Alex Negrea spune că doar 5% dintre prietenii tăi citesc tot streamul tău de pe Facebook. Adrian Ciubotaru spune că bloggerii nu trebuie să fie doar bloggeri, ci să fie branduri, pentru că brandul e important în execuţia unei campanii. Ambii nu sunt doar bloggeri, ci şi bine înfipţi în social media, susţinând de fiecare dată când sunt întrebaţi că social media e foarte tare şi orice campanie trebuie să includă şi o componentă de social media.
Eu sunt doar blogger şi cred ca social media e o bulă. Şi am motive bune pentru care cred asta:
Informaţiile nu rămân nicăieri
Eu am vizitatori pe blog pentru articole din 2006 sau 2008. Deviaţie de sept, schimbat un soft cu altul, recomandări de concediu, testdrive pentru maşini.
Pe wallul de la facebook oamenii văd ultimele acţiuni, dacă sunt interesaţi mai dau 2-3 loaduri şi cam gata. Nu există search. Dacă nu au văzut linkul tău azi şi nici mâine, campania nu are nici un efect. Puţine campanii au impact. Millenium cu Monezile (mă rog, până am dat block app) şi Iulia Mladin Grecia sunt două exemple.
Iar cifrele mă sustin în afirmaţia asta. Mii de prieteni dau puţine clickuri. E ca la ziare, teoretic 100.000 oameni citesc, practic n-ai cum să ştii câţi au văzut reclama ta. Audienţa este mare, impactul este mic
Toată lumea vorbeşte, nimeni nu ascultă
În varii, ocazii, social media gurus din România au recunoscut că, din cei 5 sau 10.000 de urmăriţi pe twiter, 90% dintre ei sunt într-o categorie pe care nu o văd deloc. La fel, puţini sunt cei care folosesc tooluri gen yoono pentru a citi toate statusurile de pe facebook ale prietenilor. 99% e zgomot.
Migrăm cu valul?
Să presupunem că în 3 luni facebook va fi părăsit şi lumea se va muta pe google plus. Ce se va întâmpla cu cele 200 de galerii foto ale tale? Ce se va întâmpla cu prietenii adunaţi?
Final
Nu sunt împotriva social media. Cred doar ca trebuie folosită cu măsură şi cu cap. Şi trebuie plecat mai puţin urechea la specialişti care repetă ca papagalii că traficul nu e la fel de relevant ca o campanie de branding pe social media, unde ei au 15.000 de prieteni şi, deşi dau link de 2-3 ori către articolele lor, au tot 1.000 de inşi care au dat click.
Ca să spui că un lucru e irelevant trebuie întâi să îl experimentezi. Eu pot spune că traficul e irelevant, că îl am mare şi foarte mare. Alex Negrea, Adrian Ciubotaru, Cristian „azi am o mie, mâine am 6 mii” China Birta, Costin „43 livraţi” Cocioabă şi alţii ca ei nu. Ei sunt vulpea care n-ajunge la struguri şi care mă vorbesc de bine pe la companii şi agenţii (mai puţin costin) şi care se cacă pe ei (în special costin) când le aduc aminte despre primele campanii din blogosferă, fără să îşi dea seama că mă muşcă de fund fără un scop precis.
ma ierti, dar nu te pricepi. facebook e the shit, toate campaniile trebuie sa se mute acolo, acolo e viitorul. ce naiba, nu l-ai auzit pe buddha??
@Arhi: eu nu prea sunt prieten nici cu hristos.
Alex, PIERZI ESENŢIALUL ACESTUI ARTICOL!!!! (plânsete isterice)
Daca ti-ar fi stat bine cu tricou mulat, n-ai fi spus asta
am senzatia ca in happy end o sa va intalniti la mijloc, acolo unde traficul pe blog creste si prezenta sociala e consolidata.
Ideea cu bula e bună (se tot discută despre aspectul ăsta de câțiva ani), însă ai împachetat-o defensiv aruncând apoi cu reproşuri în stânga şi-n dreapta:)
@Adrian Ciubotaru: încerc să îi răspund lui cristi şuţu, care se întreba ce am cu voi, şi să trag un foc în aer că nu e ok să mănânci rahat despre mine pe la diverşi, că aflu.
şi da, e defensiv. nu poţi bate monedă non stop că traficul nu e relevant şi să te aştepţi să stau să încasez. acri acri strugurii ăştia, dar la un moment dat vine agricultorul şi îţi fute o smetie peste ochi, să nu mai spui că sunt nasoi.
TheFUA e epocal :)))))))))
cea mai tare a fost o vestita bloggerita ce se lauda ca mi-e prietena si ma manca de cur la cineva care tinea telefonul deschis, sa o aud ce balarii trage. da, traficul nu e relevant, trebuie multa diseminare. sau inseminare.
Stai sa nu le mai trimita mamica pachet si bani lunar. Sa vezi apoi ca o sa-si gaseasca un job si vor disparea usor usor.
E ca la faza cu agentii imobiliari in perioada 2006-2008. Ce stii sa faci? Nimic! Bun, atunci esti ideal ca agent imobiliar.
Cred ca te puteai opri la titlu si comentariul ar fi fost acelasi: Da bah, ai dreptate.
In general, domeniile de tip ”bula” se simt dupa numarul imens de specialisti care apar in ele fix inainte de implozie.
Inainte de criza, sectorul financiar era singurul care avea crestere continua la nivel mondial si zeci de mii de angajari anual. Era plin de ”experti” financiari”. In 2001, inainte de dot.com bubble aparuse titulatura de ”Internet Business Expert”. Cine are acum mii de ”social media experts”?
Blogul e parte din social media. Poate ai vrut să spui reţele sociale. Că ăsta e esenţialul acestui articol.
„bloggerii nu trebuie să fie doar bloggeri, ci să fie branduri, pentru că brandul e important în execuţia unei campanii”
De asta mi se pare ca lucrurile merg prost si sunt prea multe campanii artificiale, dar fara rezultate. Multi uita ca cititorii te citesc pentru ca scrii ceva bun si interesant, nu pentru ca esti un brand si atragi campanii. Noroc ca firmele ce baga bani in acele campanii nu prea se pricep sa analizeze rezultatele si sunt usor de pacalit ca „a fost bine” (impresia mea).
Oare tinta acum este sa fii un blogger bun sau sa ai campanii multe? Prima NU o implica pe a doua, asta e clar. Mie mi se pare ca bloggerii trebuie sa plece de la ideea „hai sa scriu bine si interesant”, iar rezultatul cel mai bun pe care-l poti obtine sa fie „bravo ma, misto scris acolo, mi-a placut” venit de la cititori. Daca vin si campanii ca o consecinta a acestui lucru, eu le vad ca pe un bonus.
Daca targetul este doar sa ai cat mai multe campanii, iar pentru a le obtine neglijezi sa le oferi si celor care te citesc, adica tocmai motivul pentru care ai acele campanii, un continut interesant si original, ce e asta decat o victorie de moment, una temporara care apoi nu se va mai repeta, tu fiind in scadere?
Personal cea mai mare multumire avuta recent a fost sa vad statisticile din Analytics care imi arata o crestere de 17% fata de luna anterioara. Asta ma bucura cel mai mult, nu faptul ca am avut doua campanii in loc de una. Astea sunt doar consecinte.
Imi pare rau s-o spun, dar Vali, ai dreptate, mare dreptate, cel putin cu afirmatia: „Informaţiile nu rămân nicăieri”. Păi, ăsta este motivul principal pentru care se face SPAM zilnic, din nevoia de a fi afisat primul si de a reaminti chestiile pe care vrea sa le vanda (Produse ori servicii), asta este motivul principal. Daca ar fi existat vreun mod de search sau de stocare a tuturor mesajelor, poate ar fi fost alta chestie.
Cat despre „Migram cu valul”, prietenii pe facebook sunt doar niste chestii virtuale, cu care nu discuti, nu te vezi, ci doar ii colectionezi, cum spunea Teo odata „Iti dau 10 prieteni de pe facebook la schimb cu 3 pe Twitter”. Deci, o tampenie mare si aici.
Eu n-am nimic cu retelele de socializare, insa deja reprezinta un loc cu un grad foarte ridicat de spam, din motivele de mai sus.
Tu nu erai prieten cu cei de mai sus?
@Cristian: eu da. aparent, ei nu erau cu mine.
Ce va mai mancati de cur unul pe altul in loc sa va vedeti fiecare de treaba lui. Content is king, citand-ul pe filosoful Gates:
Restu’ sunt baliverne.
@Alex: ce content, mane? tu n-auzi că social media e mai tare?
social bullshit…
Ia ciocu’ mic toată lumea care n-are brand, un blog, un proiect, ceva. Clar?
@dan: give me a buck!
cum?? nu e important sa stai absolut fiecare minut pe twitter, FB sau Google+? Trebuie sa ai pe blog si articole nu doar campanii si cate un articol razlet printre ele?
Culmea e ca vad ca unora le merge si asa cu brandul si cu o gramada de campanii peste campanii si continut pauza. Intrebarea e urmatoarea: cat?
@Andrei M. Nu, nici macar, e de preferat sa ai cont de twitter cu multi followersi si sa nu follow decat 5 oameni, desi poti sa ai ai si multi, pentru impresie, dar sa nu ii urmaresti fizic.. Din cand in cand intri, dai un search dupa vreun tag si iti faci tu o idee. Nimic nu stii!
Asta e social media mea.
Hai sa va vad cat trafic primesc de la tine.
Am plecat la alt blog ca am de adunat si azi, nu gluma.
@zoso – Blogatu este de alta parere, parerea ta este de c4cat !
Cred ca e o litera gresita in ultimul cuvant din titlu.
Trage el un foc în aer… dumnezeule :)))
IN Era vitezei conteaza ce spui acum si in viitor. Ce ai publicat inainte a avut ca efect doar faptul ca ai devenit cunoscut… atata tot…. informatia veche merge in Valhalla internetului :))
Doar o părere umilă: dacă n-ai conţinut, te munceşti degeaba. E o bulă? E. Pentru unele nişe, nu contează, n-are nicio relevanţă.
Ce fraier mi-s eu ca mizez pe continut video si YouTube!
Dacă blogul este unul de conținut vei deveni automat un brand. De-aia îi spune toată lumea zoso lu Vali. E brandul lui.
Pe de altă parte da, companiile nu pot ignora „verba volant” să ne dăm culți. Facebook și Twitter nu păstrează informațiile, iar atunci când cumpărătorul caută „ce telefon să-mi iau” sau „ce mașină să-mi iau” va ateriza aproape inevitabil pe un blog, nu în social media.
Dar asta nu înseamnă că trebuie să te izolezi, trebuie să alegi cel mai bun mix.
de acord cu tine Vali.
nu inteleg cum de unii mai au trafic cand de 3 luni scriu pe blog doar despre intalniri si branduri
nu stiu
Social media este ceva anex imaginii si continutului… Deci da ai perfecta dreptate
Io is o scarba de felul meu si am o singura problema cu ‘social media’: deci CONTINUTUL meu (comentarii, poze etc.) se pune pe situl lui x-ulescu, cand pot bine merci sa pun continutul PE SITUL MEU. Nu mai discut de faptul ca, daca se duce in bot FB, raman in chiloti, ca am urcat mii de poze si nu mai am energie sa o iau de la inceput, discut doar pe faptul ca materialele mele sunt continut si ca stau mai bine pe situl meu, decat pe al unui tert.
Nu neg faptul ca e bun si social media asta la ceva. Io sunt inca o mare impiedicata pe sistem, dar recunosc si niste merite.
De la asta si pana la a pune munca mea pe situl altuia, este insa o cale lunga. Nu am treaba sa scriu pe forumuri de pilda, am mii de mesaje scrise pe unele dintre ele. Am conturi de 6-7 ani pe unele, sunt unul dintre membrii ‘importanti’ de acolo. Dar forumul ala tot acolo este si in toti anii astia mi-am facut cu adevarat trafic si ‘brand awareness’ de pe el, ca e forum de arte martiale, de web design sau community management.
Principala mea problema este insa continutul meu. Care e indicat sa fie pe siturile mele. Pana si pozele nu le am pe flikr sau picassa. Am instalat un rahat de wordpress cu nextgen gallery si mi le pun acolo pas cu pas. Dau link catre prieteni, sa nu mai stau ore intregi sa le arat. Le zic doar: mergeti pe .. si vad pozele mele din concedii de pilda. Si poate mai am si un dolar de pe reclame. Daca nu, irelevant, ideea este ca situl ala crapa CAND VREAU EU, daca vreau asta, nu cand nus’ ce situl lu’ peste se reorganizeaza.
Nu sunt nostradamus sa dau cu idei despre cum se duce in barba sau nu facebook, dar in general munca mea intra pe siturile mele. Iar FB e al naibii de bun de tinut legatura cu unul si cu altul (recunsoc ca m-am intalnit, chiar doar virtual, cu oameni pe care nu i-am vazut de 10-20 de ani), dar ce produc eu, sta pe siturile personale.
Social media este o buală.
sunt singurul care prevede ca o sa urmeze aplicatii gen „import your facebook friends, galleries and wall into google plus?”
deja la browsere se practica, YM intra peste contactele de facebook, facebook trimite la toata lista de mail.
a ajuns tare usor de folosit PC-ul, imi aduca aminte cand detineam BBS pe telefon fix si nod Fidonet… aia da social media…
din fericire facebook imi preia automat notele de pe blog, iar, din nou.
si eu NU imi dau like statusurilor de pe facebook haterilor, dau like articolelor de pe un blog.
Social media este o unealta, poate cea mai eficienta pusa la dispozitia website-urilor … iar daca o folosesti cum trebuie poti face un trafic si/sau profit frumusel din ea, atata timp cat nu faci evenimente de gen „X mii de sosete gratis” si mentii nota profesionista pe pagina sau in grupul creat.
Iar pentru companiile medii si mari social media e enhanced awareness si testing ground intr-o singura pagina.
@zoso @arhi @piticu cunoasteti oameni care scot bani din vanzari facute in SM, altceva decat softuri, apps ? oameni care vand „chiloti de dama negri” sau „patuturi pentru bebelusi” pe facebook de ex? *(fara a include spammerii)