Știrile zilei – 11 februarie 2022

  1. Șatenă . Apus . Albastru . Brunetă . Blondă . Brunetă . Șatenă . Apus
  2. Nu știu ce să zic, analiștii militari români de pe feisbuc au altă părere
  3. Ne dau japonezii gaz
  4. Umblă mâncarea liberă și voi vă plângeți…
  5. Ce ziceți, vor mai scrie Forbes ceva de rău de crypto?
  6. Lobby-ul nu e legal
  7. Audi renunță la câteva modele ieftine
  8. Sony renunță la A-mount
  9. Cronica de business
  10. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. NOU
    #1

    Trist e că sunt oameni de rând, ce nu fac diferența între lobby și corupție. Și au impresia că „lobby” = „bun” pentru că e legal în anumite state.

    00
  2. 4. Cred ca au fost trimise pentru o viitoare invazie.

    00
  3. Mai trist e că state mai dezvoltate decât România au legiferat lobby-ul.
    Ce o fi în capul lor?

    00
  4. Lobby-ul asta e ca prostitutia: legal, nelegal oricum se intampla, macar sa fie la vedere.

    00
  5. 4. Asta ne mai lipsea; Vlad are motiv sa vina dupa ele. :)

    00
  6. A facut lobby vreodata Cola pe langa legiuitori sa fie fortati sa scoata zaharul din produse sau li se puna extra taxa pe produsele lor?

    Dar Apple sa fie fortati sa-si asambleze produsele pe continentele unde le vand sau macar sa-si plateasca taxele corect?

    Hai sa auzim cand vreo companie in capitalism a facut lobby sa protejeze natura, omul, taxarea, curatarea poluarii de pe urma lor, etc??

    00
    • Companiile fac lobby ca sa protejeze interesele actionarilor, parlamentarii ar trebui sa faca lobby ca sa protejeze interesele alegatorilor care i-au votat.
      Oare care o face o treaba proasta dintre cei doi si merita condamnat?

      00
    • Parlamentarii fac si ei lobby tot in interesul actionarilor lor. Adica tot companiile care le ofera posturi calde dupa terminarea carierei politice dar si alte beneficii indirecte.

      00
  7. Din ciclul justitia pe care o aparam :
    https://www.libertatea.ro/stiri/curtea-de-apel-ploiesti-a-injumatatit-pedeapsa-unui-barbat-care-a-abuzat-o-fetita-de-zece-ani-3972858

    Dupa cum zici tu – bice pe spinare si lui si celor care impart dreptatea

    00
  8. 8. A-mount era mort de mult, Sony nu mai are nevoie de el acum că au o suită întreagă de modele pe E-mount.

    Bine, ar fi fost ceva dacă n-ar fi pus pauză producției modelelor mai ieftine din cauză că n-au destule chipuri, dar nu le poți avea pe toate.

    00
  9. NOU
    #18

    4. Sunt gâște sub acoperire.

    00
  10. 2 – mi se pare ca nici ei nu prea stiu, dupa ce au tot zis ca ii invadeaza Rusia, si SUA si-a retras personalul neesential din ambasada au inceput sa o dea intoarsa, ca staii ca nu e asa grav, ca rusii nu sunt asa multi. Pai sa se hotarasca, vor aia sa ii invadese sau nu?

    00
    • Nimeni nu doreste sa fie invadat de rusi. Cu exceptia trolilor platiti de ei

      00
    • Pana acum, analizele legate de numarul de trupe de la granita au fost facute mai mult de NATO decat de ucrainieni.

      00
    • NOU
      #22

      @kilroy: nici macar aia.

      00
    • Andrei, normal ca analizele au fost facute mai mult de NATO. Ei au accesul la informatii la prima mana: sateliti, drone de inalta altitudine, avioane de culegere informatii electronice etc

      00
    • Eu ziceam ca nu ar trebui sa avem foarte mare baza nici in ce zic ucrainienii…

      Ca e stupid sa urle ca ii invadeaza rusii (foarte posibil) dupa care sa o dea la intors ca stai…nu e chiar asa posibil.

      00
  11. Off-topic rant: a observat cineva ca daca o pagina de fb a unui ziar posteaza un clickbait cu link la articol apar imediat sute de romanasi care comenteaza doar titlul fara sa citeasca? Practic se cearta pe o situatie imaginara. Si daca le spui ca sunt manipulabili usor tot ei se enerveaza.

    00
    • wow, nu pot sa cred, vrei sa spui oamenii sunt superficiali pe internet si o parte mare dintre ei sunt prosti manipulabili care nu gandesc si nu trec informatia printr-un filtru critic? cine ar fi crezut asta?

      00
  12. Audi se pregătește de faliment. L-au tras pe Diess pe linie moartă, pentru că era deranjant adevărul pe care-l spunea omul: nu avem baterii destule să facem mai multe electrice (deci urmează să închidem anumite fabrici, plus în alea care rămîn ne trebuie oameni mai puțini și cu alte competențe – sindicate au sărit arse huo, nu, noi vrem să lucrăm toți în continuare), avem marjă de profit mică sau zero (pe electrice), le fabricăm în de trei ori timpul în care le face leaderul în domeniu, dacă continuăm așa ne paște falimentul. În schimb acum se bate șaua pe să facem profit cît mai mare, cît mai putem, lasă mă planificarea pentru viitor (și pentru supraviețuire), pînă cînd se împute treaba noi manajerii ne mai luăm un bonus, apoi ura și la gară. Ce-i trist e că VAG sînt cei mai bine plasați să supraviețuiască schimbării majore care e deja în plină desfășurare. Cu ceilalți e mult mai trist.

    00
    • VAG li se rupe de astea dintr-un motiv mult mai simplu. În caz de ceva îi salvează statul german oricum. Așa că da, merg pe ideea care zici, anul trece, bonusul vine, apoi om vedea noi.

      00
    • go big or go home, in timp ce se bat cu pl in piept ca ‘eco’ si ‘climate-change-conscious’
      totul se reduce la profit aka money, pardon, scam.. miliardarii nu joaca in liga ‘wage-earners’ in care corectitudinea e no1

      00
    • Din păcate statul German nu prea îi poate salva. O treime din vînzări li-s în China, care nu doar că a interzis vînzarea pe mașini cu ardere internă din 2030 (care e errm… mîine) ca majoritatea țărilor din UE. Iar dacă ne uităm la ce datorii/venituri are VAG acum (și toți ceilalți producători tradiționali), dacă pierd așa o parte consistentă de venituri intră direct în faliment (sau restructurare + și disponibilizări masive ca să supraviețiuiască și în urma acestezi zbateri între viață și moarte, de scapă vor fi < 10% din cît sînt acum). Plus au sindicatele de gît ca o căpușă care le va suge toată seva în timp ce se zbat pentru supraviețuire. Ei plănuiesc să fie electric în 2030 doar 50% (optimist, că nu au și nu vor avea bateriile necesare) din cele ~10 milioane mașini pe care le vînd anual acum. Cînd nu vor mai avea voie să vîndă altceva. Because fuck logic, de aia.

      https://thedriven.io/2020/11/12/the-countries-and-states-leading-the-phase-out-of-fossil-fuel-cars/

      Nu că alții ar sta mai bine. Ford anul ăsta și anul următor vrea să vîndă 600 mii electrice, cică. Dar doar din gură, că anul trecut a vîndut 15 mii (cauza principală e că n-au baterii). Și și de reușește să facă hai chiar și 1 milion în 2023, aia e doar 10% din ce produce. Ăștia stau mult mai rău la datorii decît VAG, pierd nu 90% ci 10% din vînzări și dau faliment. Hai nu din primul an, primul an cînd vor pierde 10% din vînzări doar se vor împumuta mai scump (gen dublu, triplu), apoi anul următor mai pierd 10% din ce vînd azi, situația se agravează, și în max. 5 ani dispar. Sau se unesc cu alții la fel de pîrliți.

      https://electrek.co/2022/01/04/ford-doubles-lightning-production-again-to-150000-units-per-year-by-2023-600k-bevs-annually-by-2024/

      Și nu pot fără să se împrumute, că să treci la electrice îți trebuie bani de cercetare (ignorată zeci de ani, rîdeai de alții care se chinuie cu prostia asta), fabrici noi sau retehnologizate cele existente, construit/cotizat la o rețea de încărcare, plus alți angajați, cu alte competențe. Care toate costă.

      Toate astea din cauză că acționarii lacomi au permis/pus la luat decizii niște inși cu mba, aceșt cancer al companiilor. Ăștia habar nu au de businessul în care iau decizii și nici nu le pasă, ei "optimizează" profitul din pix sau din excel. Așa s-a ajuns la abominația aia de just-in-time logistics, să-ți ajungă piesele în ziua care le și folosești, și doar cîte consumi în ziua aia. Se blochează canalul Suez o lună, și sugi pula ca veverița. Sau externalizăm tot, să fie profitul maxim, lasă că ne fac 15 mii de furnizori diverși piesele, și apoi cînd vrei să modifici careva subansanblu că de ex. nu-s chipuri de care trebuie în el (dar sînt altele similare), o să stai și te uiț pe pereți în timp ce te rogi de furnizori să facă schimbări să meargă cu ce chipuri sînt disponibile. Praf se va alege de cam toți ăștia vechi în relativ scurt timp.

      00
  13. Am văzut o știre interesantă cum că CFR marfă a făcut gălăgie că de ce nu au fost solicitați ei să transporte echipamentele americanilor, că alea sunt grele și strică drumul și că sa preferat transportul pe șosea pentru ca să le vadă lumea și să își facă reclamă :))
    Adevărul este că habar nu au americanii ce reclamă aveau dacă le încărcau pe CFR și deraia trenul la Fetești :))

    00
    • Daca le incarcau in vagoane la Timisoara si dupa trei saptamani inca nu ajungeau la Constanta

      00
    • un duș rece nu strică

      00
    • Killroy păi vezi, așa se detensionează situatia, am putea să propunem ca să externalizeze și rușii și NATO operațiunile logistice către CFR Marfă și scăpăm de grija războiului :))

      00
    • Pai nu le-au incarcat tancurile si camioanele in tren ca ajungeau numa’ cu juma’ din piese la destinatie si nu mai porneau.

      00
    • Părerea mea este că meciul deja sa jucat, dacă urmează să se întâlnească șefii de stat major rus și NATO este pentru ca să se pună de acord cu protocoalele de siguranță, nu sa ia decizii, deciziile deja sau luat.
      Acum urmează să vedem cum „servesc” publicului ceea ce au hotărât deja.
      Eu cred că e un pact Ribentrop-Molotov al zilelor noastre, acum au împărțit Ucraina.

      00
  14. NOU
    #39

    1. Pe 4 Februarie, șatena din prima poza a fost trecută ca fiind roșcata. Un pic de consistentă, va rog.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube