Știrile zilei – 5 octombrie 2020

  1. Șatenă . Șatenă . Blondă . Brunetă . Blondă . Șatenă . Flori . Șatenă . Coarne
  2. Cui îi pasă de 5 milioane de români
  3. De ce urăsc copiii școala
  4. Justiția pe care o apărăm
  5. Cum s-a redus poluarea din Londra cu 97%
  6. Monet a fost arestat într-un talcioc
  7. Sistemul MOSE a funcționat
  8. Se lățesc plajele din România
  9. Arhitectul Bucureștiului ia 500€ spor de lucrat la PC
  10. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. 9. Cata nedreptate! Doar 500 euro spor de lucrat pe calculator !?

    00
    • Hai la munca putorilor, ca trebuie sa platim spor de PC!

      00
    • Asa e, Coca Bugetareasa de la primaria Mioveni nu are chiar 500 € spor de calculator. E nedrept…

      00
    • Cred ca lua si spor de stat pe scaun.

      00
    • eu stau si ma intreb de ce astfel de ilegalitati nu se pedepsesc instant?!

      00
    • Deci eu ce salariu iau acum, iau doar pentru ca stau efectiv la calculator ?

      00
    • Daca va uitati prin primarii o sa ramaneti afis cand o sa vedeti cate sporuri iau bugetarii de acolo.

      00
    • Acum intelegeti de ce „nu au ce mânca” când sunt trimiși in șomaj tehnic, cu 75% din salariul BRUT?
      Salariul brut nu include sporuri, iar in somaj nu ai „sporuri”.

      Oare ca curăța Primăria de angajați inutili, sa ajungă totuși ca PMB sa aibă mai puțini angajați decât… unde e știrea aia?

      „Birocraţia are chipul Primăriei Bucureşti. Nici chiar imensul aparat birocratic de la Bruxelles nu-i face concurenţă.
      La Primărie lucrează mai mulţi oameni decât în instituţiile Uniunii Europene. Comisia Europeană, Parlamentul European şi Consiliul European adună aproximativ 43.000 de angajaţi, în timp ce Primăria Capitalei are peste 45.000.”

      00
    • Acuma fără să fiu apărător al doamnei sârmuliță dar 4000 eur salariu pentru arhitect șef de capitală de 2 milioane de oameni nu mi se pare mult, nici exagerat.

      Da, știu, își rotunjește venitul din șpăgi că altfel ar face mult mai mult la privat probabil.

      Dar ca idee, cam câți arhitecți cu experiența necesară pentru un post de genul sunt în românia? Nu zic deloc că tipul ăsta avea că probabil pe pile și-a obținut jobul la cum merg treburile la noi.

      Dar…dacă ai vrea să atragi un om de calibrul ăla, care să facă cu adevărat arhitectură de capitală, nu cred că îl aduci pe 4000 eur.

      00
    • @manu144x: 4 k euro pentru un arhitect care a mutilat orasul prin puz-uri cu dedicatii. Mult, enorm…

      00
    • manu, ca idee, sunt multi arhitecti cu experienta care nu ajung in posturile astea cheie fiindca nu fura in cirdasie cu jegurile

      00
    • Deci dacă n-ați citi pe diagonală, ați vedea că n-am zis că acest tip a meritat salariul, chiar am specificat explicit asta.

      Mă refeream la postul în sine și la atribuțiile și responsabilitățile ce țin de el.

      Sunt convins că tipul care îl ocupă acum/l-a ocupat pe vremea lui Firea e în cârdășie cu mafia imobiliară sau ce-o fi, fix de-asta am zis că probabil își completa salariul cu șpagă, altfel nu ar fi stat pe banii ăia dacă era un arhitect performant.

      Dar ca idee rămâne. Vrei să atragi un om bun din privat care să facă treabă la nivel de capitală și să-și asume porcăiala ce vine la pachet cu un post din ăsta, 4k nu e cine știe ce pentru o capitală de nivelul Bucureștiului.

      00
    • pai da. Dar, cand esti angajat ca arhitect sef nu ar trebui sa o faci pe salariu ci pe contract anual. Si evident, nu pe 4k ci chiar si mai mult. Dar nene…Cere 10k. Dar sa muncesti de 10k. 15k. Oricat.
      asa iau 4k si cati dracu din spagi

      00
    • @animaloo Exact, asta zic și eu.

      Mi se pare un job extrem de important și cu o responsabilitate imensă. Afectează viața zilnică a tuturor cetățenilor.

      Eu aș vrea un om bun pe funcția aia ca să gândească bine ce face, nu să vină ceva papagal care nu știe pe ce lume e.

      Cum ar suna să vină un specialist care a rezolvat probleme similare în alte capitale din lume? Altfel ar suna. Și nu s-ar supăra nimeni că ia suta de mii pe an dacă face treabă bună.

      00
  2. 4. Din nou am ajuns la concluzia ca ori am îmbătrânit, ori sunt prost și nu înțeleg lumea asta. Bai, avea 14 ani copila aia! Adică in concepția celor 3 pizde de judecătoare, fata a acceptat sa fie bătută și sa fie fututa de necunoscuți din dragoste????? Cum morții ei de viața, cum?

    00
    • mită + frică ?

      00
    • Mita la mă-sa și frica la ea = love, in concepția judecătoarelor.
      Prea mult 50 umbre a lu’ Grey strica la cap…

      00
    • Fata si-a schimbat declaratia. Cand victima da inapoi, daca nu exista probe, pe baza a ce sa il condamne? Evident ca e o tampenie ca ala o iubea, cum a zis magistratul, dar din ce inteleg ceva ceva tot a primit ca a facut sex cu o fata de 14 ani (el avand 39). Insuficient, chiar si doar pentru aia.

      00
  3. înclin să cred că ceea ce s-a făcut la londra se poate face relativ ușor în orice oraș mare din românia. cu o singură condiție: înainte de a cere taxe, trebuie să oferi ceva. iar, în cazul de față, trebuie un sistem public de transport care să facă deplasarea mai ușoară prin oraș decât cu mașina. pentru că harta iașului o visez (dar bănuiesc că se poate în orice oraș peste 100.000 de oameni), aici se pot face 5-6 trasee exclusive pentru autobuze, pe marile bulevarde, care să brăzdeze orașul (plus un tren metropolitan). în momentul în care autobuzul va veni din 2 în 2 minute, la orele de vârf, și va trece fluierând pe lângă mașinile care stau în trafic și mai mult ca acum pentru că vor dispărea benzi de circulație, migrarea spre transportul public va fi una naturală, iar poluarea va scădea. mai apoi, după ce acest proces devine un succes, introduci și taxe mari, de parcare, de proprietate, chiar și de acces în centru. dar, repet, ca să ai succes, înainte de a cere, trebuie să oferi!

    00
    • Nu au cum sa ajunga din doua in doua minute fiindca autobuzele sunt blocate in trafic iar daca rezervi o banda transportului public o sa ingreunezi traficul. Reglementarea si taxarea nu tot la o migrare naturala duc? Daca e prea scump mersul cu masina prin centru populatia o sa aleaga transportul in comun in care o sa se investeasca mai mult cu banii obtinuti din bilete/abonamente.

      00
    • Iasi ora 8.00: tocmai ce m-am intors de prin oras. Traficul e lejer….pentru ca NU E SCOALA AZI. Scoala strica traficul din multe motive. Ar trebui sa avem autobuze scolare si am rezolvat 90% din trafic in Iasi. Pana si prin cartierul Mircea am trecut ca prin branza, fara sa stau blocat.

      00
    • Ar trebui sa avem autobuze scolare si am rezolvat 90% din trafic

      păi…
      1. de ce îmi mai cumpăr mașină atunci?
      2. ce fac cu restul timpului liber când stau în trafic? muncesc? mai rău, vorbesc cu copilul sau cu nevasta?
      3. stau liniștit și mă relaxez?

    • „trebuie un sistem public de transport care să facă deplasarea mai ușoară prin oraș decât cu mașina.”. E aceeasi discutie cum e cu oul si gaina.

      Iau urmatoarele exemple:

      1. Pe anumite linii de tramvai din Bucuresti s-au montat vestitele garduri (bune/proaste, scumpe etc nu conteaza). Acum pe acele linii se circula mult mai repede, dar nu stiu cu cat a crescut gradul de utilizare ca STBu nu a zis nimic de asta. Da, tramvaiele sunt vechi si jegoase, dar daca lumea nu le foloseste de ce sa arunci cu banii in altele noi?

      2. Vestitele autobuze Oktocar. La fel, sa facem abstractie de spagile luate pentru ele. Autobuzele ofera acum conditii mai bune ca vechile Citaro. Totusi, ele stau blocate in trafic ca pana acum.

      3. Parcarea de la Straulesti. Inca sta goala la pretul de 50bani/ora sau cat mai e. Lumea se plange ca metroul vine greu acolo. Dar daca lumea incepe sa foloseasca mai mult acel terminal atunci nu ar suplimenta numarul de trenuri Metrorex? Asa pentru ce sa o faca? pentru aia 50 de oameni ce o folosesc?

      00
    • Misto la Londra, aer curat dar sanse mari sa ti iei cuțit. Politia e complet castrata si inutila. Mai putin cand au de dat amenzi pt licenta TV sau „pareri ilegale”.

      00
    • „Nu au cum sa ajunga din doua in doua minute fiindca autobuzele sunt blocate in trafic iar daca rezervi o banda transportului public o sa ingreunezi traficul”
      @gc: tocmai asta e ideea. Cand o sa faci doua ore pana la serviciu, o sa incerci transportul in comun. Daca nu, atunci stai in trafic si pierde timpul.

      00
    • nu irpx, lumea nu va astepta 10 ani pana sa se trezeasca ratb-ul ca trebuie mai multe linii, mai intai oferi conditii si lumea va veni, tu ai face acest experiment cu metroul 10 ani pana se aduna lumea la metrou? eu unul nu

      00
    • ce transport in comun, arafat recomanda evitarea lui.

      00
    • @lrpx
      1. Am ajuns sa stau mai putin in tramvai decat in mega. E si mai liber decat in mega, plimbaretii nu vor sa faca pelerinaj la Sfantul Corona.
      2. Metrou/tramvai cu aer conditionat. Degeaba, daca nu e pornit.
      3. Metrou Straulesti vine la 6 minute + celebrul metrou din Drumul Taberei a redus destul de mult aglomerarea.

      00
    • In Bucuresti, prin multe locuri s-au pus garduri care delimiteaza sina de tramvai si merge destul de bine. Stiu, si vatmanii au si ei meritul lor. Singura imbunatatire sesizabila este ca nu se mai baga toti cocalarii in fata la semafor. Totusi, nu mi se pare ca sunt mai multi corporatisti in tramvaiul spre piata Victoriei.

      Ai macar un exemplu in care oamenii au inceput sa foloseasca transportul in comun de buna voie si s-a relaxat taficul? Eu stiu doar cazuri in care orice optimizare facuta de primarie a fost de scurta durata datorita numarului din ce in ce mai mare de masini, moment in care s-au apucat de taxat si pana la urma au reusit.

      Spre deosebire de Bucuresti, in Londra nici acum 4 ani nu se parca pe trotuar, nu se lasa masina unde avea omul treaba si parcarile din centru chiar erau folosite.

      00
    • Articolul despre londra e discutabil. Nu face referire la nicio sursa, credibila sau nu, despre poluarea din Londra, greubde spus daca compara situatia din 2016 cu cea de acum, din timpul „lockdown”, iar taxa de congestie am senzatia ca a fost introdusa de ken livingstone de prin 2004 inca inainte ca boris sau sadiq sa fi ajuns primari.
      Deci mai usor cu „revolutia” verde/rozbonbon a lui sadiq khan.
      Ar mai fi de discutat de ce londra, visul umed al multor arhitecti romani si cosmarul oamenilor intregi la cap nu e tocmai un model de urmat.
      In primul rand in londra, inclusiv in partea centrala, se construieste mult. Enorm de mult. Pe verticala si inghesuit. Ca la noi la București. Automat ar creste nivelul de trafic si trebuie sa limitezi asta cumva. Atunci pui taxa. Nu discutam ca aia care isi permit sa plateasca taxa nu au nevoie ca au masini „verzi”. Mai sunt si aia de au apartamente goale langa hyde park pe care le tin doar pentru cate o petrecere o data pe an.
      Deci scopul taxei aleia nu e sa scada poluarea ci sa mai aduca ceva bani.
      Uite aicipe ce ma bazez cand spun ca londra nu e totusi un model de urmat
      https://www.nationalgeographic.com/environment/urban-expeditions/london-population-city-planning/
      Inca 2 milioane de locuitori inghesuiti in apartamente din ce in ce mai mici sau care impart in comun unele facilități (bucătărie, baie etc). Idealul unora precum Oana Bogdan ( cica sa nu ai nimic in proprietate). Aveam un articol despre ce apartamente se construiesc acum in londra dar nu il gasesc acum. Ideea era ca se construieste inghesuit, cu suprafete mici si prost. Viitoare ghetouri de peste 20 de ani. Apartamente in care sa nu iti vina sa iti intemeiezi o familie.
      Nu. Londra nu e un model de urmat. Nici București.

      00
    • Londra = „București dă Anglea”. Un jeg de oraș populat de ciori care put a curry de la un kilometru. 🤮🤮🤮

      00
  4. 97% pe saracia
    shows levels of nitrogen dioxide (NO2) by roads in central London fell by 44% between early 2017 and early 2020.
    with a 94% reduction in the number of people living in areas with illegal levels of nitrogen dioxide
    adica centrul londrei a pierdut 94% din populatia ce cheltuia banii in centru, ma gandesc ca toti proprietarii de localuri si alte afacere conexe din acea zona sunt foarte multumiti de aceasta masura

    00
  5. 5. Ken Livingston a facut reforma in privinta transportului in Londra. Printre masurile luate a fost si introducerea CCZ in 2003 (a costat cca £160m). In 17-18 venitul net din taxa CCZ a fost de cca £170m) deci nu doar reduce poluarea dar si genereaza venituri.
    Sadiq a introdus ULEZ (a doua taxa) in 2017 si are un program de extindere a zonei, in etape.

    00
    • WOW! O taxa a reusit sa iasa pe plus si sa genereze venituri? Mindblown!!!

      00
    • Am locuit in Londra in 2008. Era Congestion Charge și atunci, nu a introdus-o acest primar.
      Iar pentru că locuiam in Uxbridge (capatul a două linii de metrou), și luam metroul către centru, am rămas surprins să văd parcări mari in stațiile de metrou, unde englezul își lăsa mașina pentru a lua metroul. Vii cu Porsche până la stația de metrou, il lași acoli, te urci in metrou și mai mergi 30 de minute cu el, să ajungi in centru.
      La ei se poate.

      00
    • Un text scris de mine
      sâmbătă, 30 august 2008

      Mucii Negri

      era candva un film pe TV: „Norii Negri”… un serial cu cavaleri, eu retin doar niste calareti cu mantii alergand prin padure. Are cineva filmul? Il vreau si eu!

      Dar astazi am sa povestesc despre „mucii negri”.
      Se ia o batista alba (sau aun servetel alb) si se sufla nasul. Daca „rezultatul” este negru, orasul in care locuiesti este poluat. Nu, nu e un test oficial… :-)
      Va spun din surse sigure (ha ha) ca in Bucuresti mucii sunt plini de praf. Chiar putin abrazivi…
      In Londra nu am avut placerea asta…
      Si totusi ce caut eu cu aceasta poveste pe blog? Dupa 10 luni de Londra, nu am observat decat azi?
      Nu. Azi pe batista mea (de fapt un servetel de hartie igienica) a iesit negru. Nu de culoarea nisipului, nu galbeni-verzui… NEGRI.
      Singura explicatie e ca ieri am fost in Canary Wharf, care e cea mai aglomerata zona din Londra.
      E zona aia cu „skyscrapers” (ma rog, la nivelul Europei), plina de trafic, birouri, costume (FOARTE MULTE COSTUME), magazine scumpe…
      So, zonele aglomerate din Londra produc muci la fel ca zonele aglomerate din Bucuresti. Atat doar, ca Bucurestiul e aglomerat 99%, pe cand Londra are multe zone relaxate.
      Si mai am o intrebare pentru cineva care lucreaza in Canary Wharf. De fapt, ce sanse am ca cineva care lucreaza acolo sa citeasca acest umil blog, care e si scris in limba romana…
      Un sandwich in zona costa 4 lire. Sau 3, daca esti „ieftin”… In aceste conditii, ce inseamna „a trai bine”? (sa-l citez pe Basescu). Ce salariu poti sa ai incat sa traiesti mai bine ca un englez de rand, el nevand atat de multi bani ca aia de lucreaza in Canary Wharf, dar ei cumparandu-si ACELASI sandwich cu 1 lira…
      1kg de cartofi la Waitrose in Canary Wharf costa 1 lira (daca esti zgarcit). La Sainsbury’s la mine in cartier, cu o lira imi iau 2,5kg.
      Idem pentru paine, morcovi, placinte… si mai spuneti voi ce va trece prin cap.

      Decat muci negri si sandwich de 3 lire, prefer muci galben-verzui si sandwich de o lira…

      00
  6. Ba ce pramatie si Nicusor asta! Ce tupeu sa se tina el de cuvant asa… n-am mai vazut de treijdeani oameni d-astia in politica.

    00
  7. Lățirea plajelor s-au facut cam aiurea in trecut.. Plajele din Mamaia, Eforie s-au marit considerabil, dar nu cu un nisip pe care poți sa calci, ci cu pământ, nisip si multe scoici sfărâmate, nu e deloc ok. Am vazut si in Bulgaria cand au mărit, baza a fost un nisip mai grosier, dar deasupra au pus un strat de nisip mai fin.

    00
  8. Pai largesc plajele ca sa fie mai mult spatiu pentru viitoarele blocuri direct pe plaja. @Zoso, propun un sondaj. Toata lumea a vazut ca in Mamaia sat e ca in militari residence, adica constructii fara nici o regula, fara strazi, trotuare, praf. In comparatie cu militari, preturile sunt duble, triple. Cine cumpara apartamente in constructtiile alea dubioase, in praful ala fara spatii verzi, strazi, trotuare, locuri de parcare??? Daca nu s-ar cumpara nu s-ar mai construi!

    00
  9. Salut, scriu aici fiindcă e plin de oameni deștepți și informați, serios chiar dacă sună ironic.
    Deci mă interesează ce știți despre testare la persoane contact direct cu cineva care e diagnosticat, bineînțeles contra cost. Oricât caut nu găsesc nimic. Din câte știu dacă esti contact direct trebuie să mergi in carantină, dar asa se pune problema cum mergi pana la un spital sa iti faci pe banii tăi un test, ca dps din cate am înțeles iti face test doar daca ai simptome.
    Iar prietena pentru care ma interesez nu vrea sa stea cu grija două săptămâni pentru mama ei.

    00
  10. Cata nesimtire pe tara asta, sa pui un arhitect sa lucreze la PC. Sa va fie rusine! Sa-i dam 1000 de euro spor, ca sa ne ierte!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube