Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. Multumesc pentru citare! :)

    00
  2. Aia cu google e un mare bla-bla, m-au dat lacrimile ca cineva impartaseste atata cunoastere cu prostimea.

    In fapt eu nu am vazut de ani de zile vreo schimbare de calitate majora in cautarile google, cu toata schimbarile de algoritm. In fapt pot sa caut si cu bing si calitatea e tot aia. Nicio diferenta, ba chiar de multe ori bing e mai bun.

    Nu mai imi ramane sa cred decat un singur lucru: cu cat schimba google algoritmii mai des, cu atat cresc mai mult veniturile prin AdWords. E singura coreatie logica. Ia incearca sa ajungi in primii 3 pe o pagina la o cautare ceva mai dura. Dai bani la specialistii gen baiatul de mai sus. Si ura! Ai ajuns! Ce folos? Mai face google o chestie, mai misca un algoritm, ups, ai cazut pe 5. Nu e rau, nu-i asa? Nu e rau pe dracu, ca google mai baga inca 3-4 link-uri sponzorizate deasupra, cu o culoare deschisa la fundal de nu isi da nici dracu seama ca ala e link sponzorizat. Ai ajuns de fapt pe locul 9 in cautari si nu mai da nimeni click pe site-ul tau nenorocit.

    Dupa ceva sfortari si bani cheltuiti aiurea cedezi nervos si treci pe la casieria google. Si brusc ai devenit intelligent si frumos, algoritmii te iubesc si esti in primii 3. Esti relevant (si cotizant). Traiasca algoritmu’ de combatere al lui ala mic si negru, numit si Black Hat SEO.

    00
  3. @Liviu R – bun articolul, bravo

    00
  4. silicon_v – de acord doar ca bing tot ramane in top cu gluma „let’s try an answer from someone who’s not a complete retard”

    00
  5. @silicon_v : – informatii bune se gasesc mereu, depinde unde le cauti! Spre exemplu, intri la Zoso unde el aduce informatii de multe ori ce nu le gasesti in alta parte, ca pertinenta si argumentare, iar asta ar trebui sa bucure, altfel ajungem sa lovim in tot si toate doar pentru ca nu vrem sa acceptam ca se poate sa ni serveasca si informatie buna, in mod altruist, complet altruist!
    Referitor la optimizarea pe cuvinte cheie, imi pare rau sa te dezamagesc, dar asta e o tehnica de nivelul SEO al anului 2011, pentru ca de cand Google Chrome a devenit cel mai popular/folosit browser, o astfel de tehnica nu mai are relevanta, din simplul motiv ca toti cei care folosesc Chrome, navigheaza logati in contul Google si e normal ca Google-motorul de cautare sa serveasca in SERP rezultate adaptate profilului/tiparului acelui utilizator (la asta contand ceea ce viziteaza zilnic acel utilizator)
    https://myaccount.google.com/not-supported?hl=en&ref=/settings/ads/anonymous
    Altfel zis, daca userul X viziteaza mereu site-ul Y, atunci intr-un search pe Google, rezultatele vor fi influentate de site-ul Y (si e doar un mic exemplu) pentru ca Google percepe ca userul X are incredere in site-ul Y si considera informatia servita de acest site ca una foarte buna!
    In rest, mai exista si alte motoare de cautare, dar atat timp cat Google e lider de piata, el dicteaza directia! Apropo de schimbari majore, update-ul ”Panda” al algoritmilor a fost unul ce a influentat enorm de mult rezultatele in SERP pe Google!

    @Sabina : multumesc! :)

    00
  6. NOU
    #6

    Parerea mea e ca articolul citat contine mai multe greseli.
    In primul rand cred ca e prea curand sa stie cineva ce a urmarit Google sa penalizeze cu Penguin 2.0. Nu cred ca autorul are mii de siteuri si a avut timp sa analizeze ce a penalizat google si ce nu.
    In al doilea rand Liviu cred a incurcat borcanele in privinta advertorialelor. Ce conteaza marirea textului ? De unde e limita de 350 caractere (cred ca vroia sa zica cuvinte) ? Tu preferi un articol superficial de 2000 de cuvinte scris de un „ziarist” (despre o boala de exemplu) sau un articol de 300 de cuvinte scris de un doctor ?! Cutts a zis de multe ori ca poti pune linkuri in advertoriale, dar trebuie cu tagul „nofollow” pentru nu a fi luate in calcul. Ce conteaza daca e un link sau trei ?! Conteaza daca incalci regulile lor sau nu.
    In al doilea rand… legat de linkbuilding. Singurele backlinkuri pe care teoretic ar trebui sa le aibe un site ar trebui sa fie doar cele obtinute natural. Adica eu pun un link catre articolul / siteul tau doar pentru ca consider ca articolul/ siteul este de calitate si nu pentru ca m-ai rugat / platit tu sau ca mi-ai pus si tu un link catre mine. Daca ai platit (in cazul advertorialelor) ar trebui sa specifici asta in articol si sa foloseste tagul „nofollow”. Toate celelalte backlinkuri google le considera spam si teoretic le penalizeaza.
    In al treilea rand… legat de link velocity. Nu conteaza cate linkuri obtii. Conteaza autoritatea si vechimea siteului. Un site ca CNN cred ca obtine zeci de mii de backlinkuri in 48 de ore daca obtine o exclusivitate si totusi nu este penalizat.

    00
  7. @corneliu2001:- Iti respect parerea, dar trebuie sa nu te grabesti in concluzii! :)
    1-articolul a fost scris cu aproape 12 ore inainte ca update-ul Penguin sa fie complet world-wide! Efectele s-au simtit din chiar a doua zi, am si scris un articol cu ”primele efecte ale Penguin 2.0” si sincer sa fiu, primele rezultate au aratat ca am intuit destul de corect (fata de multi, multi altii, mai specialisti ca mine)! Nu am in monitorizare mii de site-uri (doar vreo 40), dar altii chiar fac monitorizare world-wide si chiar in articolul cu primele efecte ale Penguin 2.0 vorbeam despre ei, despre searchmetrics.com (si mai sunt si altii, inclusiv in .ro, destul de eficienti) si ca rezultatele erau deja vizibile la doar cateva ore (si se propaga in timp, pana la finele lunii iunie cand este update-ul de Pr)
    2-Referitor la advertoriale! Nu vreau sa intru intr-o discutie pe care am mai purtat-o de sute de ori! Nu conteaza cine scrie articolul, dar conteaza marimea textului (da, conteaza ;) ) si mai ales conteaza sa nu fie full de linkuri! Si da, nu mai mult de 3 linkuri spre acelasi domeniu si nu mai mult de un link spre aceeasi pagina, asta e regula pentru un articol (advertorial sau nu, altfel mai rau faci decat bine)! Legat de nofollow, asta scuza-ma, dar e aiurea sa spui asa ceva, mai ales ca Google nu va mai indexa si nici urmari orice alt link, peste cele 3 (de regula primele 3) spre acelasi domeniu si atunci toata pagina va fi considerata ca face link-spam!
    Limita minima de caractere, este unul din criteriile prin intermediul carora Google si orice alt motor de cautare considera calitatea un articol (iar asta e regula veche, alaturi de multe altele)! Si nu, chiar 350 de caractere am vrut sa scriu, pentru ca 350 de cuvinte ar fi fost ok (fiind de fapt o medie practicata pentru articole SEO- advertorial)!
    3-Link-Velocity: -nu conteaza cate linkuri obtii (nici nu am sustinut sau zis vreodata asa ceva) dar conteaza timpul in care obtii aceste linkuri! De ”spike” ai auzit? E un termen folosit pentru momente de varf atat in traficul web cat si in backlinking! Iar daca un site are timp de 48 de ore un spike de backlinkuri, iar apoi cade brusc spre 20% backlinkuri obtinute din ceea ce obtinuse in acele 48 de ore, atunci poate fi si cel mai mare din lume si tot e sanctionat! Da, autoritatea domeniul conteaza, dar nu despre asta era vorba iar un site mare, precum CNN, se bucura de o autoritate mare iar orice penalizare o suporta usor, asta neluand in calcul faptul ca CNN este de regula citat si primeste multe linkuri zilnice, deci pentru ei un spike de backlinkuri obtinute e mai greu de atins!
    Porneste tu un site de la zero si construieste 20000 de backlinkuri in 48 de ore, sa vedem ce se intampla?! Pagerank 0, direct, iar daca se continua practica atunci sanctiunea persista sau chiar mai rau, asta e sigur!
    In rest numai de bine! :)

    00
  8. *completare-nu conteaza cine scrie articolul, din punct de vedere al SEO, pentru ca Google nu va verifica daca autorului articolului a facut reclama bine sau nu, daca autorul articolului chiar are o profesie ce-l indreptateste si faca reclama la un anumit produs! Pertinenta informatiilor, argumentare s.a.m.d, asta vor aprecia cititorii nu Google, deci directia abordata e putin paralela cu topicul articolului! :)

    00
  9. NOU
    #9

    @Liviu R: pari un tip bine intentionat asa ca am sa te ajut. Cred ca informatiile tale despre SEO sunt cam vechi, ceea ce zici tu se aplica inainte de 2011, inainte de Panda, Penguin si alte update-uri. Uite aici lista si spor la citit: .
    1. Nu ai intuit nimic corect in articol ci doar ai scris chestii generale care nu au legatura cu Penguin 2.0. Ce legatura are titlul, page speedul si „evitarea publicitatii agresive si a scripturilor ce ingreuneaza Page Speed” cu Penguin 2.0 ?! In link gasesti updateul care a penalizat siteurile care incarcau cu prea multa reclama spatiul „above the fold”. Dai prea multa importanta vitezei cu care se incarca o pagina (uite aici pozitia oficiala google https://youtube.com/watch?v=muSIzHurn4U) si nu are nicio legatura cu Penguin 2.0. Searchmetrics.com doar a aratat ce siteuri au pierdut vizibilitate in serp si deci trafic ca urmare a updateului.
    2. Referitor la advertoriale. Uite aici https://youtube.com/watch?v=1SmlsfSqmOw pozitia oficiala google. Concluzia este: nu conteaza cate backlinkuri pui, ci doar trebuie sa fie cu „nofollow” si userul sa fie atentionat ca ai fost platit pentru articol. Cei de la Webspam team si-au penalizat colegii de la Chrome pentru advertoriale. (stirea aici:
    De ce tot insisti cu cele trei linkuri catre o pagina ?! Pentru ca si aici incurci lucrurile. Incurci cu pagerank sculpting?! (https://youtube.com/watch?v=yYWlEItizjI)
    3. daca tot dai sfaturi pe site foloseste termenii corect. Ce inseamna titlu corect ?! Titlul trebuie sa fie relevant si sa nu contina prea multe keyworduri (keyword stuffing). Alt exemplu: „continut curat”… poate continut de calitate si relevant. Alt exemplu: „link curat”…. poate link fara ancora (naked url).
    Ca sa te mai lamuresti putin iti mai spun ca:
    – updateul Panda a penalizat siteurile cu articole de slaba calitate, copiate, duplicate, deci a tinut cont mai mult de factorii onsite
    – updateul Penguin a penalizat siteurile cu backlinkuri de slaba calitate (directoare, directoare de articole (ezinearticles, goarticle), comment spam, etc) si cu ancorele care contin doar keyworduri; deci a tinut cont de factorii offline. Cu Penguin 1.0 s-au uitat la backlinkurile catre homepage si acum cu Penguin 2.0 au sapat mai adanc in site.
    Daca doresti sa iti mai clarific alte notiuni si sa te aduc la zi cu informatiile iti stau la dispozitie.

    00
  10. Multumesc pentru info, sper sa nu fi fost prea mare deranjul sa colectezi toate datele!
    1-toate site-urile ce au crescut in vizibilitate in SERP, inca de a doua zi de dupa update-ul Penguin, au fost site-uri optimizate onpage (de la meta, pana la pagespeed)! In alta ordine de idei, multe din cele scrise la final de articol erau spuse pentru viitor, de fapt am si mentionat ca nu am sa vorbes strict tehnic despre update in acel articol!
    2-referitor la advertoriale: presupun ca stii deosebirea dintre index-nofollow si noindex-nofollow, cum de altfel poate fi noindex-follow sau index-follow! Sunt lucruri care aplicate s-ar bate cap in cap, nu o zic cu rea intentie (departe de mine gandul) dar sa gandim logic, ce valoarea ai mai da unui link din articol cand in acel articol sunt 20 de linkuri? Insist pe 3 (e mult spus, pentru advertoriale am sustinut mereu ca nici nu trebuie puse linkuri, user-ul va cauta singur site-ul daca va fi interesat) pentru ca teoretic o pagina are in jurul a minim 100 de linkuri (cu tot cu ceea ce este in footer si sidebar dar si alte sectiuni) si toate primesc valoarea, link-juice, deci cu cat pui mai multe linkuri in articol, cu atat mai putina valoare oferi unui link! Apoi, eu m-am referit tot timpul la linkuri spre acelasi domeniu si ca este inutil sa oferi multe linkuri din aceeasi pagina cand chiar cei de la Google au spus ca mai mult de 3 nu vor fi urmate sau indexate!
    3-da, ok, am sa trec denumirile in engleza de acum inainte, daca se considera a fi mai corecte! :)
    -titlu corect, continut corect = ma rog, nu-mi amintesc sa fi zis ceva de genul, e rupt din context, am zis de fapt ”titlu, descriere si cuvinte meta corecte” asta insemnand respectarea limitelor de caractere si cuvinte pentru varianta meta servita, precum si evident fara cloaking, keywordstuffing, hidden text!
    4 -Sigur, nici nu am zis altceva despre Panda cum de altfel si nici despre Penguin, de fapt nici nu am sustinut altceva, comentariile de mai sus sunt dovada!
    Parerea mea e ca discutia a divagat si pana la urma s-a indepartat de ceea ce era scris in articol, pentru ca mai apoi sa-mi aduci niste argumente contra, care de fapt nu isi aveau sens! Referitor la termeni corecti, intreb si eu, cu ce e mai exacta o denumire in engleza decat una in romana? ”Aglomerare de cuvinte cheie” nu mai este acelasi lucru cu ”keyword stuffing”?
    Multumesc pentru documentatie, dar nu era nevoie, nu mi-ai adus nimic nou ci doar ai confirmat ceea ce stiam deja si ceea ce de fapt spusesem in restul comentariilor si articolelor! :)
    In orice caz, apreciez discutia si tonul amical! Pentru mine SEO este oricum un domeniu aditional, fiind nevoit sa fiu mereu la curent cu noutatile, pentru a evita sa fiu inselat de diferiti specialisti ”bine-intentionati”! :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.