Canibalizarea produselor – modelul VAG

Skoda-Octavia-2013-2 Skoda-Octavia-2013-1

Aceasta este noua Skoda Octavia. Are botul luat de la Passat și fundul de la Audi. Despre cum toate modelele Audi seamănă acum leit am mai vorbit.

Teoretic, oamenii se vor întreba de ce să cumpere un Passat când pot cumpăra mai ieftina Octavia. Teoretic. Practic, cei care voiau să își cumpere Passat o fac, iar cei care au bani doar de Octavia se simt mândri că mașina lor seamănă atât de mult cu Passatul.

Nu știu care e marja de profit, dar sistemul pare că funcționează. La fel cum funcționează și la DSLR-uri, Canon și Nikon lansând în anii trecuți modele între modele între modele.

Așadar, iPhone mini pe când?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. Nu arata rau dar e o corcitura. Creativitate = 0 barat.

    00
  2. Crezi că doar astea sunt singurele care seamănă între ele? Ți-aș da multe exemple, dar mă rezum la X3 X5, Seria 3,5,7 (spatele este aproape identic, cu mici retușuri) și altele.

    Octavia nu va fi niciodată ca un Passat. La interior vei simți diferența, calitatea materialelor, finisările, greierașii și ținuta de drum care deși pare la fel, e în favoarea passat-ului. Skoda nu încearcă să concureze cu Passat, doar sunt împreună: încearcă să ia din clienții care n-au avut bani de passat și nu vor Rapid (care mie personal nu-mi place).

    Fiind același concern, nu vor încerca niciodată să-și fure clienții de la o marcă la alta ci doar să-i fidelizeze pe cei existenți ca la următoarea lansare de model să o cumpere.

    00
  3. Mi-am luat VW Passat de 35k EUR si ulterior am aflat ca Jetta seamana perfect cu Passat. Diferenta de vreo 20k.

    00
  4. sau poti sa-ti cumperi o scoda rapid care arata exact la fel si e si mult mai ieftina :D

    00
  5. ma gandesc ca stii oricum ca platesti cam de 10 ori pretul de productie cand iei o masina noua … si asta te deranjeaza ca se fac masini mai ieftine pentru ca nu mai trebui sa refaca un design si o tehnologie de la zero ?

    oricum sunt masini care arata fain skodele astea noi, daca vrei sa vezi o copie ratata, cauta seat exeo 2010 +/- 2 ani ca numai stiu exact, dar aia chiar e o copie nereusita dupa A4

    00
  6. Am cunoscut un proprietar mandru de Skoda care imi explica ca masina lui e un Audi deghizat. Pe fiecare piese el a vazut semnul VW-Audi, deci clar, E UN AUDI!
    Pe de alta parta ce sa faci cu linii productie/asamblare vechi? Pai ia sa facem alta masina mai ieftina, ex Seat Exeo, linie Audi 2002-2008, Skoda Octavia 1-sasiu si motoare Golf 3 si 4 sau facem ca Opel Astra, Peugeot 206&207 2 generatii in acelasi timp.
    Si asa poti da mai multe preturi pt mai multi cumparatori. Destept? Da.
    Oare cand o sa faca inovatii adevarate si la consumuri si preturi intretinere?

    00
  7. Zosos – Atunci cand diferenta de pret e de 10-20k, singura ta problema e cum arata masina la exterior?

    00
  8. @What Exeo e exact Audi A4 generatia precedenta B7, tot ceea ce sa facut a fost restilizatea fetei si spatelui sa fie incadrata in imaginea de marca Seat, in rest e Audi 100%; sa mers pe modelul Skoda Octavia / Skoda Octavia Tour…

    00
  9. … s-a mers …

    00
  10. poate ca e cazul sa-i explici si ce inseamna arendiu’ ala, daca tot pune problema asa

    00
  11. @what: esti gresit informat, EXEO e chiar A4, facut in aceleasi fabrici, de aceiasi oameni, cu aceleasi materiale.
    A scris cineva mai sus care e logica. Cumparaturi exista pentru ca fac masini bune. Personal, nu as da banii pe una noua, pur si simplu nu se justifica pretul, indiferent de brand.

    00
  12. iPhone mini si iPhone Pad.
    Niciodata VAG nu a dat pe afara cu fantezia. Numai daca ne gandim ca Porsche foloseste aceeasi caroserie de vreo 40 de ani…

    00
  13. NOU
    #14

    Ce este aia „margine de profit”? Are legătură cu „colțul de profit”, „unghiul de profit” sau cu „MARJA de profit”?

    00
  14. M-ai facut sa googalesc un pic inainte sa iti atrag atentia asupra termenului „marginea de profit” . Cred ca vroiai sa spui „marja profitului” ( „profit margin” in engleza ) .

    00
  15. @thor Porche e acelasi de 40 de ani??? Ai stat vreodata intr-un Porche? I-ai dat vreo talpa? Ai vazut cat de mult difera de la o generatie la alta? Sau iei citate din revista? „Tehnica, performante, fiabiliatate” iti spun ceva?
    Ahh..forma e similara? apropiata? Asta da.

    00
  16. Cristi, singur ti-ai dat raspunsul.

    00
  17. Daca in toate comenturile la sectiunea de imobiliare toti zic/vor sa se scada preturile; de ce sa nu scada preturile si la auto sa-si reduca marja de profit si producatorii auto . Si referitor la profitul benzinarilor ar putea sa fie redus si el in favoarea unor preturi mai mici. Dar judecand de alte sume totale si cu amanuntul ….

    00
  18. Ca fericit posesor de Octavia II facelift cu 70k la bord dupa 2 ani, pot spune ca sunt fericit de alegere (model care, BTW, la momentul acela nu arata a clona de VW). Echivalentul Octaviei la VW e Jetta, nu Passat si nu imi pare rau ca nu am mai asteptat 2 luni dupa Jetta noua. Ca fiabilitate, cel putin pana acum, a fost peste VW Golf-urile si Jetta-ele colegilor. Intr-adevar, imaginea de brand e mai jos si devalorizarea mai mare, dar am preferat sa am o masina mai dotata decat una mai stralucitoare si mai putin utila… Asta in conditiile in care in buget incapea lejer si un Golf bine echipat sau un Passat ceva mai putin echipat.

    00
  19. Si totusi Skodele sunt masini bune … indiferent cu ce seamana :)

    00
  20. Exeo este A4 rebadged. La fel ca si C1 & 107.

    00
  21. @Emil si Aygo e C1/107 rebadged…

    00
  22. motivul pentru care le fac asa este foarte simplu: din cauza faptului ca au gandit toata structura masinii pe module refolosibile, ii obliga ca linia masinii sa aibe o anumita structura (sasiu, motor, cutie, etc). Poate din cauza asta au fost singurii producatori auto care au avut profit pe toata perioada crizei. si ar mai fi un motiv (read: scuza de marketing) – ca au linii consistente pentru toate marcile. ;-)

    00
  23. Sau poate un iPhone Maxi.
    DSLR-urile middle si entry preiau rebuturile de la cele high si rezulta modele care au unele functii preluate de la varfurile de gama.

    00
  24. Nu e chiar canibalizare, dupa cum ai spus. Cam la aceleasi dotari, Skoda e mai ieftina. La multe modele Skoda face rabat la calitatea interiorului, dar in schimb partea mecanica si motorizarea sunt ok.

    Skoda e pur si simplu pentru cei care ar vrea WV sau Audi, dar nu prea au bani de chestia aia. Fac un compromis, dar nu e un compromis chiar de neacceptat, caci motorul, piesele si calitatea asamblarii pe partea mecanica sunt ok.

    Daca nu ar exista Skoda, oamenii astia nu ar cumpara Passat. Ar fi prea mult, prea scump. Ar strange din dinti si ar merge la Logan, Megane sau vreun SH. Deci nu e vorba de canibalizare. Caci banii tot in tascuta VAG ajung.

    De acord, modelul de mai sus e cenusiu rau in materie de creativitate, nu stii de unde sa il iei. Dar cumparatorii de Skoda nu se impiedica de asta :) Si nu o spun cu ironie, caci si eu tot cumparator de Skoda sunt.

    00
  25. Am un prieten cu o Skoda Octavia RS din 2007 cu 70K in bord, condusa o buna parte din viata ei in Iasi (oras plin de gropi), si pot sa zic ca nu are nici cel mai mic greier in interior (iar Renault-ul meu e plin de greieri). Deci eu personal am o parere foarte buna despre Skoda.

    Marja de profit e undeva pe la 10%. Stiu ca la Dacia e 8 sau 9% (ceeea ce e uimitor pt un brand low cost)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.