Audi le trage la indigo

Aţi observat că toate modelele Audi seamănă între ele? A4 cu A5, A5 Sportback cu A7 (nu, nu e aceeaşi maşină, terminaţi cu prostiile, e cu 2 cm mai lungă şi are farurile puse altfel, deci clar are alt public), A7 cu A8, A8 cu A4 şi toate cu A6. Pe A6 l-au anuntat recent. E tras la indigo cu restul. 

audi-lineup-2010

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. multi vede, putini cunoaste… ;) :mrgreen:

    00
  2. Pe langa asta, A6 fura si farurile de la Mitsu Lancer.

    00
  3. Asta e strategia lor de piață, ca modelele să fie recunoscute mai ușor și să aibe o indentitate vizuală. Chiar dacă sunt Audi nu își permit să dezvolte prea multe multe modele, ar fi costurile mult prea mari. Așa că schimbă puțin farurile, două aripi și gata noua generație cu 5 mii de euroi mai scumpă.

    00
  4. fiecare model pentru o varsta anume

    00
  5. pai si cocalarii sunt toti la fel. ;)

    00
  6. sunt fan audi… dar ce’i drept… trebuie sa recunosc, asa e :)

    00
  7. Mie mi se pare chiar cool. E o chestie de imagine unitara. Cum ar fi ca A4 sa semene cu BMW seria 5, A3 sa fie un logan hatchback, samd? In plus – e si mai ieftin asa: desi e clar ca nu pot sa refoloseasca piesele de la o alta clasa – e mult mai usor sa refolosesti aceleasi ‘scule’ de testare, calcule oarecum similare pentru proiectare, etc.

    my 2c de inginer.

    00
  8. NOU
    #9

    Nu, n-am observat sa semene, you ignorant fuck. Pentru ca cine e fan Audi e in stare sa deosebeasca doua modele unul de celalalt si stie ca fiecare dintre modelele alea are un istoric de 10-15 ani in spate, timp in care au fost refacute si au evoluat de mai multe ori. Stii ce-i aia branding, identitate vizuala etc? Stii diferenta intre aspect similar si identic? Sau dintre compact executive sportback vs executive coupe vs luxury sedan? Te-ai uitat la motoare, la dotari, la tehnologia pe care o baga in ele?

    Rahat, tu te plangi ca oau ce „seamana” daca le pozezi dintr-un anumit unghi si te uiti 3 secunde la ele. Frate, ce natie de tarani ignoranti… Eu n-am nimic cu cocalarii carora le plac fix 3 marci si altceva nu mai stiu dar da-o dracului daca chiar iti plac atunci inveti diferentele intre modele. Daca nici de asta nu esti in stare abia atunci devii de tot cacatul.

    00
  9. NOU
    #11

    Este politica lor. Fiecare Audi seamana intre ei, pentru ca este image-ul lor. Sunt cateva diferente mari, dar e adevarat ca sunt trase la indigo si ca BMW sau Mercedes are modele mult mai variate.

    00
  10. @miticosul
    E cool, zici? Imagine unitara? Da, e superb sa mergi in showroom si sa trebuiasca sa te uiti pe spatele masinii ca sa vezi ce model este. Adica, nu cumperi un A6, ci un A8 ceva mai mic, nu un A8, ci un A7 mai mare si tot asa..

    Ei au impresia deja ca linia aia de LED-uri, cu care se joaca diferit la fiecare model, este suficienta pentru identitatea modelului. Nu este.

    PS: Si BMW are doua modele care seamana cam mult intre ele: Seria 5 si Seria 7.

    00
  11. Hai că se scot cu A1, A2 şi A3. Alea sînt unicate nestemate.

    00
  12. Aceeasi strategie are si Porche. Ei sunt chiar mai hardcore, adica schimba foarte putin la design cand apare o noua generatie in gama. Nu este un lucru rau, este un alt mod de a face business.
    In partea cealalta exista exemplu Renault, mai exact Megane, care a ajuns la generatia a 3-a si nici una dintre generatii nu seamana intre ele.

    Mie personal imi place mai mult strategia Audi/VW/Porche cu o imagine unitara in gama (la Porche chiar si intre generatii), comparativ cu brambureala in design de la Renault.

    00
  13. @costin, poate Porsche, ca „porche” e „e ora es” :)
    Dar nu e nasol sa te oftici ca tu ai dat bani de A6 si unu langa tine la semafor zice ca-i A4? Ca doar linia e la fel la Audi, e identitate!
    Multe branduri pastreaza cate o chestie care ii reprezinta, o grila frontala, emblema mare, faruri intr-o forma…
    De aia italienii sunt mai buni la design iar nemtii la „robotisme” .

    PS: cine are o masina care este exact in pozele astea sa ne zica cum se simte…ce feeling a avut in reprezentata (sau autohaus) si ce pareri primeste de la prieteni cand le zice ca are A6/A7/A8…

    00
  14. NOU
    #16

    Sunt un pic hidoase am impresia . Puteau sa le adauge cate o linie a caroseriei caracteristica pentru fiecare model in parte . Sa dea sportivitatii ce e al ei , si sa duca limuzina spre eleganta . Iar acea grila era ridicata in slavi acum cativa ani , insa acum .. Vreau sa notez ca nu am comentat marca Audi , pentru ca-mi vor sari cu totii in cap , m-am referit la design .

    00
  15. Ce cacat de subiect! Un brand puternic il recunosti dupa forma, indiferent din ce clasa face parte masina. Din acest motiv pana si copii recunosc pe strada de cine e produs un autovehicol…

    00
  16. @bolânda: nu toată lumea este blondă.

    00
  17. @Lorin mai multi cocalari se plimba cu seria 5 si mertane

    00
  18. @zoso bmw-urile nu seamana mult intre ele, in schimb la mercedes de la clasa c pana la s cam doar marimea este diferenta.

    00
  19. @Lorin: Asa-i ca nu esti un ingust la minte cu idei preconcepute?

    00
  20. pai cum sa nu semene daca e a8 pus de 2 ori? cine a facut colajul asta nu a fost prea atent, in loc de a7 e tot a8, cel mai usor se vede la numar „IN A800…”.

    00
  21. Vezi ca le-a i incurcat putin – Modelul pe care l-ai postat la A7 este de fapt tot un A8 numai ca are faruri integral LED.
    A7 are farurile putin mai aplatizate, la fel ca si grila de la radiator (mai putin inalta decat la A8).

    Oricum seamana f. mult intre ele, dar ala nu e A7 !

    00
  22. @Leo
    Mai uita-te inca o data la modelele Mercedes si vezi ca poate nu seamana prea mult intre ele :))))

    PS: Cum naiba le vezi tu la fel???

    00
  23. Pai e cam normal sa semene … ca doar sunt acelasi brand. Se intampla acelasi lucru la absolut toate brandurile. BMW, VOLVO, Mercedes … FORD … whatever.

    Aste e intreaga idde de BRAND … Creezi ceva unic si usor de recunoscut si il folosesti mereu.

    Totusi in grupul VAG se cam exagereaza … parca au un singur model si le vand pe marimi .. S, M, L si XL.

    Acum … ca seamana intre ele e una … dar in nici un caz nu poti sa zici ca sunt la fel. Difera foarte mult trenul de rulare, confort si antifonare … cu cat creste masina in marime cu atat este realizata mai bine.

    00
  24. „E numa avantaje..” dezlipesti scrisu cu A4 si pui A6 si tot asa..
    Like a G6

    00
  25. La poza de la Audi A7, ai pus o poza de A8. Uita-te si la numar.

    00
  26. Am audi, cine cumpara audi stie sa le deosebeasca, cine e fan alta marca nu vad de ce l-ar interesa ca audi seamana intre ele.

    in plus, nu vad ce e asa greu de priceput: modelele audi NU SE CONCUREAZA INTRE ELE, ci cu modelele din gama similara a competitorilor.

    Imaginea de marca trebuie sa diferentieze audi de bmw/mercedes/etc, si nu intre ele

    Strategia respectiva pare a fi castigatoare, cata vreme audi e numai in crestere in ultimii 3 ani.

    Cei care-s nelinistiti ca nu isi pot lua A8 ca sa nu fie confundat de prieteni cu un A4 sunt cam idioti

    00
    • ai dreptate, nu esti prost. a5 nu e la fel cu a7, e un pic mai altfel. nici a7 nu e la fel cu a8. unul e premium mic, altul e premium mare.

  27. Nu știu cum e la alte mărci, dar Audi (probabil tot grupul Volkswagen) oferă printre „opționale” și absența inscripționării modelului, iar cei din gamele premium sau de lux o cam folosesc.
    Acum nu trebuie să fim cu toții cârcotași, de exemplu dacă pe grilă scrie „S-line”, asta nu înseamnă că acolo e o emblemă și atât.

    00
  28. A6, A7, A8 sunt IDENTICE. Iti dai seama ca atunci cand o sa apara noile generatii de A4 si A5 (fiindca astea sunt deja de ceva ani) chiar o sa fie toate IDENTICE? Halal firma… Nu asa se face o imagine de marca, pentru cine cunoaste…

    00
  29. E doar reducerea costurilor dusă la extrem…

    Oricum până nu apar maşinile pe pernă antigravitaţională, singurele modificări pe care le vedem sunt doar de forma tablei.

    00
  30. Credeam ca doar pt mine(ca sunt fata), masinile astea sunt la fel. Ma bucur sa vad ca si altii(chiar de sex opus!) impartasesc aceeasi parere :D

    00
  31. Audi produce o singura masina in mai multe marimi.

    00
  32. sa vezi confuzie cind o sa iasa a9.

    00
  33. Sau cum ar zice cocalarul Audi-fil: „Vorsprung Durch Technik” …
    Apropo, va vine sa credeti ca Google Translate nu poate traduce motto-ul Audi: https://translate.google.com/#auto|en|Vorsprung%20Durch%20Technik

    Now that’s a first …

    00
  34. A mirosit WQW niste „imagine de marca”. Mai mult stie si cum se face aceasta „imagine de marca” – „pentru cine cunoaste”. Un cunoscator, ce sa mai o dam dupa visin. Stai sa vezi cand o sa apara noua generatie de A4 si A5 – „fiindca astea sunt deja de ceva ani”. Tare imi e teama prietene ca daca iti dau un stilou sa te iscalesti, o sa-i rupi penita. Avand in vedere propozitia anterioara, iti recomand sa fii mai putin fudul pentru ca nu vorbim aici de atelierul de tamplarie din Broscauti – „Halal firma”. Apropo cumetre, ce mai zice Dan, a gasit-o pe Elodia?

    00
  35. e aiurea. dar si mai aiurea este ca bmw si mercedes au inceput sa faca la fel, nu cumva sa se evidentieze in vreun fel una din marci. drept urmare, ia puneti unul langa altul bmw seria 3-5-7. nici o diferenta. asta da performanta a designerilor audi: sa influenteze aspectul marcilor concurente…. pacat ca in rau

    00
  36. Bai da-o dreaq de treaba, toti ati pus botul la textul asta ieftin de marketing cu identitatea de marca. Si VW si Audi fac shitul asta, modele care arata aproape la fel = mai putin bani cheltuiti la design si cu departamentele R&D. Dupa aceea le deosebim prin optionale ca sa dea bizonul mai multi bani pe un model decat pe altul…

    00
  37. Duc lipsa de imaginatie, pana la urma singura diferenta intre modele sunt dotarile nu aspectul. Nu te duci la reprezentanta Audi si zici eu vreau modelul A5 ca e mai frumos ca A4, ci o sa comanzi de cati bani ai si cat de sportiva sau luxoasa vrei sa fie masina.

    00
  38. Bai zoso, eu inteleg ca trebuie sa gasesti subiecte pe care sa comenteze lumea, dar sa nu-mi spui ca n-ai da cotetzul de Megane pe un A4 sau A6 sau A8 (chiar A8 ca oricum arata ca un A4, nu?). Ori suntem golani ori nu mai suntem?
    Tot Megane 2 am si eu. Si as prefera oricand „cocalareala” de la Audi in pofida design-ului Reno. De la calitatea materialelor pana la motoare si confort, Audi este o marca premium. Si am ajus s-o incadram la categoria „de cocalari” pentru ca suntem lipsiti de putere de cumparare…sa vezi cum ar sari jumatate din comentatorii de aici de la Logan la Audi daca si-ar permite. Pana atunci, raman masini de „cocalari” cu un design tras la indigo.

    00
    • @Varutz’: bre, eu mi-as lua un forester mai degraba. iar cu audi, eu n-am o problema cu masina in sine, am o problema cu perceptia celor din jur cand ma vad in asemenea masina. nu e tocmai placut sa iti taie 4 insi diferiti calea în 400km, ca sa iti arate că maşina lor e mai tare ca a ta.

  39. eu incep sa cred ca sunt disperati… nu ma pricep si nu stiu exact cum sta piata, dar am o vaga impresie ca se duc la vale.

    00
  40. Designul din ultimii ani este foarte reusit. De aceea l-au folosit pentru toate clasele. Mi se pare oarecum normal. De ce sa te chinuiesti sa faci altceva mai prost, daca ai ceva foarte bun in momentul de fata? Nu mai vorbesc despre costuri, mai reduse.
    Exemple asemanatoare sunt insa peste tot. C.B la BMW a busit cam toate seriile. Toate semanau intre ele si asta este exemplul negativ. Astazi poti sa te uiti intr-un showroom Ford si sa vezi ca din fata toate sunt identice ( cu exceptia Ka si Fusion-care nu se va mai produce).
    Mie mi se pare foarte inspirata dpdv estetic si economic unitatea de design de la Audi. Plus ca este dovada de ajungere la maturitate a marcii.

    00
  41. @zoso. …Plus ca ai face o alegere buna pentru ultimul A4. Daca ai o problema cu perceptia ia-ti atunci Subaru, Saab, Lancia Delta, Alfa 159. Dar pentru diferentierea asta trebuie sa „platesti” post vanzare.

    00
  42. NOU
    #48

    Fara suparare, dar si astea 2 cam seamana din punctul meu de vedere sau poate sunt eu fan Audi si restul mi se par la fel…

    In plus, trebuie sa ai „cojones” sa scoti 5 masini la fel, pentru care sa ai vanzari din ce in ce mai mari, nu-i asa?

    00
  43. Ce sa zic, seamana… oricine isi da seama ca seamana…
    Carcotasii gasesc motive sa le dea in cap nemtilor ca n-au imaginatie, sustinatorii spun despre identitatea marcii…
    Va intreb si eu pe toti, daca nemtalaii astia si-au propus ca grupul VAG( Bugatti, Lamborghini, Audi, Volkswagen, Skoda, Seat… ) sa ajunga in cativa ani cel mai mare producator mondial de autoturisme, iar in alti cativa ani, sa bata Mercedes si BMW la clasa premium…oare fac afirmatiile astea doar asa sa se afle in treaba fara sa faca studii?, fara sa stie cum le e afectata imaginea daca ar copia niste design-uri de la o masina la alta…

    Eu unul m-as simti bine in orice audi de la A1 la A8, exceptand Q-urile ( nu-mi plac astea „de teren” ), cine pleaca urechea la „ia uite cocalaru’ are audi…e fraier…la fel e si vulpea cu strugurii, sau cum „iarna nu-i ca vara”… https://youtube.com/watch?v=96uzrJK2Owk

    00
  44. Luați-vă Volvo, mașini tari. Ce-i drept Audi s-a cam prostit în ultima vreme. Nimic nou.. a ba da, ledurile din faruri. Altceva !? Toată seria A seamănă cu un coș de ouă de Paști :) .

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.