Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Titlu mai corect pt articolul ala: Angajatii sunt epuizati, sefii stiu asta, CEO stiu asta doar ca trebuie sa mentina profitul pt actionari.

    00
  2. Apropo de faza aia cu facultățile, mă uitam că anul acesta au fost 130.000 care s-au prezentat la simularea de la Bac. Să zicem că ajung la Bac 120.000. Promovabilitate 70%, asta înseamnă undeva la maxim 80.000 potențiali studenți. Din ăștia probabil maxim jumătate se vor duce la o facultate. Hai să zicem 50.000. 15.000 la București, 5.000 la Cluj, 5.000 la Timișoara, 5000 la Iași, restul răspândiți pe la celelalte din țară – Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș, Galați, Suceava… Cifrele astea înmulțite cu 5 sau 6 arată o situație nasoală. 90.000 studenți maxim în București unde erau peste 400.000 la un moment dat…

    00
    • Din aia 80.000 se vor duce la facultate cel putin 75.000

      00
    • Peste 4 ani, din aia 75 000, 70 000 vor pleca la abatoare in Germania, pa camioane in Anglia, la capsuni in Spania si badante in Italia.

      00
    • Doar ca, deobicei sunt minim 3 ani de facultate. Plus vreo 2 de master. Plus unele facultati de 4-5 ani.

      00
    • @Alex, de ai am zis înmulțit cu 5 sau 6.
      @F. Nu se mai duc. Unii nu au bani, pe unii nu-i duce oricum capul, alții se descurcă…
      În momentul de față, majoritatea celor din orașe mici fac facultate ca să se angajeze la stat în orașul lor, și atunci se duc la facultăți din orașele mici din apropiere (Suceava, Bacău, Galați, Brașov, Oradea, Craiova, Ploiești, Târgu Mureș, Constanța) și la final vin acasă. Vârfurile merg în orașele mari și visează la multinaționale și, de regulă, rămân acolo.
      @Martha Logu
      În momentul de față nu cred că „plecatul” afară mai e o tentație. Diferența de câștig nu mai este așa de mare și vorbim de generații care nu excelează la capitolul chef de muncă și disponibilitate prea mare la disconfort – gen stat câte 7 într-o cameră și muncit 12 ore pe zi pentru un câștig „net” de 300€ (că din ăia 1000€ probabil nici cu atâta nu rămân). Mult mai rentabil să te angajezi casier la Lidl pe 500€+bonuri de masă și să stai la mami acasă și din salariu să faci vacanțe în Grecia și city breakuri în Europa ;)

      00
    • Si ei vor suport la un moment dat ( ca cel mai educat segment) sistemul de pensii….

      00
    • @Cristian Banu
      Mananci cacat, ca de obicei. In 2019 au fost 400000 de studenti in toata tara, asa ca nu stiu de unde visai tu 400000 in Bucuresti la un moment dat. Pe bune, 400000 inseamna un sfert din populatia Bucurestiului, e ridicol sa nu-ti dai seama ca 400000 de studenti e o cifra absurda. De fapt, cu o minima documentare pe internet, aflam ca:

      Cele mai mari centre universitare sunt București (172.038 studenți), Cluj-Napoca (67,262 studenți), Iași (53,174 studenți) și Timișoara (49,776 studenți).

      Serios ma – 400.000? – Cum sa ai pretentia sa fii luat in serios in timp ce nu-ti dai seama de ridicolul cifrei asteia?

      00
    • @Sabotor, tu ai impresia că lumea a început ieri? Câți studenți erau în toată țara în 2008? Din care câți în București? Pe bune, tu chiar ești prost sau te prefaci?
      https://cursdeguvernare.ro/numarul-studentilor-dublu-fata-de-cel-din-1990-si-la-jumatate-fata-de-cel-din-2007-de-ce.html

      00
    • @Cristian Banu
      Oh, vai, hai sa facem cherry picking la un an in care a fost o situatie anormala (ca in afra de varful ala, numarul studentilor s-a mentinut in jurul aceluiasi numar – undeva la 400000), cu multi studenti, si sa comentam ca e situatie trista la o stire despre facultatile inchise din cauza coronavirusului.

      Si uite, daca ai avea un pic de bun simt, te-ai uita pe graficele din linkul PUS DE TINE si ai vedea acolo (sau mai detaliat aici sau aici) exact ce spun eu – o situatie anormala in 3 ani, cu varf in 2007, in rest un numar de studenti pe la 400k. Dar nu, tu alegi sa te umpli de ridicol, ca vai, situatie nasoala, ca-s prea putini studenti doar pentru ca acum 15 ani a fost o anomalie. Si cica eu sunt ala prost? Babaiete, furi curent grav.

      00
    • Apropo, uite aici un grafic misto care explica ce s-a intamplat cu studentii din Romania – practic a fost o explozie de facultati private; orice lache pe care nu-l ducea capul sa ia un examen ca sa intre la o facultate a sarit cu banu’ la una privata si gata, a ajuns „student”; aveam productie record de studenti la hectar. Dar situatia aia absurda a durat doar cativa ani (sa zicem 2005-2009) pana s-au prins si „studentii” astia ca dau niste bani in vant, pentru ceva ce nu le aduce un avantaj in viata, asa ca numerele au scazut la normal.

      Ori tu acum vi si plangi ca vai, numarul de studenti, ca vai, erau multi, ca hur-dur, ce nasol e acum ca nu sunt studenti, ignorand ca de 10 ani, numarul studentilor e relativ constant – pe la 400000. Ca vai lume, situatie nasoala. Si cand cineva iti atrage atentia ca furi curent, tot tu te ratoiesti?

      00
  3. Referitor la ING, am primit următoarea informare de la ei cu comisioanele, nu sunt parior dar nu văd de ce mi-ar lua banca și ea un comision. Nu e my bookie. In curând dacă o sa cumpăr mâncare nesănătoasă sau alcool.

    Și acum citatul din newsletterul ING:

    Comision pentru jocurile de noroc
    Începând cu 25 mai 2021 pentru plățile cu cardul de tip Jocuri de noroc (Gambling) se va aplica un comision în valoare de 3,9 lei per tranzacție, plus 1,9% din suma tranzacției pentru tranzacții cu cardul de lei și respectiv 0,8 euro plus 1,9% din sumă, pentru tranzacții cu cardul de euro. În tranzacțiile de acest tip se numără: jocurile de noroc, pariurile, jocurile la casino, biletele de loterie etc.

    00
    • Cine foloseste un astfel de card? Serios vorbind – banii din gambling sunt bani negri, obtinuti din orice mai putin activitati legale. Jucatorii in proportie de 75% (sa zicem) sunt suedeji care nu au nici buletin sau carduri etc.

      Nici nu stiam ca exista un astfel de card…

      00
    • Bai Alin…

      00
    • Aline, peste tot pe planetă unde e apă caldă, pariurile sunt văzute ca o banalitate, chiar o chestie de recreere & unde poți câștiga fără să umbli, speriat, că s-ar putea să te trezești inconștient într-o alee.

      Deh, cine ar fi crezut că modul cum sunt văzute pariurile + siguranța cetățenilor în ceea ce privește câștigurile din pariuri, sunt alte măsurători „neortodoxe” de a vedea cât de civilizată, sau nu, e o nație…

      Și ce înseamnă bani negri, fir-ar al dracului să fie de limbric cripto… comunist.

      00
    • Lol, la Garanti nici macar nu ma lasa sa depun bani pe site-urile de pariuri si voi va plangeti de comision? :D

      Alin e genul de analfabet functional predominant in societatea romaneasca

      00
  4. 3. Ăștia cu mașinile lor electrice nu se gândesc cum le încarcă românii care stau la blocuri de 10 etaje?
    Celor care stau la porumb le e ușor, dar orășenii ce fac? Va fi disperare mare

    00
    • Bineinteles, ca doar producatorul e whataboutist din nastere si se gandeste chiar si la saracii care n-au bani de masina, aia ce or face?

      00
    • simplu: prize IP67 pe stâlpii de iluminat.

      În unele locuri deja există prize pe stâlpi, dar deocamdată sunt montate doar în partea de sus, pentru instalațiile de iluminat festiv iarna, dar la mulți stâlpi d-ăștia se pot monta prize și în partea de jos jos fiindcă există prevăzute conexiuni interne pentru diverse echipamente montate suplimentar pe ei (parcometre, mini-stații de bază 5G sau routere wireless mesh, prize, etc…)

      00
    • Dar retea sa duca? Si care e sursa curentului?

      00
    • @Cristi: Nu, reteaua nu va duce. E scris in manuale ca daca se va cupla o singura masina la retea, reteaua va crapa. In ritmul de 2000 de masini electrice achizitionate in Romania in fiecare an, va mai dura pana sa aiba impact. Aaa, daca se suprapun masinile incarcate de la retea cu vaccinarea obligatorie si sutele de morti in urma vaccinurilor, atunci …
      Care e sursa? Secret. 40% din curentul electric in Ro provine din surse regenerabile. Este informatie publica. M-am saturat de vesnicele discutii in care ni se demonstreaza cat de nocive sunt masinile electrice. Bine ca exista segmente din populatie care nu „cumpara” povestile astea

      00
  5. Am plecat de la ING la BRD pentru ca aveau o oferta mai buna. In conditiile in care intr-un timp BRD avea cele mai mari si multe comisioane, asta spune ceva despre cat de jos a ajuns ING.

    00
    • Lasa-ne cu comisionul tau de schimbat pin-ul cardului!

      00
    • si un pfa tot la brd?

      00
    • @Gigel, tocmai asta e, ca la brd, ca si la ing, nu am comision de administrare, nu am comision de transfer bani la alte banci, scot gratuit de la orice bancomat din tara si strainatate, NU am comision de schimbat pin. Am in plus fata de ing card de credit gratuit 100% (util la inchiriat masini de exemplu), am asigurare de calatorie inclusa (inutila in perioada asta), am program de reduceri de 2-3% la diversi comercianti.
      ING in ultimul timp in afara de un card fara comision si scos bani de la orice bancomat, nu ofera nimic.

      00
    • @Zarax: sa nu uitam de transferul instant de bani intre ING doar prin nr de tel. Eu numai pentru asta mi-am deschis cont la portocalii.

      00
    • @Zarax nu toti ne permitem venituri recurente prin BRD. Comisioanele astea care nu ajung la tine le vezi aici: https://imgur.com/a/R1SaKIX
      Comision Incasare BRD
      Comision de Administrare Internet Banking BRD
      Comision de Administrare cont BRD
      Comision de Plata BRD
      Cel mai tare comision – Comision schimbat PIN cand iti dau cardul.

      P.S. Mi-am amanetat viitorul la BRD, iar de ING sunt satul, dar parca sunt mai cuminti.
      P.S. 2 – Daca faci un ordin de plata Conditionat, ai comision de analiza PROCENTUAL si comision de plata PROCENTUAL.

      Recunosc, comision de atins butoanele la bancomat inca nu au pus.

      00
    • @Zarax si eu tampit, in loc sa ma bazez pe asigurarea gratuita de la BRD am dat bani la Allianz. Oare mai considera ca anul trecut schi-ul sport extrem, unde ei nu asigura nimic?

      00
  6. PayPal a cerut 3800lei. ING a calculat 4040 lei.

    00
  7. Ca orice alt concept bun, Marea Britanie a fost stricata de romani :) (si nu numai)

    In 2014 eram in Malta intr-un hotel plin de englezi. Pentru mine fusese destul de scump, pentru ei ma gandeam ca era suficient salariul minim. Asa ca erau multi englezi sarantoci. Intr-o seara, un nene se inflamase in discutiile cu prietenii lui si injura romanii.

    Pe de alta parte, alt cuplu de englezi intrase cu noi in vorba si erau uimiti cat de bine vorbeste nevasta engleza. Erau convinsi ca locuim in Anglia.

    Ca peste tot, oameni si oameni. Dar au fost peste 50% ailalti…

    00
    • Exact, românii s-au dus in UK si le-au facut britanicilor politicile economice, fiscale, de sanatate etc. imediat dupa 1990… Probabil ca ai nostri, smecheri cum sunt, i-au imbatat pe parlamentarii britanici si santajat pe ministrii de la Londra, de au luat ăia decizie proastă după decizie proastă. Chiar si ideea de a promite un referendum pentru Brexit, in ianuarie 2013, i-a fost sugerata premierului David Cameron de un român… de fapt, l-au forțat niste suedeji din Craiova, cu cuțitul la gât, ce sa ne mai ascundem dupa deget! Iar rasismul, se stie, de la români l-au invatat, după ce Irina Margareta Nistor a tradus in engleza scrierile lui Moța și Marin!

      00
    • Bai cand va aud… zici ca are romania populatie de 2 mld, toti plecati pe undeva.

      00
  8. 3. VW oprește dezvoltarea de motoare termice

    Lipsa de producători autohtoni europeni de semiconductoare se va resimți în orice tentativă de a crea o piață de vehicule electrice. Va fi o consolidare (este deja dar șșșșhh – nicio vorbuliță) unde fiecare regiune va fi semi-închisă.
    Până când se va țesa ceva pentru Europa, americanii vor folosi supercomputere.

    Așa că, sunt șanse exclusive ca Europa să impună tarife, în timp ce producătorii de mașini vor cheltui mulți bani în publicitate, sperând să vâre ideea că mașini hibride = electrice, în timp ce America & Asia vor râde cu stropi.

    6. Să se deschidă facultățile, că mor orașele de foame!

    Ce țară distrusă, frățiwear, taman când nenea Pantazi oferea explicații economice. ( https://economedia.ro/o-explicatie-economica-pentru-revolta-marilor-orase-de-ce-sunt-afectate-de-pandemie-mai-puternic-decat-restul-tarii.html )

    00
  9. 1. Pentru ca sunt cacati

    00
  10. 2. Probabil ca din cauza costului cu reclame stupide.
    Bineinteles ca au avut dreptate ca bankingul va fi digital. Și banii. Și sexul.
    Nu știu dacă sa ma intristez/bucur ca le-a scăzut profitul. Pentru mine costurile cu aceasta banca au crescut anul trecut. Au apărut comisioane noi, dobânzile la economisire au scăzut într-un ritm mai abrupt decât la creditare. E frumos bankingul online dar se putea face și în 2014 cu costuri mai mici și aveai și o prezenta off-line ok.

    00
  11. 2 – pentru ca au servicii din ce in ce mai proaste, ma tot sunau sa imi ofere carduri de credit si credite de nevoi personale, nu am nevoie de asta. Dar cand am fost sa cer un credit ipotecar se uitau ca prostii la mine si imi ziceau ca nu se poate, ca e criza covid etc, ca nici o banca nu mai ia in perioada asta in considerare venituri din PFA sau dividende. Am intrat dupa la 3 banci care erau in zona, la toate se putea fara probleme. Plus minunatul curs de schimb. Acum Unicredit au un client nou, ING unul in minus.

    00
  12. ING – cand inchizi in ultimii ani toate casieriile (putine care mai erau), inchizi sucursale in veselie inclusiv in zone ultrapopulate ca la Romana si pe Stefan cel Mare, maresti/adaugi comisioane, si cu toate astea scade profitul, arata ca problema e la management si la strategie.

    00
    • Cine știe, sunt două posibilități (nu se exclud între ele):

      – olandezul, ca orice alt european care se respectă, nu are cu cine în România & așa impune cele mai drastice măsuri;
      – guvernatorul României, Isărescu, cu argații săi din consiliu, ASF & ARB, încearcă scheme.

      00
    • Problemă de management este atunci când faci profitul unde nu trebuie. De obicei trebuie să fie zero (sau puțin cu minus). Scopul multinaționalelor este să raporteze profitul într-o țară în care au taxe foarte mici și convenție de neimpozitare cu locul de unde sunt acționarii ăia mari. Astfel ei nu vor fi impozitați în țara de baștină pentru că deja li s-a luat impozit în altă țară.
      Cum se face asta:
      – drepturi de autor: compania din Ro plătește companiei deschise în insulele unde cresc banane dreptul de a folosi numele (sunt locuri unde asta se impozitează cu zero dar în legislație e trecut ”impozit” așa că nu se mai impozitează o dată la repatriere)
      – imprumuturi cu dobânzi mari luate de la aceeași companie…
      Scopul:
      – plătești cât mai puțin impozit pe profit
      – explici angajaților că nu le poți mări salariile pe motiv că abia te menții pe linia de plutire

      În concluzie, e o problemă de management… dar nu cred că e problema la care te gândești tu :)

      00
  13. Lăsând la o parte bucățica despre madame Megan, restul articolului e un deliciu. Din păcate însă, nu doar englezii au in cap acel naționalism total cretin…
    Nu zic ca nu e bine sa ții la țara ta și identitatea poporului, însă de la asta la a te vedea deasupra tuturor și a privi cu dispreț la vecini, e cale lungă.
    Atât ei cât și mulți alții din partea asta de Europă, își dau aere de superioritate bazate pe ceva ce s-a întâmplat acum niște sute de ani, cei de azi fiind doar niște căpușe ce se hrănesc din realizările strămoșilor. Și mare parte din acele realizări oricum au fost făcute pe cârca unor popoare mai slab dezvoltate, deci nimic de lăudat.
    Probabil ca englezii ignoră total tablourile și articolele expuse prin muzee, unde iubiții lor stră-stră-stră bunici călcau pe cap sclavii.
    Cum ignoră și lunga perioadă în care marele imperiu a fost o hazna infectă, în care băutura, furturile, prostituția și crimele erau ceva banal…

    00
  14. 8. Oare de la ce or veni glumele cu cercetatorii britanici?

    00
  15. 6. Ma gandesc daca vreodata se va ajunge la o concluzie reala si echilibrata pentru beneficii vs. dezavantaje.
    (Apropo, oare ce mai spun cei din Barcelona si Venetia care protestau impotriva turistilor?)

    Clujul a fost oras universitar si acum cateva zeci de ani. Atat doar ca atunci studentii veneau cu trenul iar mai recent (inceputul anilor 2000), eventual, veneau cu ei parintii sa le aduca/duca cu masina lucrurile. Si atat.
    Din pacate nu mai gasesc un articol de acum vreo 2 ani unde estimarea numarului de masini apartinand studentilor era de cca. 30.000. Asta intr-un oras pe care geografia il face deja inghesuit. Evident ca la numarul asta se mai adauga cateva sute legate de „marele” targ de masini Second Hand. Si da, taxa aia auto atat de blamata a avut la un moment dat si efecte bune, macar la disparitia sau micsorarea numarului de masini ce isi asteptau vanzarea peste tot pe trotuare, atat in cartiere cat si in centru (unde au disparut doar dupa marirea tarifului de parcare).
    Empiric, la o plimbare pe jos Gara-P-ta Mihai Viteazul, tot a treia/a patra masina parcata avea numar din alt judet. De vreo 3 ani sunt din ce in ce mai multe masini prin oras cu numere mai „exotice”: SV, BT, NT.

    Avantajele reale, masurabile, legate de studenti sunt doar pentru cei care au avut ce da in chirie in blocurile comuniste, ei mutandu-se la tara, in locurile de bastina parasite in timpul industrializarii din anii ’60-’70. Si pentru proprietarii de baruri, terase si cluburi. Si pentru cei care au reusit sa cumpere mai multe apartamente si sa traiasca din chirii.
    Pentru locuitorii „obisnuiti” realitatea inseamna in primul rand preturi mai mari la orice. Ma puteti scuti de „sa vanda si sa plece cine nu isi permite costurile traiului in oras” in conditiile in care infrastructura din jur e proasta (sa vedeti vara intr-un sat la cca. 20 km, cum se strica ce ai in congelator dupa o avarie reparata in 48 de ore sau ce bine se simt electrocasnicele dupa avarii dese in aceeasi zi), Salvarea ajunge… cand ajunge, suedezii fac vizite noaptea chiar daca esti in casa. Si peste toate astea, cand apar problemele medicale in familie (imediata si extinsa)…. Nu cunosc prieten sau simpla cunostinta sa nu asigure cazare pentru cel putin o zi pentru rudele care vin pentru diverse investigatii medicale.

    00
    • Cluj, Timișoara, Iași, poate Brașov, Sibiu, Craiova.
      București… nu are probleme cu studenții.

      00
    • Nu stiu daca se va permite linkul unde se vorbeste de 75000 masini ale studentilor
      https://evz.ro/emil-boc-are-o-noua-strategie-pentru-traficul-aglomerat-studentul-ramane-masina-pleaca.html

      Personal consider numarul de mai sus exagerat. Faptul ca orasul e mai aerisit in vacante are legatura in buna masura cu faptul ca parintii nu isi mai duc copii la scoala cu masina.

      00
    • Cifrele din studiul UBB Cluj sunt gonflate, argument pentru ca orasul sa nu intre in carantina. Nu pot sa ma abtin sa nu impartasesc (sic!) un citat din marele primar de Cluj:
      „Tendința este de a ne întoarce spre mersul pe jos, spre transportul public e naturală. Omul are două picioare ca să meargă, păsările au aripi să zboare”. Pentru ca nu e in stare sa faca parcari si sa reglementeze traficul prin semafoare inteligente si sensuri unice, Boc vrea ca toti sa umble pe jos sau cu transportul in comun2,5 lei calatoria (nepredictibila…). si acest pesonaj vrea sef la PNL, candidat la presedintie etc. Jalnic.

      00
  16. Legat de 5… se putea evita usor. Personal am toate device-urile IoT pe un VLAN separat + cateva reguli de FW care nu permit initierea de conexiuni din VLAN-ul IoT catre celelalte VLAN-uri, ci doar invers in unele cazuri.

    00
    • Culmea e ca oamenii (ca tine, ca mine) fac asta la ei in casa. Un ditamai Cazino-ul a lasat termometru de la acvariu pe acelasi LAN si acum se plang…

      00
  17. Facebook spune că a eliminat 1,3 miliarde conturi false

    Bun, mai au inca pe atata.

    00
  18. Stirea zilei 23 martie 2021
    FYI
    Frumos IoT ăsta – articol postat pe Apr 16, 2018
    (poti sa dai delete la comentariu)

    00
  19. 3. VW sunt imbecili. Motorul termic nu trebuie omorât, ci dezvoltat.
    8. 🤣🤣🤣🤣🤣

    00
    • 3. VW sunt imbecili. Motorul termic nu trebuie omorât, ci dezvoltat.

      Desigur, ca nu am futut destul planeta cu combustibili fosili, inca n-am ajuns la apocalipsa. Si – desigur – pentru ca e nasol sa te coste mai putin energia consumata de masina si e nasol sa nu mai ai parte de un schimb de ulei, ceva.

      00
  20. S-a dus de rapa si VW .. pacat

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube