Băi, eu m-am uitat de două ori la data clipului ăstuia, ca să verific că nu e 2016 sau 2012. Că de pe atunci nu doar eu spuneam că presa e într-o cursă spre fund (race to the bottom). Și Dragoș vine și spune asta în 2020 (mai sunt 20 de zile, practic). În fucking 2020 oamenii din online descoperă că, hei, idiotul ăla de Bezos nu e chiar așa de idiot că a cumpărat o fabrică de produs conținut și că dumnezeul Zuckerberg e fals și că oamenii nu petrec mai mult timp online doar frecând feisbucul dacă nu au și chestii de citit, nu se pot uita doar la pisicuțe și alte prostii din astea.
De asta zic că Dumnezeu nu există. N-are cum să existe. Dacă exista, Dragoș îmi dădea un mail sau un telefon acum vreo 5 ani și spunea ceva de genul “coițe, știu că te duce capul mai mult decât pe restul, chiar dacă ești un idiot agresiv și m-ai ars atunci când făceam spam gros cu istețul ăla de Secăreanu cu realitatea.net, tu ce zici, cum vezi lucrurile”. Dar nu, hei, hai să invităm la conferințe lacheți plini de platitudini și pupincuriști obosiți de atâta labă în cerc. Hei, laudă-mi afacerea, că și eu ți-o laud pe a ta! Hei, da, e o idee bună să pornim al patrusutelea site de știri, sigur că există bani și pentru el!
Am lătrat ca un idiot că 4tuning fură de rupe. Ce s-a întâmplat? Păi, site-ul a fost validat de industria online, acum e în SATI, e un site legitim, banii se împart acum la 5 site-uri auto, nu doar la trei. Toți producătorii de știri urlau că ziare.com fură de la toți. Ce s-a întâmplat? Păi, ziare.com e acum în SATI, e un site legitim și onest, are campanii, merge treaba.
Mor publisherii. Neah. Au început să moară de acum 5 ani, doar că nu s-a prins nimeni, că toți erau ocupați cu diverse.
Și ironic că tocmai la Pagina de media se discută asta, care fură știri când le prinde.
Spam-ul ca spam-ul, dar ce le mai placea la Q2M sa foloseasca roboti de dat click pe banners. Reuseau CTR-uri pe text ads de minim 30% in articole in care erai trimis spre Realitatea.net sa citesti stirea.
Mă bucur să aflu lucruri noi despre fostele mele companii de pe aici. Ai și dovezi sau doar păreri ferme? Uh, time travel is here…
Scuze, am dedus eu ca sunt roboti la ce performante aveau campaniile in ceea ce priveste clickurile si faptul ca pana la verificari se livrase peste 60% trafic din afara tarii. Cat despre dovezi, cred ca daca ma stradui gasesc rapoartele furnizate de echipa de atunci. Stii tu, rapoarte din alea in Excel luate de pe un adserver pe care fiecare regie il gazduia si administra. La fel e si acum adserverul?
Sef, zic asta de vreo 5 ani – c-a ajuns la BV doar acum via PdM e altă poveste. Eu ti-am zis să mai vii pe la festival, să mai iesi din bulă, să vezi ce se mai întâmplă și în afara cercului tău. Welcome, anytime. Altfel, povestim
GG pt faza cu fast food-ul si publicul foarte educat… e cu bataie lunga
@bebe Nu zi de bine că riști un block
Inlocuieste variabila „patron de fast food” cu „am intrebat un lider politic”
concluzia va fi aceeasi …..
Nu merge așa cu conferințele, boss, și nici cu schimbarea culturii organizaționale. De ce să aducă Stanca și alții oameni care știu ceva la conferințe? Știi câți bani costă? Mai bine iei un buchet de disperați/neica nimeni, care se bucură că le plătești transportul și pot să-și promoveze cartea de „Secretele marketingului digital” sau ceva rahat similar, decât un nasol român care cere bani.
Apoi, îl aduci pe nasolul ăla acolo și ăla-ți spune lucruri care nu-ți plac. Și afli că ai aruncat bani pe fereastă, tu ai făcut-o, și nu vrei să admiți că ești prost. Ești director de firmă, vrei să afli că ai plătit bilete la conferințe de digital să găsească ceva de agățat angajații tăi și să vină mai proști decât au plecat? Nu! Vrei să afli că nu merge cu aruncat bani în internet = succes și că trebuie să investești serios în muncă? Nu.
Dai un ban, ți se face un nuru masaj corporatist și vii relaxat și optimist acasă.
asta se poarta si la case mai mari, sa fim seriosi… sunt atatia prin Vest care aduc imnuri de slava Silicon Valley de parca ar fi a doua venire a lui Iisus, desi de la google nu au mai scos nimic care sa schimbe fata lumii (este carticica aia care pune egalitate intre intelepciunea lui Marcus Aurelius si furaciunile lui Zucc =)) )
Păi nu pentru asta s-a inventat TED și TEDx?
Sir, te aștept când crezi că e cazul să discuți după ce și vezi/auzi ce e pe acolo. Altfel, ok. Same applies to Vali, care nu a dorit să participe. Cheers and keep up the good work. I love hate
conferințele nu schimbă nimic. sunt un eveniment de 1-2-3 zile. nu salvăm lumea vorbind 3 zile, o salvăm acționând în restul anului.
@Dragoș Am fost la vreo două ICEEFEST-uri, la vreo trei Webstock-uri, știu despre ce vorbesc.
Țin minte că la un ICEEFEST a venit un tip de la Facebook care a spus, explicit, să nu bagi în promovare pe Facebook dacă ai conținut prost. 15 minute mai târziu, afară, toată lumea era convinsă 100% că trebuie să bagi promovare în FB altfel nu scapi.
Totodată, pot să-ți arăt cu dovezi cum dealerii de publicitate din România sprijină furtul de conținut cu bani. Exemplu clar, ProfitShare, care are publicitate pe toate site-urile de furat chestii și nu opresc reclamele nici dacă sunt sesizați. Sau iQOS care promova noul produs cu „nimenidenicăieri”. Și mulți alții. Asta ține de cultura organizațională și n-am auzit vorbindu-se vreodată serios de asta la vreo conferință de „digital” sau „media”. E urât să bați obrazul la ciorditori, nu se simt bine. Aș zice că și asta afectează publisherii, faptul că publicitarii sprijină pe ăia care fură de la publisheri, nu?
Opinia mea, bazată pe experiență directă, e că Google și FB au 80% din piața de publicitate că la ei, dacă sesizezi că au reclame pe un site de furăciuni le opresc imediat. Companiile românești n-o fac, că încălcatul legii nu e o problemă dacă nu ne afectează pe noi. Că nu sunt consecințe, niciodată.
La fel cum nu sunt consecințe că tu susții, prin prezența ta acolo, site-ul de furăciuni și atitudini neprofesionale paginademedia. N-or să fie consecințe, nu nu nu.
P.S. Ca idee, Vasilescu e la tine în firmă și are trafic mai mare decât PdM. Puteai să-ți faci interviu acolo, dar poate nu era ok, că de ce ai vrea să ai un public care nu savurează furtul, nu, cam ca ăla de fast-food, știi ce zic?
mai adaug eu, din portofoliul think digital
businessmagazin.ro – incadrat la business și finance. e un site mizerabil, care trebuia să moară de mult.
4tuning.ro – fura intr-o vreme tot ce prindea de pe net, am impresia că și acum fură știrile auto, în timp ce alți fraieri le plătesc.
idevice.ro e un site jegos de spam.
de ce să bagi reclame în așa ceva când poți ridica cu 2 cenți clickul pe site-uri legit?
Aha, cand el vinde BULK afisari si face pachete, scotand din piata orice concurenta cum este?
Cand e mai multa reclama decat continut pe site-urile de stiri din Romania cum este?
Si uite asa, ne vindem ieftin, ne batem pe bani putini, infim de putini!
Concluzia? Dupa ce agentia clientului si a publisherului si-au luat banii, prostul de la urma primeste 25% din suma platita de client, ce adesea abia acopera un salariu de presa (mic).
Si vorbim despre campanii de companii telecom, nu gigi care magazin online. Ala baga banii pe Google Search – adsense.
Ca idee, nici dracu nu da click pe banerele Adsense de pe site-uri; de fapt nici dracu nu da click pe banere.
Adblind devine genetic, dar intre timp au aparut add-ons pt blocat reclamele…
Viitorul suna „bine” pentru industrie si modelul bazat pe advertising.
E ca sistemul de pensii din Romania. Stim ca se va sfarsi prost, dar cotizam.
de 20 de ani e evident pt orice afacere mica ca e o chestiune de timp pana va fi inghitita de aia mari din piata… vezi exemplul cu „alimentara de bloc” care a disparut usor usor pana nu mai exista azi ( bucuresti ). cora, mega image,auchan,carrefour si restu au inghitit TOT. mall-urile au inghitit tot si ele. emag-ul e pe acelasi drum.
eu am prins si hi5, sper ca si facebook sa aiba aceeasi soarta
franciza. eu o consider un lucru bun: au ridicat standardul
Robert, inseamna ca esti in urma. In 2017 sau 2018, a aparut un raport in care confirma ca, da, produsele vandute in est sunt inferioare calitativ de ce se vinde in vest.
Ceva ce s-a crezut o conspirator, s-a confirmat.
Simple exemple: o doza de coca cola din germania e mult mai buna la gust fata de o doza de coca cola din romania ( astept sa faca tolontan o ancheta ca dilueaza astia si cola nu doar dezinfectantii ). Si altceva, un detergent ieftin din germania miroase si spala mai bine ca unui scump de la noi….
Dan, hai sa nu o dam in teoria conspiratiei ca ajungem sa ne dam seama ca pamantul e plat. Cea mai buna Cola (Zero) pe care am baut-o pana acum e cea din Romania.
Nici un manager nu are sansa sa „gandeasca pe termen lung”, asta a murit deja. Vad rapoartele de volum si vanzari ce le fac la lucru pt o giga corporatie: toate rapoartele cerute sunt doar comparatii intre anul asta si anul trecut, an cu an sau luna cu luna sau intre trimestre pe regiuni. Datele din 2018 pot sa le sterg. Glumesc dar totul e despre ACUM si perioada imediat urmatoare. De aia a si luat avant Big Data, Informatica si ETL-uri. Nu vin cu altceva decat cu colectare rapida de date si centralizare din tot felul de sisteme de vanzari/productie pe care le citesc ca niste generali de armata: regiunea X este saturata, regiunea Y este emergenta, acolo dam afara, acolo crestem preturile, etc. Sunt ca niste comandanti de vase pe furtuna si trebuie sa tina vasul sa pluteasca. Nu sunt exploratori de curse lungi.
Pentru ca progresul e foarte rapid in majoritatea domeniilor si ce e astazi pe val, peste un an este uitat de mult de public. Si unde nu exista progres il simuleaza print tehnici de marketing asa ca daca trec mai mult de 2 ani fara sa schimbi produsul inseamna ori ca esti monopol pe piata sau esti irelevant.
Sau cum se zice la corporatisti: „a aparut o schimbare de paradigma”.
Bai acum imi dau seama cat de batran sunt.
Imi aduc aminte cand profesoru’ lu domnu Stanca (Orlando pentru necunoscatori) facea jale in online cu vanzarea de pachete publicitare la preturi incredibile!
Sa traiasca Netbridge-ul si MediaPro-ul! Hai manati bai flacai hai hai!