Știri pe jumătate și întrebări care nu se pun

La știrea asta cu oamenii revoltați că s-a scumpit parcarea, deși se știa de juma de an că o să se întâmple, sunt niște întrebări de pus. Câte mașini aveți? Le conduceți pe toate? Țineți murăturile în ele?

Și se mai găsesc. La fel și la vila devastată de petrecăreți. Cum v-au găsit? Aveți datele lor de identificare? Locația e înregistrată ca turistică? Ați plătit ceva taxe?

Problema e că, dacă pui întrebări din astea, ăla nu mai vrea să fie filmat. Că s-a răzgândit. Că jurnalistul își bate joc de necazul lui. Că nu contează că are 3 mașini, că el are numai drepturi, ce dacă nu le-a mișcat de 2 ani de pe loc?

De aceea nu vedeți anvelope pozate/filmate la accidente. De aia nu întreabă nimeni la caramboluri dacă au aprins avariile. Faceți exercițiul ăsta, eu am 100% rată de eșec, când treceți pe lângă un accident spuneți-i ăluia fără avarii să le pună. Veți vedea ură și înjurături și niciodată să le aprindă.

Pe de altă parte, cine să întrebe? G4media, care au siteul praf? Libertatea, care au erori peste erori? Presa locală, care moare de foame? Digi24, care sunt ocupați cu banii de la autorități locale și generale? Hotnews, care au probleme cu hostingul de când nu mai stau pe gratis la Appnor?

animale-26

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

165 comentarii

  1. 500 de lei pe an este, în continuare, o taxa aberant de mica la cate locuri de parcare exista prin jurul blocurilor. Atât plătești pe luna sa închiriezi un loc privat în unele zone. Oamenii au senzația că a parca mașina pe un loc dedicat, eventual și ferit de ploaie și păzit este un drept care survine odată cu intrarea

    00
    • Mi-a fugit degetul pe send*
      … odată cu intrarea în posesie a unei mașini. Când aveam parcare la subteran, pentru ca locul era dublu (greșeală de dezmembrare a proprietarului, asa ca l-am cumparat pe ala, ceva mai scump, ca să parchez 2 masini), am alungat luni de zile pe un nene care parca acolo pentru ca avea telecomanda de acces luata pe nașpa și știa ca locul nu este al nimănui. Pana n-am venit cu actul de proprietate nu reușeam sa îl dau la o parte. Apoi ne tot freca la icre ca avem doar o mașină și ca ocupam loc dublu, de ce nu îl lăsăm și pe el sa tragă mașina lângă?

      00
    • Hai să fim serioși, ăia sunt oameni care se plâng și dacă s-ar ieftini ceva

      00
    • @Lauura: pai da… bietul om daduse spaga sa ia si el telecomanda aia, acum vii tu si ii strici fengshuiu.

      00
    • Eu plătesc loc de parcare 500 lei pe an la ADP pt o mașină. Vecinul de deasupra are 3 mașini (el, nevasta și plodul) și plătește 0 lei pt ca le parchează pe trotuare.

      România este un stat eșuat.

      00
    • Stanciule, si tu pari oleaca marlete. Adica daca n-am prins loc la adp is prost si ar trebui sa-mi dau masina la rabla.

      00
    • @Stanciu, e plin de din ăștia. La fel, pe prețul vechi, aveam un vecin ca al tău, cu 3 mașini. Câte una pentru fiecare membru al familiei. Pentru una din ele platea loc, celelalte doua le parca pe la vecinii care nu foloseau locul sau pe strada. Nu foloseau mașinile absolut deloc, ei doi pensionari, fiul de 30jde ani încă stătea cu ei în casa și se juca pe calculator. Ieșeau zi de zi și spălau mașinile, le deszapezeau, le giugiuleau, apoi hop in casa toți la pensionărit și jucat pe PC și ce alte activități specifice aveau. Și nu sunt singurii oameni asa, care țin mașini fix degeaba, doar pentru ca parcarea e ieftina sau moka, pentru ca rablele pot sa zacă pe strazi fără sa le bage nimeni în seamă. Acum sunt curioasa câți mai vor locul de parcare asa de „scump” doar sa-si vadă rablele pe geam cum ocupa un loc aiurea.

      00
    • Daca ai plati zilnic amenda pt parcat pe trotuar, ai da-o la rabla in cateva luni.
      Dar asa te bucuri ca nu platesti nimic si nu iei nici bataie de la pietoni.

      00
    • @Robert, daca n-ai prins loc la ADP nu inseamna ca trebuie sa iti duci masina la rabla, ci inseamna ca trebuie sa iti gasesti un alt loc de parcare regulamentar.

      Trotuarul nu e un loc de parcare. Bine, de fapt este fiindca suntem inca in epoca de bronz, dar nici macar in Serbia nu se mai parcheaza de ani buni pe trotuare desi sunt o tara mai saraca si mai putin „civilizata” ca Romania.

      O sa „vina” si la noi legea pana la urma asa cum a venit si cu alte lucruri. Gen fumatul in spatii publice inchise. Cum frate sa nu mai poti parca pe trotuar? Cum sa nu mai fumezi in restaurant? E o incalcare grava a drepturilor, huoo!

      00
    • @Laurra, nu i-ai luat numai locul. I-ai luat și prilejul etren de a se lăuda cu mica lui manțocăreală la tot neamu’ lui. Ferește-te, fată, că ăsta-i motiv teribil de răzbunare.

      00
    • Cristian, ne-am mutat de acolo, sta soacra-mea în locul nostru, all good. :))

      00
    • @Vio, true story, nici eu nu cred ca poti fi atat de prost incat sa inchiriezi unui anonim si sa ti-o iei ca ultimul prost, ceva undeva pute
      @Valente, exact, inainte era mai ieftin deci faceau ditamai profitul pe spinarea noastra, huoo =))

      00
    • Am văzut și eu raționamentul ăsta că dacă tot e locul liber, chiar daca e proprietatea cuiva, hai că pun eu să nu stea degeaba. Pe teoria asta și eu pot să o iau la o tură pe nevastă-sa unuia dacă e singură acasă, că vorba aia tot e singură și e pacăt să stea așa. Sau dacă ai 3 camere și dormi doar în una singură, să vină niște boschetari să le ocupe, doar nu o să stea goale! Românul nu înțelege că nu trebuie să îți exerciți un drept zilnic, că să beneficiezi de el. Dacă am loc de parcare proprietate, cum avem mulți care stăm la bloc nou, poți să consideri că am o mașină invizibilă, dar e acolo.

      00
    • Jugend, da, cel puțin pe locuri de parcare e mentalitatea asta dusa la extrem. :)) Am cumpărat anul trecut un spațiu comercial cu loc de parcare în subteran. Momentan nu folosim spațiul comercial, deci nici nu parcăm pe locul ala decât ocazional, când mai trecem pe acolo să una-alta. La fel, mereu îl găsesc ocupat de câte vreun vecin din bloc care a fost mai smecher ca alții și n-a dat zece mii pe un loc de parcare când si-a luat apartament, ca se știe ca nu e nimeni care sa-l folosească. Nu se obosesc niciunii sa lase număr de telefon, ca dacă tot e arondat unui spațiu comercial, sigur nu suna nimeni zi de zi la 6 când vine acasă ca să îi dea deoparte.

      Văzând treaba asta și fără plan concret sa folosim spațiul ala în curând, am postat în grupul de wsp cu locatari ca îl scot la vânzare, ca vad ca e cerere. :)) Din vreo 50 de inși au întrebat doi cu cât îl vând. Când am zis 10k, ca atat au costat și când s-au dat în folosinta, n-a mai răspuns niciunul nimic. În continuare se parchează pe locul ala și chiar îmi e scârbă de ei, nu am cum sa ma duc acolo sa fac politie ca nu ma deranjează fizic cu nimic ca se folosește locul, dar… nesimțirea și simțul proprietății pe ceva ce nu le aparține sunt la cote maxime.

      00
    • Inca se mai parcheaza pe trotuar?

      Intrebare de om care in B lasa masina la parcarea cu plata, iar in orasul in care sta, nu urca nimeni bordura cu masina.

      00
    • Laura e plina de propietati care au locuri de parcate de altii.
      De altfel, daca folosesti „J” pentru a denomina „zeci” in mod caterincos, invata sa il folosesti corespunzator. Se scrie „3j de x”, nu „30j de x”, ca 3j se citeste treiej iar 30j se citeste treizeci j

      01
    • @Laurra
      Nu e preț mic, e sa zicem decent. E la nivel de Viena. Dar e mai mare decât în Berlin, Praga.

      00
    • Robert nu mai fi prost și dacă tot dai lecții de scriere și d’astea, învață să citești, ca în poveste sunt niște lucruri la trecut, altele la prezent… exista un fir epic.

      Și da, în București mi se pare de bun simt când cumperi ceva sa cumperi și parcare când ea exista. Altfel ești prost ca tine asa, și începi sa arunci cu kkt pe net degeaba.

      00
    • Ce reacție de paiață opărită pentru o glumă + o explicație legată de o simplă greșeală de scriere.
      Ia-te cu Eftimie de mână si salut la Bălăceanca.

      00
    • Cu plăcere, ca ti-am făcut ziua, ti-ai făcut norma de mârlănie și pe azi, ai început anul în forță.

      00
    • Daca ai deschis sezonul de jigniri, mi-am permis sa-ti intorc favorul. Asta nu ma face marlan ci mai degraba m-as considera un gentleman. Tu insa ramai oparita aiurea.Ti-am vazut nivelul, e ok.
      (Nivelul de educatie, ca bani inteleg ca ai).

      00
  2. La fel și la vila devastată de petrecăreți.

    –-s-a dat bon fiscal –- mai jos e declaratia proprietarului.

    ”Pe 31 decembrie în jur de ora 2, 3 fără ceva, m-a sunat un cetățean că ar vrea să închirieze vila aceasta pentru revelion, că apartamentul în care urmau să facă nu mai era disponibil. OK, eu fiind plecat la munte, la ora 7 a venit colega mea, s-a întâlnit cu ei, a luat banii, s-a dat bon fiscal și vedeți ce s-a întâmplat.”

    Partea buna.
    Au intrat foarte multi in legalitate de cand Dragnea a dat voucherele de vacanta.
    Partea rea, partea rea e ca…
    s-au majorat artificial preturile HoReCa

    00
    • —-s-a dat bon fiscal —

      mai ții minte carambolul ăla de pe autostrada soarelui, cu instructorul pizdii care una declara la presă și alta la poliție? așa e și aici. i-a dat bon fiscal pe…cE?

    • Orice persoană acuzată este prezumată nevinovată până ce vinovăția va fi stabilită în conformitate cu legea.

      00
    • exacat bon fiscalse da la sume de aprozar nu la inchirierea unei vile cu clauze si chestii pe sute/mii de euro.
      ala se numeste contract cu tadam … factura si da bon fiscal atasat facturii daca a palti cash.
      complicat.

      00
    • Și asta scuză faptul că au vandalizat sau? Că doar nu se apucasera proprietarii să vandalizeze înainte, pentru a escroca petrecăreții.

      00
    • La cum e construita vila cred aia erau intelesi sa o distruga pentru a lua banii de pe asigurare. Altfel nu inteleg cum sa nu stii cui inchiriezi. Nimeni nu se risca sa dea cheile casei unui anonim care scoate cateva mii de lei din buzunar. Trebuie sa aibe o copie de buletin, un contract, ceva prin care sa te asiguri ca pagubele sau furaciunile pot fi platite.

      00
    • Copia de pe buletin sigur va plăti daunele. Dar sigur sigur

      00
    • Eu de câte ori am înoptat la pensiuni în Austria, Ungaria, Grecia, Germania am completat fișa turistului: nume, număr act identitate, țara. Cel puțin. Pe la noi nu se face?

      00
  3. https://imgur.com/a/HdzW5bJ

    Poza din noiembrie anul trecut, langa Tg. Mures. Uite cate lumini au toti. Si politistul ala se invartea pe acolo dar nu i-a dat prin cap sa le zica celor implicati sa isi aprinda niste becuri, macar avariile.

    Nici in comment-uri nu s-a sesizat nimeni, pana n-am scris eu ca nu vad vreun bec aprins la masini.

    00
    • Daca exista idioti nu aprind farurile nici macar pe ceata. Semnalizarea este, deja, o chestie pentru plebe. „Ia uite, tu semnalizezi cand intri in intersectii!”. FMM lor de politisti redusi mintali, care fac orice in afara de ceea ce trebuie sa faca! RAR nu fac controale pe strada – cred ca le creste colesterolul

      00
    • Pai cum, „avariile” se aprind numai cind „am niste treaba aici in statia de autobuz, boss” daca nu stiai …

      00
    • NOU
      #33

      @Marinel – avari si 5 minute bo$$

      00
  4. E o strada aici in oras cu cate 1 banda pe sens si pe ambele parti locuri de parcare in spic. Peste zi locurile sunt goale ca masinile sunt in zonele de birouri nu acasa. E bine, mereu e cate un taximetrist care opreste pe banda si blocheaza circulatia 2-3 minute cat sa se formeze o coloana mica. De fiecare data le spun ca ar ajuta sa mute masina cu cativa metrii mai la dreapta pe un loc de parcare pana coboara/urca acel client. 0% fac asta, 50% se si supara. Asta e.

    00
  5. Referitor la parcări, o chestie care nu o pot înțelege: în s2 spre exemplu, dacă ai o mașină înmatriculată pe firma, nu poți obține loc de parcare de la primărie – dacă firma nu e din s2. Adică dacă ești angajat într-o companie cu sediul în alt sector, iar unul din beneficii e o mașină – nasol. Dacă ai o firma iar sediul e în alt sector, și iti iei mașină pe firma – nasol. Chestia asta o pot înțelege pana la un punct: sa nu folosim parcările publice ca parcări pt firme. Insa dacă oricum firma aia își are sediul în alt sector, logic ca nu o sa își parcheze flota în alt sector. În plus, limitarea locurilor de parcare / persoana sau per apartament, e mai ok decât „dacă firma nu e din acest sector, nu primiți loc de parcare”. Cu alte cuvinte, în mintea desteptilor de la s2, dacă locuiești în s2 trebuie sa și lucrezi în s2.

    00
    • Nu, doar e mai important sa iti poți parca mașina acasă când ajungi acasă decât sa parcheze 8h/zi cei care lucrează acolo și seara lasă locurile libere, dar teoretic sa nu poți parca pe ele ca nu sunt ale tale.

      00
    • Daca nu traiesti, muncesti, iubesti in S2 nu ai ce cauta acolo.

      00
    • Firma unde plateste impozit?

      00
    • @punKreas: Evident. Un argument bun. Dar atata timp cat oricum acel loc de parcare SE PLATESTE separat fata de orice impozit, care mai e diferenta? Oricum eu ca cetatean pe persoana fizica, imi platesc taxele in s2. Taxa pt locul de parcare – tot in s2 o platesc. Care e problema ca masina de firma e inmatriculata in B, dar pe alt sector?

      00
    • Exact ca problema cu masinile inmatriculate in alte judete. Tu platesti taxele in s2, dar nu te parchezi pe tine, nu?:))

      00
    • @Laura: am inteles ca se pregateste o hotarare in acest sens, ca in timpul zilei toate locurile de parcare sa devina libere, si doar seara sa revina proprietarilor care le-au inchiriat. Insa pe de alta parte te lovesti de altele, si anume nu toti oamenii au acelasi program de lucru 8-16; unii poate lucreaza noaptea / dupa-masa / sunt freelanceri. Si atunci ce faci? Ajungi acasa la 11 si ai locul ocupat? Ce faci? Parchezi pe locul unui vecin si la 18 mergi sa muti masina?

      00
    • @punKreas: repet: impozitul e una, taxa de parcare e alta. Daca parcarea era gratuita in jurul blocului pentru proprietarii de acolo – da, acest argument al tau era perfect valabil – ai masina inmatriculata in acest sector – e ok, parchezi gratis; nu ai – ghinion. Dar atata timp cat acea parcare se plateste separat, chiar nu vad care e problema ca masina e inmatriculata in alt sector sau chiar si alt oras. Sau macar sa fi fost o taxa in plus, la fel, as fi inteles; dar sa nu iti inchirieze deloc loc de parcare pentru ca ai masina inmatriculata in alt sector, mi se pare doar prostie. Atat.

      00
    • „Adică dacă ești angajat într-o companie cu sediul în alt sector, iar unul din beneficii e o mașină – nasol”

      Abia astept sa se introduca si la noi ca in Marea Britanie (or fi si altele) plata unor taxe/impozite pentru ceea ce reprezinta „venit” uzul unei masini primite de la firma. La ei se numeste „benefit in kind”.
      Sa vezi lacrimi si suspine, absenta locului de parcare o sa fie ultima problema.

      00
    • CP, cam asa ceva. Când lucram intr-o zona unde erau locurile toate luate de proprietari, m-am înțeles cu un tip care avea program de munca 8-5 și pleca cu mașina și ma lăsa pe mine sa parchez pe locul lui cât eram eu la muncă. Când am schimbat jobul, la fel, lăsam mașina pe locurile oamenilor dar cu număr de telefon și coboram sa o mut din orice ședință/treaba aveam, că deh, omul venea acasă și eu ii ocupam locul. Ma teleportam aproape, pentru ca acasă aveam reversul medaliei, parcau toți de la birourile din zona pe locul meu și rareori găseam nr de telefon în parbriz sau sa și răspundă cineva la el ca să pot parca mașina.

      În concluzie… cred ca masurile astea duc la ceea ce trebuie: sa mai tina mașina doar cei ce își permit una, cu toate costurile aferente, de la RCA la loc de parcare, nu doar motorina și lichid de parbriz. Mai puține mașini, mai mulți utilizatori de transport în comun.

      00
    • @CP: si daca ai duba?

      00
    • @Laurra: sunt perfect deacord cu aceste masuri, inclusiv cu marirea tarifului de parcare. Inclusiv cu majorarea tarifului de parcare in zona centrala (nu pt proprietari, ci pt cei care sunt in tranzit). Eu nu cu asta am o problema, ci cu modul de gandire al primariei: parcarea in jurul blocului nu e vreun beneificiu pentru locatarii de acolo, pentru ca se plateste separat fata de impozit. Prin urmare, de ce sa refuzi niste bani de la vreun proprietar din sectorul 2, doar pentru ca masina e inmatriculata in alt sector?

      00
    • @punKreas: da, e o discutie si despre duba. In cazul de fata, nu e vorba de nicio duba. Ci masina mica – nici macar van sau ceva de marfa, ci masina de persoane.

      00
    • @CP, eu am luat loc de parcare la S2 cu masina nu din alt sector, ci din alt judet, cu comodat, care nici macar nu a fost facut la notar. Doar ca aveam domiciliul arondat locului de parcare.

      00
    • @CP. Asa a fost si in S3 pana anul trecut. In noul regulament a aparut o nota cu o decizie a unei instante ca nu au voie sa faca asta, sa conditioneze inmatricularea unei masini de locul de parcare.

      Este decizia 227 in dosarul 32834/2018.

      Insa cum legea in Ro nu are precedent cel mai probabil va trebui initiat un proces asemanator si in S2. Deeeeci, mult succes.

      00
    • @Zarax: s-a încercat și cu contract de comodat, din păcate tot cu refuz s-a soldat.

      @lrpx: în s3 exista alta șmecherie și mai tare: mașinile de firma nu au voie sa parcheze în parcările publice. 2 amenzi în 2019 pe tema asta, cu masina parcata regulamentar in parcare, doar ca era parcare publica și masina inscripționata. Ia cu pâine :)))

      00
    • Nu, nu asta e de inteles, ca sa nu pui masina de firma in parcari publice.
      Ce trebuie cunoscut si inteles este regimul legal al masinilor de firma care circula exclusiv pe baza unei foi de parcurs unde se specifica de unde si la ce ira ai ridicat masina firmei in ziua X, ce traseu ai parcurs si unde se incheie parcursul zilnic, care este in mod normal sediul firmei cu exceptia deplasarilor interurbane ce dureaza mai mult de o zi si unde, natural, masina va innopta la adresa unde reprezentantul firmei (desemnat legal sa o foloseasca) are cazarea decontata de firma in scopul specificat al deplasarii.

      De aceea o masina de firma nu poate fi (legal) parcata permanent decat la sediul firmei sau temporar pe traseul specificat in fisa de parcurs zilnica.

      Ca la noi masina de firma e folosita majoritar in scop personal si tratata ca propriul vehicul e doar una dintre aberatiile vs lege care au devenit obisnuinta.

      00
    • @CP Cred ca e vorba de dube sau mai bine zis de autovehicule comerciale, nu de autovehicule normale inmatriculate pe firma.

      00
    • @Tom: mentalitatea asta e total antievolutie, antidemocratie, anti orice vrei tu. Fix asa omori business-uri: cu rahaturi de genul asta. In loc sa se incurajeze afacerile, fix prin asta s-au gasit sa bage bete in roate. Ca sa-ti dau totusi si 2 exemple, cand am fost eu sa platesc amenda pentru ca am indraznit sa parchez masina inscriptionata pe domeniul public, mai era un tip de la o firma de curierat, care si el a avut de livrat niste pachete la un bloc, a zabovit vreo 30 de minute, si i s-a aplicat o amenda, asta pt ca vreun mos comunist l-a reclamat la politia locala. Iar altul, tot atunci, de la o firma care distribuia apa (nu mai tin minte daca LaFantana). Explica-le tu astora de la Fancurier sau Cargus, cum sa faca expedierile pachetelor la tine acasa, dar in acelasi timp parcand la sediile lor.

      In alta ordine de idei: in afara tarii – caci m-am interesat – nicaieri nu exista idiotenia asta: masinile de firma sa nu poata parca la resedinta celor care le conduc. Ba chiar cunosc 3 cazuri in tari diferite din EU, unde oamenii parcheaza dubele de firma acasa, fara nicio problema. Au primit loc de parcare ca proprietar, inclusiv sa parcheze duba. Dar am uitat ca noi romanii, trebuie sa fim mai speciali, mai deosebiti, mai cu motz in frunte.

      Iar asta cu foaia de parcurs, scuza-ma :))) dar am ras.

      00
    • @lrpx: nu. hotararea era pentru masinile apartinand persoanelor juridice. Acum intradevar, dubele se cam deduc ca ar apartine firmelor, insa la intrebarea: ‘daca am o masina normala, sa zicem un Logan, si e inscriptionat: ce faceti?’ – mi s-a spus ca se aplica amenda si in acel caz, intrucat e de firma. Bine, ei iti spun o instiintare in parbriz, si trebuie sa te duci la sediul politiei locale, cu actele masinii. Si daca e asa, ti-ai puscat amenda. 2000 ron.

      00
    • @CP

      1. Nu eu fac legile. Si eu consider ca unele sunt inutil scremute, dar e doar o opinie personala. Ca si a ta. Ce conteaza este ca astea sunt legile acum si trebuie respectate.
      Legile astea dau un raspuns la nedumerirea ta.

      2. Faci o grava confuzie intre parcarea de resedinta/permanenta si regimul opririi/stationarii necesare vehiculelor de marfa care au un regim special reglementat oriunde in lumea asta, chiar si la noi. Inclusiv semne de circulatie cu precizari dedicate.
      Ce ai fi putut remarca corect pe subiectul asta daca tot l-ai ridicat ca exemplu (dar l-ai folosit gresit) este ca multi soferi de firma parcheaza ilegal acasa masinile mari de transport pe care lucreaza in timpul zilei in loc sa le lase 8n parcarea amenajata a firmei de transport/curierat la care lucreaza. Fenomen care afecteaza foarte multa lume, scazand disponibilitatea parcarilor de resedinta si aglomerand traficul in zonele rezidentiale.

      00
    • Masina de firma se parcheaza in garajul/curtea/parcarea privata a firmei. Daca e pentru uz personal ia-o pe persoana fizica.

      00
    • @Tom: Exista si asa ceva. Insa spune-mi te rog unde ai astfel de zone pentru curieri. Ce spui tu gasesti preponderent in zonele centrale, unde magazinele au astfel de zone de parcare, inclusiv intervale orare in care pot sa descarce marfa. Acum zi-mi de zonele periferice unde ai indicatoare din astea, pentru livrarile catre persoane fizice.
      Eu cand l-am intrebat pe politistul care-mi scria amenda, ce sa faca amaratii aia doi de curieri, a zis senin ca nu e treaba lui.
      In al doilea rand: asta nu e lege. E hotarare de consiliu local. Adica o prostie. Daca maine consiliul local decide ca doar masinile rosii pot parca pe domeniul public, aia e. Chestie e ca poti sa ii dai in judecata, ca nu e lege. E doar o hotarare de consiliu absurda. Si da, am discutat si cu avocati care mi-au spus ca pot ataca chestia aia cu parcarea pt PJ, intrucat e HC, nu lege. Rezumand, nimeni nu e mai presus de lege, nici macar primaria.

      @Radu: ai inteles fix tot.

      00
    • ce burghez e CP asta. Masina de firma. Ia muie tu ma!!!

      io pa Suedia aveam/am asa
      – loc de la bloc pe care plateam ba 0 ba 40e/luna (0 ca era inclus in chirie). Nu le pasa numarul masinii, daca e a mea sau alu firma, ca locul era al meu, eu il plateam, nu masina
      – pula loc de parcare, deci plateam zilnic. Iarasi, nu le pasa ca masina e de romania/suedia. Cat timp plateam si eram parcat ok, ii durea in pula
      – acilea unde stau, pula loc de parcare platit. Dar sunt locuri de parcare moca. Am 2 rable (inca). La fel, nu prea ii intereseaza ce scrie pe masina.

      Dar, in Romania tre sa fie mereu special ceva. Si labagii sa aplaude „masina de firma se tine la firma…”.

      00
    • fiecare zonă ar trebui să aibă spații de parcare desemnate special pt staționare temporară, maxim 15 minute. să poată parca dubele de curieri și glovarii și tot

      deci să se ia din locurile existente ADP și să facă pt curieri
      aaa nu convine locatarilor? atunci pla pachete

      iar firmele de curierat ar putea să refuze livrarea la adrese unde nu există parcare pt vizitatori, simplu. aaaaa nu convine, profit sulea

      00
    • @Animaloo banuiesc ca pentru ca pa suedea nu sunt rupti in cur d-astia cu masina pa firma ca sa iasa combinatie la taxe si impozite.

      00
    • @CP, tot insisti ca pentru locul de parcare de domiciliu se plateste o taxa. Da, dar taxa aia este „subventionata”, pentru ca nu se plateste la valoarea reala a chiriei pentru un spatiu public.
      Adica sa spunem ca pentru fiecare loc de parcare sunt ocupati intre 10-15 mp. Taxa maxima este de 600 de lei, adica 40-60 lei/mp pe an. Unde poti tu sa inchirezi teren asfaltat cu 10 euro/mp pe an in centrul orasului? Si asta in conditiile in care terenul ala este si intretinut de Primarie (ex: se face curatenie constant).

      00
    • @Andrei G: Pai daca e asa subventionata precum zici – desi nu e asa, ca nu subventioneaza nimeni nicio parcare in B, da-mi atunci posibilitatea sa platesc alt tarif. Nu a cerut nimeni pomana sau reducere. Am cerut un loc de parcare, in calitate de cetatean si locuitor al unui sector. Aparent, daca nu am si masina inscrisa pe acelasi sector, NU se poate. Dar nici alta varianta nu exista, sa-mi puna la dispozitie vreo solutie. Despre asta e vorba. Asta, din punctul meu de vedere e o imbecilitate. Adica nu e o problema ca altii isi tin rablele pe parcarile publice sau mai rau, pe domeniul public, e o problema ca eu, locuitor in S2, am o masina inscrisa in alt sector, nu am dreptul la parcare de resedinta. Ca nu am cerut sa parcheze 100 de masini de la firma la mine pe strada, am cerut doar un loc de parcare pt o singura masina in acea familie. Nici macar nu e vorba de doua masini, sa zici ca am cerut al doilea loc de parcare. Nunu, un singur loc. Unicul, pt unica masina. Ca si asta, daca era pt al doilea loc de parcare, chiar as fi inteles-o. Dar nu e cazul nici despre asta.

      00
    • @Radu: bun. am inteles ca ai ceva cu neamurile tale alea de fac combinatii proaste, si vor sa iasa bine la impozit, si probabil sunt si din categoria celor care blocheaza intersectia, sau care se ingramadesc de 1 ianuarie pe Valea Prahovei, sau care sunt nelipsiti la deschiderile de magazine unde se dau tigai gratis. Dar te’ntreb, daca esti un simplu angajat, iar firma iti ofera ca beneficiu pe langa salariu, si o masina – ce faci? Ma rog, stiu ca e greu sa intelegi asta cu beneficiu „o masina de serviciu”, dar unii lucreaza in firme care chiar isi respecta angajatii, si le ofera masina, chiar si locuinta. Si nunu! Nu e vorba de curierii care au voie sa-si ia dubele acasa, seara, ca sa mai salveze motorina firmei.

      00
    • @CP, cauta o parcare privata. Sau… inmatriculeaza masina pe Sectorul 2.

      Tu ai prezentat 2 situatii:
      1. Presupunem ca rata lunara pentru o masina noua este 500 de euro. Firma la care lucrezi ar trebui sa plateasca in total vreo 900 de euro ca sa-ti dea tie cei 500 de euro pentru masina. Asa ca faceti o intelegere, primesti masina de serviciu pentru care firma plateste doar 500 de euro.
      Concluzie: ai facut o „optimizare” fiscala.
      2. Presupunem ca ai o firma in Sectorul 3 si tu locuiesti in Sectorul 2. Ti-ai luat masina pe firma ca sa scapi de niste taxe si impozite pe care ar fi trebuit sa le achiti.
      Concluzie: ai facut o „optimizare” fiscala.

      Deci tu iei toate masurile posibile ca sa reduci nivelul de taxe pe care il platesti catre stat/primarie, dar vii si te enervezi ca Primaria nu iti asigura tie loc de parcare din banii celorlalti locuitori care nu fac manevrele pe care le faci tu.
      Adica sa plateasca fraierii pentru locul tau de parcare.

      00
    • @Andrei G: nu face nimeni nicio manevra cu nimic. Nimeni nu vrea sa scape de impozite sau alte chestii la care voi va ganditi.
      Niciuna din situatiile descrise de tine nu are legatura cu realitatea. Daca firma la care lucrez, imi da o masina pentru care a) face leasing de 500 euro – plateste 500 euro; nu 900; b) poate o achita cu banii jos, si atunci nu inteleg calculele bazate pe economii.
      Despre pct 2: am dat si situatia ‘administrator de firma in sector X, proprietar de apartament in sector Y’ – la fel, nu e cazul aici, insa ce faci cu oamenii astia?

      Hai sa-ti mai dau un caz, ca vad ca tot pedalati pe ideea ca vai ce rau sunt eu ca am o masina care e inmatriculata pe firma, si de asta nu puteti dormi voi noaptea:
      – persoana fizica, faci leasing, ca atat iti permiti. In talon, nu esti proprietar, iar pe astia la s2 nu ii intereseaza ca esti utilizator. Nici procura, nici declaratie, nici nimic. Atata timp cat nu esti proprietar, nu primesti loc de parcare. In acest caz, in care o persoana fizica, doreste loc de parcare, dar are masina pe leasing, ce faci cu ea?

      00
    • @CP, tu te prefaci ca nu intelegi. Vii cu tot felul de situatii teoretice si te superi ca Primaria nu iti da tie un loc de parcare. Dar tu de ce nu te-ai gandit si nu ti-ai cumparat un apartament intr-un bloc nou care sa aiba si loc de parcare? Sau daca stai cu chirie, de ce nu te muti undeva unde ai loc de parcare?

      1. Nici o firma nu cumpara masina pentru angajati cu banii jos. Parcul auto este in rate sau leasing. Daca totusi cumpara cu banii jos, inseamna ca au facut asta pentru ca voiau sa nu raporteze profit in anul respectiv.
      2. Administrator de firma in Sectorul 3, proprietar de apartament in Sectorul 2. Daca Ftia-i cumparat masina pe firma, pot fi 2 motive. Folosesti masina in interes de serviciu (adica pentru a desfasura o activitate economica) sau ti-ai cumparat masina pe firma ca sa scapi de niste impozite.
      3. Ti-ai luat masina in leasing, foarte bine pentru tine. Presupun ca stiai de la inceput ca nu esti proprietar, dra ai ales varianta asta pentru ca era cea mai convenabil din punct de vedere economic.

      In oricare dintre cele 3 cazuri de mai sus ai fi tu, totul se traduce prin: „Eu fac tot posibilul sa platesc cat mai putin, dar vreau sa primesc beneficii din taxele platite de altii.”

      00
    • @Andrei G : nu o sa mai stau sa-ti explic chestii, pentru ca o tii pe a ta. Cauti/gasesti niste scuze pentru niste functionari la care functioneaza spagutza, ca la asta se rezuma totul pana la urma. Nu vreau sa zic mai multe, insa in cazul asta s-ar fi rezolvat cu o atentie de cateva sute de ron. Dar nu am vrut sa incurajez un astfel de sistem.
      Doi la mana: eu solutie am gasit, stai linistit. Nu trebuie sa-mi dai tu sfaturi unde sa ma mut sau ce sa cumpar. Daca citesti cu atentie comentariile, eu am semnalat o chestiune a unui sistem gandit prost, menit sa functioneze pe spaga. Ti-am dat mai multe situatii de oameni care pot sa fie in acesta situatie, si nu sunt situatii ipotetice. Si nu toti vor sa fenteze statul prin ce idei dai tu pe acolo.
      Alti oameni nu au alte variante ca si mine, si atunci ei vor fi nevoiti sa dea o mica atentie, ca sa poata sa aiba un loc de parcare.
      Mentalitatea ta este una tipica a unui functionar caruia nu ii place sa gandeasca proactiv, ci doar in interesul propriu (al functionarului).

      00
    • @CP, ce spaguta, despre ce vorbesti aici?
      Pana acum povestea ta a fost despre o regula impusa in Sectorul 2, regula pe care functionarii se incapataneaza sa o respecte.
      Acum, cand ti-am argumentat ca de fapt tu vrei pomana de la Primarie, ai inceput sa spui ca functionarii vor spaga.

      Nu spun ca nu se cere si spaga, dar regula asta locuri de parcare exclusiv pentru masini din sector, le limiteaza posibilitatea de a primi atentii de la potentialii doritori.

      Te intrebi ce se intampla cu cei care nu isi permit sa plateasca un loc de parcare privat? Pai, teoretic, daca nu iti permiti costurile de exploatare pentru un anumit bun, ar trebui sa renunti la aceasta. Asa functioneaza economia capitalista.

      00
    • Rezum pentru tine, tot firul discutiei, cel mai probabil nu ai citit tot.
      – nu a cerut nimeni pomana. zici ca vreau pomana de la Primarie. Nu. Chiar am spus ca as fi platit in plus.
      – functionarii se incapataneaza sa respecte o regula. Ce regula? Regula data de Statul roman, sau de primarie? Ca e o diferenta. Daca maine primaria zice ca doar masinile rosii vor putea circula, ne conformam, nu? Adica pe tine, care ai masina rosie, nu te va afecta nicicum, si nici nu ii vei intelege pe cei care nu au masini rosii. Tie iti va conveni, si chiar vei aplauda decizia primariei.
      Cat despre ‘solutii’, la categoria solutii intra si ‘spaga’. Caci ‘regula’ asta a fost mai mult cu dedicatie, fiind destul de multi proprietari in aceasta situatie, s-a deschis o mica portita pentru acest gen de comportament.
      Cat despre „masinile de sector, le limiteaza posibilitatea de a primi potentiali doritori” – am ras. Discutia e despre PROPRIETARII CARE LOCUIESC in sectorul 2! Deci eu am un imobil in sector2, am acelasi drept ca orice alt proprietar de imobil, la un loc de parcare, precum au toti. Nu conteaza ca imi parchez masina cu 3 roti, cu numere de cluj, cu numere rosii sau mai stiu eu cum. Ti-a spus si colegu’ mai sus, ca in Suedia nu conteaza chestia asta. Am scris si eu mai sus, ca in alte tari cu apa calda, nu exista chestia asta. Doar in s2.

      Iar referitor la ultima chestiune, cu cei care nu isi permit locuri de parcare sa isi cumpere, te invit cu mare placere sa imi spui de unde pot cumpara, daca tot faci pe desteptul.

      Tind doar sa cred ca esti un functionar ordinar din s2, care incearca sa justifice cretinismele de acolo. Doar intr-o tara bananiera cred ca mai intalnim mentalitatea asta cu „masinile de sector au voie doar sa parcheze in acel sector”. Iar daca printr-o minune nu esti functionar in s2, inseamna ca noi, ca si tara, ne meritam soarta – caci cetatenii gandesc asa de prost – fara niciun strop de logica sau viziune, doar pe principiu: „sa moara aia cu firmele, sa-mi &!Y^!# in *!#! lor”. Dar defapt nici nu mai conteaza. E suficient sa ma uit in viata de zi cu zi si sa vad ca defapt prostia care o gandeste S2, e cea mai mica problema a tarii asteia.

      00
    • @CP
      1. Cand insisti ca vrei loc de la Primarie, inseamna ca vrei un fel de pomana. Daca tot esti dispus sa platesti in plus, de ce nu ai platit in plus sa-ti cumperi un apartament cu loc de parcare inclus?

      2. Da, este vorba de un regulament stabilit de Primarie. Fiindca de alocarea locurilor de parcare se ocupa Primaria, nu Guvernul. Daca tu consideri ca trebuie respectate doar legile data de Guvern, de ce nu te duci la ei sa le ceri un loc de parcare.

      3. Este aberant sa spui ca limitand numarul de persoane care pot beneficia de un loc de parcare se incurajeaza spaga. Ar fi fost mai multe sanse sa se dea o spaga daca putea oricine, din orice sector, sa faca o solicitare. Ai mai multe sanse sa primesti o atentie cand sunt 2000 de solicitari pe 500 de locuri decat atunci cand sunt 1000 de solicitari pe acelasi numar de locuri.

      4. Discutia este despre proprietari care au si o masina inmatriculata in Sectorul 2 versus proprietari care nu au nicio masina inmatriculata in acel sector.

      5. Cand masina este inmatriculata pe firma, de fapt tu nu mai esti proprietarul acesteia. Persoana juridica este proprietar si este normal sa se tina cont de adresa proprietarului (adica a persoanei juridice care detine masina).

      6. Este ciudat sa ma intrebi de unde sa cumperi un loc de parcare. Sunt destule apartamente inclusiv in Sectorul 2 care vin cu loc de parcare (sau posibilitate de a achizitiona unul). Dar tu ai ales sa ceri sa ti se dea de la Primarie.

      PS: voi astia care cereti sa vi se dea de la Primarie semanati cu asistatii sociali care vor sa primeasca si ei cate ceva.

      00
    • Exact. Pai și tu ești asistat social, dacă ceri de la guvern sa îți facă autostrăzi, dacă mergem pe logica ta. Ce? Nu iti poți face singur autostrăzi? De ce trebuie sa aștepți de la alții?

      Chiar am chestiuni ceva mai importante de făcut, decât sa explic unui necunoscut, punctual, unde greșește în enumerarea de mai sus.

      00
    • @radu: realizezi ca e o aberatie intrebarea ta. Care e legatura intre „optimizare fiscala” si „loc de parcare”
      Ca sa nu mai vorbim de aberatii gen „Daca rata e 500 tre sa plateasca 900”. Asta e scoasa din puta creierului.
      In mod normal, se considera „avantaj” partea aia din folosirea masinii care nu tine de munca ta. Gen, partea aia din luna in care ai mers cu masina la munte.

      Intre timp, ramane dilema: tu ai acces la o masina si 0 loc de parcare, desi stai in cartier. Dar e amuzant ca aplaudati ca focile, doar pentru ca voi nu aveti masina de serviciu

      00
  6. Către un oraș pieton friendly. Încetul cu încetul vei descoperi ca dacă stai la bloc ești sărac și deci nu îți poți permite autoturism personal. Când ai nevoie, închiriezi unul, din aplicație.

    00
    • Deci în mintea ta toți aia care stau la bloc ar trebui sa n-aiba dreptul să cumpere mașina? Ba da prost mai ești, comunistoidule.

      Apropo, pieton friendly nu ar trebui sa insemne mașina unfriendly, dar mai apare cate un idiot că tine care crede că doar daca interzici mașinile personale faci un oraș pentru pietoni. Apropo, intr-un oraș pieton friendly, unde aia care stau la bloc n-au absolut nici o mașină, cam cat crezi că ar fi surge-ul la Uber și la închiriat mașina la orele de vârf, când toată lumea se duce la munca?

      00
    • @sabotor
      Multumesc pentru urările de bine.

      Ai sesizat bine. Pieton friendly nu înseamnă fără mașini ci fără mașini sau alte obiecte proprietate personala. Teoria e aproape dogma a uniunii europene, in România a fost popularizata acum câțiva ani de „roata motrice” a lui Cioloș, arhitecta Oana Bogdan. Ai remarcat foarte bine, e o chestie comunistoida.
      Uber? Nu ma încântă. Am mai explicat pe aici motivele. Price surge? Poți lua transportul in comun, are preț fix. Sau poți, ca mine, sa mergi pe jos, sunt destule situații im care mersul pe jos e cea mai rapida alternativa.

      00
    • Sunt obisnuit ca la genul asta de articole sa apara burghezii inchipuiti pentru care „a-ti permite o masina” ar trebui sa fie la nivelul de pret pe care ei ar fi dispusi sa-l plateasca, dar nu mai sus.
      Cumva au impresia ca asta rezolva problema, uitand ca aia dispusi sa plateasca vor fi tot timpul in acelasi numar, chiar daca altii, ia singurul rezultat inseamna mai multi bani in buzunarele unor jigodii.

      Dar @anonim m-a facut sa rad sincer:)))

      00
    • @anonim
      Pai trebuia să te felicit pentru inepțiile debitate.

      In rest:
      1. Arata-mi un proiect al UE din care reiese că UE uraste masinile proprietate personala
      2. Oana Bogdan aia a zis altceva: https://www.facebook.com/100008614542652/posts/2044666885830443/ dar simpliotii de pe internet au înțeles că vai, vine Oana Bogdan sa le ia pamantu’
      3. Te rog sa ii sugerezi unuia care sta în sudul Bucureștiului și lucrează în Pipera, să ia exemplul tau și meargă pe jos la lucru. O să-ți umple frigiderul de carne in 2 secunde.

      Tu n-ai nevoie de mașina, felicitări. Dar dacă tie îți e inutilă mașina, nu înseamnă că e inutilă pentru absolut toată lumea. Gândirea ta e exact gândirea comunistilor prosti și imbecili, aia datorita cărora avem orașe înghesuite fara locuri de parcare, pentru că aia, că și tine, au decis că oamenii nu au nevoie de mașina. Rezultatul se vede astăzi în poluare, trafic, nervi.

      00
    • @sabotor
      1. UE nu iubește proprietatea personala decât dacă o poate impozita mai bine. Mașina personala, locuință personala. Cauta și tu despre noul bauhaus.
      2. Am zis ca oana bogdan a popularizat în România ideile astea. Nu sunt neapărat ale ei. https://www.g4media.ro/oana-bogdan-membra-in-conducerea-plus-numita-de-ciolos-roata-motrice-din-spatele-partidului-cred-ca-un-pas-important-al-omenirii-va-fi-cel-al-renuntarii-la-proprietate-am-fi-mai.htm
      3. Poate sa ia tramvaiul 1/10 o parte din drum, nu e obligatoriu sa meargă tot drumul pe jos. Sau poate sa ia în considerare sa se mute în pipera. Sau, de ce nu, sa meargă ecologic, cu trotineta lime.

      01
  7. Povestea cu parcarile este foarte simpla lumea stia ca o se scumpeasca, doar au sperat pana in ultimul moment sa se intample. In acelasi timp este foarte adorabil cum s-au inghesuit sa mearga sa plateasca locul pentru a nu pierde locul de parcare. Si aici incepe o discutie lunga pe care am mai avut-o cu privire la locurile de parcare. Poate ca ceea ce face Negoita cu licitatia locului de parcare este un lucru bun intrucat dare de mana ar fi, niste bani ar mai ajunge la primarie si s-ar mai putea face lucruri cu ei pe langa ca se mai si fura unii.
    In acelasi timp intrebarile sunt puse pe jumatate pentru ca tine foarte mult de perceptia gradului de saracie al omului. Sa-i spui unuia care si-a luat un cazan cu vreo 3k eur sa-si puna niste cauciuri de 300-400 eur este doar o amintire asupra faptului ca este un sarac si nu e frumos. La fel sa te duci sa-i spui unui „investitor” imobiliar sa-si inregistreze contractul la ANAF nu este frumos intrucat realizeaza ca banii pe care ii castiga din chirie nu sunt wow si nici nu sunt o gramada de oameni seriosi care sa accepte acest lucru. Din cauza asta avem intrebarile puse pe jumatate, pentru ca suntem prea saraci ca sa le punem pe de-a intregul.

    00
    • Impozitul pe veniturile din chirii nu e cine stie ce. Am exemplu clar: la o chijrie de 1500 lei pe luna, la jumatate de an (ca am inchiriat in luna iulie) am de platit 450 de lei impozit pe toata jumatatea de an. Nu e o avere

      00
  8. Man, 66 lei/an era rîsul curcilor (și a restului păsărilor din ogradă). Pe bune, 5,50/lună?! Într-un oraș mort de provincie (hint: ceva Călărași) era 100/an încă din 2017. Oricum, 42/lună nu e exorbitant. A, stai nene, păi ai 3 mașini? Ai avut bani să le cumperi, ai bani de RCA (și de impozite, dar alea oricum sunt modice în România) și n-ai 42/lună (2 pachete de țigări)? Dă cu virgulă.

    00
    • Pe langa asta, sunt curios cam care sunt scorurile pe zone/cartiere la care se ajunge cand se liciteaza prima data pentru a avea acel loc de parcare. Incep eu. Imi povestea cineva ca pentru un loc de parcare in Drumul Taberei a ajuns sa plateasca un pic peste 10k lei. Apoi va plati luna de luna mizilicul asta. Apoi sa comparam cu ce preturi sunt la locurile de parcare cumparate de la privati. Si asa o sa intelegem de ce au ajuns trotuarele invadate de tot felul de gioarse.

      00
    • @N, am impresia ca suma licitata o plateste odata. Practica cumpara dreptul de a semna contract de inchiriere pentru suma de 500 de lei anual sau cat e. Pentru ca daca ar fi 10k pe an, mai bine inchiriezi la cel mai apropiat supermarket/mall (la multe se poate) si iesi mai ieftin.

      00
    • Da, asta ziceam, suma licitata e platita o data. Apoi platesti 2-3 pachete de tigari /loc/luna. Comparativ efortul financiar in cele 2 situatii mi se pare disproportionat.

      00
    • @N. In S3 a fost cu licitiatie si in trecut, si plateai an de an suma pe care o licitai. S-a decis in instanta ca nu e legala si a fost scos. Acum platesti suma licitata doar 1 data. In rest platesti ca ceilalti.

      Legat de cat se ajunge la licitatii, sa stii ca sunt cazuri FOARTE RARE cele care au ajuns si la TV cu locuri de parcare la 20k lei sau cat erau sumele.

      In general, media din ce am observat eu anul trecut e ca pe la 1k lei se cam termina majoritatea licitatiilor. In plus, in cazul meu, desi la anunt eram 17 persoane pe 13 locuri de parcare, in ziua licitatiei am mai ramas doar 12 pe 13 locuri.

      Cumva, chiar daca puteam lua toti loc cu licitatia minima, au fost 2 de au licitat vreo 2-3 sute de lei ca voiau acelasi loc, tinand cont ca locul urmator era lipit de asta…

      00
    • de obicei, când vedeți licitațiile alea cu sume mari ăia nu plătesc. licitează la ciudă. pe la brașov mereu sunt așa, apoi știre peste o lună că se reia, că nu au plătit.

    • Daca tot se fac licitatii si se merge pe pretul cel mai mare pe care si-l permite cineva, corect ar fi ca licitatia sa se reia in fiecare an. Si atunci cand licitezi pentru un loc, sa depui garantie cel putin 10% din suma pe care ti-ai asumat ca o vei plati.

      00
    • @Vali, In S3 nu prea merge licitatul in ciuda. E stipulat in conditiile de participare la licitatie ca suma pe care o licitezi are titlu executoriu. Acum nu stiu cat de legala e clauza asta ca nu sunt avocat dar ea exista.

      00
  9. este o mizerie ca locurile publice să fie alocate discreționar, pe principiul vechimii (preempțiunii). deci sistemul e idiot din start. un moș cu Lada transformată în depozit de murături are loc cu (acum) 10 euro pe lună, în timp ce un tânăr activ nu are loc

    fiind bunuri publice, trebuie să fie disponibile tuturor.
    deci plata orară sau cu abonament zonal, dar nu pe un loc anume, ci pe orice loc găsit liber. pe principiul primul venit, primul servit. asta ar ajuta și când mergi la cineva în vizită sau pentru turiști. ăștia unde parchează? eu dacă vin la zoso unde parchez, dacă el a luat locul public numai pt el?

    în plus, strategia primăriei ar trebui să fie de descurajare a mașinilor, deci de DESFIINȚARE treptată a locurilor publice de parcare, să devină atractiv pt investitori să construiască parcări private

    01
    • exact cum rezolvi problema mosului cu lada depozit de muraturi cu un abonament zonal?

      ala tot acolo va fi, lada aia tot va ocupa un loc degeaba.

      00
    • @Flat dar nu mai buna ar fi o strategie de incurajare a transportului alternativ? Parca altel suna…
      Si ce zici tu acolo cu abonament zonal, suna dubios de mult a jucat la pacanele. Nimeni nu opreste primaria sa vanda 1000 de abonamente pe 20 de locuri de parcare. Si ajungi practic sa platesti pentru sansa de a-ti cauta parcare in cartier. Daca gasesti sau nu, Dumnezeu cu mila.
      Si in ultimul rand, sunt destule terenuri in zona unde s-ar putea face parcari, as plati. In Bucuresti, s-a deschis una subterana, gratuita momentan, va costa 1400 de lei pe an. Parfum. Pacat ca e departe de mine.

      00
    • da, tocmai, primăria poate asigura doar 20 de locuri, ghinion
      asta ar determina oamenii să caute singuri alternative, dacă constată că șansele de a găsi un loc public sunt din ce în ce mai mici

      la partea cu terenuri, ai plăti? sigur din ce bani să se facă? terenurile alea sunt ale cuiva. nu ale primăriei. și o parcare costă cam 30k euro locul, ca să se amortizeze în 50 de ani practic un loc de parcare ar costa de închiriat cât e acum unul din privat. dar acum lumea nu închiriază locuri din privat că ‘sunt prea scumpe’

      si mai e și chestiunea de mediu. eu nu vreau un oraș plin de parcări de beton.. avem nevoie de spații verzi și cât mai puține mașini. deci nu sunt de acord să se construiască parcări, ci parcuri

      00
    • @Flat, pai cum se fac blocuri, se pot face si parcari. Apoi se poate vinde sau inchiria. De exemplu, in zona Pallady din Bucuresti, in zona de blocuri noi, acum se ridica o parcare supraetajata.

      Nici eu nu vreau beton, dar asta e viata in oras, oameni multi cu nevoi diferite. Tu nu ai nevoie de masina si nu vrei parcari, vecinul de langa vrea si are nevoie. Vrem verdeata cat vedem cu ochii, ne mutam la tara (sper, candva). Cat timp stam in oras, se merge pe compromis, deci de parcari noi nu vei scapa. Din punctul meu de vedere cea mai buna afacare raman parcarile subterane cu spatiu verde deasupra.

      Si lumea nu va renunta de buna voie la masina, nici macar daca se pun taxe si piedici in detinerea de autoturisme pana cand alternativa (transport in comun) nu devine mai tentanta. Iar cu exceptia metroului, nu prea tenteaza sincer.

      00
    • @Zarax: parcarea aia e a lui Negoita. Intmplator sau nu, e facuta langa blocurile lui. Tot intamplator sau nu, trotuarele din zona sunt foarte inalte si nicio masina parcata pe el. Dar ma refer doar langa blocurile lui si parcarea suprateajata, nu si mai incolo sau pe strazile paralele unde trotuarele sunt pline de masini.

      00
    • Parcarea aia care se face e posibi sa fie facuta de fratii neacoita pentru blocurile facute de ei deampulea intr-o zona din sectorul 3 care a devenit un fel de bangalore…că la noi se poate : primar de sector care sa fie si investitor imobiliar în același sector…că la alte ‘rezidentiale’ nu se fac locuri de parcare desi ar trebui sa se faca obligatoriu, nu il interesează pe neacoita….e un fel de ‘de ce ati cumparat la ghetoul ala, trebuia sa luati la ghetoul meu, eu fac parcare lângă ‘….

      00
    • 30 de mii de euro locul?!?

      vreo 3000 daca le faci la bucata, nu la tarla.

      15 metri patrati, 20 de cm de asfalt, inseamna 3 metri cubi, cam 2.3 tone pe metru cub, 7 tone, la vreo 300 de lei tona ai 2100. mai pui inca 3 metri cubi de balast si 1 de piatra (cam 100 de lei mc fiecare) si ajungi aproape de 2500. sapatura si oamenii hai sa fim generosi si sa zicem ca dubleaza. 5000. dar tine cont ca aici practic am dublat cantitatile si preturile le-am luat din primele rezultate de pe google, nu din oferte pentru firme specializate care iau cantitati mari. deci in realitate 3000 de lei e cam pe acolo, cu tot cu profit.

      00
    • @thebblack, mai pune si vreo 10.000 euro pretul terenului pe care construiesti locul de parcare. In Bucuresti pretul este de cel putin 500 euro/mp si ai nevoie de vreo 20 mp pentru fiecare masina (parcarea + aleea de acces).

      Bine, oricum nu ajungi la costul de 30.000 euro prezentat de @Flat.

      00
    • Andrei, aici vorbim de teren aflat deja in proprietate publica sau a statului. nu cumpara nimeni nimic. doar statul constrieste ceva pe terenul sau. si atat costa. 3000 de lei.

      iar aia 500 de euro sunt doar o valoare. in multe locuri, de fapt in majoritatea celor care chiar au nevoie de locuri de parcare, e ceva mai putin. ca in drumul taberei sau in titan nu cred ca e terenul 2000…..

      00
    • @thebblack, chiar daca ne gandim ca este vorba de terenuri pe care deja le detine Primaria, nu poti sa ignori valoarea acestora. Adica cel care ar beneficia de un astfel de loc, ar primi in folosinta un spatiu care valoreaza 10.000 de euro.

      PS: in zonele in care spui tu ca este nevoie de locuri de parcare sunt destul de putine terenuri virane detinute de primarii. Pentru a fi folosite, parcarile trebuie facute in apropierea locuintelor, nu la 1 km distanta.

      00
    • @thebblack 30k a fost costul rezultat la parcarea de la Pantelimon, de la capătul tramvaiului. Atâta costă dacă ridici o structură etajată, sorry. nu vorbim de parcări pe asfalt, ci de construit structuri de beton, metal, grinzi.. trebuie să aibă instalații anti-incendiu, ventilație etc.

      Problema moșului cu Lada – m-am gândit și la asta. O regulă impusă de a mișca mașina în maxim 72h. Deci să nu lași mașina pe acel loc mai mult de 72h continuu, altfel se consideră parcare abuzivă.

      00
    • @Flat, acolo a fost o sifonare masiva de bani. Nu are cum sa coste un singur loc de parcare 30.000 euro. Pana si pentru parcarea subterana facuta sub bulevardul Decebal costurile s-au mentinut in jurul valorii de 25.000 euro/loc. Si este mult mai greu/ma scump sa construiesti in subteran in timp ce deasupra ai trafic auto, decat sa ridici o cladire la suprafata.

      00
  10. Nu am citit mai multe detalii legat de locatia devastata doar articolul pe care il avea Vali in dreapta blogului ieri seara. Dar vinovatii sigur nu sunt minori ? Mi se pare de o prostie grava, sa fii major si sa distrugi in halul ala o locatie, stiind ca proprietarul stie cine esti, unde stai etc. Alta explicatie decat drogurile nu vad.

    00
    • Iarba, clar.

      00
    • da pai de la iarba toata lumea stie ca o iei razna si te pui pe devastat. alcool + cox sau amfetamina. coaie noi am dat foc la o vila la predeal acu vo 12 ani (accidental) de a ars scrum. sa zica mersi lewl.

      00
  11. Am incercat eu minunea de la S5. Depunerea actelor online. De pe Chrome nu a mers, nu-mi trimitea codul de verificare pe mail. Am trecut la Edge. Am dus procesul pana la capat. Cand am finalizat, eroare. Am reluat…Eroare.

    Am incercat dupa 2 ore, locul meu de parcare a disparut din lista.

    00
  12. Io’s de acord cu mosnegii. Sa faca dom’le locuri de parcare, si apoi sa ceara mai multi bani si, fiindca am fost crescut cu „treaba buna o faci cu manuta ta”, m-am apucat sa fac eu locuri de parcare pentru mosnegi.

    Am trimis petitie la S2 sa vina sa verifice niste cazaturi, ca ocupau locuri pentru daci liberi. In 10 zile mi-au raspuns ca o parte sunt parasite si le vor ridica ei daca nu le ridica proprietarii si cealalt grup inca nu se incadreaza (aparent ITP-ul trebuie sa fie expirat de 6+ luni). Ati putea spune ca sunt carnat, dar e ok, nici una nu era Dacie facuta la Mioveni, deci oricum sunt produse capitalist-imperialiste ce trebuie sa dispara. Acum sunt hyped up si fac poze cu location la orice daramatura care poate atenta la libertatea dacului de a parca unde ii tuna.

    Astept sa vad cum sunt ridicate cele din primul grup si daca se intampla ceva cu celelalte.

    Urmatoarea petitie „pe teava” e sa vina sa faca locuri de parcare cu plata pe strada din fata blocului. Sunt multi tarani care parcheaza pe ea si mosnegii nu se mai pot lupta ca in tinerete pentru fata blocului. Dor salele sa ridici stergatoare dupa o varsta si nici bidoane nu prea mai gasesti sa pui (of, criza asta logistica).

    00
  13. Asa se face:
    https://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/spargere-la-o-casa-de-schimb-valutar-in-ultima-zi-din-2021-162179.html

    2000 EUR ia hotul, 5000 RON ia statul: amenda pentru neîndeplinirea condițiilor de siguranță.

    00
  14. Recomand acest video despre parcarea în New York. Highlights: o tipă spune că acum 20 ani, când și-a luat mașină, parcarea era 300 dolari pe lună într-un garaj, iar în 2016 (când e făcut video-ul), costul este de vreo 500 și menționează că este ieftin versus alte locuri.
    https://www.youtube.com/watch?v=6gfCNTRIJsw.

    În altă ordine de idei, eu aș face parcarea 1200 lei pe lună în București (100 lei pe lună). Parcările pe trotuar, cele care blochează treceri de pietoni, benzi de circulație, intersecții etc – sancționate cu imobilizarea mașinii și taxă de 1000 lei pentru deblocare. Făcut așa în mod constant, zi de zi, indiferent de oră.
    Iar orice mașină fără RCA valabil, amendat proprietarul cu 1000 lei (cu executare din venituri). Dacă într-o lună nu are RCA, mașina ridicată și dusă într-un parc auto. Taxă de 5000 lei pentru revendicare în 30 zile. Dacă nu, mașina se casează, iar taxa de casare este executată de la proprietar.

    Știu, vise umede…

    00
    • si eu sper ca incet-incet acolo vom ajunge. om trai si-om vedea

      00
    • @Radu, de ce aducem in discutie costul unui loc de parcare in Manhattan?
      La fel cum ai recomandat tu acel clip de pe Youtube, pot sa recomand si eu sa cauti pe Google „Manhattan subway map” si o sa ajungem la concluzia ca nu prea ai nevoie de masina acolo.
      Sau putem face comparatia asa:
      – Manhattan
      -> chirie garsoniera/apartament 1 dormitor -> 3000/3500 dolari
      -> chirie loc de parcare interior -> 500 de dolari, adica de 6-7 ori mai putin;

      – Bucuresti
      -> chirie garsoniera/apartament cu 1 dormitor -> 300/350 euro
      -> chirie loc de parcare interior -> in jur de 40-50 de euro;

      Se cam pastreaza proportia. Cu mentiunea ca liniile de metrou in Manhattan au o densitate mult mare decat in Bucuresti, deci ai mai multe alternative.

      00
  15. Re vila devastata, cum nu exista sa se ceara ‘security deposit’ inainte de inchirere? Pt ca in Canada de ex daca te duci la HomeDepot sa inchiriezi (doar) un van de transport, iti cere $500 + MasterCard din prima. Dupa aia se uita la carnetul de sofer. Sau ala cu vila a sarit peste asta ca sa faca un banut in plus/”las’ca ne intelegem noi”?

    00
    • Pai au platit avans si taxa, nu ai sa vezi „security deposit” in Romania asa curand cand e vb de pensiuni.

      00
    • *costul total, nu taxa :)

      00
    • ‘security deposit’ – 30de mii de epuroi? Dap, ce prost ca nu a cerut.

      00
    • Voi in canada, cand va duceti la hotel va cer aia 500USD „depozit”?

      00
    • @animaloo: N-am mai fost la hotel de mult timp. Dar o simpla cautare pe google mi-a dat asta:

      The standard security deposit is around $500 or up to 10% of the total rental price. Deposits are widely used because of their ease in implementing on the front end.

      Gandeste-te la carucioarele in care pui un leu si trebuie sa-l duci inapoi ca sa-ti recuperezi leul vs alea ‘free’.

      00
    • Exact, cosurile free le-am dat de pământ pana le-am spart apoi le-am dat foc.
      Mai stie cineva o pensiune care nu a declarat tot profitul, sa o devastăm? Ne cacam pe covoare, ii spargem peretii apoi punem dinamita. Ca de asta suntem noi saraci in Romania ca patronii ăstia care au 14 clienti pe an nu declara tot

      00
    • @Simona, noi nu suntem saraci pentru ca patronii aia nu declara profitul. Nu suntem saraci nici pentru ca magazinele nu declara profitul. Si acum de ce sa ne prostim, nu suntem saraci nici pentru ca politicianul X a furat cateva milioane de euro (fiindca impartir la 15 milioane de locuitori nu inseamna mai nimic).
      Nu suntem saraci nici din cauza ca politistii sau inspectorii Anaf mai iau cate o spaga sa taca din gura. Astea sunt lucruri minore.

      Auzi? Dar chiar asa. De ce suntem noi saraci?

      @DanC, pe langa faptul ca mereu va place sa faceti comparatii din astea de cacat intre Romania si cele mai bogate/civilizate tari din lume, ai evitat sa raspunzi la intrebarea lui @animaloo.
      Tu cand te duci in Canada la hotel ce „security deposit” lasi pentru 1-2 nopti de cazare?

      00
    • ref depozit la hotel:

      Da, am fost in multe hoteluri in care la receptie fie iti lua un imprint de pe credit card (pt a fi folosit la nevoie sa iti traga bani automat de pe card) fie iti bloca o suma pe card echivalent cu 2-3 nopti de cazare daca stateai 5-7-9 nopti.

      Suma functiona ca security deposit si din ea iti putea trage eventuale pagube, dar nu asta e scopul principal pentru ca incidenta unor astfel de evenimente e probabil negljabila dar sa ai acoperire (credit) pentru a-ti deschida cont si a-ti da posibilitatea sa ‘charge on the room’ diversele cheltuieli pe care le faci prin hotel.
      Era mai simplu si rapid la check out. Verificai (daca doreai) ca suma bonurilor de cheltuieli pe care le semnasei „on the room” pe timpul sederii si pe care receptionerul le atasase la factura ta coincide cu suma facturata, mai dadeai odata cu cardul ca sa aprobi decontarea efectiva a sumei facturate si aia era.

      Deci da, nu e neobisnuit sau anormal ca hotelul sa-ti blocheze o suma garantie pe card (sau sa-ti solicite garantia cash, a functionat si asa in anumite hoteluri) atunci cand te cazezi.
      In general vorbim hoteluri serioase, lanturi mari.

      00
    • @AndreiG, in conditiile in care majoritatea vanzarilor se fac online si cu cardul, cum dracu’ crezi tu ca mai pot aia sa nu declare profitul?

      Sau gen mega image care emit bon si pentru o ciunga de 5 bani, ca in baza bonurilor isi fac inventarul si isi planifica logistica pe toata tara.

      Va place tare mult lozinca asta cu „nu declara”, „nu da bon”, dar sunt fumate de mult.

      Spaga se da la Anaf nu ca sa poti face evaziune, ci ca sa nu-ti intoarca tot magazinul cu curul in sus, in speranta sa-ti dea amenda pentru un pret cazut pe jos sau un fir de praf.

      00
    • eu nu am platit pe nicaieri „deposit”. Eventual, ai o mentiune de genu „iti mai tragem x euro daca nu faci curat”. Dar asta merge pe la pensiuni.

      Oricum. Discutam despre o dauna de 30k. (zice omu). Ce plm depozit lasi acolo? Te duci in vacanta cu bill gates?

      00
  16. Pe luna:
    chirie 3000
    intretinere 300
    parcarea 300

    hashtag – in tarile cu apa calda

    00
  17. „cel mai bogat” oras vrea costuri de Cucuruzul-Din-Deal. As fi zis faza cu „daca n-ai 500/an, muta-te din Bucuresti”, dar ironic multe din celelalte comune si orase ale tarii au parcarea mai scumpa, si oamenii nu mai putin plangaciosi.

    00
    • * oamenii mai putin plangaciosi

      00
    • @Alexandra cam cum mi se pare mie de porc sa stai in Bucuresti in apartamente de nu stiu cate zeci de mii de euro, dar sa vina primaria sa iti izoleze termic blocul sau sa ti-l renoveze pentru ca pica tencuiala pe trecatori, acoperind 80% din costuri (cum am auzit niste cazuri), dar in orasele mai mici treaba asta nu se intampla, fiecare asociatie in functie de cum se gospodareste. Inteleg ca e vorba de bani, la Bucuresti avand de unde ca aici sunt mai multe firme, investitori etc, dar ironia situatiei e fantastica.

      Oarecum fara legatura ce parere aveti despre faptul ca pe de o parte Nicusor Dan se plange ca nu ii ajunge bugetul pe care il are la dispozitie, dar in acelasi timp se lauda ca a preluat in administrare Parcul Vacaresti.

      00
    • @N, stii ca povestile pe care le-ai auzit tu anveloparea blocurilor nu sunt chiar adevarate. Acel procent de 80% pe care l-ai auzit tu, l-ai auzit bine, dar nu ai auzit si cine il suporta si anume UE(recunosti usor blocurile facute cu fonduri UE ca au acel afis mare in care spune lucru asta). Restu de 20% sunt suportati de locatari (asta Teoretic, ca Negoita tot face niste scheme dubioase cu amanarea acestor plati si nu inteleg exact ce se urmareste).

      De multi ani UE ne da bani sa ne reabilitam blocurile, doar sa vrem.

      00
    • NOU
      #130

      Asta cu „UE ne da bani” e ca aia cu „statul ne da”. UE suntem noi, deci tot noi platim, ei ne dau bani acum dar o sa ne si ia la un moment dat.

      00
    • @the_real_blue, sa presupunem ca tu reprezinti UE si eu reprezint Romania.
      Cum ar fi daca mi-ai da si mie cateva sute de mii de euro acum si ii iei tu de la mine candva? Eventual peste vreo 20-30 de ani.

      00
    • @Andrei G putem sa nu mai plecam pe fenta ca UE ne da bani facandu-si pomana cu noi jerpelitii de romani ? Sunt beneficii in ambele directii in relatia UE – Romania. Forta de munca mai ieftina pe care am exportat-o nu conteaza ? Bilantul comercial (parca asa se numea diferenta dintre exporturi si importuri nu?! ) nu conteaza ? Una-doua sarim doar cu graficul cu contributiile ca si cand in capitalismul asta, fiecare nu e cu aia a ma-sii si vin oamenii sa iti dea pomana cu carul asa din bunatatea inimii lor. Si asta e valabil si pentru Bulgaria si alte tari din Estul Europei . Repet sa nu fiu inteles gresit, e o relatie mutual avantajoasa.

      00
    • @N, corect, sunt beneficii de ambele parti.
      La fel ca atunci cand s-a deschis primul Kaufland in Romania. Au avut preturi mai mici decta toate celelalte hipermarketuri. Eu am iesit in avantaj cand am cumparat de la ei. La fel si ei au avut de castigat, ca doar nu mi-au dat mie preturi mici din bunatatea inimii.

      Acum, a fost un lucru bun ca am cumparat de la Kaufland? Sau trebuia sa ignor magazinul si sa cumpar in continuare de la buticul din coltul strazii unde preturile erau cu 30% mai mari?

      Asa si aici: normal ca Uniunea Europeana castiga probabil la fel de mult de pe urma noastra. Dar intrebarea care se pune este: „trebui sa ne zbatem sa obtinem fondurile alea la care avem acces, sau ii lasam doar pe ei sa profite?”

      00
    • UE nu da in speranta ca si-i ia inapoi. Banii UE sunt de fapt sume colectate de la toate tarile (de la vestici mai mult si de la estici mai putin) si apoi impartite invers (la estici mai mult si la vestici mai putin).
      Nu asteapta nimeni nimic inapoi, in afara de corectitudine. Ce plateste azi UE a fost deja platit ieri de Germania (si un picut de Romania).

      00
    • @Demult
      Încearcă să le explici asta imbecililor care nu știu decât „UE ne ia forță de muncă” „UE ne vrea sclavi” „UE ne vrea piata de desfacere”, sa vezi spume. Multi oameni sunt mult prea prosti pentru a vedea ce e bine pentru ei.

      00
    • @N ok deci tu esti nemultumit ca in Buc primarii iau fondurile UE (deci o parte si ale Romaniei) si reabiliteaza blocurile cetatenilor iar faptul ca la tine in oras nu se intampla asta e un lucru rau?

      In loc sa te caci pe aici cu relatie mutual avantajoasa si alte sofisme din astea (normal in plm ca nu iti da UE bani gratis, dar iti da mai ieftin banii decate ai lua de la banca) ai face bine sa vezi cu cine ai votat in toti anii astia, eventual sa ii trimiti si o scrisoare in care sa ii indici programul UE cu care poate reabilita blocuri ca poate el nu stie de el.

      Sau suntem cetateni cu drepturi si asteptam sa faca mereu altii pentru noi?

      00
    • Am crezut ca lumea s-a prins dar plm … atitudinea asta de de sclav „all hail The European Union” nu e ok. Iar a venit dobitocul asta de Sabotor sa se cace aiurea in drum.

      00
    • @N

      Tu esti cam prost de felul tau, asa-i? https://www.statista.com/chart/18794/net-contributors-to-eu-budget/

      Efectiv primesti bani de la UE gratis, pe care nu-i dai inapoi (in graficul de mai sus exact asta e, suma neta primita gratis de la UE, nu imprumuturi, imprumuturile sunt altele) si tu te caci pe tine ca vai ca car ca mar ca all hail UE.

      00
    • @N
      Stai c-am citit aiurea. In fine. N-am venit sa ma cac in drum, e pur si simplu o reactie pentru imbecilii care cred ca pentru Romania e mai bine in afara UE (sunt destui si pe aici pe blog) ca UE suge seva poporului roman. Dar tu te-ai simtit vizat ca vai. Bes

      00
  18. In bucuresti ar merge o frumoasa campanie „haideti inapoi la origini” ce sa impulsioneze mutatul la tara, da la minim 50km de capitala. Altfel nu mai are nicio sansa, transport alternativ 0, parcari 0, gunoi 10/10. Mergi acolo pe 1000 lei in plus fata de orase mici, dar pierzi pe alte 10 puncte. Superb.

    00
    • pai si atunci de ce nu te intorci la tine la coada vacii? ba ce mor io pe voi taranusii astia de ati dat de apa calda si aveti subit pareri. nu mai veniti in plm daca e asa nasol.

      00
    • @Mihai, hai pe la coada vacii sa vezi ce înseamnă apa calda, ca aia din București e la fel de calda cum e Bucureștiul oraș mișto

      00
    • Nu inteleg de unde este frustrarea asta a provincialilor. Zi de zi veniti si sa plangeti ca este de cacat Bucurestiul si nu intelegeti cum de oamenii pot locui aici. Asta in timp ce bucurestenii nu comenteaza nimic legat de conditiile din alte orase, ii doare fix in … de cum locuiti voi si in ce conditii. Sau cat de calda este apa in orasul ala din care voi oricum visati sa plecati candva, dar nu recunoasteti.

      00
    • Eu înțeleg cum de pot trai oamenii în București. Și eu trăiesc în el și înțeleg perfect de ce o fac. Dar asta nu înseamnă că Bucureștiul nu e un oraș de cacat. Faptul ca trăim în el nu îl face sa aibe mai puțin praf, mai puține gropi, mai puțin trafic și mai putini țărani. Ai putea spune ca are chiar mai multi.

      00
    • @Andrei, eu nu am spus ca Bucurestiul este orasul perfect in care poate locui cineva. Sunt doar nedumerit de ce exista atata frustrare in randul provincialilor.

      Vrei sa locuiesti in Brasov, in Campulung, in Cucuietii din Deal? Foarte bine, este alegerea ta. La fel cum este alegerea mea sa raman in Bucuresti. Dar pe mine nu ma vezi sa vin in fiecare zi sa comentez legat de cat de rahat sunt unele dintre aceste orase. Si nici pe restul bucurestenilor.

      00
    • n-a spus nimeni ca Bucurestiul este un oras misto. doar ca-s satul de basinile celor care s-au vazut cu sacii-n caruta si acuma o ard lupi moralisti, vali included.

      00
  19. Daca ai masina si platesti loc de parcare in S2 de ce iti trebuie masina de servici? Sau invers.

    00
  20. Cred ca singura solutie sa mai scapam de masini, mai ales alea de stau degeaba prin parcari (3 membri de familie – 3 masini) ar fi cresterea taxelor ca in vest. Sa fie taxele decente pentru o masina, dar deja cand ai 2-3 masini/per apartament sa se dubleze-tripleze taxele.

    00
    • Se va ajunge, cum se spunea mai sus, sa fie scumpe parcarile regulamentare si amendate la greu masinile parcate pe trotuar sau pe una din benzi. Asta in paralel cu impozitele crescute. In acelasi timp imobiliarele vor fi foarte scumpe. Va fi greu de trait la oras pe salariu modest. Nu-i va mai arde oricui sa incurce traficul.

      00
    • @Alex, cu taxele pe masini mai supravietuim intr-un fel sau altul (ca putem sa renuntam la ele daca nu ni le mai permitem). Dar ce ne facem cand va costa si transportul in comun la fel ca in vest? Sau calatoriile cu trenul?

      00
    • E târziu să scăpați de mașini. Problema Bucureștiului nu e că au oamenii mașini, problema e că în comunism orașul a fost proiectat pentru un număr foarte mic de mașini pe cap de locuitor, că oamenii muncii n-au nevoie de mașina, iar in 30 de ani de democrație originala primăria a dat autorizații pentru construcții fara nici o noimă, așa că s-au construit bloc langa bloc și locuri de parcare ioc, că profitul adevărat e la apartamente, nu la locul de parcare. Așa că aveți un oraș în care timp de 80 de ani și-a construit fara a se lua în calcul că oamenii își cumpără masini – valabil pentru orice oraș din România.

      00
    • @Sabotor, ai dreptate. Desi se insista ca bucurestenii nu stiu sa circule fara masina si ce bine este in Vest, nu mi se pare ca avem mai multe masini pe cap de locuitor decat in alte capitale europene. Ba chiar sunt si statistici din care reiese ca suntem depasiti lejer de alte orase.

      Doar ca, asa cum ai spus si tu, infrastructura nu este gandita pentru un numar mare de masini. Pe langa arterele care sunt subdimensionate, o mare problema o reprezinta autorizatiile de constructii pentru blocuri/case fara sa existe o planificare pentru locuri de parcare.

      00
    • @AndreiG
      Bucuresti, 228 km patrati, 2.1 milioane de locuitori (estimare 2020)
      Brno, 230 km patrati, 380k de locuitori

      Aia inclusiv in comunism n-au construit bloc langa bloc ci au lasat spatii verzi si strazi largi, iar cand se ridica un ansablu de blocuri, strazile TREBUIE sa fie construite cu locuri de parcare. In Bucuresti inca se ridica blocuri care n-au strada de access destul de larga pentru pompieri.

      00
  21. E bun ca s.a marit taxa.
    Da, sa plateasca si TR, PH, BV, CT, BT, BR, VS si PLM care stau in Bucuresti, si parcheaza pe oriunde, ca nu parcheza in eter.

    Spre ex, Craiova are taxa de oras: stai/vii in oras, ai masina de B? Platesti o taxa saptamanala/lunara/anuala. Nu ti.o gaseste controlu in sistem sau afisata in parbriz? Ia amenda olteneasca.

    00
    • Mi se pare corect. Cumva trebuie pedepsiți aia carora le vin idei crete gen „hai sa vizitam Craiova”.

      00
    • Auzi, dac tu preferi sa o numesti taxa de oras la ce iti cer baietii cu sabii cand parchezi masina in centru e ok, dar sa stii ca acei oameni nu lucreaza la primarie.

      00
    • Lrpix, da, la aia ma refer. Youre smart si te.ai prins. Decat ca youre not.

      00
    • @Vheorvhe, nu cumva si craiovenii platesc o vinieta anuala pentru parcarea pe domeniul public? Stiam ca este in jur de 50 de lei pe an, iar cei care sunt din alte localitati au o taxa de 13 lei/luna.
      Parca asa era, nu? Adica toata lumea plateste, inclusiv localnicii. Doar ca modul de plata si sumele sunt diferite.

      00
  22. Asa e, trebe pedepsiti. Inclusiv cei are au fugit de saracie spre capitala, unde platesc zero taxe locale ca stau cu chirile, si ocupa parcarile cu masinile lor de vinitici.
    Ce va mai place ipocrizia 🤪

    00
    • Pai normal. Din moment ce-au fugit odata ca era nasol, de ce s-ar mai intoarce?

      In alta ordine de idei, pe cuvantul meu, doar in romania am vazut idiotenia asta cu taxa de intrare/parcare in localitate pentru masinile inmatriculate altundeva. In tarile mai spalate se trag niste dungi pe jos, dungi care semnifica ca acolo pot parca doar rezidentii, sau ca acolo poate parca oricine cu taxa, sau ca e absolut interzis sa parchezi, sau (mai pe la periferii) poate parca cine cum vrea, ca la periferie nu e problema. Dar nu, in romania ai glumeti care in loc sa faca parcarile la modul ala, se gandesc ei ca hmm, hai sa punem taxa de parcare pentru aia care nu-s din Craiova. Apropo, stii ca asta e discriminare?

      00
    • Shabor, da, you nailed it inca o data boy. Decat ca, localnicii platesc taxa de folosinta a domeniului public. Explicit. Si taxa de parcate. Da na, e greu sa dai un search pe gugle, ca plm, voi traiti toti in elvetia si austria da’ din romania, si gugleu va da numa rezultate din tarile civilizate. Deci, nu, nu e discriminare. E normalitate.
      Si nu, nu e doar in Romania.
      Da na, cum zici tu frate, ca pari om educat, umblat si informat.

      PS. Ai nr de VS si stai in B? Plateste in plm parcarea ca toti ceilalti, si n.o mai labari.

      01
  23. Daca toata lumea si-ar vinde masinile nu cumva ar fi acelasi numar de masini pentru ca altcineva le-ar cumpara?…
    E…la asta nu v-ati gandit.

    00
  24. Întreb și eu : cel care are o mașină, nu are nimic împotriva a plăti taxele, are adresa din talonul mașinii aceeași cu domiciliul. Ce primesc fraților în schimbul acestei creșteri de 7 ori? Locul actual de parcare nu s-a îmbunătățit de 7 ori. Tot pe trotuar, ori pe strada parchez mașina, tot în apa calc atunci când plouă și planeitatea asfaltului e dusa cu sorcova. Tot în noroi ori mocirla calc atunci când se topesc zăpezile. Tot pe mașina mea se aruncă material antiderapant (la oha, nisip și pietriș) când trec utilajele de deszăpezire. Problema e : Nu că plătesc 500 Ron…problema e Ca plătesc 500 Ron pentru un beneficiu care până acum costa 67 lei, se scumpește de 8 ori dar nu primesc nimic în schimbul acestei creșteri. Am mari îndoieli că măcar 25% din acești bani se vor întoarce cumva în direcția acestui serviciu. La sfârșitul zilei, noi ne certăm ei ne baga mana in buzunar, că poate, la un moment dat vom fi și noi că afară.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.