Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Cimitirul europei… daca atat ne permitem cu ce suntem noi vinovati?

    00
    • Daca nu îți permiți poate că trebuie să mergi cu transportul in comun. Dar în loc să pună presiune pe administrație pentru transport in comun decent românii preferă să cumpere un junghi pe care nu au bani să-l întrețină sau să-l folosească (în București ochiometric jumate din mașini stau pe loc cu lunile) dar cu care se pot lăuda la vecini și rude.
      In România este prea ieftin să ai mașină – parcare gratis sau pe aproape, ITP trecut pe nașpa, sancțiuni inexistente pentru mașină varză.

      00
    • Problema nu cred că e faptul că mașinile sunt vechi, problema e că se ia itp-ul cu orice încă mișcă, dar cât timp statului nu-i pasă de treaba aia nu prea ai ce-i face. Mai sunt totuși amuzanții care zic că mașina e un lux și că nu ai nevoie de ea, ei fiind singuri și neavând nicăieri de călătorit în afara localității în perioada asta de criză, sau în general în zone rurale mai retrase

      00
    • mariuscc – iti dau exemplu situatia alor mei, 13 ani de zile nu exista transport in comun la 3 km de la iesirea din oras in zona metropolitana. Da, 3 km tui ceapa ei de treaba. Ce crezi ca au facut ai mei? Unul si-a facut permis si acum merg amandoi cu masina, adica ride sharing sa sune bine si in engleza. Crezi ca vor renunta la masina atata timp cat autobusul se opreste la 5 fix in statia din care trebuie sa il ia unul dintre parinti dar pana la statie au de mers 10 minute si isi termina tura la ora 5. Tu ce ai face in acest caz? eu am facut timp de 10 ani de zile petitii si demersuri pentru o linie de transport in comun pana s-a infaptuit acest lucru si tot circula ca curul. Poti merge in nordul germaniei si vei vedea si acolo gioarse ca la noi sau ce, tu crezi ca doar noi avem gioarse? nu are rost sa compari romania cu bavaria in ceea ce priveste economia. ungurii, bulgarii, polonezii, fosta germanie democrata stau la fel ca si noi…

      00
    • @MariusCC
      Transport in comun in Romania? Tu ai baut de la caine? Exceptand cateva orase mari (unde nici acolo transportul in comun nu e ceva pe ce te poti baza – de exemplu, zi-mi in cate orase din Romania tramvaiele sau autobuzele au un orar stabilit, pe care-l si respecta) in rest, transportul in comun e o gluma sinistra. Faci 5 ore de la Timisoara la Oradea (170 de km) in conditii de jeb absolut, cu cacat pe peretii WC-ului din tren. Sau poti sa iei microbus, dar atunci sunt sanse sa se infiga sub un TIR.

      Asa ca termina cu cacatul asta cu transportul in comun in Romania.

      00
    • acu 30 de ani in Sibiu existau doua linii de Troleibuz. electric. ECO. Daca atunci s-a putut, acum de ce nu se mai poate?

      00
    • M-am saturat cu vorba asta ca suntem saraci si nu ne permitem masini BUNE (nu zic noi). Adica ai 5000 euro sa dai pe Passat obosit din 2006 cu DPF scos, distrusa dar nu ai 5000 euro pt. un Clio SH din 2015 care functioneaza bine si nu e distrusa.

      Hai sictir.

      00
    • cătălin, faza e că clio ăla e mai distrus ca passatul. de aia loganurile sh de la români sunt de evitat, că nu le întrețin, că sunt săraci și nu au bani și de revizii, anvelope, consumabile și alte minuni.

    • dar de ce comparam 2 clase diferite de masini? ar trebui sa compari un laguna cu passat nu clio, clio este clasa mica, echivalent polo, megane/fluence este echivalent golf… ia spune-mi, gasesti laguna la 5000 de euro fara 200 000km?

      00
    • NOU
      #10

      vedrenpom Ce legatura are faptul ca in romanistan e plin de rable cu problema ca ai tai nu au autobus sau orice mijloc de transport in comun. Ok isi iau masina asta e legatura/justificarea da de ce o rabla/janghina cu care isi pot pune viata in periocol (e presupunere nu stiu ce masina au) vs un Logan cinstit sau orice in gama lui de pret si nou de care se pot folosi vreo 10 ani ?
      Adica ne mintim pe noi cu scuza ca domnule nu avem transport in comun ca in Germania din 5 in 5 minute ca sa dam banii pe toate gioarsele cu care ne punem viata in pericol ?
      Stiu statu e vinovat ca nu se face ITP pe bune ca RAR nu ii controleaza si inchide pe cei cu statiile ITP ce il dau pe naspa, statu e vinovat pentru toate, noi nu avem nici o vina, dar culmea incurajam comportamentul/situatia.
      Asa ca inhalati dragi cititori noxe euro 2 si euro3 pt ca: ‘daca atat ne permitem cu ce suntem noi vinovati?’

      00
    • coasa – eu nu am zis niciodata ca ai mei nu au masina intretinuta… vorbim de cei cu venituri mai mici ce au un junghi de masina cu care isi fac treaba, adica supravietuiesc… un logan cinstit, ma lasi? cu loganul ala cinstit mori si daca lovesti un iepure. de ce nu o caruta atunci?

      00
    • @verdenpom compar 2 produse cu acelasi scos. Nu te plangi ca n-ai bani de Passat mai nou cu 15.000 si iti cumperi cu 5000 passat ca esti sarac. Lasa plansu si vezi ca la 5000 gasesti alte clase dar mai noi (oricare ar fi ele, Clio, fiesta, i30…) .

      00
    • atunci si eu compar salariile din germania cu salariile din romania, atunci si eu compar autostrazi si starea drumului din germania cu romania, ia vezi, se potrivesc? nu are rost sa compari o garsoniera cu un apartament de 2 camere la fel cum nu are rost sa compari 2 clase diferite de masina, eu de exemplu daca as avea clio nu mi-as putea face lucrul, am scule voluminoase si marfa, tu crezi ca imi intra in clio? surpriza, nu intra, nu intra nici macar in golf hatchback sau sedan(jetta) dar intra in golf combi, focus combi, asta combi… si sa nu uitam ca eu o mai duc pe soacra-mea la bunica si circulam destul de des 3-4 persoane in masina, tu crezi ca bunica de 85 de ani iese mai usor dintr-un clio sau dintr-un passat? pizda nu este tot una cu pula chiar daca amandoua sunt organe de reproducere

      00
    • @MariusCC <- De acord cu Marius. Eu am la munca exemplul perfect. V-am mai povestit. Coleg de-al meu a dat 6500 de euro pe o gioarsa de Passat dupa care a bagat in 2 ture cate 2000 de E (odata cele necesare la cumpararea unei masini si a 2-a ia cazut turbina). Deci a dat 10500 pe un jaf de masina cu care nu circula pentru ca consuma prea mult(ah da sta cu ma-sa si tacsu).

      Si ghici ce? Circula cu Loganul lu tacsu. Nu mai bine isi lua un Hyundai micut de banii astia? Sau alta masina din clasa mica si noua ca nu cara el pepeni. Daca e vorba de agatat femei, am un tov aducea numai "bucati" la el acasa si le cara cu matizul.

      00
    • a dat 4000 in cati ani pe reparatii in cat timp? una este sa dai 10 000 in 2 zile si alta este sa dai in 2 ani timp in care te-ai folosit de masina si a produs/satisfacut nevoile. asa si eu pot spune ca am cumparat masina cu 4300 acum 8 ani si am bagat de atunci aproape 3000 de euro ca na, anvelope, bucsi, becuri, distributii dar in timpul asta mie masina mi-a produs bani si am mers aproape 25-30k km pe an, crezi ca aveam de unde scoate 6000 de euro fara leasing ca la final sa platesc 9000 + devalorizarea masinii… faptul ca el si-a cumparat o gioarsa este strict vina lui de om prost nu a altcuiva.

      00
    • @verdenpom, stau de doi ani in Polonia si te asigur ca nu prea e asa. E plin de masini din clasa mica gen skoda fabia, dar noi! Desigur ca exista si gioarse, dar nu ca in Romanica. In Varsovia sau alte orase mari e plin de masini noi, in functie de buget. Seria 7 sau s-uri sunt detinute in general de persoane trecute de 40 ani, si daca ma crezi de fiecare data cand vad una ma uit la cine o conduce, si sunt socat sa vad un om la camasa sau la costum, o discrepanta in comparatie cu Romania, unde vad suedeji sau copiile suedejilor, bombardierii pulii etc. Aia din clasa de mijloc isi cumpara Tucson sau echivalent noi si nu seria 5 sh, pentru ca vor garantie. In Bucuresti sau Constanta cred ca sunt toate golfurile 4,5 din vest si toate bmweele 320 din 2000-2005, le-au cumparat romanii pe toate. De ce dracu credeti ca masina e un drept? Nu este, ar trebui sa puna taxe de 3000 euro pentru janghina aia de golf4 si itp la sange. Peste tot vad anunturi cumpar masina pana in 3000 lei, astia sunt oameni normali? In 2017 m-am mutat din Antwerp, Belgia unde finalizasera zonele de emisii, insemnand ca puteai intra cu janghina ta in oras doar in anumite zone gratis si in rest plateai de mai bine ii dadeai foc in parcare. Stiu ca in Romania nu functioneaza nimic, nu e transport in comun, nici nu are rost sa iti mai bati capul, daca puteti, plecati! Dorm foarte bine noaptea stiind ca nu platesc 1 leu statului roman. Statul roman e saracia aia de ministru ce a lovit alta masina pe contrasens, culmea si turisti straini, probabil singurii care au fost in rromania in 2020. Mergea el cu sofer si girofar, astia ar trebui spanzurati in piata publica!

      00
    • tata are logan(uri) din 2004. Cum dracu se face ca nu a murit inca in ele?

      00
    • @coasă: cum mă-sa nu are legătură faptul că nu avem mijloace de transport public calumea cu faptul că avem mașini vechi? dacă am avea salarii mari am avea mașini noi, rezolvă asta problema numărului mașinilor? nu în plm, și la fel ca restul, cred că aș prefera o mașină mai veche da cu 5 stele eurostar decât un logan cinstit nou, că țin la familia mea

      00
    • NOU
      #19

      @ brusti Cred ca te referi la 5 stele EURONCAP da sa nu ne legam de detalii zic, deci tu preferi o gioarsa de 15 ani care a avut 5 stele EURONCAP( acu 15 ani..) in locul unui Logan nou cu 2-3 stelute cate o fi avand fiind ca esti cunoscator roman nu te pacalesc pe tine samsarii stii tu unde sa te uiti daca au facut strap la airbaguri ca de, sunt detonate da bordu e nou si nu se vede ca au bubuit, si alte detalii pe care ti le pot da pentru pretul corect ;)

      00
    • Atunci imi voi cumpara eu logan cand nu va mai fi cu peste 15 ani in urma unei compacte. Momentan astept de la logan: xenon cu faruri directionale, drace, nici macar xenon simplu nu are, geamuri fumurii din fabrica nu ca pun eu folie, incalzire in scaune, scaune de piele cu control in 5 directii, o motorizare decenta cu cutie automata hidramata nu robotizata, trapa/trapa panoramica, aer conditionat/clima in pretul de baza, parbriz 70% transparenta, priza la pasagerii din spate/portbagaj si o cotiera tui natia ei de masina in fata si una in spate la pasageri. Si da, toate astea le poti avea pe un amarat de opel din 2004…

      00
    • Românul își ia mașină second pentru că e sărac, și pentru că în țara asta băncile sunt o glumă sinistră.

      Neamțul își ia Golf nou pentru că în 10 minute a primit aprobare la leasing pentru ea. Italianul la fel, francezul la fel.

      Și dacă ai salariu identic cu neamțul, 1500 eur încă se uită cruciș la tine când vrei să iei o mașină în leasing, durează 1-2 luni până aduni toate actele.

      Discutăm de niște lucruri complet diferite. De unde va avea românul 20,000 eur cash să pună jos pentru un Golf nou când nici vesticul nu are?

      Creditarea în românia este o problemă majoră pentru că pe lângă faptul că avem dobânzi colosale comparativ cu ei, nici alea câte avem nu se dau. Și nu, nu e vorba tot timpul de salarii mici, e vorba că băncile nu vor și punct. Preferă să dea statului 10-12 credite pe an și alea fac cât 10,000 de credite persoană fizică. Și la alea ale statului n-ai nevoie de angajați, verificări, poate semna directorul pentru ele că sunt cu statul.

      Ia căutați să vedeți ce dobânzi au italienii când vor să cumpere o mașină din grupul FCA, ce condiții, ce avans? Li se dau și fără avans în credit pe 10 ani dobânzi minime. Ce incentive au francezii pentru Renault sau PSA? Sau nemții pentru ale lor?

      Românul merge cu visele în căciulă și banii în traistă și face ce poate.

      00
    • @verde a dat 4000 de E in prima luna nu in X ani cum iti imaginezi. Pentru fiecare caz fericit cu masina buna adusa de afara ai unu sau 2 cazuri nefericite.

      00
    • si acele 2-3 cazuri este strict din vina lor ca se zgarcesc la o inspectie de 200 de lei. 100 de lei testul la o statie itp pentru noxe frane si inca 100 pentru diagnoza, turbina alte elemente… a povestit vali, ba de ce acelasi model de masina este mai scumpa cu 20% si cealalta este mai ieftina decat preturile pe mobile?…

      00
    • TU ai dreptate. Dar unul care da 600 de lei pe 4 cauciucuri SH crezi tu ca da 200 de lei pentru o inspectie? De aici si numarul mare de tepe din Romania. Noi vorbim aici ca trebuie facut dres zis. Da degeaba, faci tu si fac eu, dar mai sunt pe langa tine alti 1000 care nu fac. De aici si necesitatea unei taxe ANUALE de mediu. Si inca o lege care sa nu-ti permita sa circuli cu o masina inmatriculata in strainatate (vezi modelul Italian).

      Ce facem noi aici se cheama frectie, trebuie sa votam un partid care sa vina cu legi concrete si clare.

      00
    • nu ionut, nu trebeuie platita taxa, trebuie ca politia sa isi faca treaba dar surpriza, nu fac, cu taxa ce rezolvi? crezi ca va deveni aerul mai curat? au fost aproape 10 ani taxe de inmatriculare de sute/mii de euro si nu s-a schimbat nimic in afara ca statul s-a ingrasat facand nimic si multe masini d ebulgaria
      vezi ca ai uitat de masinile radiate din franta si circuland in romania nestingherite

      00
    • Eu zic ca e buna taxa. Lasa aerul curat ca si alea si astea polueaza la fel. Hai sa nu ne mai cacampe noi ca un motor mic care trage o caruta mare polueaza la fel ca unu motor mare care trage o caruta normala.

      Taxa trebuie pusa ca sa scoatem tocmai
      Cum spui tu, rablele francezilor si nemtilor din tara noastra. Sa ma simt in siguranta pe strada.

      Sa le duca in Kazaksthan sau unde vor ei. Si sa se omoare pe strazile lor. Daca romanii si-ar ingriji masinile cum o fac nemtii n-as mai fi asa impotriva masinilor SH. Dar nu o fac, umbla cu cauciucuri de 600 de lei pe masini de 3 tone si ne omoara in Pipera cu X6-le ca nu au bani sa puna cauciucuri de iarna pe masina ca sa-ti dau numai 2 exemple

      00
    • asa ionut si daca pui taxa ce? crezi ca vei scapa de acel x6 cu anvelope de formula 1? s-a imbunatatit cu ceva situatia poluarii/parcului auto din romania cat au fost taxele de inmatriculare denumite taxe de poluare? NU si iarasi NU

      00
    • Scoateti poluarea din cap. E vorba de starea mecanica a masinilor.

      Daca tu crezi vreodata ca itp-ul se va da pe bune in Ro te inseli. Iti si zic cum fac mecanicii. Au un grup de wapp pe Buc. Sunt 3 inspectori pe tot orasul. In momentul cand toti 3 sunt intrati in 3 statii, statiile alea dau pe grup alarma si celelalte statii trec masini pe banda rulanta.

      Legea trebuie sa ne protejeze de la granita pana in oras. Pana in ultimul punct. O taxa de poluare ne-ar feri de masini vechi cu o stare mecanica precara. Numele ar fi doar pretextul ca nu poti sa-i spui taxa de gioarsa

      00
    • ionuto niciodata nu am platit extra la itp si am masina antica, vina pentru masinile neintretinute apartine politiei in primul rand, degeba pun eu bucsi noi anul asta daca peste 2 ani nu a mai ramas din ele nimic ca na, asfalt nu, gropi da… politia sa isi faca treaba sa amendeze si administratorii, nu ma intereseaza teoriile/practica asta cu 3 inspectori si bla bla lba, cine vrea isi intretine si o masina scumpa si una ieftina, eu aleg sa am masina ieftina si sa arate cotet pe dinafara dar mecanic sa functioneze impecabil.

      00
    • Da boss, Tu. Dar aici nu e vorba de tine. Eu mergeam cu Cielo a lu tata cu motor refacut, puntea fata schimbata total (TOT), cauciucuri noi (ingheta masina), si mergeam cu 165-170 cu ea de zbarnaia pe autostrada. Dar aici nu e vorba de mine si de tine. E vorba de ceilalti care nu-si ingrijesc masinile, restul de 70%. Noi suntem minoritatea.

      Iar politia nu o sa-si faca niciodata treaba, hai sa nu ne cacam pe noi. Politia e job pentru putori. Asta e tara. De asta spun ca trebuie sa ne protejam cu legi care sa-i impiedice pe carnatii astia sa mai aduca masini varza dpdv tehnic si sa-i impiedice masinile alea sa ajunga la buza statiei itp, nu inauntru.

      00
  2. Zilele acestea am mers mai mult prin Ro.
    Te sperii cate gioarse sunt pe drum fara lumini in regula (stopuri de frana care nu merg, semnalizari din alea „americane” mereu aprinse, faruri reglate aiurea, etc.).
    Astea sunt chestiile „minore” care se vad, cine stie cate mai gasesti daca iei la puricat acele masini.
    Daca mai pui la socoteala si retardatii de pe sosele iese ceva de vis.

    00
    • Pentru mine, asta e enigma: de ce nu îngrijești mașina, când e viața ta in joc.
      Cum să mergi fără lumini in regulă, cu cauciucuri la limita accidentului, eventual si cu din alea grave, gen probleme la direcție.
      Hai, că populează să zicem că ai o mica scuză: n-ai bani de motor nou. Sa zicem. Dar cum să-ti cadă tablele de pe masina, să n-ai lumini, sa n-ai cauciucuri în regulă? Băi, E VIAȚA TA ÎN JOC!

      00
    • știi helmet law din seinfeld?

    • Cât costă un bec, cât costă ziua de spitalizare? Sau, mai rău, cât costă o viață? Câte cauciucuri în regulă, conforme, costă o viață?

      00
    • Mie nu mi se poate intampla nimic..asta e scuza lor..

      00
    • I-am uitat si pe engleji.
      S-a dat lege ca nu mai au voie sa inmatriculeze masini cu volna pe dreapta, dar deja e infestata tara cu masini de genu.

      00
    • @Aderentiu
      Irelevent. O asemenea lege nu putea fi data inainte de 1 Februarie 2020, dupa ce a iesit oficial UK din EU, asa ca normal ca s-a putut umple Romania de masini cu volan pe dreapta din 2007 pana-n 2020, ca pana atunci nu-i impiedica nimeni sa si le aduca si sa le inmatriculeze. Asa ca eu as spune ca s-a miscat statul destul de repede in privinta asta.

      00
    • aham, vezi ca malta este in eu… nu a interzis nimeni masinile cu volan pe dreapta ci doar ca te costa inmatriculatul acestora vreo 3000 de euro, adica diferenta cat sa nu merite sa aduci aceste masini, iar daca aduci o japoneza veritabila din tara orezarilor 3000 de euro va fi ultimul lucru cu care sa-ti bati capul.

      00
    • si nu sabotor, statul nu s-a miscat rapid ci si-a arata inutilitatea 13 ani timp in care a inghitit bani cacalau pentru poluare dar tot nu avem autostrazi sau paduri replantate…

      00
    • @verdenpom
      Boss, nu stiu, eu vad doar ce citesc in presa. Presa care spune:

      Autoturismele cu volan pe dreapta aduse din Regatul Unit nu vor mai putea circula de anul viitor în România, dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Român.

      Operațiunea presupune modificarea mașinii și mutarea comenzilor cu tot cu volan pe partea stângă

      Asta nu inseamna ca masinile cu volan pe dreapta vor putea fi inmatriculate cu 3000 de euro taxa, ci inseamna ca pula, trebuie mutat volanul pe partea stanga, intelegi? Sau e prea complicat? Na, probabil se aplica doar masinilor aduse din UK, iar cele din Malta vor fi probabil excluse, ca-s in EU.

      statul nu s-a miscat rapid ci si-a arata inutilitatea 13 ani timp in care a inghitit bani cacalau pentru poluare dar tot nu avem autostrazi sau paduri replantate

      Boss barboss, eu zic „statul s-a miscat rapid in problema X” iar afirmatia asta nu poate fi negata de fapul ca statul s-a tras pe cur in problema Y. Sau, ca sa faca o analogie cat sa pricepi si tu, daca eu afirm „verdenpom comenteaza des pe zoso.ro” e de-a dreptul imbecila afirmatia „nu, verdenpom nu comenteaza des pe zoso.ro pentru ca are doar un comentariu pe petreanu.ro”. Altfel spus, ce pula mea are sula cu prefectura?

      00
    • sabotor – cam atat te costa mutautul volanului la o masina ce o cumperi mai ieftin cu 3000 de euro. ia cumpara o masina istorica si vezi, ii poti face modificari? nu, deci va fi inmatriculata chiar daca are volan pe dreapta si momentan zice masinile din anglia, deci o inmatriculez pe bulgaria si la rerevedere. mare branza

      00
    • Aham, deci e prea complicat. kthxbye

      00
  3. Orașele sunt pline pentru că lumea se mută în continuare de la țară la oraș. Cei care nu pleacă de tot din România, vreau să zic. Încă suntem printre ultimii din UE la procentul de populație urbană.

    00
  4. aberația zilei cu victoria stoiciu: o nouă taxă. ce se va întâmpla dacă se va băga? simplu: prețul mașinilor sh din românia va scădea cu nivelul taxei. mașinile sh din străinătate vor fi mânărite și mai tare, ca să asigure câștig samsarilor și cu tot cu taxă, deci vor deveni mult mai periculoase. în plus, înmatricularea în bulgaria va reveni puternic, cu toate problemele ei (rețele de samsari, asigurări dubioase etc.)

    ceea ce nu spune nimeni e că soluția curățării de mașini poluante nu se poate face peste noapte. ce se poate face e însă un plan previzibil, pe termen mediu, de interzicere a mașinilor poluante. astfel, dacă interzicem în doi ani mașinile sub euro 2, în trei ani, mașinile sub euro 3 etc. omul va ști ce-l așteaptă și-și va face planurile de achiziție în funcție de noul context.

    pe scurt, o nouă taxă (care iar va fi ilegală, că, pur și simplu nu poți discrimina produse europene) nu va rezolva problema mașilor poluante, ci doar va adăuga noi probleme.

    00
    • si cum interzici masinile euro2? uita o ironie a sortii, in stuttgart poti merge cu un benzinar euro 2 cu motor de 3L dar nu poti intra cu motor diesel de 1 litru euro4… care polueaza mai mult?

      00
    • Evident că dieselul euro4 care are soft ce falsifică emisiile și probabil sunt tot de euro 2, dar măcar benzinarul n-are noxele specifice diesel.

      Și doar pentru că zice Euro4 nu înseamnă că sunt aceleași standarde și la diesel și la benzină.

      Ca fan diesel cu regret spun dar benzina e viitorul în combinați cu hibridele plug-in, dieselul e prea riscant în afara transportului legiferat la sânge cum e la tiruri, unde nu se joacă nimeni cu dat DPF-ul jos că te tună de poți să închizi firma.

      00
    • euro4 nu falsifica nimic din soft… poate euro5/6 dar nu euro 4… diesel poluare cu funingine? ma uita la un benzinar cu injectie direct si toba este neagra, ma uit la un diesel euro 4 cu dpf inca montat(nu vorbim aici de cele manarite) si teava este curata. ha, poluare… de exemplu ma uit la benzinarul euro 4 si stupoare, teava este neagra desi la itp ii ies bine noxele, chiar foarte bune mai ales pe gpl…

      00
  5. După DNA Iași care i-a prins pe ăia care luau șpagă în pizza (arestare preventivă 24 de ore pentru omul care luat cele mai multe pizze), acum DNA Constanța ridică miza și-l prinde pe polițaiul care lua șpagă de ăia cu porumb fiert de pe plajă.

    Aștept dosarul monstru de la DNA București, în care va fi arestat șeful poliției pentru că a primit ani de zile mită să închidă ochii la baba care vinde pătrunjel la intrare la Piața Obor, lângă barieră.

    • O fi o schimbare de strategie pentru a pune presiune de jos în sus. Dacă celor mai mici nu le iese ceva se pot întâmpla și lucruri bune:
      – postul nu mai e așa de atractiv încât să merite uns examinatorul pentru a depuncta ceilalți candidați (dacă e post pentru care se dă concurs). Și așa ajung oameni mai pregătiți pe posturile alea.
      – mai taie din sumele încasate de șefi pentru că vor fi mai puțini care să încasese ceva.
      – o parte vor mai refuza comisioane făcute pentru șefi. Mai ales în cazurile în care vezi că șeful nu pățește nimic pentru că nu există nimic oficial că el te-a pus să faci prostii.

      În ultima vreme ăștia mari sunt mai greu de condamnat: îl prinzi când ia o singură data și spune că doar atunci a fost, își permit avocați, mai schimbă o lege care anulează probele din dosar…
      E posibil ca presiunea pe angajații de jos să îndrepte ceva în relația cu omul de rând.

      00
    • Lua spaga 300 lei zi! inmultit cu minim5-6 colorati, cu niste saptamani…ia vezi la ce suma ajungi. Asta e varful, mai exista tonete chioscuri care vand produse naspa fara factura etc si alea sunt lasate in pace, pentru ala vara era sezonul de ridicat un etaj vilei din dotare

      00
    • @ic problema pe care o vad aici este: cat costa o asemenea investigatie? la iasi au urmarit timp de 9 luni pentru un prejudiciu de 4600. in rest toate gunoaiele astea(politie, dsv, dsp, opc,….)ar trebui da fie prin puscarii

      00
    • @bogdan atunci să revenim la ordonanța 13: tot ce este sub o sumă nu se mai investighează. Avem și un motiv foarte bun: valoarea investigației depășește valoarea prejudiciului deci nu are rost să ne complicăm.
      În cazul ăsta șoferii erau păsuiți pentru micile greșeli în trafic și lăsați să conducă în continuare. Trebuia să se ajungă la un accident cu victime făcute de un șofer grăbit?

      00
    • 1500lei/zi X 30 zile pe saptamana – „hai ba, pentru 10000e/lunar net ne luam de el?”

      00
    • Bag cracu… ma apuc de vandut porumb fiert!

      00
  6. 300 de lei pe zi? :D

    00
  7. 5. Articol plin de lozinci gretathunbergiste. Problema rablelor în România nu e legata de achiziționarea mașinii ci de întreținerea ei. Degeaba iei acum un „automobil ecologic” ( ce o fi aia?) daca nu îl întreții corespunzător ajunge epava în 2 ani de zile.
    Am mai zis pe acest blog, am văzut asta vara în Austria circulând mașini din anii 1980-1990 (modele banale gen Renault 19). Probabil non-euro sau cu catalizator pre-norme euro. Arătau de parca nu aveau mai mult de 2-3 ani.

    00
    • Bine, si pe ce drumuri circula acele Renault 19 care arata sexy? Pe drumuri din Austria, eventual poate au cunoscut si Germania sau Elvetia?
      Masina mea din 2007 arata ca dupa razboi desi are toate reviziile facute la timp si a fost reparata mereu cat de repede s-a putut. 90% din km ei a folosita in Romania. Bucuresti zilnic, o data pe luna sa zicem prin tara si poate o data pe an la bulgari sau greci. Dar, noua fiind, la o saptamana de cand am adus-o in parcare s-a ales cu o latura intreaga zgariata cu cheia. Am reparat-o pe casco. Pe atunci plateam, ca deh, masina noua. La o luna dupa reparatia tablei, cheie pe capota (un emoticon chiar), zgarieturi pe toata latura cealalta. Iar reparatie. Dupa o vacanta scurta in Bulgaria, las masina parcata la bulevard in Titan. Dupa 3 ore o gasesc cu aripa infundata si niciun bilet, evident. Intr-o iarna caut sa intru intr-un loc de parcare de la bulevard, plin cu zapezi inghetate si necuratate de nimeni…harsti pragul. Si tot asa. Acum are o aripa usor infundata, habar nu am de unde, pragurile cu vopseaua care sta sa sara pentru ca orice reparatie faci la un service de la noi trebuie musai sa verifici daca se baga sa repare serios si pe sub ea, vopseaua s-a matuit de zici ca a stat 100 de ani in Sahara. Si asa mai departe. Are 200.000 km si nu mai e sexy. E un Opel. Crezi ca un Opel cu 200.000 km facuti in Austria, Germania, Olanda etc arata mai bine sau mai rau?

      00
    • @o anonima
      În tara aia nu poți circula cu aripa infundata/ pragul îndoit prea mult.
      Iar dacă un service nu își face treaba cum trebuie rămâne fără licența.
      Drumuri nasoale sunt și în Austria și în Germania, etalonul în materie de calitate a drumurilor mi s-a părut Franța însă au și cele mai multe radare fixe și îți trimit teancul în România prin luna februarie pentru anul precedent.
      Credință ca din taxe mai mari o sa facă vreun guvern drumuri mai bune e iluzorie. Am avut/avem taxa basescu ( vigneta), taxa pentru construcția de autostrăzi (ponta), taxa de prima înmatriculare (Tăriceanu) etc și drumurile tot proaste sunt. Bine ca nu au implementat tâmpenia cu taxa oxigen (?! ) a lui fierea.
      Apropo legat de calitatea aerului, oare la Ploiești tot gioarsele sunt de vina? https://m.hotnews.ro/stire/24264484
      Întâmplător am trecut dimineața pe centura Ploiești și inițial am crezut ca am pătit ceva la motor.

      00
  8. 3. 🤣🤣🤣 Vise, maică. Vise…
    4. Neah, nu se poate. El e om cinstit, nu interlop. 🤣🤣🤣
    5. Din nou, Infractoru’ Puțămoale aka statul român e impotent. Nimic nou sub soare. 😎

    00
  9. O taxa auto nu este garantie pentru intinerirea parcului auto. Unii n-au bani pentru masina noua, insa poate gasesc ceva pentru un SH decent. Daca ramin fara aceasta optiune vor repara pina-n veci masina veche.

    00
  10. > Compania Naţională de Drumuri a decis că studiul de fezabilitate trebuie refăcut, ceea ce va dura cel puţin 2 ani şi jumătate, conform licitaţiei lansate marţi.

    You can’t make this shit up…

    00
  11. 3. Pai de ce să facă autostrăzi daca johanis, sica, vela si ministru transporturilor oricum merg cu elicopterul și cu nino-nino, traficul și aglomerația sunt pt muritorii de rând nu pt guvernanți.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube