Mașini: urăsc stopurile mici

Chichinețele alea sunt stopurile mașinii. Ditai farul, stopurile sunt minuscule. Cineva trebuie spânzurat de oo pentru imbecilitatea asta. Și nu e singura mașină care are stopurile așa de mici. Am mai văzut ceva dubă cu stopurile pe model american, când apăsa frâna se schimbat intensitatea, altă chestie care cred că e ilegală în Europa.

Pe bune, chiar nu avem nici o reglementare care să spună “bă, stopul trebuie să fie 1/3 din far, nu 1/10, imbecililor”?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. corect, da zi-ne pe unde umbli :D

    00
  2. Mai erau si alea de Ford Focus hatchback modelul 2 cred.
    Sunt puse sus in unghi , le vezi din pweula..

  3. Cred ca abia am vazut asa ceva si la un tanc Audi

    00
  4. Stopul reprezinta oprirea. Un campion nu se opreste niciodata si merge unde vrea, nu trebuie sa dea nimanui explicatii in ce directie o ia, de aia n-are nevoie de stop sau semnalizare.
    Campioni primesc mult hate de la ‘concurenti’ dar nu se supara.
    Un campion te vede doar in oglinda retrovizoare, niciodata nu vei fi in fatza lui nici daca sta pe loc.
    Fii campion!

    00
  5. Pentru că în US legea zice că stopurile și semnalizatoarele trebuie să fie pe părți ale caroseriei care nu se mișcă, dar ar arăta ca dracu’ doar cu niște semnalizatoare mici (sau ar ocupa din locul portbagajului), rezultă porcăria asta. Of course, în teorie se poate folosi și restul în Europa, dar multor producători le e lene să schimbe specs pentru chestii vândute în Europa (mai ales pe la margine, unde întotdeauna se vând mașini mai ieftine – mai un tambur în loc de discuri, mai un amortizor mai amărât), așa că vând o suprafață mare de chestii colorate care nu fac nimic.

    Probabil proprietarul nici nu știe că se aprind așa, că nu-s mulți care verifică becuri.

    00
  6. Cel putin in Europa, reglementarea luminilor de frana, semnalizare zice doar ce intensitate sa aiba, pozitionarea pe caroserie si in ce directie sa lumineze (din ce unghi sa fie vizibil). de dimensiuni, n-am vazut sa existe.

    Si da, is nasoale rau.

    00
  7. eu urasc semnalizarile (parca si stopurile) de pe la unele suv- uri asiatice, alea care sunt jos in bara, cu toate ca au ditamai stopurile la locul care trebuie…. nu inteleg logica…

    00
    • Am văzut așa ceva și la un model de Mini

      00
    • Voiam sa spun acelasi lucru. Vedeti Kia Sportage sau Hyundai Kona. Urit si periculos. De exemplu, un camionagiu, care ‘sta’ sus, ar putea sa nu observe semnalizarea din bara, la o astfel de masina, care ar circula in fata lui. Desigur, camionagiul ar trebui sa pastreze distanta regulamentara fata de masina din fata, insa…

      00
  8. Offtopic

    S-a sinucis ucigasul politistului. Nu stiu de ce, ma asteptam la asta.

    00
  9. PS: muie multă ălora care își pun folie pe stopuri sau le vopsesc negre. Pe soare puternic, poți considera ca sunt de formă după acest ‘tuning’

    00
    • secondez. cretini oameni.

    • De acord. Idioti.

      00
    • Era să uit, mai sunt ăia cu „poziții US style”. Practic semnalizările sunt aprinse permanent atunci când sunt aprinse pozițiile, dar la o intensitate scăzută. Atunci când se semnalizează, se aprind mai puternic (100%), apoi revin la intensitatea scăzută. Mi se pare o porcărie, ziua când bate soarele nu se observă diferența de intensitate dintre semnalizare și poziții. Semnalizarea trebuie să se aprindă și să se stingă pentru a fi vizibilă în orice condiții.

      00
    • in caz de accident in care esti vinovat (ai intrat din spate) in unul deasta care are folii pe stopuri,te duci la constatare la politie si iti da castig de cauza. cunosc mai mult de 2 persoane care au patit/castigat procesul pe motiv ca nu au vazut ca cel din fata frana

      00
    • @Wild Child: Ai mare dreptate. Am scris si eu aici, pe blog, acelasi lucru, prin decembrie. Vezi, insa, s-au gasit unii sa ma contrazica..

      00
  10. Stop-urile astea mici ziua abia le vezi. Noaptea zici ca esti la un concert cand apasa frana. Prea mare intensitatea LED-urilor.

    00
  11. Nu exista stopuri mai anapoda ca la VW Passat B6 sau VW Jetta tot de prin generatia aia (MK draci, ca nu le stiu).
    Semnalizare galbena pe fond alb,plus stop pe frana in acelasi cadran.

    00
  12. Esti pricinos. :-D

    00
  13. Masina din imagine este un Qhasqai J11 facelift.
    Eu am un Qhasqai J11 modelul de dinainte de facelift (luat in 2014), pe spate stopurile sunt o idee mai OK dar am o problema grava in fata, la semnalizatoare. Ideea este ca m-m trezit de cateva ori cu cativa colegi de trafic care au strigat la mine „Boule, semnalizeaza cand faci stanga / dreapta etc etc” . Dupa cateva episoade mi-am dat seama ca nu e vorba doar de nesimtiti care nu vad semnalizarea mea si am studiat problema… Ei bine, ziua pe lumina destul de puternica, semnalizatoarele fata sunt total invizibile ! QQ pre-facelift are luminile de zi (DRL sau cum se cheama) sub forma unor unghiuri dispuse pe orizonla, sunt late si destul de puternice, iar un designer destept a pus semnalizarea (care este un bec amarat, nu este led) exact in coltul unghiului format de benzile DRL, intre linii. Daca masina ar avea optiunea de a reduce DRL-ul cand se semnalizeaza (ca la masinile mai noi) ar fi super OK. Dar NU ARE !!!! Cand led-rile alea albe stralucesc intens, nu se vede beculetul ala mic inconjurat practic de led-urile albe puternice. Am studiat problema pe formul QQ din UK si am vazut ca nu sunt singurul ce a remarcat problema. Pe la ei sunt service-uri care fac o modificare in software astfel incat se reduce intensitarea DRL-ului pe partea respectiva la semnalizare. Dar la noi service-urile autorizare Nissan nu o fac si n-as da masina pe mana unui Dorel… Oricum, e o greseala de proiectare ce poate avea consecinte tragice pe sosea…. La facelift am vazut ca la facelift problema e rezolvata, semnalizarea e cu banda led si e foarte vizibila.

    00
    • Hmm, o problemă similară am observat la Skoda Superb break modelul recent, la semnalizările spate. De curând circulam pe o șosea în afara localității cu viteză destul de mare, iar în față o mașină oprită în mijlocul drumului. Am intuit că vrea să vireze stânga, însă l-am bombănit pentru că nu se vedea nicio urmă de semnal. Se observa doar frâna (lumină puternică, cu led). Abia când am ajuns destul de aproape de el am observat că semnalizarea stânga era pornită. Nu se vedea deloc de la depărtare. E foarte mică! Mașina nu era murdară. Cine proiectează mașinile astea nu se gândește și la așa ceva?

      00
    • @WildChild : Exact, nu inteleg cum la omologarea unui nou model de masina nu se verifica in primul rand elementele de siguranta, iar vizibilitatea stopurilor / semnalizarii in diverse conditii de trafic trebuie sa fie clar printre acestea …
      Dar stai, au omologat astia un avion (737 Max 8) cu probleme, asa ca o masina…. Te-ai astepta ca in era proiectarii computerizate sa nu mai intalnesti asa ceva. Apar totusi….

      00
  14. Ce este stopurile si ce vrea ele? Să vezi pe ploaie câți umblă cu luminile oprite, chiar si seara.

    00
  15. „Am mai văzut ceva dubă cu stopurile pe model american, când apăsa frâna se schimbat intensitatea, altă chestie care cred că e ilegală în Europa.”
    Nu este nici pe departe ilegal, dar intr-adevar becurile cu soclu T20 „american”, si mai ales cele W21/5W sunt ceva mai putin intalnite la noi. Eu am pe masina asa ceva din fabrica (si soclu T20 si dubla intensitate). Sunt foarte multe masini cu acelasi sistem cu doua intensitati, atat la producatori europeni cat si asiatici, doar soclul difera, se numeste P21/5W, cel „european”. De exemplu Opel Corsa D/Astra H au dubla intensitate si sunt unele din cele mai intalnite masini in EU.

    Legat de semnalizarile „US Style”, o consider noua cocalareala dupa CD-ul in geam, xenoane aiuristice, proiectoare aprinse noaptea aiurea & co. E super nasol in trafic sa vezi in oglinzi unul cu alea aprinse, mai ales daca le vezi cu coada ochiului doar pe o parte, eu am senzatia ca trebuie sa ma opresc din manevra, sau incerc sa ii fac loc daca pot, sa nu accelerez ca se pregateste de depasire si tot asa, cand de fapt el vrea sa mearga dupa mine. Si mai arata si ca pola, zici ca e masina stricata.

    Alea cu semnalizare pe bara jos – mizerie.
    Alea cu lumanari in loc de stopuri vizibile – mizerie.
    Aia care merg cu becuri arse, indiferent care – mizerii.

    00
    • Soclul e BAY15D. Becul e 21/5W, unde ai frână pe 21 si 5 pe poziție. Wați.

      00
    • Halogen BAY15D 10/5 și 21/5 sunt legale. E legal și led cu ledurile ciorchine, care s niște tampenii monstruoase. Nu e legal balonul cu filamente COB și să dea dracu dacă știu de ce fiindcă merge chiar daca e spart balonul și intensitatea e excelentă.

      00
    • In magazine si manualele masinilor vei gasi cum am scris eu si de-aia am pus asa in text. BAY15D e derivat din standardul german care va fi (este?!) absorbit in cel international. Nu mai zapaci lumea, chiar daca tehnic ai dreptate, that’s not the point here :D In rest de acord cu alea cu filament COB, dar poate stie cineva sa ne explice mai bine.

      00
  16. NOU
    #33

    Sa vezi la ultimele transportere ce fel e. Mici, destul de slabe și cu sticlă neclară. Cum dubele sunt mai mereu murdare putem spune că le-au pus degeaba. Altfel, UE reglementează toate cacaturile iar producătorii se intrec sa produca lasere, leduri si becuri frontale cat mai orbitoare.

    00
  17. Eu am o mare problema cu un moe de VW Golf MK5, care are semnalizarea pe spate o pastila rotunda in mijlocul farului, iar cand semnalieaza si franeaza ina celasi timp, ziua… nu vezi semnalizarea.

    https://www.youtube.com/watch?v=EMLTBGGr9bg

    00
  18. In Europa stiu ca e obligatoriu sa ai al treilea stop pt frana, in cazul in care la franare doar se aprind mai puternic pozitiile.

    00
  19. sa vezi noile autobuze din Bv care au pozitie frana si semnalizarea pe spate intr-un bloc cu leduri cam cat fundul unui pahar (nu borcan, PAHAR).
    Daca a pus frana poti sa uiti de semnalizare…

    00
  20. Noroc cu stopul central care mai e cum mai e, ca celelalte doua mici sunt apa de ploaie.

    00
  21. Ai reuşit să scoţi cumva logo-ul 70MAI de pe filmare sau au schimbat camera cu totul?

    00
    • încă nu.

    • Ai şi modulul GPS, ţie îţi stă nemişcat? De la gropi îmi sare din sistemul de prindere pus pe cameră şi trebuie rearanjat la câteva zile.. caut o soluţie

      00
    • trebuie să vină și ăla în câteva zile.
      sper să apară și un firmware care să scoată logoul. trebuia să apară la finalul lunii trecute, dar momentan nimic.

  22. La franari ma uit dupa „lampa” centrala de frana, daca aia se aprinde e clar ce face omul.

    Ce urasc si mai mult sint desteptii care aprind luminile de ceata din spate la cel mai mic semn de ploaie sau intuneric. E o desfatare sa merg in coloana cativa km buni cu rosul ala puternic in ochi.

    Ca de obicei, exista altii si mai ghidusi, care leaga tot pe spate la lumini si merg noapte cu TOTUL aprins in spate: pozitie, ceata, frane, tot! Pe astia i-as lasa fara permis de tot si pe veci.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube