Două accidente: staționatul și centura

Știu eu ce știu când le zic proștilor să pună avariile după accident. Ăsta e primul lucru care trebuie făcut de fiecare mașină, nu contează în ce situație este. Te dai jos, pui avariile, ca să vadă ăia care vin din spate că e o problemă și să încetinească.

Ce vedeți mai jos e un cumul de factori: proști care stau în drum, proști care văd problema și se dau la o parte în ultima secundă fără semnal și proști care nu mai au cum să evite impactul.

 

Și ceva de azi dimineață:

O şoferiţă neatentă a pierdut controlul maşinii la kilometrul 61 de pe A1 şi s-a rostogolit câteva sute de metri pe câmpul din vecinătate.
Pasagera aflată pe bancheta din spate a fost proiectată prin lunetă şi este în stare critică. (sursa)

Clasicul „nu ne mai punem centura în spate, că avem 3 cruciulițe în parbriz, suntem bine.

Dacă poza e cea potrivită, adică mașina aia era un E-Klasse mai vechi, nu prea îți explodează cauciucul la așa mașină decât dacă e vechi sau decât dacă e un cui sau altceva nasol pe șosea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. Sunt multe soferite inconștiente care încă nu au făcut până la 130 km/h.
    Umblă cu vechituri neintretinute, habar nu au de revizii , verificari, prevenție, etc.

    00
  2. As adauga categoria prosti care merg cu anvelopele originale cu care a venit echipata mașina acum 10 ani.

    00
  3. Nu avea cruciulițe suficiente

    00
  4. video de genu asta ar trebui puse la scoala de soferi si obligatoriu si celor care isi reiinoiesc permisul. poate 1din10 se lumineaza la cap. e bine si 1 ca ala ar putea fi calaul meu sau al tau.

    00
  5. în accidentul de la noi, ăla cu merțul, nu pana a fost problema și nici vechimea mașinii ci viteza supersonică cu care circulă idioții pe drumuri cu probleme, bine că n-am mai omorât și pe alții

    00
  6. karma: se duc la popa sa le sfinteasca carburatorul (bani pierduti, incurajarea nemuncii, a coruptiei – popa nu le da chitanta) si daca se intampla sa ‘decoleze’ copilul prin masina in caz de impact (pentru ca ala balaureste liber p-acolo, fara centura), „a avut ghinion”, „asa i-a fost scris”, nicidecum ca parintii sunt prosti facuti gramada.

    00
  7. Este fabulos acest mindset: „Am făcut cioca-boca. Gata, să se oprească universul, piua! Trebuie să rezolvăm noi mai întâi”.

    00
    • Hai sa punem asta aici, poate mai invatam ceva:

      „Art. 79

      (1) Conducătorii de vehicule implicaţi într-un accident de circulaţie în urma căruia au rezultat numai avarierea vehiculelor şi/sau alte pagube materiale sunt obligaţi:

      a) să scoată imediat vehiculele în afara părţii carosabile ori, dacă starea vehiculelor nu permite acest lucru, să le deplaseze cât mai aproape de bordură sau acostament, semnalizându-le prezenţa;

      b) să se prezinte la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru întocmirea documentelor de constatare.” / amiabila.

      Detalii: https://legeaz.net/oug-195-2002/art-79-reguli-de-circulatie

      00
    • hash: deci chinezii nu au respectat legea din ro?

      00
    • Oh, eram sigur ca va veni cineva cu comentariul asta :)

      00
  8. Cauciucul nu explodează de la un cui, nu mai spune d-astea :))

    00
  9. pe autostrada si cu avarii e greu sa te opresti dintr-o data, dar chinezii sunt la alt nivel de prostie. In tari gen austria, germania, ungaria una doua pun oamenii avarii de indata ce se incetineste traficul, oameni obosnuiti cu autostrazi adica.

    In rest ramane cum am stabilit, scaun de copil, legat bine in scaun si daca mergi doar 50 metri, centuri toata lumea din masina, daca nu-ti convine poti lua autobusul.

    Macar la masinile noi s-a facut sa puna avariile automat la o frana mai zdravana sau in caz de accident.

    Merc vechi, probabil neintretinut, anvelope care sunt cum sunt + viteza = moart chiar daca ar fi doar unul dintre criteriile astea.

    00
    • Monciu: și în Europa sunt la fel de proști.
      Avariile NU sunt suficiente în cazul unui accident pe autostradă, insist pe triunghiul reflectorizant la o distanță significativă de locul accidentului.

      00
  10. eu cand mai aud soferi care nu isi pun centura ca ” x nu a purtat centura si de aia nu a patit nimic” imi vine sa le fut una. Bai frate , doar romanul e asa idiot ca tine cont de 1-2 cazuri „miraculoase” si nu de zecile de mii de cazuri in care centura salveaza vieti?

    00
  11. Nici eu nu-i inteleg pe astia care nu pun avariile. Poate ca nu-i duce mintea. Circul zilnic pe un drum european aglomerat, la care desi limita e 100km/h se circula uzual cu 120, de multe ori in coloana. Frecvent se intampla ca cineva sa coboare de pe sosea virand la stanga si e nevoit sa dea prioritate. Si atunci sa vezi frane si disperare la cei din spate. Dar putini isi pornesc avariile. Cel mai mult ma deranjeaza cei care desi ma vad oprit in coloana, avand avariile, vin si opresc in spatele meu, dar nu se gandesc la randul lor sa le porneasca.

    00
  12. ‘Aidi bre! Asta e in China, la noi nu se-ntampla niciodata! Ce dracu? doar e GRADINA MAICII DOMNULUI !!!

    00
  13. Aș plusa și cu triunghiul reflectorizant. Nu se pune cu 5m în spatele mașinii!!!

    00
  14. La cazul de pe A1 ar putea fi 2 cauze: stat pe telefon si a deviat pe camp SAU o manevra brusca (de schimbarea benzii) + amortizoare praf, a intrat in balans….Explozie cauciuc mai greu, mai rar.

    00
    • De regula telefonul, ca pe handsfree nu se vad pozele din feisbuci, iar bluștuțu pus de fabricanti e inutil si el…

      00
  15. Sunt curios, la primul accident o sa fie considerat vinovat si soferul care i-a lovit din spate? La noi sigur s-ar aplica ceva gen pastrarea distantei regulamentare pana la evitarea oricarui pericol samd, dar ar fi pacat sa fie considerat vinovat ala pentru ca aia au oprit ca prostii.

    Apropo, mai stie cineva daca a fost stabilit vinovatul la accidentul ala de acum 2 ani cand s-au tamponat vreo 30 de masini si au murit cativa?

    00
  16. 1. Matusii mele i-a explodat anvelopa de 4 ani pe autostrada in Germania, a aruncat-o direct in parapet. Continental. Stiu pentru ca masina a ajuns la mine, ea a refuzat s-o mai conduca.

    2. Daca si A1 arata ca A2 la iesirea din B nu ma mira foarte tare faptul ca a facut explozie.

    00
  17. Dacă ne luăm după filmuleț putea să pună avaria avariilor că era opturată de ei. Oricum e inconștiență maxima să stai așa 🤔. Dacă e vb de la noi să ști că te mai înșeli. Eu fac Valea Oltului destul de des și chiar sunt folosite avariile in caz de accident sau în caz de ambuteiaj.

    00
    • Mai ales mașina din care s-a filmat trebuia să aibă luminile de avarie pornite. Ca regulă generală, măcar prima și ultima mașină din coloană să fie ”pe avarii”. OK, dacă ești pe autostradă, logic ar fi că la prima să nu mai contează (dar ce te costă??).

      00
  18. In US a fost un accident cu 20 de victime ieri sau alaltaieri. Sofer de limuzina plina care a pierdut controlul masinii. Ai au murit 18 oameni din limuzina si 2 pietoni. Il numeau cel mai grav accident de transport (non-aerian probabil) din ultimii 20 de ani.

    00
  19. „nu prea îți explodează cauciucul la așa mașină ” – se mai intampla si daca nu schimbi anvelopele niciodata

    00
  20. Bai, ce inconstienti, tineau si copilul acolo cu ei intre masini…! N-am vrut sa ma uit din nou la clip, dar ma rog sa fi supravietuit copilul ala…
    Cica speranta de viata pe banda de urgenta e 15 minute. Se pare ca pe autostrada e sub 1 minut…

    In alta ordine de idei, eu m-am certat pe bune cu o parte din prieteni si rude care nu isi puneau centura in spate. „Fara centuri nu misc masina. Punct!” Imi spun unii ca sunt ciudat. Un ciudat viu, e adevarat.

    00
    • Da, mai ales pasagerii fara carnet, stiu ei mai bine.

      Insa cei mai groaznici is aia cu carnet, care fac aceste ‘dude’ tot timpul.

      De curand, la examenul de carnet era si un sofer profesionist care trebuia sa dea din nou examenul (parca fost taximetrist). Ei, omul avea atatea obiceiuri proaste si asa o lipsa de cunostinte teoretice, incat politistul l-a picat fara sa clipeasca.

      00
    • ‘dar in spate nu e obligatoriu la noi in tara’…. e obligatoriu de aproape 20 de ani. plus ca eu stiam ca si scaunele din spate sunt in aceeasi masina care ar putea fi implicata in accident

      00
    • si replica asta vine cel putin 50% din partea celor cu carnet

      00
    • NOU
      #48

      Centura in spate nu e buna doar pentru cei care o poarta, ci și pentru cei din fata. In caz de impact frontal, aia din fata sunt prinși intre airbag și cei din spate, care își continuă „liniștiți” deplasarea. Nu, nu se opresc in scaunele din fața lor

      00
    • @Cătălin Tănase: Corect. Si eu am mai avut meciuri cu cei din spate pe tema asta. Le-am explicat frumos ca in caz de accident sau frana brusca, din fata imi vine airbag-ul, nu vreau din spate sa vina ei sa se urce pe mine. Multi au inteles. Restul au mers cu alta masina, eu vreau sa protejez toti pasagerii.

      00
    • Cand apar si la noi campaniile astea?
      https://www.youtube.com/watch?v=mKHY69AFstE

      00
  21. Ai putea pune o avertizare la filmuletza de genu ca nu te doare mana

    00
    • Cateodata e bine sa vezi chestiile astea, poate se lipesc de bibilica. Chiar si copiii. Trauma psihica, da’ poate invata ca trecutul strazii in fuga p-airea se poate lasa cu salvare sau dric.

      00
    • De ce? Esti prea sensibil? Oare ce se putea intampla? Eu cred ca e destul de evident si din poza…

      00
  22. Cica s-a rostogolit cateva sute de metri pe camp… sa mai taie din ele, da-le draku

    00
  23. Dai dreq’ ca nu le ducem lipsa asiaticilor si indienilor… prea multi la numar, putina triere.

    00
  24. NOU
    #56

    Treaba cu piatra as fi zis ca e putin plauzibila daca nu mi s-ar fi intamplat chiar mie, sa fie o piatra/moloz pe banda 2 chiar in timp ce devansam alta masina. Am reusit o evit cu roata, da’ am simtit-o sub mine cum simti cand te trece kkrea dar esti prea departe de tron.
    Altfel da, o colega de serviciu tocmai ce si-a luat o masina premium cu 4 anvelope de iarna din 2009 care pe fata sunt crapate si rupte si cu care a umblat asa toata vara. Nelamurirea era daca poate sa ia 2 noi si sa mearga cu astea si vara viitoare.

    00
  25. „Au fost urmariti de ghinion” -WTF

    00
  26. Și ce mișto se așezaseră, parcă voiau să facă o poză de grup…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.