Piața second hand pentru Tesla

Mă gândesc la o chestie apropo de Tesla. Fiind un producător relativ nou, au avut parte de multe probleme minore în procesul de fabricație. Și fiind un producător premium, și-a permis recall-uri de fiecare dată când au fost probleme care puneau în pericol viața.

Sigur, e mișto când poți vedea exact ce piesă e problematică sau poți avea mai puține probleme, pentru că sunt mai puține piese, dar, inevitabil, și mașinile astea îmbătrânesc. Mă uitam pe Mobile.de și sunt acolo Model S cu 200.000km pe care nu le vrea nimeni.

Și la un moment dat, Tesla s-a uitat la ceilalți. Unde se duc mașinile premium cu mulți kilometri, pe care vesticii nu și le doresc? OK, hai să începem să deschidem reprezentanțe în Est, Budapesta, București, Sofia, că asta e viața, ca vesticii să își cumpere mașini noi trebuie să scape de alea vechi. Și nu vom vinde prea multe mașini noi în Est, dar vom face service pentru alea aduse din Vest.

Și aici apare problema. Dat fiind că e intens computerizată, Tesla are nevoie de câteva schimbări.

Una din ele e să poată fi reparată de orice service. Să poată nea Fane, care are diplomă de electronist și care lucrează de pe vremea când televizoarele aveau lămpi, să repare Tesle. De asemenea, schema aia cu “piesele sunt disponibile doar la service-ul oficial” nu funcționează în Est.

A doua este să permită tweak-uri. Toți instalatorii de Windowsuri pe 50 lei abia așteaptă. Ia zis, bos, bag Tesla Tweaker pe ea, ce ai nevoie? Să nu mai dea semnal ea aiurea, că te faci de râs la tovarăși? Să îi dau 100.000km înapoi? Să arate că are 700CP, chiar dacă n-are? Curăță-mi regiștrii, frățioare, că simt că nu mai trage de la o vreme. Și bagă-mi și mie ăla de condus singur, să nu dau 700€ la hoții ăia de la reprezentanță.

ps: voi credeați că degeaba am învățat eu să sudez?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. Si GePeLeu frate, sa poti sa pui GPL pe ea ca curentul e scump si nu prea ai unde sa o incarci…

    00
  2. Vând Tesla. Folosită de bunicul intensiv, in ultimii 5 ani , doar vara la coasă. Ușor de întreținut!

    00
    • Bateria se poate recicla bine merci dupa ce isi pierde autonomia. O dai jos. O desfaci pe module de 10KW (10 bucati) si le vinzi pe post de acumulatori pt UPS (casa nu calculator).

      00
    • As vrea sa stiu si eu. De la cei 8 :) de ce mi-am luat minus? Nu credeti ca se poate? Credeti ca nu mai duce bateria dupa ce e handralita in masina?

      Am argumente pt astea 2. Sau puteti sa cautati singuri pe „Gogu”.

      10Kw legati la un panou solar plus invertor plus BMS si 9 luni pe an nu mai consumi curent de la retea. Ziua mergi pe panou, seara tragi din ce a acumulat bateria ziua de la panou. Iarna ricius. Tragi din retea.

      Intr-adevar acum investitia nu se amortizeaza nici in 100 de ani, dar peste 8 ani vor fi o multime de baterii tesla de vanzare pe OLX :)).

      00
    • @IonutO, nu ti-am dat minus dar ar trebui sa-ti fie evident: peste 8 ani toate acele baterii de vanzare vor avea capacitate de stocare <30%, asa ca visele tale de upcycling sunt inutile. 1-2kWh nu-ti ajung pentru mare lucru, nici peste noapte.

      In plus, capacitatea va tot scadea, rapid, pana la 0%. Iar noi, ca omenire, nu suntem in stare sa reciclam eficient sticla, metal si plastice; sa vezi ce problema va fi cu litiul din baterii!

      00
    • @IonutO KW masoara puterea, KWh masoara capacitatea.
      @Vlad daca te uiti pe statistici, dupa 8 ani bateriile Tesla pierd maxim 20% din capacitate, adica ramai cu minim 80%

      00
  3. Adică sa importam cazane „eco”. Mașina eco va avea debutul vieții în vest dar bateria va trebui ecologizata în tarile sărace. Mișto idee

    00
  4. Apropo de povesti din cripta CASCO referitor la piesele de Tesla. Asta acum 2 ani. O Tesla busita din spate, s-a rupt o bucata esențială de aluminiu/ceva material exotic la portbagaj. întreabă ăștia de piesa, nu v-o aducem, se montează doar în service specializat Tesla. Pai nu exista aici. Don’t care, nu v-o dam. Așa ca s-au apucat și au sudat piesa respectiva, originala era 1500$, sudura i-a costat 1000$ ca era cu lacrimi de virgina or smth…

    00
    • Vezi daca nu stii cum e cu sudura? Nu se poate suda orice in primul rand. Sincer – ma mir ca au reusit sa sudeze piesa respectiv… daca zici ca era material exotic. Cred ca era totusi un aliaj sudabil de aluminiu daca au reusit – dar n-a fost simplu… nu-i o balama la poarta s-o mai sudezi o data daca se rupe…

      00
  5. Eu am tot urmarit canalul de pe youtube al lui RichRebuilds.
    Ce am vazut e si cu bune si cu rele.
    Exista piese aftermarket si la Tesla ( Ex: filtrul de polen, placute de frana mai bune pentru ca alea originale ruginesc)
    Nu poti cumpara piese pentru Tesla decat din dezmembrari. Tesla nu vinde piese, ei iti repara masina in reprezentanta proprie.
    Daca ai masina care a avut dauna si-ai reparat-o tu cum crezi, e posibil sa iti dezactiveze Tesla functia de supercharging asa cum doresc ei si n-ai ce sa le faci. De asemenea si alte funcii le pot dezactiva ei dupa bunul plac, unele afectand valoarea masinii de fapt.
    Se dau si se vor da multe tepe si cu Tesla, nu doar la noi ci in orice tara.

    00
    • unele chestii care le face Tesla in State sunt interzise in Europa. Si RichRebuilds trebuie luat cu putina sare… nu ca n-ar avea dreptate dar ii mai place sa le si infloreasca

      00
    • a aparut primul cu „placutele de frane ruginesc de la hotii astia de la reprezentanta”

      00
    • Deci Tesla e un fel de Apple pe piata auto. Nu, multumesc, raman la Android si daca va veni vremea sa cumpar o masina electrica, va fi cu siguranta de la un producator european.

      00
    • Ia vezi ba aici, inainte sa mananci rahat. Ai si video in care explica de ce ruginesc, cum sunt construite placutele si care e solutia.
      http://www.safebraking.com/rich-rebuilds-discusses-ev-brake-pads/

      00
    • Aia cu dezactivarea supercharginului o înțeleg perfect.

      Orice Tesla care ia foc apare în absolut toate știrile posibile și neposibile, chiar dacă în spatele ei ard 100 de mașini convenționale.

      Și atunci e normal să dezactiveze funcția dacă gigel și-a reparat Tesla ca Becali maybach-ul cu ranga.

      Că până apuci tu să zici ce-a fost acolo, știrile senzaționale te-au făcut.

      Ca și știrile alea în care Tesla autopilot intră într-un tir. Până să dezmintă Tesla că șoferul a fost avertizat, sau că poate nici nu era activat autopilot-ul și n-are nici o legătură, știrea a circulat, iar dezmințirea nu vinde click-uri așa că o ignoră.

      La fel și Apple, repari telefonul la ceva meșter din ăsta, totul e ok, după un timp îți ia foc în buzunar, pac se umplu știrile că telefoanele Apple iau foc în buzunar. Pentru că pe știriști nu-i interesează detaliile, îi interesează doar titlul bombastic.

      Și nu, nu zic că au ei ceva cu Tesla sau Apple sau oricare altul, zic doar că știrile senzaționale vând și n-ai ce-i face, te protejezi cum poți.

      00
    • >>Și atunci e normal să dezactiveze

      NU e deloc normal. De fapt, e cat se poate de departe de normal.
      Pretextul cu reparatiile facute de service independent sau diy e doar pretext, daca ai facut ceva la instalatie ia foc si fara supercharging. Bine, de fapt ei nu dezactiveaza nimic la masina, doar blocheaza accesul in reteaua lor de superchargere, e dreptul lor dar normal nu e.

      Si mai e si aspectul pe care multi nu-l cunosc: software-ul nu iti apartine cum iti apartine fiecare surub si piulita, dar chestia asta nu prea e spusa clar si direct cand cumperi masina.

      00
    • Ba e perfect normal. E vorba de răspundere.

      Dacă se întâmplă ceva cu acel supercharger pentru că nea gigi și-a schimbat pe acolo la un băiat că știe el mai bine ca Tesla cine plătește?

      De asta e vorba. Mai ales în SUA unde dacă se întâmpla ceva poți fi dat in judecată imediat.

      Vorbești folosind exemple ideale, presupunând că toți ar merge la ateliere de reparații care se pricep, și nu ar face fiecare unde apucă.

      Ieri citeam le un forum de unu că el a pus nu știu unde la mașinâ in loc de siguranță de 4 amp, a pus de 6 că aia de 4 se tot ardea. Că știe el că e bine, că doar el o fi proiectat mașina evident :))

      Acuma imaginează-ți scenariul ăsta la o mașină ca Tesla care e complet nouă pe piață și producătorii cu bugete de miliarde se chinuie să o copieze și tu crezi că oricine se va pricepe să o repare doar așa că se uită la ea.

      Repet, e vorba de cine își asumă răspunderea când lucrurile merg prost, nu de cazurile ideale la care sperăm.

      00
    • @manu144x

      Sa faca academie atunci. Sa poti, ca mecanic sa urmezi cursul si sa fii certificat. Nu sistemul asta, daca nu vii la noi si punem noi piesa, fiind extrem de limitat ca numar de locuri si distanta.

      00
    • Da’ de ce ar trebui sa faca academie si mai stiu eu cate? Adica cine spune ce e normal si ce nu e normal? Noi astia care ne dam cu parerea aici? Nu ne place cum se pune problema nu mai cumparam. Dar stai, oricum nu cumparam niciunul ;)

      00
    • Chestia cu software/hardware la masini s-a jucat mai inainte la tractoare. John Deere facea in state mizerii cu service-ul la tractoare – mizerii de tipul „nu-ti faci update la ultima varianta de firmware, nu-ti mai merge tractorul” si asta se intampla inainte de arat/semanat, recoltat, etc, iar update-ul se facea contra-cost – un mizilic de 899USD. A iesit scandal mare si nu stiu unde s-a mai ajuns legal, dar stiu ca a aparut o intreaga tagma de hackeri de tractoare, care faceau „jailbreak” la utilaje.

      00
    • @Dragos

      Ce a făcut John Deere acolo e clar abuz de putere, e total altceva. Ești OBLIGAT să faci update pe bani altfel nu mai merge un produs pe care ai dat banii, aia e altceva.

      Trebuie găsit un echilibru aici și o legislație clară, absolut corect.

      Ideea cu autorizarea de mecanici pentru ele de exemplu e bună și normală, tu ca mecanic/electrician plătești ca să te specializezi/autorizezi pe Tesla. În banii ăia primești acces la tot ce trebuie, și dacă faci o boacănă ți se poate imputa. Așa se practică la toate mărcile, reprezentanțele sunt obligate să-și trimită mecanicii la specializări (pe care tot ele le plătesc) și plătesc o anumită sumă anual drept asigurare, exclusivitate geografică și alte chestii. Nu e nimic nou, se practică de 100 de ani.

      Într-un fel, aici ne-a adus și presa asta disperată de scandal și audiență, orice corporație acuma ia 1 milion de măsuri tâmpite să se protejeze de o potențială reclamă negativă pentru că toate-s listate la bursă, și bursa reacționează la știri negative despre produsul tău. Degeaba nu e adevărat, dacă știrea are tracțiune și acțiunile au scăzut, asta e.

      Doar ca fapt divers, cu cât scad acțiunile Tesla când apare la știri câte una că ia foc sau că face accident? Așa poate înțelegem un pic obsesia asta de a nu le repara orice gigel cu elevator și aparat de măsură.

      00
  6. Eu cred ca vor fi ceva probleme legate de acumulatori. O masina veche de 5 ani nu mai are aceeasi autonomie, iar sa pui unii noi probabil ridica costul la un SH cu 7-8.000. Nu mai zic de statiile de reincarcare. Trebuie sa fie ceva mai multe.

    00
    • Acum citeava luni in urma era un articol in Canada despre un individ care a luat un Nissan Leaf SH si cind au trebuit schimbata bateria aflat ca pentru masina lui de 7 ani : 1) bateria nu era acoperita de garantie, 2) reprezentanta nu vinde bateri si 3) costul schimbarii ei este de 15000$.

      00
  7. Le duceți la Arthur Tussik și le repară el orice ar avea …

    00
  8. Principala problema la Tesla cu multi km nu este ca are multi km si necesita reparatii (ca aia ar fi simplu la cate piese are comparativ cu cele termice), ci bateriile.
    Nu prea se risca nici dracu sa cumpere o masina cu atatea cicluri de incarcare-descarcare, iar sa schimbi bateriile la o asemenea masina inseamna apoape cat ai dat pe ea SH.

    00
    • nu e vorba de asta atunci cand masinile se cumpara pentru status.
      adica altfel o combini pe Maricica de la 4 cand ai in fata blocului o Tesla d-asta care merge la culoare cu ultimul iphone. si parca si Maricica pune altfel de pasiune cand o-nghesui pe bancheta din spate, practic iti intra chilotii-n fund.
      ca beemveu are si Gica de la parter, da-i arata ea lui ca nu e ca celelalte…

      00
  9. Macar o lița mai groasa sa poti sa pui ca-i sar sigurantele cand te iei cu BMW ursulet la semafaor

    00
  10. Cat timp nu exista service specializat in tara nu se merita sa-ti cumperi Tesla. Caz concret, un prieten si-a luat o Tesla, a venit cu ea in tara si a lovit-o. Se intampla, nu-i bai, ai CASCO, o repari. Doar ca n-a fost chiar asa simplu. In Romania nu ai unde sa o repari si afara cu toate restrictiile de calatorie, c`arantina si intr-o parte si in cealalta nu vroia nimeni sa o transporte pe platforma.

    00
    • circula platformele intre Romania si restul europei la greu si pe vremruile astea doar ca au adaptat preturile adica un 50% in plus fata de tariful normal.

      00
  11. In state Tesla sunt recunoscuti ca luptand impotriva miscarii „Right to repair”. Daca iti repari masina la service-ul lui Nea Gica iti taie accesul la SuperChargere.

    00
    • Si care e tragedia cu taiatul accesului la Supercharge? Oricum nu este gratis decat pentru primele masini fabricate si oricum nu face bine bateriei sa fie incarcata prea des la amperaj mare

      00
    • @eratostene: infrastructura de Superchargers si posibilitatea de a o incarca foarte rapid sunt unele dintre atuurile brandului. Pentru ca iti scurteaza timpul petrecut pe drum, pentru ca ai curaj sa te bagi la drumuri mai lungi etc.

      00
    • „am eu un baiat…”

      00
    • Astia care sunt impotriva right to repair merita sa isi prinda puța in fermoarul de la pantaloni de fiecare dată când fac piși.
      Si daca sunt femei, sa ramana cu mult rahat sub unghii de fiecare data cand se sterg la fund.

      00
  12. nem, zici prostii. eu le-as lasa ca apple sa tina sub control partea de client service.

    Oricum nu iti trebuie nici pe departe atatea service-uri cat ai acum ca sunt incomparabil mai simple fata de un x5 3l nou. Sa tina controlul pe ele.

    In alta ordine de idei Ionique 5 arata damn fine, si se incarca full in 18 min, stia apple ce stia cand au cautat sa lucreze cu hyundai.

    00
  13. Daca se poate la Apple sa te jupoaie de ce sa nu se poata la unul si mai fasnet? Altfel lumea continua sa stea cu capul in nisip, modelul actual de baterii/incarcare nu are nici o sansa sa fie extins la scara larga 30-40% din parcul auto mondial dar e frumos sa pui o frunza verde, un norisor alb dragut, o linie blue si sa spui ca lupti impotriva poluarii.

    00
    • Si cireasa de pe tort, mai cumperi si Bitcoin de 1,5 mld dolari, stiut fiind faptul ca minarea de Bitcoin nici nu consuma multa energie majoritar provenita din arderea carbunelui :D Ca idee o tranzactie cu Bitcoin consuma o energie de 3 ori mai mare decat 100k tranzactii cu cardul.

      00
  14. Eu de-abia astept sa vad blocurile din Berceni cu prelungitoare atarnate de la etajul 7 sau cum se iau bizonii la bataie pe cele trei chargere din parcare de la Kaufland.

    Bonus, Tesle cu rotile in sus pe timp de iarna ca e scump cauciucul de calitate si cand ai niste sute de NM de pus pe asfalt inghetat….

    00
    • Stai liniștit, exista deja, și nu în Berceni ci în Unirii, la blocurile dintre Splai și Mărășești, era un cablu care cobora din cer ( minim etaj 5 ) și era înfipt într-un Leaf.
      Ploua.

      00
    • mai degrabă cred că o să începem să vedem prelungitoare de la stâlpul de iluminat de alături din parcare…

      În Mun. Constanța cei de la primărie au montat foarte cool noii stâlpi de iluminat LED… aproape fiecare stâlp are câte una sau două prize IP67 libere sus, cam la 3…4 m înălțime, la baza „gâtului” lămpii de iluminat.
      Prizele astea de obicei sunt folosite iarna când montează instalațiile de iluminat pe toată strada… dar când dau jos instalațiile de iluminat prizele respective rămân funcționale.

      00
  15. pe la inceputuri inginerii de la Tesla remediau unele probleme aparute la masini conectandu-se noaptea, cand proprietarul dormea.

    00
    • Pai îți dai seama ce fain ar fi sa mergi dimineața si sa pornești mașina si sa îți zica ca la Windows, Applying updates please wait…

      00
  16. E greu macar sa ascunzi masina pe network ca Tesla HQ sa nu vada masina fiind pusa in service mode de catre altcineva decat un service autorizat, altfel HQ ii da brick la masina :)

    00
  17. Intr-un univers paralel PS-ul ar fi fost:
    voi credeați că degeaba am învățat eu să suedez?

    00
  18. Peste cativa ani vor incepe si producatorii after market sa faca piese mai multe pentru tesla. momentan sunt putine vanzari in comparatie cu alte marci si nu merita.

    Electricienii deja sunt la mare cautare si probabil o sa fie o meserie de top in viitor (it’sti fiti pe faza). Ca pana acum multi ar fi vrut sa fie mecanici, dar te gandeai ca stai cu mainile murdare all day, munca grea, bla bla, dar electricienii nu au problema asta, e o meserie curata si banoasa.

    00
    • Electricienii clar, dar să vezi iar nervi când IT-iștii auto vor fi la mare căutare.

      Toate mașinile din ziua de azi au zeci de calculatoare ce comunică între ele, și la reprezentanțe acum singura modalitate de reparare e că ți-l înlocuiește cu totul pe mii de euro.

      Azi mai merge cu merge dar pe viitor când sistemele vor fi mai interconectate (pentru self-driving sau alte chestii) o să fie nevoie de IT-ist care să știe ce rulează acolo, ce comunică, ce înseamnă datele alea, sunt anomalii sau nu, e din soft, e din hardware sau e doar eroare de comunicație?

      De curiozitate când mi-am luat o mașină hibrid mi-am luat și interfața proprietară de diagnoză pentru ea, să studiez cum funcționează.

      Când am văzut ce e acolo (mai ales că și înțeleg) pot zi ce 100% că viitorul ăla e, oameni care să știe să facă debug la așa ceva o să facă bani grei, grei de tot. Și hardware, și software.

      00
    • Porsche Taycan are 90 de ECU. Bine, unele sunt simplute: deschizi usa, se aprinde becul.

      Cat despre debug(soft si hard), nu ma pronunt.
      Masina electrica si full autonoma are vreo 30 de milioane de linii de cod. Mai mult ca un Windows, mai mult ca un avion de vanatoare.
      E ok daca vrei sa crackuiesti anumite ECU si sa vinzi tot spectrul de optiuni. Dar mai e o smecherie: OTA – over the air update. Producatorul de masini va verifica tot timpul ce soft ai si abia apoi va face update.

      Debug hard? Adica sa bage labutza nea Fane in business-ul producatorilor de masini?
      Nu stiu cat stiti, dar piesele aftermarket sunt intre 5 – 10 ori mai scumpe ca piesele de serie.
      Marjele de profit sunt senzatie.
      Pe partea tehnica sunt probleme ca la unele PCB este interzisa reparatia. Faci o mica reparatie. Schimbi o rezistenta sau o bobina, ca nu e mare lucru, si dupa aceea face accident soferul si sunt victime.
      Cine e de vina?

      Da, inginerii de soft sau inginerii electronisti pentru servisare vor fi la mare cautare in piata, dar doar autorizati de producatorii de masini.
      PS nu toate ECU sunt produse de producatorii de masini, marea lor majoritate sunt produse de terti. Ca sa fie treaba si mai complicata.

      00
    • „Calculatoarele” de pe masina nu se repara, se inlocuiesc cu totul. Sa zicem ca mai schimbi un tranzistor sau o dioda, daca reusesti sa o identifici, sa o dezlipesti si nu e acoperita cu lac. Si la chestii simple, gen un calculator pentru becuri, usi, etc.

      Dar un BMS de baterie, niciodata, mai ales ca bateriile au si racire si incalzire cu lichid. Complexitatea e ca a unei placi de baza de laptop.

      Partea buna e ca au inceput sa apara la dezmembrari module de baterii LI-ION, care sunt foarte bune pentru sistemele solare.

      00
    • NOU
      #58

      Cele mai frecvente defecte ale componentelor/placilor electronice ale masinilor sunt lipiturile.
      Pe de o parte, vibratiile masinii se resimt.
      Pe de alta parte, ue(sa-i dam m*e) a impus sa se foloseasca fludor „eco” – de aici un lant intreg de probleme pentru ca intr-adevar „nu se mai fac ca pe vremuri” .

      @Costi ecu tesla il repara romanasii nostri inlocuind memoria, ca dobi tesla scriu loguri pana o omoara. Asta e next level de planned obsolescence.

      00
    • @Necris

      Ai nimerit bine, aici se reduce 90% din discuție, oricât ar arde-o hipsterește mulți care vorbesc doar teorii frumoase care sună frumos când nu sunt banii tăi la mijloc:

      Când se întâmplă ceva, cine e de vină?

      00
  19. Din ce am auzit Tesla vrea sa faca in viitor doar leasing operational si dupa x ani sa le distruga.

    00
  20. E un tip pe youtube care de ani de zile repara tesla neoficial bineînțeles. Știu ca se judeca cu tesla pt dreptul de a le repara, cred ca la fel ca tipul cu iPhone (alt canal pe youtube și la asta).
    Tesla le poate dezactiva din sistem și nu mai ai ce sa le faci, rămâi fără net la ele :)

    00
  21. Vând urgent Tesla cu Jailbreak !

    00
  22. ps: voi credeați că degeaba am învățat eu să sudez?

    deci o sa sudezi Tesle?

    00
    • Deocamdată doar tesle.
      PS. Tesla e sculă aia veche de pe vremea lui bunicu, o sculă foarte bună la casa omu, de altfel.

      00
  23. Daca nu-i cu suparare, am eu un prieten pe care putem sa-l intrebam: https://www.facebook.com/events/2779838062270496/

    00
  24. Articol sponsorizat de un anumit influensăr?

    00
  25. Problema la o Tesla veche e mai complexă.
    Bateriile sunt făcute de Panasonic, sunt învelite într-un gel pentru thermal control, degradarea nu e așa rapida că la Leaf. Nissan sunt jegoși la faza asta, și nu stiu de ce lumea mai cumpără mașina, au fost revoluționari într-o vreme, dar au continuat cu aceleași probleme în loc să le repare.
    Repararea fizica după un accident, mașini similare puține mai ales model S deci dezmembrazi aproape 0 șanse, aftermarket nu au vândut destule să merite, singura opțiune să suni la Tesla, care fel că Windows pot spune că nu mai oferă suport pentru mașina respectivă.
    Reparații de tip software în care dezactivezi anumite funcții sau sisteme, nu se pot face de Gigel, așa că normal că mașîna să valoreze aproape de nimic că e mai scump să o reciclezi.
    Țoată electronica care e făcută pentru temperaturi extreme, dar nu e făcută să tină la infinit, vedem mașini care au ieșit din garanție că nu au probleme cu geamurile sau alte chestii minore.

    00
  26. Dacă Tesla-i mașină premium, înseamnă că Dacia 1300 din 1982 e hypercar. 🤣🤣🤣🤣🤣
    Bine, cineva trebuie să fie prost de tot sau drogat să dea banii p-o Tesla.
    O fi viitorul electric, dar nu va fi Tesla. Tesla vinde căcat ambalat frumos la suprapreț.

    01
    • dacă zici tu că nu e premium, e clar.

    • @Vali: dacă o mașină e făcută cu 3 lei și vândută la fraieri cu $1000 nu înseamnă că-i premium.

      00
    • boss uita-te la model s, nu la model 3.. plm ce oameni
      la suprapret poate sunt doar partile software desi primesti constant update-uri dar ia arata-mi mie o electrica care sa fie la fel de buna la performante in pret de vreo 35k?
      e drept eu afara de chestiile software si power/range to price ratio nu vad nimic wow la tesla de fapt e chiar un pic pe langa competitie dar avand astea 3 isi bate competitia cel putin momentan

      00
    • @John Temple, mane tu iti dai seama cum ai sunat cu al 2-lea comentariu?
      cam cum s-ar comporta unul cu un copil de gradinita.. plm vrei sa te ia lumea in serios?

      00
  27. Foarte afevarata informatia din articol si se aplica si la alte electrice sau hibride. Lumea ezita sa le cunpere second. Mie person imi place mult Tesla. Recent mi-am cumparat masina noua. As fi ales Tesla dar fara serviceuri, fara infrastuctura de incarcare nu pot cumpara. Asa ca am ales o benzinara obisnuita, model care se face de vreo 18 ani si au avut timp sa o tot imbunatateasca. Nici macar hybrida nu am luat-o ca se mirau aia la reprezentanta. Nu regret decizia vazand ca Hyundai recheama toate hibridele Kona in service. Daca locuiam in vestul europei poate cumparam Tesla.

    00
    • Gresesti partial. La masini hibride precum Toyota iti poti schimba elementele individuale din baterie cu putini bani si ai masina noua. Majoritatea au cutii CvT usor de reconditionat si cu o investitie de 1000 de euro ai o masina excelenta pt mult timp fara dureri de cap cu dpf, turbina, actuator etc. Sunt Toyote si Lexus uri cu 350 400 mii km care merg bine merci. Important e sa duci masina la o diagnoza a sistemului inainte de achizitie. Stiu cazuri unde inlocuirea unui element sau doua din baterie la Toyota (Costa 250 ron unul) a readus capacitatea bateriei la 95 98 %. In Brasov e un service renumit pt reconditionare masinilor hibride.

      00
    • E atat de renumit incat aduce masini hybride si au facut unii poze „peste gard” cand sudau un prius din 2 bucati

      00
  28. da, ar putea da free to tweak dupa iesirea din garantie sau aia 8 ani, plm..
    oricum eu nu vad tesla ieftine sh. 30k pt o masina veche nu e ieftin, da, pretul de vanzare probabil a fost cam 100k dar ala e un pret supraevaluat ca la supercars

    00
  29. „Și bagă-mi și mie ăla de condus singur, să nu dau 700€ la hoții ăia de la reprezentanță”

    era 7k acum e 10k reprezentanța

    00
  30. Era un tip, care își repară Tesla, singur. A arătat faptul că a ieșit mult mai ieftin, pentru niște nimicuri, relativ, dar care te usturau la service:

    00
  31. Aici este vorba despre tipul, care își repară singur Tesla. A comparat mașina cu niste piese Lego:
    https://youtu.be/iR4CFiuR3tQ

    00
  32. Tesla fara suport e ca si Huawei fara servicile google.

    00
  33. Ca la orice masina SH, achizitia are un risc care poate fi gestionat cu o documentare prealabila si o diagnoza. Multi proprietari din Occident vad masini vechi pentru ca si au cumparat noul model de la Tesla sau au facut upgrade. Riscurile sunt bateria cum s a spus aici (cate cicluri de incarcare si ce tip de incarcare s a facut pt ca incarcarea rapida sau la max capacitate uzeaza bateria prematur). As adauga la riscuri si calitatea slaba a asamblarii sunt multe cazuri de apa infiltrata pe la hayon / portbagaj si bateria si apa nu se inteleg. Coroziunea pe termen lung e alta necunoscuta la Tesla. Poti sa ai masina noua cu o investitie de cateva mii de euro intr o baterie noua sau reconditionata si un set de placute de frana, dar fara servicii si updates de la Tesla esti pierdut. Deci vad potential mare pt un „service” autorizat Tesla. De altfel importatorul local Tesla va avea si mecanici specialisti pt servisare sa traiasca si din asta, nu doar din vanzari. Producatorii de automobile se tem de ciclurile mai lungi se viata ale masinii electrice. Daca la 5 ani in loc sa investesti 50 k eur intr o masina noua, schimbi bateria actualei cu 5000 eur plus anvelope, placute etc you re good to go si tragi de ea inca 5 ani. Deci ei, producatorii si importatorii cu reteaua lor de service mai ciugulesc la updates si OTA updates daca e cazul si atat. Vor sari romanii la Tesla SH? Oh yeah…

    00
    • Ca se stie ca un om care da 100.000 euro pe o masina noua , ii schimba bateria la 5 ani si mai trave de ea inca 5. Asa gandesc bogatii.

      00
    • Vorbeam de SH. Explicam faptul ca aia „bogati” isi fac upgrade sau iau una noua. Si nu vorbeam exclusiv de masini de 100 k eur. Keep up Robertinho or try.. Da ai sarit repede ca jegus maximus fara sa citesti

      00
  34. Tesla in Romania iti iei doar din prostie sau mandrie. Altefel nu are niciun sens economic. Daca vrei neaparat EV, sunt deja optiuni de la marcile clasice, care au retea de service si garantie pusa la punct. Hyundai, Kia, Renault, etc

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.