Lucian Ștefan Gîtiță de la Global spune lucruri trăsnite

A dat ieri un interviu și spune niște chestii amuzante și trăsnite:

  1. „noi ne ocupăm să găsim potrivirea perfectă între produs și influencer”. aham. potrivirea dintre Ceușan și Single Malt Society cine a găsit-o și cum a funcționat?
  2. „nu avem cum să verificăm produsele cu care ne asociem”, și nici google nu funcționează, să dăm măcar o căutare. de lucrat cu o agenție de monitorizare pentru a vedea când apar articole în care se menționează numele influencerilor noștri și brandurilor cu care ne asociem nici nu le-a trecut prin cap. tehnologie din viitor.
  3. „Antonia și Alina Ceușan foloseau Plush Bio de minim doi ani”. sigur că da. între timp au avut zeci de colaborări cu alte branduri de cosmetice. cum le foloseau, alternativ sau la grămadă?
  4. „eu nu știu că în SUA sunt marcate advertorialele”. doar că de obicei sunt. FCC e foarte strict pe treaba asta și se marchează cu #ad sau #sp. din nou, asta s-a scris în presa de profil de pe afară, dar trebuie să vrei să citești despre asta.
  5. „noi am oprit comunicarea când am aflat că au probleme”. da, când a apărut în presă și nu mai putea fi ignorat. nu când Antonia se plângea că e înjurată.
  6. „trebuie să fie clar pentru privitor că e reclamă, dar să nu fie prea forțat”. adică nu prea evident. aici sunt de acord, dacă pui P înainte de titlu nu mai citește nimeni. dacă anunți la începutul clipului că e plătit, nu se mai uită nimeni.
  7. „suntem extrem de atenți cu cine ne asociem”. awww. case de pariuri, vânzători de pastile dubioase, companii de cosmetice dubioase. yeap.
  8. „ne propunem să avem campanii organic integrate”. Heinz cu Ceușan. pastile de depresie cu Grebenișan. Bromania cu STB. Juma de Global cu Bongo. Antonia cu Volvo. organic.
  9. „ne asigurăm că produsele cu care ne asociem nu dăunează și nu au mesaje proaste”. again, STB, case de pariuri, Bongo, pastile antidepresie. yeap, numai chestii pozitive.
  10. „nu-mi amintesc să fi avut probleme cu asocierile dintre talentele Global și produse”. amnezie totală.
  11. „influencerul nu are nici o vină că produsul cu care el se asociază a făcut probleme”. atunci de ce ați oprit colaborarea cu Plush Bio?

Ștefan Lucian Gîtiță zice că vrea un set de reguli care să împingă influencerii de sub el să marcheze mai clar reclamele și să împingă piața de influenceri spre profesionalizare. De fapt a fost atent la podcastul ăla cu Mariciu în care ziceam că nu e ok să fii lepră și idiot, ca să nu sară statul și să reglementeze piața cu bocancii, cum face de obicei. De asta sare să propună un set de reguli pentru industrie.

ps: industria e plină de lași, care bagă capul la cutie când văd o chestie care nu e OK, șoșotesc pe la colțuri și după un an spun că “e deja știut”. scrie sau dă share când vezi, lașule, nu bate apropouri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. La inceput il pacalesti si la final ii spui adevarul ?
    “”trebuie să fie clar pentru privitor că e reclamă, dar să nu fie prea forțat”. adică nu prea evident. aici sunt de acord, dacă pui P înainte de titlu nu mai citește nimeni. dacă anunți la începutul clipului că e plătit, nu se mai uită nimeni.“

    00
    • Pai mi se pare normal, prima data o futi in cur si abia apoi ii spui ca nu vrei sa-ti intemeiezi o familie cu ea.

      00
  2. 6. depinde cine face reclama si la ce. Reclama de acum cateva luni la Ugears m-a interesat, am devenit client si am adus si alti clienti. Daca produsul e bun, reclama e buna si in plus persoana care il recomanda are o reputatie buna atunci nu vad de ce nu as acorda atentie.

    00
  3. Putea dribla foarte usor situatia asta nasoala.

    Putea spune: „bai, we fucked up. Punct. Ne pare rau, o sa fim mai atenti si mai buni pe viitor.” … dar noi ca romani avem frica asta de asumare si cautam mereu sa aruncam vina altundeva.

    00
    • Nu cred ca putea face asta din cel putin doua motive:
      – in dosarul penal referitor la Plush Bio e posibil ca pentru o parte din nereguli farmacista sa sustina ca exista cel mult o culpa comuna cu influencerii, iar in cazul acesta o recunoastere publica anterioara din partea Global ar fi depasit zona fairness-ului si ar fi avut consecinte penale;
      – in industriile astea de poleiala conteaza imaginea, nu realitatea, atat pt clienti cat si pt colaboratori. Daca recunostea ca au dat-o in bara, ca au fost parte din problema, ar fi existat un procent semnificativ care ar fi evitat asocierea cu Global o perioada. Asa, e doar o poveste despre intentii, principii, bla, bla.

      00
  4. Pot sa dau in judecata un influencer pentru ca am folosit un produs recomandat de el/ea care mi-a afectat integritatea fizica? Si cine e de vina, influencerul sau agentia care l-a semnat? Sau fac plangere la Protectia Consumatorului?

    00
    • Incearca cu toti, cresc sansele de a prinde unu

      00
    • Pentru publicitate înșelătoare, dacă influencerul nu a comunicat corect. Adică, dacă în loc de Ș iată minunea plush bio, nu există ceva mai bun, salvează fața etc ar fi fost ceva de genul: eu am folosit o perioada de x în x problemă, m-a ajutat. fiind un produs de acest tip nu poate funcționa pentru toți la fel, fiecare ten este diferit, este o problema pe care cel mai bine o tratati la medic, sau consultati un medic dermatolog etc. Ar fi fost altceva dar se pare ca produsul acesta are nevoie de reclama inselatoare, de fapt

      00
    • Nu poti.
      Stii expresia aia de cand eram mici si ziceam parintilor ca ” asa mi-a zis Costel” iar ei raspundeau ” Daca iti zice Costel sa mananci rahat,il mananci?” . Eh,asa si aici. Faptul ca vezi la un idiot ca zice ceva,nu il incrimineaza pe idiot decat daca el vorbeste dintr-o pozitie de autoritate.
      Serios,nu poti invinui pe cineva pentru ca nu ti-ai folosit judecata proprie.Stiu,o sa zici ca tu nu ai cunostintele necesare pentru a stii daca produsul respectiv iti face rau ,dar nici „influensaru” nu le are.

      00
    • De ce prima reactie e sa dai in judecat influencerul si nu compania producatoare? Asta sua parca vrei sa impusti mesagerul.

      00
  5. „Talentele” :)))

    00
  6. Sau poate a venit momentul sa dam unfollow la tot cacatul si sa gandim cu capul nostru. Cultura cu influencerii cam trebuie sa moara.

    00
  7. Faza cu „p” înainte de publicitate ar funcționa dacă asocierea produsului cu cel care face reclama e reala.

    Adică ma uit cu drag dacă vad p și vorbești de topoare, de bricolaj, sau lucruri cu care știm, sau cel puțin ne-ai câștigat încrederea ca le folosești.

    Dacă tu începi sa faci reclama la crema de față sau salon de făcut unghii stai liniștit ca trec peste.

    E fix despre ceea ce tot ai vb în blog legat de influenceri. Și e fix motivul pt care ai rezultate și insiști pe aspectul asta. Dar munca e multa și mai bine faci reclama tuturor, ca asa devii John.

    00
  8. NOU
    #14

    1. “noi ne ocupăm să găsim potrivirea perfectă între produs și influencer”. aham. potrivirea dintre Ceușan și Single Malt Society cine a găsit-o și cum a funcționat

    răspunsul se află la agenția de PR aka daescu bortun olteanu, cei care au tras foarte mult ca ceușan sa fie acolo. până la global, vinovați sunt și cei din agențiile de PR, care de lene sau prostie, promovează #gionisauceuse

    00
  9. Fix azi nu am un popcorn in casa. Genial scandalul :)))) O frumoasa etalare de histriomanie , delir de grandoare, narcisism de ambele parti. Escroaca o banuiesc de nebunie pura, ea chiar crede ce zice. Grupul e un deliciu, fondat de persoane care vor sa devina notorii tocmai exploatand drama bietelor fete. Iar victimele saracele, sunt victimele culturii celebritatii, nu doar a escroacei

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.