Când crezi că le-ai auzit pe toate, afli că Skoda are o Fabia cu motorizare 1.0 benzină cu echipare sport. “Monte Carlo” se numește, înseamnă o grilă complet neagră, o protecție neagră pentru bara față, scaune sport, volan sport, faruri LED și alte minuni. Și costă 1.200€ în plus față de modelul Combi normal (19.000€ modelul testat).
Interiorul arată bine, volanul nu are comenzi pe el, sistemul multimedia e foarte capabil (l-am putut opera chiar și cu mănuși). Are două cup-holdere, puse acolo unde trebuie, înainte de cutia de viteze. Prizele USB pentru scaunele din spate (copii, drum lung, tablete) sunt opționale (40€).
Scaunele sunt foarte confortabile (sunt o chestie de gust, mie nu îmi plac, nu mi-aș pune așa ceva pe mașină, dar nici nu mă deranjează prea tare). Dacă în față stă un adult de 1.85, în spate nu prea mai rămâne loc decât pentru un copil.
Cotiera e mică, dar și mașina e mică. Problema e că centura se cuplează greu, pentru că priza-mamă e scurtă.
Portbagajul e încăpător, are agățători de plase, priză și lanternă, plus buzunare laterale și diverse despărțitoare, ca să nu se bălăngăne chestii prin el.
Cea mai mare problemă a mașinii o intuiți. Motorul are 1 litru, 3 cilindri și 110CP. Nu e un motor rău, dar nu e nici strălucit. Prima problemă e că trebuie subliniat de zeci de ori că nu e un motor de forjat. Cutia de viteze îl ajută foarte mult, dar prin oraș am observat lag-ul specific. Apeși pedala și el accelerează, dar parcă se gândește dacă să se oprească sau să accelereze în continuare.
O altă problemă e cu dealurile sau cu zăpada. Cu zăpada, lipsa de putere pune mașina în pericol să rămână înțepenită sau să iasă greu din parcare mai des decât ar fi normal. Am încercat să urc dealul ăsta, ar fi avut putere destulă pentru asta, dar pentru că era înghețat, n-am reușit. N-aveam pretenția să îl urce pe tot, că abia cu 4×4 poți, dar motorul mic se resimte. Aici e un caz fericit, se poate urca lejer din partea cealaltă a dealului, am făcut-o, nici n-a sughițat, dar…
Trebuie repetat intens că e un motor de 1 litru, și trebuie condus ca atare. E OK și prin oraș, și la drum, dar nu poți pune 400Kg sarcină (4 adulți și bagaje) și conduce la fel cu 2 adulți și bagaje. Sunt convins că persoanele mai în vârstă sau femeile fără veleități de pilot n-ar observa diferența.
Consum: 10% prin oraș la mers alert, 8 la mers domol, 6% la mers lejer pe șosea.
Mașina a fost oferită de Delcar, dealer Skoda Brașov.
fabia 19 000 EUR, 1l motor sport. ceva nu pusca deloc. mai bine de banii aia ma uit la o mazda
„mașină cu echipare sport” nu e același lucru cu „mașină sport”. e cuvinte diferite.
19.000 cu TVA sau fără? Oricum, la banii ăștia este enorm.Sa nu ai nici măcar comenzi pe volan?? In 2019? Honda Civic are în banii ăștia si camera si senzori fata-spate si navigație și apple car play si android auto si pilot automat si incalzire in scaune si 125 cp.
Mazda 3 e tot pe acolo.Sunt doar niste exemple.Nu toate.
echipare sport e ca aia care isi isi iau „foita” aia buna cand ies in oras?
Desi sunt fan Dacia si as fi luat un Logan nou parca-mi face cu ochiul o Skoda Rapid cu aceeasi motorizare ca si Fabia testata de tine. Masina va fi folosita preponderent in oras cu iesiri de 3-4 ori pe luna pe drum de tara asfaltat, dar mai prost, si de 2-3 ori drumuri mai lungi in concediu la mare, la munte. Ce parere ai, „se” merita?
@ Radu
O părere de Logănar. Nu merită să dai 19.000 pe cotețu ăla.
De banii ăia, sincer, mai bine-ți iei un Logan Break 1.5 DCI 90 de cai. Costă până-n 12.000 de euro.
Nu mai știu dacă există programu Rabla în 2019.
Dar cu 2000 de lei iei un voucher de la băeți, căci e transmisibil. Vinzi mașina pe care o ai, atât cât iei pe ea, și pui suma ca avans.
Dacia mai are diferite promoții, discounturi, unde-ți mai reduce și d-acolo ceva, ajungând să-ți dea nivel de echipare superioară pe bani mai puțini.
Și-ți mai rămâne să plătești o rată de câteva sute de lei.
Îți dau exemplul unui prieten, care așa a făcut în 2018 și e foarte mulțumit de mașină.
Salut, eu am o Skoda Rapid sedan/hatchback 1.2 110cp, din septembrie 2016, 46.000 km. Am fost si la munte si la mare si cu biciclete si cu skiuri.
Clar uneori simti ca ai mevoie de un pic mai mukta putere si trebuie sa iti calculezi bine depasirile. Nu pot sa zic ca am menajat-o, o sa vad cum se traduce asta in timp. Ca si exemplu de consum:
– Bansko 4 persoane, bagaje, schiuri deasupra, viteza medie 100km/h consum 7 la dus, 6.5 la intors
– Sinaia 3 persoane, 3 biciclete deasupra. Nu am depasit 100 la ora ca se ducea consumu in balarii, am scos un 9 dus-intors.
– Bucuresti – Rotterdam consum 9.5, masina full, 2 biciclete deasupra. Benzina de la Unguri e o mizerie, la 120 ma rugam de ea sa accelereze.
Clar daca aveam mai multi bani as fi luat motorul de 1.4 macar. Daca ar fi sa o cumpar acum, avand in vedere ca se vinde doar cu 1.0, as alege altceva.
mergi pe 1.4. 1.0 e mic. prea mic.
Care 1.4….? Pe Fabia nu (mai) exista 1.4; si, chiar si atunci cand exista, era cea mai puternica motorizare de pe benzina (180cp). Nu stiu daca au apucat sa implementeze reteta de la Polo GTI, la care au trecut de la 1.4 la 1.8 si apoi la 2.0…
Poate un duster ?
Nu stiu daca vrei cutie automata, parca avea si dacia cateva, dar nu prea stralucite.
Daca mergi prin oras se preteaza motorul de 1.2 sau 1.3 benzina.
@Ionut: Stiu ca Loganul e bun pentru ca am unul din 2005, motor de 1.6 MPI, dar parca a imbatranit. Nu ma gandeam sa dau 19000 pe varianta „sport” ci la cea simpla.
@Ciprian2: Parca totusi, pentru ce vreau eu, e destul de ok experienta ta. Ceva probleme prin service? Ceva ce ar trebui sa stiu si sa ma astept sa cada?
@Vali: Mersi! Mai tatonez piata ca poate s-a gasi ceva si pentru mine.
@Radu: M-am gandit la un Duster, dar e ceva ce nu-mi place la el. Poate mai repede un Steppway, mai ales ca se lanseaza anul asta model nou.
vezi că sunt niște Rapid SH cu kilometri puțini pe autovit.
Masina imi da impresia de mediocritate la suprapret. 19k euro fara comenzi pe volan mi se pare rusinos pentur producator.
Cu siguranta sunt masini mai spatioate/mai puternice/mai de calitate in aceiasi bani.
In alta ordine de idei, dealul nu l-ai urcat din cauza motorului. Fie cauciucurile nu erau ce trebuie, fie daca era gheata pe jos si masina patina. Puteai sa ai Ferrari, in momentul in care ai pierdut aderenta, nu mai conteaza. Puneai lanturi sau aruncai ceva nisip si urcai fara probleme
masina este o jena totala. la banii respectivi se pot achizitiona: honda civic, ford focus (tot break) , astra sports tourere.
mult mai bine accesorizate, cu motoare normale 130cp, consumul sub cotetul asta si foarte important: spatiu pe scaunele din spate… SPATIU… nu ce-i acolo, n-as cara nici cartofii asa.
Motor de 1L si consum de 8 % ??? Cam aiurea …
6 la suta extraurban e si mai nasol pentru un motor conceput sa fie economic, la apogeul downsizing-ului. Trebuia sa aiba macar 5
5 speri să scoți cu versiunea mică a Fabiei. Nu stau să caut, dar asta are probabil 150-200kg în plus.
petre, tu ai văzut cum conduc eu, da?
1L -> 8% in oras.
1.2L aspirat, 75 CP -> 8.5% in oras.
Deci clar e imbunatatire, putere de 110CP si consum de motor cu 75CP. Un aspirat de 1.8L are cam 110CP si consum de lejer 10% in oras, deci de la 10 la 8 e o imbunatatire.
@Petre: consumul nu e direct proportional cu cilindreea. Cu cat accepti mai repede realitatea asta cu atat mai fericit vei fi la volan.
Fără comenzi pe volan în 2019? Și eu nu-s sofisticat și pretențios dar asta mi se pare o prostie monumentală.
Nu uita si de geamurile spate. Manuale. La 19K EUR….
Nu știu, repet, eu mă împac perfect cu chestiile simple, și dacă stau să mă gândesc nu cred că geamurile din spate au fost coborâte vreodată. Cred că dacă mașinile mele aveau geamuri sudate nu mă prindeam imediat Nu e neapărat vorba de bani 19K pot să vină din alte costuri, dar mă gândesc că 99% din timp stai cu mâinile pe volan, e cea mai evidentă chestie.
Încă se vând (și se cumpără) în România mașini noi fără A/C și fără pornirea automată a farurilor noaptea. Ăsta e nivelul pieței.
simply clever
Consumul ala e mai mare decat pe Logan 1.6…
ai incercat sa urci dealul fara ESP ?
Tot Logan MCV 1.5 si aici. Incape orice in ea. Am avut pe cineva si supraponderal si operat la picior si a incaput in spate fara probleme avand in fata pasager care statea lejer. 60.000km 4 ani. E pe firma si urmeaza sa o vand. O sa cumpar acelasi lucru.
cat vrei pe ea?
E pe la 5-6000 in funcție de motor și dotări.
Dacă a fost întreținută bine și s-a mers cum trebuie cu ea, o mai duce încă 5-7 ani lejer, fără probleme. 300 de lei revizie completă de ulei+filtre, 900 de lei cauciucuri de iarnă pe jante de 15 țoli, Nokian WD3, 550 de lei distribuție completă+ manoperă.
Nu reușesc să înțeleg obsesia asta românească cu navigația pe mașini.
M-aș pișa pe ea cu boltă și filet.
350 de lei casetofon 1DIN, cu USB, Aux, Bluetooth, Spotify Bluetooth+ microfon pentru hands free.
Conectat telefon+ Waze/Google Maps=love. Rezolvat muzică/multimedia+navigație+ wanker free.
Foarte scumpă pentru ceea ce oferă. Din punctul meu de vedere, prețul mașinii n-ar trebui să sară de 13000 Euro.
1.85 si aici, picioare lungi. Problema cu locurile din spate e generală la modelele existente pe piață. Dacă șoferul își reglează scaunul ca să poată conduce confortabil la pasagerul din spate mai rămâne la picioare loc de o palmă sau chiar deloc (scaunul șoferului împins la maxim se lipește de bancheta din spate). Nu am date statistice (nici nu știu să fi făcut careva așa ceva), doar observații personale de la mașinile la care m-am uitat, dar probabil toate modelele populare sub 25k suferă de problema asta.
@zoso te-as intreba daca ai incercat Launch control pe DSG (la fabia testata). Stiu ca nu la toate motoarele e disponibila. unde ai spus ca are lag, ai incercat si pe mod sport sa vezi cum pleaca? am un rapid 2018 si se comporta foarte bine pana acum. initial voiam fabia combi dar nu aveam loc in ea prea bine. rapid a fost cam full, dsg, la 16800 eur. are si volan multifunctional
10% in oras este foarte mult pentru motorul ala.
Golf VII cu motorul de 1.2 TSI 105 CP si nu sare de 8.5% – 9% in oras, cu drumuri prin Pipera, A/C vara non stop, etc.
Consumul si cilindreea…fuck it, ma dau batut, ati castigat.
@alex Nu te mai obosi, incerc si eu sa explic oamenilor ca motoarele pe benzina consuma aproximativ la fel indiferent de capacitatea cilindrica.. Nope, e motor mai mic trebuie sa consume mai putin!
@alex – nu inteleg care ti-e problema? Motoarele alea par sa aiba caracterisitic asemanatoare. 1.0 -1.2 l, 110-105cp, doar ca ala de 1l, mai nou, paradoxal consuma mai mult. Acum ai inteles?
@Zarax: problema e ca , caractetisticile alea sunt pe hartie si consumul e in lumea reala. E suficient ca motorul mai ieftin sa fie putin mai greu decat cel mai scump din motive de aliaje mai ieftine pentru niste piese/subansamble sau mai stiu eu ce. Sau consumatorii sa fie mai ieftini si sa suga mai mult din puterea motorului. Sau curbele de putere si cuplu sa fie diferite la cele 2 motoare. Sau factorul de compresie e diferit. Sau alte chestii la care nici unul din noi nu se gandeste.
Diferenta dintre cele 2 motoare e 200ml. Cea mai mica sticla de cola are 250ml. Diferenta de marime a celor 2 motoare datorata diferentei de cilindree e practic insesizabila. Cata economie de combustibil zici ca faci cu diferenta aia?
Nu neaparat economie, dar sa consume la fel zic. Daca motorul ala de 1 litru nu e mai bun cu nimic fata de vechiul 1.2, de ce il mai inlocuiesti? Nu isi justifica existenta.
Zarax m-am uitat pe spritmonitor la fabia, consumul mediu este mai mic la 1.0 110 cp decat la 1.2 110 in conditiile in care cuplul la 1.0 este un pic mai mare
@Zarax: cilindreea conteaza la impozitare. Si in plus, pe hartie polueaza mai putin, deci producatorul isi face norma de buburuze nepoluante si poate sa vanda si el niste Audi-uri ca lumea cu 3l diesel.
WTF? 19 mii de euro? la banii astia Honda Civic direct nici nu poti lua in calcul Skoda.
Honda mai are și alte mașini în afară de Civic.
@Ionut: si care e ideea in ce spui? Ca stim si noi ca au alte modele.
Am modelul testat de Vali prefacelift cu motorul 1.2 110 cp, cutie manuala si dupa 60k km pot spune ca sunt multumit de masina.
Ce nu-mi place: slabut antifonata, spatiu interior mic la genunchi si la umeri (nu este o masina pentru oameni inalti, eu am 1.73 si e suficient spatiu )
Ce-mi place: interiorul este ok calitativ, ergonomic si arata bine cu toate ca sunt plastice dure, performantele sunt decente cand este mediu incarcata (2 pasageri si bagaje), sta bine pe drum (nu m-am simtit in nesinguranta la viteze mari), nu am greieri si nu a fost la service decat pentru revizii, portbagaj incapator, se parcheaza usor (este ingusta si nu foarte lunga), consumul este 7-7.5 in bucuresti si imprejurimi, in afara daca merg ~legal scot 5.5-6, pe autostrada consumul este 6.5-7
Cineva a comparat-o cu Dacia Logan MCV: cand am luat masina am luat in calcul si aceasta varianta, am ales Fabia pentru dotarile de confort si siguranta in principal, dotari pe care Dacia nu le avea in acel moment.
Cum plm să dai 19k pe o Fabia. Un preț ok e maxim 12k.
La 19k îți iei Golf, Leon, Octavia, Focus etc.
Zoso habar nu are ce înseamnă putere.
110 cai din 1.0l e la fel cu 110 cai din 2 litri.
Așa, curba de putere și cuplu nu e la fel, și la turații joase nu trage ragalia?
Păi asta e altă treabă.
cui îi pasă ce crezi tu că e un preț OK? ei atâta cer pe produsul lor.
chele.
da
@Vali – Fabia aia nu e departe de a fi cheala…
păi asta zic și eu, fie golf chel, fie fabia dotată. vrei sunet bun? 1.000€. vrei navigație mare? 1.000€. vrei cameră video? 300€. deci golful nu mai e 19.000, tocmai a devenit 22.000€.
„deci golful nu mai e 19.000, tocmai a devenit 22.000€”
Să vezi ce amuzant e să primești ‘jde sfaturi de la diverși cum că ai fost un prost când ți-ai luat Honda, că la banii ăia Ford și Skoda sunt Dumnezeu coborât printre muritori. Le faci calculul și le arăți că la dotări similare Ford și Skoda sunt cu cel puțin 10k mai scumpe, și ei se uită la tine de parcă ai vrea să îi păcălești.
Apoi vine problema spațiului interior, unde Ford e bun de mașină de flotă, dar nu asigură confortul dorit de noi.
@Vali – eu zic, tocmai, fabia aia NU e dotata. In afara de pachetul sport, aproape tot e standard.
sunet premium, navigație mare, DSG?
Vad multe comentarii referitoare la pret, iar zoso spune ca daca luai altceva mai mare la acelasi pret e masina cheala.
In August 2018 am cumparat un Ford Focus mk3.5 break nou, motor 1.5 diesel 120 cp, echipare Titanium (de top pe modelul asta), cu cateva optiuni (navigatie, Apple car play, Android Auto, tempomat, scaune fata incalzite, comenzi pe volan, camera si senzori spate, plus alte cele). Factura: 18.500 coco cu tot cu TVA.
Eu n-am treaba cu voi daca va luati Skoda, dar pentru mine asta a fost cea mai buna oferta.
Focus break 2017, 1.0, 125 CP, echipare Trend + optionale, luat de nou in 2017, 14600E.
Da, e un motor mic, dar cel putin decent, si venind de pe o Astra 1.4/90CP, pot spune ca e o imbunatatire semnificativa. In oras nu am nimic de reprosat, in timp ce la drum isi face treaba cu succes pana in 130km/h. Ca si consum, in Bucuresti ia cam 10-11% in rush hour, 6-7% in weekend (recordul fiind de 5.5% seara tarziu), 5.5% la drum daca am si ceva autostrada, 5% la mers normal.
Sunt trei lucruri care mi-au placut extrem de mult la masina asta:
1. Antifonarea. La 130 poti sa discuti cu partenerul fara sa ridici vocea, lucru pe care nu l-am observat la alte masini mai ieftine de 50k
2. Parbrizul incalzit. Caz extrem, la ploaia inghetata, am stat 2 minute pana cand s-a dezghetat complet. Din pacate, tot a trebuit sa racai la restul geamurilor. In mod normal, avantajul se vede atunci cand ninge si nu trebuie sa te dai jos la semafoare sa cureti stergatoarele
3. Android Auto. Nu cred ca trebuie sa zic nimic despre asta
Altfel, masina e foarte incapatoare, atat ca si spatiu interior (eu am 1.90 si in spatele meu poate sta lejer un adult), cat si ca portbagaj, bordul nu e extraordinar, dar e suficient de practic (cu multe comenzi pe volan ), suspensiile sunt setate mai degraba catre sport, iar consecinta este faptul ca masina sta ca pe sine in curbe.
Ce ma enerveaza:
– calitatea materialelor nu e extraordinara
– portbagajul nu are foarte mult spatiu sub podea si aceasta nici nu poate fi fractionata
– vopseaua se zgarie usor
– sistemul audio se duce in balarii daca vrei sa asculti ceva complex si tare
– in 6 luni s-a stricat butonul de la hayon
Ca si costuri:
– 2200 lei CASCO
– 780 lei revizia la reprezentanta
– 36 de lei impozit
Si lista de dotari (nu toate optionale):
– Sync 3 (fara navigatie, n-avea sens pentru ca are Android Auto) cu ecran de 8″
– parbriz incalzit, volan incalzit, scaune fata incalzite, oglinzi electrice (inclusiv plierea) si incalzite
– clima „bizonica”
– camera marsarier
– geamuri electrice fata si spate
– 10 airbaguri
– senzori ploaie si lumina
– pilot automat
Sa adaug si eu cate:
2 ani garantie, pentru ca china
motoarele de 1.0 renumite ca i-au foc, crapa chiuloase,
pret de revanzare mic pentru is greu de reparat mecanica complicata, piese scumpe,
10 airbag-uri ? ma cam indoiesc,
suspensie independenta pe spate,
design interior si exterior simplu si frumos
Negociat și primit pe gratis 5 ani garantie, deci nu-i chiar așa rău
Cata gargara pt un…. Focus cu motor de 1.0.
Dacă mai scriai ,,ca și” de cateva ori…aveai un plus.
Asa, ți-am dat un minus.
Daca Skoda Fabia varianta sport va face sa zambiti sa stiti ca la grupul VAG exista si VW Up varianta Cross, cu alura de SUV. La aprox 15000 de euro.
Și Suzuki Ignis 4×4.
Exista o nisa de piata ptr Suzuki-ul ala. Ca si pentru Jimny.
Bă, fără supărare, 19.000 pe motor de un litru? Poa’ să fie christosu dotărilor, 1000? Pornește ac ul, urci o pantă cu socrii în mașină, s o gătat mașina. „Mamă soacră, da-te jos și împinge”
Kia Stonic are mai multe dotări și motor mai mare la 15000. Și e din aceeași clasă cu Fabia.
Motor de 1000 și 10 la sută? Consumul ăla nu l bag în seamă, refuz să cred că e corectă cifra. La Seat ul meu de 1.2 (na, aceeași clasă) cu mașina încărcată de pocnesc portierele, orice i fac, nu scot mai mult de 7. Am fost la mare acum 5 ani, am stat undeva fără bucătărie (doar acolo am găsit loc de cazare). Până și plită am cărat cu noi, N AVEAM LOC ÎN MAȘINA și a facut 5 la sută. N-am dormit pe drum, i am dat blană cât am putut. (Aka am scos picioarele prin podea și am pedalat cu 90-100)
Deci da-l dracu de motor de 1000, e greșeala undeva să faci 10% chiar și n oraș „mers alert” ce o fi și aia. N ai mers intr a 4 a cu viraje luate cu frână de mână și frână de motor de la 6000 de ture. Oi fi schimbat vitezele la 3500 ca asa se schimbă la motorasul ala da’atât.
Volan fără controale. Bun, la Kia am o căruță de butoane pe volan, l as schimba cu unul de skoda sau cu controalele langa volan, gen ford sau logan. Multimedia aia pe volan si cruise ul și toate cacaturile, sunt enervante la un moment dat. Da’ s șocat în continuare de scor vs motorizare și consum.
Nu știu ce mașină ai tu, dar eu la specificații apropiate de ce spui acolo nu am nici una dintre problemele enumerate de tine. Poate ai avut ghinion.
@Ionut: tu ai citit articolul?
P.S. update la review ul de la Kia Niro: S a facut ceva mumbo jumbo și s a coborât pedala de parking brake la un nivel decent. Acuma nu mai tre să mi dau cu genunchii n gură când parchez.
Baetz’ credeti ca VAG vine cu banii actionarilor de acasa ca sa plateasca jde miliarde amenda in SUA ? Nu, ca s-ar prabusi pe bursa si se trezesc achizitionati de vreun butic de chinezi. Deci,cine plateste? Nu se vede de la o posta cum toate marcile grupului VAG au scazut masiv calitatea materialelor de la interior, chiar si pe marcile premium? Preturile, ce-au facut ? da, au scazut in sus. Din pacate, cred ca beleaua de pe capul VAG a venit perfect si pt BMW si Merc care…bang atat au asteptat, au scazut si ei calitatea, nu chiar ca banditii de la VAG, dar bun acolo un profit bunicel pt zilele negre ale urmatoarei crize, care va veni si ea odata…
Mi se pare exagerat de mult. Taicamiu a dat undeva la 13.000 pe o Skoda Superb Combi din 2014 (cumparata anul trecut) cu 170 CP, automata cu trapa panoramica si nu stiu ce pachet premium au aia la Skoda. Consum cu 1L mai mult fata de toate consumurile spuse mai sus, dar e o ditamai masina in care bagi 2 oameni in portbagaj fara sa le tai o mana.
Da, e o masina SH putin mai veche.
Da, trebuie luata cu banii jos.
Da, e cu totul alta clasa.
Dar macar se simte excelent cand o conduci. Si are toata lumea loc. Si ai si putere cat trebuie.
Nu stiu sa fi avut vreo problema sau ceva ce trebuie schimbat.
Da, comparatia e absolut irelevanta.
@alex
„@Petre: consumul nu e direct proportional cu cilindreea. Cu cat accepti mai repede realitatea asta cu atat mai fericit vei fi la volan.”
@alex – astept o recomandare de masina la care consumul sa fie invers proportional cu cilidreea. Tocmai ce mi-am vandut Skoda Octavia Tour Sport si caut altceva. Multumesc !
Lasa cilindreea in pace, nu mai cauta tot felul de corelatii intre cilindree si consum. Nu e nici direct nici invers proportionala, dependenta e mai complicata.
coteț la preț de mașină
„Am încercat să urc dealul ăsta, ar fi avut putere destulă pentru asta, dar pentru că era înghețat, n-am reușit. N-aveam pretenția să îl urce pe tot, că abia cu 4×4 poți, dar motorul mic se resimte.”
As zice ca un motor de 1.0 si 125cp ar fi facut treaba. Nu atat faptul ca e motorul mic conteaza. Sa ne uitam pe specificatii:
1.0 TSI 85kW/115BHP – 200Nm cuplu (2000-3500 RPM).
1.9 TDI 77kW/105BHP – 250Nm cuplu (1900 RPM).
Daca la cuplu ajungi sa ai valori identice, mai putin conteaza ca motorul are 1.0 sau 2.0, benzina sau diesel. Aia o sa dicteze daca poti urca dealul cu aceleasi 1.5 Tone in spate sau nu.
Asa ca daca-l poti urca atunci cand ai un diesel de 2.0 si 250Nm cuplu, fizic nu ai cum sa nu-l urci daca ai la dispozitie tot 250Nm fie si dintr-un motoras de 1.0. Desigur, anvelopele si conditiile de aderenta ale terenului trebuie sa fie identice
mai pui 1000 coco si iei Octavia 1.5 TSI, manuala (huooooo) dotata bine, masina de drive test cu aprox 1000 km la bord
păi pui 1.000 și îți iei un seria 5 din germania, doar 180.000km.
hai ca nu e chiar acelasi lucru, eu vorbesc de masina cu 1k, garantie 5 ani, la pret bun, motor ok, dotari ok. Tu vii cu BMW-uri vechi.
am vrut să accentuez faza ca să te prinzi și tu de una alta.
Sau iei un Q7 cu care poti urca delușorul ăla, din 2010.
De obicei nu ma uit la ce se vorbeste despre astfel de masini, dar am citit de curiozitate comentariile de aici, si sunt sincer uimit de cat de mare le este consumul de combustibil.
ffs. @Zoso, clarifica-ne si noua la cate RPM era turometrul cand conduceai Fabia asta sa ne intelegem odata de ce e consumul care e…
Ce spun este ca Vali a tras de ea si probabil si ceilalti din thread care au consum mare. Ceea ce nu e o problema ca fiecare are stilul lui de mers. Daca mergi linistit nu ai de ce sa te plangi. Clar motoarele astea nu sunt facute pentru toata lumea si trebuie stabilita asteptarea cum trebuie de cand o iei.
Atat mai zic: fabia combi, 1.9 SDI. Brasov Bucuresti medie 3.5l/100km. 4 inapoi. Si cu AC.
@anduweb
Daca citeai comentariile, vedeai ca e multa lume care are consumuri similare la masini cu motoare mici. Si mai sunt cei care nu vor sa creada, dar ei sunt cei care au masini la care, dupa 100km de mers dupa ce ai facut plinul trebuie sa te opresti sa mai scoti ceva din rezervor pentru ca pe afara.
7-8l/100km in exterior si 13-14l/100km in oras (in Bucuresti ajungi spre 20l/100km) sunt consumuri de masini de peste doua tone, cu motoare mari de peste 400cp. In conditiile astea mi se pare aiurea cum se bat unii cu caramida in piept cu consumurile la motoare de 1000cmc.
Lol, 19000e, si dupa 3 ani o dai cu 6000e. Cred ca trebuie sa ai o problema sa cumperi masina de noua.
Sau să ai banii necesari + o preocupare mai puțin dezvoltată pe zona asta. Nu toți oamenii își doresc mașini care să-i fericească. Unii le doresc ca să se ducă din punctul F în punctul G.
Știu, cu 19.000 Euro îți luai un BMW de toată frumusețea dacă-l speli proaspăt.
Mintenaș e un an de când am luat o Skoda Fabia Combi, 75cp, 1l.
Prețul a fost de 13500 eur și sunt mai mult decât mulțumit.
~900 lei rata lunara (leasing si casco), consum mediu dupa 18000 km = 5.6%.
Facem naveta 4 persoane zilnic cam 50km. Nu stiu să forjez, nu depășesc, nici nu trec de 110mk/h.
PS: stau pe banda 1 sau mă dau la o parte, mai putin la ieșirea din Timișoara, unde stau pe banda a 2-a, că sunt prea multe capace de canal pe prima bandă.
Gupi, zici ca e excelenta pentru naveta mica, 25 km. La distanta asta poti rezista si in Fiat Punto care, diesel 1.3, are consum ceva mai mic. Poate poti da detalii despre cum e confortul la drum mai lung? Cum se simt pasagerii unei Fabia la un drum gen Timisoara – Constanta? Mai au spate dupa 500 km? Cum se simt vibratiile la trei pistoane pe distanta lunga? No offence!
Vin si eu la sfârșitul discuției dar poate mai e cineva pe aici care sa vorbeasca putin despre mașinile astea doua: Masca CX3 2016 motor 2.0, 120 CP (30.000 km) si/sau Honda Civic iVTECH 2016, 142CP (25.000 km), amandoua au cutie automata, pret identic, culoare albă.
Nu ma pot hotărî pe care o vreau. Ceva idei?
(Ultimii doi ani 50.000 parcurși cu un polo 1.2tsi din 2014. Familie cu doi copii, trăim pe o insulă si nu avem ocazia sa folosim masina la modul „familie in vacanta”, într-o oră cam ocolul insulei. Totusi 50k i-am făcut pe insula asta, cu jobul)
Orice idee mi-ar prinde bine, multumesc.
Mazda 3 2.0 120 cai 2017 facelift 16-17000 euro. Mai spațios decât cx3.
Cx3 e bazat pe Mazda 2, destul de înghesuit în spate.portbagaj nu mai zic.
Motorul 2.0 de pe M3 are în realitate 130 cai pe teste dyno. Poate fi remapat la 160 cai.
@Din pacate nu gasesc un Mazda 3 pe insula asta sau împrejurimi. Nu la concesionari, poate doar la particulari dar nu e o optiune.
Când spui ca CX3 e bazat pe M2 te referi doar la sasiu sau si motor?
Sasiu si spatiu interior preluate de la M2. Motorul e acelasi, probabil rapoartele de schimbare sunt diferite fiind alta garda si greutate.
Da o geana pe forumul Mazda Romania, sunt acolo cateva review-uri la mazda cx3.
Intre Honda si Cx3 daca as alege Honda – pentru spatiu mai mult, nu stiu motorul de pe Honda cum se comporta. Portbagajul Hondei daca bine retin are in jur de 500l vs 340 Mazda.
Am un Suzuki Swift mild hybrid, model 2018, echipare spirit, motorizare 1.2 l – aspirat normal, 90 CP. Multe gadgeturi standard in aceasta echipare – amintesc cateva:
– faruri full led + guide me light, lampi spate led, clima automata, cruisecontrol adaptiv, keyless, multimedia 7 inch cu conectivitate android/apple car play, sistem RBS, Hill hold, incalzire in scaune etc. Cosum 8l in oras, 7 afara, viteza medie 90 km/h, 12 k Euro cu tichet rabla si ecobonus, 7 ani garantie, 5 ani intretinere gratuita. Doar ca-i micuta, dar ideala pentru oras. Si inca ceva, parcare publica gratuita, cadou de la primarie (Bucuresti), datorita configuratiei hybride.
Varianta sport vine echipata cu 1.4 l booster jet 140 Cp.
Aia cu : de banii astia imi luam un BMW s a zis?
doar de vreo 3 ori.