Accidentele de la Meșotă: șoferi idioți, autorități inerte

Minim o data pe lună are loc un accident în fața liceului Meșotă din Brașov. Și asta nu de ieri sau de anul ăsta, de vreo cinci ani.

Povestea pe scurt e așa: se pornește de la un semafor, sunt 5 benzi, băieții îi dau pedală, vine o curbă, pun frână, mașina se duce sanie.

De la punctul 1 la punctul 2 sunt 400 metri. Și rezultatul e mereu același.

 

Bun. Știu zona și știu că acolo se umflă tărâța în mulți pentru că, drumroll, asta am făcut și eu de câteva ori acolo. S-a înfoiat un BMW la mine și a trebuit să îi arăt ce poate tehnologia japoneză. A venit curba, el a pus frână, eu nu, a început să împingă spatele frumos și a fost totul ok. Dar era vară, era uscat pe jos, aveam loc și spațiu de joacă (citește “eram doar noi, restul benzilor erau libere”). Iarna nu prea m-aș băga să fac asta, și mai ales nu m-aș băga să fac asta fără 4×4, cum sunt majoritatea proștilor care fac accidente.

Bun.

Ca șofer, faza e așa: ai mai trecut pe acolo, știi că urmează curba aia, știi că au mai fost accidente acolo. Fie ai văzut stația făcută praf, fie ai văzut poze pe feisbuc, fie ai auzit la știri. Nu ai cum să fii din Brașov și să nu știi că acolo se petrec accidente. Ah, că spui că nu știai, asta ține de cât de prost ești ca om.

Așadar, știind că vine curba și că se petrec accidente, iar tu ai o coajă cu tracțiune FWD sau RWD și cu cauciucurile cam pe terminate, de ce ești centaur? Nu, serios, de ce? Și răspund tot eu: că ai mai făcut asta și n-ai pățit nimic. De ce să nu mai încerci o dată? Că ai 3 la 0 rată de succes. Sau 12 la 0. Sau 20 la 0. A douăzecișiuna oară au dat nenorociții ăia cu ceva pe jos, de aia ai alunecat. Nu e vina ta.

Ca stat, faza e așa: se omoară proștii acolo, fă ceva. Pune un radar și pune niște piloni de beton acolo, să dea peste ei și să își facă praf mașinile, nu să ajungă în stație, unde poate sunt oameni, și să îi nenorocească! E la mintea cocoșului că stâlpii ăia de metal nu fac față, fă ceva!

<

p align=”center”>

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

59 comentarii

  1. Speed bumps?

    195
  2. Fix in zona aia strada “varsa”, adica e inclinata invers decat ar trebui sa fie, inspre statia de autobuz (exteriorul virajului), in loc sa fie inspre sediul Asirom si ce mai e acolo ( interiorul virajului). Da, stiu, nu scuza zelul soferilor, dar este si asta o circumstanta agravanta.


    Comentariu apreciat.419
    • Daca n-au copilot care sa le zica ca urmeaza un 4 lung care varsa…


      Comentariu apreciat.272
    • s-ar putea sa aiba sens explicatia. nu de alta, dar bulevardul ala cand a fost transformat in sens unic, doar s-au montat niste indicatoare.

      62
    • Si nu e singura zona de genul, daca mergi de pe Grivitei si sa ajungi pe sub podul Fartec in Stadionului, e fix aceeasi situatie, numai ca acolo sunt doua benzi, glisiere duble pe interior si ditai bordurile la exterior. Dar tot aceeasi senzatie aiurea e. Si nu trebuie sa ai 200 la ora. Cu copilot e bun, daca nu esti din localitate, dar trebuie facute recunoasteri inainte. Aia din Brasov ar trebui sa stie zonele astea cum stie Puiu Rusu Poiana lunga.

      21
  3. campanii de angajare pt oameni competenti care sa rezolve treaba pe cand??
    se poate, daca vrem, numa zic

    52
  4. Pai stati putin nu era nasol sa puna limitare de viteza la 30km/h si speed bums peste tot unde a fost un accident? Sau depasirea interzisa? Aici nu e cazul dar cand vezi pe DN bunatate de portiune dreapta in camp unde se putea depasi lejer dar e linie continua, limitare de viteza si garcea cu radarul ziceti ca e de porc.


    Comentariu apreciat.255
  5. “I live my life one quarter mile at a…. ai să-mi bag **** ce mi-a fugit spatele”


    Comentariu apreciat.352
  6. Speed bumps cum sunt in UK, din alea patrate (au asa o forma piramidala) de le incaleci cu rotile pe margini. Poti terece peste ele lejer cu 30kmh (50 ar fi prea mult), nu e nevoie sa franezi la 10.

    73
  7. Sunt de acord cu pilonii de beton, sa isi piarda masinile putin baietii, eu in fiecare dimineata vad masini acolo care au lejer 90 – 100 km/h.

    https://bzb.ro/files/articles/2019/12/thumbs630x473/mesota_info.jpg

    https://newsbv.ro/wp-content/uploads/2019/05/60885752_2159649704113630_6966821057332248576_n-543×730.jpg

    83
  8. “S-a înfoiat un BMW la mine și a trebuit să îi arăt ce poate tehnologia japoneză”
    Ce simplu esti si tu …

    “… tu ai o coajă cu tracțiune FWD sau RWD și cu cauciucurile cam pe terminate, de ce ești centaur? Nu, serios, de ce?”

    Tu ai impresia ca majoritatea soferilor inteleg la ce sunt bune cauciucurile? Tatal prietenei mele s-a suparat foarte tare cand i-a crapat o anvelopa de la masina ei (dadea vina pe ea ca a dat in vreo bordura). Dupa faza asta m-am uitat si eu la acele anvelope (care erau de iarna) si aveau DOT 2009. Iarna asta i-am propus sa ii luam anvelope de iarna noi, care trebuiau montate tot pe aceleasi jante ca nu are separate. Tatal ei s-a impotrivit, pentru ca “pe fata are 2 cauciucuri noi”. M-am uitat si eu, erau noi … in 2016.


    Comentariu apreciat.494
    • :))))))))))))Asa facea si tata. Nu e domne ce le faci de le omori, tu dai in borduri.

      Am luat banii am intrat cu masina in vulcanizare, boss arunca un ochi aici.
      Rugina boss, Jantele astea sunt ruginite nu te mai tin, set nou?
      Baga

      Hopa :) nu se mai desumflau cauciucurile.

      48
    • Cati ani are prietena daca nu isi poate cumpara singira anvelope noi? acuma zici si ca masina i-au cumparat-o parintii. Si poate ca si sta cu ei sau ii platesc chiria.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?923
    • Parintii au prins probabil anvelopele vechi care aveau peretii mult mai grosi decat cum se fabrica acum.

      00
  9. Saraca dar frumoasa si cinstita.

    60
  10. N-are nici o treaba nici masina nici cauciucurile,nici tractiunea. Vezi ca in octombrie s-a infiptnacolo un S-coupe nou,care avea cauciucuri noi din fabrica destul de late .
    Strada are inclinajul ciudat ,iar daca treci cu mai mult de 70-80 la ora pe acolo ,te arunca spre exterior asa din senin.
    TOATE accidentele astea s-au intamplat noaptea. Ghici ce viteza aveau aia daca ziua se circula cu 80 pe acolo

    201
  11. acolo e zona unde toti soferii cu nr de BV trebuie sa imi demonstreze cat de proasta sunt ca merg cu 50 km/h.


    Comentariu apreciat.365
    • Dar chiar toti merg pe prima banda? Daca ii deranjeaza ca mergi prea incet poate ar trebui sa se mute pe banda 2, 3, etc.

      49
    • Anda, se pare ca zona aia se intinde cam prin toata tara. De cate ori ajung prin Romania, curg lejer cu 50-60 prin oras in timp ce cam toti ma depasesc prin stanga/dreapta cu cel putin 70-80. In oras. Naiba stie unde se grabesc.

      97
    • Poate se grabesc la munca, la scoala/gradinita sa isi ia copii, poate unii locuiesc in cealalata parte a orasului si oricum fac 1 ora pana acasa, etc.
      Circula si tu pe prima banda si scapi cel putin de cei care te depasesc pe dreapta.

      414
    • Tu ești cu numere de BZ?

      22
    • Nu, nu, eu sunt doar “taran” de Bucuresti.

      28
    • Andrei G, la cine sa fac loc? Mai ales ca dupa nici 50-100m trebuie sa fac stanga?!

      Fac loc ca trece regii soselelor? Ei cand cu masina merge, nu e treaba noastra?

      Iar aia grabiti sa invete sa isi aministreze resursele si timpul. Pleci din timp si nu mai faci raliuri pe sosea. Si chiar asa, sa fie tot grabiti? E plina Romania de ei.

      72
    • @Andrei G: dacă zic să ți-o dau la muie dimpreună cu ăilalți dobitoci care gândesc ca tine, se cheamă că sunt necivilizat? Nu mă interesează…Și știi de ce? Pt că un artist din ăsta ca tine m-a lovit din spate. Ghici cine nu are mașină fiindcă situația implică și alți cretini (Peugeot Brașov nu respectă termenele de reparație)?
      Cam prin zona aia, cu fi-miu în mașină
      Zic merci că s-a boțit numai mașina, dar o muie din aia cu mult sloboz tot îți dau

      32
  12. “Minim o data pe lună are loc un accident în fața liceului Meșotă […]”

    Lol, pe 21 ianuarie a intrat unul in statie (si n-a fost primul de anul asta) iar pe 24 au fost acolo doua accidente la distanta de o ora, nici nu plecasera ambulanta de la primul accident ca s-a infasurat o femeie cu o Corsa in jurul stalpului de langa.

    91
  13. Eu lucrez în zonă și observ că în fiecare zi, aproape la orice ora se fac întreceri între mașini. Dacă aș fi fost polițist stăteam acolo în fiecare zi și îndeplineam ușor planul de amenzi.

    201
  14. Majoritatea posesorilor de masini sunt si posesori de permis dar nu si soferi. Sau si mai rau, posesori de permis care se cred piloti. Majoritatea habar n-au de ce discurile de frana de pe fata sunt mai mari ca alea de pe spate, ce se intampla cu masa masinii intr-o curba, ce e aia aderenta, cum se franeaza (sau nu) intr-o curba, etc…

    122
  15. Cu un radar fix s-ar rezolva usor problema.

    70
  16. O campanie de awarness cu Alina sau Sanziana!

    102
  17. Aș scrie aici ceva de mitul ”traficului fluid” și de cum nu e normal să ai 6 benzi pe sens într-un miez de oraș, apoi să te miri de accidente, dar mi-o iau, fiindcă toți rumânii s-au născut șoferi și să mergi repede pe peste tot cu mașina e un drept dat de la doamne-doamne, de când au pierit dinozaurii. Oh, să mai zic și că Centrul Civic, așa cum e el acum, fusese proiectat pentru dublu-sens?

    Bun venit în Brașov, orașul unde mașinile sunt mai importante decât oamenii, unde ne minunăm de poluare și totuși votăm scripcaru!

    Mx


    Comentariu apreciat.243
  18. Gata, s-a rezolvat. In acest moment se monteaza limitatoare de viteza. Te-au auzit astia de la primarie ca te-ai luat de ei :)

    92
  19. Distanta de franare e v²/2µg, deci depinde de viteza, coeficient de frecare si gravitatie. Coeficientul de frecare (aderenta) depinde de starea drumului, a cauciucurilor, etc.

    Deci comportamentul la franare nu are nicio legatura cu tipul tractiunii (FWD, RWD sau AWD). AWD poate cel mult sa ofere un avantaj la tractiune, nu are nici o influenta la franare sau luatul curbelor.
    Performanta la franare e influentata de masa masinii, distributia ei intre axe, tipul axelor, performanta suspensiei, tipul si performanta cauciucurilor, performanta ABS-ului, a ESP-ului si a celui de la volan.

    Din fotografii, pare o curba de mare viteza cu cambrura negativa (negative camber turn, pentru anglofili).
    Astia rup pisica in doua din diverse motive: iau curba la ani lumina de linia ideala, se sperie si iau piciorul de pe acceleratie, cambrura negativa e ceva nou pentru ei si nu stiu cum sa reactioneze, etc. Oricum e clar ca ies in decor pentru ca merg cu o viteza mult superioara abilitatilor lor de soferi. Masina saraca nu are nici o vina.

    Zici ca l-ai facut pe ala cu BMW in XV-ul tau? XV de 1500kg si 196 Nm cuplati la un CVT? ;) Ala e un adormit daca o masina care ideal scoate 10s pt 0-100 ii pune probleme. Sau a avut o coaja de cazan.

    116
    • Da, pentru ca singurele forte implicata in acel angrenaj de 1 milion de piese sunt frecarea si normala.
      Tractiunea are o foarte mare influenta la curbe (sau oricand masina nu merge perfect drept).
      Frecarea nu o sa fie niciodata constanta pe parcursul intregii distante parcurse pana la oprire si nici fiecare roata nu franeaza la fel ca celelalte 3

      22
    • Deci materia numita “Dinamica autovehiculelor” se rezuma la o formula si trei propozitii. Si eu am tocit ca prostul formule si termeni de mi-au iesit pe nas. :D :D :D :D :D

      31
    • @cristi_s: poti dezvolta cu placere formula si propozitiile. Ma gandesc ca dupa ce ai terminat autovehicule rutiere la Brasov, proiectez pe undeva masini si angrenaje.

      @ioane, omul simplifica ca sa nu scrie romane. Apoi apar desteptii sa se agate de detalii. Ce are tractiunea cu luatul curbelor nu inteleg, aia cel mult influenteaza cat de bine poti sa accelerezi sa iesi din ele. Restul e cum am zis, repartizarea masei, cauciuri, suspensie, etc.

      33
  20. NICIODATA nu a fost radar mobil acolo.
    Nu a fost radar pentru ca se poate vedea de la distanta si nu ar mai prinde pe nimeni, iar scopul lor este sa prinda prosti, nu sa aduca un plus de siguranta traficului.
    In schimb, stau cu radarul ascunsi prin oras in zone unde nu exista risc de accidente, unde nu sunt treceri, curbe sau intersectii, stau in locuri unde e usor de ciupit, ca sa isi faca planul ala de amenzi, care (sigur) oficial nu exista.

    41
  21. Gata, s-a rezolvat problema – https://i.imgur.com/aNOojSN.jpg

    01
    • ce face un articol pe blog, domne…

    • A rezolvat Scripcaru problema. Nu conteaza ca urmeaza ninsoare si vor scoate limitatorul. Abia se mai spala niste bani.
      Solutia de moment este buna, dar pe termen lung ar trebui refacuta inclinatia, eventual pus radar fix. Doar ca, in stilul asta, nu s-ar mai putea spala bani, iar George tre’ sa traga tare, ca sigur nu mai prinde inca un mandat

      32
    • george are bani să își facă singur un aeroport.

  22. Sens unic , dinspre 2 spre 1 ( :wink: )?

    13
  23. Gata bo$$. S-a pus limitator de viteza.

    11
  24. La noi minunile nu țin nici măcar o zi. În zona cu Liceul Meșotă mai este o zona cu accidente frecvente: cam în fiecare lună se întîmpla cîte o bușitură la intersecția dintre bulevardul Mihail Kogălniceanu și străduța de lîngă BRD.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.