Situația la zi, marți, 27 septembrie

Doi polițiști fără centură au plecat dincolo. Atât. Nici o discuție despre nimic. Poliția nu vrea să discute nimic, televiziunile nu vor să discute nimic, publicul nu vrea să discute nimic. Fuse și se duce. Ce proceduri, ce siguranță, ce puterea exemplului, astea sunt prostii, polițiștii au treabă, să doarmă sau să stea cu radarul prin boscheți, nu au ei timp de așa ceva.

Ăsta e al doilea răspuns al OLX la acuzațiile de permis vânzarea de produse furate sau false pe platforma lor. Mă gândesc că nu au trecut prin filtrul creierului răspunsul ăsta, cu articolele de lux la mâna a doua, că poate le pica fisa că unele dintre ele intră tot la categoria falsuri, cum intră drujbele, ceasurile și alte minuni ieftine. Dar am înțeles mesajul. Ceasurile replica noi, drujbele noi la 10% din prețul de magazin sunt de fapt produse second hand.

Înainte de a face un traseu faceți niște HR în gașcă, vedeți cum stau lucrurile da? Niște teste de aptitudini, niște teste de anduranță, de orientare, minim 2 luni pregătire. Sfaturi de la Salvamont, utile ca hârtia.

  

Cine poluează.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Aia cu salvamontul… pe vremuri te luau tare de tot la bascalie daca avea tupeul sa suni sa intrebi cum e un traseu sau altul. S-au mai schimbat? (eu vorbesc de acu’ 15 ani…)

    00
    • Depinde de zona. In judetele cu putini vizitatori (ex. Vrancea) sunt foarte prietenosi si de sfatuiesc cu tot ce ai nevoie. In judetele cu multi turisti(ex. Prahova, Brasov), cred ca au telefoanele ascultate ca dau raspunsuri foarte de customer support de corporatie. Overall sunt de ajutor.

      00
    • acum o luna pe traseul spre cabana Curmatura prin Prapastiile Zarnestiului, e un traseu lung prin care ai voie cu masina pan al un punct uunde e o bariera. Bariera pusa pt prosti, ca indienii de la savamont cu Hiluxu lor mergeau linistiti, undeva mia sus de bariera e o cabana de salvamont, sa ne intelegem maxim 1km, nu 10, si nu carau nimic nici la dus nici la intors decat hoiturile lor. M-am uitat aiurea la ei se uitau ceva de genu, c eplm vrea si asta nu stie ca sunt muntii nostrii? Daca vrea pla noastra sa mearga cu masina desi e interzis/bariera/nein/fuck u e doar pt voi pt pulime nu pt noi.
      Si am mentionat canu carau nimic, nici la dus nici la intors da e greu sa mergi 1 km pe jos.

      00
    • E posibil ca atunci cand sunt la cabana/sediu sa fie sunati pentru interventie, caz in care au nevoie sa se deplaseze mai repede inspre victima (cat mai aproape, nu trebuie sa ajunga acolo).

      00
    • Numai experiente de nota 10 cu salvamontul din piatra craiului, profesionisti si oameni decenti pe deasupra. Am facut voluntariat la ei intr o vara. M au invatat de toate iar cand am avut nevoie ei pt un rucsac scapat de pe creasta (cu toate cheile si actele in el) s au urcat baietii si l au cautat o zi intreaga pana l au gasit.

      Da, le am dat bani in semn de multumire din moment ce nu era nici o viata in pericol.

      00
  2. NOU
    #6

    sa ridice mana sus cine a vazut un politist la volan in timp ce vorbea la telefon (nu handsfree, bluetooth etc) :)

    Exact! + pe cine mama lor suna toti cand vin la accident sau la o interventie? Toti sunt cu mana pe telefon si doar se invart pe acolo ca niste gaini fara cap. Asta e procedura?

    00
  3. Alte sfaturi/avertizari salvamont din ultimele saptamani
    Serios acum, idiotii vor fi idioti cu toate sfaturile din lume.

    Stratul de zăpadă pe vărfurile de 2500+ depășește 40 cm, făcând pășirea nesigură, pentru că este foarte moale și acoperă denivelările de dedesubt, făcând mersul mai dificil decât iarna.
    Nu uitați că la 19:30 e deja întuneric!
    Dacă ar fi după noi, am evita traseele cu zone expuse și pasaje dificile.

    Îndemnăm turiștii să renunțe la ture lungi cu zone expuse, pentru că in perioada aceasta e mult mai dificil de mers decât în timpul iernii; pietrele și smocurile de iarbă sunt ascunse sub stratul subțire de zăpadă, făcând pășirea foarte nesigură și mărind riscul accidentărilor. În cazul în care se vor face ture, evident este necesar tot echipamentul de iarnă și luarea în considerare a unor timpi MULT mai lungi pentru parcurgere. Nu uitați că la ora 19:30 e deja întuneric!

    Atenție, în Făgăraș sunt deja condiții de iarnă!

    Atenție weekend-ul acesta… Evitați mai ales canioanele și văile, unde se vor acumula cantități foarte mari de apă!

    00
    • prietene, toți oamenii sunt idioți, unii însă au noroc și trăiesc suficient de mult încât să învețe să fie și ceva mai prudenți, și ceva mai relaxați.

      acuma, ideea cu plimbările pe munte e discutată și răs-discutată, inclusiv aici. eu zic așa: nimeni nu ar trebui să renunțe la ideea de a ieși din zona urbană unde poluarea (inclusiv/mai ales cea mentală; prea mult zgomot, prea mulți oameni) are efecte devastatoare asupra sistemului nervos central.

      nu se moare chiar atât de ușor pe munte în România – nu că ar fi exclus, dar, per ansamblu, majoritatea celor care se aventurează into the wild se întorc pe picioarele lor aici.

      nu te-ai pregătit/informat suficient și ai dat de bucluc? aia e, vezi ce e de făcut să scapi cu viață, tragi lecțiile necesare și data viitoare va fi ceva mai bine. să stai în casă fiindcă e periculos pe munte, ei bine, iată o variantă foarte, foarte puțin inteligentă.

      00
    • prietene pe principul asta fa si 2-3 evaziuni fiscale , vezi tu daca te prinde si te descurci atunci. Daca iese naspa, tragi concluzia ca nu mai faci.

      00
  4. [Cine polueaza] Deci sunt masini si sunt SUV-uri, interesant punct de vedere.

    00
    • Sunt curios cine a comandat studiul… nu de alta dar concluzia e că eu și cei încă aproape 300 de oameni care eram în garnitura de metrou dimineață ar trebui să luăm mașina personală dacă nu vrem să mai poluăm.

      00
    • Felul în care e prezentat graficul e un exemplu clasic de cum se face dezinformarea: se dau niște numere care arată punctul cuiva de vedere. E a fel ca ăla care spune că trasportul maritim poluează mai mult decât toate mașinile personale fără să spună câte tone de marfă s-au transportat cu una și cu cealaltă.

      00
    • in tabelul ala e poluare scris dar fara alte elemente, de obicei poluarea se refera la co2 si no2, unde umfla masiv numerele turmele de animale dar pr-ul lor blocheaza scoaterea mai in fata ca e vb de mancare si nu sunt alternative. e drept ca nu poti sa zici ca rahateala vitelor= poluare per se

      00
    • Nu văd în tabel turmele de vaci, care cică ar polua mai mult decât oricare alte surse. Sau ăsta era rezultatul altora, probabil a cercetătorilor britanici.

      00
    • 1. Concluzia este ca ar trebui sa mergem toti cu avionul sau cu vaporul la serviciu. :))

      2. Graficul cuprinde numai emisiile mijloacelor de transport, nu include si poluarea industriala. Intrebarea e daca se pun si camioanele care transporta marfa si materie prima, dubele postale si de curierat, etc.

      Nu de alta, dar in afara imigrantilor ilegali, oamenii nu prea folosesc „18-wheelers” ca mijloace de transport in comun. Si nici masinile de gunoi. Doar sub grafic scrie Passanger cars. E ceva putred in studiul ala.

      00
  5. Gaborii sunt compromisi in fata mea de multa multa vreme. Ce fac sau ce li se intampla este problema lor.
    Le vor trebui ani de zile si un comportament total schimbat in bine ca sa mai pot sa ii privesc vreodata cu incredere.
    Cu 2-3 comunicate si cu salvat mâțe poa’ sa plece ca nu pacalesc pe nimeni.
    Hăștagscarba

    00
  6. Corect ar fi: Cine polueaza in sectorul transporturilor. In zona nordica cel mai mult polueaza iarna incalzirea, pe locul doi industria si pe trei transportul. Vara industria si apoi transportul. Incalzirea in lunile de iarna in Romania este la nivel de 2 l petrol / persoana / zi

    00
  7. Cine poluează mai mult? Dacă se supără vreun vulcan mai acătării, ca în Islanda sau chiar Etna mai aproape, astfel de întrebări sunt futile.
    Dau niște cifre absolut din aer.

    00
    • Mi se par foarte bune sfaturile. Muntele e foarte periculos difera mult de la o tura la alta.
      Am intalnit mereu diversi viteji care zic, lasa ca am facut eu nu stiu ce traseu in tenisi si n-am patit nimic, apoi dau acelasi sfat unor prieteni care isi rup picioarele ca le-a alunecat papucul pe radacini. Mai nou sunt tot felul de baieti si fete (care stiu sa faca filmulete frumoase pe social media) care au fost de 5-10 ori pe munte si se apuca sa organizeze tururi semi-informale pe bani, unde duc oameni foarte nepregatiti pe trasee mult peste puterea lor. Cred ca mai mult catre asta a facut referire mesajul de la Salvamont.

      00
  8. Eu nu ii inteleg pe cei care nu poarta centura. Din scoala de soferi am pus centura, apoi evident in primul an de condus. Dupa perioada asta de invatare, mi se pare aiurea fara, parca lipseste ceva. Inclusiv in dreapta.
    La inceput nu, dar mai tarziu am realizat ca si in spate e bine sa porti. Inca se mai uita unii ciudat la mine cand pun centura pe locurile din spate. Sau cand le sugerez sa si-o puna si ei.

    00
    • Idem, daca nu o port parca lipseste ceva. Chiar si in spate le spun sa o poarte, ca cine stie ce nebun imi taie calea de trebuie sa ma infig in frana si ei zboara in scaun de isi trosnesc gatul.

      00
    • La mine e simplu. Le zic din start, „masina nu porneste daca nu are toata lumea centura pusa”.

      00
    • @hash: Exact la fel face si masina mea. Nu „porneste” daca nu sunt toate centurile puse.
      O data a tebuit sa ajut niste prieteni de familie cu copil de vreo 5 ani, care nu vroia centura, si caruia ei nu au mai insistat sa-i puna de-a lungul timpului, pentru ca tipa si nu o suporta, si-a dadea jos, etc.
      Well, am stat cca 15 minute pe ceas, am ascultat toate oracaielile posibile (cred ca a fost si o exorcizare acolo) pana copilul s-a linistit, a acceptat centura, si am putut pleca.
      Probabil ca oamenii aia inca ma urasc, dar ei nu stiu ca am facut-o pt binele lor.

      00
    • Bai eu nu-i inteleg pe-astia cu „copilul meu nu suporta” Nu suporta centura si nu suporta sa stea pe locul din spate, sta fix pe mijloc. Cum plm ajungi tu ca parinte sa „te faca” un copil de cativa ani ??? Il strangi acolo si ai plecat, eventual cu el zbierand, se potoleste el pana la urma…

      00
    • copilul lor ‘nu suporta’ pentru ca nici ei ‘nu suporta’ alte chestii.

      aia e, darwin awards once removed.

      00
    • @Costin, la Nubira am centura si pe mijloc. Ii pun si pe aia sa o poarte. :))

      00
    • @hash, @sebybv
      Idem

      00
  9. Eu sunt curios cine a scris textul de la știrea cu milițienii. Nici cu google translate, din engleză, nu iese căcatul ăla. În altă ordine de idei, șoferul și fata au murit degeaba, că au trăit degeaba…

    00
  10. La poluare sigur e o schema. De vorba de transport probabil. Ca daca o sa compari masinile cu alte surse de poluare… Si legat de asta, vacile polueaza mai mult decat masinile? :D

    00
    • Exact. Si de aici apar discutiile pentru singurele doua solutii care se pot lua acum: reducerea folosirii carbunelui – si ca alternativa rapida e gazul care e mult mai putin poluant comparat, pe termen lung un mix de nucleare/solare/etc. Si a doua – optimizarea transportului. Pare rational sa incerci sa reduci poluarea rezultata din mutarea a 2 t de fier pentru ca un om sa mearga pana la biroul din partea cealalta a orasului. Care incidental s-ar reflecta si intr-o sanatate mai buna.

      00
    • @alexnicolae. este un articol bun pe quillette.com – Green Dreams, Inflationary Realities – ideea fiind că realitatea este mult mai sumbră (ca perspectve) și mai seacă (ca posibilități reale), așa cum probabil bănuiește toată lumea. cred că discuțiile serioase despre poluare vor începe prin 2050; evident, dacă subiectul va mai interesa pe cineva peste 25 de ani.

      00
  11. Amintiti-va, asa, ca exercitiu de imaginatie, cand ati vazut ultima oara un politist purtand centura.

    00
  12. Am citit un titlu twiter aici cu tirul (captura) ce transporta un container naval prins cu un transport de 1800kg de cocaina in Olanda (Rotterdam) valoare 190 milioane euro. Pachetele erau asa bine „ascunse” incat la deschiderea containerului, au inceput sa cada pachetele cu droguri. Soferul de 28 de ani este român. A fost arestat pe loc, dar se poate ca habar n-avea ce transporta.
    Alta stire este sabotarea conductelor submarine Nord Stream 1 si 2 unde presiunea a scazut inexplicabil. Paza de coasta Daneza a interzis circulatia navelor in zona insulei Bornholm. Rusii se mira si ei (hihi).
    Urmarea este ca pretul gazului da crescut de la 173 la 190 eruro/megawat ora.

    00
  13. Oare cât timp va mai trece pana se va da ITP-ul pe bune și nu voi mai fi nevoit sa respir noxele tigailor?

    00
  14. primul indiciu ca graficul cu poluarea e bullshit e chiar in nume: „cars, suv’s and motorcycles”. la gramada, si kawasaki gpz500 care cantareste 170 de kile si consuma in jur de 4/100 si ford expedition de 3 tone jumate cu motor de 8 litri care consuma 25 la suta stand pe loc….

    00
  15. Acum vro 15 ani am avut ocazia sa particip la un internship in Norvegia si aia aveau o politica la care nu faceau rabat sub nicio forma. Erai prins fara centura cu masina de serviciu erai concediat pe loc. Inclusiv daca stateai in spate. A fost un mic soc cultural pt perioada aia, la noi vb aia daca iti puneai centura in spate „te radea lumea”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.