDA DINSPRE ACOSTAMENTUL DRUMULUI, mai simplu spus, masinile de pe benzile superioare au prioritate la trecerea pe benzile inferioare. Sigur, cand schimba de pe banda superioara pe inferioara, vehiculul care face aceasta manevra trebuie sa se asigure ca poate executa manevra si ca nu se afla un vehicul pe banda inferioara in pozitia pe care doreste sa o ocupe. Dar un vehicul de be banda inferioara ESTE OBLIGAT sa cedeze prioritate la intrarea pe banda sa a unui vehicul de pe banda superioara. In practica, nu trebuie sa faca mare lucru ci cam acelasi lucru pe care un vehicul care este depasit trebuie sa-l faca conform legii: sa mentina viteza constanta si sa stea cat mai pe dreapta benzii sale.

      In rest in sensul giratoriu iti pastrezi banda care corespunde directiei tale de mers (si implicit de iesire din sensul giratoriu).

      00
    • Intersectia dintre drum si sens giratoriu este intersectie. Sensul giratoriu poate fi considerat drumul principal, astfel incat oricine vrea sa intre in giratoriu intra, de fapt, pe drumul principal. Logic, cei ce intra acorda prioritate celor aflati deja in giratoriu, daca nu este specificat altfel de catre marcaje.

      Giratoriul, o data aflat in interiorul lui, se considera drum. Ca e cerc, ca e oval, ca e centura Bucuresti, este un drum pe care se aplica aceleasi reguli standard, daca nu este mentionat altfel (de catre marcaje si / sau politist care dirijeaza). Cine are de schimbat o banda, o face daca poate, dupa ce epuizeaza toti pasii premergatori. Cine are de iesit, o face pe unde poate. Nu exista fluidizare sau logica, exista legislatie, iar aceasta spune ca, la parasirea unei benzi, se semnalizeaza, se asigura si se executa manevra.

      00
    • @skyler:

      depinde de marcaj. daca e inainte sau la dreapta iesi pe prima la dreapta sau pe prima inainte si iti tii ‘banda’. daca marcajul prevede doar la dreapta, iesi la dreapta. Se respecta marcajul. Cand sunt doar 2 beni se respecta acceasi regula si fara sa existe marcaj. Cand sunt 3 sau mai multe benzi trebuie sa existe marcaj care induca selectia corecta a benzii functie de directia de mers.

      E simplu: pe directia inainte sau la stanga nu se vor intersecta niciodata vehiculele care intra in sens giratoriu simultan pe ambele benzi.

      00
    • Multumesc pentru raspuns, abia astept data viitoare cand vom discuta iarasi sensul giratoriu in sute de comentarii :)))

      00
    • @Tom
      Ai inteles prost ce am zis
      Un drum cu 4 benzi, o masina pe ultima banda(4) si cea din dreapta(e pe banda3)…deci una langa alta, nu are nici-o legatura cu regula spusa de tine

      00
    • Babuinul din clip nu e politist. Nici macar nu stiu ce e.
      Astia care il apreciati, mergeti in instanta si spuneti ca un babuin de pe internet a facut o analiza si ca v-ati luat dupa el.
      Scrieti-ne si noua ce sentinta ati primit.

      Pertea e ofiter de politie rutiera. Asta e jobul lui zi de zi. Asta face: aplica legea in fiecare zi.
      Pe langa asta, comunica cu instantele si face cercetare la locul accidentului.

      Intre un ofiter de politie care argumenteaza legal si un babuin care bate campii, aleg sa imi bazez argumentatia legala, in instanta, pe parerea unui politist.

      Voi astia cu labitele rosii, bazati-va in continuare pe tot felul de babuini care au o parere, bazata doar pe faptul ca au dreptul la o parere si ca au vazut ei pe net.

      00
    • @gigi

      Ah, inteleg ca daca masinile sunt una langa alta pentru 1-2-3 secunde se aplica o alta lege, poate una dedicata?

      Iti mai zic una si te las :-) : schimbarea benzii de pe loc, este interzisa sau nu?

      00
    • @Tom
      Cred ca ti-e greu sa intelegi un text sau sa-ti imaginezi situatia
      1. Regula la care te referi e aceasta si nu are legatura cu ce zic pentru ca nu exista banda libera intre cele 2 masini.
      Art 106 (1)”Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite, şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.”

      Si acum sa repetam cat mai clar situatia:
      – sunt 2 masini una langa alta
      – la inceput merg paralel
      – cea din stanga(ultima banda) vrea sa faca dreapta, cea din stanga isi continua drumul

      Cine are prioritate?

      00
    • Tom probabil e ala cu bmw care tot timpul face dreapta de pe banda 4 pe Mihai Bravu ca el e pe banda superioara si are prioritate :))

      00
    • @gigi
      ok, gata, mea culpa, acum am inteles ce zici cu 3 benzi, eu tot la exemplul cu 2 benzi din articol ma gandeam.
      Revin la ce zici:
      „– sunt 2 masini una langa alta
      – la inceput merg paralel
      – cea din stanga (ultima banda) vrea sa faca dreapta, cea din stanga isi continua drumul
      Cine are prioritate?”

      In primul rand, cred ca la a doua masina ai vrut sa zici „cea din dreapta” [care isi continua drumul].

      Daca este asa atunci:
      – daca suntem in sens giratoriu conteaza directia in care doreste sa mearga fiecare dupa iesirea din intersectia giratorie:
      * daca masina de pe banda superioara vrea sa faca dreapta prin fata masinii de pe banda inferioara ca sa iasa pe drumul din dreapta, atunci prima masina e de vina pentru ca s-a incadrat gresit, in vreme ce a doua se presupune ca era inca bine incadrata ca sa iasa din giratoriu la urmatoarea iesire, pe directia „inainte”.
      * daca masina de pe banda superioara vrea sa iasa pe directia inainte sau pe directia
      din stanga sau chiar sa intoarca 180 grade iar cea de pe banda inferioara a trecut de prima iesire (la dreapta) si de a 2a iesire (pe directia inainte) pentru a ajunge undeva la o iesire din stanga, atunci a doua masina care ii taie calea primeia (din dreapta) este de vina pentru ca s-a incadrat gresit fata de directia dorita de iesire din intersectie.
      Deci daca ambele masini au trecut de a doua iesire si totusi au ramas in giratoriu, masina de pe banda inferioara a devenit gresit incadrata si va trebui sa ii cedeze always prioritatea celei de pe banda superioara, mai putin in situatia in care ambele ies din giratoriu simultan, fiecare pastrandu-si banda.
      Teoretic dupa a 2a iesire, nu ar trebui sa se mai afle masini pe prima banda.
      Exista un tip de giratoriu care simplifica alegerea pozitionarii si miscarea in intersectia tip sens giratoriu: intersectiile cu turbo giratie unde marcajul te conduce mai repede afara din giratoriu cu cat esti incadrat mai la dreapta.

      00
    • @Tom
      da, am vrut sa spun dreapta
      Ideea e alta, toate scenariile tale arata cat de complicat poate sa fie un giratoriu mai mare cu multe iesiri/intrari care au un numar variabil de benzi unde nu poti aplica recomandarile unui giratoriu simplu cu 2 benzi.
      Gandeste-te ca atunci cand ajungi intr-un giratoriu ca cel de la arcul de triumf pentru prima oara, sunt sanse mari sa nu te incadrezi cat mai corect sau chiar sa nu apuci sa iesi cand vrei din cauza traficului. Totul se simplifica dpdv legal daca regula e una singura: acordare de prioritare la schimbarea directiei de mers…..atat…nu conteaza pe ce banda ai intrat, unde vrei sa iesi, poti sa te invarti in giratoriul de mai multe ori etc.
      Nu exista reguli diferite si nici nu trebuie pentru orice tip de giratoriu, din cauza asta existe marcajele cu sageti(acolo unde sunt), sa nu stai sa faci scenarii inainte sa intri in giratoriu
      E adevarat ca intr-un giratoriul simplu ca cel din video e de bun simt sa te incadrezi pe prima banda doar daca iesi pe prima sau a 2-a iesire dar legal esti acoperit in cazul in care iti continui drumul in giratoriu.

      Si ca sa inchei, am fost in scenariul descris la inceput de mine, eu eram masina din dreapta. Nu ne-am tamponat dar am fost claxonat de masina din stanga, noroc ca era un politist in intersectie si mi-a confirmat ca nu eu eram de vina cand i-a facut din deget semnul de nu masinii care m-a claxonat.

      00
    • Complicat e doar daca administratorul drumului care are obligatia de a stabili modul de folosire a drumului si implicit de a desena marcajele rutiere necesare nu o face sau o face prost.
      Altfel este simplu si daca trebuie sa ne gandim cum procedam (sau sa facem scenarii, cum spui) inseamna ca facem ceva gresit.
      Tot ce avem de facut este sa respectam semnele de circulatie si marcajele rutiere, in aceasta ordine.

      Dupa semnul sens giratoriu si cedeaza trecerea intru in intersectie respectand marcajele de circulatie in intersectie:
      – Ma incadrez din timp, inainte de a ajunge in intersectie, conform directiei in care intentionez sa parasesc intersectia si respect selectia benzilor conform marcajelor rutiere si codului rutier (banda/benzile de la axul drumului = la stanga sau inainte, banda/benzile dinspre acostament = la dreapta sau inainte).
      – NU SCHIMB BANDA IN INTERIORUL INTERSECTIEI (in niciun tip de intersectie, nu doar in giratoriu!). In intersectii, inclusiv in giratoriu, pot schimba directia de mers FARA SA SCHIMB BANDA. Daca m-am incadrat gresit fiind prea aproape de iesirea mea si ca sa ies as jena alte masini care circula corect in intersectie, atunci mai pot da o tura avand grija sa selectez si sa schimb cu grija banda corecta cedand prioritatea celor care sunt incadrati correct (o eroare umana, pardonabila, prin care pierd orice prioritate si incerc sa ma reincadrez corect ‘schimband banda’ si cedand astfel trecerea celorlalti).
      – Inafara acestei situatii, in sensul giratoriu ca si in intersectiile normale nu e nevoie de regula prioritatii pentru ca teoretic nu ai voie (si in mod normal, nici nevoie daca ai respectat incadrarea) sa schimbi banda in interiorul intersectiei.
      – Nu vreau sa cred ca exista oameni cu capul la ei care se vor invarti la nesfarsit in giratoriu. Giratoriul e o intersectie care trebuie parasita imediat conform marcajelor rutiere de pe banda pe care te afli. Este destinat fluidizarii traficului. Ori, atata vreme cat Fanel se invarte in giratoriu nimeni altcineva nu poate intra in intersecte fiind oprit de obligatia de a ceda prioritatea TUTUROR VEHICULELOR AFLATE IN INTERSECTIE in acel moment. Deci invartitul in giratoriu blocheaza de facto intersectia. Echivalent cu a te opri in mijlocul unei intersectii normale fara nevoia de a ceda prioritate, stupid!

      In rest, observ “cate bordeie, atatea obiceie”, lucru anormal. Procedura trebuie sa fie clara pentru oricine. Legea nu lasa, in acceptiunea mea, loc la interpretari. Ar fi clara daca ar fi explicata de catre instructori bine pregatiti teoretic si mai ales aplicata de politisti care trebuie sa o cunoasca CEL MAI BINE.
      Ori, fix asta nu se intampla si astfel de subiecte “clear cut” devin dileme filosofice si teme de dezbatere cu opinii impartite.
      Solutia intr-o situatie nefericita tine de un Garcea si de propria lui interpretare a legii cu care s-a obisnuit la discutiile cu colegii la o bere (nu-i suspectez ca studiaza intens si aplicat).
      Si atunci aplicam codul rutier asa cum fiecare crede ca il stie, aplicam si regula prioritatii de dreapta, aplicam si prudenta excesiva si viteza foarte redusa, rezultatul fiind nervi, timp pierdut, circulatie gatuita, bani pierduti la “ruleta” interpretarii legislatiei de catre garcea in caz de accident, etc.

      In incheiere, zic ca prima amenda pe care am luat-o prin 1992, (avand permisul de cca 1 an) a fost pentru incadrarea gresita in sensul giratoriu (la Casa Presei). Veneam dinspre Arcul de Triumf dorind sa ies pe directia Jiului si m-am incadrat langa bordura scuarului din mijloc pe banda 4, marcata „obligatoriu stanga”. Cand am plecat din intersectie inainte (fiind singura masina in intersectie atunci!) politistul m-a tras pe dreapta si amendat spunand „daca aveati o masina in dreapta Dvs care ar fi facut stanga de pe banda 3 marcata „inainte sau stanga” ati fi intrat in el, v-ati incadrat gresit, trebuia sa selectati oricare dintre benzile 3 si 2 („inainte sau stanga”, respectiv „inainte” caci banda 1 era atunci „obligatoriu dreapta”, ma rog obligatoriu inspre parcarea Casei Presei).
      De atunci respect strict marcajele si incadrarea din timp pe benzi conforme directiei de mers. Nu am mai avut niciodata probleme cu garcea in giratoriu.

      00
    • ai ramas si tu blocat pe giratorii unde ai directii dar in mod normal ca sa iesi dintr-un giratoriu spui iesirea 1,2,3 etc.
      daca dai de un giratoriu ca asta https://www.gds.ro/wp-content/uploads/2012/09/146053maxim.jpg si iti spune cineva sa faci dreapta sau inainte unde te duci? :))
      Intotdeauna se considera ca schimbi banda daca treci de pe a 2-a pe prima ca apoi sa iesi din giratoriu indiferent ce teorii fara baza legala ai numai ca datele se schimba doar atunci cand cel de pe banda 1 are marcaj care il obliga sa iasa din giratoriu(sageata sau linie nu exista in legislatie articole care sa spuna ca nu exista benzi in intersectii(de orice tip), chiar si definitia benzilor de circulatie nu exclud existenta lor in intersectii
      As putea sa dau multe exemple de articole/interviuri unor politisti/instructuri si chiar examinatori care spun foarte clar ca e gresit ce a spus Pertea si multi ca el

      00
  4. NOU
    #37

    Politisti diferiti „interpreteaza” diferit legislatia pt sensul giratoriul. Simplul fapt ca exista versiuni si atatea discutii inseamna ca legea nu e clara.
    Asa ca in giratoriu merg pe legea romaneasca, a ochilor beliti si negocierii din priviri, ca nu stii cum o sa interpreteze agentul o busitura. Ca regula de bun simt, stau in exterior daca ies devreme, stau mai in interior daca ies mai tarziu. Semnalizarea e sfanta si nu fac miscari bruste.
    Daca are cineva o versiune „reala”, credibila, link pls.

    Altfel dl Pertea e de bun simt, dar cand isi incepe filmarile cu „Saaaalut”, parca il vad pe Garcea si mi-e foarte greu sa ma uit in continuare.

    00
    • vezi link-ul dat mai sus de Julian.

      00
    • NOU
      #39

      Acum am vazut linkul de la Julian, merci, dar raman cu ingrijorarea, daca cel care imi face procesul verbal este chiar dl Pertea cu versiunea lui proprie?

      00
    • Da, “Saaaalut” ala e enervant. Poate citeste comentariul si schimba formula, eventual sa puna mai putini de „a” in “Saaaalut”. :)

      00
    • Pertea interpreteaza diferit legislatia privind sensul giratoriu pentru ca este analfabet functional, nu intelege termenii. De aceea crezi ca exista „versiuni” ale interpretarii si discutii multe. Atunci cand nu intelegi ca marcajul de pe sosea este folosit pentru a delimita benzile de mers (conform legii date exemplu tot de pertea) si turui incontinuu ca in sensul giratoriu nu sunt benzi, ci marcaje de ghidare, cam ce discutii argumentate sa mai ai cu astfel de specimen. Ego-ul este la un asemenea nivel incat ar trebui sa-i puna pe ganduri pe superiorii lui.

      00
    • Exact cum spune si Silviu.

      In giratoriu se merge romaneste si vezi cum o dai sa fie bine la final.

      Daca vreau sa folosesc prima iesire, intru pe banda din dreapta, daca folosesc a doua iesire (inainte) tot banda din dreapta o folosesc si daca vreau sa ies pe a treia / 4 / etc, ma incadrez pe banda din stanga, iar dupa ce trec de iesirea 2 incep sa schimb benzile catre dreapta pana la iesirea dorita.

      Usurel, fara viteza, astept si analizez intentiile fiecaruia pentru ca nu am timp sa pierd completand vreo amiabila si sa las masina prin service cateva zile doar pentru ca unul nu a stiut sa se incadreze intr-un sens giratoriu.

      00
    • Comentariile la acest post sunt o buna indicatie despre confuzia cvasi generalizata asupra regulilor de circulatie (aici vorbim despre sensul giratoriu dar putem alege alte teme si vom constata aceeasi lipsa de claritate a preopinentilor).

      Cauzele sunt multe:
      – legislatia rutiera in continua schimbare fara a mediatiza schimbarile intr-un mod riguros, didactic (nu in stil can-can massmedia gen „vezi cat s-a facut de azi amenda pentru X, click aici!”);
      – faptul ca -aproape fara exceptie- scolile de conducere pregatesc cursantii exclusiv pentru a lua examenul iar cursurile de teorie se reduc la dezvoltarea automatismului in selectarea raspunsurilor corecte la zeci-sute de chestionare fara a intelege logica din spate;
      – faptul ca inafara de viteza si foooarte rar de prioritate, politia romana nu sanctioneaza aproape nicio alta abatere de la codul rutier, lipsind practic de pe strazi, asa ca cei care nu au invatat sa circule sau au invatat prost nu primesc niciun fel de lectie atunci cand gresesc (si nu ma refer neaparat la sanctiune!) si astfel nu invata nimic, doar persista in eroare pana cand aceasta devine a doua natura.
      – cel mai grav este ca politi insasi NU CUNOASTE LEGEA si nu o respecta, puterea exemplului fiind ZERO! Iar in loc ca toata politi sa-si faca treaba zi de zi, noi descoperim Martea si primavara tot felul de Einstein-i ai Codului Rutier in acei 2-3 politisti care catadicsesc sa explice in text sau video niste chestiuni din Legea Circulatiei asupra carora ar trebui SA NU EXISTE NICIUN FEL DE DUBIU cum se aplica in practica.

      Dar traim in tara in care traim asa ca, un minim de bun simt in respectarea regulilor de baza plus ce – bine! – spune Silviu, plus un dram de noroc si o asigurare cat mai buna si brace for the worst and hope for the best!

      00
  5. Voi ați observat în primul clip cum tăiau aia sensul giratoriu (sensul giratoriu cu o banda)? Nici un mic gest de ocolire.
    Problema e că nu se respecta marcajele de pe benzi. Sa vezi in Brașov cum „taie” unii benzile: intra in giratoriu din banda 1 direct pe 2 in giratoriu și apoi ies pe banda 1. Sau intra din banda 3 in giratoriu (banda de ocolire stânga) și la ieșirea 2 (adică direcția înainte) se baga pe banda 2 (nu ai voie, normal ar trebui sa faci stânga).

    00
    • “Voi ați observat în primul clip cum tăiau aia sensul giratoriu (sensul giratoriu cu o banda)? Nici un mic gest de ocolire.” – asta cred ca fac zilnic, doar nu o sa mearga corect acum cand filmeaza baiatul ala.

      00
    • Politia ar trebui sa stea cam 4-5 zile acolo și să-i tragă de urechi pe cei care fac asta. Numai așa se pot învăța să conducă.

      00
  6. Tavi Pertea: atunci cand iti cumperi un Marian Godina de pe Wish.com.

    00
  7. Chiar sunt curios ce sfaturi dă despre circulația pe E85? Nu mergeți deloc pe acostament?
    Am mers destul pe drumul ăla și mi se pare că singura modalitatea de a ajunge la destinație întreg e să ignori complet legislația care spune să nu mergi pe acostament. Trebuie să mergi cum merg ceilalți: te tragi mai în dreapta și lași liberă porțiunea din mijloc pentru depășiri (cei din sens opus sau cei care merg mai repede pe același sens). Dacă mergi legal și nu te dai de pe banda întâi sigur o să intre unul în tine gândindu-se că o să te dai la o parte dacă îl vezi că depășește.

    00
    • Drumul ala are proasta faima, parca i se mai spune si drumul morti, o banda jumate pe sens cred ca a fost una din greselile principale ale constructorului, se creaza confuzii si se intampla o groaza de accidente

      00
    • acolo e o problema de: drum lat, in camp si cu curbe largi ce induce falsa impresie ca se poate merge cu viteza, se merge prea repede avand in vedere si nr. foarte mare de masini, combinat cu agresivitate (stat la 1m de ala din fata, depasit din scurt si in locuri nepotrivite), se merge prea repede in sate (100-110).
      Am asa in minte niste accidente ca:
      – Astrag G, pe ploaie, viteza prea mare in curba (am zis mai sus ca da impresia ca poti merge repede), i-a fugit spatele, a intrat cu laterala intr-un F-Pace de pe contrasens…bam, 4 morti din Astra.
      – Clio mergand pe acostament, a dat cu partea stanga in pietris si iarba combinat cu asfaltare proaspata ce ridica nivelu asfaltului…s-a dus in camp, s-a dat peste cap.

      00
    • Stati asa, ca au observat ca E85 e un drum asa misto ca au inceput sa implementeze acelasi sistem si pe E70 Bucuresti-Alexandria.
      Si inca ceva. Politia zice ca ala e acostament. Si atunci de ce nu e marcat ca atare, cu linie continua, ci cu linie punctata? Eu zic ca jigodiile una zic si alta fac, stiau de la inceput de magarie, dar nu le pasa.

      00
    • @ic, pe E85 mergi în spiritul legii, nu conform literei ei. Adică te interesează să fii în siguranță, nu să lași liberă jumătatea aia de bandă pe care o numim foarte elevat „acostament” (nu se știe de ce-i acolo, la ce ajută etc.). Varianta safe și fără stres de mers pe E85 este prin încălecarea liniei ăleia de demarcare a acostamentului și mers efectiv cu ea „pe jumătatea” mașinii.

      00
    • @Zarax, am povestit și eu despre asta pe București- Alexandria acum vreo 3 zile. Not funny.

      00
    • NOU
      #55

      Pentru cine stie E85 dinainte sa aiba o banda si juma pe sens, drumul ala era si atunci un cimitir viu si nu erau masinile de acum. Intr-o zi buna de la Bacau la Urziceni prindeam un accident grav intr-o zi proasta si 3-4 grave. N-are nici o legatura acostamentul ci halul in care se conduce si se fac depasirile. Trebuie facute doua chestii acolo: 1 benzile separate complet cu parapeti de beton si 2 scos din localitati. Doar o autostrada poate rezolva ceva. Restul e blabla.

      00
  8. Îngrozitor! Se repetă inutil, este obositor, dificil de urmărit, deranjant prin intonație, confuz în explicații. Exact cum nu ar trebui să fie un profesor!

    00
  9. Cand a zis ca prioritate in giratoriu are cel rosu, iar cel albastru e vinovat, s-a clarificat ce bine interpreteaza.

    00
  10. Oarecum offtopic, pe mine ma sparg cei care semnalizeaza dreapta inainte sa intre in giratoriu, apoi merg inainte sau la stanga. Ori sunt eu prea batran (am luat permisul in 1995), ori codul rutier e fucked up. Cand semnalizezi dreapta, inseamna ca mergi la dreapta, nu?

    00
  11. Eu am invata ca ala rosu NU are prioritate, ca schimba banda…dai prioritate alora de sunt deja pe banda aia.

    00
    • Păi n-auzi că Garcea spune că în giratoriu nu sunt benzi? =))))))))))) O avea permis?

      00
    • Și ce te miră? C-a mai fost unul la Rutieră, mare șăf vreo 15 ani, amenda chiar și pe alții pentru abateri, conducea mașina statului (și chiar pe a unui popă vreo 5 ani) iar el nu avea permis de conducere….

      00
  12. ai grija ca ai intrat pe teritoriul maestrului.
    tavi e bun pentru PR, cred ca de-asta l-au lasat sa faca vloguri.
    in rest politia nu e buna, de nimic.
    „ar trebui vreo zece Tavi Perțea”, -aici sunt de acord, dar ce sa vezi unu’ n-are benzina, altu’ n-are chef si tot asa. iar aia care sunt pe drum stau la umbra in aceleasi locuri de fiecare data, numai pe timp de zi, 2-3 ore. in rest, liber colegu!
    o mentiune speciala pentru baietii si fetele din 4 masini de politie de la panoul de intrare in bucuresti pe A1, care se bateau pe burta intre ei ieri la ora 16, in loc sa faca ceva util societatii.

    00
  13. Legat de giratoriu, cred că e în zona gri treaba după legile noastre și toți au dreptate, exact cum zice băiatul ăsta aici: https://www.youtube.com/watch?v=CAQAcEip6c0
    Btw, vă recomand canalul.

    00
  14. https://www.youtube.com/watch?v=peUf2NRdWxs

    Iata cum ar trebui sa arate o intersectie in care dl Pertea are dreptate.

    Din pacate la noi giratoriile sunt sumar reglementate, prost gandite, prost marcate si de ce nu foarte prost navigate de catre multi dintre noi. Cred ca pana la detalii de genul situatiei dezbatute mai sus ar trebui sa incepem macar cu incetinirea la apropierea de sens, prioritate pentru cei care circula in sens si semnalizare atat la intrare cat si la iesire.
    Daca macar aceste 3 reguli de baza ar fi respectate am putea circula mai in siguranta chiar si prin giratoriile proaste si interpretabile de la noi.

    00
    • De acord cu clip-ul, dar te rog sa fii atent la un lucru foarte important. Nicaieri in clip nu vezi indicatorul de sens giratoriu.
      Intesectia in cauza este dirijata folosind indicatoare si marcaje detaliate, din cauza asta functioneza mai fluent decat una dirijata prin indicatorul clasic de sens giratoriu.

      00
  15. Fără alpacă e degeaba.

    00
  16. Radeti voi radeti dar nea Partzica are dreptate… Ia ganditi-va la sensrile giratorii de pe centura Ploiestiului! Cum circulati? Cei care zic ca gresete se gandesc la iesirea pe o banda din sensul giratoriu nu pe doua benzi.

    00
    • Stai acasă. Nu mai ieși pe străzi că omori lumea și apoi dai vina pe Tavi Partea.

      PS: tu ești din ăla de se scuza că așa l-am dus GPS-ul, este?

    • ciobi nu trebuie sa intelegi de ce, tu fa cum iti zice nenea militian si o sa fie bine.

      00
  17. Gândită ca o intersecție a 2 străzi cu 2 benzi pe sens, mașina verde, clar, nu are cum sa facă stânga de pe b1 (adică ieșirea 3 din sens), portocaliul nu are de ce să cedeze, se duce tot „flow-ul”. „Face sens”

    00
  18. Nu știam de existența tipului ăstuia
    Dar m-am amuzat tare ființa lui….cum explică el… 😂
    Îți trece de dorul fazei ăleia din ecranizarea după M Preda….cosorul lui Moceanu: tipul fix așa explică. E super amuzant, drăguțul de el. Cu retard ușor, așa. Foarte drăgălaș

    00
  19. După citirea comentariilor de mai sus e mult mai clar de ce suntem primii în UE la accidente.

    00
  20. Abordarea giratoriului in Romania
    si Condusul defensiv pe E85 pot fi lejer teze de doctorat

    00
  21. Îl mai urmăream și eu pe Perțea, dar de la clipul cu giratoriul am zis că nu mai e cazul. Legislația e simplă:
    – în giratoriu dacă ești pe o bandă superioară primei benzi, semnalizezi, acorzi prioritate și schimbi banda. (Art. 54 OUG 195/2002 alin. 1: Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcției de mers, de ieșire dintr-un rând de vehicule staționate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulație sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp și să se asigure că o poate face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.)

    – pe alte drumuri dacă ești pe o bandă superioară primei benzi, semnalizezi, acorzi prioritate și schimbi banda. Prioritatea la schimbarea benzii o ai în situația asta: dacă de pe B3 vrei să treci pe B2, iar în același timp cineva de pe B1 vrea să treacă pe B2, cel care trece de pe B3 pe B2 are prioritate. (Art. 106 OUG 195/2002 alin. 1: Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeași direcție, dar pe benzi diferite, și intenționează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.)

    Nu cred că există mai simplu de atât.

    00
    • Vezi ca mai e un articol din codul rutier care zice ca masinile de pe banda de langa marginea drumului nu au voie sa faca stanga, doar dreapta sau inainte. In cazul asta, cand tu nu te asiguri si ala face stanga desi nu are voie, cine e vinovat? Sau tu poate te-ai asigurat si l-ai vazut pe ala acolo, dar te gandeai ca o sa iasa si el pe aceeasi iesire cu tine, pentru ca asa il obliga legea.

      00
    • Poți să pui aici articolul despre care vorbești? Mă tot uit pe Google și nu găsesc așa ceva.

      00
  22. Acum inteleg si eu de ce se circula in halul in care se circula in tara asta. Ma uit la comentarii si ma ingrozesc de cate vite furajate au ajuns cu permisul in mana. N-ai cum sa le explici chestii pentru ca nu vor sa le explici, ci sa le dai dreptate. Mi-e sila.

    00
  23. Si uite asa ma mananca in cur sa incerc sa explic: ba boule care intri in giratoriu si ti se umple gura de prioritate, nu este nicaieri vorba de benzi in giratoriu ci de directii de mers. Cand intri in giratoriu directia ta de mers poate fi la dreapta, inainte sau la stanga. Giratoriul este o intersectie si se aplica regulile din orice intersectie, respectiv b1 = inainte/ dreapta, b2 = inainte/stanga (sau doar inainte daca exista b3 pt stanga). Tu plinule de prioritate, daca intri in giratoriu pe b1 vei avea ca optiuni de deplasare doar prima la dreapta si respectiv inainte. Daca te duci spre a treia iesire (care inseamna stanga) se cheama ca schimbi directia de mers si trebuie sa dai prioritate (asta pe langa faptul ca esti oricum un bou pentru ca nu ai ce cauta sa schimbi directia de mers intrucat te-ai incadrat, inainte de intrarea in giratoriu, pe o banda care nu iti permite schimbarea directiei la stanga). In ce intersectie din tara asta ai dreptul sa faci stanga de pe b1 atunci cand exista cel putin inca o banda pe sens?

    Acum sa-ti explic si treaba cu prioritatea: din momentul in care ai intrat in giratoriu ti s-a umplut portbagajul de prioritate (mai da si pe afara) dar numai fata de cei care vor sa intre si ei in giratoriu. In rest, nu exista alte prioritati in giratoriu. Rumeg-o p-asta.

    00
    • Bravo! Sper sa citeasca si unii care au comentat mai sus si o dadeau in balarii.

      00
    • C.O.R.E.C.T.

      00
    • NOU
      #84

      Nicio sansa! Dar nicio sansa sa ne facem bine vreodata…

      00
    • exemplu clasic de gandire limitata, ati ramas blocati pe giratoriu cu iesiri/intrari in forma de plus unde ai ‘dreapta’, ‘inainte’, ‘stanga’
      mai aveti directii intr-un sens giratoriu unde prima iesire e la 90grade, a 2-a la 120 si a 3-a la 270? care mai e ‘dreapta’ si ‘inainte’?
      daca dati de un giratoriu cu mai mult de 4 iesiri s-a dus pe pl toata logica voastra
      + te contrazici singur, odata spui ca intr-un giratoriu nu sunt benzi si apoi spui ca b3 e pentru stanga

      00
  24. E clar, după deslike-uri și unele comentarii, idealul în viață e să mergi pe banda de lângă axul drumului, ca apoi sa te muți pe prima bandă și să întorci 720° în giratoriu într-o mașină cu rezervorul de lichid de semnalizare gol, și folie fumurie pe oglinzi.

    ^_^

    00
  25. Discuția cu sensul giratoriu e interminabilă fiindcă in Ro sunt o grămadă de cercopiteci care interpretează legea după cum le este convenabil. In acest caz, substratul REAL al inventării regulilor pîrtea nu este giratoriul in sine, ci pleacă de la modul cum circulă bombardierii care îi susțin aberațiile

    Și anume.. B2 LOVERI. Ăștia care stați lipiți de axul drumului, va știți da? Ei bine, voi vreți ca mergând așa șmecherește și ilegal pe B2 (cu B1 liberă) sa nu fiți nevoiți să dați prioritate FRAIERILOR de pe B1. Când se întâmplă această neplăcere? In sensul giratoriu.. ASTA va deranjează și de asta vreți să schimbați regulile.

    Dacă ați merge pe B1 ați avea prioritate, dar vă pute..
    Acuma de notat. Nu exista stânga în giratoriu. De aia nu se semnalizaza niciodată stânga în giratoriu
    Și pt deșteptul cu administratorul drumului, cum naiba vrei sa scrie configurația sensului in preselecție, dacă ai un sens cu 17 ieșiri? Dacă vrei să ieși pe ieșirea a 9a, unde te incadrezi? Iei raportorul și masori unghiul pe care îl face ieșirea a noua cu drumul tau de pe care ai intrat?
    Nu, circuli prin sens până vezi „Calafat” și acolo tragi dreapta de volan (semnal dreapta că ieși)

    Direcția de mers nu se schimba decât când părăsești banda. Deci numai spre dreapta in sensul giratoriu.

    00
  26. i’am lasat domnului pertea urmatorul comentariu pe canalul de yt:
    „Domnule Pertea, nu sunt de acord cu dvs, in cazul al doilea prezentat, si consider ca faceti o eroare grava in ceea ce priveste prioritatea la schimbarea directiei de mers. Si am sa va explic de ce spun asta.
    In primul rand, intr’un sens giratoriu nu exista NICIO IESIRE care sa stabileasca directia inainte. Dvs ati prezentat un caz ideal, cu iesirile dispuse perpendicular, insa in viata reala nu se intampla mereu asa (puteau fi 2 iesiri una langa alta, dispuse ca o bifurcatie, si atunci cine stabilea care este cea de mers „inainte”?) De asemenea, nu exista nici conceptul „la stanga” – asta ar insemna sa iesi de pe drum si sa te urci pe rond…
    In al doilea rand, de cele mai multe ori, cand esti in sensul giratoriu, nu stii exact pe unde au intrat ceilalti participanti la trafic, ca sa poti judeca asa cum ati facut’o dvs – ca au intrat amandoi din acelasi drum, si in plus, sunt rare cazurile cand sunt doar 2 masini in sens – ce faci atunci, stii exact care pe unde a intrat fiecare masina, ca sa acorzi sau nu prioritate? Este imposibil, va asigur.
    Prioritatea de iesire din sensul giratoriu este exact ca cea de iesire prin viraj la dreapta de pe un drum principal – iar pentru asta trebuie sa ne imaginam ca putem „indrepta” sensul giratoriu, transformandu’l in drum drept – automat toate iesirile vor deveni strazi la dreapta care ies din drumul principal; si acum este foarte simplu de stabilit cum se acorda prioritatea de trecere: daca esti pe banda 1, ai dreptul sa virezi la dreapta sau sa mergi inainte, daca esti pe banda 2, esti obligat sa mergi inainte, sau daca vrei sa virezi dreapta, trebuie mai intai sa’i lasi sa treaca pe toti cei care vin pe banda 1!

    In concluzie, va rog sa va revizuiti viziunea asupra acestei spete, si sa o corectati conform celor explicate mai sus, ca in calitate de politist sa le puteti indica si altor participanti la trafic modalitatea CORECTA de a circula intr’un sens giratoriu.
    Va multumesc pentru munca depusa.”

    cati sunteti de acord cu ceea ce am spus eu?

    00
  27. Ce parere ai de marlania lui Pertea si Godina fata de Filimon? Faci un rant?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.