Șoferii români sunt infecți #4

Șoferii români nu știu să aprecieze distanța și viteza

Vine unul din spate cu 380km/h? Rahat, să aștepte, mai am de depășit două mașini și mai vedem dacă mă dau la o parte, nu vede că sunt eu pe banda asta? Ce? Aș putea să mă dau la o parte, că trece el până ajung eu să depășesc? Da, dar cine stă să calculeze asta? Înecați ca șobolanii!!!


Șoferii români nu știu că întâi se anunță intenția

Pe românește, să înțeleagă și ei: întâi dai semnal și apoi pui frână. Nu pui frână ca boul, te oprești complet și apoi dai semnal că schimbi direcția, imbecilule care ești tu imbecil.


Șoferii români merg la relanti

S-a pus roșu în față? Șoferul român ia piciorul de pe accelerație și merge cu 20km/h 500 de metri sau mai mult, fără să se uite în spate să se gândească că astfel produce ambuteiaje.


Șoferii români vor să fie depășiți prin dreapta

Doi melteni mi-au făcut semn că puteam să trec de ei prin dreapta dacă voiam, că ei nu catadicseau să se mute de pe banda a doua. Ocazie cu care am aflat că claxonul e mult mai eficient decât flashul.


Dacă aveți CRV sau Fiesta, nu mai semnalizați

Oricum e degeaba. Cineva de la Ford și Honda ar trebui înecați pentru modul în care au pus becurile de pe spate. Întâi, sus, pentru că da, sus se uită omul, și apoi pentru că le-au pus înclinate, fix cât să nu fie văzute dacă bate soarele pe ele. E o stupizenie imensă. La toate mașinile semnalizatorul e pus la mijloc, tocmai pentru a fi mai vizibil, nu nene, la CRV e pus d-ampulea, sus de tot, primul. Pe logica asta, TIR-urile ar trebui să și le pună sus de tot pe remorcă, pentru că așa a gândit un bou de la Honda.


Șoferii români nu vor să ocolească 2 metri

Pe unde ar lua-o un șofer normal? Pe traseul verde, nu? Eh, șoferul român din Brașov stă acolo, cu semnal dat stânga sau fără semnal, așteptând momentul să taie două benzi și două linii continue.


giratoriu

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. Mai sunt.
    Soferul roman stie sa puna semnal cand pleaca in depasire
    Soferul roman nu stie sa priveasca in oglinda cand intra in depasire, poate a intrat altul deja
    Soferul roman pleaca de pe loc fara semnal
    Soferul roman scrie sms in semafor si la verde nu pleaca daca nu a dat send

    Intamplate ieri si azi

    00
  2. 1. Că-i „setat” să meargă numai pe banda a 2-a, e ok, merită înjurat. Dar că depășește omul normal alții care merg cu viteza melcului pe banda 1 și vine șmecheru’ din spate cu 190 și are pretenția să i se deschidă șoseaua în față nu prea mai e…
    2. Oh, da. Mai ales pe DN-uri și îi vezi că pun frână brusc și așteaptă să se înfingă în primul drum comunal. Mai mișto sunt aia care fac la fel și vor să facă stânga…
    3. Pe asta o fac și eu. PLM, e roșu nene, unde căcat sa mă duc, să accelerez și să pun frână bruscă în curu’ ăluia oprit la stop ? Neah, o las calm și opresc ușor, poate între timp se face verde și nu mai opresc deloc.
    În rest total de acord.

    00
  3. Eu mor pe prostii care se pun pe banda a 2-a care este pentru inainte si la stanga, si se gasesc sa bage semnal cand ajung in intersectie si nu te mai poti da din curul lor.

    00
  4. NOU
    #4

    e rau ca inainte de semafor sa o scot din viteza?

    00
  5. la 3 nu inteleg. e mai ok daca o sprintez pana in semafor si acolo franez brusc?

    00
  6. Daca eu sunt in DEPASIRE pe banda a doua cu el putin viteza maxima admisa poti sa vi tu de pe Luna cu 800 de km pe ora ca nu ma prea pasioneaza.

    Da, fiesta are cele mai proaste stopuri posibile!

    00
  7. Meekuu nailed it!

    00
  8. Soferului roman nu-i place sa stea la coada.
    ~~~~~~~~~~~~~~~
    Intalneste cacatul imputit posesor de tedei o coloana formata dintr-un TIR care abea se taraste cu 70 km/h in rampa si alte doua masini care isi asteapta randul pentru a depasi. Apoi cacatul tasneste prosteste, depaseste toata coloana si il obliga pe soferul de TIR sa franeze violent pentru ca gibonul sa nu faca accident frontal.
    In spatele lui ramane un TIR incarcat ce incearca din nou sa-si ia demaraj in rampa, doua masini care asteapta sa sa fie liber pe contrasens pentru a depasi cand alt cacat cretin depaseste coloana.
    Asta e Padurea Bogatii, asta e una dintre cele mai sangeroase sosele din tara.

    00
  9. Daca merg pe autostrada cu 139 pe cruise si am masini de depasit si vine unul cu 180 fii sigur cu nu ma dau instant la o parte sa-i fac loc. Nu e vorba de da-te-n dragostea mea ci e vorba de siguranta. Sa ma asigur ca pot reveni, sa pun frana pana la 110 si asta pe o distanta foarte scurta. Imi pare rau dar autostrada de la noi nu e proiectata pentru 3 praguri de viteza, ci numai doua. Asa ca ca daca ai 180 si dai de unul cu 140, ai si tu rabdare.

    00
  10. Poate daca scria @Meekuu articolul acesta reuseam si noi sa ne mai civilizam un pic! Altfel nici o speranta…

    00
  11. Cu 3 nu prea sunt de acord. Ce sens are sa arda benzina aiurea in plus si sa dau in frane in ultimul moment? Decelerez constant. Oricum nu ai unde sa te duci.

    00
  12. Asta se intampla cand masinile si permisele vin fara manual de utilizare. Daca la munte asa se face, ce vrei, sa-si lase obiceiurile din mosi-stramosi?

    00
  13. Stii ca depasirea prin dreapta, in cazul in care sunt 2 sau mai multe benzi pe sens, are sens doar pe autostrada???

    Probabil ca nu stiai. Este complet legal sa devansezi pe cineva de pe banda 2 prin dreapta (pe banda 1) atata timp cat nu esti pe autostrada.

    Daca esti surprins, uite un use case: gandeste-te ca poate ala de pe banda 2 vrea sa vireze stanga prin loc permis. Ce se intampla atunci? Sta toata lumea dupa el, desi pe banda 1 e liber?

    In rest, complet de acord!

    00
  14. NOU
    #15

    @androidul cu sobolani: da e rau ca o scoti din viteza inainte de semafor. Daca o lasi in viteza, motorul nu mai consuma combustibil, in schimb daca e scoasa din viteza, motorul consuma ca si cum ar fi la relanti.
    In plus daca folosesti metoda asta, usor usor te obisnuiesti sa folosesti mai des frana de motor, chiar daca nu e polei pe jos.

    00
  15. da zoso. eu intru in depasire si daca vine zeul soselelor trebuie sa ma bag musai intre tiruri. Muie zeului.
    Mai e si cazul in care il vezi venind, tragi dreapta, dupa care bagi semnal stanga ca sa ii spui boului sa te depaseasca mai repede, ca asta e motivul pentru care stai acolo. Aici sunt doua cazuri
    – boul crede ca te-ai bagat in dreapta numa ca sa ai de unde sa revii si iti da flash
    – boul incetineste

    00
  16. Daca e rosu in fata, unde mama ma-sii se grabeste ala din spate, de-i deranjat de relanti-ul meu? Sau zboara peste intersectie si eu nu stiu? In rest .. aprox de acord, desi nu cred ca e chiar indicat sa mergi cu 380 la ora :D

  17. @vali, ce-are bre sula cu prefectura ? Dacă ăla merge mai repede nu tot la stopul care e pe roșu ajunge ? La fel ca ăia din spatele lui ?
    Mai repede pleci de la stop dacă ești încă în mișcare decât dacă ești oprit pe loc. De multe ori eu am încetinit, până am ajuns la stop s-a făcut verde și am trecut pe lângă ăia opriți la stop pe banda alăturată.

    00
  18. Semaforul il prinzi din cauza demarajului prost pe care il executa soferii nostri.

    00
  19. vali, am io impresia ca nu prea am vrea niciunu’ sa dam de tine prin trafic.

    :)))

    00
  20. De acord cu toate, mai putin cu prima, unde depinde ce este de fapt in locul acelui 380 la ora. In destule cazuri e greu sa apreciezi la ce distanta e ala care vine din fata si cu ce viteza vine, darmite ala din spate pe care il vezi nu direct ci in oglinda.

    Pe un drum cu limita de viteza de 100 km/h cel care vine cu 170 la ora e o anomalie si trebuie tratat ca atare. El trebuie sa se adapteze la cei care circula legal si nu invers.

    Again: a, ca sunt drumuri unde limita e pusa aiurea – da, dar de cele mai multe ori le nimeresc si ei. Adica 100 la ora limita sau cat e, chiar are un rost. In rest, legea e (sau ar trebui sa fie) o stiinta exacta. Chestiile gen mica intelegere sau bunul samaritean nu sunt altceva decat romanisme care mai mult incurca decat ajuta.

    00
  21. E cum zice Daniel Andrei: cand ridici piciorul de pe accelratie dar tii masina in viteza (frana de motor), consumul este zero. Cand scoti masina din viteza si rulezi asa, consumul este chiar mai mare decat la relanti deoarece turatia este tinuta pe la 1200 rpm, sa poata functiona, de exemplu, servofrana sau servodirectia la capacitate maxima. In concluzie, nu are rost sa scoti din viteza si sa incetinesti tot cardul pana la semaforul precedent pentru ca economie nu faci. Dimpotriva…

    00
  22. sunt masini care au semnalizarile frontale puse catre grila radiatorului, in loc sa fie pe extremele farurilor… parca primul focus are asa. e ca si cand n-ar semnaliza depasirile

    00
  23. Vali, daca tu vii cu 308 km/h si eu sa zicem ca depasesc niste masini, e problema ta ca vii ca nebunul. Nu a mea. E si a mea doar daca stau in paralel sau depasesc cu o viteza gen 10km/h peste ce au cei de pe banda 1.
    In rest sanatate.
    Stii vorba aia ” strada nu e a ta”. E drum national, asta e. Unii merg si „decit” cu 100 km/h cind depasesc pe unii care se deplaseaza cu 80 km/h. Ca tu vii ca la curse, asta tine doar de tine.
    Si nu doar aia de la honda trebuie impuscati. Mai stiu unii pe la Mitsubishi, Nissan care au stopuri de forma pe masina, pentru ca semnalizarile sint undeva sub bara de protectie. Inclusiv stopurile de frina. Nici pe ala care a conceput semnalizarea la Pasat B6 nu l-as ierta. Pe lumina puternica alea nu se cunosc absolut deloc.

    00
    • @jules: mă gândeam că se prinde lumea că e vorba de situații când ai loc să te repliezi fără să fie nevoie să reduci viteza and stuff și tu stai pe banda a doua că mai ai niște mașini de depășit și după aia te dai de pe a doua moșcăit, că parcă nu ai vrea.

  24. mai facem si greseli Vali important e sa recunoastem cand am gresit si sa nu le mai repetam.. sa invatam sa ne respectam in trafic
    ai postat ceva video ,erai undeva pe autostrada cu ceata si cred ca ai gresit si tu cu ceva daca tin bine minte :)

    00
  25. Aia cu „merg cu 320 la ora da’ prost e ala din fata ca nu se da la o parte din depasirea pe care o face cu 140” e alta logica de român.

    00
  26. Mergeti in plm bine. Daca nu, sa dea Domnu sa dati peste nevasta lu’ Piticu. Asa sa va ajute Dzeu!

    00
  27. Scris de pe telefon, la fata locului :))
    http://cky.ro/taranu-are-audi/

    00
  28. #1 – Poate nu am unde sa ma repliez in dreapta (eu ma asigur inainte de depasire ca nu vine unul cu 380 pe banda doi, desi poate ma prinde intre timp; dar el nu se gindeste ca i se poate intimpla asta ?)

    #2 – Folosesc banda 1. Observ un blocaj in fata. Incetinesc (frina sau nu), apoi ma asigur pe stinga, dau semnal, si cind e liber fac manevra. Cu ce gresesc daca frinez intii ?

    #nimic – Am fost simbata trecuta cu masina in Brasov.
    La dus era si o brasoveanca in masina, ok.
    La plecare (in zona sosirii din Poiana) m-am incadrat gresit.
    Ok, am respectat semnele de circulatie, am facut ceva ocol pina la iesirea spre Bucuresti, dar n-am deranjat pe nimeni, nu am fost claxonat, nu am trecut pe rosu, samd.
    Am pierdut 10 minute. Si ce daca ?

    @meeku Si eu incetinesc cind vad ca e semaforul rosu in fata.

    00
  29. Articol fara nici o logica! Eu nu sunt obligat sa ma dau de pe banda 2, daca nu sunt pe autostrada, ar trebui sa te interesezi, mai ales daca merg cu viteza legala, eu nu ma voi da la o parte sa ma depaseasca cutarica! Continuand, ar trebui mers cu 80 in forta, chiar daca vad ca e rosu, si acolo sa franez puternic? Iar, daca eu merg pe autostrada cu 132 km.h, pilot automat, si vii tu cu 200km.h, eu sunt cu flashuri si claxoane, logica fiind? Sunt obligat sa ma ascund dupa camion, sa accelerez iar, sa setez iar pilotul. Frustrari..

    00
  30. @Vali, pai reformuleaza, ca nu asta se intelege. De dat la o parte ma dau. cind vine cineva din spate. Specimenele la care faci referire ar trebui sa conduca doar carute pe drumuri de padure plina de ursi.

    00
  31. Si totusi niste filmulete exists, o conduita in trafic nu impune nimeni?

    00
  32. Late at the party…

    Daca depasesc un sir de masini de pe banda 1 (iar cel cu 380 la ora era pe cand nu s-a zarit), pot sa accelerez ca sa nu il oblig sa franeze acut, dar nu risc sa intru neasigurat in coloana din banda 1 ca sa ii fac lui loc. E riscul meu versus confortul lui.

    In oras, am o ciuda speciala pe aia care depasesc tasnind din spatele meu. Adica eu semnalizez si las un pic de timp sa ma asigur ca am fost observat de cel depasit, numai bine ca sa constat ca cel din spate ma considera fraier ca nu ma bag inainte sa pun semnalul.

    Mai sunt si aia super-agresivi, care conduc pe principiul „lasa ca ma fereste boul”. Pana si-o ia de la unul cu mai putin talent la condus.

    In fine, cu cat ai mai multa experienta, cu atat consider ca nu e nevoie sa iti demonstrezi talentul, creand risc inutil in trafic.

    00
  33. @Saragea, tocmai ca ai obligatia sa circuli pe banda cea mai din dreapta, Nu are treaba aici viteza legala. Nu te-a pus nimeni pe tine sa regularizezi traficul si sa incetinesti pe cine merge mai repede. E strict problema si responsabilitatea ta cu ce viteza mergi. Ce faci tu e doar meltenism.

    00
  34. Problema e simpla: cat timp depasesti ceva? Am mai intrebat pe undeva, daca depasesc masina 1 care merge cu 100 kmh si eu merg cu 139 kmh, si masina 2 e la 500m in fata si zoso vine cu 250 kmh din spate, intru sau nu pe banda 1? Din punctul meu de vedere da, asa zice legea si asa ma obliga bunul simt, ala vine mai tare, il las sa se duca, nu-l fut. Inteleg ca parerea preponderenta e ca pot depasi intr-una pe Ploiesti – Bucuresti chiar daca masinile sunt la 10 km una de alta.

    @Saragea – da, toata lumea ar trebui sa functioneze dupa principiul ‘hai sa-i facem viata usoara lui Saragea’, nu dupa cum e logic…

    @ Virgil – aha, tu decizi arbitrar ca 139 e viteza maxima de bun simt si eu trebuie sa stau dupa tine, ca te-a facut cineva serif, nu?

    Chestia e de bun simt: ai loc in dreapta, intra in dreapta. Cum pewla mea pot nemtii aia cretini, pe autostrada cu doua benzi, sa depaseasca cu 210 kmh si sa intre imediat pe banda 1 ca trece Ferrari cu 300 kmh? Cum functioneaza la ei? Si inca ceva: vrei sa trec, daca am viteza net superioara tie, sau vrei sa stau la 10m de curul tau? Asta e motivul pentru care eu intru mereu pe banda 1 – daca vrei sa te duci go Planet, nu sunt atat de frustrat incat sa te opresc eu numai pentru ca pot.

    00
  35. citind asta mi-am dat si eu seama ce e in capul unui meltean de pe strada. ma refer la tine bineinteles

    00
  36. Eu încă nu înţeleg de ce-i blamezi pe alţii că merg pe banda doi cînd tu faci EXACT acelaşi lucru. Dacă ai merge pe banda întîi mai repede ca ei ar fi vreo problemă? Dacă da, care?

    00
    • @ratza: e relativ periculos să ocolești pe cineva pe banda 1. de aia legea spune că ăla care merge mai incet să se dea la o parte.

  37. @Jordan, tot romanul lauda neamtul sau alte natii, cum sunt ei perfecti si fac si dreg, si iti zic eu ca nu e chiar asa! Eu aici vorbesc de urmatoarea situatie! Eu sunt pe A2, merg cu pilot automat cu 135 km.h, ca asa am eu chef, si masina mea poate merge cu 200 dar nu o fac! Depasesc un Logan ce merge cu 110 km.h, iar din spate vine un A8 deodata cu flashuri, claxoane, de la 1 kilometru distanta! Eu ce fac in situatia asta, renunt la devansarea Loganului, ma ascund repede, ca sa treaca a8-ul cu 250km.h? Nu, se va intampla asta! Logic ca dupa ce am depasit, revin pe banda 1! Sau, merg pe DN-uri cu 2 benzi pe sens, pe prima banda merg masini normal, eu ma tin dupa alt domn ce devanseaza pe banda 1, nu fac flashuri nimic, merg doar dupa el, cu o viteza peste 20km.h fata de limita admisa! Din spate apare iar vreun copil de 18 ani cu x6, imi face flashuri, claxoneaza ma injura sa ma dau la o parte, cand el oricum nu are unde sa se duca mai tare! Sa nu opresc sa ma dau jos sa-i trag una?

    00
  38. Vali , te citesc cu drag , insa mereu cand ai postat cate un filmulet in care ne aratai calitatile de sofer…depasit coloana linie continua+curba, depasit pe linie continuua + accident , nu am fost de acord cu stilul tau de condus. Iar cand dai explicatii cum sa conduca altii ..si bagi dalea cu e rosu la semaforu care e la 300m si eu am 40km/h … ce rost are sa o duc la 50-60 pt 200m ca sa pun frana apoi sa astept la rosu? …vb lu meeku , de multe ori se schimba in verde si treci frumos pe langa.

    Nu zic ca nu dai si sfaturi bune , logice si de bun simt…. dar cateodata dai bata in balta …si asta se vede si in comenturile care nu sunt de partea ta.

    00
    • @smk: știi bine că nu m-am agățat niciodată de comentariile negative. e treaba lor, dacă ei așa văd situația, să fie sanitari. nu mai găsesc clipul ăla care explica cum e afectată coloana când un blamec o lasă la relanti, dar e ok, țineți-o pe a voastră.

  39. oarecum off-topic, dar legat de Ford Fiesta: eram la o terasa si la masa din spatele meu era o tipa din-aia ”smechera” ce se dadea mare si tare la doi tipi ca ea a depasit un BMW X5 cu Fiesta ei. Mda, si marmota era invelita in ciocolata

    00
  40. NOU
    #45

    @Daniel Andrei
    cum sa consume mai mult daca e scoasa din viteza? cred ca orice alta varianta duce la consum mai ridicat decat ca si la relanti.

    00
  41. @Saragea – ai dreptate, in situatia in care te-ai angajat in depasire termini depasirea, nu e problema ta ca eu am cu 100kmh mai mult decat tine. Problema mea si, banuiesc, problema lui Vali, e ca majoritatea depasesc cu 10 kmh ora peste viteza masinii depasite si apoi adorm pe banda 2, ca vad in zare inca un TIR pe care o sa-l depaseasca candva.
    Re ‘nu poate sa se duca mai tare’, situatia e dupa cum urmeaza: daca nu insisti, tampitul din fata nu o sa intre niciodata pe prima banda. Daca insisti, va intra si tu treci. Daca sunt 4-5-10 tampiti care depasesc cu 80 kmh pe cei de pe prima banda care merg cu 75 kmh inseamna ca trebuie sa insisti putin mai mult. Absolut incredibil cat de des pe autostrada, odata ce trec de 4 d-astia care, probabil, se gandesc ca n-am cum merge mai tare, prind drum liber si merg semnificativ mai tare.

    Ah, si inca ceva: depasirile cu 10kmh peste viteza celui depasit sunt accidente care asteapta sa se intample, cum ar zice englezul.

    @meeku, smk – Faza cu semaforul rosu e simpla: tu vezi ca e rosu peste 100m, incetinesti, se face coloana, stopul se face verde cand tu mai ai 20m pana la el, ca doar ai incetinit, si pana accelerezi tu si aia de dupa tine cel putin 4-5-6 masini care puteau trece daca mergeati normal si nu franati inutil vor ramane la semafor. Astea se cumuleaza si rezulta in trafic ingrozitor. Simplu, nu? Nu accelerezi la 100kmh ca sa franezi ca la zidul mortii, dar nici nu te tarasti pana acolo, ca exista efecte secundare inutile.

    00
    • Faza cu semaforul rosu e simpla: tu vezi ca e rosu peste 100m, incetinesti, se face coloana, stopul se face verde cand tu mai ai 20m pana la el, ca doar ai incetinit, si pana accelerezi tu si aia de dupa tine cel putin 4-5-6 masini care puteau trece daca mergeati normal si nu franati inutil vor ramane la semafor. Astea se cumuleaza si rezulta in trafic ingrozitor. Simplu, nu? Nu accelerezi la 100kmh ca sa franezi ca la zidul mortii, dar nici nu te tarasti pana acolo, ca exista efecte secundare inutile.

      asta voiam și eu să zic, dacă nu făceam jurnalism și invățam să mă exprim :(

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.