Voi știți cât e comisionul la „ridesharing”?

Am uitat să zic ceva la articolul anterior. Mă sui într-o mașină de ridesharing (clasicul Passat B8 manual dizelar) și, după câteva minute de discuții politicoase, șoferul se dezlănțuie: 40% îmi ia aplicația, 40% taxe și costuri și eu rămân cu restul. A zis că nu mai stă mult și pleacă, se apucă de taxi sau de altceva, că nu rentează.

Mă gândesc că am înțeles greșit. Poate sunt 40% total, aplicația, costuri și taxe, și el rămâne cu restul. Așa ar mai avea sens.

Dar mi-am amintit de asta de fiecare dată când mai văd oamenii opăriți că li se ia 20 lei transportul când fac o comandă de mâncare. Unii chiar cred că serviciul ăla chiar costă 20 lei, nu știu că e suportat de restaurant, de aplicație și se bazează pe disperarea și disponibilitatea livratorului de a munci pe un salariu mic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. Ce te mira?
    Oamenii nu inteleg cum merg afacerile, ei vor doar salarii din ce in ce mai mari.
    Nu exista nicio conexiune logica intre cele doua componente.
    Toate aplicatiile sunt intermediari care jumulesc toate partile implicate.

    Comentariu apreciat.13234
    • Sunt multe nuante aici, nu doar „hotii astia de la aplicatie”. Isi permit aia, ca sunt soferi, restaurante, etc, sa traiasca fara aplicatie? Probabil ca nu.

      Indecis. Tu ce zici?4524
    • @Bogumil – nu jumulesc ca nu este nimic obligatoriu, ofera expunere si clienti instant, ceea ce este cel mai important.
      Ai doua optiuni – lucrezi cu o platfoma si instant ai de lucru sau lucrezi pe cont propriu si trebuie sa iti faci singur rost de client, ceea ce este foarte greu la inceput. Exact ca un mall – una este sa iti faci magazin cu haine undeva in oras si alta este sa deschizi acelasi magazin in mall, unde in fiecare zi ai sute de oameni care vin in mall fix sa se uite dupa haine ca ale tale.

      Comentariu apreciat.11110
  2. Confirm, Londra – minim 55% ia Uber , restul e al tau , din care scazi costuri/taxe , minim 25% ( fara sa calculezi achizitia altei masini, dar acoperi impozite, fuel, etc)
    Eu deocamdata mai fac asta doar pr flexibilitate, abia astept sa schimb, doar pt simplul fapt ca e rip off. Pentru cei care se intreaba de pe margine, nu, inainte nu era asa, de aceea am facut asta

    Comentariu apreciat.14414
    • Adica ramai undeva cu 30% din suma incasata de la clienti? La un program de 8 ore pe zi, cat inseamna asta aproximativ?

      Comentariu apreciat.494
    • @Andrei G – soferii buni de Uber nu stau doar 8 ore . Minim 10h . Aici aplicatia iti da curse in functie de cate ore ai online.
      Asta cu castigurile este super incurcata( de Uber , intentionat) .
      Inainte era 25% din castiguri, soferii vechi aveau comision preferential 15% .
      Buuuun, adica lately, iti aparea cursa, scria 1.5x surge, vedeai destinatia, facem “frate” , terminai cursa, vedeai ca a fost £40 , minus 25% , £30 ai tai.
      Buuunnnn, inainte de pandemie, faceam cam minim £1000/sapt , aprox 50-60h/sapt .
      Dupa pandemie, prin 2022, s-au gandit ei ca dam prea multi bani la soferi.
      Acum iti arata doar destinatia si cati bani iei. Nu stii cat ia de la clienti. Dar noi, romanii, neam descurcaret, murim de curiozitate : intrebi clientu, faci o simulare de cursa, etc
      Apar cazuri: cursa LHR , clientul a platit £115 , tu iei £45 . Incepe sa se aseze vaca neagra cu tine….
      In medie, acum, aprox 70h sapt, o sapt buna , incasez cam £1250-£1300, asta in conditiile in care preturile platite de clienti au explodat aici….
      Din banii aceia scadem combustibil/service/cauciuri/taxe/ etc
      Si pt cei care zic ca soferii de Uber nu declara….aici Uber te paraste la HMRC cati bani ai facut cu ei…deci tre sa le zici.
      Anul trecut, a mers mult mai bine, acum
      Lacomia Uber este incredibila….

      Comentariu apreciat.1003
    • @M începând de la 2 mașini poți să-i futzi… încet și cu răbdare.

      90
    • @M, ai zis in primul comentariu ca din ce castigi de la UBER (partea ta) mai platesti in jur de 25% taxe, impozite, combustibil.
      Adica pe luna ai in total in jur de 5000 liredin care scazi 25% si ramai cu 3750 lire.

      Din punctul mu de vedere asta este un salariu destul de bun, doar ca 70 de ore de munca pe saptamana mi se pare foarte mult (mai ales daca sunt ore in care chiar muncesti efectiv).

      Indecis. Tu ce zici?1420
  3. Nu am idee cat sunt taxele la Bolt, dar mi s-a intamplat recent sa imi ceara unul pe o cursa mai lunga de la Otopeni, cam 300 lei ca lasam pe cineva in afara Bucurestiului la vreo 20km, sa imi ceara sa dea stop la cursa pe la 50 de lei si sa ii dau restul cash. Eram mega obosit, de 10 ore pe avioane si prin aeroporturi, nu am mai stat sa ma gandesc prea mult la ce propune, asa ca am zis nu, multumesc. Nu a mai insistat, dar a fost okay asa ca i-am lasat 10 euro bacsis cash.

    Comentariu apreciat.809
  4. Nu contest ca soferul ramane cu destul de putin, dar din discutiile cu ei sunt si incapatanati si needucati financiar.
    Ei ajung sa plateasca firme terte care sa le faca intermedierea. De asemenea nu vor sa auda de leasing sau de deschis firma proprie, iar asta face ca toate cheltuielile pe care le au cu masina sa le considere taxe. Unul din soferi inchiria un ciuruc de masina cu destul de multi bani si cand l-am intrebat de ce nu face un leasing pentru ca tot acolo ajunge cu costul, dar are o masina noua care nu sta pe bara si nu e un SH omorat, a zis ca nu isi permite – aici am renuntat la subiect.

    Comentariu apreciat.4318
    • Problema e ca daca ar fi toti capabili sa se ocupe singuri de tot (infiintat PFA/SRL, luat atestate si autorizatii, ales masina si gasit leasing, facut un plan de afaceri, luat de gat cu contabilitatea si cu ANAF-ul) ar fi probabil deja antreprenori in alt domeniu, nu ar sta la Uber sa alerge pentru 5000 de lei net la final de luna.
      De aia merge treaba pentru SRL-urile intermediare: vin cu pachetul complet, tu ca sofer stii doar ca trebuie sa tragi sa faci X mii lei pe luna cost fix, si din ce faci peste pastrezi y%.

      Comentariu apreciat.905
    • @Sorin, si atunci pentru un om care nu se prea pricepe la nimic, spui ca este putin ca ramane cu 5000 de lei net la finalul lunii?
      Mie mi se pare destul de bine pentru nivelul de pregatire necesar. Adica acum nici macar nu mai trebuie sa cunosti orasul (cum erau taximetristii din trecut), fiindca ai traseul direct in aplicatie.

      Comentariu apreciat.10916
    • Andrei, pai exact asta am zis si eu: un om care „nu se pricepe la nimic” sta la Uber si e multumit cu 5000 de lei (desi am vaga banuiala ca multi nu scot atat)
      Un om care se pricepe la una-alta o va duce mai bine pe cont propriu sau in alt domeniu

      209
    • Eu am zis invers. Un om care nu se pricepe la nimic nu ar trebui doar sa se multumeasca cu 5000 de lei, ar trebui sa fie super incantat daca reuseste sa castige atat.
      Adica sa ne gandim ca sunt multe categorii de angajati care nu castiga atat de mult (desi locul lor de munca implica ceva pregatire).

      Comentariu apreciat.467
    • @Andrei G … poate găsim și o subvenție ceva…

      18
    • Băieți, cei 5000 lei de care vorbiți voi sunt misleading, cum ar zice englezul. Vorbim de niste sume primite „la gri”, cu taxe minime plătite. O sa vina nota de plata mai devreme sau mai târziu pentru toate schemele astea de „sharing economy”, n-o sa fie frumos.

      78
    • @Ciuby, cu siguranta candva se va simti faptul ca jumatate din populatie a lucrat pe salariul minim pe economie.
      Dar aici este in totalitatea vina autoritatilor care nu implementeaza o masura de verificare. Cel putin in cazul aplicatiilor de Ride-Sharing ar fi foarte simplu sa ii oblige sa trimita lunar un raport cu numarul de ore in care au fost logati in aplicatie.

      41
  5. nush boss, eu cu taximetristii cu care merg sunt mici antreprenori care fac taxi doar pentru socializare.
    ii aud cum vorbesc de combinatii la telefon. Azi scot doispesute, maine treijdoodesute. le e rusine sa imi ia banii si bacsisul la sfarsit, jur.
    Plus sunt draguti si mereu imi recomanda doua studente curate, nu bagaboante care pot sa faca show impreuna. nu merge la ele oricine asa

    Comentariu apreciat.1627
    • ce note au în sesiune studentele alea? au nevoie de meditații?

    • Cunosc un băiat român de etnie romă, are 50 plus, singur fără copii , are licență de black cab in Londra, are taxiul lui nou, îl schimbă la câțiva ani, un tip foarte modest, educat, și civilizat, muncește de mulți ani în Londra ca șofer de taxi, mi a povestit cum a luat licența, practic trebuie sa visezi toate străzile din Londra… Extrem de greu de luat… Câștigă 10 mii după taxe pe lună… Iar statul îl cam jupoaie de taxe…

      Indecis. Tu ce zici?3817
    • @warcloud. 10.000 GBP pe luna? Dupa taxe? Vorbesti de PM, nu?

      128
    • @Warcloud Ca sa primeasca suma de £10k pe luna dupa taxe ar trebui sa castige un salariu de £207,021/an, £ 3,981/saptamana sau £796/zi. Ma indoiesc ca scoti atati bani din taximetrie, la naiba nici ITistii nu castiga atat in Londra. Povestea cu black cab e adevarata, dureaza 4-5 ani sa iei permisul si trebuie sa stii fiecare strada si punct de reper. Nici daca faci teximetrie pentru white-collar, fin-tech + corporatii nu stiu daca ai putea sa castigi atat.

      184
    • S-a laudat si el un pic . Impartiti la 2 sau 2.5 si aflati suma reala :)

      61
  6. Dupa aia se mira si se oftica lumea ca de ce unii incearca sa fenteze sistemul si evite plata taxelor.
    Io nu zic ca nu e bine sa platim taxe, dar cand un sofer din asta ramane cu 20% din total … e bine? e normal? nu e.
    Uber pleaca in insulele cayman cu profitul, politicienii din Ro pleaca tot acolo cu banii din taxe, uberistul pleaca acasa cu un salariu mizer.
    Dar hei, platiti-va taxele chiar daca sunt aberanta si facute impotriva celui care munceste si care incearca sa puna o paine pe masa.

    Comentariu apreciat.9725
    • Oamenii cand aud 40% comision si 40% taxe tind sa faca 40+40 si sa concluzioneze ca soferul ramane cu 20%.
      Doar ca nu e chiar asa. Caci al doilea 40% se aplica la cei 60% ramasi dupa primul 40% (adica e 24% din total). Plus ca e 40% taxe la salariul minim pe economie, ceea ce nu e acelasi lucru cu 40% taxe din tot ce incaseaza.

      Comentariu apreciat.9410
    • Plus ca o firma sanatoasa, traditional, ramane cu 15% profit in medie, deci e mai bine pentru soferi.

      59
    • @Psionics – hai sa lamurim cate ceva –
      1. Soferii nu sunt angajati si nu au salariu, considera ca au comision de 60%, 40 isi ia firma pentru intermediere.
      2. Uber nu este un loc de munca, nu esti angajat, este o modalitate de a face un venit in plus pe langa un job normal. Practic ideea lor a fost de ride sharing, tot te duci din A in B cu masina, mai iei inca 1-2 oameni cu tine si castigi un ban in plus, ca tot faceai acel drum. Ca practic asta inseamna taximetrie este diferit.
      3. Uber categoric nu este obligatoriu si nu este o cariera, nu vad de ce omul se baga in ceva voluntar si apoi simte nevoia sa insele sistemul in loc sa renunte pur si simplu. Sau poate asta cu inselatul este in firea noastra?

      Indecis. Tu ce zici?2218
  7. >> e bine? e normal? nu e.

    De fapt stii ce nu e? Problema mea. Se pot aduna toti soferii de taxi si ridesharing sa-si faca propria firma cu 0% comision, nu-i opreste nimeni. Sau pot invata o meserie utila. Sau treaba lor.

    Comentariu apreciat.7618
  8. Să vă spun ceva 100% sigur. La o cursă de 20 euro lucrurile stau așa: 7,20 euro la aplicație, 4 euro la taxe și 8,80 în buzunarul șoferului. Din cei 8,80 mai puțin de 5 euro sunt câștig. Peste tot este așa, chiar dacă lucrezi ca taximetrist sau privat. Vă mai dau un exemplu. Faci o cursă România – Germania cu 8 persoane și te întorci cu 4. 165 x 12 = 1980 euro + vreo 100 bacșiș. De aici 550 combustibil, 50 mâncare, 30 viniete (Ungaria șiAustria), 200 euro schimbul de ulei cu filtru și verificările… Mai ei ceva… Profit curat 1200 euro. Dar câți sunt în stare să conducă 35 ore? Toți se vor descurca? Dacă ești șofer bun nu trebuie să stai sclavul cuiva când sunt multe soluții.

    Indecis. Tu ce zici?3512
    • Cine iti da 165 euro pe cursa cand sunt avioane la pretul asta?

      Comentariu apreciat.496
    • Dacă lași omul în poartă, ai clientul. Nu vorbește chiar așa bălării, problema e tahograful, dacă te prinde neamțul când te duci încolo, conduci mașina lui Flintstone până la pensie.
      Cunosc un cuplu care fac asta de vreo câțiva ani. Microbuz nou, apă și cafea, au loc de pauză cumva…se descurcă. Nu știu dacă asta e suma care se învârte dar clienți au.

      Comentariu apreciat.410
    • Vezi bre de treaba!In 2012/13 cand mai practicam Germania/Italia cu 8+1 era maxin 100 DE, si asta la bisnitarii de masini.Cursa si saptamama maxim, daca mincesti in echipak de fapt nu mai muncesti eficient financiar (la 8+1, sa ne-ntelegem, no tacho needed).
      Dar e haios sa vad oameni care n-au treaba cu soferia cum dau cu presupusul.Mai desfac o bere…

      103
    • @Jesus sunt câteva probleme cu avionul.
      – nu ai muzică
      – unii au frică de zbor
      – unii n-au aeroport în apropiere
      – la microbuz bagi lejer măcar o valiză pe care la avion o plăteai extra

      203
    • Nu vorbesc deloc bălării pentru că asta îmi este meseria din 2011. Biletul este 165 euro și la fel la toate firmele de transport. Omul este luat de la adresă și lăsat la adresă fără limită de bagaj (în limita obrazului).
      Legat de avion și alte bălării legate de transportul în Italia cu 100 euro acum 10 ani… Avionul nu te ia și nu te lasă la adresă, bagajul se plătește, în Italia clienții nu se duc până în fața casei. La 8+1 nu există tahograf și în general nemții nu au ce îți face, la fel și la celelalte nații. Înainte se transportau și câte două mașini pe platforme de 8m la care acum se cere tahograf (tahograf chiar dacă mașina tractoare este bus sau touareg…). În rest te poți plimba cu „turiștii” toată Europa și la ieșire din țară se oferă sfânta șpagă să nu te întrebe de carnet de sănătate :) (dacă știți cum zic). Am pretenția când vorbim să avem și cunoștințe. La afacerea asta lunar rămâi cu peste 3000 euro, numai să te țină ficatul și să nu adormi. Dacă rămâi să lucrezi în taximetrie (de orice fel) nu treci peste 5000 ron. Mai sunt soluții… dar asta este cea mai simplă. Ești un om cu cei 7 ani de acasă, clienții duși îți sunt cartea de vizită. Dacă mai ai și BE poți duce și pachete din țară sau să aduci în țară și de acolo mai scoți ceva. Sau platformă cu mașină și mai pui la venit 550-650 euro x4. Consumul nu sare de 11% la un sprinter sau vito cu motor de 2.2L și fără platformă de 10%.

      160
  9. Afaceri bazate pe exploatarea grava a fraierilor. Daca nu prinzi surcharge la preturi normale nu ai cum sa iesi pe plus. Ca sa iti faci un ban decent trebui e sa mergi mult si iti faci masina salata de km. Chestia asta nu o simti pe moment. Mai bine ies taximetristii ce inchiriaza masini de la firmele de taxi cu ziua.

    Indecis. Tu ce zici?299
    • ideea de la care a pornit Uber nu a fost de făcut bani în plus. Ci de a ajuta comunitatea. Eu chiar voiam să fac Uber de plăcere, la modul să conduc RIDE SHARE ceea ce se și cheamă când vin sau plec de la muncă, eventual prin weekenduri

      caracterul infect mercantil uman a făcut serviciul din ceva pro bono (mă rog, un fel de break even) într-un business ahtiat pe profit. ca și bla bla car și alte astfel de inițiative de pooling, sharing, sloboz.

      mai exact, taximetriștii au fost ofticați că există un nou sistem prin care oamenii nu le mai plătesc lor serviciile infecte și atunci au infiltrat uber/bolt până l-au făcut serviciu jegos de taxi cum sunt ei obișnuiți… doar că – spre deosebire de taxi – aici licențele nu sunt limitate artificial.. deci au venit prea mulți, ca gândacii, și au ajuns să își canibalizeze singuri domeniul de activitate

      f bine face Uber că îi jupoaie.. karma și satisfaction, la câte rânjete și aroganțe aveau, acum se plâng că viața e greu… să stea în pța victoriei în soare cu umflatul ăla de la COTAR să plângă la guvern.. hahaha

      Indecis. Tu ce zici?3746
    • @Flat, ce zici tu acolo sunt povesti de marketing. Ideea de la care a pornit Uber era să facă banul gros, iar asta nu iese din ride sharing.

      142
  10. NOU
    #38

    O da, o placere sa discuti despre taxe, impozite si legislatie cu uberistii.
    Astia habar nu au ce inseamna un CIM(bine’ stiu, dar nu ala relevant) ce inseamna PFA, SRL, care sunt taxele, cum ajung banii de pe PJ la tine in mana net.

    Mai era unu pe youtube, a facut niste calcule de te doare capul, da mno’ omu era multumit :)))
    https://www.stiridecluj.ro/social/un-sofer-de-bolt-din-cluj-napoca-ii-indeamna-pe-profesori-sa-se-lase-de-meserie-eu-castig-mai-mult-nu-ti-trebuie-nici-facultate-eu-nu-am-video

    206
  11. Te enervează și pe tine postările săptămânare pe reddit cu câte-un opărit care e ofticat că faptul că i se aduce mâncarea preparată, transportată sub nas costă?

    Și stau și le explic că a vinde mâncare preparată nu e doar că iei carnea cu 5 lei și-o vinzi cu 20, că mai sunt niște costuri acolo, ca să nu mai zicem de livratul sub nas prin orice vreme. Dar ei nu și nu.

    Bine, nu că n-ar fi flămânzi și-n horeca, nu mă-nțelegeți greșit că le iau apărarea, dar ne-am obișnuit și noi ca americanii, să trăim bine pe spinarea unora care sunt plătiți extrem de prost și credem că ni se cuvine.

    Americanii au noroc cu miriada de mexicani dispuși să lucreze mai rău ca sclavii, dar noi n-avem luxul ăsta, că nu suntem nici americani, nici nemți, nici francezi, nu vine nimeni să lucreze pe nimic când poate face același lucru-n germania unde același ‘nimic’ valorează triplu.

    Indecis. Tu ce zici?3212
    • NOU
      #40

      Nu cred ca e oparit nimeni pe livratori ci pe Tazz/Glovo. Lumea e oparita pentru ca li se aduce mancarea preferata la vreo 30-50% adaos. Eu unul nu am mai comandat. In afara de transport nu beneficiez de nici un serviciu din restaurant. Preturile is marite ca sa acopere taxa glovo/tazz. Pe langa asta consumatorul acopera si livrarea + comision de operare+ comision de vreme rea+ comanda minima. Ti se pare putin?

      Comentariu apreciat.4310
    • @manu144x, nu cred ca in cazul livrarii problema principala este costul mancarii, cat mai ales costul transportului.
      Adica ai in prima etapa 30% din valoarea comenzii, plus o taxa de aproximativ 5 lei (sau 10 daca este vreme proasta), plus inca vreo 5 le pe care ii lasi livratorului. Asadar daca ai comandat o portie de mancare de 50 de lei, platesti in total vreo 60-65 de lei din care mancarea este doar 35 lei.
      Restul de 25-30 de lei este reprezentat de transport plus comisionul companiei.

      Si stim foarte bine ca se poate face livrarea si la preturi mai mici. Avem dovada toate pizzeriile care pana sa apara Glovo, Tazz si restul, livrau produsele la tarife mult mai mici.

      Indecis. Tu ce zici?275
    • Nu toate restaurantele vor și pot să acopere livrarea proprie.

      Mai ales dacă ești restaurant nou.

      Livrarea proprie implică:

      – achiziție flotă de mașini
      – mentenanță mașini + combustibil + asigurări etc.
      – cel puțin 2-3 angajați

      Plus, pe lângă asta, dacă ești restaurant nou, trebuie să te ocupi de marketing.

      Chiar ieri am primit în ușă fluturașe de la o pizerie nou deschisă. Chestiile astea costă bani.

      În schimb, dacă te bagi direct pe Glovo/Tazz/Bolt etc., ai direct acces la o bază de clienți, nu trebuie să plătești angajați extra, nu trebuie să ai grija mașinilor etc.

      În funcție de volumul afacerii, s-ar putea ca ăia 30% (sau cât o fi) pe care-i ia Tazz să nu fie așa de mult.

    • @Znuff, eu cred ca indiferent de volumul afacerii, comisionul ala de 30% este foarte mare. Doar ca acum nu mai ai de ales.
      Inainte puneai fluturasi in cutia postala sau in usa, iar clientii ii pastrau si se uitau pe ei cand voiau sa comande ceva. Acum, probabil ca majoritatea arunca fluturasii aia si prefera sa se uite direct in aplicatie, unde stiu ca gasesc cel putin 50 de restaurante.

      Si atunci efectul sumelor cheltuite pe publicitate tinde sa scada spre zero.

      84
    • Nu cred că e mult pentru multe tipuri de afaceri.

      Mai e o chestie pe care nu o iei în calcul: popularitatea.

      Uită-te la firmele de pizza câte mașini țin în flotă.

      Un restaurant mic/nou câte livrări pe oră ar putea face? Dimensiunea flotei e un factor ce te limitează.

      În cazul Tazz & Co, această limitare nu prea există.

      Pizzeriile sunt un tipar aparte, majoritatea care au apărut acum mult timp au avut timp să-și dezvolte flotele și procedurile, înainte de explozia aplicațiilor de livrare.

    • Problema e mai complexă. Daca iau de la un restaurant cu mese și chelneri cota parte din prețul mâncării e pentru chelner si chiria căldură sau ac-ul spațiului în care se servește masa, nu vorbim de bucătărie. Ori acel acest lucru nu e normal sa îl plătesc tot eu cate vreme trebuie să plătesc transportul. Dar ușor ușor copiem și lucrurile proaste de la americani pe principiul: e angajatul meu (chelnerul) dar mai plateste-l tu inca o data.

      Chestia asta era un râu necesar in pandemie la începuturi când a explodat acest trend dar nu mai e cazul.

      144
    • livrare pe o anumită arie specificată cu majuscule

      01
  12. Si totusi cu taxi-ul costa dublu cursele. Si nici nu ia nimeni 40% comision de platforma

    Indecis. Tu ce zici?1023
    • In Oradea cel putin unde nu sunt distante asa mari de parcurs, de multe ori e mai ieftin cu taxi classic, mai ales pe vreme rea Bolt e dublu

      190
    • @justin asemenea in Pitești

      30
    • Nu știu unde te plimbi tu cu taxiul, dar, cu aparatul pus și cu maxim 5 – 10% bacșiș, în București nu am reușit să dau mai mult decât la Uber sau Bolt pe același traseu, la aceeași oră, în aceeași zi. Dimpotrivă, ies mereu mai ieftin. Și nu merg cu cea mai ieftină companie de taxi, ci cu una mai pe la mijloc așa cu tarifele.

      152
    • Am facut chiar acum o simulare pe uber. Pentru un drum de 6.2km am de achitat 20 lei, deci sub echivalentul unui 3 lei / km + 3 lei pornirea fara nicio oprire la semafor – cazul ideal.

      Am mers drumul asta cu uberul si cu 9 lei cursa, si cu 15. Dar seara sub 30 nu prind la taxi

      71
  13. Acum ~5 ani când lucram în domeniul ăsta (din partea aplicațiilor, nu ca șofer), treaba era următoarea:
    – Bolt/Uber luau 25% comision maxim (20% Bolt / 25% Uber, parcă), care mai scădea în funcție de ce oferte era disponibile pentru șoferi. În unele cazuri puteai ajunge la 0% după multe curse făcute. Sau la bonusări extra/cursă. Dar trebuia să tragi mult pentru a ajunge la nivelul ăla.
    – Mulți șoferi foloseau mașină închiriată de la firme ce ofereau mașini pentru ridesharing. Firmele astea mai luau și ele 10-15% comision.

    Procentele astea le lua fiecare companie în parte la câștigul total al șoferului! Adică dacă prestai curse de 10.000 lei într-o lună, Bolt/Uber lua 2500 lei, firma de închirieri lua 1500 lei. Rămâneai cu 6000 lei pe care trebuia să-i împarți între taxe (că șoferii nu sunt angajați Uber, sunt colaboratori pe PFA), combustibil, traiul zilnic. E bine? E rău? 🤷

    Trecând peste restul angaralelor, în perioada respectivă cred că undeva pe la 30-40% din câștiguri se duceau doar pe comisioane. Îmi vine greu a crede că în 5 ani s-au dublat comisioanele în România.

    Pe site-ul Bolt văd că e 25% comisionul: https://partners.bolt.eu/driver-signup?lang=ro
    Pe site-ul Uber se trag un pic pe fund, dar Google e de ajutor: https://www.uber.com/gh/en/drive/basics/tracking-your-earnings/#:~:text=Uber%20charges%20partners%2025%25%20fee,Collection%20and%20transfer%20of%20fares

    Comentariu apreciat.261
  14. 80% din costul mancarii livrate sunt alte cheltuieli: adaos restaurant, livratori, comisioane. Doar 20% inseamna mancare si in pretul ala primesti tot ce e mai ieftin posibil.

    233
  15. @Vali La uber/bolt procentul e foarte mare in primele 50 de curse pe saptamana.. ceva de genul.. apoi comisionul aplicatiei scade la 5%…

    Asa stiu de la un prieten care face uber/bolt…

    73
    • Deci pe scurt daca ai un program normal de 40 de ore pe saptamana, poti sa castigi binisor. Probleme mai mari sunt la cei care fac Uber / Bolt doar asa, cate 2-3 ore peste program.

      42
  16. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 448
  17. NOU
    #61

    Salut,livrez de ceva ani prin buc si pot sa iti spun ca
    1.10k lunar,60h pe sapt,scuter si SRL propriu
    2.Din 2020 nimeni nu poate colabora direct cu aplicatiile,doar prin firme ”partenere”,care iau de obicei 10% comision din incasari
    3.Curierii isi achita cartea de munca la minim fie la 4h/8h,nu beneficiaza de asigurare medicala sau concediu de orice fel,totul la gri
    4.Imigrantii de pe strazi au salariu fix de 500 600 euro,diferenta pana la 1200 1500 euro incasari in aplicatie la full time,in buzunar la patron
    5.Sunt luni cand tipsul depaseste 30% din venituri
    6.Media este de 11-14 lei per comanda,brut
    7.Conditionari ale muncii spre ex daca refuzi mai mult de 2 comenzi intr-o ora trebuie sa astepti ora urmatoare sa poti primii din nou comenzi etc

    Comentariu apreciat.341
    • 10k lunar reprezinta banii care iti raman la finalul lunii sau este o suma din care mai scazi taxele?

      101
    • NOU
      #63

      1. sunt si eu curios ce reprezinta, incasari SRL propriu, profit SRL propriu

      3. Daca prin „carte de munca” se intelege contract individual de munca, atunci cum sa nu ai asigurare medicala, ca platesti CASS.
      De altfel cartea de munca nici nu mai exista, deci nu stiu ce altceva ar putea fi.

      81
    • Legat de #2, să-nțeleg că și-n anno dommini 2023 băieții cu ochii albaștrii căpușează relaxați orice mișcă-n țara asta?

      31
  18. Eu am redescoperit taxiurile dupa ce am avut niste experiente de cacat cu bolt/uber. Cocalarii s-au cam mutat pe aplicatii, iar pe taxi am gasit oameni f ok, masini curate si rest pana la ultimul leu.
    La penultima cursa cu bolt am mers cu un logan rosu „tunat”, cu 2 geamuri deschise si sofer ce a stat toata cursa la telefon si cu o mana pe geam, fara nicio exagerare.

    Comentariu apreciat.342
  19. Nu știu cât este, dar în Suedia doar la comenzi mari ai poate transport gratuit, altfel costa între 300 și 500 SEK (150-250 de lei)

    33
  20. 25% ia Uber. Inainte, daca faceai un anumit numar de curse, toate cele care umau se taxau cu 20% pana la 5%, in functie de cate faceai saptamanal.
    Acum e alta oferta, primesti un bonus intr-o anumita perioada de timp, in functie de cate curse faci. Primesti mai multe oferte in aplicatie si alegi de acolo varianta care ti se potriveste in functie de cate curse stii ca faci de obicei, sau cate ai de gand sa faci.
    Atat ia Uber.
    Tot ce e in plus reprezinta taxe la stat, impozite pe salarii, CAS, CASS.
    De fapt de aia se si plang, ca toti au impresia ca vor trai si vor muri sanatosi, fara sa mai fie nevoie sa dea taxe pe sanatate, pensie, „prostii’ din astea.
    Si astea retine, sunt taxe aferente salariului minim pe economie, adica un cacat cand vor iesi la pensie. Chestia asta cu, se castiga foarte bine la Uber, Bolt, Glovo, e doar ca haiducie fara nici un fel de idee despre viitorul indepartat si urat.

    51
  21. Eu stiu ca e 40% cu totul, dar tot e mult ca ramane si masina de intretinut. Saptamana trecut imi spunea un sofer ca acum vad unde duce cursa si daca o vede cash, il suna pe om sa o anuleze si il duce asa, fara aplicatie.

    Inca o mizerie, daca clientul are reducere, bolt/uber nu da soferului pretul intreg ci cel redus. Era unul care se plangea ca din curse de 30 lei, a prins 3 consecutive reduse la 10 lei, din 10 lei mai scazi 40%…

    02
    • NU e adevarat. Reducerea e treaba Uber/Bolt, iar ei achita soferului ce i se cuvine.
      Am scris mai sus cum se impart banii.
      Uber driver, here.

      00
  22. „Unii chiar cred că serviciul ăla chiar costă 20 lei, nu știu că e suportat de restaurant, de aplicație și se bazează pe disperarea și disponibilitatea livratorului de a munci pe un salariu mic.”

    Hai sa nu le plangem de mila totusi – restaurantelor zic. Bine ca daca dai comanda pe tazz sau pe Glovo, ei pot sa puna 5 RON in plus la fiecare produs vs preturile de la locatie. Weiss Beer Garden din Militari, Urban House de langa Moghioros sunt primele exemple care imi vin in minte dar sunt sigur ca mai sunt si altele.

    Deci daca comand 4 produse sa zicem, automat platesc extra 20 RON, peste care imi pun si o taxa de inca 20 RON „de transport”. Scuza-ma pe mine, dar daca restaurantul e pe o raza de sub 8-10 km, costa mai putin si daca chemi un Uber de pasageri sa-ti aduca mancarea…

    De cand cu aplicatiile de genul, restaurantele duduie de comenzi online. Hai sa fim seriosi, cati dintre noi dadeam comanda atat de des inainte de pandemie? Dar, ca in orice business, banii, din pacate, nu ajung la cei care muncesc cel mai mult (livratorii in cazul de fata) in probabil in buzunarele vreunui meltean…

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube