Accidente: cost of doing business #2

Accidentul e aici, la 500m de un giratoriu. Doamna n-a mai avut răbdare, și permisul luat în Mureș și-a spus cuvântul: a vrut să întoarcă peste 4 benzi.

Nu vreau să știu ce a fost în capul ei, vreau să știu de câte ori a mai făcut asta. Care e rata de succes? 100 întoarceri cretine la 1 accident? OK, hai să nu calculăm așa. Câți ani a întors pe 4 benzi fără să ia măcar o amendă?

Poliția rutieră tolerează așa ceva? Tolerează, că n-are ce face, e opărită doar când unul de-al lor e călcat cu mașina sau când moare într-un accident în care alți civili muriseră în aceleași condiții. Hai cu comunicatele în dosarul lui MRK sau al prostului care pusese frână la 30km/h pe banda a doua a autostrăzii acum 4 ani și a provocat un carambol. Nimic? Oare de ce?

În alte știri, am fost pe centura Râșnovului, ocolește și Cristian și jegul ăla de trecere de cale ferată, e paradis.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Valentine, vine Crăciunul, fii și tu mai bun, măcar o zi pe an, ce spumele mării?

    Nu așa trebuie să fim toți de Crăciun? 😇

    00
    • Eu sunt bun si de PAŞTE

      00
    • Mai sunt 2 zile pana la Craciun, iar Craciunul tine si el 3 zile.
      Alege o zi si pentru o mica sponsorizare Vali poate fi mai bun. Mai bun cu cel care circula regulamentar si s-a trezit cu o masina pe capota, bineinteles. Sau cei care respecta legile si alea scrise si cele nescrise, cele de bun simt.

      00
    • Păi și „bunătatea” asta nu ar trebui să funcționeze și în sensul alalalt? Adică ăia care greșesc să nu mai greșească atâta, ca să nu avem noi aștialalți ce să iertăm? Nu ar fi așa mai simplu? Și mai corect?

      00
  2. De ce se acopera numerele de inmatriculare ale masinilor implicate in accident? Am mai vazut asta, sunt cumva private, gdpr ceva?
    Autobuzul acela de ce nu are numarul acoperit?

    00
    • 1)Nimeni nu clonează un nr de autobuz
      2) sa nu te duci tu să-l cauti sa fii justițiar

      00
    • pentru ca e data personala si nu ai voie sa o publici daca nu exista un motiv intemeiat pentru asta, cum ar fi o infractiune

    • Numerele de inmatriculare sunt date cu caracter personal si supuse legislatiei GDPR.

      00
    • Autobuzul e de Covasna… aia nu stiu romaneste

      00
    • Cum poate sa fie data personala un numar de inmatriculare cand nu-l pot asocia cu o persoana? Adica vad in poza o masina cu un numar. De unde stiu a cui e masina? Cand ies pe afara si vad pe strada numerele masinilor nu mai incurc intimitatea nimanui?

      00
    • de regulă cenzurezi identitatea actorului principal, ca să eviți niște belele, de orice natură ar fi.

      00
    • @Cristian
      Toate id-urile care pot fi track-uite inapoi catre identitatea unei persoane sunt considerate PII (personally identifiable information). Numarul de inmatriculare intra in categoria asta pentru ca exista o legatura intre o persoana si acel nr de inmatriculare si numarul de inmatriculare poate fi folosit (nu de tine) pentru a identifica persoana.

      00
  3. Nu stiu cum e cu permisele in Mures, dar scoala de soferi Arges scoate niste piloti, zici ca-s toti Titi Aur.

    Si da, totul tine de rabdare, mai nou, foarte multi merg pe ideea: las ca ma vede, ce, nu are timp sa franeze, ca doar am semnalizat…

    00
  4. Tu tot ai ce ai cu ala pe ceata, da franatul aiurea e sport national.

    Tot acum vreo 4 ani in drum spre mare pe A2 eram vreo 5-6 in coloana si toti mergeam pe la 160. A trecut un prost mai mare cu un SL65 pe langa noi racheta.

    Pe la Lehliu iese un politist viteaz pe banda doi si il opreste pe prostul cu SL, astia toti cu mine franeaza si ei la 30 km/h. A fost moment de schimbat izmenele dar noroc macar ca eram doar cocalari cu masini noi, un logan cu frane mai lesinate mai trebuia sa vina din spate si era sou.

    00
    • Deci tu ai o problema cu franarea dar nu vezi nimic suspect in a merge cu 160 in coloana? Inteleg ca vrei sa te bucuri de masina, dar asa cand e mai liber pe autostrada. Asta vara eram pe la bulgari, autostrada intre Varna si Sofia. Vazusem ca la ei limita e 140, am zis ca va fi distractie. Asa a si fost, politia din 10 in 10 km, radare fixe si mobile. Opreau tot ce misca peste 150. Pe tot parcursul autostrazii. „Clienti” erau destui.

      00
    • NOU
      #24

      alxzen = romanul tipic, expert in a vedea paiul din ochiul altuia spre deosebire de parul din felinarul lui. Nu ne vindecam nicodata de prostie asta e cel mai clar.

      00
    • @alxzen
      În vara lui 2005 autostrada A2 se termina la drajna. Între drajna și fetești se mergea pe DN 3a. 35 de km cu o singura banda pe sens și fără localități. Coloane pe ambele sensuri cu foarte mici intervale libere. Numai ca la un moment dat vad în retrovizor una bucata Fiat stilo gri care depasa tot la mare risc. L-am lăsat sa treacă (a depășit vreo 5 mașini o data și abia avut timp sa se bage la loc. Peste vreo câțiva km l-am văzut din nou ca abia s-a băgat la loc numai ca pe sensul celalalt primul a trebuit sa frâneze și vreo 4 au făcut carambol… Pe ala cu fiatul l-am ajuns din urma la Cernavodă ca se oprise sa își bea cafeluta după pod. M-a depășit din nou pe undeva pana în Constanța, mergând la fel. Ideea e ca poți provoca accidente altora dacă tu mergi aiurea. Dar te doare la basca de ceilalți.

      00
    • @Danyzus
      Mai mergi uneori în coloană și cu viteză dacă nu ai altă variantă, ori doar pe aia să ajungi a doua zi. Vara trecută urc pe autostradă din Bukale spre Pitești. Concediu, fără chef de jeruială, nu măcăne rațele de foame, chestii. B1 mers cu 100-110 maxim, din cauză de Loganuri și Matizuri, mai cîte un lighean antic și de demult. Varianta? B2 cu fix 160-170 și înșirați ca mărgelele pe ață. N-oi fi eu cel mai prost șofer dar nici Șumahăr, dar chiar nu mi-a venit bine mersul ăla… de nevoie.

      00
  5. So, asta se practica peste tot. Eu am patit una similara: sofer profesionist iese de la Inst. Cantacuzino facnd direct stanga peste dubla continua https://imgur.com/a/RRvpGAR

    Nu l-am vazut pentru ca in dreapta mea era o autoutilitara de 3.5T si evident ca nici el pe mine dar ne-a taiat fata la amandoi.

    Cand zic profesionist ma refer la numarul de categorii de pe permis …

    Cand a iesit din masina a zis „eu fac asta de 20 de ani si nu s-a intamplat nimic”. Politistul din imagine a fost evident degeaba.

    00
  6. In intersectia in care ies cand plec de la munca vad cel putin o izda pe zi care intoarce asa. Una m-a si lovit acum vreo 4 ani. Cand i-am spus sa facem amiabila si sa-mi dea asigurarea a intrebat stupefiata, ca ce, ea este vinovata? I-am spus sa mergem la politie dar o sa ramana fara permis. Probabil a lamurit-o barbat-su prin telefon, dar tot nu-i venea sa creada.

    00
    • Parca amiabila nu se face in cazul in care se impune suspendarea permisului. Daca se prinde asiguratorul, poate sa refuze plata?

      00
    • daca ar fi cum spui tu @Danyzus … ce bine ar fi :)

      00
    • Amiabila se poate face oricând excepție fac victimele.

      00
    • @Whistler si in caz ca e „menage a trois”(sau orgie) se aplica restrictia

      00
    • Exista o OUG 63 din septembrie 2006 care prevede urmatoarele referitor la stabilirea amiabilei: „accidentul nu s-a produs ca urmare a săvârşirii faptelor pentru care se retine permisul de conducere sau dovada inlocuitoare a acestuia”. E posibil ca aceasta prevedere sa fi fost modificata sau anulata printr-o alta lege sau OUG, dar la cat de incalcite sunt legile in Romania, nu mai esti sigur de nimic. Cert este ca am vazut aceste prevederi in carti de legislatie rutiera din anul 2019. De aici si confuzia, dar si intrebarea mea de mai sus. Poate e cineva care stie la perfectie codul rutier.

      00
  7. Manevra de intoarcere pe linia dubla continua de pe banda 1 a directiei de mers pe banda 1 din sesnsul opus se face?:
    A) franam si intoarcem brusc spre stanga volanul asigurandu-ne in oglinda din dreapta
    B) semnalizam si intoarcem brusc deoarece odata ce am semnalizat ceilati participanti la trafic au OBLIGATIA de a ne da prioritate
    C) franam, semnalizam, intoarcem si ne asiguram temeinic ca nu am uitat acasa lista de cumparaturi de craciun

    00
    • Am mai avut si eu clenciuri cu cacati din astia care cred ca daca au semnalizat dobandesc si prioritate la schimbarea benzii de mers.
      Acum cateva zile mi-a iesit una din centura pe A2 direct pe banda a 2-a, fara banda de accelerare fara nici un stres, direct in b2 si cu 50 km la ora.

      00
  8. Radem, glumim, dar șoferii sunt destul de habarnisti. Eu ies în fiecare dimineață de pe o strada unde am prioritate de dreapta. Sa zic 3 din 10 șoferi știu cum sta treaba. Restul tantalai. Si atunci ies puțin câte puțin, ca știu ca dacă ma bag, prostii ma lovesc. Și ma intersectez cu priviri pline de reproș. Nu e nimic mai distractiv decât sa fii claxonat de unu care nu știe ca trebuie să-ți dea prioritate.
    Am avut o discuție cu unu:
    Eu: Tu ai STOP, eu am CEDEAZA, eu vin din dreapta. Intersecția e în cruce. Cine are prioritate?
    El: Eu ca am prioritate de drum drept.
    După asta m-am lăsat de explicații.

    00
    • De acord cu o mentiune: daca tu ai aveai STOP si el CEDEAZA, tot tu ai avea prioritate (de dreapta). Intre stop si cedeaza nu exista o diferenta ierarhica dpdv al prioritatii, diferenta este data – teoretic – de gradul de vizibilitate de pe fiecare drum in parte.

      00
    • O cameră de bord te ajută să fii mai relaxat, totuși. Că de idioți chiar nu poți să scapi de tot.

      00
    • sunt din ce in ce mai multi soferi, mai buni sau mai putin buni, si condusul nu ar trebui sa fie un test continuu de perspicacitate. intersectia aia trebuia sa aiba semafor sau giratoriu.

      00
    • Sper sa nu ma intalnesc niciodata cu unul din aia 4 (pana acum) care i au dat mana rosie lui unsirb

      00
    • „intersectia aia trebuia sa aiba semafor sau giratoriu”
      pentru cele cince accidente pe care le previne, semaforul ăla consumă giga tone de timp al celor care așteaptă degeaba la roșu

      00
    • Drept, dreapta… ceva-ceva ii rasuna intre urechi

      00
  9. Din câte văd in poze, marcajul permitea intrarea pe o stradă la stanga probabil. Doamna nu că nu a avut răbdare inca 500 de m, nu a avut răbdare nici măcar 10m. A vrut sa întoarcă atunci, fix acolo, că așa e pe camp la ea. Probabil dacă se incadra pe banda 2, oprea cu semnal si intorcea in dreptul srazii nu era o problemă. Dar pentru asta ar fi fost necesar ca contragreutatea din partea superioară a corpului doamnei să nu fie acolo doar pentru contrabalans la vant puternic.

    00
  10. Pana nu o sa ai camere peste tot si sa curga amenzile in plicuri tot o fie faze dintr-astea. Asa s-a educat lumea in tarile cu apa calda, cu amenzi si parnaie.

    00
  11. Cat timp nu sunt victime si este o problema de fiare, nu prea conteaza. Vorba aia fiarele se indreapta pe cand corpul uman nu prea.
    Motivele pentru care se intampla acest gen de accidente sunt in mare cam aceleasi:
    1. Multi nu stiu regulile elementare de circulatie plus ca au fost evitati mai tot timpul. Imi place placa cu am permis de X ani si nu am avut vreun eveniment, cum de mi s-a intamplat?
    2. Multi se bazeaza pe masina. La ora actuala anumite masini sunt mult mai inteligente decat soferii ce le conduc asta odata. Doi sunt si multi care isi cumpara SUV-uri fix din aceste cauze, in caz de accident nu ies sifonati plus ca sunt si vizibile in fata celorlalti. Cel mai mult imi plac conducatorii de SUV-uri, care au prost aranjate oglinzile laterale si mai au tendinta sa se suie pe tine(noroc cu avertizarea de unghi mort).
    3. Nimeni nu i-a sanctionat pentru anumite rahaturi facute in trafic. Din nou de marele carambol din 2016 vom auzi ceva, sau momentan justitia e blocata in marele caz al unui avocat?!
    In rest, trebuie sa ne pazim pielea si sa ne echipam cu camere pe masina. Nu stiu de ce, dar mai nou toti participantii au o jena cand vreo camera montata pe parbriz si brusc respecta regulile de circulatie si chiar si alea de bun-simt.

    00
  12. Accidentul este la Lukoil de pe strada Zizinului și nu la locul indicat.

    00
  13. Cea mai mare problema astazi este lipsa consecintelor. Nu exista politie pe strada, nu exista sanctiuni reale, miserupism total, toti sunt smecheri, iti taie fata, se baga peste tine, nu respecta reguli. In cel mai rau caz omori pe cineva in accident, iti iei 2 ani cu suspendare, si aia e. Imi pare rau dar asta e adevarul.

    00
  14. Pur si simplu asa a invatat.
    Acum 5min. Un elev, impreuna cu instructoru in masina scoala, a intors de pe prima banda pe linie dubla continua. Si nu, nu era aglomerat, nu erau probleme de trafic, pur si simplu ia fost lene sa mearga inca 100m pana la o intersectie dirijata. Si dupa aceea te intrebi de ce fac soferii asa.
    P.s. Dupa mine, toti instructorii ar trebui sa dea examen de atestare cel putin la 5ani.

    00
  15. Frumos accident. Sper ca doamna n-a avut copilul in masina cand s-a intamplat buseala

    00
  16. La Mures am vazut moartea cu ochii: drum expres cu o banda pe sens, coloana de masini, noapte, eu pe sens opus cu skoditza, singur, peste suta. Si mi se pare ca se apropie niste lumini din fata, si pana sa ma dumiresc apuc numa’ sa ma arunc in sant cand trece pe langa mine un Mercedes SLK cu numar de… Mures, asa de repede ca mi-a luat ceva timp sa procesez ce s-a intamplat. Curios, inca mai traiesc

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.