Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Off topic.
    Dimineața pe centura ploiesti era ceata cu vizibilitate pe alocuri sub 200m. Am numărat 10 mașini (după care nu am mai continuat) fără niciun fel de lumini aprinse. Stopuri de ceata doar vreo 5-6. Lumini de ceata fata cam la fel.
    Asta vara, pe soare, majoritatea aveau pornite luminile de ceata…
    În concluzie, cred ca îmi trebuie psihoterapie, cum zicea Boc aseară…

    00
    • Luminile de ceață sunt să te vadă alți cât de jmecher ești.. Pe ceata nu te vede nimeni.

      00
    • n-ai vazut cat s-a scumpit curentul?

      00
    • Ciudat, erau si pe DN1 spre Bucuresti. Cred ca erau vorbiti !

      00
    • Asta vara, pe soare, majoritatea aveau pornite luminile de ceata…

      „Dă bine pe mașină boss” 🤢

      00
    • @Anda am citit creierul in loc de curentul :)) si mi s-a parut logic comentariul

      00
    • N-ai văzut că noua modă e să-ti faci semnalizări american style, aprinse permanent? Îți dai seama cât de cât de cretini și reduși mintal trebuie sa fie cei ce DAU BANI pe o modificare stupidă cu zero funcționalitate în urma căreia riscă vreo 1000 de lei amendă reținerea talonului? Așa și idioții care aprind proiectoarele să se vadă că nu e cheală mașina.

      O tără de idioți dar idioții cei mai mari sunt milițienii de la rutieră care tolerează aceste fenomene. Încă o dată: MUIE POLIȚIA ROMÂNĂ!

      00
  2. Am plecat anul trecut în noiembrie exact după ce am primit o mostră din ce se face la școala online (am lucrat de acasă din martie în colo, am observat dezinteresul total al cadrelor didactice și am decis că ai mei copii merită o șansă la educație). Am primit bonus sistem de sănătate și infrastructură rutieră.

    00
    • Nu peste tot sunt caini cu covrigi in coada. Caz concret: Cumnata s-a mutat de 8 ani in Viena, scoala privata pentru copii de mega-fite(un fel de Eton al Vienei), totusi relativ de ieftina pentru Austria(~6k pe an). Mi-a povestit de un prieten de-al copilului de la o clasa din aceeasi scoala care a avut nevoie de pregatiri la matematica in clasa a patra ca era cam praf. Scoala online e la fel de slab calitativa peste tot in lume.

      00
    • @George
      ai auzit tu de prietenul unui prieten si a devenit concluzie generala.

      00
    • Dar evident când e de bine, ca „știu eu pe x care o duce roz” , clar se poate generaliza…

      00
    • @George pe vremea mea nu se facea scoala online, ca nu era pandemie si nici online, dar eu tot praf eram la matematica… cum iti explici?

      00
    • Scoala de fițe dar e ieftina. Deci cum e?

      Și, bineînțeles, ai auzit de la un prieten care a auzit de la un prieten.

      00
    • Amadeus Viena, PRIMARY SCHOOL (AGES 6-10) Day School Fee (including lunch/snack fee) € 18,180 – € 21,780

      Dar mai e o scoala de mega fite care e 6 mii. OK :))

      00
    • La două săptămâni după ce am ajuns aici în Austria, a început lockdownul. Inclusiv școlile au intrat în lockdown, rămânând deschise doar pentru părinții care nu puteau lucra de la distanță. Cum noi, amândoi, puteam face asta, am ținut copiii acasă. A doua zi ne-a sunat directoarea școlii pe care o cunoscusem cu două săptămâni înainte, ne-a zis că știe că putem lucra de acasă, dar ne-a întrebat dacă nu vrem totuși să ducem copiii fizic la școală că, fiind puțini copii, cadrele didactice au mai mult timp să îi ajute să învețe mai repede germana.
      Eu o astfel de atitudine nu am descoperit până acum în România. Cel puțin nu pentru un străin și nu fără a aștepta ceva la schimb.

      00
  3. La 2. primul val a fost al aventurierilor care au plecat fix dupa revolutie. Oameni care isi vindeau tot pentru un bilet de avion. Ei sunt cei care au pornit comunitatile de romani in usa / canada, germania-franta, etc. Cine-a scris articolul a pornit cu valul 2007, dar a mai fost unul… Putem sa-i spunem valul 0, ca sa fie in ton cu invatamantul =)

    00
    • Primul val de după revoluție, vrei să zici. Că oameni au plecat și înainte și în timpul comuniștilor.

      00
    • Comunitatile de romani din SUA, Canada, Germania, Franta, Austria erau formate dinainte de 1990.

      00
    • Prin val eu inteleg zeci / sute de mii+ pe an. Sigur, au plecat oameni si inainte de revolutie, dar era mai mult un paraias, nu val :D

      00
    • Primele valuri de români plecați în afară și care au bazele comunităților din State mai ales, au fost de pe la 1800 încolo.
      A se vedea zona Chicago, Detroit. Au fost românii din cultele neoprotestante care au plecat pe X motive.
      Ce pleacă acum sunt altă tipologie de oameni, ăia care au trecut de nivelul de foame, aia care și aici pot duce o viață bună.
      Mai pleacă cei care nu mai acceptă să muncească pe un blid de ciorbă și să trăiască de pe o zi pe alta, ăia care au acum 20 de ani și pot vedea speranță peste graniță la o viață mai bună, mai ales acum la 15 ani de UE și românii sunt acceptați, nu mai sunt văzuți așa rău.

      00
    • @Ionut, bine, asa daca stam sa judecam si George Uasington era din neamul Uasilor, roman la origini, din mama daca pur sange.

      00
    • @Gabi
      Nici chiar așa, dar îmi place să văd lucrurile în ansamblu, ca să pricep mai în profunzime fenomenul migraționist și dinamica comunităților din afară. Românii imigranți acolo, de una sau mai multe generații îi ajută pe românii ajunși acolo. Cu chiriez cu joburi, cu actele, îi ghidează sa ajungă cât mai repede un membru funcțional.

      00
    • De ce alegeau românii Detroit că destinație?…. Unii adaptau denumirea…credeau că acolo-i De trăit. 😂

      00
    • Aventurieri?In anii 90 au plecat in majoritate oameni de buna calitate,absolventi de facultati care acum sint foarte bine.Dupa mineriada a inceput exodul.

      00
  4. 6-Pai cine dracu se mai face camionagiu, slujba unde ziua de munca are 13-15 ore?La noi in RO iti trebuie 2000€ sa obtii B C E + plus atestate, s-apoi iti zice statul ca iti impoziteaza diurna (pe langa ca in acte ai minimul pe economie).
    Anii de optimizat preturile in transporturi din banii soferilor incep sa-si spuna cuvantul.

    00
    • Câți ani vă trebuie ca să înțelegeți că minimul pe economie în acte e atât o concesie făcută angajatorului dar și un furt din buzunarele celorlalți contribuabili onești?

      00
    • @Valente : daca nu stii, intreaba.In transporturi, la marfuri cel putin, salarizarea e in felul urmator : minimul pe economie in acte (pe care multe firme in mana nici macar nu-l dau) + diurna (la extern e undeva la 65-70-75 de euro zilnic).Daca pui 70 ai 2100/2170 + 300 minimul din acte.Asa se castiga banii aia multi pe camion, stand la cratita si butelie langa roata si economisind diurnele.Si tinerii snowflake nu sunt dispusi la asa sacrificii.Cat priveste concesia facuta angajatorului, iata schimbarea.Nimeni nu o mai accepta, dovada ca nu sunt soferi.

      00
    • VPX: E ceva gresit in ce spui tu.

      Meseria ti-o alegi inainte sa incepi efectiv sa muncesti, corect? In procesul de alegere trebuia sa te informezi ce presupune meseria X, cum e platita, cum e vazuta, cum e programul, asa orientativ.

      Tu acum, spui ca, camionagii indura nu stiu ce conditii pentru a economisi diurnele? Nu indura nimic prietene, si-au asumat cand si-au ales sa se faca soferi, pentru ca stiau la ce se inhama.
      Cum sa lucrezi 13-15 ore pe zi ca sofer profesionist? Prietene, habar nu ai ce vorbesti. Ca te pune, seful sa conduci pe alt card sau sa faci alte artificii, e problema ta.

      Se castiga bine si in Romania ca sofer, chiar si de duba. Acum ca tu ai standard de viata de 2500 euro pe luna, scuza-ne pe noi.

      PS: nu am nimic cu soferii, dar toate meseriile au importanta lor. Sunt multe meserii calificate mult mai grele, in conditii si mai vitregere pe bani mai putini.

      ––––––––––-
      Numarul soferilor nu s-a redus, cererea este mai mare datorita situatiei pe care o traim.

      Asa ca mai usor cu macanitul pe internet despre lucruri pe care nu le stapanesti.

      00
    • @Vlad-Cand esti prost, dar vrei sa pari destept pe zoso.ro
      Ca sa sustin ce am zis mai sus : reg. 561 (ala cu timpii de condus si repaos/odihna) zice ca din momentul inceperii activitatii ai la dispozitie 24 de ore sa ai o perioada de odihna incheiata.Odihna zilnica are 11 ore, care de 3 ori pe saptamana poate fi redusa la 9 ore.
      24-11=13
      24-9=15
      Soferia pe langa volan mai e si pus arimar marfa, scris CMR-uri, facut intrari in fabrici la poarta pe PC, stat dupa/cu acte prin vami si oficii diverse.
      Si te-ai gasit tu sa-mi spui mie cum sta treaba.Iti stai seama ca ce am scris mai sus am si facut in viata, am 21 de ani de soferie, pe ce vrei tu : dube, camioane, autocare intern si extern.
      Nu am afirmat ca soferia ar fi mai speciala ca alte meserii, doar am expus de ce e lipsa de soferi.Dar tu stii ca nu e.Tu cu ce te ocupi?Eu sunt sofer.
      Prosti, dar multi…
      Restul nu le mai demontez ca n-are rost.
      Romanul, se pricepe la toate.Politica,fotbal,acum si transporturi.

      00
    • Cand m-am apucat de treaba asta, nu avea nimeni pretentia sa stai plecat 2/3 sau mai multe luni.Era grupa pentru conditii grele de munca, sporuri etc.Informat am intrat in meseria asta.

      00
    • Durata cumulata in 2 saptamani nu poate depasi 90 de ore de condus.

      Nu pari foarte inteligent, probabil de aici ti se trag si experientele pe care le-ai trait, pentru ca, spre surprinderea ta, ma ocup indirect cu transporturile, in sensul ca trebuie sa imi aprovizionez depozitul si filialele din tara.

      Am 12 soferi de duba si 6 soferi de camion si 2 soferi de camion cu remorca si apar uneori situatii neprevazute, dar incercam sa le evitam mereu, punand siguranta soferului pe primul loc, in sensul ca evitam sa il punem pe traseu calculandu-i timpul de condus la limita.

      Se intampla 1-2 ori pe an cand soferii profesionisti nu se incadreaza sa ajunga la depozit si atunci mergem inaintea lor cu alti soferi sa preluam camionul si soferul din punctul in care i se termina timpul.

      Dar ce sa zic, probabil tu stii mai multe ca esti sofer.

      00
    • @Vlad-cand eu iti citez din reg. 561 si tu-mi spui de soferi de dube, si stim toti ca aia conduc pana pica-n nas, nu stiu sincer cat te duce capul.
      Daca deschizi programul la 6 si il inchizi la 21, timp in care ai condus 10 ore si restul ai astept la incarcat/descarcat, 2 pauze de 45′, pus/luat chingi cat e? 8 ore? Bai de capul lor de depozite…
      Normal, trebuia sa apara si sefutul care sa ne spuna cum sta treaba pe sosea.Din birou…
      Soferii ii platesti la km, asa-i?
      Camioanele-s cu diagrama?

      00
    • Realitatea ta este diferita de realitatea mea.

      Soferii de duba dorm in fiecare seara pe perna lor, au diurna cand este cazul si weekend liber.
      Soferii de camion au diagrama, nu dorm niciodata in cabina, weekend liber si le facem rute ca cel putin o noapte in timpul saptamanii sa o doarma pe perna lor de acasa.

      Soferii din ambele cateogrii sunt platiti cu salariu fix, pus pe cartea de munca – virat pe card, au bonuri de masa de 20 lei/zi – cand nu se coreleaza cu diurna si cand au diurne sunt platite la sfarsit de saptamana.

      Numai bine!

      00
    • „Soferii de camion nu dorm niciodata in cabina, dar le facem programul ca cel putin o noapte pe saptamana sa doarma pe perna lor”…
      Ba, da’ esti prost rau…
      Daca nu dorm in cabina, si doar o noapte pe perna lor, restul zilelor unde dorm?La hotel? La depozit? Cum, astia-s 6 zile dim 7 la munca?
      Ai dreptate, realitatile noastre diferera rau.Tu esti un nenorocit de tuter de birou.
      Soferii de duba cat muncesc inainte sa doarma acasa?
      De fapt, vorbesc cu-n prost,imi pierd timpul.

      00
    • „Asa se castiga banii aia multi pe camion, stand la cratita si butelie langa roata si economisind diurnele.Si tinerii snowflake nu sunt dispusi la asa sacrificii.”

      Sau poate nu sunt dispus la sclavie. Sau la muncă pe ochi frumoși. Sau poate îi fac mai ușor și mai rapid altfel.

      Dacă tu accepți condiții de-astea de muncă fără să ceri la schimb ce ți se pare rezonabil, în funcție de piață desigur, de ce să accept și eu sau alții?

      Atâta timp cât nu am un context nasol care să mă oblige la compromisuri care mă defavorizează, o să negociez astfel încât și eu să câștig.

      (ca fapt divers, dacă cineva vrea de la mine muncă de 13-15 ore pe zi o fac, doar că îl costă la scurt 4k euro net/ lună și nu bag mai mult de 2 luni la rând, după care 1 liberă)

      00
    • Exact, dorm sau la filialele noastre care au conditii foarte bune.

      Soferii de dube au program ca si depozitul 07 – 16, au libertatea sa isi aleaga cand pleaca in cursa, pot pleca fie la 5 ca sa evite aglomeratia si se intorc la 14:00 sau 15:00 si ulterior pleaca acasa sau uneori pleaca in cursa la ora 09:00 pentru ca inca asteptam anumite produse de la fabrica.

      Lucreaza 5 zile pe saptamana soferii nostri, de exemplu cursa de Pascani facuta cu camion: Pleaca Luni dimineata (doarme la filiala) si se intoarce Marti la ora 15:00 / 16:00, acelasi sofer pleaca Miercuri la Timisoara (Miercuri seara doarme la filiala Alba), Joi dimineata pleaca de la Alba la Timisoara sa livreze si se intoarce la Alba sa doarma, Vineri pleaca de la Alba catre Bucuresti.

      Analizeaza si tu cursa asta din perspectiva ta de sofer profesionist, sunt chiar curios de ce parere ai.

      Soferii nostri nu sunt asa inversunati ca tine si nici nu castiga 2300 euro.

      Citeste integral si incearca sa intelegi ce citesti, lucru care te va ajuta in viata.

      Gandeste-te ca e foarte simplu si pentru mine sa te injur sau sa rad de tine, dar nu o fac. In schimb am incercat sa iti deschid ochii pentru a-ti arata ca sunt si altfel de firme fata de alea cu care esti obisnuit, trebuie doar sa cauti si sa incerci, nu sa stai sa induri muile sefilor si patronilor.

      00
    • @Adi-Exact!Oamenii cer, patronii nu dau.Rezultatul?Stau marfurile-n port.

      00
    • *dorm unde vor ei, au libertatea sa isi aleaga, in limita a 150 lei per noapte.

      00
    • @Vlad-Eu personal nu mai lucrez pe CE, unde muncesc acuma am toti banii pe hartie, pentru ca daca accept sa trag pe minimum pe economi eu sunt prost nu patronul care vrea asa ceva.
      Cand mi-ai zis „camion cu diagrama”… pai la Euro 6 nu merge sa arunci diagrama din ceas.
      Ii platesti la km? Da sau nu?
      In contractul de munca au minimum pe economie? Da sau nu?
      Spor de noapte au?
      Cum le calculezi orele suplimentare?Le calculezi macar?
      Ce sa analizez? Zi-mi bani si zi-mi ore.Ce ti-am scris mai sus iti pot dovedi cu fluturas de salariu.

      00
    • pentru autenticitate:
      „Pauzele pe durata zilei de lucru
      Angajații nu ar trebui să lucreze mai multe de 6 ore consecutive fără pauză. Dacă lucrează între 6 și 9 ore, trebuie să ia o pauză de cel puțin 30 de minute. Dacă lucrează mai mult de 9 ore, pauza ar trebui să fie de cel puțin 45 de minute.

      După o perioadă de condus de 4,5 ore, șoferii trebuie să ia o pauză neîntreruptă de cel puțin 45 de minute, dacă nu este prevăzută o perioadă de odihnă. Dacă doresc, angajații dumneavoastră pot împărți cele 45 de minute în două: o primă pauză de cel puțin 15 minute, urmată de una de cel puțin 30 de minute.

      Perioadele de odihnă
      Trebuie să le garantați angajaților dumneavoastră o perioadă zilnică de odihnă de cel puțin 11 ore consecutive, care poate fi redusă la 9 ore de maximum 3 ori pe săptămână. Perioada de odihnă zilnică poate fi împărțită în două: o perioadă de cel puțin 3 ore și una de cel puțin 9 ore. În cazul în care optați pentru această variantă, suma celor două perioade de odihnă trebuie să fie de cel puțin 12 ore.

      Angajații dumneavoastră ar trebui să aibă o perioadă de odihnă neîntreruptă de 45 de ore pe săptămână, care poate fi redusă la 24 de ore o dată la două săptămâni. Dacă reduceți perioada de odihnă săptămânală, trebuie să le oferiți angajaților măsuri compensatorii.

      Angajații dumneavoastră trebuie să beneficieze de odihnă săptămânală după 6 zile consecutive de muncă. Dacă șoferii de autocar transportă ocazional pasageri și conduc cel puțin 24 de ore consecutiv în altă țară din UE sau din afara UE, perioada de odihnă săptămânală poate fi amânată. Șoferii pot amâna odihna săptămânală timp de maximum 12 zile, începând de la sfârșitul ultimei perioade de odihnă săptămânală pe care au luat-o.”

      se cam duc dracu ale 13-15, raman maxim 11:15, si alea doar ocazional. asta daca se respecta legea. daca nu se respecta, vorbim discutii.

      00
    • VPX: ti-am spus, dar nu citesti cu atentie.

      Soferii sunt platiti cu salariu fix, pe cartea de munca, salarii virate in contul lor bancar, incepand de la 3000 net – soferii de duba pana la 4500 net soferii de camion, la care se adauga bonuri de masa de 20 lei bucata si diurnele platite saptamanal, cand este cazul.

      Nu ai cum sa platesti la KM in Romania datorita infrastructurii.
      Nu exista spor de noapte la noi, pentru ca nu se circula noaptea.
      Nu exista ore suplimentare. Daca soferul vrea sa plece la 5 dimineata se intoarce la cel tarziu 14:00 / 15:00 si pleaca acasa.

      Oferim diurne atat la soferii profesionisti cat si la soferii de duba, cand au curse lungi (desi nu depasesc 12 ore) cum este cursa catre Husi.

      Cand am zis diagrama, ma refeream la tachograf cu card.

      00
  5. Acuma sefu de la Maersk ce sa spuna dupa ce i-a crescut compania 40%, profitul e la cer si bonusurile curg?! ca trece imediat blocajul si se revine la preturile de bun simt de dinainte? e bataie pe bugetul oilor bune de tuns , aia cu energia , aia cu mancarea, asta cu transportul bunurilor, e inghesuiala care sa te jepcareasca mai rapid si fara mila

    00
    • Aproape toate companiile maritime care transportă marfă au crescut, inclusiv flota dry bulk. Problemele majore sunt la porturi, majoritatea blocajelor fiind cauzate de volumul năucitor de bunuri.

      00
    • Au aparut zeci de nave, care transporta cu 50% mai multa marfa ca acum 2 ani? Sau sunt probleme cu cei care conduc camioanele, macaralele din port, etc.

      00
  6. off topic: am invatat de la un dentist olandez ca aftele se amelioreaza cu apa oxigenata diluata in apa, se clateste gura sau se tamponeaza cu o solutie de 1 capac de apa oxigenata la 100 ml de apa. de mai multe ori pe zi.

    00
    • Sau poti sa incerci cu o ceasca cu apa in care ai dizolvat o lingurita cu bicarbonat de sodiu. Daca nu are efect poti incerca si cu o sticla cu whisky – nu trece, dar nu iti mai pasa :-)

      00
    • Daktarin oral gel rezolvă aftele bucale.

      00
    • Pe termen lung, contra aftelor merge de minune o pasta de dinti fara SLS (Sodium Lauryl Sulfate) agentul de ”spumare” sa spun asa. Recomandat de dentist. Curaprox este ceea ce am gasit pe la mine prin zona. Scumpa ca dracu’ dar, eficienta.

      00
  7. 4. Ironia este că acum ai mai multe șanse să fii copt într-un spital în România decât în Germania.

    00
  8. CEO-ul asta de la Terapia a tot avut aparitii prin presa in ultima vreme. Stie cineva cine il impinge sau care este scopul?

    00
  9. NOU
    #54

    6. [Maersk se aşteaptă ca cererea să crească cu 7-9%; profitul operaţional s-a triplat în trimestrul trei din 2021, la 6,9 miliarde de dolari]. schema asta pe care o văd cam peste tot, are totuși ceva nebunesc în ea: cumpăr 100 buc. la 1$, dacă reușesc să vând mai departe 40 la 3$, am profit de 20% și îmi permit să arunc pur și simplu 60 buc. este valabil la haine, este valabil la telefoane, la castraveți, la materiale de construcții, la orice, you name it. se produce prea mult, prea ieftin și evident nimeni nu are vreo soluție viabilă să pună capăt risipei atroce de resurse (care totuși nu sunt infinite; există o limită pentru orice, dar dacă ea este plasată peste 20 de ani, asta e, o să vadă ăia de atunci ce e de făcut). orice reformă a sistemului înseamnă să lovești brutal în tot eșafodajul de verigi intermediare care din asta trăiesc și nimeni nu.și asumă asta. vorba cântecului, everybody knows that the dice are loaded, everybody rolls with their fingers crossed. ha-ha. trăim vremuri interesante.

    00
    • Asta cu productia in exces seamana cu ce a fost dupa primul razboi mondial (oamenii erau traumatizati de lipsurile razboiului si mai cumpatati cu banii, dar producatorii erau pe cai mari, crezand ca lumea va cumpara) si probabil una din multele cauze ce-au dus in final la prabusirea bursei.

      Situatia azi nu stiu cu ce seamana, e un cocktail ciudat – vrei sa cumperi ceva, nu gasesti ca nu a fost livrat la timp, dar produsul exista

      00
    • NOU
      #56

      @Marius I. acum câteva zile pe CNBC unul rezuma perfect situația porturilor blocate din America: se lucrează la capacitate maximă, 24h / 7 zile, toate danele sunt 100% operaționale – și aia e, omul a ridicat din umeri, mai mult nu se poate, fizic. eu zic că s.a atins o limită: poți crește producția de pe un an pe altul cu 10%, poți încărca în containere cu 10% mai mult, dar nu poți livra către beneficiarul final acei +10%. undeva, ceva face poc.

      00
    • Adica ce vrei tu sa spui @ValentinP ca daca nu iti convine cererea reglezi oferta si asa continui sa ai piata libera :D ? Sunt socat /s

      @Marius am citit o explicatie la cineva ca o cauza majora pentru aceste blocaje la livrare e dorinta tuturor firmelor de a optimiza lantul de productie la maxim. O chestie care sigur functioneaza cand vremurile sunt linistite, vezi inainte de pandemie, dar in situatii de criza dai din coada milog ca nu gasesti oameni, ca nu ai capacitate de stocare temporara pentru bunuri etc. Partea proasta e ca preturile odata crescute nu mai revin la cele de dinaintea pandemiei deci un trai mai greu pentru majoritatea. Si eu sunt curios sa vad cum se sparge buboiul.

      00
    • @N

      Nah, preturile vor scadea si vor ajunge la nivelul celor din 2019! Totul se va ieftini dupa pandemie, doar asa e normal, nu? De ce sa tina producatorii pretul sus? (da, clar asta se va intampla iar plopul va face pere si rachita micsunele)

      Mai e si chestia aia cu a avea marfa pe raft/ in magazin cat mai repede cu putinta, sa nu stea prea mult in depozite (metoda aia folosita de Toyota). Cum zici tu – cand e criza, realitatea-i alta. Same day delivery din parti!

      Legat de spargerea buboiului, mi-aduc aminte de criza din 2008, cand copil fiind mi-am dat si eu seama ca ceva se-ntampla cand dupa salariu cosul de cumparaturi era pe jumatate plin si mai putin exotic fata de cum era inainte. Acum ca imi platesc eu cumparaturile, vad mai usor tendinta cresterii preturilor. Nu-s analist economic, dar si la mintea mea vad ca lucrurile nu-s „golden” si nu e vreme de dat banii pe prostii (these small frivolity purchases).

      Sper ca atunci cand se sparge buba, sa am de lucru si sa ma tina economiile o vreme :D

      00
  10. 3. Nu ne vindem tara! :-) Sa nu ne afecteze puritatea rasiala si valorile noastre traditionale: locul intai la minorele care devin mame, violenta in familie, alcoolismul cronic, bigotismul, treburi din astea

    00
  11. 2. Eu cred ca Covid a aratat acelor 10% de oameni cat de cat ok si educati din cine este tara facuta defapt si le-a fost sparta bula din oras cu scaun Markus de la Ikea si trotineta Xiaomi.

    Acei 10% care mai deschid un site online, disting o pagina de fake news si mai rasfoiesc o carte din cand in cand si-au dat seama ca o prezenta mai mare la vot nu ar schimba nimic ci doar ar mari cifrele, cu aceleasi procente.

    Acum e valul de plecare pt. oamenii care au bani, conditii, educatie, dar cand ies din casa n-au cu cine.

    00
    • As putea spune ca Romania nu inceteaza sa dezamageasca inca o categorie din populatie.

      00
    • Asta cu scaunul Markus m-a lovit si pe mine in Cehia :))

      00
    • „Le-a pus Dumnezeu mâna în cap.” Dacă nu li se risipea speranța acum cu tsunamiul ăsta 4 de Covid ce făceau?! Stăteau și sperau și epuizau și ultima picătură de energie pe aici. Nu era păcat?!

      00
  12. 5. Directorul de la Terapia a fost „lucrat” de cei de la Libertatea.
    Cine a mai auzit de jurnalisti care sa iti ceara sa probezi ceea ce spui? /s

    00
    • Directorul ala numai inocent nu e. Declaratiile lui au fost folosite masiv politic de PNL, pentru a da atacuri la fostul ministru USR, Mihaila. Acuzatia a fost ca aia a refuzat celor de la Terapia autorizatia sa produca Favipiravir. Adica aleia i-a fost lene sa dea o semnatura care ar fi salvat natia, atat e de ticaloasa. Eu am vazut stirea rostogolita pe N canale media.

      P.S. Inca ceva, toate studiile facute pe bune arata niste eficiente absolut mediocre ale acestor antivirale aruncate cu disperare in lupta impotriva Covid, doar pentru ca unii refuza cu disperare sa se vaccineze. In cazul Arbidol nici macar nu exista astfel de studii, producatorul medicamentul (un miliardar rus actionar) a refuzat sa ceara autorizare in UE, tocmai pentru ca i se cereau studii clinice reale. Ultima referire cat de cat palpabila e un raport produs de Academia Rusă de Știință prin 2007, care spunea că nu sunt dovezi că Arbidol ar funcționa cu rezultate ca anti-viral.

      Bonus: cam toate aceste anti-virale au efecte adeverse destul de dure, adica e complet contra-indicat sa le iei preventiv si/sau de capul tau.

      00
  13. 6. Pe de o parte avem probleme pentru ca nu sunt muncitori
    „navele container nu pot părăsi porturile din cauza lipsei forţei de muncă, în special şoferi care să transporte bunurilor cu camioane mari în Statele Unite şi Marea Britanie, chiar dacă salariile au crescut semnificativ”

    Pe de alta parte avem avem bani gramada – ce putem face cu ei
    „Maersk a anunţat că va extinde programul de răscumpărare de acţiuni cu încă cinci miliarde de dolari în perioada 2024 – 2025”

    00
  14. 7. Ziua în care oamenii își vor face dreptate singuri e aproape.

    00
  15. Am handicap locomotor, sunt fără un picior. Dimineața asta am luat mașina de la 500 de metri de bloc pentru că o vacă a ocupase aseară locul de parcare pentru handicap din fața blocului. Am văzut-o dimineață și i-am bătut obrazul da’ ea ce să facă dacă nu a găsit loc ? În drum spre serviciu ajung in sensul giratoriu de lângă barieră. Plin de vaci, din alea, adevărate, prin sens, pe calea ferată. Una din ele îmi rupe oglinda. PLM, unde e poliția, la sensul acela asta se întâmplă zilnic? Îl fut în gură pe ciurdar, el mă fute pe mine în ungurește. Merg mai departe, a, uite poliția la locul obișnuit de pândă. Fmm de inutili !
    PS Am peste 100 de fotografii cu mașini parcate pe acel loc fără a avea permisul. Le-am trimis la rutiera județeană și locală, răspuns tip în limbaj de lemn fără legătură cu solicitarea, niciunul nu a fost amendat. Odată locul ffind la fel ocupat, am oprit un echipaj care tot trece pe acolo să prindă guvizi care intră pe interzis. Pizda de la volan că uite, ai loc liber alături. Da’ eu nu v-am oprit să-mi găsiți loc amendați-l pe ăsta ! Cică o să trimitem un echipaj. FMM !!!

    00
    • @Claudiu cel mai bun sfat pe care ti-l pot da e sa pleci. Oriunde vrei tu dar in Romania iti bati capul degeaba. N-o sa se schimbe nimic, indiferent cat te zbati.

      00
  16. Am vazut o Dacie Spring in Brasov deja.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.