Oamenii de la Autokino au primit zilele astea modelul 2016 al Subaru Forester (care e versiunea 2013 cu câteva îmbunătățiri) cu una din motorizările dorite de români (2.0 diesel), așa că l-am luat și eu un pic în teste.
- 2.0 diesel, 147CP. uitasem cât de zgomotos e dieselul.
- consum bun, 9% prin oraș, mers destul de tare.
- spațiu mare la interior, inclusiv în spate. încap lejer patru adulți înalți. la al meu, dacă eu am 1.83, în spatele meu e greu pentru cineva de 1.70 să stea bine, în asta pot sta doi oameni de 1.90 fără probleme.
- pedalele de ambreiaj și frână sunt prea apropiate pentru gustul meu, mai ales iarna, când am bocanci mai mari.
- și nu înțeleg de ce se mai caută manualele, când diferența de preț e de doar 2.000€.
- am prins 140 la prima strigare și mai aveam putere să îi dau, dar nu mai aveam loc.
- suspensia e senzațională, mă simțeam ca într-o barcă.
- interiorul e complet negru, deci urât.
- tracțiunea e așa și așa. am rămas cu ea în zăpadă într-un loc unde trecusem cu o zi înainte ca un bos cu a mea. poporul vrea consum mic, iar asta se face controlând tracțiunea din electronică, ceea ce nu e mereu un lucru bun. acum nu mai e permanent 60/40, ci 90/10.
Overall, e mai nouă, mai mare, arată ca un SUV și prin țările civilizate se vinde foarte bine.
Poze:
Video:
Overall, nu esti prea multumit…
Noob here: ce inseamna 60/40 si 90/10 ?
Sistemul antialunecare se poate dezactiva de catre sofer ?
da, se poate dezactiva.
tracțiunea permanentă nu e 50/50, adică 50% roata din față și 50% roata din spate, că e greu să ai la 120km/h așa ceva
Bre, e un awd inteligent, se adapteaza la conditiile de drum 10/90 ala e un maxim. La nevoie trage si 50/50
Dar o traducere pentru „suspensia e senzațională, mă simțeam ca într-o barcă.” se poate? Eu inteleg ca nu are stabilitate.
credeam ca e modelul pt cei care poarta bocanci iarna.
la ala distanta dintre pedale e un pic mai mare. aia de ambreiaj e la locul ei. aia de frana e langa portiera dreapta spate
Urate mașini…o fi bune offroad, da’ urate
VAG fan detected
Da-mi un exemplu de masina frumoasa. Serios.
„Urate mașini”
wtf doar n-o iei nici ca s-o futi cu lumina aprinsa nici de nevasta
„passat boss”
Subaru XV zic eu ca e masina frumoasa. Pe portocaliu, cel putin.
cam ai dreptate. XVurile sunt frumusele.
Asta a devenit un suv banal. Nici frumos nici urat
Tor Bamweu e mai bun!
90/10? Ai rămas în zăpadă? Păcat :(.
Bine, nici cauciucurile din poză nu sunt convingătoare, dar totuși, as fi considerat să cumpăr vreodată un Forester fix pentru ce nu pare că mai e.
Sunt curios, daca ar fi sa alegi. Diesel sau benzina? Si de ce? Exclusiv modelul asta. Parerea mea personala este ca un diesel s-ar potrivi mai bine pe o masina asa mare si grea prin prisma cuplului mai mare si a consumului mai mic. Care oricum e mare in comparatie cu un hatch mai domestic. Dezavantaj evident, iarna stai 30 de minute sa se incalzeasca si e mai zgomots.
pe o mașină ca asta, SUV/crossover, aș alege minim un motor de 2 litri, eventual nu benzină. pentru că la 2 litri și 150CP se mișcă greu în depășiri.
În anul 2017 se stie ca dieselul nu se încălzește stând pe loc si că oricum e stupid să ” încălzești motorul”.
Nu zic sa se incalzeasca stand pe loc, iarna pe ger, as vrea si eu caldurica in masina in drum spre munca, nu cand intru in parcare.
O varianta ar fi o Mazda CX-5, cu 175 de cai si consum si cuplu mai bune, cu dezavantajul de 700ron/an in plus la impozit + asigurare mai scumpa. Si arata totusi mai bine interior/exterior.
Daca tot nu ne spui nimic despre Coldea si d’astea, zi-ne si noua macar ce masina ti-ai luat. Ca de lopeti si deszzszszapezire m-am saturat.
Ai spus ca ai ramas blocat pe o portiune de drum si a trebuit sa faci balans sa iesi. Daca aceeasi masina avea cutie automata, cum crezi ca s-ar fi comportat – mai ramaneai blocat? Daca totusi ramai blocat, poti sa faci balans cu cutie automata?
dacă dezactivam ABS/ESP, puteam ieși.
și da, poți face balans și cu cutie automată. o piști un pic câte un pic.
Culmea, asta a fost si intrebarea mea. Da, se poate si am facut-o. Nu cu subaru, dar a mers. Ieseam si fara asa ceva, dar na, am vazut ca merge.
și, desigur, în mașina mea aveam șoricei, în asta nu
„și da, poți face balans și cu cutie automată”
No, you can’t! Cutia aia trebuie sa aiba un timp de raspuns foarte, foarte scurt. Am incercat pe un Tiida benzinar, in 5 cm de zăpadă. Nu a vrut de nicio culoare. Recunosc ca avea „all season”.
N,D,N,D…pentru balans. Nu neaparat sănătos, dar nici nu mergi zilnic „pe balans”.
Faptul ca nu reușești să ieși din zăpadă cu cauciucuri all season sau oridecare nu are neapărat treaba cu faptul ca poți sau nu poți sa faci balans la automatica. Poți! Dacă știi, sau nu, iar e alta discuție.
@Leo nu fi asa. se poate, doar ca nu e genul de balans pe care il faci ca la o masina cu cutie manuala. Bagi frana cand simti ca masina e la momentul maxim si nu mai merge, schimbi in R, frina cand vezi ca iar nu mai merge, bagi in D si cu putin noroc reusesti sa iti faci putin vant cat sa treci de situatie. Diferenta e ca la manual nu mai bagi in marsarier, ci o lasi sa curga in spate. De obicei.
Si cumva trebuie sa precizez ca nu mereu va functiona la fel cum nici in cazul cutiilor manuale nu va functiona mereu balansul.
Per total o masina corecta dar „cuminte” ca si motorizare…Si ce masina ziceai ca ti-ai luat.Aaa nu zi..ceai.Ne tii la foc mic.Trebuie activate iscoadele brasovene.
Tot „lesbaru” dar nu stiu ce varianta, că nu a pus decât sigla pe twitter
150cp mi se pare suficienti. Tu cat ai vrea? Si cati cai are masina ta actuala, asa de curiozitate?
150cp la o mașină mare și nu foarte dinamică e cam puțin, dacă vrei depășiri.
la mașina anterioară aveam 130cp și erau de ajuns, că era 1.9 diesel și avea un pic de cuplu.
acum am cam mulți, 230.
@Zarax
150 sunt suficienti pe A4, nu pe asta.
In 2010 am mers cu un outback, 2.0d (in jur de 150cp), manual.
Suspensie cam tare pe spate(la un drum cu mici denivelari scutura destul de deranjant). Franele cam slabute. Fata de forester era mai joasa si mai lunga.
In afara de lipsa cutiei automate (acum am vazut ca au si un cvt ca optiune), a fost foarte fain. Intr-o zapada cam aproape ca cea din filmare pleca de pe loc senzational, aproape ca o masina normala pe umed. Imediat prindeam 40-60 kmh. Cand m-am dat jos era foarte alunecos, atunci mi-am dat seama ce tractiune buna poate sa aiba.
Eu tot la outback m-as uita si acum, forester e prea inalta pt ce am nevoie.
Ce inseamna 1-2-3-4 pe ceasul vitezometrului? Vmax in treapta respectiva?
I ai intrebat daca la generatia asta mai crapa motoru’diesel?
a crăpat doar prima, asta e a treia.
nu mi-as lua marca asta, pur si simplu din cauza numelui. prea suna subaru/labaru. nici mazda – in romana e un singur cuvant cu „zda”.
Lesbaru!!!
De fapt se pronunta asa:
https://www.youtube.com/watch?v=p9sEKCUa99w
E adevarat, Volkswagin are ca nume o alta muzicalitate si o finete aparte… .
Gazda?
De ce nu subaru/ pizdaru?
brazda
„am prins 140 la prima strigare și mai aveam putere să îi dau, dar nu mai aveam loc”
Asta inseamna ca i-ai prins greu.
„suspensia e senzațională, mă simțeam ca într-o barcă”
E prima data cand aud ca suspensia ca o barca e senzationala. De ce vrei sa te pui la acelasi nivel cu bloggerii auto de care faci misto?
eu nu sunt blogger auto, eu sunt șofer și atât.
Scuze, nu sunt șoferita, de ce apare mesajul ‘Passenger airbag off’ ?
Din câte stiu e un buton langa portiera sau in torpedou dar asa vine din fabrica ? pe off ?
Apare cand pui contactul si se face initial check.
Acum vreo doua luni admiram pe viu desenul si curbele de nivel de pe masina asta. Foarte misto.
ce sosete avea?
RealFeel.
Dar la comentariul meu precedent de ce n-ai dat drumul? Sa nu cumva sa suparam sponsoru?
comentariul tău anterior era de kkt și fără legătură cu subiectul.
Prietenele tale de la Black & white ce mai fac?
Și eu tocmai ce mi-am luat un Subaru Forester din 2006, 2.0 benzină 158 CP, cu gpl din fabrică, panoramic, climatronic, controale pe volan. De ce n-ai prezentat modelul nou mai repede că îmi luam unul nou.
Glumesc, arată bine modelul nou, eu am luat mașină de frecat coclaurile pe drumuri de țară și pe lângă drumuri, mi-ar fi milă de ăsta nou să-l măcelaresc zilnic.
90/10 practic nu mai e tractiune integrala sau nu intelege blonda din mine?
Nu faci cu automata ce faci cu manuala! Unii vor sa aiba ei control, de acolo diferenta de 2000!
Problemele cu motoarele diesel la Subaru s-au rezolvat .Ca nota informativa s-au schimbat motoare fara costuri din partea proprietarului la masini iesite din perioada de garantie .Pana nu conduci un Subaru (nu vorbim de drive test 1-2 km ) nu-ti poti face o idee pertinenta ,motricitatea acestor masini este exceptionala ,nu vorbim exclusiv de mersul pe zapada,gheata acest SAWD face parte din siguranta activa a masinii .Reversul medaliei este ca nu pot fi intretinute la orice service fara mecanic specializat si au si ele neajunsuri ca orice marca.
Motricitate spui? O nota informativa, va rog!
Chiar nu sunt fan Subaru. Dimpotriva. Observ ca incep sa le faca mai frumoase in ultimul timp. Oricum daca as lua subaru as alege XV fara nici un dubiu.
Ref la ce ai spus tu:
2.0 diesel, 147CP. uitasem cât de zgomotos e dieselul.
R:deja ai devenit un sofisticat?
consum bun, 9% prin oraș, mers destul de tare.
R:consum ok.Nu bun.
spațiu mare la interior, inclusiv în spate. încap lejer patru adulți înalți. la al meu, dacă eu am 1.83, în spatele meu e greu pentru cineva de 1.70 să stea bine, în asta pot sta doi oameni de 1.90 fără probleme.
R:normal. E ditamai masina
pedalele de ambreiaj și frână sunt prea apropiate pentru gustul meu, mai ales iarna, când am bocanci mai mari.
R:te-ai obisnuit cu 2 pedale si acu’ cand dai de 3 incepe sa miroasa?
și nu înțeleg de ce se mai caută manualele, când diferența de preț e de doar 2.000€.
R: pt ca mai sunt destui ce vor sa „simta” masina.
am prins 140 la prima strigare și mai aveam putere să îi dau, dar nu mai aveam loc.
R:felicitari !
suspensia e senzațională, mă simțeam ca într-o barcă.
R:si mie imi plac barcile. Cu vasle.
interiorul e complet negru, deci urât.
R:asta e subiectiva. Mie imi place.Ce voiai? Imitatie de mahon?
tracțiunea e așa și așa. am rămas cu ea în zăpadă într-un loc unde trecusem cu o zi înainte ca un bos cu a mea. poporul vrea consum mic, iar asta se face controlând tracțiunea din electronică, ceea ce nu e mereu un lucru bun. acum nu mai e permanent 60/40, ci 90/10.
R:Poate ca tu aveai anvelope mai bune. Sau vrei sa spui ca nu se mai fac masini cum erau odata.
Overall, e mai nouă, mai mare, arată ca un SUV și prin țările civilizate se vinde foarte bine.
R:daca se vinde bine in tarile civilizate atunci e o treaba buna. Mai ales pt cei de la Subaru.