Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

77 comentarii

  1. Pe cand si la noi un lidl-shop.ro ?

    141
  2. 3. Te ia la înjurături Greta.
    5. Succesul sau eșecul inițiativei de suspendare a acestor puz-uri ne va da o idee despre succesul sau nu al mandatului domnului Dan la primăria generala. Atacuri au început din toate părțile via vuvuzeua urzica etc
    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/dezvoltatorii-imobiliari-avertizeaza-suspendarea-puz-urilor-de-sector-va-amana-initierea-de-proiecte-noi-cu-1-2-ani-20001392
    6. Motoare de maxim 2000 cmc! Ghinion.

    Alte stiri: statele „rele” impun restricții, „corporațiile” le îndulcesc https://www.hotnews.ro/stiri-international-24625437-industria-aeriana-lansa-luna-viitoare-aplicatie-calatorie-care-vor-stocate-vaccinarile-testele-pentru-covid-19.htm

    60
    • Motoare de maxim 2000 cmc!

      Asa, si?

      64
    • @3 Mi se pare stupid. Okey le pun in desert. Si cum cacat car eu tot curentul ala produs in restul lumii? Aham, exact:) deci hai sa nu ne mai gandim la ceva ce nu va fi realizat niciodata.

      Ferme solare locale cu un fel de baterii produse dintr-un material care poate fi reciclat/reutilizat fara sa poluezi.

      56
    • IonutO, deci exista cabluri trase prin ocean, intre Europa si America, de mai bine de 50 ani, cabluri groase cât o masina si nu pot aduce curent pe pamânt, intre doua puncte, oricare ar fi alea? Cu alte cuvinte, pot face o cale ferata Egipt-Africa de Sud, dar nu pot trage un cablu sa transporte energie electrica?

      In Europa, retelele electrice sunt interconectate. Poti cumpara lejer energie electrica produsa in Franta si s-o folosesti in România, daca gasesti mai ieftin acolo. Si, da, poti cumpara energie electrica direct de la o centrala fotovoltaica, daca va intelegeti la pret. Apoi, transportul nu mai e o problema. Ea injecteaza in retea, tu consumi la tine in Cucuieti, restul sunt hârtii.

    • @sabotor
      Obraz diminuat
      Ma rog și bavarezii fac asta când îți vând 330i cu motor de 2000.
      Astea la „premium” ca la clasa muncitoare ai ford mondeo ecoboost 1.0. Dar de la Ford nu trebuie sa ai așteptări prea mari.
      Istoric mașinile germane au o poziție privilegiata în clasa superioara pentru ca au produs mașini cu motoare mari. Franța, Italia, marea Britanie au abandonat motoarele mari datorita fiscalității socialiste și practic au permis acapararea clasei superioare de către germani încă din anii 1970. Acum datorita ecologismului se vede ca și germanii încep sa o ia pe o panta descendenta. În 20 de ani ii prind din urma pe renault.

      37
    • @IonutO da, nu e ca si cum se poate transporta energia electrica la distanta, cablurile alea intinse pe stalpi sunt doar decorative

      74
    • @anonim. Cred ca explicatia cea mai simpla este ca nu mai au nevoie de motoare mari pentru necesarul de putere. De exemplu mercedes dezvolta de ceva ani motoare turbo 1,6 pentru formula 1. Prrobabil au reusit sa le adapteze si pentru masinile de serie. Renault sunt si ei in F1. Nu cu mult timp in urma pentru 100 de CP aveau nevoie de motoare de 5000 de cm2. Acum se poate scoate aceasta putere din 1000 cm2

      15
    • @andreiofb
      Bmw facea motor de f1 de 1500 cmc si 1450 cp inca din anii 1980.
      Ai dreptate poti scoate 125 cp dintr-un litru cum face ecoboost. Dar asteptarile de la clasa superioara cum se vrea mercedes sunt putin diferite. Si rolls royce ar putea monta motor de 3l dar pune unul de 7. E vorba de obraz

      26
    • @anonim
      C-Klasse e clasa compacta, nicidecum superioara. Cu motorul ala de 2 litri + motoarele electrice (ca de acu cam toate vor fi macar hibride) ajunge si la 300+ de cai, asa ca sa fim seriosi, cred ca nu te poti plange ca n-au destula putere.

      Si 2 la mana, treaba asta cu judecatul unui motor doar prin prisma capacitatii cilindrice e o chestie din anii ’80 sau mai demult, cand puterea era direct proportionala cu capacitatea cilindrica; cand pentru 90 de cai aveai nevoie de motor de 2 litri (predecesorul clasei C avea fix motor pe benzina de 2 litri care dezvolta 90 de cai). Motoarele si tehnologia au evoluat de atunci; nu conteaza capacitatea cilindrica ci puterea si cuplul dezvoltate.

      43
    • @sabotor
      Cklasse nu e clasa compacta (segmentul C) ci „mașina mare” (segmentul D, care include și compact executive). Poți avea și motoare de 1 litru acolo. Poți avea și motor pe GPL, nu te împiedică nimeni.
      Nu ma interesează sa iau cklasse cu motor de 3000 sau de 2500. Însă daca Mercedes Benz spune ca maxim 2000 sunt suficienți în segmentul D ceilalți producători vor scădea și mai mult cilindreea. Și te rog sa ma crezi, de exemplu, vw golf 1.0 tsi este și leneș și gurmand și nu prea merita prețul recomandat de 160000 EUR.

      02
    • La 1.5 tone cat are masina, 2000 cmc e motor de caruta, orice masina din clasa mica cu motor de minim 100 cp ii da fum.

      22
    • Ma refer ca ii da fum pana la viteza maxima legala de la noi de 130 km/h, peste e relevant doar pt bizoni.

      31
    • Caii sunt relevanti doar pt a atinge viteze mari, pt acceleratie conteaza cuplu iar pana la 2000cmc nu poti compensa cei 400-500 kg in plus fata de o masina din clasa mica.

      21
    • Plin de specialisti pe aici…

      The Mercedes-Benz C-Class is a line of compact executive cars produced by Daimler AG.

      Si nu intelegi un lucru simplu – daca in trecut iti trebuiau motoare de 3 sau 4 litri ca sa ai totusi ceva putere, chestia asta nu se mai aplica. E absurd sa ramai ancorat in trecut, cu motoare de 4 litri pentru 300 de cai(prima generatie de C-Klasse), cand acum tehnologia a evoluat atat de mult iar motoarele au devenit atat de eficiente incat un motor de 2 litri produce tot 300 de cai. Si nu prea inteleg de ce te plangi ca „motor de 2000 cmc, bwawawau” cand de fapt cam ala e motorul pus pe C-Klasse si pe predecesorul C-Klasse. Gen C-Klasse are la dispozitie 1 motor de 1.6 litri, 6 motoare de 2 litri si doar unul de 3 litri (nu vorbim de AMG, da?). Iar la diesel e si mai simplu – doar motor de 2 litri. Si cam aceeasi situatie e pe toata istoria C-Klasse. Iar tu te plangi ca noul C-Klasse are motor de 2 litri si ti se pare de neconceput…. pai sa lol, nu alta.

      Constantine, acum mananci cacat si in alte domenii?

      La 1.5 tone cat are masina, 2000 cmc e motor de caruta, orice masina din clasa mica cu motor de minim 100 cp ii da fum.

      Desigur, e absolut irelevant ca C-Klasse va avea 300+ cai putere, in mod sigur un Golf cu motor de 100 de cai ii da fum, Golf care cantareste intre 1.3 si 1.8 tone.

      01
    • Sabotoare se vede ca te pricepi – golf e clasa mini asa cum c-clas e compacta, un clio de 1.3 si 240Nm cuplu ii da fum pana la 120-130 km/h carutei de o tona jumatate si motor de ascutitoare pt greutatea aia.

      02
    • Corect am gresit la greutate caruta nemteasca are aproape 2 tone adica aproape dublu cat clio.

      02
    • Sa pui motor de 2 l pe masina de aproape 2 tone e echivalentul ascutitoarelor de 1l de pe clio, fiesta sau polo, iar la noul c-clas e motorul maxim posibil,macar clio, fiesta si polo dispun si de motoare mai potente de 1l.

      01
    • sunt motoare de 2 litri pe Seria5, E-Klasse, X5 și altele.

    • Evident sunt si de 1.6-1.8 l dar asta nu inseamna ca nu te rogi de ele pana ajung la 100km/h pe o masina de 2 tone.

      Problema nu e ca oferta contine submotorizari ci doar ca nu mai exista si motoare potente pt asemenea clasa de masini.

      00
    • E evidenta politica de submotorizare pe care o practica toate companiile auto in europa, asta din cauza taxelor insa ma indoiesc ca cineva care isi ia c-clas se uita la pretul impozitului sau asigurarii.

      00
    • @sabotor
      Multumesc pentru link-ul la wikipedia.
      În romana cică trebuie sa aibă max 4600 mm lungime (de aicihttps://ro.m.wikipedia.org/wiki/Automobil_compact) . Cklasse e peste.
      Mai simplu, cklasse se încadrează în segmentul D al pieței europene în timp ce mașinile „compacte” se încadrează în segmentul C. Când s-a introdus clasificarea, la începutul anilor 90, segmentul C definea mașini cu lungime între 4m și 4,3m în configurație hatchback sau pana la 4,5 m la derivate sedan break. Nu se încadrau la compacte suv-urile la vremea aia în Europa erau doar Suzuki vitatra și ARO 10 de dimensiunile alea.
      Ma rog, încerc sa îți explic ca „compact executive car” nu e totuna cu „compact car” .
      @constantin
      Submotorizarea face ca vw golf 1.0 tsi sa consume în oraș (București) mai mult decat fostul meu Citroen axel 12 trs cu motor de 1299. Adăugarea unui motor electric îmbunătățește într-adevăr comportamentul în oraș însă la drum întins (de pe la 50 de km/h în sus) un motor mai mare e ceva mai flexibil. Se vede asta in special în special în transportul greu unde downsizing – ul nu prea prinde. Deocamdată ca ii va obliga ecologia…

      10
    • @anonim
      zi-i executive, zi-i cum vrei, da’ nu e clasa superioara. Aia e S-Klasse. Sau, treaca de la mine, E-Klasse. C-Klasse e masina mica de la Mercedes (ignorand A-Klasse, care intra la subcompacte). Si, apropo, depaseste cu 86 de mm dimensiunea aia pe care ai dat-o tu SI DOAR ULTIMA GENERATIE (W205). Toate cele dinainte au fost mai mici, asa ca pentru 86 de mm DOAR la ultima generatie, tu-i zici clasa superioara. Si chiar daca ignoram faptul ca masinile au tot „crescut” in dimensiuni de cand s-a facut clasificarea aia, 86 de mm nu transforma C-Klasse intr-o masina mare. 86 de mm, futui, lungimea unei tigari.

      PS. apropo, nu mai zici nimic de motorul de 2 litri care ar fi prea mic ignorand ca motorul ala de 2 litri e baza C-Klass din ’90 incoace?

      00
    • Apropo, stii ce mi se pare extrem de amuzant? Cum 99% din masinile de pe sosele (ochiometric, estimat de mine) au motoare de 0.9, 1, 1.2, 1.6 sau mai rar, 1.8 si 2 litri, dar romanii se plang ca Mercedes nu pune motoare mai mari*, ca – vezi dom’le – un motor de 2 litri si 250 de cai e prea putin, ii e frica ca-l face un Golf cu motor de 1L la plecarea de la semafor (ca la asta se reduce totul). Ei nu-si cumpara motoare mai mari pentru ca e asigurarea mai mare, e impozitul mai mare si consuma mai mult, dar ce de cacat sunt Mercedes Benz ca nu ofera motoare mai mari, ignorand complet (in cazul de fata) ca C-Klasse s-a invartit dintotdeauna in jurul motorului de 2 litri.

      *Pentru restul de 1% exista variantele sportive (AMG, M, RS, GTI, etc)

      00
    • @sabotor
      Deci la tine 4751mm – 4600 mm=86 mm!? Ca noul w206 atâta are. E mai mare decât w124 și doar cu 5cm mai mic decât w210 (E klasse din 1995). Sklasse nu întra în discuție, întotdeauna a pornit de la 5m. Deci departe de o compactă care are drept arhetip vw golf. E cu 2-3cm mai mica decât vw Passat B8. Vw Passat nu e o mașină „compacta” în accepțiunea publicului larg romanesc. Și nici nu e din aceiași clasa de preturi. Chiar dacă și la Passat nu mai exista motoare peste 2000 cmc sau poate tocmai de aceea. Nici nu vreau sa ma gândesc ca peste vreo 2 ani vom vedea Mercedes Benz C180 cu motorul 1,33 tce de pe duster (ma rog, în versiunea 140 sau 160 cp), asa cum avem a180d cu bătrânul k9k de 1461.
      Nu am avut și nu am de gând sa iau Mercedes cklasse însă trendul de downsizing la firmele upmarket va avea consecințe asupra firmelor „consumer”. S-ar putea ca în curând sa vedem motoare de 0,8 sau chiar 0,7 pe clasa „compacta”, aia cu vw golf. Bineînțeles la preturi mărite.
      Repet, nu e deranjant ca pui ecoboost 1.0 pe ford mondeo.

      00
    • Anonim, îți răspund pe îndelete când ajung acasă. Până atunci te las sa te gândești de ce am pus (W205) acolo

      00
    • @Sabotor – compari cu masini din anii 90 care nu trebuiau sa indeplineasca norme de siguranta care acum adauga jumatate de tona la greutatea masinii si norme de poluare care acum sugruma efectiv motorul.

      00
    • @anonim
      fii atent: cam toti producatorii (aia mari) au cam aceleasi tipuri de masini: eventual ceva mini (Skoda CityGo/VW Up etc), un hatchback (Fabia, Golf, A-Klasse, A3, seria 1, Megane), o masina (mai) mica (Octavia, Jetta, A4, C-Klasse, Seria 3), una medie (Superb, Passat, A6, E-Klasse, Seria 5) si una mare (Phaeton, A8, S-Klasse, Seria 7). Acum, evident ca dimensiunile difera, ca se suprapun clasele, dar in principiu cam astea le ai. In conditiile astea, sa spui ca C-Klasse e masina mare cand de fapt are dimensiuni de Octavia (verifica, Octavia are 4.68m sedanul, 4.7 m breakul) e – sa fiu bland – cel putin ciudat. Si d-aia e absurd sa spui ca C-Klasse e clasa „superioara”. Daca te coafeaza, spune-i tu cum vrei, dar C-Klasse e echivalentul Seriei 3, Octavia, Jetta, A4 etc. Nu e masina „mare” si nici in clasa superioara nu e, oricum invarti tu asta. E mai lunga (asta noua care nu poate fi cumparata inca si care a crescut in lungime fata de modelul la care faceam referire cu aia 86 de mm) decat Jetta cu 92mm, nu poti sa-i spui masina mare.

      Iar treaba cu clasificarile e simpla: clasificarile s-au facut la o anumita data, dar in timp masinile evolueaza, cresc – in principiu – astfel ca seria 3 de astazi e mai lung decat seria 7 din anii ’80. Se mai face „refresh” si la clasificari, dar nu absolut in fiecare an in care e lansata o noua generatie de masini.

      Si e absurd cum incerci sa carmuiesti discutia spre clasificarile masinilor, uitand ca eu am combatut ideea aia ta cum ar fi ca motor de 2000 cmc pe C-Klasse nu e ok.

      Nu am avut și nu am de gând sa iau Mercedes cklasse însă trendul de downsizing la firmele upmarket va avea consecințe asupra firmelor “consumer”. S-ar putea ca în curând sa vedem motoare de 0,8 sau chiar 0,7 pe clasa “compacta”, aia cu vw golf. Bineînțeles la preturi mărite.
      Repet, nu e deranjant ca pui ecoboost 1.0 pe ford mondeo.

      2 chestii:
      1 – nu e downsizing, e vorba de motoare mai eficiente
      2 – daca ecoboostul ala de 1.0 produce 150 de cai sau mai mult si cuplu decent*, nu vad de ce nu. Nu conteaza volumul in care arde benzina, ci cata benzina se arde in volumul ala si cata energie genereaza acea bezina care arde. Un motor proiectat bine, care sa reziste la presiunile mai mari generate de arderea unei cantitati mai mari de benzina multumita introducereii fortata a amestecului de aer-benzina (ca sa intre mai mult in acelasi volum) nu are nici o treaba ca-i de doar 1 litru. Altfel, te-as ruga sa imi explici de ce ar fi mai prejos un motor de 1l si 150 de cai (daca exista) care obtine puterea aia datorita unei turbine, fata de un motor aspirat de 2 litri si 150 de cai; sa explici cat te pricepi tu mai bine ce se intampla cu ala de 1 litru de nu-i in stare sa „traga” o masina, sau de ce „oboseste” – si asta fara gluma si fara misto, sunt cu adevarat curios care e explicatia pentru obsesia asta ca „motor de 1l pe masina aia nu e bun” igorand orice alt parametru al motorului.

      *cu o observatie – sa produca puterea aia din cauza ca i se baga mai multa benzina in cilindrii (cu turbina/compresor), nu din cauza ca e turat ca un motor de motocicleta. Daca vorbim de un motor turat, da, unul de 1 litri si 150 de cai pus pe masina e de cacat.

      @Constantin
      bes la pascut.

      01
    • @sabotor
      In varianta europeana A klasse se încadrează în segmentul C laolaltă cu vw golf. În Europa nu exista „subcompacte”. În limbajul comun ai citadine (segmentul A-ex wv lupo), clasa mica (segmentul B – polo), compacte (segmentul C – golf, jetta), clasa mare (D – Passat) etc. Cu asta am lămurit. Cklasse nu a fost niciodată o „compacta” în sensul larg acceptat în limba romana.
      Cât despre w205 tu ai adus vorba. Noul w206 ca dimensiuni se apropie de segmentul E. W213 și g30 au amandoua 4,93m.
      Despre motorizari: baza la w206 va fi motorul de 1500 nu de 2000. Asta va împinge în jos la mașinile „populare” cilindreea. Într-adevăr 90% din ce vedem pe strada are motor între 1 și 1, 5 mai puțin aia cu 1,9tdi. La c klasse însă cele mai des întâlnite sunt dieselurile de 2,1…

      00
    • @anonim
      Ti-am zis – tu poti sa le numesti cum vrei. Dar asta nu schimba cu nimic faptul ca C-Klasse e comparabila ca dimensiuni cu Octavia sau Jetta (sau, desi e mai mica, cu seria 3 sau A4). Nu e masina mare, decat daca – de exemplu – spui si despre Octavia sau Jetta ca-s masini mari, din clasa „superioara”. E doar cu 20 de cm mai lunga decat un Golf break.

      La c klasse însă cele mai des întâlnite sunt dieselurile de 2,1…

      Pai nu au si altele (W205) sau au doar 3 motoare de 3 litri pe langa 6 de 2 litri (W204). Cam greu sa vezi altele cand nu exista ;). Si 2l sau 2.1l tot dracul ala e.

      00
    • @sabotor
      Daca tot ne batem în clasificari:
      Fabia e segment b restul enumerate de tine (golf…) sunt segment C. Octavia și jetta sunt în aceiași categorie cu Audi A3 sedan (C) nu cu a4, clasa c, bmw 3. (D) Acolo sunt superb și Passat. Chiar și arteon la 4,83 e tot în D.
      Despre creșterea în dimensiuni cu scăderea motorizării : obez cu puța mica. Pe steroizi (turbina).
      Dar asta e. Viitorul nu mai înseamnă mașini ci electronica. Deja se vad niște semne ca și 1500 cm e prea mult. De fapt nici nu prea ai nevoie de mașină. Pentru oraș ai trotinete și, mai nou spark. Plus uber, era sa uit de aia mai idioți decât taximetriștii. În afara orașului? Cât circuli în afara orașului sa ai nevoie cu adevărat de mașină?

      00
    • Despre creșterea în dimensiuni cu scăderea motorizării : obez cu puța mica. Pe steroizi (turbina).
      Dar asta e. Viitorul nu mai înseamnă mașini ci electronica. Deja se vad niște semne ca și 1500 cm e prea mult

      Te-am rugat la modul cel mai serios sa explici de ce e mai prost un motor de 1l cu turbina care produce aceeasi putere si acleasi cuplu ca si unul de 2l simplu aspirat. Insa tot ce ai reusit a fost „obez cu puta mica”, adica ceva gen nea’ Ilie care repara dacii de o viata intreaga si stie el ca automatele „e proaste, dom’le” si electronica e lucrul diavolului.

      In rest expui un ghiveci de modele de masini cu care nu poti explica de ce C-Klasse e masina din gama superioara cand are dimensiuni de Octavia. Cam asta ar fi rezumatul. Sincer, sunt putin dezamagit.

      00
    • Apropo, e amuzant cum bagi Octavia in aceeasi clasa cu A3, dar Mercedes C-Klasse nu, desi Octavia e mai lunga cu 2 mm decat C-Klasse W205 si cu 62 de mm mai scurta decat C-Klasse asta nou. 62mm!!!! 1.3% in procente…..

      00
    • @sabotor
      Vezi ce mașini sr bazează pe platforma MQB Evo (2019).
      În ciuda progreselor tehnologice curba de cuplu la motoarele benzina turbo e mai abruptă cu consecințele de rigoare asupra durabilității. La diesel nu se pune problema pentru ca prin modul de lucru un diesel trebuie sa suporte forțe și presiuni mai mari.
      În fine nu vom ajunge la consens. Ia-ți matale w206 cu motor 1.0 turbo (ala care e acum pe dacia) când va apărea și îmi voi lua singura „compacta” care mai are 2.0 benzina aspirat, mazda 3… Pana la urma fiecare client are alte preferințele conform modului sau de gândire.
      Repet, nu mi-am dorit și nu îmi doresc Mercedes. La fel cum nu mi-am dorit iPhone. Însă a trebuit și trebuie sa fiu atent la schimbările induse de acesta chiar dacă nu îmi plac: dispariția butoanelor fizice de apel, programe (aplicații) instalate prin marketplace, bateria sudata pe placa de baza, cartela micro și nanosim, etc. Plus unele care încă nu au fost copiate de restul gen dispariția mufei de 3,5.
      Și la imobiliare la fel. Mai tragi un rigips și l-ai făcut 3 camere din care una e living/bucătărie open space. Ce dacă are 58 mp utili, tu pui în anunt aia 76 mp construiți (c180 cu motor de 1500…). De bucătărie nu mai ai nevoie ca „toată lumea” mănâncă de la glovo acum etc. Cam asta e și cu noua generație cklasse. Stabilește niște trenduri care s-ar putea sa ma afecteze indirect peste o perioada de timp

      00
    • În ciuda progreselor tehnologice curba de cuplu la motoarele benzina turbo e mai abruptă cu consecințele de rigoare asupra durabilității. La diesel nu se pune problema pentru ca prin modul de lucru un diesel trebuie sa suporte forțe și presiuni mai mari.

      Ca e mai abrupta curba aia (cuplu/turatii) nu are efect asupra durabilitatii, ca nu e ca si cand daca curba aia e mai abrupta genereaza un soc sau ceva; e pur si simplu o reprezentare grafica a cuplului in functie de turatiile motorului. Cuplul mai mare, da, are potentialul de a strica ceva intr-un motor proiectat prost. Dar inginerii aia care proiecteaza motoare, proiecteaza si motoare diesel, cu cuplu mai mare, ba chiar au proiectat si benzinare de puteri mai mari si cuplu mai mare. Si, cumva, le-au facut durabile. Tu practic ii faci pe aia care proiecteaza motoare niste prosti care habar n-au ce fac sau ca le fac proaste dinadins, asa de-ai dracului. Adica na, sunt in stare sa proiecteze un motor – ca e diesel, ca e benzinar de 2l – care sa reziste la cuplu mai mare, dar cand vine vorba de benzinar de 1l uita tot ce stiu si-l proiecteaza cu picioarele de nu rezista saracul motor la cuplul generat. Ca aia care proiecteaza motoare la MB, BMW sau VW sunt de fapt niste prosti care habar n-au sa proiecteze un motor.

      Hai sa-ti spun (simplist) cum se proiecteaza un subansamblu oarecare – arborele cotit, de exemplu. Hans e insarcinat sa proiecteze arborele cotit pentru noul motor de la MB. Primeste niste parametrii – cursa pistonului, numarul de cilindrii, plaja de turatii si, foarte important, cuplul dezvoltat ca sa stie cum sa dimensioneze arborele ala cotit ca sa reziste la fortele dezvoltate de motor. Pe Hans nu-l intereseaza daca motorul va avea 1, 2, 3 sau 100 de l, el a proiectat arborele cotit sa reziste la cuplul generat de motor si nu in functie de capacitatea cilindrica.

      Sau, fa un exercitiu, daca vrei – ai un motor de ~2 litri cu 4 cilindrii. Ai undeva la 60mm diametrul cilindrului si 50mm cursa pistonului (vine 500 si ceva cmc / cilindru). Micsorand doar diametrul cilindrului la 40mm obti un motor de 1 litru (~250 cmc / cilindru) pastrand absolut toate celelalte subansamble la fel (deci dimensionate sa reziste la fortele generate in motorul de 2 litri); bagi mai multa benzina / ciclu in cilindrii ca sa pastrezi si puterea si cuplul la fel. Ei, si tu zici ca motorul asta nou e mai prost, mai putin fiabil si nici nu poate sa traga la fel de tare ca si motorul de 2 litri doar pentru ca tu vezi acolo un 1l in loc de 2l.

      Si putem ajunge la un consens, uite, eu sunt deschis la idei noi, trebuie doar sa-mi dai niste exemple concrete pentru care motorul de 1l pe benzina nu e bun.

      00
    • @Sabotor
      Curba de cuplu mai abrupta are efect și asupra durabilității și asupra ținutei de drum. De aia la rolls Royce cuplul e eliberat foarte lin. De aia în anii 80 când au apărut motoarele turbo în f1 erau toți constructorii au trecut la sașiu din fibra de carbon pentru ca ala din aluminiu nu rezista șocurilor când începea sa funcționeze turbo-ul. Tranzitiile bruște de la un regim la altul afectează per ansamblu durata de viata a motorului.
      Exemple de motor de 1 l proaste: „clasicul” ford ecoboost https://zoso.ro/atat-multe-ford-focus-vanzare/
      Nici 1.0 tsi de la vw nu e prea strălucit. „Scade” consumul de benzina dar creste consumul de ulei. Coleg de-al meu are unul și în București are o medie de 13-14 după 8000 de km. Și deja i s-a aprins „check engine”. Asta la o mașină cu preț de listă de 19500 euro.
      Pe de alta parte exista și motoare mari proaste: 2.0 cdti de pe Opel insignia de exemplu. Sau bmw n47. Statistic însă un motor mai mare pus pe o mașină de 4m70 are șanse mai mici de a se strica decât un motor mai mic. Mai e un aspect legat de numărul de cilindri, motorul în 4 cilindri e mai echilibrat decât ala în 3 iar cele de 5 și 6 sunt peste alea de 4 și asta are repercusiuni asupra durabilității.
      Legat de mqb evo 2019 ne-am lămurit?

      00
    • Curba de cuplu mai abrupta are efect și asupra durabilității și asupra ținutei de drum. De aia la rolls Royce cuplul e eliberat foarte lin.

      Te faci de ras cu curba aia de cuplu mai abrupta; ti-am explicat mai sus de ce. Iar „cuplul e eliberat foarte lin” e expresie demna de „testeri” auto de care-si bate cucu’ Vali pe aici.

      Legat de mqb evo 2019 ne-am lămurit?

      Nu stiu ce mai e de lamurit, Octavia are dimensiuni de C-Klasse, deci – conform spuselor tale – face parte din clasa superioara. Sa le spuna cineva si alora de la Skoda, ca poate n-au idee ce masini fac….

      Statistic însă un motor mai mare pus pe o mașină de 4m70 are șanse mai mici de a se strica decât un motor mai mic.

      Basme transmise din mecanic in mecanic…. Ti-am dat ocazia sa explici de ce, tot ce ai reusit a fost „obez cu puta mica” si „curba de cuplu abrupta”. De parca stie metalul din piston si biela cat e diferenta de cuplu de la ciclul anterior, ca sa stie ca e nasol ca a crescut prea mult cuplul…

      00
  3. Frumos C klasse-ul dar ce naiba au toti producatorii de pun navigatia aia de parca e o tableta intr-un suport cu ventuza? E greu asa sa o integrezi in bord?

    Comentariu apreciat.310
    • Acum ca ma uit mai atent si ceasurile de bord sunt in acelasi stil, zici ca e telefonul aruncat acolo. Imbatranesc…

      Comentariu apreciat.260
    • Si totusi, asi accepta masina la un giveaway.

      318
    • Asta e trendul din pacate, fiecare vrea sa faca inovatie, pentru unii asta inseamna sa revolutioneze designul obisnuit, chiar daca nu este placut ochiului pentru noi, cei care odata cu varsta preferam sa se pastreze aspectul clasic cu care suntem obisnuiti si il consideram un standard. E motiv de mandrie si intaresete sentimentul de realizat in viata sa ai 2 ditamai tablete lipite pe bord, ceea ce vecinul cu Logan din 2006 nu are.

      130
    • o consola centrala de SUV la o masina de clasa mica e mereu o idee buna.

      55
    • Eu initial am crezut ca e pusa asa pentru a fi intr-un unghi mai usor vizibil pentru sofer. Dar asta pare dreapta. Asta e trendul. Noul design. Trebuie sa ne obisnuim.

      10
    • Designul ăla e așa de la generația anterioară. Probabil să te facă să vrei E Class sau S Class, unde arată un pic mai bine.

      12
    • 11 – s-a trezit pesedeu ca vrea educatie si cercetare? Brusc si dintr-o data? Ai dracu curve, pana acum ce-au pazit?
      13 – am citit si eu „stirea” aia si stateam si ma intrebam de unde are doamna politista de comuna bani de a5. Probabil le-au crescut salariile.

      109
    • 11. pe vremea când erau la putere nu le păsa.

    • Dada, abia acum si-au dat seama ca-s socialisti si doctrina lor zice ca tre sa tina cu pulimea.

      76
    • 11.Pnl si usr faceau exact la fel cand erau in opozitie iar cand au ajuns la putere au taiat si de la sanatate si de la educatie catu care zicea ca nu-s prioritati a si fost promovat prim ministru.

      1415
  4. Să mor io dacă înțeleg cum plm o FEMEIE găsește circumstanțe atenuante unui violator. Pur și simplu sinapsele mele se blochează la gândul ăsta.

    Comentariu apreciat.411
  5. NOU
    #57

    Unele tipe sunt uneori trecute ca fiind brunete, deși sunt clar șatene.

    Comentariu apreciat.301
  6. 3. Mare realizare a justitiei ca a suspendat-o pe panarama aia care va iesi la pensie speciala de zeci de mii de euro, se stie ca marea coalitie de dreapta nu se leaga de pensiile securistilor si magistratilor care i-au adus la putere

    Indecis. Tu ce zici?2525
  7. Tesla a facut un cacat cu ditai tableta aia in masina si acum toti producatorii se iau dupa ei.
    Nu Giani, nu vreau sa dau pe un touch screen sa schimb AC-u sau radio sau sa pornesc stergatoarele. Vreau butoane fizice, ca daca tre sa fac aia in mers o pot face „pe pipaite” fara sa-mi iau ochii de la drum.

    Comentariu apreciat.412
    • Stai sa vezi distractie cand o sa se strice tableta sau se va buli softul si va trebui sa mergi fara stergatoare,aer ….pana la service.

      245
    • Ma da’ chiar nimeni nu le-o fi zis cand au facut teste in mers ca e incomoda? Sau toata lumea ignora asta si merg pe form over function ?

      121
    • teoretic, ai collision warning, dacă ești cu ochii la butoane, te avertizează sistemul că urmează să faci poc. din față. că o iei pe altă bandă nu mereu.

    • teoretic ar trebui sa mearga cu comanda vocala, astia de pe tesla n-au integrat vreun alexa, google assistant sau siri?

      31
    • La generația actuală de C Classe nu ecranul e deranjant, ci faptul că nu e tactil. Deși butoanele sunt poziționate bine, mi-a luat ceva timp până m-am obișnuit cu ele. Dar ar fi bine să lase și butoane și ecran tactil, dar probabil că e prea scump. Vali are dreptate, sistemul e destul de bun ca să evite singur probleme de genul ăsta, presupunând că nu stai 5 minute să cauți un buton.

      22
    • Asa am impresia ca ori in facelift ori in urmatorul model vedem inapoi butoanele. Mai ales daca zboara vreo 2-3 de pe drum butonand la touchscreen.

      40
    • @Perkele Și practic comanda vocală la Mercedes funcționează foarte bine.

      30
    • @Constantin „Stai sa vezi distractie cand o sa se strice tableta sau se va buli softul si va trebui sa mergi fara stergatoare,aer ….pana la service.”- daca ai bani de Mercedes, si aici vorbim de 40.000+, ai bani si de o platforma de trimis masina in service.

      39
    • Dupa ce ne-au furat placerea de a mesteca in cutia de viteze acum ne fura si placerea de a roti sau butona caldura. Ce oameni.

      124
    • „daca ai bani de Mercedes, si aici vorbim de 40.000+, ai bani si de o platforma de trimis masina in service”
      Hahahahaahahahahahaaaa haha!

      81
    • @AndreiofB compari mere cu pere.
      In cazul cutiei automate e o tehnologie care iti usureaza viata.
      In cazul butoane vs touch in multe cazuri e mai enervant pe touch. Incearca in orice aplicatie pe telefon sa setezi un „knob” la ce valoare vrei, sau si un slider. In cazurile astea butoanele zici inca sunt mai bune.
      Cat despre comenzi vocale… lol. Siri si Alexa au in spate cele mai mari companii de tech si ditai clusterele de AI ca sa proceseze ce zici si tot dau rateuri, dar un asistent vocal self contained intr-o masina o sa mearga mai bine. Also vreau sa tau temperatura/volumu 1-2 clickuri mai tare/incet, nu ma intereseaza la ce valoare si la ce valoare ajunge.
      Exista o arta ezoterica numita usability, pare ca se cam pierde.

      91
    • Si lumea se întreaba de ce Dacia e asa de populara … pai poate pentru ca nu are porcarii touch

      61
    • La generația actuală de C Classe nu ecranul e deranjant, ci faptul că nu e tactil.

      Fara sa te cunosc, cred ca pot sa afirm cu maxima siguranta ca nu gresesc ca tu nu prea conduci. Pentru ca orice om ce conduce cat de cat apreciaza controalele fizice si nu porcariile touch cand – de exemplu – trebuie sa schimve volumul la muzica sau temperatura in masina.

      31
  8. 3. Exista panouri solare albe (ex. ISSOL din Elvetia – 90w/m2 conform producatorului). Albedo ridicat, incalzire redusa, ar rezolva toata problema. Iar la problema descrisa, daca toata Sahara acopera de 4 ori consumul planetei, 25% ar fi ok pentru necesarul de consum actual si ar ramane in limite de toleranta cf modelului din studiu. Incalzirea panourilor (excesul termic) se poate folosi pt alimentarea unor motoare Stirling. Solutii exista mereu, trebuie doar sa vrei sa le gasesti si sa stii unde sa cauti.

    152
    • Problema cu productia in Sahara e ca nu se poate transporta energia obtinuta. Citit mai sus prostii ca „cabluri cat mana”, dar transportul energiei se face cu pierderi, iar la distante de cateva mii de km poti sa ajungi la 80-90% pierderi, deci nu prea e fezabil. Cand o sa consume zona din jurul Saharei suficient current… poate o sa merite productia aia, pana atunci cei mai mari consumatori sunt departe de Sahara.
      Solutii sunt, dar problema e eficienta, costul etc. Cam tot ce e fezabil economic se foloseste. Ce nu e fezabil economic, dar poate sa devina daca se investeste masiv(investitii de stat) – se face deja.

      00
  9. Noul Mercedes C-Klasse

    Asta da stire!
    Chiar ma gandeam sa-mi schimb loganul din 2004 si nu stiam ce sa aleg.

    122

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.