Soluții și idei pentru cei care stau mult pe scaun: stepper, pernă coccis, scaun reglabil

Nu mai știu unde am văzut recomandarea asta: pernă de coccis pentru pus pe scaunul de birou. Sunt curios și caut păreri de la oameni care au folosit așa ceva, nu din auzite și din povestite.

Un prieten spune că mingea în loc de scaun i-a schimbat viața. Alt prieten zice că nu e mare șmecherie și că nu e ok să stai mereu încordat și în echilibru pe ea.

Ce recomand cu căldură e un stepper. Foarte bun pe frig și ploaie, că vrei să ieși cu bicicleta și nu poți și vrei să faci ceva mișcare ca să nu te anchilozezi și stepperul e perfect că îl pui în fața monitorului și poți să te uiți la un serial în timp ce lucrezi.

Altfel, scaunul de birou pe care îl am are o hibă: alunec pe pielea aia ecologică uneori. Dar o să plâng după el, că spătarul reglabil e bestial.

mural-euro

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

81 comentarii

  1. Treaba cu mingea e folosita la unele multinationale. Am incercat, am impresia ca nu ma pot concentra la fel de bine cand ma fatai de colo-colo pe ea.

    Eu am hernie L5S1, am incercat de toate. Singurul lucru care chiar functioneaza este fix ce face nenea asta in videoul de mai jos + McKenzie press-up de 15×3 ori pe zi.

    https://www.youtube.com/watch?v=p6CMso14NWk

    Comentariu apreciat.382
    • Confirm pentru ce arata nenea ala.
      Exercitiile la podea sunt cele mai bune pentru recuperare. Eu am probleme si la partea lombara si la partea cervicala. Pana incep kinetoterapia si fizioterapia ma ajuta mult aceste exercitii.

      162
    • sunt si mingii de uz intern…

      Comentariu apreciat.4318
    • Yep, majoritatea exercitiilor de acolo fac parte din celebrele seturi Williams, recomandate de orice kineto decent.

      111
    • Si eu il recomand, face de cateva zile si ma simt mult mai bine. Recomand!

      00
  2. Birou reglabil pe inaltime? Am vazut solutia asta dar nu stiu cum se comporta pe termen lung …

    165
    • doar daca iti iei doua scaune, sincer sa lucrezi din picioare nu prea poti face multe pentru mult timp ce inseamna ca vei sta tot pe scaun, fie inalt(de bar sau gen star trek) fie mai jos ergo, asa ca e bun in mare sa reglezi la fix pentru anumite chestii si sa mai schimbi uneori altfel e aproape degeaba(din experienta proprie)

      o alarma la x minute si un stepper/banda rulanta chiar ajuta

      36
    • la biroul reglabil nu trebuie sa stai toata ziua in picioare. 20 min in picioare, o ora pe scaun. e suficient.

      212
    • Eu in general stau pana pana la pranz pe scaun, dupa ce mananc 2-3 ore lucrez din picioare si apoi revin pe scaun pentru alte 1-2 ore pana e vremea sa plec acasa.

      124
    • Au la IKEA. Eu il am pe lista de lucruri pe care vreau sa arunc banii. Ai un buton, sus-jos etc., ca am impresia ca cineva pe-aici avea impresia ca un standing desk e doar un birou fix.

  3. mai bine un scaun cu reglaj lombar fff bun, in cel mai rau caz pui la lombar ceva si sa aiba si spatarul f inalt cu tetiera eventual, tetiera reglabila in asa fel incat sa o aduci dupa pozitia capului, nu sa fie nevoie sa lasi capul pe spate.
    apoi birou reglabil pe inaltime.
    bila aia gonflabila e buna ca lucreaza musculatura din zona lombara ca sa te tina in pozitie corecta, dar nu sta stai nonstop pe ea, 20 min pe mingie, o ora pe scaun, iarasi mingie samd.
    iti spun din perspectiva unuia care am dus-o pe picioare 7 ani si apoi m-am operat.
    daca statul la birou l-am rezolvat cu masurile de mai sus, statul pe canapea in cur ma termina, inca n-am gasit o canapea calumea.

    77
    • Daca o sa cauti pe net care sunt cele mai scumpe scaune ergo, o sa vezi ca niciunu nu are tetiera. De ce? Pentru cae ste fix gresit sa folosesti tetiera, muschii aia in timp se slabesc si apar crampele.

      32
    • fara tetiera ajung si stau gramada peste laptop cu umerii ridicati si capul aplecat. si cand ma ridic de acolo am niste super contracturi.
      cu tetiera stau cu capul drept sprijinit mai mult sau mai putin si gatul relaxat. pt mine a fost o diferenta mare in bine.

      121
    • mingie for president!

      Comentariu apreciat.264
    • @dan. n-au tetira pentru ca majoritatea sunt prea prosti sa face design bun iar consumatorii prea prosti sa o foloseasca in mod corespunzator

      51
  4. Nu am testat vreo perna sau bila, dar vorbind strict de scaun eu am trecut de la cele de “gaming” la unul mai simplu si cu sezuta din panza (si eu aveam problema cu alunecatul)
    https://www.ikea.com/ro/ro/p/jaervfjaellet-scaun-rotativ-brate-gunnared-bej-alb-s59297198/ – asta este scaunul luat.

    Eu am ajuns la concluzia ca statul ok pe un scaun este influentat si de propriul control.
    Am la munca scaun de scaun… cu pompita care imi permite sa umflu lombarul dupa bunul plac. Este destul de lat si are perna confortabila la sezut, dar tot am momente cand stau cocosat sau lungit sub birou.

    Cred ca tine de noi sa fortam sa adoptam pozitia aia dreapta care ajuta coloana. Ca nu cred ca exista vreun scaun care odata cumparat o sa te tina cu forta drept 🙂

    Legat de cel de la Ikea… partea lombara este ajustabila pe inaltime, la fel si partea de la tzeasta. Este un scaun solid iar dupa 4 luni de utilizare se comporta OK (nu scartaie) fiind folosit de 1.85m/98kg.

    PS. Nu stiu daca s-ar potrivi cu biroul ala urat al tau, dar din cate imi aduc aminte au si pe negru sau gri 🙂

    141
  5. Eu am luat pentru tata o perna ca cea de mai sus, de coccis, de la http://www.backmed.ro Pentru mine un suport lombar tot de acolo, ca scaunul basic de la Ikea de birou nu avea. Incercasem inainte un suport lombar ieftin din plasa dar in 2 saptamani s-a dus naibii.

    Tata, pensionar, e multumit de perna, are coxartroza si dureri de spate, mai amelioreaza un pic. Eu pot sa zic ca suportul mi-a imbunatatit pozitia spatelui, nu mai stau asa de cocosat. Am un model cu 2 curele de prindere pe scaun, cel de plasa avea doar o curea si nu ramanea fixat bine, se lasa in jos si mai rau stateam.

    Recomand mai ales celor ce petrec multe ore pe scaun si nu au un scaun ergonomic. Am vazut perna ca a lui tata si la un sofer de taxi, m-am mirat dar are sens daca ma gandesc ca si ala sta cu fundul in masina ore intregi.

    44
  6. 30 de minute de activitate fizica destul de intensa in fiecare seara. Simt ca ajuta la multe. Uneori, parca as apasa butonul de Reset. Parere personala

    Comentariu apreciat.422
  7. Pernă de coccis mi-am luat acum vreo lună, a postat cineva pe aici printr-un comentariu un link. O folosesc de atunci și până acum pot să spun că simt o diferență, în sensul că te obligă să ai o pozitie mai corectă pe scaun și asta începe să se simtă după câteva zile de utilizare (nu te mai doare posteriorul și coloana pare să fie mai ok). După câteva zile a vrut și nevastă-mea… două… una la birou și una în mașina … acum comentează când stă pe un scaun fără o pernă d-asta ( https://www.backmed.ro/produse/8188-perna-pentru-scaun-din-spuma-cu-memorie-coccyx-backmed.html )

    31
    • Mai stii cumva unde era comment-ul respectiv? Am intrebat atunci ceva.. si as vrea sa verific daca mi-a raspuns.

      Dar pot sa te intreb si pe tine.. nu se inmoaie? Adica daca ai spre suta de kile, te mai sustine, sau o turtesti pana cand nu mai ajuta practic cu nimic? Mersi!

      21
    • La 80 de kile nu se turtește și cred ca rezistă fără probleme și la 100. Nu mai știu postul la care a fost comentariul, știu doar ca a fost în perioada sărbătorilor…

      11
    • @Marius
      Am luat si eu de la backmed si o folosesc de aproximativ doua saptamani.
      Greutatea mea este de 115-117 asa ca si eu sunt curios de rezistenta ei in timp.
      La 190 si greutatea asta scaunele de birou(din multinationale) mi s au parut oribile mereu iar acum se simte o ameliorare in pozitia pe scaun.
      Eu o tin impreuna cu o perna pentru spate(imi scape denumirea acum dar tot de la ei am luat o) si sunt multumit de ele.

      10
  8. Am eu o perna de sezut din memory foam – se presupune ca reduce presiunea pe coccis etc.
    E relativ ok – insa te inalta destul de mult si ai tendinta de a te lasa sub birou pentru ca nu mai poti regla scaunul ( cel putin in cazul meu tin scaunul la minim si tot ma simt calare pe birou).
    Cea mai misto varianta ar fi daca producatorii de scaune ar adopta ideea si ar face sezutul scaunelor in forma pernei ( ei eventual tot din memory foam).

    22
  9. Eu am de câțiva ani standing Desk.
    Câteodată mai bag banda sub el
    🙂
    https://m.imgur.com/gallery/USFherH

    23
  10. Ai scaun de birou si nu e markus? Te da comunitatea IT afara 🙂

    119
    • Am avut eu Markus cativa ani, tot asa luat dupa multe review-uri pozitive citite.
      Un cacat de scaun, l-am dus la gunoi in spatele blocului si am facut un boschetar fericit.

      Inlocuit cu o bila de la Decathlon si e mult mai bine.

      13
  11. Este atata de sapat la vie si voua va trebuie sa stati pe scaun!

    Comentariu apreciat.711
  12. Am incercat multe scaune de birou in 12 ani. Niciunul nu a fost perfect sa poti sta 8 ore/zi.
    Cel mai mult conteaza pozitia. Degeaba ai scaun de mii de lei daca ai tendinta sa te apleci in fata, dupa cum facem multi, atunci cand esti concentrat sa lucrezi la calculator.
    Eu folosesc de vreo 3 ani o husa de scaun pentru masaj care este destul de ok (sunt foarte multe variante si pe emag). Maseaza mai bine decat fotoliile alea de prin mall-uri in care trebuie sa bagi bani.

    62
    • Monitorul cat mai sus… pe picior daca are, sau pe perete. Oricum cat mai sus.. nu vei mai avea tendinta sa stai aplecat.

      73
    • Monitorul la nivelul in care ai poziția corectă a capului. Prea sus și faci hiperextensie la cervicală și tot acolo ajungi.

      71
  13. 1. Mingea e vrăjeală, la un moment dat o să te concentrezi pe altceva iar atunci o să stai mai prost decât pe scaun.

    2. Perna din link nu e bună pt. că nu deschide șoldurile. Trebuie pernă cu loc pt coccis in stil wedge gen: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B074DGG1L9/ref=sspa_mw_detail_5?ie=UTF8&psc=1

    3. Pe lângă pernă, recomand și un suport lombar ajustabil. Fiecare are spatele diferit iar suportul trebuie să fie mulat pe curbatura ta.

    3. Folosesc Standing Desk de 2+ ani. Fără nu pot să lucrez. La început îți va fi greu dar până la urmă ți se vor întări mușchii și poți lucra liniștit. În plus nu trebuie să stai în picioare toată ziua. Ideal schimbi din oră în oră dar se poate rari mai mult.

    4.Planks și exerciții pt. piriformis.

    Cea mai bună soluție pt lucrat pe scaun e să nu mai lucrezi pe scaun.

    142
    • 2.Perna din link-ul de care zice Vali este mai lungă decît cea de care zici tu.
      Cea de care zice Liviu mai sus are lungimea mai mare decît ce zici tu.
      Care este de fapt avantajul celei de care zici?

      01
    • @Sly

      – Ai nervi care trec și prin fața piciorului nu doar pe la spate. Fiind înclinat în jos unghiul în care ții șoldurile este mai mare, ai mai puțină presiune pe nervi.
      +
      – Fiind înclinat în jos ți se schimbă centrul de greutate. O parte din greutate trebuie acum susținută de picioare că să nu de duci la vale. La pernele de mai sus centrul de greutate rămâne pe coloană.

      20
    • 1. Nu prea poți, că te duci la vale. Ştii cum e pe scaun când uşor, uşor te laşi să te scurgi sau mai stai picior peste picior. Ei, încerci astea pe bilă, te aduni de pe jos instant.

      11
  14. Pentru că suntem pe zoso, unde se știe că nu poți comenta dacă nu ai minim 3000 € venit lunar, îți arăt la ce scaun mă tot uit eu: https://emag.page.link/SSgn8y414bYgUL2r7

    18
  15. 2 din cele 3 variante le-am trăit.

    Stau pe PERNA de coccis de 1 an, se simte o diferență în bine. Problema cea mai frecventa e ca pe parcursul zilei tind sa pierd poziția în care coccisul sta deasupra zonei secționate de pernă care îl păstrează liber. De asemenea, într-adevăr, te înaltă versus birou, dar mi-am înălțat și monitorul, ca să previn pe cat se mai poate problemele CERVICALE. Perna ajuta oricum, spatele e mult mai fericit decât când îl presezi pe un fund generic de scaun.
    Alți domni așaza perna invers, pentru o staționare mai confortabila a bijuteriilor coroanei probabil.

    STEPPER am folosit, nu știu dacă ajuta, rău nu face, dar cu siguranță scade celulita și tonifiaza posteriorul metrosexualilor. L-am folosit pentru scădere în greutate, dar când m-am prins ca în 30 de minute nu se ard mai mult de 300 calorii, am trecut la apart de vaslit, fara presiune pe coloana, care arde de 2 ori cel puțin mai multe calorii în aceeași perioada de timp versus stepper.

    41
  16. sunt probabil printre cei mai bătrâni de pe aici, stau pe scaun, la fel de probabil, mai mult decât mulți de pe aici (12-14 ore pe zi), dar n-am avut niciodată probleme de genul ăsta. gospodăreala zilnică (săptămâna asta e de curățat copaci, săptămâna viitoare, dacă mă lasă vremea, ceva reparații pe sub acoperiș, iar cum vine primăvara am de reparat foișorul și de vopsit gardul) e explicația evidentă pentru mine.

    în rest, da, 40 de minute intense pe stepper sunt o soluție foarte bună în momentele moarte.

    47
  17. problema cu statul pe scaun se rezolva mergand la fumat mai des

    Comentariu apreciat.481
  18. pentru spate, zona lombara si postura generala, in cazul meu, pilates for back pain face minuni, sunt aproximativ aceleasi posturi ca in video-ul din primul comentariu, doar ca mai fluide, toate provin din yoga
    pentru coloana intepenita xing shen zhuang e dumnezeu, dezavantajul e ca secventa traditionala de miscari dureaza o ora, avantajul e ca nu te tavalesti pe jos, flexibilizeaza perfect coloana si realiniaza toata osatura, ideea e sa lucrezi constant, macar o data pe saptamana (sunt video-uri pe yt) – ca idee de efect, dupa primele 3 sedinte, cand m-am intins intr-o seara pe pat, am simtit cum se aliniaza fiecare vertebra, una deasupra celeilalte si cand am ajuns sa pun capul pe saltea, toata coloana a facut click ca si cum ar fi intrat in alinierea perfecta

    34
  19. cel mai bun e scaunul de gaming, dar de la o firma buna si costa, nu facaturile care le gasesti prin magazine la noi. e special conceput pt sesiunile lungi si are de toate

    016
  20. Caută un scaun adevărat Steelcase nou sau second hand și vei simți diferența. Nu, nu au de piele sau imitație și nici “de gaming” LOL. E made in France și e greu (~17kg) nu ca ergonomicele vândute de diverse firme mai mult sau mai puțin obscure.

    53
  21. Cred ca mai bine intrebi un kineto sau un medic BFT despre chestiile astea.
    Stepper-ul face mai mult rău daca ai hernie (inclusiv eliptica), deoarece se freacă discurile intre ele prin mişcarea aia.

    42
    • Prima chestie, brici! Corect, așa e, nu faci de capul tău chestii, exerciții de pe Youtube. După aia ai dat-o cu frecarea discurilor între ele. Dacă discurile se freacă între ele, hernia e ultima ta problemă 🙂

      40
    • Eliptica e ok la hernie, dupa ce in prealabil confirmi cu nenea de la kineto. (L5-S1 in cazul meu).
      Toata treaba e de tonifiat core-ul ca sa preia din greutate/tensiune plus evitat suciri din mijloc si ridicari tot din mijloc (corect ar fi ridicari gen genuflexiuni).

      10
  22. “idei pentru cei care stau mult pe scaun” .. laxative bre ! fibre in haleu ! 🙂

    133
  23. Nu strica sa puneti un suport de picioare sub birou: https://www.ikea.com/ro/ro/p/dagotto-suport-picioare-negru-40240989/

    51
  24. Perna, mingea sunt solutii bune insa nu rezolva problema.
    Specialistii in domeniul ergonomiei recomanda setarea corecta a spatiului de lucru(pozitionare monitor, echipamente de lucru) si setarea corecta a scaunului ergonomic. Toate acestea ajuta si trebuie tinut cont de principul alternantei activitatii: la fiecrae ora, ora si jumatate sa te ridici de pe scaun si sa faci altceva stand in picioare. Daca tot te ridici si iti faci cafeaua, nu uita de genuflexiuni – o idee foarte buna citita la tine pe blog.
    Ca sa rezum: totul se rezuma la pozitie corect pe scaun, amenajare spatiu de lucru si multa activitate fizica(exercitii, streching)
    Daca imi perimite Vali las si un link cu acces gratuit la cursul Health and Safety for Freelancers. Aici discut si de principiile ergonomice.

    https://www.udemy.com/course/health-and-safety-for-freelancers/?couponCode=JANUARY – 10 cupoane gratuite

    https://www.udemy.com/course/health-and-safety-for-freelancers/?couponCode=2257E5398A22DFE9039F – 10 cupoane gratuite

    https://www.udemy.com/course/health-and-safety-for-freelancers/?couponCode=96814051AED54158F6C1 – 10 cupoane gratuite

    55
  25. ca tot a venit discutia asta cu ergonomie si toate cele, aveti vreo idee de polita glisanta pt birou? exista vreun kit la noi in ro sa il pot prinde de orice masa/birou, daca aveti idei..
    merci

    11
  26. Eu folosesc bila de vreo 4 luni, la început a fost greu, dar m-am obişnuit. Mă ajută să nu stau fix mai mult de câteva secunde şi mă forțează să mă ridic mai des. În picioare nu pot să stau fix mai mult de 15 minute, apar dureri, dar poate la alții merge. Faza mişto e că nu mai suport scaunele 🙂

    În rest, ridicări dese, exerciții 10-15 minute de 2-3 ori pe zi, înot. Şi un “tatăl nostru” zilnic cu “şi dă-ne nouă (înapoi) coloana noastră cea de toate zilele”

    31
  27. Pe sistemul DIY am luat de la dezmembrari un scaun de Mazda RX8 si l-am facut scaun de birou. Nu se compara cu scaunele de birou clasice. Functioneaza toate reglajele mai putin inclazirea in scaun de care nu am nevoie.

    92
  28. În SUA foloseam un standing desk cu un mecanism de a-l da ori în sus ori în jos. Stăteam pe picioare câteva ore, și pe scaun câteva ore. Se chema Uplift, dar sigur găsești alte modele mai ieftine (Uplift costă $500). Am auzit că nu e nici sănătos să stai pe picioare toată ziua.

    15
  29. Eu am gasit o perna buna de scaun si se vede diferenta. Dar nu este suficient, au mai scris si altii aici, e nevoie sa te mai ridici la intervale de 1 ora si sa mergi. Eu ma ridic la pauzele de cafea si ies afara la mers timp de 15 min. (exceptie zilele cand ploua sau iarna cand avem temperaturi de -20. nu radeti iarna asta am avut si -35 timp de vreo 2 saptamani).
    Pentru o perioada de stat la lucru de 9.5 ore reusesc sa ies la mers 45 min.
    Alta mare problema a celor care au proble in zona lombara este pozitia de somn noaptea.
    Pentru somn mi-am cumparat asta: https://www.amazon.ca/gp/product/B01MXDULK4/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
    M-a ajutat enorm sa scap de durerile de spate.

    00
  30. Mers pe jos de la birou seara acasa (vreo 40 minute) si uneori flotari, de 12 ani tot pe scaune de birou si n-am nici ce mai mica problema indiferent de scaun, nu stiu ce e aia durere de spate. In rest va pierdeti vremea cu alte solutii inafara de exercitiul fizic. Stiu, voi sunteti burghezi si nu se poate decat cu fundul in masina non stop, asta e efectul si nici un scaun sau pozitie din lumea asta n-o sa rezolve problema.

    30
  31. Eu din ce-mi amintesc postase un baiat un comentariu aici cu o recomandare. Am cautat si i-am luat si eu nevestei. Zice ca e ok, insa adevaratele beneficii cred ca le vezi in timp. Stiu, n-ai vrea ca dupa 10 ani de stat pe scaun sa afli ca te-ai inselat, dar tre’ din cand in cand sa mai ai si incredere in oameni.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.