Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. O fi vreun sambure de adevar. :D

    00
  2. 1.9D aspirat, acelasi motor de pe papuc, pentru senzatii de Ikarus maro.

    00
  3. Si eu cred ca scrisul este real.
    Eu am vazut acum 3 saptamani un maxi-taxi pe care scria mare :Sport!
    si nu lipsea nici placutza din fata cu ‘Marian’

    00
  4. *Cultul personalitatii:)

    00
  5. Andrei Grigoras, aproape toate masinile (diesel sau nu) au teava de esapament intreptata in jos. Iar la Solenza, diesel sau nu, teava tot asa sta ;) Iar daca masina din poza e diesel sau nu… numai soferul stie ;)

    00
  6. vezi ca pici de fazan:

    00
  7. Nu vad gluma. Solenza s-a vandut si cu motor de 1,9l D… Post fail.

    10
  8. e real….

    00
  9. No, hat, te-ai suparat? Io numai ziceam ca n-ai dreptate. Exista Solnitze de 1,9 Diesel. Doamne feri sa fac reclama la tzeapa aia de site.

    00
  10. Mno, scuze, m-o luat valu’

    00
  11. Toate ca toate, eu am zis ca atunci cand ma fac baiat mare si imi iau bolid cu 300 de cai imi lipesc pe spate „1.6SDI”, de-al dracu’.

    00
  12. 1.9 ala e chiar pe bune. Daca era 4×4 mai ziceam :D

    00
  13. NOU
    #15

    De ce atatea scuze? A gresit omul si tu l-ai corectat. O greseala nu inseamna sfarsitul lumii…

    00
  14. Suna la 319999 , cere nr de tel al soferului si intreaba-l . Pare destul de reala :)

    00
  15. NOU
    #17

    @Zoso cifrele alea nu sunt lipite aiurea. Masina aia chiar are motor diesel. Uita-te la teava de esapament care este putin indreptata in jos (specific motoarelor diesel).

    00
  16. E scuzabila scaparea lui Zoso, mai ales ca nu e primul care s-a fript: Poza cred ca ne scuteste de comentarii ulterioare, cifrele sunt acolo de la mama lor…

    00
  17. Mai intereseaza-te si-ai sa vezi ca ce scrie pe masina aia este real. Chiar s-au produs si vandut masini Solenza 1.9D. Daca ne luam doar dupa poza atunci e perfect OK, respectivul are o Solenza 1.9D.

    Doar daca nu cumva il cunosti si stii ca masina respectiva nu are un asemenea motor vad rostul unui comentariu sarcastic la aceasta poza, caz in care ar trebui sa clarifici. In rest, cred ca nu te-ai documentat, se mai intampla si altora … si-am vazut ca imediat te sesizezi in cazul lor. Sunt curios ce vei face acum :)

    10
  18. @lasa-te: ma-ta e chiar atat de proasta? sau te-a scapat in cap?

  19. Heh şi eu m-am mirat acu’ ceva timp când am văzut 1.9 pe o Solenza. Că nu ştiai sau că ştiai e mai puţin important. E bine că mi-ai reamintit faza.. fiecare interpretează cum vrea o postare. :D

    00
  20. Masina aia chiar a fost produsa cu motor si sticker de 1.9D…. E stickerul original :)

    00
  21. :)) da, da, sau VGA!

    00
  22. ai ratat-o cu postul acesta.. este si Dacia papuc 1.9D ba chiar 4×4 uaaau tu nu crezi asa-i?

    00
  23. taxiurile nu ar trebui sa fie galbene ?

    00
  24. Pare-se treaba nici de Skoda Fabia 2.0 SDI @ 55CP n-ai auzit. Mai mare rasu cand auzi asociate asa cilindree cu asa cai putere :) Si asa ar fi orice diesel daca n-ar avea turbo, in principiu. Cum nici cel de pe Solnita nu are.

    Ideea ar fi insa sa fii mai putin categoric in domeniile unde nu esti acasa. Par example auto – ca nu-i prima ta scapare.
    Caci la un moment dat lumea s-ar putea sa nu-ti mai ia opiniile de bune, cum fac unii acum.

    On the other hand, in vorbele Doamnei Sexy Braileanca – in Romania daca nu faci show nu existi.

    00
  25. @mausyo: Esti din Bucuresti, asa-i? :D

    00
  26. @Robert Adam: Da, am comis-o, asta este, m-am învățat mine, lumea a aflat că există motoare pe Solenza de 1,9L și că sunt și diesel pe deasupra. Ce n-am aflat eu, însă, este ce faci cu ditamai motorul de tanc pe așa o căruță minusculă (nu pot să o conduc, e prea îngrămădită). =))

    00
  27. Cu totii gresim, nu e impardonabil, dar chestia cu Solenza Diesel e destul de cunoscuta totusi. O minima documentare e binevenita inainte de a posta o chestie ca asta, nu de altceva, dar fiind un blog cu mii de vizitatori pe zi (cazul Zoso) – oamenii pot fi usor derutati si eronat informati.

    00
  28. Si ce daca exista solenza cu motor 1.9D? Tot e un junghi de masina. Si mai esti si prost daca cu un asa motor de apuci sa faci taximetrie.

    00
  29. asa sunt literele la solenza diesel. sunt mari si par a fi din targ.dar asa e ea.
    oricine nu ar fi stiut ca s-au fabricat solenze diesel ar fi zis ca alea sunt litere din targ. asta e. se intampla la cei mai buni dintre noi :)

    00
  30. Haide bre zoso! Este sau nu Solenza 1.9D?! … ca ne-ai bagat in ceata si nu mai stim ce sa facem. :(

    00
  31. @Vali P.: ştiu că iubeşti femeile cu Opel Corsa, prin urmare cred că o să-ţi placă şi asta

    00
  32. am vazut ac te-ai lamurit mai sus , dar sa detaliez si eu un pic

    Dacia Solenza a fost echipata (nu prea s-a vandut ce-i drept) cu acelasi motor de 1.9 diesel cu care era echipata la vremea respectiva Dacia Pick Up 1.9 diesel. Nu s-au facut prea multe pentru ca nu s-a vandut , dar existau si mari probleme cu ea . Toti prietenii care au avut asa ceva au avut probleme, in special cu suportii motor care se duceau foarte repede , ne-rezistand vibratiilor mari si greutatii motorului diesel.

    In alta ordine de idei , acum am o masina cu un motor care nu credeam ca exista la asemenea cilindree. Peugeot 206 1.9d , care are doar 51kW, adica 69CP. De ce doar atat ? Pentru ca nu e echipat cu turbina. Este 1.9 diesel aspirat. Consuma extraordinar de putin , dar e si al naibii de puturos,.

    00
  33. Tu asa faci la toate chestiile de care vorbesti? Iti dai cu parerea fara sa verifici? Cam nasol, ce sa zic….Pe viitor trebuie sa fim atenti ca sa nu picam de fraieri. Succes.

    00
  34. Dacia Solenza s-a vandut cu motor 1.9D (motorina, normal aspirat) prin 2004. Sigla e originala, chiar nu vad nimic deosebit.

    00
  35. la Solenza 1.9D, din auzite, nu mai aveai loc sa-ti instalezi aer conditionat din cauza motorului prea mare.

    00
  36. https://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Solenza

    Acea sigla este chiar originala si masina exista. A fost facuta chiar la finalul generatiei Solenza si datorita motorului masiv nu s-a putut monta si AC pe ea, de aceea nefiind disponibila si in varianta CONFORT.

    si inca o poza:

    00
  37. https://www.motorsdb.com/fiche-technique/auto/1110/Dacia-Solenza-1-9D-2003-2005.html

    Frumos din partea ta ar fi sa rescrii articolul si eventual o mea culpa!

    00
  38. de data asta ai cam dat-o in bara. desi s-au vandut putine exemplare, dacia a produs solenza si cu motor diesel, iar emblema aia nu e lipita de proprietar, ci de fabrica. eu nu imi aduc aminte sa fi vazut vreuna pe strada, insa imi aduc aminte ca la SIAB (nu mai tin minte anul) Basescu a incercat sa dea o cheie la o astfel de masina expusa si nu pornea

    00
  39. eu am solenza 1.9d si chiar merge foarte bine
    consum mic, destul de agila

    00
  40. @killerinc
    „Dacia Solenza a fost echipata (nu prea s-a vandut ce-i drept) cu acelasi motor de 1.9 diesel cu care era echipata la vremea respectiva Dacia Pick Up ”
    …si pe Renault Kangoo. Am avut si eu o astfel de masina si pot sa spun ca mergea foarte bine, n-am avut nici o problema cu ea.

    Intr-adevar, nu s-a putut monta AC, dar varianta „confort” exista, fiind modelul full option pentru solenza diesel.

    00
  41. zoso: e bine acuma ca i-ai dat motiv lu badea sa se ia iar de tine ca si cu greseala cu laic?

    00
    • @dennis: o face si fara motiv. deci e ok. nu pe mine ma fotografiaza revistele ca nu imi pot mişca masina, dupa ce am urlat ca prostul ca anvelopele de iarna nu sunt utile.

  42. FAIL.

    00
  43. e o solenta in fata blocului la mine. in stanga scrie CL65 si in dreapta ///AMG . asta le intrece pe toate ;)

    00
  44. Este solenza 1.9D, si merge binisor, a fost reusita la vremea ei, dar motorul e mare si atat.

    00
  45. Asta e masina pt serpentine :)

    00
  46. Exista Solenza de 1.9D,are taicamiu. Intr-adevar, nu are A/C,nici macar varianta ‘de top’, Scala.
    Dpdv al intretinerii si consumului, nu ai ce sa-i reprosezi, planetare, bucse, filtre, placute,etc-periodic iar dupa ce ii faceai plinul odata, uitai sa mai bagi motorina (5L/100 in oras, maxim 5.5 iarna), in extraurban, era vis sa mergi cu 110,aveai cel mai bun consum:4-4,5
    Partei proste: e Dacie.Dupa 90k km motorul se aude ca dracu’, usile se deschid greu, instalatia electrica mai da kix uneori
    Pt taxiuri a fost o alegere buna pt ca are consum mic, exact de ce au nevoie ei
    Asta e masina s-o tii 10.000km-ca te costa foarte putin intretinerea si dupa s-o dai, ca te innebuneste motorul ala, la cum face

    00
  47. Am facut scoala de soferi pe o solenza 1.9 diesel. Avea cuplu mare de tot… trebuia sa nu ai pic de treaba cu soferia ca sa ti se opreasca motorul. I am not a fan of diesel. Parti negative la ea: motorul ala mare cantarea foarte-foarte-foarte mult si masina era lasata de bot :)

    00
  48. Momentan, tot o Solenza 1.9 conduc si eu. Are intr-adevar punctele tari evidentiate mai sus (motorul se misca bine per ansamblu, consuma putin), insa dupa cateva zeci de mii de kilometri, plasticurile din bord zdrangane ca la o caruta. Ceea ce e destul de enervant pe drumurile noastre cu gropi si denivelari.

    00
  49. Este acelasi motor care a fost si pe Dacia Papuc.

    00
  50. exista asa ceva,,,are un vecin de`al meu,merge bine,fata de 1.4 ‘golan’

    00
  51. Tarziu.
    Conduc ocazional una cu motor de 1.6 ( am zis 1.6 ) benzinar si am tavalit o Diesel cu 1.9.

    Motor EXTREM de greu in fata, saltareata in spate, instabila in viraj strans.
    Cuplu mediu, motorul nu da acelasi randament ca 1.5 ul DCI de pe Kangoo sa zicem ( cel de 65 de cai ), poate fi comparata la randament cu Peugeot Partner ( aceeasi motorizare de 1.9 ) ( desi Partner ul are cam 1200 de kile – vorbesc de varianta pentru persoane ), lenesa la demaraj, consum de vreo 4.5~5 la suta afara si cam 6 ~7.5 in oras. Excelenta la taxi pentru consumul mic si gabarit, perfecta pentru drumuri romanesti cu denivelari, suspensia bunicica ( dupa 8 ani de tavaleala s a dus in sfarsit un telescop pe spate ), plastic PROST, finisaje de rahat, stergatorul din stanga nu sterge pana n capat, o singura sprituitoare pe parbriz, consumul creste mult ( cam 2 litri la suta ) cand dai drumul la incalzirea pe luneta ( 13 V la 200 de wati ) si incalzirea in habitaclu pe timp de iarna.

    Concluzie: o masina care merita pana la cent suma de 2000 de euro la cat a ajuns una intretinuta acum, bine facuta pentru drumuri romanesti. Recomand cu caldura ca masina de zi cu zi.

    11

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube