Ştirea zilei din online: Behavioral Advertising

Members of the European Parliament have hit out at online behavioral advertising, saying it could be a breach of consumers’ privacy rights.

Parliamentarians voiced concern about practices such as geolocation, individual profiling and cookies – code stored by browsers that often is used for storing user preferences. The rise in social networking has made this type of invasive advertising much more profitable and parliamentarians warn that the current Unfair Commercial Practices Directive of 2005 for combating misleading and aggressive advertising is not equipped to cover such new technologies.

De aici. Pe mine mă seacă că absolut orice site iti plantează un cookie, chiar dacă au motiv sau nu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

11 comentarii

  1. noh, si wordpress planteaza cookie

  2. Cookie Stuffing pentru toata lumea! (goagal it)
    Cunosc multi oameni care asa isi fac bani.

    00
  3. Probabil vor sa atinga o statistica sau ceva de genul nu ? nu degeaba iti planteaza un coockies ><

    00
  4. Vrei private browsing? Private browsing de la mozzila. Pentru avansati, TOR de la VIDALIA. Si gata cu cookieurile:)

    00
  5. @old school: folosirea TOR-ului este o imbeciliate, Sniffuiesc baietii tot.

    00
  6. Orice site cu autentificare planteaza cel putin session cookie, altfel nu ar avea cum sa te tina logat…

    00
  7. Cookiurile au aparut datorita lipsei de stare a conexiunii de la browser la server. Orice site care are un newsletter box sau login automat iti baga si cookie, nu ca sa vada ce chestii ascunse faci ci pur si simplu asa functioneaza protocolul HTTP cu limitarile sale. Reclama „targetata” e benefica in anumite conditii. De ce sa fiu asaltat cu reclama la tampoane in loc de promotii la Honda? Partea proasta e ca cei care aduna incep sa faca comert cu datele tale personale asociate cu istoricul tau. Aici ar putea sa intervina o reglementare. Parca Facebook a facut treaba asta si a iesit cu scandal.

    00
  8. @butcher: in afara de cookie mai sunt cel putin 10 metode de stocare a datelor in browser ;)

    00
  9. Poveste lunga, iar tb sa scriu la mine despre asta. Pun link!:)

    00
  10. Mda, dar nu e vb doar de cookies. Behavioral profiling se refera la urmarirea intregului comportament al userului online. Cookies si geolocation sunt doar elemente de baza. Dar cautarile, urmarirea intereselor de tot felul (de la filme la preferinte politice) sunt inregistrate, evaluate si apoi servesc diverselor companii pentru a-ti oferi reclame conform evaluarii comportamentului tau online.

    Google e cel mai mare provider de behavioral advertising (normal) si-i spune Adsense.

    In USA a devenit obligatoriu un mecanism care sa permita userilor sa „opt-out” din evaluarea comportamentala. Problema e ca mecanismul ales (neimplementat inca) se rezuma la un cookie (asa ca daca il stergi, esti inapoi de unde ai plecat) care zice motoarelor de cautare sa nu-ti inregistreze comportamentul online. Detalii pe theregister.co.uk

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.