Un sport așa frumos, de-o frumusețe cu ipocrizia

Azi era ceva concurs de mașini puternice, gen liniuțe legale, pe o bucată de șosea închisă. Un cocoș cu un Lamborghini a tras un pic mai mult de volan și a omorât în tânăr de 19 ani.

Sunt niște filmări de la 2km distanță și atât. Nu-mi dau seama de ce, din sutele de oameni care filmau, nu a pus nici unul o filmare HD de mai de aproape. Nu aveau telefoane HD? Nu merseseră acolo să filmeze? Haideți, băieți, că e un sport mișto, e o mașină mișto, nu vă jenați, hai cu filmările 4K, sa vedem cât de mișto e sportul ăsta nevinovat.

Hai, repetați după mine: mașinile alea sunt niște bombe cu ceas pe roți, cumpărate de obicei din tunuri și inginerii, unde la un moment dat fie bagă pe cineva în șanț, fie intră ei în șanț.

Also, toată lumea își asumă că e un sport periculos, mai puțin când e cineva rănit sau mort.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Zi-mi că nu te gândești la desființarea raliurilor :)

    00
    • atâta timp cât nu sunt în oraș, mi se rupe.
      zgomotul pe care îl produc idioții de 2-3 ori pe an când vin în brașov la ceva raliu în zonă e tolerabil, în limite. că așa sunt ei, isteți, hai să ne turăm jegurile prin oraș, să atragem atenția că avem puța foarte mică.

    • Doar ca ala nu e raliu. Era ceva mizerie pentru soferi amatori. Adica cum zice vali, s-au intalnit niste baieti sa faca liniute legale.

      00
    • @Zoso – Cu asta pot fi perfect de acord :)

      00
    • @Boris – Nu mă pricep, dar văd că făcea parte din Promo Speed Challenge, competiție promovată chiar de către Federația Română de Automobilism Sportiv. Bine, nu că am vreo încredere în ceva ce se cheamă „federație”, deci se poate să fie liniuță legală :)

      00
  2. Cursele cu masini puternice trebuie tinute in cadru organizat cu masuri de siguranta, echipaj de descarcerare, ambulanta. Nici in cadru organizat nu garanteaza nimeni ca nu pot exista victime dar limitezi drastic riscul. Liniutele astea pe camp sau prin oras cu baieti de bani gata plictisiti au mare risc de victime colaterale…Filmare de aproape nu cred ca vom gasi pt ca tovarasii nu le vor Preda ever la politie..
    Disclaimer am fost de 3 ori pe circuit cu masini sport si instructor. E treaba grea nene nu e pt orice beizadea si orice pusti care a primit cadou un Lamborghini

    00
  3. Onoriu zica ca mainile nu e luate decat din tunuri si inginerii !

    00
  4. Pe portiunea aia de drum sunt si denivelari pe asfalt (de la trafic, asfalt topit), chiar si mici gropi. Asemenea curse nu cred ca trebuie facute in asemenea conditii.

    00
  5. Apropo de filmari, si camere, si toata lumea are un telefon misto. Ai obsevat ca filmarile din ww2 sunt mult mai calitative decat filmarile ce vin din Ucraina?

    00
    • filmările alea refăcute digital versus alea trimise pe grupuri la calitate mică, să nu consume mult?

    • Doar pe mine ma zgarie pe ochi „calitativ” folosit de parca ar insemna „de buna calitate”?

      00
    • Stim Andrei, la fel cum plandemie, extraterestrii, reptilieni, alte densitati, nazistii au baza secreta pe partea intunecata a lunii, pamantul e plat, aselenizartea nu s-a intamplat si ce alte ineptii mai puteti voi scoate din mintile voastre luminate.

      00
    • NOU
      #15

      @Emil: nazistii au baza pe partea intunecata a lunii!! Am vazut eu intr-un film!
      Si Hitler traieste in centrul pamantului (pentru ca pamantul nu e numai plat, e si gol!), impreuna cu ceilanti reptilieni.

      00
  6. Știre gunoi în 20 de paragrafe.

    O mașină care participa duminică la un raliu
    concurs de raliu
    un pilot, care participa duminică la concursul automobilistic.
    Practic șoferul din Lamborghini participa consecutiv la trei evenimente și l-a dovedit super concentrarea.

    00
  7. Aia au organizat liniute in curba? Daca are cineva detalii as fi curios, mi-e lene sa caut despre eveniment si probabil ar trebui sa sap prin mult prea multe stiri despre incident pana as gasi raspunsul.

    00
    • E adevarat, este o curba. Atat de „destepti” au fost organizatorii. Avand in vedere ca era o competitie pentru amatori nu trebuia organizata acolo.

      00
    • Asta zic, cat de cretin sa fii sa organizezi, pentru AMATORI liniute intr-o curba? I got nothing, cum ar zice proprietarul.

      00
    • Mda, au avut o curbă la final, fix aproape de punctul maxim la vitezei. O fi uitat sa treacă inerția pe modul off.
      Organizatorul merita bătut cu capul de asfalt și pus sa scrie, pe toți cei 402m, că liniuțele se fac pe drum.

      00
  8. Filmarea aia are doar 5 secunde si este si destul de proasta; nu nici nu vad accidentul.

    00
    • Exact, asta vrea sa transmita si filmarea, n-a fost accident, nu conducea cel care conducea, mortul e vinovat.

      00
  9. NOU
    #23

    Am vazut acum doua luni cateva imagini de la un raliu. Persoana care filma se afla in exteriorul curbei impreuna cu alte persoane.
    Ori organizatorii nu transmit informatiile cu privire la siguranta, ori nu le verifica, ori se gasesc cativa care nu gandesc logic.
    Pacat ca se intampla astfel de decese.

    00
    • Cand vine vorba de raliu, e de cand lumea plin de spectatori pe margini. Ai un tronson de km buni de drum in toate conditiile, nu e un circuit inchis sau ceva sa poti tine oamenii in frau sa nu se apropie prea tare de traseu. In special fotografii, gasesti imagin si filmari cu ei scapand de un impact la mustata la orice cautare pe net.

      00
  10. Nu vad nici o problema daca iti place sa te simti in mijlocul actiunii sa simti mirosul de cauciuc si asfalt asta e. Pana la urma accidentul asta cred ca va salva multi oameni si deci pana la urma e pe plus.

    00
  11. Se zice ca dracul nu doarme. Nu are treaba cu liniute, cu pula mica, de cosciuge pe roti si masini cumparate de furt public. Trebuie sa ai grija sa nu te expui pt ca prostia se plateste. Sunt atatea filme cu spectatori la raliu gura casca ce vor sa le treaca masina la 1m de ei daca se poate si sa le miroase a ulei ars si sa le vibreze pamantul. Si mai trebuie sa gandesti si cu propriul cap si sa nu te bazezi doar pe organizatori cand mergi la asa ceva. Niste panglici pe marginea drumului clar nu o sa opreasca o masina ce se rosgoleste.

    00
  12. NOU
    #31

    dacă ar fi așa pasionat, melteanul și-ar trimite căruța la Nürburg; sau la Hockenheim; sau la Monza; da’ acolo tre’ să știi, să ai cwaie…
    plus că nu te vede/știe nimeni; da’ asta poate fi bine cînd te face un ursuleț; sau un golf rs din 2000…

    00
  13. Jegosul ala de andy popescu dadea declaratii ca pietonul s-ar fi aruncat in fata masinii.

    00
    • Pai aproximativ asa e, in curba se vede intr-o filmare ca are un pieton in stanga lui, e posibil sa fi atins frana din instinct si sa fi pierdut aderenta (asta se intampla cand iei piciorul din acceleratie in curba si atingi frana)

      00
    • Andi ala are dreptate, taranul cu lamborghini are prioritate!

      00
    • Andy Popescu spune ca cineva a declarat ca ala a trecut strada, adica n-a vazut el. Nu stiu ce sa zic. In video-ul din linkul lui Vali parca nu se vede niciun trecator (vizionare la 0.25).
      Am spus si intr-un alt comentariu mai sus. In zona respectiva exista „santuri” in asfalt de la trafic greu + diferente de temperatura.

      00
    • A fost pe Romania tv, a fost in direct, tipul a spus ca pietonul a fost de vina ca i-a sarit in fata si tot dezbateau daca si cine trebuia sa se asigure ca spectatorii sunt tinuti deoparte de sosea.

      00
    • Observatornews
      „Andy Popescu, vlogger auto: Am vorbit cu el şi nu îşi aduce aminte absolut nimic şi nu are cum să aibă vreo vină pilotul în cadrul unui eveniment organizat. Se poate întâmpla oricând o explozie de pneu şi să te duci pe arătură, acum nu a fost explozie de pneu că pur şi simplu el a luat piciorul de pe acceleraţie şi masina s-a destabilizat. Competiţia a fost imediat anulată. ”
      „Andy Popescu, vlogger auto: Maşina era foarte puternică, avea 1000 de cai, avea turbină, era şi modificată, foarte puternică. Cu 5 minute înainte eu am fost în cursă. Prima dată când treci pe acolo şi ai peste 200 la oră şi este curbă te simţi putin stresat. Vă daţi seama să iei o curbă cu 200 la ora nu e chiar uşor. După 400 de m e normal să iei piciorul din gaz, din acceleraţie, dar când se întâmplă chestia asta în curbă se poate destabiliza maşina, ceea ce s-a şi întâmplat.”

      Buna ziua Brasov
      „Un spectator a trecut strada înainte de finish. Știu aceste informații chiar de la iubita lui. Se fac manevre de resuscitate de aproximativ 45 de minute. E foarte ciudat să treci strada când vine o mașină cu 200 km/h”, a declarat blogerul Andy Popescu, care a fost printre spectatorii cursei.”

      00
    • Link: https://youtu.be/GVxa2OcuqTc?t=412 la 6:52 se vede o persoana care vrea sa traverseze

      00
    • Eu nu inteleg cum poate avea atatia fani gunoiul ala, e un personaj pur si simplu dezgustator, mitoman, libidinos…

      00
  14. Bãi Vali, incet dar sigur devii octogenarul de pe ulita satului meu.

    00
  15. A mai fost un caz de asta la Galati acum multi ani. Nu s-au invatat minte, sportul asta nu e pentru amatori si nu pe strada!

    00
  16. Avea tractiune 4×4 Huracanu ala sau spate? Din cate am citit avea 1000cp. Daca mai avea si controlul stabilitatii off nu e de mirare ca a fugit spatele. E trist cum se da intotdeauna vina pe victima. Sper ca familia victimei sa dea in judecata vinovatul si sa se faca dreptate.

    00
  17. In Bucuresti dupa pranz si seara intre Titan si Parklake e plin de teribilisti, liniute in trafic cu 110kmh si tot felul de opel astra 2003/golf/bmw cazane, acum incep sa iasa si moto ca s-a incalzit. Ce e interesant ca noaptea nu ies, nu cred ca din cauza politiei ca oricum nu e niciodata, ci sunt pur si simplu attention whores.

    Astia sunt copiii carora nu li s-a dat absolut nici un fel de educatie, ci doar lucruri, nascuti dupa 1990. Ii vad in metrou parinti cu copii de 5-6-7 ani, destul de mari, se urca pe banci sau isi iau fratele/sora la suturi si parintii se uita la ei ca la Dumnezeu Tatal, nu cumva sa ii deranjeze sau sa ii supere cumva.

    00
  18. Tot astazi, un copil a murit tot la liniute de masini la Silistea Gumesti

    00
  19. N-am fost la multe raliuri dar la alea la care am fost nu prea erau masuri de siguranta pe bune. Tragem o pamblica, mai punem niste cauciucuri, chestii light. Si cumva mi se pare si normal.

    Oamenii traverseaza strada, se pun in curbe periculoase unde poate fi scapata masina si alte chestii de genul. Pe un raliu de cativa km nu ai cum sa pui paza din metru in metru sa nu sara prostii.

    00
  20. Premiile Darwin au din nou castigatori. Ma rog, din pacate pilotul a scapat premiul, dar gura-casca l-a meritat din plin. Am auzit duminica ca prin Teleorman a avut loc o etapa pentru juniori, dar din pacate marele premiu nu a fost adjudecat.

    00
  21. Vina cel mai probabil e a organizatorului, care nu s-a asigurat sa ia toate masurile de siguranta pentru participanti si spectatori. Insa cum traim in Ro, va imparti vina cu spectatorul care se afla intr-o zona interzisa.
    Am fost la cateva competitii sportive auto de diferite tipuri. Mereu, dar absolut mereu, fara nicio exceptie, am identificat posibile riscuri in anumite zone, inclusiv zone in care stateau spectatori. Acu’, daca ma duce putin capul, imi pot da seama ca acea zona e cu risc, si chiar daca organizatorul a decis ca e ok, eu pot foarte frumos sa ma duc intr-o alta zona. Pentru ca nu vorbim aici de F1, unde sunt niste reguli f stricte, ci vorbim de niste gigei care sub umbrela FRAS, fara sa aiba neaparat vreo legatura cu FRAS-ul, organizeaza niste competitii auto. Iar deobicei un organizator roman, are pe cap 15’mii de chestii de facut, ca asa-i la noi, e greu cu delegarea. Iar cand spun ‘organizator’ vorbesc de un singur tip, nu de ‘organizatori’.
    Sa mergi ca spectator la un concurs unde aia ajung la peste 200km/h, dar sa nu iti analizezi variantele… nasol. Pustiu’ ala o secunda nu s-a gandit ca daca e la 10m de sosea, ce se intampla daca iese o masina in decor. Ca daca se gandea, probabil isi imagina ca ajunge pateu, asa cum cel mai probabil a si ajuns…

    00
    • Curba vad ca e la dreapta, masina iese in decor pe interior. Teoretic, locul ala era safe pentru stat pe margine.
      Daca totusi victima s-a trezit sa treaca strada (4 benzi), cred ca putem zice doar Dumnezeu sa-l ierte c-a fost un om bun. Bun, nu inteligent.

      00
  22. NOU
    #53

    Propunerea care e? Boxul e periculos, alcoolul e periculos, le interzicem? Si asa nu ai circuite in tara, nu autoriza cursele legale si ai sa impingi toata zona asta spre infractiuni. Si dupa interzicem masinele peste 300 de cai ca sunt periculoase.

    00
  23. NOU
    #54

    Am fost la drag race anu trecut pe fosta centura a Brasovului, cred ca tot acolo a avut loc si accidentul din ce vad in imagini. Era o zona amenajata cateva zeci de metri de la standuri incepand si nici aia prea serios iar in rest camp. Aici ar fi fost vina organizatorului daca se intampla ceva dar cine sta la kilometrul 3 de pista si nu in zonele amenajate cred ca isi asuma.

    00
  24. Nu era nimeni pe finalul cursei, toată lumea era înghesuită la pornire. De aia nu e nici o filmare calitativa pe final. Toți care filmau de la start, dădeau cu zoom și majoritatea au închis filmarea când ajungeau în curba de după finish pentru ca nu se mai înțelegeau mare lucru.
    Finishul e înainte de curba. 1/4 mile se termina înainte de curba. Baiatul cu Lamborghini, pentru un motiv știut numai de el, a continuat accelerarea și după finish și când a ajuns în curba, a făcut beleaua. Asta era a doua cursa a lui, și la abele a bulit plecarea. Se vedea clar ca era prima oară când conducea mașina.

    00
  25. Eu ma intreb totusi cati din participantii la liniute legale sau ilegale au macar un curs de initiere in pilotaj.
    as putea sa ma intreb acelasi lucru si despre bajetii cu masini tunate de jdemii de euro si sute de cai.

    00
  26. Cum a spus si cineva mai sus: Acolo era o zona in care spectatorii nu aveau ce cauta si cam asta ar fi motivul pentru care nu exista filmari. Este atat de simplu. Asta nu inseamna ca daca nu era spectatorul acolo, nu s-ar mai fi intamplat accidentul in sine. Doar ca nu mai vorbeam de o victima ci de un prost cu un Lambo care nu a stiut sa-l tina pe sosea sau s-a increzut prea mult in masina.

    00
  27. nu a pus nici unul o filmare HD de mai de aproape.

    Alea 2 de pe telegram le-ai vazut?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile