Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
31 comentarii
NOU
#1
nicu
”Există, din punctul meu de vedere, o nevoie disperată de a construi locuințe”, exista o nevoie disperata de femei, bani, faima, locuinte, desfacatoare de bere, oricine isi doreste ceva nou totul este sa ai si bani ca sa-ti permiti
@Cristian ești de acord să iei un șut în cur pentru fiecare garsonieră într-o zonă bună sub 300 de euro pe care o găsim?
NOU
#3
Cristi
„Nevoie disperata de locuințe.”?
CUMPĂRATI ACUM! ACUM!
Sună cunoscut?
Nu de alta, dar într-o zonă din Bukale unde chiria e 300 de euro pentru două camere, un trei camere, „neamenajat”, a ajuns la 120.000 de euro.
Faceți un calcul: e mai rentabil să stai in chirie până mori, decât sa cumperi un cacat de dinainte de 1977.
Cât face 50 de ani de chirie „neamenajat” versus credit de 120.000 pentru un apartament cu geamurile la bulevardul pe care trec tramvaie din 5 in 5 minute?
–-
Dar „nevoia e disperata”. CUMPĂRATI ACUM!!!
Ma duc sa-mi fac „nevoile disperate”, sa ma cac.
Cacat.
–-
Ăla 120.000 ar merita MAXIMUM 90.000, apropo de evoluția preturilor in ultimii ani. (apartamentul are 71mp).
00
NOU
#4
Cristian
Cu 300€ de-abia închiriezi o garsonieră într-o zonă mai bună.
00
NOU
#5
Florian
Nevoie disperata de locuinte, auzi la ei! Pleaca 100.000 de romani pe luna, definitiv, si astia o baga pe asta cu nevoia disperata de locuinte. Hai sictir!
00
NOU
#6
Cristi
Sa scanez contract semnat in ianuarie, 300 de euro, două camere, sector 1, la câteva stații de autobuz de Guvern?
Ce puii mei, mă, iar începeți ca inainte de bulă?
Ca Bulă ăsta de mai sus are fix atitudine de agent imobiliar de acum 10 ani.
00
NOU
#7
Claudiu
La un apartament de 120.000 de euro luat cu credit pe 30 de ani cu avans 15% (18.000 euro) iese o rata de 580 de eur lunara (la dobanda de acum, conform unui calculator online de la Banca Transilvania). In total ajungi sa dai inapoi vreo 212.000 de euro, insemnand ca ~110.000 de euro sunt „risipiti” pe dobanda. Ar iesi vreo 305 euro lunar deci oarecum comparabil cu chiria aceea de 300 de euro. Desigur aici nu includem factorii de risc (apartamentul ala nu o sa ramana la acelasi pret, dobanda variabila poate sa creasca, chiria poate sa creasca, cheltuilala lunara este de 2 ori mai mare la credit, etc) dar nici cei de comfort (2 camere vs 3 camere).
00
NOU
#8
Cristi
Vad ca nu ai uitat de ROBOR si alte dude.
„cheltuilala lunara este de 2 ori mai mare la credit”
Colegul meu de serviciu si-a luat apartament cu 60.000, nu cu 120.000.
I-a crescut rata cu 10% de la duda cu ROBOR…
––
Eu nu fac apologia „e mai bine cu chirie decat cu rata”, eu doar am spus ca, de la o suma incolo, nu are sens sa mai cumperi, mai bine stai in chirie.
Daca ai familie, copil, planuiesti sa iesi la pensie locuind in blocul X, etajul Y, da, poate merita sa incerci cu rate…
Totusi, in 50 de ani se pot intampla multe: cancer, cutremur, redesenarea zonei… vezi Prelungirea Ghencea sau Pipera.
00
NOU
#9
Claudiu
Eu doar am facut un calcul cu sumele tale si a iesit ca e rentabil chiar si la acea valoare daca iti asumi riscurile respective, si ai venitul sa sustii o cheltuiala „extra” de ~280 de euro.
Faptul ca ROBORUL creste este inevitabil, el creste si scade pe parcursul a 30 de ani (nu da nimeni credit pe 50 de ani cum spui tu, ce faci il iei la 27 si il termini la 77?). Acum 10 ani ROBOR 3M era ~ 8% apoi a scazut pana sub 1% si acum a cresut iar depasind 2% si o sa mai creasca. Pe termen lung aceste variatii se amortizeaza si tu cand faci un credit ar trebui sa iei in calcul un ROBOR mediu nu cat e el acum. Daca cineva s-a aruncat la un credit mare cand roborul era 0.68% asteptandu-se sa fie asa 30 de ani este foarte naiv (sa nu spun altfel).
Pe de alta parte si in chirie depinzi de pretul chiriilor care si ala fluctueaza, si piata nefiind reglementata acolo e variatia foarte mare (pretul chiriilor a crescut fata de acum 2-3 ani cu mai mult de 10% de exemplu)
00
NOU
#10
Cristian
@eftimie, Cristi: acum o lună mi-a povestit un prieten cum are dat spre închiriere cu 330€ la Iancului. Aștept cu nerăbdare contra-exemplele voastre.
00
NOU
#11
Sabotor
15km/h viteza trenurilor, iar unii visează că portul Constanța poate sa concureze cu Rotterdam.
00
NOU
#12
vali
hai bre, eu nu te-am injurat de mamă.
NOU
#13
Alex
stirea are titlu care induce in eroare. e un fel de modă permanentă si la hotnews si in general in presa. pe scurt baietii mint ca sa atraga cititori
1 de fapt e vorba exclusiv de ce a zis un baiat de la ford despre trenuri care stau mult in vama de trecere spre ungaria.
2 cum a calculat baiatul de la ford sau ala de la hotnews viteza medie a tuturor trenurilor de marfa romanesti pe teritoriul romaniei ramane un mister
00
NOU
#14
Sabotor
@Alex
Pai mie mi se pare o viteza absolut decenta. Nu de alta, da’ imi amintesc cum acum cativa ani am asteptat 40 de minute pentru ca un marfar sa parcurga o distanta de 10 km. Asa ca 15 km/h inseamna progres.
00
NOU
#15
Valeriu
@Alex, poti sa pui un localizator gps intr-o masina din trenurile alea si ala iti calculeaza care a fost viteza medie de deplasare. Si daca pentru trenrile de persoane viteza medie este de 50 km/h pentru marfa 15-20 km/h e foarte probabil.
Ford are departament de logistica si aia stiu bine ce probleme sunt.
00
NOU
#16
Sergiu Birzu
@Sabotor: 40 minute 10 km inseamna 15 km/h gg matematica
de zapada galbena nu se plange nimeni? nenea protv, aia ce contine?
00
NOU
#19
Sitting duck
Nisip din Sahara
00
NOU
#20
corcodusul
aur!
00
NOU
#21
dorin
esenta de maidanez combinata cu esenta de rrom
00
NOU
#22
thebblack
don’t eat yellow snow!
00
NOU
#23
ciocanul
Eu nu inteleg ce ne tot agitam atat cu turismul. Fara infrastructura nu esti tara turistica, punct.
00
NOU
#24
Alupigus
Tu despre ce „infrastructură” de referi? Că infrastructură contra cost făcută de firme străine o au toate țările dezvoltate.
00
NOU
#25
aoleks
@alupigus: unde ai vazut tu infrastructura pe moca?
00
NOU
#26
george
Ce infrastructura ? Le este frica sa se apuce de munca pentru ca vine DNA-ul peste ei, plus ca cine sa facă proiectul ? Consilierii prim ministrului care au experiența zero ?
Este mai safe sa stai degeaba, sa miști o hârtie dintr-o parte in alta, sa stai pe FB si sa aștepți ora 17 sa spargi ușa.
00
NOU
#27
ion
Trecand prin cateva orase europene ca si turist mai dau de turisti care au trecut si prin Romania (rar), incercand un fel de city break.
Prima chestie pe care ii intreb este: cum au ajuns in punctele vizitate. Si in general fie au inchiriat o masina zicandu-mi ca sunt curajosi fie au luat si sofer la pachet.
Asta in conditiile in care, tu ca roman, te descurci sa ajungi cu trenul la Sinaia, Brasov si cu autobuzul la Bran pentru simplul fapt ca vorbesti romana si ai lei in portofel si in general stii ce sa iei si de unde, sau ai pe cineva sa intrebi.
Informatii despre Romania nu prea exista, infrastructura de a plati in avans intr-un sistem integrat si de a stii cat te costa sa ajungi in punctele A,B si C fara stres la care mai adaugam reputatia pe care ne-au facut-o grupurile de crima organizata romanesti nu o sa convinga mai pe nimeni sa vina aici.
00
NOU
#28
m
@ion
Lasă, sunt multi străini pe trenuri și autocare, se descurca , nu e așa mare diferență față de vest (nu zic de viteze sau frecvente)
00
NOU
#29
Alupigus
@aoleks
???
Nu-ți înțeleg întrebarea. Eu m-am referit la țări dezvoltate, nu în curs de dezvoltare.
Nu vreau să crezi că te iau în derâdere, însă mi se pare amuzant că tu crezuși că m-am referit la noi ca și cum suntem țară dezvoltată. :-))
@george
Ce infrastructura ? Le este frica sa se apuce de munca pentru ca vine DNA-ul peste ei, plus ca cine sa facă proiectul ? Consilierii prim ministrului care au experiența zero ?
Este mai safe sa stai degeaba, sa miști o hârtie dintr-o parte in alta, sa stai pe FB si sa aștepți ora 17 sa spargi ușa.
Aaa, bun, nu la infrastructura aia mă refeream. Laolaltă, nici acum nu știu la ce s-a referit @ciocanul. De-asta am întrebat la ce infrastructură face referire. Mai degrabă fie spus, care infrastructură dar mă lungesc aiurea.
@ion
Trecand prin cateva orase europene ca si turist mai dau de turisti care au trecut si prin Romania (rar), incercand un fel de city break.
Prima chestie pe care ii intreb este: cum au ajuns in punctele vizitate. Si in general fie au inchiriat o masina zicandu-mi ca sunt curajosi fie au luat si sofer la pachet.
Asta in conditiile in care, tu ca roman, te descurci sa ajungi cu trenul la Sinaia, Brasov si cu autobuzul la Bran pentru simplul fapt ca vorbesti romana si ai lei in portofel si in general stii ce sa iei si de unde, sau ai pe cineva sa intrebi.
Informatii despre Romania nu prea exista, infrastructura de a plati in avans intr-un sistem integrat si de a stii cat te costa sa ajungi in punctele A,B si C fara stres la care mai adaugam reputatia pe care ne-au facut-o grupurile de crima organizata romanesti nu o sa convinga mai pe nimeni sa vina aici.
Nu, nu Ioane. Gândește-te la infrastructura istorică. La dracu’, de unde ne-a venit în minte cum că ne-am compara vreodată cu Paris-ul sau Grecia sau Roma sau Spania? Nu vrem asta, clar, că n-avem cum, am pierdut cursa aia.
00
NOU
#30
Marian
am râs bine! „The kinds of activity included performing the acts three to seven times per day, or until he fell asleep, as well as allowing the man to film it on his phone.”
”Există, din punctul meu de vedere, o nevoie disperată de a construi locuințe”, exista o nevoie disperata de femei, bani, faima, locuinte, desfacatoare de bere, oricine isi doreste ceva nou totul este sa ai si bani ca sa-ti permiti
@Cristian ești de acord să iei un șut în cur pentru fiecare garsonieră într-o zonă bună sub 300 de euro pe care o găsim?
„Nevoie disperata de locuințe.”?
CUMPĂRATI ACUM! ACUM!
Sună cunoscut?
Nu de alta, dar într-o zonă din Bukale unde chiria e 300 de euro pentru două camere, un trei camere, „neamenajat”, a ajuns la 120.000 de euro.
Faceți un calcul: e mai rentabil să stai in chirie până mori, decât sa cumperi un cacat de dinainte de 1977.
Cât face 50 de ani de chirie „neamenajat” versus credit de 120.000 pentru un apartament cu geamurile la bulevardul pe care trec tramvaie din 5 in 5 minute?
–-
Dar „nevoia e disperata”. CUMPĂRATI ACUM!!!
Ma duc sa-mi fac „nevoile disperate”, sa ma cac.
Cacat.
–-
Ăla 120.000 ar merita MAXIMUM 90.000, apropo de evoluția preturilor in ultimii ani. (apartamentul are 71mp).
Cu 300€ de-abia închiriezi o garsonieră într-o zonă mai bună.
Nevoie disperata de locuinte, auzi la ei! Pleaca 100.000 de romani pe luna, definitiv, si astia o baga pe asta cu nevoia disperata de locuinte. Hai sictir!
Sa scanez contract semnat in ianuarie, 300 de euro, două camere, sector 1, la câteva stații de autobuz de Guvern?
Ce puii mei, mă, iar începeți ca inainte de bulă?
Ca Bulă ăsta de mai sus are fix atitudine de agent imobiliar de acum 10 ani.
La un apartament de 120.000 de euro luat cu credit pe 30 de ani cu avans 15% (18.000 euro) iese o rata de 580 de eur lunara (la dobanda de acum, conform unui calculator online de la Banca Transilvania). In total ajungi sa dai inapoi vreo 212.000 de euro, insemnand ca ~110.000 de euro sunt „risipiti” pe dobanda. Ar iesi vreo 305 euro lunar deci oarecum comparabil cu chiria aceea de 300 de euro. Desigur aici nu includem factorii de risc (apartamentul ala nu o sa ramana la acelasi pret, dobanda variabila poate sa creasca, chiria poate sa creasca, cheltuilala lunara este de 2 ori mai mare la credit, etc) dar nici cei de comfort (2 camere vs 3 camere).
Vad ca nu ai uitat de ROBOR si alte dude.
„cheltuilala lunara este de 2 ori mai mare la credit”
Colegul meu de serviciu si-a luat apartament cu 60.000, nu cu 120.000.
I-a crescut rata cu 10% de la duda cu ROBOR…
––
Eu nu fac apologia „e mai bine cu chirie decat cu rata”, eu doar am spus ca, de la o suma incolo, nu are sens sa mai cumperi, mai bine stai in chirie.
Daca ai familie, copil, planuiesti sa iesi la pensie locuind in blocul X, etajul Y, da, poate merita sa incerci cu rate…
Totusi, in 50 de ani se pot intampla multe: cancer, cutremur, redesenarea zonei… vezi Prelungirea Ghencea sau Pipera.
Eu doar am facut un calcul cu sumele tale si a iesit ca e rentabil chiar si la acea valoare daca iti asumi riscurile respective, si ai venitul sa sustii o cheltuiala „extra” de ~280 de euro.
Faptul ca ROBORUL creste este inevitabil, el creste si scade pe parcursul a 30 de ani (nu da nimeni credit pe 50 de ani cum spui tu, ce faci il iei la 27 si il termini la 77?). Acum 10 ani ROBOR 3M era ~ 8% apoi a scazut pana sub 1% si acum a cresut iar depasind 2% si o sa mai creasca. Pe termen lung aceste variatii se amortizeaza si tu cand faci un credit ar trebui sa iei in calcul un ROBOR mediu nu cat e el acum. Daca cineva s-a aruncat la un credit mare cand roborul era 0.68% asteptandu-se sa fie asa 30 de ani este foarte naiv (sa nu spun altfel).
Pe de alta parte si in chirie depinzi de pretul chiriilor care si ala fluctueaza, si piata nefiind reglementata acolo e variatia foarte mare (pretul chiriilor a crescut fata de acum 2-3 ani cu mai mult de 10% de exemplu)
@eftimie, Cristi: acum o lună mi-a povestit un prieten cum are dat spre închiriere cu 330€ la Iancului. Aștept cu nerăbdare contra-exemplele voastre.
15km/h viteza trenurilor, iar unii visează că portul Constanța poate sa concureze cu Rotterdam.
hai bre, eu nu te-am injurat de mamă.
stirea are titlu care induce in eroare. e un fel de modă permanentă si la hotnews si in general in presa. pe scurt baietii mint ca sa atraga cititori
1 de fapt e vorba exclusiv de ce a zis un baiat de la ford despre trenuri care stau mult in vama de trecere spre ungaria.
2 cum a calculat baiatul de la ford sau ala de la hotnews viteza medie a tuturor trenurilor de marfa romanesti pe teritoriul romaniei ramane un mister
@Alex
Pai mie mi se pare o viteza absolut decenta. Nu de alta, da’ imi amintesc cum acum cativa ani am asteptat 40 de minute pentru ca un marfar sa parcurga o distanta de 10 km. Asa ca 15 km/h inseamna progres.
@Alex, poti sa pui un localizator gps intr-o masina din trenurile alea si ala iti calculeaza care a fost viteza medie de deplasare. Si daca pentru trenrile de persoane viteza medie este de 50 km/h pentru marfa 15-20 km/h e foarte probabil.
Ford are departament de logistica si aia stiu bine ce probleme sunt.
@Sabotor: 40 minute 10 km inseamna 15 km/h gg matematica
Germania – pericolul la siguranța și securitatea națională: https://www.reuters.com/article/us-russia-germany-nordstream/germany-fully-approves-russia-built-nord-stream-2-gas-pipeline-idUSKBN1H31IF
de zapada galbena nu se plange nimeni? nenea protv, aia ce contine?
Nisip din Sahara
aur!
esenta de maidanez combinata cu esenta de rrom
don’t eat yellow snow!
Eu nu inteleg ce ne tot agitam atat cu turismul. Fara infrastructura nu esti tara turistica, punct.
Tu despre ce „infrastructură” de referi? Că infrastructură contra cost făcută de firme străine o au toate țările dezvoltate.
@alupigus: unde ai vazut tu infrastructura pe moca?
Ce infrastructura ? Le este frica sa se apuce de munca pentru ca vine DNA-ul peste ei, plus ca cine sa facă proiectul ? Consilierii prim ministrului care au experiența zero ?
Este mai safe sa stai degeaba, sa miști o hârtie dintr-o parte in alta, sa stai pe FB si sa aștepți ora 17 sa spargi ușa.
Trecand prin cateva orase europene ca si turist mai dau de turisti care au trecut si prin Romania (rar), incercand un fel de city break.
Prima chestie pe care ii intreb este: cum au ajuns in punctele vizitate. Si in general fie au inchiriat o masina zicandu-mi ca sunt curajosi fie au luat si sofer la pachet.
Asta in conditiile in care, tu ca roman, te descurci sa ajungi cu trenul la Sinaia, Brasov si cu autobuzul la Bran pentru simplul fapt ca vorbesti romana si ai lei in portofel si in general stii ce sa iei si de unde, sau ai pe cineva sa intrebi.
Informatii despre Romania nu prea exista, infrastructura de a plati in avans intr-un sistem integrat si de a stii cat te costa sa ajungi in punctele A,B si C fara stres la care mai adaugam reputatia pe care ne-au facut-o grupurile de crima organizata romanesti nu o sa convinga mai pe nimeni sa vina aici.
@ion
Lasă, sunt multi străini pe trenuri și autocare, se descurca , nu e așa mare diferență față de vest (nu zic de viteze sau frecvente)
@aoleks
???
Nu-ți înțeleg întrebarea. Eu m-am referit la țări dezvoltate, nu în curs de dezvoltare.
Nu vreau să crezi că te iau în derâdere, însă mi se pare amuzant că tu crezuși că m-am referit la noi ca și cum suntem țară dezvoltată. :-))
Aaa, bun, nu la infrastructura aia mă refeream. Laolaltă, nici acum nu știu la ce s-a referit @ciocanul. De-asta am întrebat la ce infrastructură face referire. Mai degrabă fie spus, care infrastructură dar mă lungesc aiurea.
Nu, nu Ioane. Gândește-te la infrastructura istorică. La dracu’, de unde ne-a venit în minte cum că ne-am compara vreodată cu Paris-ul sau Grecia sau Roma sau Spania? Nu vrem asta, clar, că n-avem cum, am pierdut cursa aia.
am râs bine! „The kinds of activity included performing the acts three to seven times per day, or until he fell asleep, as well as allowing the man to film it on his phone.”
https://www.mediafax.ro/social/invatamantul-general-obligatoriu-extins-la-15-clase-noile-schimbari-adoptate-de-camera-deputatilor-17102112