ThinkDigital anunță intrarea în portofoliu a site-ului EducațiePrivată.ro, un site care tratează teme din, ați ghicit, educație. Site-ul are 400.000 unici pe lună, deci vreo 15.000 unici pe zi.
L-am întrebat pe Dragoș Stanca de la ThinkDigital cât costă CPM-ul pentru așa ceva. CPM, cost per mia de afișări. Mi-a răspuns că 1,5euro brut (din care se scad comisioanele agenției/regie de vânzări). Deci site-ul a afișat 1.000 bannnere, ia 1,5 euro brut.
Din ochi, EducațiePrivată face cam 1 milion de afișări pe lună, deci poate încasa dintr-un banner 1.500€. La site scriu/lucrează vreo 6 oameni.
Înțelegeți acum de ce AgroIntel arată groaznic? Înțelegeți de ce, pe lângă bannerele regiei, și-au mai pus și ei un set de bannere? Că n-ai cum să le ceri exclusivitate sau decentă când vii cu bani de semințe.
Asta e alegerea: fie mori de foame, fie pui bannere peste bannere, fie te apuci de generat afișări prin diverse scheme (clickbait, buci etc). Fie renunți.
Cine e de vină?
Păi, avem așa:
- regiile care au acceptat să reprezinte pe toată lumea, ca să aibă inventar de afișări mai mare. așa au ajuns site-uri gen Ziare.com sau 4Tuning să facă bani, că nu conta că furau de rupeau, clienților nu le păsa. aici intră și Google, că și ei acceptă pe oricine și dau cu tifla reclamațiilor că bannerele lor apar pe site-uri de ciordeală și de conspirații. da, în momentul în care nu se mai fac bani din asta, minim 50% din mizerii dispar, că nu sunt mulți care au timp să scrie aberații pe gratis pe net. asta e motivația lor principală, banul.
- publisherii lacomi, care au zis că, dacă la 2 siteuri fac 10.000€ pe lună, la 4 fac 20.000€, și banii au început să se împartă la mai mulți. exemple notorii, GSP avea într-o vreme vreo 6 site-uri satelit, iar Internetcorp avea 3-4 site-uri de femei.
- oamenii de la client, care au mers mereu pe prețul cel mai mic, ignorând complet că bannerele lor apăreau pe site-uri din ce în ce mai mizerabile.
- consumatorii, că și ei insistă că vor conținut bun și de adulți, dar tot vulpița consumă. am luat 46 de like-uri pe un status în care asta spuneam, că ar trebui să mai rupem cercul și să mai încetăm să discutăm, să scriem și să dăm share la mizerii.
Teoretic, toți oamenii din angrenajul ăsta încep să se trezească, mai ales că găsesc din ce în ce mai puțin conținut decent pe internet. Conținut e, dar nu e tocmai ce-ți dorești să citești dacă ai IQ peste 50. Partea proastă e că va mai dura 5 ani și niște falimente până să vedem schimbări. Momentan singurii care suferă sunt oamenii care produc conținut bun (sau care ar vrea să se apuce, dar știu că se plătește prost și nu vor să moară de foame).
Țin minte cu amuzament cum, prin 2007, calculasem cam cât aș face dacă mi-aș pune leaderboard sus. Îmi ieșeau vreo 3.500€ cinstiți. Am calculat de două ori, să mă asigur că nu greșesc, apoi am intrat repede să mă uit după un Bentley mai ieftin. După care mi-a dat la temelie șefu, explicându-mi că prețurile alea din ratecard n-au legătură cu realitatea, ele sunt acolo ca să poți să îi dai reducere de 50% clientului, să se laude și el la șeful lui că a făcut treabă bună, mai ia și agenția 50% și la final dacă încasam 500€ eram bine. Am pus Google Ads și am strâns 100€ pe lună, iar când să-i scot mi-au blocat contul, pentru clickuri false. Nu mi l-au blocat când au detectat problema, mi l-au blocat când să facă plata.
ps: blogul ăsta e dovada că există public și pentru conținut pentru adulți și scuza „dăm publicului ce vrea” nu e validă. da, mi-a luat 2 ani să încep să fac bani cu el, n-a fost ușor, de aia ziceam acum niște săptămâni că e nevoie de un manager deștept, dar se poate, e public pentru așa ceva, se pot face bani, trebuie doar să vrei și să gândești.
Eu citesc Agrointel de niste ani. Au renuntat total la continut editorial in primele ecrane de telefon sau primul ecran desktop.
Alea de par stiri sunt prietenii cu diversi frunizori de inputuri pentru agricultura. Banuiesc ca sunt prietenii platite, ca altfe nu ar geme site-ul de ele.
In rest, au si chestii bune, nimic de spus. Doar sa ajungi la ele.
Concurenta (ferma.ro, revistafermierului.ro, profitulagricol.ro si lumeasatului.ro) zici ca-s facute de tataia singur, cand la final de cazan de tuica.
Toate au si continut ok pe alocuri sau campanii bune (gen aia cu sustinerea revenirii invatamantului agricol pe care o desfasoara Ferma), dar prezentarea e jalnica.
Având in vedere criza agricolă ce vine , domnu’ Vali s-ar putea extinde de la bricoler la fermier, e un pas mic dar mare.
20% comision din toată vânzările de țelina de la anu. Am zis
hrean și zmeură, bos, acolo e valoarea mare.
Sa consume lumea mai mult continut si de la trustul TVR, ca acolo platim toti in caz ca n-am uitat.
Ăsta e un articol să își revină la viață IT-iști care au leșinat la articolul cum să caut pe internet lăcat cu cheie în altă limbă decăt romenglish?
ITistii sunt prea ocupati momentan sa se planga la toate colturile cum ei nu pot iesi din casa si au dat in depresie acuta, iar daca vor sa iasa la facut miscare ii salta imediat politia rea pesedista. Nu conteaza ca inainte de pandemie tot ei frecau toata ziua pula la birou si pe urma acasa, iar daca le ziceai de miscare aruncau dupa tine cu apa sfintita si usturoi.
@Emil.,,apa sfintita si usturoi,,…Dr Pepper și Quinoa gluten-free cred că ai ai vrut să spui.
Legat de PS.
Aiai e cheia. Cine asteapta 2-3 ani? Cine mai munceste azi pe gratis ca sa aiba pe urma bani? Si pot spune ca e adevarat 100% ce zici. Si eu am inceput un proiect de publishing acum 3 ani si abia de jumate de an produce niste bani. Nu cati as vrea dar e un inceput.
Pentru cei independenți cu trafic sub 100k UV/lună Google Adsense a rămas singura opțiune…
Și e puțin trist, pentru că ceea ce produce Adsense sunt firmituri, lumea e OK cu conținutul, ba chiar vrea mai mult, însă eu nu pot să-mi aloc mai mult timp pentru asta pentru a livra pe firmituri.
Așadar focusul rămâne jobul full-time pentru că pasiunea nu ține de foame.
Pentru o parte dintre cei independenti, cu trafic sub 100.000 unici / luna, produsele proprii sunt o solutie.
Daca faci trafic pe o nisa, vinzi produsele nisei respective in caz ca ai cum sa le produc. Sau intermediezi daca nu poti sa produci.
Am început să lucrez la acest pas, însă cât timp nu pot produce prea multe fără acorduri cu brandurile consacrate din nișă va fi probabil dificil și acest tip de monetizare a audienței.
Desigur, am identificat și furnizori însă din păcate nu au neapărat un portofoliu diversificat pentru produse care ar fi mult mai interesante pentru piața locală.
Advertoriale publici? Pe ce nișă?
alt website in wordpress …
best CMS ever!!!
chiar! ma intreb de ce nu-l foloseste si google pt continutul lui …
Il folosesc altii. In plus, nu cms-ul e problema, ci ceea ce este “manageruit” de cms.
@Emila te Roade?
Haha, Zoso ai ramas in urma cu preturile.
De fapt ajungi pe la 0.2 Eur CPM net prin agentiile vietii, iar fill-rate-ul este mic cat putza de bacterie, pt ca advertiserii nostri au bugete mici, infime, care se impart ca 3 paie la 5 magari. In ultimii 2 ani marii advertiseri au sarit agentiile si folosesc Google Adwords sau Ad Manager.
Tu ai dreptate cand spui ca starea continutului in media romaneasca este execrabila, dar e un cerc vicios cu realitatea fiind intre foamea publisherului si zgarcenia/saracia advertiserului + mitocania vizitatorului, care are adblock.
In practica inseamna ca nu ai cum sa platesti salarii, nu ai cum sa functionezi, chiar daca nu dai salarii pe CM, ci pe drepturi de autor sau pe SRL/PFA pentru ca sa nu uitam de taxele pe munca.
Si sa nu uitam de vestita plata la x luni, care poate ajunge si la 1 an.
Daca maine Google ar scoate limita minima la CPC (5 centi), ai vedea ca toata reteaua s-ar prabusi la 1 cent/click pentru majoritatea zonelor unde nu e concurenta accerba si trafic non-US.
Ai mult prea mult oferta vs cerere.
Normal ca am adblock cand soarecii pun minere pe site si 100 de trackere sa vada daca ma uit la nelly kent cu bufnici
„mitocania vizitatorului, care are adblock”?
Poftim o acadea!
Și când o termini, fugi la joacă!
Da, mitocania.
Te-am atins la fix, nu-i asa?
Stiu, nu vrei sa fii urmarit, vrei totul free!
Free e o iluzie plm.
Money for nothing & sex 4 free.
No freeloaders.
Vizitatorii cu adblock sunt doar paguba, de aceea scripturile anti-ad-block se inmultesc si vor deveni universale.
Buhnici a șters live-ul cu Nelly Kent. Probabil cu o singură mână. O să fie nasol când o să afle fiică-sa că ta-su minte ca un porc că el e jurnalist când de fapt nu e, doar ia bani de la companii ca să facă reclame mascate ca jurnalism.
Poti sa dezvolti putin ideea cu mitocania vizitatorului,care foloseste adblock???ce ai vrea,sa i se umple ecranul la toate mitocaniile inutile?nu e destul ca toate siteurile planteaza cookies,la multe felul in care vizitatorul isi poate alege optiunile e pur si simplu jegos si facut la pacaleala,asta in conditiile in care nu stii cum si in ce fel site-ul respectiv iti foloseste datele.
Majoritatea site-urilor romane reflecta foarte bine societatea romaneasca,saraca,needucata,cu lipsuri,pusa pe copiat si capatuit rapid,lipsita de investitii si viitor,frustrata,societate ce pretuieste improvizatia si se bate cu pumnul in piept si se amageste ca are it-isti buni(eu zic ca a avut,ca scoala de matematica nu mai este ca pe vremuri) si are interney ieftin si rapid fata de alte tari(dar e campionana si la bude in curte,copii nascuti din adolescente,infectii nosocomiale,etc).
becaly, încearcă să scrii în limba română. dacă nu poți, caută alt blog.
Nu am idee daca Zoso a testat sa afle cati dintre utilizatorii sai au adblock (stiu, el e in whitelist-ul propriu).
Stiu doua reactio de siteuri mari din Romania care au facut testul.
Unul a descoperit ca are 30% vizitatori cu adblock, celalalt 50%.
Paradoxal, cel cu 50% nu a implementat anti-adblock si nici nu era ceva intruziv dpec al reclamei.
Ideea este cam asa: pentru un site, cei cu adblock sunt ca oamenii ce merg in magazin si mananca de la raft.
Deja a aparut „umplutura” pe educatieprivata.ro: „Câțiva adolescenți au testat un computer lansat în anii ’90, care operează cu sisteml Windows 95, iar reacțiile lor sunt savuroase.”
Chiar sunt savuroase și e ok articolul. M-a distrat. Ce, ar trebui să scrie numai despre metodologii și sindicate? Foarte bine că se duc și spre targetul young.
Poliția Română i-a pus ”mască chirurgicală” lui Eminescu