Știrea cu ciotul de autostradă de la Râșnov…

Ieri s-a deschis ceea ce presa a etichetat greșit “un ciot de autostradă între Râșnov și Cristian”. Toate știrile sunt la fel: Ministrul Transporturilor a dat niște declarații stupide, a aruncat niște cifre, s-au luat niște imagini de pe pagina constructorului și gata știrea.

Dar e greșit. Știrea e asta: în 20 de luni s-a construit o centură ocolitoare a orașului Râșnov, centura are 10km, este pe patru benzi și a costat 24 milioane euro. Sună un pic altfel când te uiți ce e și la ce folosește.

Dar sună neplăcut. Adică se pot face centuri ocolitoare repede pentru alte mizerii de orașe unde de ani de zile șoferii înjură că trebuie să traverseze bulevarde, treceri de pietoni și multă prostie? Nu știu, Codlea? Făgăraș? Târgu Mureș?

OK, la Predeal e greu, că e munte, dar Sighișoara ce scuză are? Reghin? Târgoviște? Giurgiu? Despre asta e vorba. Asta doare. De aia “un ciot de autostradă” sună mai bine decât “o centură ocolitoare”. Păi, cine e de vină pentru ciotul ăla? CNAIR! Ministrul! Cine e de vină că nu există centură ocolitoare? Păi, primarii, Consiliul Județean, cetățenii care votează lepre de 30 de ani. Cam neplăcut.

Așadar, reiau: în 20 de luni se poate face o centură ocolitoare a orașului vostru. Trebuie să se vrea din toate părțile: CJul, primarul, cetățenii să vândă terenul. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. La orasele mai mici macar de-ar face o centura cu 2 benzi, in regim de DN.

    E mai usor sa dam vina pe aia de la Bucuresti decat sa ne uitam in oglinda si sa vedem ca noi suntem prosti ca ii tot alegem.

    00
    • Pentru mulți e mai ușor să spună că „nu i-am ales eu pentru că nu am fost la vot”. Ghici ce: conducătorii au fost aleși de alții care nu au nevoie de drumuri pentru că oricum merge în oraș o dată pe lună. Au fost aleși de unii care anul ăsta voiau numaidecât să se înghesuiască la pelerinaje și vor să se înghesuie în autobuze fără mască.
      Atunci de ce ne mirăm că banii se duc pe iepurași de paște, serbări unde primești 4 mici pe gratis și catedrale?

      00
  2. Noi nu avem centura functionala a Bucurestiului, despre ce vorbim?

    00
    • voi nu aveți nici apă caldă peste tot. nici vopsea de marcat benzile. :)

    • Romania inseamna mult mai mult decat mizeria aia de Bucuresti.
      Acolo ar trebui scosi oamenii din oras, ras tot si refacut de la 0 (in special infrastructura subterana) ca sa poata reveni oamenii aia si sa traiasca in conditii normale, nu sa te iei cu mainile de cap zilnic.
      E o adevarata provocare mentala sa traiesti si sa muncesti acolo, din cauza acelei infrastructuri mai mult lipsa.

      00
    • Am tot zis-o si o repet, referitor la Bucuresti: e o cretinatate totala sa ai 7 primari si 7 consilii pentru un oras care, oricum, nu are posibilitati de extindere si e sugrumat de zecile de localitati din Ilfov

      00
    • @emi priveste si din alta unghi, orasul se extinde acaparand localitatile din Ilfov. Nu a crescut natalitatea in Ilfov si orasele/ comunele alea au inceput sa se extinda natural sufocand Bucurestiul. Oamenii din Bucuresti au migrat catre localitatile dormitor. Nu doar ca ar trebui privit Bucurestiul unitar (vs. 1 generala + 6 sectoare) ci ar trebui gandita zona metropolitana care pe hartei exista dar care in realitate nu inseamna mare lucru.

      00
    • @Gaby, daca aduci tot oamenii aia inapoi n-ai rezolvat nimic!

      00
    • @Gaby

      Tu în ce localitate bine sistematizată trăiești? Că poate învățăm și noi de la voi. Deși mă îndoiesc că e altceva decât frustrare de provincial.

      00
    • Daca va plangeti ca Bucurestiul are 7 primari, atunci ce sa mai zicem de localitatile cu < 5000 locuitori? La ce mai au nevoie de primari? Pui un primar pe judet si gata, ai rezolvat problema

      00
    • @Gaby
      Total de acord. Eu aș pune sere la Victoriei și floarea soarelui in Tineretului.
      @Eugen
      Sunt o grămadă de orașe în România care pot fi ok. Mie mi-a plăcut maxim Craiova.
      Curat, bulevarde largi, aerisit, îngrijit.
      Problemele lor acolo sunt locurile de muncă cam lipsă și salariile mici. Inclusiv în Vâlcea, care e o extensie a Argeșului sunt salarii mai mari.

      00
    • O chestie buna, nu stiu daca de la liberali sau de la initiate de pesedisti, dar in cursul acestui an s-au reluat lucrarile pe centura veche (largire, pasaje/poduri). Sa speram ca le termina mai repede si nu le parasesc iar.

      00
    • @Gaby
      Nu te imflama, normal ca Romania nu inseamna doar Bucuresti. Dar ce sa vezi, vorbim de cel mai „bogat” oras al tarii, intamplator si capitala, logic ar fi ca principalul pol economic al tarii sa aiba o centura functionala.

      Dar vorba lui Vali, noi inca asteptam sa se inventeze apa calda….

      00
    • voi nu aveți nici apă caldă peste tot. nici vopsea de marcat benzile

      Dar ce beculete faine au pe poduri si pasaje….

      00
    • @Eugen: …am mai citit rahaturi gen” frustrări de provincial” și te întreb sincer…de ce crezi tu că eu sau alt provincial aș avea frustrări pt că, tu ca bucureștean ai un nivel de infrastructură cum aveam noi acuma 10 ani cel puțin?

      Incredibil cum puteți fi… incredibil!

      00
    • Stai așa ca imediat se termina pasajul de la Domnești. :))

      00
  3. Uluitor că n-au mers sica și johanis sa taie panglica și să dea cu artificii.

    00
  4. Amuzant baiatul cu „ar trebui ras tot si facut de la 0”
    Pai daca nici centura ocolitoare/metrou/apa calda nu putem face cu orasul deja existent ….. cum ar fi orasul nou?

    00
  5. Drumurile astea tin de consiliile judetene. Bani nu sunt, nu avem nici macar de accesat fonduri, adica de platit 1/3 din ele. De ce ? Pt ca platim excesiv de mult in salarii si pensii. Fondurile de dezvoltare sunt prea mici. Cum apare o bruma de bani in buget cum hop, mai fut o lege sa mai mareasca pensii si cacaturi.

    00
    • Bani sunt, bani europeni sunt si mai multi. Daca vrei iti dau exemplu de cateva locuri vai mama lor in tara asta unde primarul a ridicat totul la nivel vest european prin fonduri. Vointa, asta lipseste.

      00
    • Da de unde, lipsesc bani. Fondurile le accesezi cand ai si tu o parte. Ca sa vezi un exemplu: primaria Timisoara(oras chipurile bogat, banatul fruntea, nemti, firme, multicultura, oras cosmopolit, capitala europeana) a cerut si a primit cu chiu si vai 9 milioane de lei de la fondul de urgenta a guvernului ca sa plateasca caldura CET pana in 10 ianuarie(atunci se inghesuie mosii si babele sa plateasca impozitele si mai vine o gura de aer). https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/colterm-primeste-9-milioane-de-lei-din-fondul-de-rezerva-al-guvernului-1375633/ Anul trecut de Craciun nu s-au platit salariile catre regia de transport, soferii de autobuze au asteptat dupa bani pana in ianuarie. Asa goala este visteria primariei/judetului/guvernului/etc e un dezastru. In fiecare luna se face o ruleta cu ce factura sa mai plateasca sa nu ramanem fara curent stradal sau sa nu ii execute diverse firme pt lucrari neplatite. Nu e doar rea vointa, e foamete de bani. Ar trebui sa se spuna mai clar treaba asta.

      00
  6. @zoso ca ai cu Târgoviștea? Ca are (un fel de) centura ocolitoare. Doar ca waze nu știe de ea.

    00
    • Da, si multe service-uri de roti pe centura aia de care nu stie waze. 😉

      00
    • Asta voiam sa mentionez si eu. Targoviste chiar are centura ocolitoare. E adevarat ocoleste orasul doar pe jumatate, insa la cat e de mic nici nu conteaza.
      Ideea e ca poti ajunge traversa N-S, sau invers, orasul fara a intra in el
      @jay, ai fi suprins dar a fost refacuta ulterior si arata decent

      00
    • @Robert N daca te complici puțin poți ocoli Târgoviștea doar pe CB (aproape)

      00
    • la targoviste bugetul pentru centura era extraordinar de mic. cel putin firma mea nu a reusit sa scoata in banii aia nici macar podurile, nu vorbim de restul lucrarii, inclusiv drumul propriuzis. asta acum vreo 5 ani…

      aparent nu doar firma mea a gasit bugetul ala imposibil, ci toate celelalte firme.

      00
  7. Sa inteleg ca am scapat de cetatenii de culoare altfel de la marginea Rasnovului care aruncau cu pietre in masini?

    00
  8. Cam câte luni ar mai fi durat pentru legatura cu centura Brașovului?

    00
    • Asta mi se pare noaptea mintii…

      Sau macar facut 2 benzi complet intre Brasov si Cristian (pana la giratoriul cu autostrada) Iesi de pe centura, mergi pe 1 banda pe sens, intrii pe soseaua dintre Bv si Cristian, doua benzi, balnita, apoi pentru 800m se trece pe 1 banda pe sens pana la giratoriu….

      Erau fucking 800 de metrii pe camp, unde puteau dubla benzile ca sa fie treaba completa

      00
  9. Pai extinderea de la 2 la 4 benzi intre A1 si Chitila – 9km – a durat 9 ani, asa ca sa zica merci cei din zona BV :D A, si nici acum nu e gata, ca Cuc a „uitat” sa toarne stratul final.

    00
  10. Cand se face: nu e bine. Cand nu se face: nu e bine.
    Cum e bine pana la urma?
    Inteleg ca toata lumea vrea ‘instant’ totul, insa si atunci cand se face, si se face mai repede decat termenul prevazut, insa in continuare nu ne convine, inseamna ca ne meritam soarta.

    00
    • Ai citit, dar n-ai inteles.
      Articolul nu era despre ciotul de la Rasnov. Bine ca s-a facut si inca repede.
      Articolul extindea discutia la restul de 100 de orase si orasele din RO care ar putea avea si ele o ocolitoare, daca ar fi niste oameni care sa se agite. Rasnov doar arata ca se poate.

      @vali: mai adaug si eu niste nume pe lista: Barlad, Tg Neamt, Tg Mures

      00
    • florin, nu „care ar putea”, ci „care ar fi trebuit”. au trecut 30 de ani, ar fi trebuit să aibă toate.

    • @Florin: am observat in presa / printre cunoscuti / feedul de Facebook, „rasete” despre ciotul asta. Fie el mic, tot se misca ceva in tarisoara asta. Iar atitudinea de „pfff, doar 6km??” nu cred ca incurajeaza pe nimeni. Da, doar 6km, pentru ca peste 3 luni vor mai fi 5 km, peste 1 an inca 10, si tot asa.
      Din pacate, foarte multe chestiuni sunt blocate de indivizi care contesta orice, de la studii de fezabilitate, pana la ofertele altor concurenti, prin urmare, o buna parte din vina exista si de cealalta parte a baricadei, nu doar politicul e vinovat.

      00
  11. Nu cred că este vorba doar despre lipsa de voință, ci un mare aport la situația infrastructurii o are și legislația din domeniu care este foarte proastă și care, în loc să ajute, mai degrabă încurcă. Eu văd cum se permite participarea la licitații cu studii de fezabilitate făcute în bătaie de joc, contestații peste contestații care se judecă extrem de greu, exproprieri blocate din n motive și multe alte situații de genul. Chiar dacă autoritățile locale și-ar uni eforturile pentru a realiza un obiectiv de infrastructură sigur se va găsi vreo instituție publică, o firmă sau un cetățean nemulțumit care să bage bețe în roate proiectului. Cred că parlamentarii noștrii ar trebui să se uite peste gard și să vadă ce legislație au polonezii în domeniu de au reușit să umple țara de autostrăzi și să își dezvolte infrastructura în general.

    00
  12. daca s-ar face la fel si la Comarnic, Busteni , Azuga, Sinaia, Predeal? Hmm could you imagine?

    Dar niste pasaje la Domnesti sau Berceni?

    00
    • Centura ar fi cea mai buna varianta pentru orasele astea. Daca tot nu suntem in stare sa facem autostrada, macar un rahat de centura sa ocolesti Comarnic, Busteni.
      Restul sunt cat de cat mai ok decat astea doua.

      Si da, stiu ca e o carpeala, centura vs autostrada de la un cap la altul dar macar atat ar fi ajutat.

      00
  13. Deci fuckin’ Sighisoara se transforma încet într-un Sebeș. Nu ma interesează a cui e jurisdicția în zona dar sa nu ai o centura acolo (mai e și loc disponibil) e de o penibilitate maxima.

    00
  14. Vedem luni daca scurteaza in vreun fel timpul meu de deplasare.
    E bine c-au facut-o, e rau ca au facut-o prost.
    Terasament de autostrada e pe distanta mica, apoi chestia stupida e ca sunt 2 giratorii. Unu’ la intersectia cu drumul de Vulcan si altul la intersectia Ghimbav-Cristian.
    Coada la sensul spre Cristian se facea cam de pe unde se termina cele 2 benzi pe sens. Vedem daca se schimba ceva cu centura asta noua.
    O alta chestie aiurea e ca se varsa in drum cu 1 banda pe sens. Mai era doar putin sa verse traficul in Ghimbav, unde erau 2 benzi pe sens, ca sa nu fiu impertinent si sa spun ca ar fi trebuit legata de ocolitoarea Brasovului

    00
  15. Nu credeam că apuc ziua să scap de bariera de la Râsnov. Am facut 30 minute de la Gara Brașov până în Bran.
    Am facut 1 ora și 43 minute până la C-lung. (vad că în sud sunt oamenii mai buni la suflet că e primăvară, mă dor ochii)

    https://photos.app.goo.gl/7seNY7EFwGz9CXdZ8

    00
  16. Pentru cei de ‘dincolo de nori’….sa afle ca acest ciot de autrostada,nu numai ca dovedeste perseverenta unora,cat si insistenta ca se vrea,dar si faptul ca se poate
    ‘Ciotul asta de autostrada’….chiar arata demential….la standarde si calitatea occidentală.
    O spune careva care locuieste de 40 ani in orasul RASNOV.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile