Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

102 comentarii

  1. @2…apa e uda si iarna nu-i ca vara

    00
    • Și în UK e aceași problemă, marea majoritatea a băștinașilor nu au rezerve puse deoparte. Parcă la ultima numărătoare aveau o medie de £100-200 puse de o parte. Da o sută, nu mii,nu zeci de mii,nu sute de mii.

      00
    • Românii nu au bani puși de o parte, dar comerțul cu amănuntul a scăzut cel mai puțin din UE.

      00
    • Eu nu inteleg asta cu inmormantarea. Stiti ca se da un ajutor consistent pt ajutor de inmormantare? Daca persoana a fost pensionata sau asigurata primesti ceva de genul 4500 de lei. E suficient pt o inmormantare.

      00
    • @Ioan din cate imi amintesc banii aia ii primesti ulterior, nu te duci ca bancomat. Oricum in momentele alea nu prea ai timp sa te plimbi pe la unele institutii.

      In functie de zona sunt tot felu de obiceiuri cu datul de pomeni… taxe mai mult sau mai putin oficiale la biserica/preot/morga sau ce mai sunt.

      Ai mei au tinut pe un caiet un fel de evidenta a cheltuielilor si veniturilor cand au murit bunicii (ca sa nu fie discutii intre frati/surori); la vreo luna cand am aruncat un ochi pe ele am ramas tampit de ce sume se invart… parca au facut nunta.

      00
    • @alexul te duci cu certificatul de deces la o casa funerara si se ocupa ei.

      00
    • @alexul: Te duci la casa de pensii si depui o cerere pentru ajutor inmormantare. Daca ai pile, ti-l da in timp util ca sa platesti firma de inmormantare. Daca nu, vine la ceva timp dupa inmormantare. Iti ajunge aproape pentru costul unei inmormantari foarte ieftine sau iti acopera 80%, depinde ce alegi la firma de funebre

      00
    • @alexul, exact cum a zi si @gc, se ocupa firma de pompe funebre de tot. Toti au pachete care se incadreaza in limita ajutorului primit de la stat, care pentru 2020 este de 5429 lei.
      In astfel de pachete este inclus tot de la cosciug, imbalsamare, priveghi, pana la 10-20 de pachete cu mancare pentru pomana.

      Daca tu vrei sa faci ceva mai special, cu multi invitati, este alegerea ta. Dar asta nu inseamna ca nu ai bani de inmormantare.

      00
    • Si eu ce ziceam!? :-) stiu ca exista si se ia ajutorul de inmormantare, doar ca repet, nu dureaza 2 minute sa il iei (in principiu).

      Din nou…aia e romania reala : strang bani de aruncat pe pomeni de la colaci prosoape la masini de spalat sau ce va poate trece prin cap (fara gluma)
      Degeaba zicem noi orice, marea majoritate a batranilor o tin pe-alor: aia e traditia, asa se face daca nu ce-o sa zica lumea…

      00
    • Hai mai terminați cu văicăreala, tocmai ne-a spus iohanis sa stam liniștiți că totul e ok și împreună cu sica au soluții pentru toată lumea.

      00
    • La înmormântare se ocupă firma de pompe funebre. Nu trebuie să scoți un leu din buzunar cât timp te-ai încadrat în bugetul ăla.

      Semnezi o împuternicire și merge firma de pompe funebre la primărie/CAS/etc și își iau banii când vor ei, tu n-ai stresul ăsta. E chiar o idee bună și unul din puținele lucruri făcute de stat care funcționează foarte bine (măcar pe ultimul drum să n-ai griji).

      00
  2. Stirea e ca iohannis prin decretul 2 mai ales si-a depasit atributiile. Scria alter ego pe aici zilele trecute ca are acelasi feeling.

    https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/ccr-declara-razboi-cotroceniului-iohannis-si-a-depasit-atributiile-prin-decretul-starii-de-urgenta-parlamentul-trebuia-sa-l-conteste-1303045

    00
  3. NOU
    #16

    5. Si British Airways, Boeing, Virgin Atlantic, GE…fiecare dau afara peste 10k oameni. Lyft 980, Airbnb 1900, United Airlines 4000.

    00
    • NOU
      #17

      Când văz ce amărâți-s patronii de la companiile menționate mai sus, m-apuc să fac o chetă.
      Futu-i în gură de pomanagii, nu și-ar cheltui 10% din avere să-și salveze afacerea.

      00
    • Da chiar mă, ce face bă milionaru ăla? Stau bilioanele alea în cont degeaba, bă, plătește curvele si șaormele, nu tu investiții pe termen lung, diverse proiecte, alte afaceri

      00
  4. Romanii nu au DE UNDE sa aiba bani pusi deoparte. Coborati din bula, va rog din inima. Majoritatea romanilor castiga intre minimul pe economie, 1.300 RON si undeva la 2.500 RON. Astia sunt probabil 70% din salariatii romani. Probabil mai mult de atat. Managerii de raion, de magazine mici, de magazine de mall, si aia care lucreaza la stat in pozitiile de baza, iarasi nu trec de 2.500, 3.500. IT-istii aia, oameni buni la toate din firme din afara domeniului IT propriu zis, si din afara corporatiilor foarte mari sau din domeniul tehnologiei, tot cam cat un manager de raion castiga. PRistii, HRistii si aia de plimba hartii prin corporatii, chiar daca se imbraca ei smart casual cand merg la munca si isi poarta cu mandrie ” badge-ul ” la gat cand ies la o cafea prin Centrul Vechi sau pe unde or mai iesi ei, ati ghicit, tot pe la vreun 2.500 castiga, cel putin in primii ani in firma.

    Plm, pana acum 3-4 ani, nici medicii si asistentele nu treceau de cifrele astea. Scoateti milionarii, politicienii, interlopii, functionarii aia cu parinti sau alte neamuri destepte care au fost pusi inca de mici sus, si oamenii cu functii de conducere sau de administratie in cele cateva firme suficient de mari de la noi, si cam asta e. Mai sunt o pacla foarte mica de mecanici, mesteri, zugravi, instalatori foarte priceputi si apreciati in comunitatile lor, soferi cu vechime pe la RATB sau soferi de cursa lunga, si mecanicii de la metrou, si cam asta e treaba, cam astia sunt aia care ar castiga in Romania peste 3.000, 3.500 RON pe luna. O aproximare asa, nu cred ca sunt mai mult de 100.000 oameni care castiga sumele astea, intr-o tara de 15-16 milioane, cati om mai fi.

    00
    • O radiografie corecta a fortei de munca din RO.

      00
    • NOU
      #21

      Avea nwradu o postare cu statistici: 170.000 castiga intre 10.000 – 30.000, 1.8 milioane au intre 2500-4500, 800.000 au 4500 – 10000. E vb. de BRUT.

      In articol, la inceput vb. cu o femeie de la salubritate. Din ce stiu astia castiga chiar bine, undeva mai spre 3000 lei net. Unde e problema ? Ca ii arunca pe alcool si alte cacaturi, de aia n-au.

      In 2012-2013 aveam 2600 lei net + tichete. Am strans 15.000 lei intr-un an. Deci se poate.

      00
    • In sfarsit un comentariu realist…

      00
    • @sfătuitorule ai economisit 1250 lei/lună, din 2600 salariu? Locuiai cu părinții sau la împărțeai un apartament cu alți 3 inși?

      00
    • @ubercool: cum poti sa crezi asa ceva? e cam si cum l-ai banui pe sfatuitorul de basini filzofice acute.

      sunt convins ca el avea atunci in jur de 40 ani, 2 copii si rate…ca doar n-o fi zis doar ca sa zica ceva

      00
    • NOU
      #25

      Suntem de acord ca in Romania salariile sunt mici in mai toate domeniile. Aia care spun ca se castiga bine in IT au jumatate de dreptate. Adica se castiga bine cand compari cu restul, dar salariile alea ar trebui sa fie normalul si nu exceptia intr-o tara ca Romania.
      Al doilea lucru, chiar nu conteaza salariul de care dispui, ideea e ca atunci cand il iei sa te inveti sa nu-l cheltuiesti pe tot si sa pui deoparte ceva. Se cheama disiciplina si multora le lipseste deoarece e mai simplu sa te scuzi ca ai venituri mici. Si merg pe ideea ca multi oameni vor mai mult de la viata cand vine vorba de bani.
      Al treilea lucru, foarte multi oameni traiau/traiesc peste posibilitatile lor financiare reale prin mirajul imprumuturilor. Iei ultimu iphone prin card de credit pe x rate egale, iei apartament fara bani de avans ca avansu vine dintr-un credit si tot asa. Oamenii aia nu stiu sa puna bani deoparte, insa stiu sa ii cheltuiasca.
      Si da omul care are salariu 2500 de ron si e disciplinat financiar, se va descurca si cand va avea 9000 de ron. Pe cand cei care ii sparg pana la ultimul leut, nu.

      00
    • NOU
      #26

      Sa dau si explicatii: nu aveam masina, chiria era 430 lei la garsoniera singur (in Sibiu, fiind plecat din moldova), nu mi-am luat electronice, nu am calatorit, nu mancat in oras (maxim 1 pizza la 2-3 luni), facturile erau undeva la 100 lei. Si acu remarcat…”da frate asta nu e viata”. Plm, sacrifici daca vrei sa ai.

      Stiu oameni in perioada aia ce ajugeau la sfarsit de luna aproape pe 0. De ce ? Pai cumparat camera, obiective (fara sa le fie de folos), mancat in majoritatea zilelor la food court, cumparat telefoane de minim 1500 lei si tot asa.

      00
    • NOU
      #27

      A, si asta era imediat dupa facultate, deci primu job.

      00
    • NOU
      #28

      @sfatuitoru: In 2012 altii aveau 1000 RON salariu si fara bonuri, in 2020 au altii 1200 RON si cu bonuri dar chiria e tot atat la garsionera. Bune comparatii ai mai facut, aveai 2600 salariu in 2012, acuma ai 6000 salariu si tot in garsionera aia stai. Cand vad d-astia ca tine care-s fostercare si se plang la 2600 in 2012 imi vine sa-i scuip, nu toti oamenii sunt it-isti cum nici tu nu esti zugrav.

      00
    • Salariul mediu brut în România în 2020 este de 5429 de lei, ceea ce te lasă cu un salariu net aproape de 3200 de lei. Iar valoarea diferă în mediul urban față de rural. În București, salariul mediu brut era 6500 de lei acum un an și jumătate (cam 3900 net).

      Da, este salariul mediu și nu cel median, dar nu e ca și cum avem zeci de mii de bogătași care își iau milioanele lunare prin salariu….

      00
    • NOU
      #30

      Am vrut sa demonstrez ca se poate sa faci niste economii din salariu de genu 2500. Totul se reduce la sacrificat stilul de viata si eliminat cheltuieli (biciclete, camere, telefoane, mancat zilnic la food court, baut in oras)…macar pt. 1 an, la sfarsit poti avea acolo un 6000-10.000 lei.

      Nu mai comentati cu „altii atunci aveau…., tu vorbesti de 2012…acum probabil tot acolo stai…” ce cacat, va cautati scuze, cautati altora scuze ?

      00
    • @sfatuitoru in 2012 salariu mediu era 1500 lei, acum este 3200 lei => acum ai avea un salariu de 5500 lei, daca vrei sa dai sfaturi pleaca de la 5500 lei.

      00
    • Pina acum citiva ani sora mea obisnuia sa puna de o parte bani pentru 2 city-breakuri pe an (cu bani putini dar suficienti). Colegii ei se uitau urit la ea ca are bani de mers in strainate. Cind a facut cu ei socoteala cit dadeau pe tigari, le-a cam iesit exact suma necesara pentru city-breakuri. Sa nu credeti ca s-a lasat cineva de fumat.

      00
    • Si-atunci cum cacat e plin prin mall-uri?
      Cum mortii ma-sii e plin de telefoane noi, de plasme, numai cozi de masini pe drumuri, DE UNDE!?
      Ba, nu vă mai plangeti, nu le mai plangeti de mila, sa-mi trag palme, ca arunc cu fasole din Etiopia in voi. Că românii nu mai cultivă „că nu e rentabil”.

      00
    • @sfatuitoru ai dat un exemplu nesanatos. Daca viata se rezuma la munca-acasa-munca ma pis pe ea de viata. Trebuie sa facem economii dar in acelasi timp iesim si o data la 2 saptamani in oras, cunoastem oameni noi, ne mai cumparam un pantalon, un mouse etc. Daca banii economisiti ii dau dupa la psihoterapeut si antidepresive nu am rezolvat nimic.

      00
    • Bicicleta e „cheltuială”? Amuzant. Am aceeasi bicicleta din 2011. La anul face 10 ani. Roti, camere, saboti de frână, atât am schimbat. A, si o transmisie completă. Cateva sute de lei, in total. ASTA IN ZECE ANI.
      Bicicleta este o formă de a economisi bani! ;)

      00
    • @gc

      si daca la fiecare sfarsit de luna vezi ca ramai fara nimic, ajungi sa te consideri sclav si fara perspective.

      Nici asta nu te ajuta la moral. :(

      00
    • @mac gregor in caz ca ajung in situatia asta si vad ca mai multe luni la rand nu schimb nimic indiferent de efort am deja planul facut si sunt impacat cu gandul. Pentru mine o viata traita strict pentru supravietuire si nimic mai mult nu isi are rostul.

      00
    • salariile sunt mici. da’ si jumate din ele se duc pe tigari, alcool si dobanzi la telefoane de ultima generatie. asa ca permite-mi sa nu plang de mila lor.

      00
    • @sfătuitoru, deci acum 8 ani (la primul job de dupa facultate) reuseai sa pui deoparte cate 1250 lei/luna.
      In ultimii 8 ani, salariul mediu pe economie este mai mult decat dublu, asa ca in teorie, un absolvent de facultate cu skill-urile tale ar castiga la primul job minim 5500 lei + bonuri de masa.
      Tinand cont ca si tu probabil ai avansat in cariera, acum ai un salariu de cel putin 8000 de lei.

      Daca respecti aceeasi schema de economisire ar insemna ca acum pui deoparte peste 3500 de lei/luna.
      Fara sa luam in calcul dobanzi si alte investitii, inseamna ca pana la 29 de ani ai reusit sa strangi peste 50.000 de euro doar din salariu.

      Felicitari! Ar fi bine sa putem toti sa fim atat de eficienti ca tine.

      00
    • In principiu, ai dreptate. Insa daca te uiti pe ce cheltuie oamenii banii, te razgandesti. Apoi te uiti la cei ce castiga mai mult. Nici ei nu pot economisi („eu am alte standarde de viata, stai sa vezi, sa-ti explic”). Caci nu stiu cum se face, dar toata lumea te ia cu standarde de viata, dar nimeni, niciodata, nu va spune „nu economisesc pentru ca nu sunt in stare, nu pentru ca nu ar fi de unde”. Pentru ca trebuie disciplina pentru a face asta, de rabdare. Dar parca m-am plictisit de telefonul asta, pe care il am de un an. Chiar, ma gandesc din nou la cei de care zici tu, majoritatea: nu e ciudat sa castigi 1500 de lei si sa dai 1000-2000 de lei pe un telefon? Stiu oameni cu restante la banci, dar cu Iphone. Eu am acelasi telefon de mai bine de 12 ani (pentru ca prefer sa cumpar electronice care nu se devalorizeaza moral si fizic dupa 1 an, dar asta e alta poveste).

      00
    • @Florin Brutărescu, iti place sa o dai in extreme si asta anuleaza o parte din valoarea comentariului.
      Care-i telefonul ala care ti-a rezistat tie 12 ani?

      00
    • luna trecuta eu, stau singur, am cheltuit 1030 lei (absolut toate cheltuielile) si inca 800 pe rata. Nu am luat haine. Provizii aveam si din luna anterioara , dar si in aprilie am luat chestii pe care o sa le consum abia luna asta, asa ca se compenseaza.
      Si am comandat de 2 ori de la restaurante, nu doar gatit acasa.

      00
    • Pai cum DE UNDE sa stranga bani? https://zoso.ro/salarii-2020/

      00
    • @Andrei G:
      K800i.
      Nu stiu la ce extreme te referi, ca asta e realitatea dureroasa, si as putea dezvolta, dar nu stiu daca are rost. Banuiesc ca poate la partea cu telefonul. E doar un exemplu, poti avea unul ieftin pe care sa il schimbi la cativa ani daca se strica. Iar asta cu telefonul e un simplu exemplu, care sa sublinieze un tipar comportamental care te tine in saracie, desi ni se pare ca prin cumpararea de lucruri pe care nu li le permitem ne crestem nivelul de trai (by the way, cei mai multi dintre oameni oricum nu stiu sa foloseasca un smartphone – nu stiu sa puna un reminder, sa recupereze parola de facebook si alte asemenea – sau stau doar pe facebook, pentru care nu iti trebuie ultimul model de telefon).

      00
    • Sa nu ne mintim ca printre romanii platiti cu salariul minim nu sunt si romani destul de multi platiti de fapt la gri. Nimeni in Romania 2020 nu poate trai doar cu 1200 lei net. Legat de cuantumul celorlalte categorii situatia nu mai e asa grea, salariile cred ca au crescut cu 1000 de lei fata de sumele mentionate. Not goo, but not bad either.

      Cu voia lui vali o sa pun un link de la nwradu pe tema asta :

      https://www.nwradu.ro/2020/03/173000-romani-castiga-10000-lei/

      00
    • @Florin Brutarescu, sunt curios ce fel de telefon ai de te-a tinut 12 ani ? Serios intreb pentru ca eu am grija de ele, nu am scapat unul pe jos si m-au tinut maxim 4 ani daca am noroc fara sa le folosesc pt altceva decat vorbit,citit pdf pe metrou si un pic de browsing. Apoi sa le repar nu are sens din pdv al pretului.

      00
    • NOU
      #47

      @Florin Brutarescu

      eu o sa plusez cu un nokia 3110c din 2007. l-am folosit eu 3 ani dupa care a ajuns la maica-mea care la folosit cu succes pana acum un an jumate cand i-am dat un smartphone ca nu mai vedea pozele cu nepotul. telefonul acum sede bine mersi pe un raft, chiar acum cateva zile l-am pornit sa verific o chestie.

      00
    • Încetați să mai purtați de grijă oamenilor iresponsabili. Și când zic iresponsabili dau exemple de oameni pe care îi cunosc fff bine, am fost colegi, am mâncat cu ei la masa de prânz cel puțin 2 zile pe săptămână.
      În 2019, patronul a concediat tot departamentul în care lucram și au rezultat următorii șomeri, dau doar 5 exemple:
      Exemplul 1 – bărbat, salariu 4000 lei. Chiriaș, rată la ultimul iPhone, în ultima săptămână din lună se plângea că e greu cu rata, că nu mai are bani de țigări, dar hei, cine a bagabonțit prin centrul vechi 3 weekend-uri la rând și cine tocmai și-a luat ultimul iPhone la precomandă, prin credit, după ce luna trecută se jura că nu mai face alt credit? Cine?

      Exemplul 2 – femeie, salariu 5000 lei. Rată la apartament 2 camere cu trecere prin sufragerie, rată la MacBook Air, rată la iPhone și masa de prânz plătită cu cardul de credit. Eram la masă, eu aveam pilaf adus de acasă, ea cumpărase de la cantină, s-a plâns că s-a golit cardul de credit și s-a împrumutat de bani de mâncare de la o prietenă. I-am spus că ar putea să gătească și să-și aducă de acasă, cum fac eu, și ar costa-o mult mai puțin, iar răspunsul ei a fost “n-am să fac niciodată asta, m-aș simți săracă”

      Exemplul 3 – femeie, salariu 5500 lei. Rată la apartament, rată la mobilă și perdele, rată la ultimul iPhone. Mă întreba de unde am bani să fac 2 concedii afară și 1 city-break în anul în care am stat șomer 4 luni, în timp ce ea țipa la fata de la bancă, ce o suna să-i spună că are niște rate restante. Aflați mai jos de unde.

      Exemplul 4 – bărbat, salariu 2000 lei. Tocmai terminase facultatea, primul lui job. Locuia în Ploiești, cu părinții, făcea naveta zilnic cu trenul, îi deconta firma abonamentul CFR. Dădea bani în casă pentru mâncare și asociație, venea cu mâncare de acasă, Fără rate și bășini, punea lunar la ciorap 500 lei în lunile când își mai cumpăra un Nike sau un palton și 1000 lei în lunile când îi erau suficiente 3 perechi de adidași. Face naveta și azi, deși câștigă mult mai bine, și va continua să facă naveta până va strânge 50% din prețul unui apartament. Nu zice nimeni să fii ascet toată viața, dar zic că e recomandat să fii ascet până când îți pui viața și cariera pe șinele care duc în direcția corectă.

      Exemplul 5 – pentru că nu-i frumos să vorbesc despre alții fără să zic ceva și despre mine: eu, bărbat, salariu 3900 lei. Fără chirie, fără rate, fără să stau cu părinții, bani la ciorap pentru 9 luni de trăit la cota de avarie. Dar eu aveam lecția învățată din 2010, când criza, concedierea și falimentul diviziei în care lucram m-au prins și pe mine idiot cu credit de nevoi personale spart pe căcaturi și card de credit spart în centrul vechi. Dar hei, cine mă trimitea pe mine la plimbare când spuneam povești trăite și văzute în jurul meu la criza precedentă? Cine? Exemplele 1, 2 și 3 de mai sus.

      Și mai e ceva. Alarma îmi sună dimineața pe un Samsung Galaxy S7 vechi de 4 ani, iar comentariul ăsta îl scriu de pe un MacBook Pro din 2011. Asta în condițiile în care îmi pot cumpăra cash un MacBook Pro de 16 inchi și 16 GB RAM la care tot visez, dar nu-l iau din două motive:
      primul, aplicațiile pe care le folosesc încă rulează bine pe actualul laptop, așa că prefer să rămân cu banii în buzunar, că nu se știe ce va fi mâine.
      al doilea, cu excepția cumpărării unui apartament sau a unei mașini, n-am să dau niciodată banii pe ceva ce costă mai mult de 50% din banii pe care îi am în cont.

      Și încă ceva: am fumat 19 ani, cu întreruperi mai lungi sau mai scurte, de 1 săptămână sau 1 lună. Un pachet de țigări și o sticlă de cola 2,5L pe zi. În ianuarie 2019 m-am lăsat de amândouă. 22 lei pe zi îi dădeam pe țigări și cola. Adică 660 lei pe lună. Adică 10560 lei în 16 luni, asta fără să introduc în ecuație scumpirea țigărilor cu 1,5 lei din ianuarie 2019 până în prezent. Adică 2160 euro la cursul de vânzare de azi. Bani la ciorap, în condițiile în care anul trecut am fost șomer 4 luni.

      00
    • @Ovidiu, de acord cu ce zici, dar spui asa „eu, bărbat, salariu 3900 lei. Fără chirie, fără rate, fără să stau cu părinții”. Intrebarea mea e unde locuiai ?

      00
    • @Ovidiu, si eu sunt curios unde poate locui un barbat de 30-40 de ani, daca nu plateste chirie, nu are rata si nu sta cu parintii.

      In plus, spui ca la un salariu de 3900 lei/luna si 4 luni in care ai fost somer in 2019, tot ti-ai permis 2 vacante + 1 city break in afara tarii.
      Asta in conditiile in care ai pus si bani deoparte sa poti trai fara probleme pentru cel putin 9 luni?

      00
    • munca-acasa-munca

      Sunt câteva hobby-uri gratis pe care le-ai putea face fără bani:
      1. dezvoltare personală (nu labareli cu plătit speakeri și parvenitisme)
      Practic te organizezi puțin ca să scutești din rahaturile care costă timp și bani.
      2. Citești cărți
      Cine nu are o bibliotecă acasă sau la părinți plină ochi? Eu am.
      3. Îți instalezi o tastatură în limba romană.

      viata traita strict pentru supravietuire

      Plm, așa va fi până vei ieși din cutie, degeaba aștepți să crească economia ca să primești salariu mai mare.

      Care-i telefonul ala care ti-a rezistat tie 12 ani?

      Telefonul meu are aproape 2 ani si este impecabil. În ritmul ăsta mă ține încă doi. A3 2017.

      00
    • @ltaa, ce legatura are telefonul tau vechi de 2 ani cu un telefon vechi de 12 ani?
      Daca vrei, ne auzim in 2030 si vedem atunci daca mai folosesti acelasi telefon sau ai mai cumparat vreo 2-3 intre timp.

      00
  5. 2500 de lei x 12 luni = 30000 de lei + tichete, să zicem, vreo 2000 de lei. Tu ai pus jumătate deoparte, adică 1250 de lei pe lună din 2500. Chirie? Apa? Gaz? Curent electric? Telefon? Internet/TV? Mâncare? Haine? Transport? Dormeai pe banca și mâncai parizer la 5 lei kilogramul?

    00
    • Statea cu parintii probabil.

      00
    • Sau era prin 2000, nu locuia in Bucuresti ci in provincie..

      00
    • Nu înțeleg de ce își face lumea atatea griji, maestrul câțu zicea ieri că totul e ok economia duduie si încasările sunt mai mari că anul trecut.

      00
    • Cam 40 la sută dintre tinerii români cu vârsta între 25 și 34 de ani locuiesc cu părinții.
      Dacă iei doar segmentul 25-29 ani, procentul e de 50 la sută.

      00
    • Apartament de doua camere in bukale. 300 de euro chiria. 700 de lei de om, ca stai cu partenerul. Curentul e 60 de lei (30 de lei de om). Telefon: ai abonament de la Digi, 2 euro pe luna, 100-150 de lei PE AN! Gazul e 10 lei pe luna, la bloc. Internet+TV e 45 de lei pe luna, transport: 50 de lei RATB.
      Haine… azi sunt niste bermude faine la Lidl (apropo, grasilor, sunt marimi mari, foarte bune si faine): 40 de lei perechea. Tricouri la 15 lei, BUMBAC 100%!! de pe magazinuldetricouri.ro. Altceva. 200 de lei o pereche de bascheti (cati oferte bune pe emag sau fashiondays), te tin doi ani.
      Mancare… va rog, nu ma enervati, ca am scris kilometri de text zilele trecute. 1 leu o paine, 5 lei kilu’ de pui, 4 lei orezul, 5 lei kilu de fasole, 15 lei kilu de mici, 2 lei o bere, 3 lei un litru de lapte. Ce „mancare” n-ai, lenesule!?
      Da’ tu castigi 2500 de lei si vrei masina, telefon nou in fiecare an, si poate concediu in Grecia, ca „sa mergi la romani e de cacat”, nu?
      Iar astea din 2500 de lei.
      Nu zic ca 2500 de lei e un salariu bun, DAR NU TE PLANGE DE FOAME, BA!!!
      Nu te plange ca n-ai, in 2020. Ce exact „n-ai”? Spune punctual, 10 lucruri pe care nu le ai.
      Inteleg sa vrem salarii mari, si eu vreau, toti vrem. Diferenta e in decență. Sa ai decența sa nu zici ca n-ai ce manca si n-ai ce imbraca. Decență fata de parintii tai, fata de bunicii tai.

      00
    • Este inacceptabil sa duci.o.astfel.de viață de hârciog avar

      Când ești tânăr trebuie sa te distrezi și să ieși în oraș să faci excese

      O sa regreți toată viața că ți-ai petrecut cei mai frumoși ani din viața mâncând răbdări prăjite și stând în casă ca pustnicul in timp ce colegii tai erau in club, dansau, beau, futeau

      00
    • Vad ca unii au capatat un reflex sa ii dea minus lui Tiberiu by default. Chiar atunci cand e clar ca e sarcastic :D

      00
    • Devine plictisitor Tiberiu, din cauza asta primeste minusuri.
      Poti sa faci 2-3 glume, dar cand ajungi sa ai acelasi comentariu de 30 de ori intr-o saptamana deja esti agasant, nu sarcastic.

      00
    • @N – ceri cam multe de la susținătorii lui iohanis, sica și catu.

      00
    • @cristi
      De acord cu produsele alea, dar nu bere la 2 lei
      Restul sunt si de calitatate, asa ca, pentru consecventa, bere iei de la 6 lei in sus.
      Merita sa faci economii, dar nu in detrimentul sanatatii

      00
  6. 4. „La nivelul întregului sistem bancar, unul din șase români cu credite ceruse suspendarea ratelor până pe 24 aprilie – circa 260.000 clienți persoane fizice.”

    Articolul e scris de o maimuță care a terminat jurnalism așa că nu se înțelege dacă sunt 260k credite în total sau doar cei 1/6 cu țâțe suspendate.
    Iarăși – nu toate sunt imobiliare (aș risca să spun că probabil mai puțin de 25% sunt). În numărul total de credite intră și cele pentru telefoane făcute cu buletinul în magazin. Și probabil sunt o parte însemnată cei cu 2 sau mai multe credite.

    00
  7. romanii nu bani pusi deoparte pentru ca de ani buni se arunca cu capul inainte in cheltuieli peste nivelul lor: masini, locuinte, vacante, haine, telefoane.
    Lipsa de educatie, lipsa de rabdare si bun simt (common sense), snobism.
    Peste chestuielile de baza, e irelevant ce salar ai ai daca tu cheltui tot ce castigi.

    00
    • Pai a face misto de vecinul cu passat „tedei” – cazan, cum le placea sa spuna pe aici, era sport national, in timp ce ei se laudau ca au o japoneza pe benzina, noua, etc. Acum asta ar fi cel mai de rahat lucru, sa platesti rate 5 ani la o masina, in timp ce tu nu stii daca peste 5 luni mai ai serviciul.

      00
  8. Apropos de credite, nu stiu nr, dar banuiesc ca este de 100 de ori mai mare fata ce ce crezi :)
    Bancile noastre traiesc exclusiv din asta, in special pt PF. Creditele pt PJ sunt la inceput, se dau destul de greu, asta si datorita economiei tanzaniene de la noi…

    00
    • Daca ar trai din credite n-ar simti nevoia sa bage comision la orice rahat chiar si pentru cei care doar isi tin banii la banca. Ca sa dau si eu exemplul obosit al tarilor din occident, in UK daca ai doar cont pentru incasat salariu totul e gratuit, inclusiv retragerea de la bancomatele oricarei alte banci.

      00
    • Sunt si la noi destule banci din astea.
      First Bank, ING, Raiffeisen etc

      00
    • ai asta la ing, atat tip cat incasezi 700RON si folosesti cardul o data in acea luna

      00
    • Au inceput recent. Si departe de a fi toate. Astea mai mari sunt tot in epoca de piatra cu comisioanele.

      00
    • Au inceput recent o p#la. Am conturi la primele 2 banci din 2012 incoace, mereu a fost la fel – daca incasezi salariul canci comisioane.
      Sa nu facem ciocolata pe noi.

      @John – si? Ai vrea card de salariu fara sa iei salariu sau cum? :)

      00
    • Ideea este ca de cand muncesc eu (~2008), nu am avut niciodata comisioane atata timp cat luam salariul la abnca respectiva.
      A, a clacat la un moment dat o banca? Nici o problema, are balta peste si mereu au fost alternative.

      00
    • @Tudor, comparatia cu alte tari este irelevanta.

      Tu spui asa:
      – bancile romanesti nu castiga din credite, asa ca au pus comisioane mai mari decat cele din UK;
      – rezulta ca dobanzile la credite sunt prea mici si nu reusesc sa acopere cheltuielile operationale.

      Mutam logica asta in UK:
      – bancile din UK castiga suficient din credite, asa ca nu au nevoie sa puna comisioane mari;
      – rezulta ca dobanzile la credite sunt suficient de mari ca sa acopere cheltuielile operationale.

      Doar ca nu este asa… bancile din UK au si comisioane mai mici si dobanzi mai mici la credite, asadar corelatia intre cele 2 surse de venit este gresita.

      00
    • Nu neaparat, depinde de valoarea creditelor si de riscul clientilor.

      00
    • @Pyro:
      Da, e fix ca in UK la noi. Sa vedem un exemplu:
      Comisioane la ghiseul bancii Raiffeisen
      Retrageri numerar:
      1%, min. 10 lei – neanuntate: 1,5% flat aplicat la sume mai mari de 15.000 lei
      In valuta:
      1%, min. 5 Euro – neanuntate: 1,5% flat aplicat la sume mai mari de 5.000 euro.

      00
    • Serios, asta ai gasit? La ghiseu? Who the fuck does that? De ce ai scoate la ghiseu cand poti scoate la bancomat?

      Singurul caz in care a trebuit sa scot de la ghiseu a fost o suma mai mare in EURO, asa ca am facut depozit pe o luna ca sa-i scot fara comision (stiu, sunt chitros).

      00
    • nu e asa, banii buni se fac din pj, nu din pf

      00
  9. NOU
    #80

    N-o sa placa unora dar componenta ,,prostie/lipsa educatiei” are o influenta foarte mare in buget. Imi vin periodic de la tot felul de cabinete de executori popriri pe salariile angajatilor. Bai nene, sunt fix aia fara scoala care s-au bagat la credite de consum la banci sau societati financiare si au zis ca sunt mai smecheri si nu platesc. Pentru sume de 2-3 mii de lei ajung sa fie nevoiti sa returneze si de 3 ori sumele, la care se adauga in medie 900-1000 lei cheltuieli de judecata si taxa executorului.
    Da stiu o sa ziceti ca au salarii mici dar nu e chiar asa. Eu zic ca la necalificati cu 2-4 clase, 2800-3200 lei in laba e ok. Nu lucreaza 10 ore pe zi si nici sambata.

    00
    • Si eu care am inceput in 2008 cu 1600 in IT, aud ca la necalificati se dau 3200 net, cred ca nu am reusit sa tin pasul cu cresterile salariale raportat la cei necalificati :)

      00
    • @Pyro, este vorba de cerere si oferta.
      Sunt mai putin muncitori necalificati in Romania decat IT-sti.

      In plus, 3200 net primesc doar cei care lucreaza pe santiere sau in conditii foarte grele. Maturatorii, vanzatorii la supermarket, paznicii, nu primesc nici pe departe salariul asta.

      @gandilosu’, cei care iau 3200 de lei lucreaza si 12 ore pe zi.

      00
  10. Comentariul asta va fi sau serios sau sarcastic, fiecare il poate intelege cum vrea.
    Romanul nu face economii pentru ca nu are o edicatie financiara.
    Acum e momentul ca Ministerul Invatamantului si primariile sau firmele sa plateasca speakeri motivationali si influenceri petru a-i educa pe elevi si pe parintii/angajatii lor.
    Nu ati vrea de ex. ca intr-o zi din scoala altfel copiii sa invete cum sa nu ramana fara bani de pe o luna pe alta?

    00
  11. Cei din Bucuresti ce parere aveti de „Distor Park 4” ?
    2 camere 50mp + 7mp balcon la 95 000 ?

    00
    • NOU
      #88

      Am dat pe apartament in Baneasa, bloc din 1986, apartament de 2 camere, 55mp utili, cu loc de parcare, statie de autobuz in fata blocului, vedere la Herastrau, 85.000 de euro. In 2017.
      In 2016 era 75.000 de euro.
      Azi este 95.000 de euro.

      In 2008, acelasi apartament, era 100.000 de euro.

      Asta ca sa iti faci o idee, cam care e ciclul unor preturi.

      Mai asteapta.
      E foarte mult si iti furi singur caciula.
      Cu ocazia asta mai strangi, o sa ai avans mai mare, rata mai mica, sau o sa te poti uita la un 3-4 camere la banii aia.

      Sau, daca te grabesti, totusi, sper ca imi permiti sa iti ofer un sfat (desi e aplicabil si daca nu te grabesti, lol): plateste un expert, care sa mearga cu tine si sa verfice calitatea constructiei, atunci cand vei cumpara, ca sa nu iti iei teapa, fie ca e bloc vechi, fie ca e bloc nou.

      00
    • Nu ma grabesc, il urmaresc cam de un an, iar pretul a ramas constant.
      M-a intrigat faptul ca desi blocul e terminat, mai sunt apartamente la vanzare, iar zona pare buna.
      Multumesc.

      00
    • NOU
      #90

      @Radu
      Tot in Baneasa (ma rog, faptul ca e langa Padurea Baneasa, il califica drept in cartierul Baneasa, desi tre’ sa iesi o iei prin centura ca sa intri in el si cimitirul Straulesti e la o aruncatura de bat ), e un rezidential, numit Felicity Residence.
      3 camere, 85mp utili, cu loc de parcare- 85000 de euro. Azi. Acum. Cauta pe imobiliare, sa vezi cate sunt.
      Da-ti seama, dupa pret, cat sunt de disperati sa vanda, ca pana si in Ferentari iei mai scump, un 3 camere.

      O mega afacere :)) doar ca nu. Complexul e o mizerie, cu hazna, probleme mari la structura blocurilor, igrasie, cale de acces dificila si alte probleme. Dar e „Baneasa”.
      Sunt la vanzare de prin 2015, de cand cautam noi apartamente, sa ne facem idee despre preturi. Ne mancase in cur sa profitam, sa luam, ca e ieftin, ca cine stie ce pierdem.
      Inca sunt la vanzare.

      Idem si Greenfield. Alta teapa ordinara, de data asta, la suprapret. Tot asa, cica e in Baneasa, dar e la dracu, langa centura.

      PS: Daca ai cum, incearca sa te muti cu chirie in zona respectiva, o perioada. Poate gasesti apartament de inchiriat fix in complex (ca multi cumpara ca sa le inchirieze). Asa iti faci o idee, daca vrei sa cumperi si sa locuiesti acolo sau nu. Evident, daca ai posibilitatea.

      00
    • 95k casa +10k locul de parcare. Cum kkt sa te oblige sa iei si loc, poate nu ai masina dar vrei sa te muti acolo?!
      1900/mp. Holly fuck!

      00
    • Sunt prea departe, eu caut ceva in cercul semicentral: aviatie, obor, titan, berceni, prefer sa sacrific cativa metri sau ani decat sa stau cu orele pe dn1.

      00
    • Locul de parcare e fara tva, pretul total ajunge la 107k :D
      Eu cred ca pretul corect ar fi pe la 90 000 cu tot cu loc, poate vine criza.

      00
    • @Radu – ca sa iti faci o idee daca zona e buna sau nu mergi pe acolo seara/dimineata de mai multe ori (dupa carantina). Vezi ce fauna locala e. Vezi cum se circula dimineata cand pleci la job/scoala. Daca e cazul, vezi daca in apropiere ai o scoala buna/decenta pentru copii. Vezi ce datorii au la intretinere/asociatia de locatari cei din bloc (da, si la blocurile noi sunt specimene de genul).

      00
    • Dristor Park 4 este intr-o zona destul de linistita si foarte aproape de metrou. Traficul auto dimineata si seara este destul de aglomerat, dar nu mai rau decat in alte zone din Bucuresti. Nu poti sa spui ca ai sanse sa gasesti o zona unde sa nu existe trafic.
      Ai cateva locuri de joaca in zona, dar destul de inghesuite. Parcul IOR este la 15 minute de mers pe jos.
      Magazin LIDL chiar la parterul blocului, Kaufland la cateva sute de metri. Plus mall-ul Park Lake foarte aproape – maxim 10-15 minute.

      Dar din punctul meu de vedere, un apartament de 50 mp la 95000 euro este foarte mult. Probabil asta este si motivul pentru care nu s-au vandut toate momentan.

      00
    • Si unul in blocurile comuniste, de langa parc, cat este? Ca au aceeasi marime( spatiu util).

      00
    • Gasesti 3 camere (~70mp) in Tineretului pana in 100k, unele si renovate destul de ok, cat sa dai doar un var.
      Bine, bloc vechi 1980+, insa mi se pare zona infinit mai ok fata de aglomeratia de la Dristor.

      00
    • @Radu daca nu te derenjeaza distanta fata de centru ai palladium residence la sub 1000e/mp. Macar ai magazine si metroul aproape iar cand o sa cada piata nu cred ca o sa se devalorizeze prea mult.

      00
  12. era la un moment dat un comentariu, cum cheltuie BNR 2 miliarde de euro pe luna sa tina leul la nivel de plutire, sa poata lumea sa plateasca rate… sunt curios cu 24 de miliarde de euro… n-ar putea plati statul toate creditele astea si dupa sa faca curat… prin institutii.

    00
    • NOU
      #100

      N-ar fi o idee rea. Doar ca as vrea sa stiu si eu din timp ca sa apuc sa-mi iau un lambo pe credit.

      00
  13. Protv face jurnalism de calitate:”Situația îi afectează chiar și pe cei cu venituri peste medie, pentru că nu au învățat să pună bani albi, pentru zile negre.Această doamnă are 2.300 de lei salariu și ne spune că banii nu îi ajung de la o lună la alta.” Venituri peste medie la 2300 lei net ? Ce droguri folosesc prin redactie?

    00
    • Venituri peste medie la 2300 lei net ? Ce droguri folosesc prin redactie?

      pentru ei, alea sunt venituri medii.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)