Social Media: de ce nu ai succes cu Social Media

Social Media este un mediu activ şi schimbător. Reţeta succesului sau strategia de azi nu mai este valabilă mâine şi cea de mâine seamănă leit cu cea de anul trecut. Totuşi, există semne care duc la un eșec.

 

Nu cunoşti publicul

Ai ajuns ca prin minune să fii citit şi luat în seamă de tot felul de oameni şi n-ai făcut niciodată efortul să înţelegi cine sunt şi ce vor? Felicitări, eşti pe cale să dai cu bâta în baltă.

Şi după ce o faci de câteva ori, şi răsunător chiar, oamenii care aveau bani să cumpere ce vinzi tu (ceasuri, strategie, chiloţi, turism) încep să mustăcească pe la colţuri şi sfârşeşti prin a ţi se duce buhu. Li se întâmplă unora pe auto, altora pe social media, i se întâmplă lui Buhnici pe tehnologie şi aşa mai departe. Cei care ştiu nu se manifestă în public.

Cel mai recent exemplu este cel cu deştepţii de la Coca Cola, care au pus o poză cu turnul Eiffel şi au întrebat ce oraş este.

 

Nu ești consecvent

Uitați-vă la Negrea sau Ciubotaru, se activează doar când au campanii sau articole de promovat. În rest, trec și 5 zile fără să zică nimic pe twitter și facebook. Şi ca ei sunt zeci de oameni care se poziţionează ca experţi şi fac această banală greşeală. Pentru niște oameni care de acolo mănâncă, e dubios să nu pună în practică lucrurile pe care îi învață pe alții să le facă.

Partea şi mai rea a lipsei din mediul pe care clamezi că îl stăpâneşti este datul cu bâta în baltă ulterior, când expertul vine şi trânteşte o mizerie pe post de scuză sau de experienţă:

ştiu că n-are nici o legătură cu domeniul meu de activitate sau cu interesele mele personale, dar am prins o şustă pe bani europeni şi am fost plecat trei săptămâni la un curs de pregătire pentru administraţie instituţională şi era păcat să ratez ocazia. staţi pe aproape, rescriu săptămâna asta un articol vechi de 3 zile de pe un blog străin pe post de ştire absolut nouă.

 

Nu ești sincer

Publicul care cumpără ce vinzi tu se prinde când nu eşti sincer. Se prinde când te scremi. Se prinde când vede că faci eforturi să fii prieten cu toată lumea în încercarea de a trage foloase de pe urma lor. Şi de obicei eforturile astea sfârşesc prost, fie pentru tine, fie pentru compania pentru care lucrezi.

 


dsc00834Toate aceste greşeli se reflectă asupra performanţei.  Necunoscând publicul, îi livrezi mesaje greşite. Nefiind consecvent, publicul te uită. Nefiind sincer, publicul se îndepărtează.

Când se trage linie, iar performanţa nu e cea dorită, veţi auzi scuze. E greu, a fost mic bugetul, a fost greşit mesajul, a nins, a plouat și, desigur, nu s-a putut mai mult.

Și două linkuri utile: bătălia pentru buget și cei patru C ai social media.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

2 comentarii

  1. Sa fim seriosi – Negrea nu e blogger.

    00
  2. „Ai ajuns ca prin minune să fii citit şi luat în seamă de tot felul de oameni şi n-ai făcut niciodată efortul să înţelegi cine sunt şi ce vor? Felicitări, eşti pe cale să dai cu bâta în baltă. ”

    Fix la Negrea m-am gandit si eu:))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube