Șoferii UBER din UK fac grevă

…și cer mărirea tarifului (de la 1,25 la 2£ per kilometru), reducerea comisionului de la 25 la 10% și recunoașterea lor ca angajați, nu ca și contractori.

Hai să începem cu cea mai ușoară problemă la ce cer: gigeii nu știu cât costă să ai angajați, deci comisionul trebuie să crească de la 25 la 50%, pentru că se plătesc alte taxe (nu știu exact situația din UK, dar bănuiesc că e cam la fel peste tot în Europa, nu doar la noi). Așadar, dacă ești angajat, muncești pe cât zice compania și nu decizi tu cât profit are ea pe munca ta. E o chestie de finețe, dar taximetriștii nu văd ei din astea.

Faza cu mărirea tarifelor am văzut că se discută și la noi pe grupurile de uberiști, și e cam la fel: nene, am ținut prețurile jos ca să atragem clienți, înțelegem asta, am atras clienți, dar la tarifele astea nu putem trăi și nu ne putem repara mașinile, trebuie mărite tarifele. Nu poți avea mașini curate și decente la aceleași tarife cu taxiurile, de aia taxiurile sunt jegoase și taximetriștii nervoși, că fac puțini bani.

Doar că UBER nu vrea să facă șoferii bani, vrea să îi țină dependenți de platformă, vrea să îi țină mereu online, nu vreau să le dea voie să aibă idei și inițiative.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Pai si elasticitatea cererii fata de pret cat e ?
    Adica, la 1,25 lire merg „x” oameni cu Uber, dar la 2 lire cati vor mai merge ?

    00
    • nu cred că știe nimeni exact. eu mă uitam la taxiurile din bucurești. o cursă centrul vechi-militari era vreo 15 lei. acum e 17-18 lei. nu e o creștere prea mare, dar nici mașinile nu le-am văzut mai noi sau mai curate.

    • „taxiurile sunt jegoase și taximetriștii nervoși, că fac puțini bani. ” Taxiurile si soferii or sa fie la fel si daca s-ar face 5 ron/km. E ca la profesori – daca le dublezi salariile n-or sa fie mai buni de maine.

      00
    • @geretus taxiurile si soferii actuali o sa ramana la fel indiferent de tarif dar fiind o meserie mai atractiva din punct de vedere financiar o sa apara alt tip de soferi si masini. Cat despre profesori, prea putini isi doresc sa ajung profesori, majoritatea nu sunt indeajuns de pregatiti sa lucreze in domeniu asa ca il predau.

      00
    • in timisoara dupa ce s-au marit preturile au inceput sa apara si masini mai bune. nu apar imediat, ci dupa 1-2-3 ani.

      00
    • „majoritatea nu sunt indeajuns de pregatiti sa lucreze in domeniu asa ca il predau”

      Mama ce duma! Pentru un incepator in profesie, sa invete de la un profesionist ii dauneaza. El trebuie intr-un prim-pas sa invete bazele, si profesorul tocmai asta face – ii da cunostinte teoretice. Profesionistul n-ar face decat sa-l incurce, ii va spune toate detaliile de care (inca) n-are nevoie.

      Continuind argumentatia, „profesorii sunt prosti, deci n-avem ce invata de la ei, asadar nu merita sa aparem la ore”. Nimic mai distructiv.

      00
    • Profesorii sunt dezinteresati si ignoranti, asta a realitatea (nu toti). Frumos si logic ar fi ca profesorul sa selecteze materia apoi sa o EXPLICE, doar pentru informare poti sa folosesti internetul sau carti in functie de ce e mai rapid. Majoritatea profesorilor sunt mai putini utili decat CTRL+F
      Bazele le inveti singur, nu te duci la politehnica sa investi matematica sau la drept sa inveti gramatica.

      00
    • Nu este adevărat. Daca mâine tariful va 5 lei, cererea va scădea, că nu toți își permit sa dea 50 de lei pe cursa. Daca cererea va scadea, multi taximetriști vor pleca acasă, că n-o să dai triplu (5 lei / km de in Budapesta, salariu mediu e la fel ) să mergi cu căruța prin București în timp ce ăla din fata ta tratează ca pe un gunoi. Unii vor pleca acasă, unii vor rămâne fără posibilitatea de a lua taxi. Un joc cu sumă nulă din care unii câștigă , iar unii pierd. De ambele părți. Cei care vor cu disperare condiții mai bune , tarif mai mare sunt idealiști. Pentru majoritatea vor fi condiții mai bune, dar nu pentru ei, că vor aștepta autobuzul de noapte în timp ce o înjură pe Firea.

      00
    • Eu vreau sa merg cu 10 lei, că vreau sa ajung din punctul A in punctul B, că nu stau in Brasov sa o iau la pas (trolling :D), nu sa îmi miroasă a lămâiță în mașină. Dacă mă enervează ăla prea tare mă dau jos, ii dau cei X lei, comand alt taxi (vine in maxim 5 minute, ca-s multi) și îmi continui viața. 60% din români au crescut cu wc-ul la gard și acum s-a urcat scroafa in copac.

      00
  2. Un sofer bunicel pe Uber face in medie pe zi aprox 200-300 lei banii lui. (x22 zile pe luna faceti voi calculul). Nu cred ca un spalat zilnic interior + exterior, o manopera de service si un bradut costa o avere pe luna.
    Dar cand vrei sa castigi cat un it-ilist si sa nu te misti prea mult…

    00
    • Ce inseamna „bunicel”?

      00
    • 200-300 de lei pe zi banii lui??? Tare aș fi curios sa vad cum calculezi tu ce inseamna „banii lui”

      00
    • asta e cel mai rau caz. daca lucrezi 6-7ore/zi dar daca lucrezi 9-10 ore faci lejer 300 ron/zi banii soferului, asa e si la taxi daca au ajuns licentele de taxi sa se vanda cu 10.000E (din diverse motive ) si orice taximetrist spune ca „se merita” ……

      00
    • Cu ce ramane dupa o cursa in care uberu’ si-a tras partea :)

      00
    • @liviu eu vad in aplicatiile colegilor mei de serviciu care fac uber. imi arata suma castigata pe zi si la final de saptamana.

      00
    • nu cred ca face in bucuresti 200-300 lei/zi ”banii lui” din uber.

      stiu uberist care baga lejer 8 ore pe zi si mai mult de 4000-4500 lei pe luna nu prea.

      00
    • Ia zi si mie cum ai ajuns tu la suma aia de 200-300 lei/zi, dupa cheltuieli

      00
    • cunosc uberist in bucuresti care face 1000 lei pe saptamana ( banii lui, fara motorina ).

      00
    • @bebe banii respectivi sunt dupa sau inainte de taxe? are PFA, SRL sau e angajat undeva? sunt luate in calcul costurile de intretinere/inlocuire masina? Cea mai importanta intrebare. Cate ore munceste pe zi?

      00
    • Am un amic, pensionar cu Logan, care lucreaza pe Uber cam 2-3 ore pe zi, dimineata, 5-6 zile pe saptamana. Face cam 800-1000 lei brut din care da 25% unuia care are firma-umbrela pt uberisti. Din ce ramane, dupa ce scade motorina, ii raman net cam 1200-1500 lei pe luna, el fiind multumit ca si-a dublat pensia si ca mai vede lume. :)

      00
    • @ivanG pentru 900 lei amicul tau ar trebui sa conduca in jur de 700 km la tariful de 1.3, in 18 ore (timpul maxim de lucru pe saptamana spus de tine) si in oras. Nu mai punem la socoteala comisionul uber-ului sau timpul de asteptare pentru comenzi

      00
    • @Alin: doar in weekend.

      00
    • @gc nu se calculeaza chiar asa; mai sunt tarifele de pornire si de stationare, etc.
      De exemplu pentru o cursa de 10 km in general tariful este 22-23 de lei.
      Daca mai prinzi si 2-3 curse su suprataxa se aduna ceva mai multi bani.

      Dar desigur, nu cred ca se ajunge la 900 de lei pe saptamana lucrand doar 3 ore pe zi.

      00
    • vreo 11 bagatori de seama pe sistemul ” am eu un prieten care” au dat reply .

      Am facut eu uber (am mai zis-o in alte posturi),deci sunt mai in masura sa am o parere decat 100% din cei care au raspuns aici N-am facut nici un ban. ba chiar am dus bani de acasa in anumite zile pt motorina . ce zic eu e valabil pentru brasov unde ce sa vezi, avem soferi noi o data la 2-3 saptamani. oare de ce?

      Auzi la ala cica „sofer bun ” . Nu exista sofer bun la uber. Te trimite aplicatia in locul X si sa il iei pe gigi si sa il duci in Y . Nu e ca la taxi sa iei curse legate,sa stii zone bune si asa mai departe. Daca ai 1/ora simti ca l-ai prins pe dumnezeu de picior. Nu mai am telefonul vechi ,ca v-as fi aratat screenshoturi cu aplicatia in care se vedea clar ca intr-o zi am stat 7 ore fara sa ia nici o comanda.

      Niciodata nu o sa se poata compara uber ca si profitabilitate cu un taxi care nu sta aproape deloc.
      De cate ori vad subiectul uber discutat peste tot,vad pareristi peste pareristi care „cunosc ei pe cineva”. Nu stiu cum e la Bucuresti,e posibil sa iasa de o ciorba pentru cei care nu au alta varianta dar la Brasov din uber faci 0. (Z E R O )

      00
    • Si un calcul asa in mare pentru astia care faceti aproximari la spranceana fara sa ganditi.

      Sa zicem ca faci 4000 de lei pe luna tu fiind PFA (sa zicem ca iti faci pfa,ca daca te duci la un gigel care are deja firma,te ingroapa in datorii)

      La 4000 de lei facuti,carburantul este 1000 de lei (pe gaz,ca altfel n-ai sanse)
      Uber iti ia 800 de lei
      TVA Servicii intracomunitare (24% din serviciile UBER, respectiv 24% din 20% din venituri, adica 4,8% din venituri) 192 de lei
      Raman 2008 lei venit/profit lunar
      Taxa pe venit 643 de lei
      Impozit pe dividente n-ai ca esti pfa

      Iti raman 1365 de lei.
      Ia fi atent.
      Din 1365 de lei trebuie sa speli masina, si sa o repari.
      De 1365 de lei trebuie sa stai la munca undeva la 10-12 ore pe zi. RCA,amenzi si alte cele tot pe banii tai.
      Daca busesti masina ,bafta.
      Deductii pentru vreo cheltuiala ciuciumuciu ca nu esti firma de transport.

      Ca angajat in hypermarket la 8 ore/zi iei aceeasi bani fara sa bagi o masina la bataie si fara stres/stat 12 ore pe zi .

      00
    • @Robert3: da, dar la hypermarket te trezesti la 6 in fiecare zi. Daca apuici sa stai jos o ora pe zi, sa zici merci.

      00
    • Robert3: și atunci de ce nu te duci la hipermarket, puiule, să vezi cât apuci să stai jos, cât de des pleci numai după 8 ore, cum trebuie să plătești pierderile magazinului din buzunarul tău sau cât de lipsit de stres e locul. Uită-te puțin la ăia care lucrează acolo, li se citește fericirea și bogăția în ochi.

      00
    • ce zic eu si ce intelege gigel.
      ca sa faci 4000 de lei la uber (din care ramai cu 1300) nu numai ca te trezesti zilnic la 6 fix ca la hypernarket ca sa duci oamenii dimineata la munca,dar mai trebuie sa iesi si la 15-16 cand se iese de la munca ,sa fii pe traseu si la 10-11 cand se iese de la sch 2. tu cand crezi,ca faci alea 10 ore? de la 10 la 18?
      In plus de asta weekend nu ai ,ca atunci merge cel mai bine.
      Astea daca vrei sa faci 1300 lei,ca daca iesi 2-3 ore pe zi,la sfarsitul lunii tragi linie si ai 300 lei pe toata luna .
      Faptul ca lucrezi cand si cum vrei e doar o iluzie,in realitate iesi cand au altii nevoie de tine,altfel nu faci 10 lei.
      Nu e cazul meu sa ma angajez la hypermarket ,nu fii imbecil degeaba.
      Am lucrat la 18 ani timp de o vara la hypermarket si n-am avut nici un stres,nu i-a oprit nimeni salariul si n-am stat o secuna peste cele 8 ore de munca

      00
    • Wow, ai lucrat o vară la hypermarket, păi de ce nu zici așa? Și eu am participat în clasa a II-a la un spectacol la școală, înseamnă că pot reprezenta România la Eurovision.

      Știi cum sună ce zici tu? „Cum să facă cineva bani din Uber dacă EU n-am fost în stare?!”

      00
  3. “gigeii nu știu cât costă să ai angajați, deci comisionul trebuie să crească de la 25 la 50%, pentru că se plătesc alte taxe”

    Uber plătind taxe in UK am râs.

    Cred ca șoferii plătesc mai multe taxe pe lună decât Uber pe an

    00
    • Uber plătește taxe pe angajați în UK. Nu face confuzia în taxarea muncii și cea a profitului ca sunt chestii diferite.

      00
    • #Vax
      Cred ca angajatii la care te referi sint doar la IT-istii care intretin platforma online si „asistenta” lu’ manageru’ șef.

      00
    • @marinel – corect ce spui, doar ca soferii UBER solicita sa fie angajati ai companiei, sa nu mai fie colaboratori

      00
    • Iar după aia or să facă scandal de ce nu-i angajează nimeni și li s-a întrerupt și colaborarea.

      Roboții-s mai ieftini, te duc de la A la B pe cel mai scurt drum, nu cu tur al orașului, nu încearcă să socializeze cu tine, lucrează aproape non-stop.

      00
    • Oricare ar fi situatia, eu cred ca statul trebuie sa-si apere cetatenii de propria prostie, fie el UK sau Romania.

      00
  4. 1. Soferii uber din Londra (nu uk, da!) nu vor face greva pt ca … multi, f multi africani lucreaza la uber in londra si ei sunt f fericiti cu 5£/hr
    2. In uk tariful pe mila si alte chestii e stabilit de primarie. In unele orase e 1,5, in altele e limita la nr de soferi, etc … nu prea e treaba uber ca uber e companie privata si are concurenta. De preturi ar trebui sa se ocupe Transport For London, da TFL e ocupata sa sparga banii pe reclame la toate posturile de radio posibile.
    3. Soferii de uber se lauda f mult cu castigurile pe care le fac, gen dorel de la birt care spune ca castiga 100/zi chiar daca asta se intampla de 5 ori pe an
    4. Taximetristii in ro inca fac ture de 24 de hr si nimeni nu zice nimic

    00
    • In UK exista un dualism in transportul de persoane hackney carriage(Taxi) si Private hire(PV). Principala diferenta PV nu poate lua pasagerul doar pe baza unei comenzi facute in prealabil (telefon sau aplicatie) in timp ce Taxi, pe langa metodele mentionate mai sus te poate lua si instant daca urci la el in masina.Tariful pe mila si numarul de licente auto (nu numar de soferi) este stabilit de primarie doar pentru Taxi. „Alte chestii” nu stiu exact la ce te referi, banuiesc la conditii de licentiere, fiecare consiliu local are propriile specificitati. Uber este private hire…deci numarul de licente este nelimitat si tariful este stabiit de catre companie.

      00
    • @maax
      *pv poate luar doar pasagerul

      Exista foarte bine si limite la numarul de masini si de soferi si chiar la pret. Vezi in brighton cat e pe mila si vezi in manchester ca uber umbla cu masini inscriptionate si tot prin manchester ai sa vezi consilii(primarii) care ori programeaza cateva persoane pe zi pt licentiere si astfel ai o lista de asteptare de vreo 2-3 ani ori nu mai ofera licente noi.

      00
    • Unele orase incearca sa limiteze numarul PV-urilor dar legal nu pot face asta asa ca recurg la diverse trucuri. Primarul Londrei a anuntat recent ca ar dori sa limiteze numarul licentelor de PV ca a cam scapat de sub control, dar au nevoie de derogare de la lege ca sa o poate face.

      https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-45196375

      Nu stiu la ce te referi in legatura cu preturile din Brighton si Manchester. Preturile de Taxi sau PV difera intre orase. Uber a luat ca referinta in general preturile de PV (fiind mai mici ca la Taxi) si s-a aliniat cu ele, in unele orase e chiar sub media existenta.

      00
  5. Am luat saptamana trecuta de 3 ori taxiul, toti s-au purtat foarte ok. Presupun ca taximetristii sunt jegosi si nesimtiti doar atunci cand pleci de la bariera rupt in gura si vrei sa ajungi in GreenField cu 8 lei.

    00
    • …de revelion.

    • Ii ceri si o tigara si ii vomiti si pe portiera ca sa termine seara mai repede.

      00
    • de ce esti carnat?

      experienta ta din ultima saptamana e proba definitorie ca taximetria in bucuresti s-a spalat.

      dupa prima muiala de la un baiat de ferentari fara rest, cu o cazatura, si fite de schumacher venit prin aplicatii o sa te plangi o sapt si pe urma iar revii la default mode?

      00
  6. In ultimul timp, uber e o gluma in Bucuresti. Harburi de loganuri, soferi care anuleaza cand vad ca mergi de tariful minim (care exista tocmai pentru a nu fi nemultumiti de curse de 200 de metri). Mult mai ok mi se pare taxify, iar daca iei varianta premium, gasesti masini foarte ok si nu e foarte scump.

    In ultimul timp, pana si taxiruile au inceput sa fie mai ok. Au marit tarifele, au innoit masinile, soferii nu mai sunt ghiolbani. Bine, trebuie sa eviti tariful minim 1.39. De recomandat tariful de 1.99.

    00
  7. Eu nu inteleg cum Uber a ajuns un job full time din ceva ce trebuia sa fie un extra venit pt. atunci cand ai 2-3 ore libere si esti oricum in masina.

    Evident ca nu e un model sustenabil pt. soferi, nici nu a vrut vreodata sa fie.

    00
  8. Ceva nu face sens aici: vrem uber sa incaseze 10% dar sa fim tratati ca angajati?
    dar vor sa fie luati in serios?

    00
  9. RATB are abonamente pe toate liniile la doar 50 de lei pe luna.Cui ii trebuie Uber?

    00
  10. In UK pentru Uber ai nevoie de o masina special licentiata, cu asigurare de taxi (aprox £1600/an vs £600 asigurare personala), cu revizii speciale la fiecare 6 luni, in unele cazuri cu obligativitatea de a instala CCTV ( kit special cu hard drive ce tine inregistrari 30 zile, doar modele si instalare agreate de comisia de licentiere ;)..).Daca o inchiriezi ai toate costurile incluse si costa itre £200-400/ saptamana depinde de model. Daca o cumperi, exista o limita de varsta pentru ele la prima licentiere ( in unele cazuri min 3 ani) si o limita de exploatare (in medie intre 7-10 ani). Totodata ai nevoie de licenta de sofer de „private hire”, care se ia prin examen si are costuri (analize medicale, taxa de examen pentru licenta, taxa anuala de licentiere, cazier la fiecare 3 ani). In alte parti ale lumii, ai o masina, te inscrii pe app si faci Uber.
    Deaceea se doreste o crestere de tarif pentru ca in unele cazuri nu mai este rentabil, mai ales ca Uber in orasele de provincie este mai ieftin uneori decat companiile locale de private hire. (am explicat intr-un comentariu mai jos difereta dintre Taxi si private hire)
    Faza cu angajati este o mizerie politica. Nici o firma de Taxi sau PVdin UK nu are soferi angajati, toti sunt self-employed.Toata harababura cu angajarea a pornit ca o diversiune coapta de firmele de taxi din Londra care nu pot face fata invaziei provocata de Uber. Au pierdut soferi si clienti. Iar partidul muncitoresc (Labour) i-a luat sub o aripa pe bietii „discriminati”, care „intamplarea” face ca sunt si minoritari pakistanezi.
    Motivul principal pentru care soferii vor sa lucreze cu uber este independenta si flexibilitatea in programul de lucru.

    00
  11. Si pentru a pastra mersul lucrurilor uberistii din romania vor face si ei greva :D

    00
  12. Îl știu pe cel care a avut Bratax înainte în Brașov și care-mi zicea că este printre cei care au adus Uber în Brașov.

    Mi-a zis clar: Uber nu vrea ca șoferii să facă prea mulți bani. Punct. Sunt 110% customer centric și decât atât. Vor să aibă prețuri competitive asumându-și fără probleme chestia asta.

    00
  13. Serviciile care tin de platforme care au in denumire „Sharing” sunt teapa secolului 21. Niciuna din platformele astea n-ar trebui sa existe de bun simt, dar bine-nteles ca se forteaza situatiile se mituiesc guvernele si tot asa… dispar de la sine cu timpul exact din motivele enumerate mai sus…. Prostea, muncesti ca prostul, folosesti bunurile tale ca prostul… iar noi castigam bani pentru ca tu existi si noi am facut un soft care sa te puna in legatura cu altii si iti promitem ca in caz de necaz suntem cu tine, iti promite, nu-i ca si cum ar fi adevarat. PS: Stiu sunt un lache care nu intelege cum functioneaza societatea… de asta am ajuns sa ne caram tava la Mc, sa ne punem singuri benzina la OMV(iar aia sa aibe 1 miliard de coco profit)… si tot asa mai departe. Intri pe o piata, platesti absolut toate taxele care se platesc de catre competitori, poate chiar mai multe pentru ca o arzi aiure… e atat de greu?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.