Social Media: timp petrecut, Lush și colaborări pe termen lung cu influenceri

E momentul ca specialiștii de Facebook să se rebranduiască în specialiști de Instagram. Să lase deoparte lătratul despre planul de postări sau planul de live-uri pe pagina companiei și alte minuni falite și să înceapă să explice altora cum să facă succes pe Instagram, deși ei nu fac/au succes pe Instagram.

Cause shit is bad, yo. Sigur, nu moare mâine, dar consumul de Facebook e n continuă scădere de câțiva ani, pe măsură ce oamenii realizează cât de nefericiți îi face rețeaua socială. Și ăia deștepți realizează primii asta. Hai că unii dintre voi mai țineți minte că Hi5 începuse să scadă în lumea civilizată, dar creștea în lumea a treia și ajunsese unul dintre fondatori să doarmă prin România de drag ce le era de noi.

Lush, un brand de lenjerie intimă, a decis să-și șteargă conturile de social media și să comunice doar prin influenceri, o chestie pe care o ziceam și eu acum o lună, dar cum n-a apărut pe Social Bakers sau Hubspot, nu a apărut prin nici o prezentare de specialist social media român.

Motivele Lush sunt simple și normale: pierd prea mult timp și consumă prea mulți nervi încercând să facă ei reclamele care să placă publicului, în loc să dea banii ăia cuiva care știe mai bine ce are de făcut și costă mai puțin.

Vorbeam pe tema asta cu Cristi și el zicea că în 2-3 ani vor începe și la noi colaborările pe termen lung între branduri și bloggeri/instagrammeri/vloggeri sau influenceri, pentru că afară se întâmplă deja asta.

Doar că afară se întâmplă un pic diferit de cum suntem noi obișnuiți acum. Acolo, colaborarea înseamnă “nu nu nu, nici măcar respirat în direcția unui brand concurent”. Nu iei azi bani de la Cola și mâine de la Pepsi. Nu iei azi bani de la Avon și mâine de la Nivea. Și dacă lauzi produsul, trebuie să îl folosești și, mare atenție aici, trebuie să apară în clipuri și poze inclusiv când faci reclamă la altceva.

Am văzut două exemple grăitoare pe zonele mele de interes:

  • un tip avea o colaborare cu un brand de cuțite. avea 3 clipuri în care vorbea de altceva, unul în care făcea reclamă la niște haine și cuțitul era vizibil în toate trei. nu vorbea de el, dar era acolo. plus, într-un clip al altui tip, aceeași chestie, cuțitul vizibil, deci nu îl punea doar când se filma, îl folosea constant.
  • un tip avea o colaborare cu uleiuri de motor. aceeași chestie, vorbea de reconstrucția motorului, de pus un spoiler pe mașină, de schimbat unitatea multimedia, cutia cu ulei apărea de câteva ori în clip fără să vorbească de ea.

Asta vine în contrast cu practicile noastre de acum, unde majoritatea influencerilor nu folosesc produsele la care fac reclamă (mă rog, acolo unde se poate, că nu poți să iei un credit doar ca să faci reclamă la un credit), ba în unele cazuri le disprețuiesc sau le folosesc doar cât să filmeze reclama și atât.

Ne așteaptă vremuri interesante.

 

fun-publicitari-tiktok
(sursă foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. eu cumpar numai ce imi recomanda influencerii.

    00
  2. Sunt curios ce cauta anca georgeta aia pe bara din dreapta de cica e purtator de cuvant al primariei… sotul ei detine ramada si in acelsi timp este consilierul primarului… primarul i-a cununat. Totusi de ce nu se arunca cu cacat in acest caz? Nu este o mica mare incompatibilitate de interese aici?

    00
  3. Mm, nu stiu cum e cu „influencerii de dincolo folosesc produsele”, a cam fost prinsa Gal Gadot ca posta laude pentru Huawei de pe iPhone-ul ei…

    00
  4. Ce cuțite ? Influențează mă pls

    00
  5. Un detaliu mic, LUSH, cel putin ala pe care il stiu io, nu-i de chilotareala ci cosmetice / chestii de baie.

    00
  6. Apropo de „azi Cola, miine Pepsi”, problema e ca-n Romania n-ai influenceri. Ai zece bloggeri, zece vloggeri si 20 instagrammeri si s-a terminat piata. N-ai cu cine face campanii. Si nu de azi, de ieri, ci de prin 2007 incoace, pentru ca nu exista constanta si nu exista motivatie. Asta una. A doua – apropo de motivatie – e ca nimeni nu vrea sa bage bani, ca sa le traiasca si influencerii din ceva. Mai bine fac un eveniment si hope for the best.

  7. Boss, piața din UK e mai specială așa, majoritatea populației e “inbreed”, fb-ul lor si cam ce e social media e plin de bolnavi psihic, filtrele si tot ce e fals e la putere. La ei există influenceri pentru că atât îi duce capul și pentru că în mod dubios nimeni nu îi critică, că dacă critici un influencer ori te dă la ziar ca hater ori îți dă un fan foc în timp ce poliția va zice sorry. Influensării nu prea există în afara uk/us.

    00
  8. Problema e ca agentia iti da 2 rujuri si o pereche de chiloti si are pretentii de exclusivitate. Cand s-or plati exclusivitati asa ca la ala cu sculele de taiat deste, atunci ‘om avea si influencareala din asta capitalista.

    00
    • sunt cazuri unde se plătesc sume imense și influencerul e mai zglobiu ca o iapă. azi laudă avon, mâine nivea, poimâine rivanol. fără limită.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.