Situația la zi, 13 ianuarie

Bucureștiul e în continuare paralizat și trăiește la noroc. Singura variantă e un faliment total și apoi construit din nou, pentru că altfel se va merge din peticeală în peticeală.

Întrebarea e cât timp le dăm noilor aleși până să ne întrebăm dacă chiar vor să facă ceva sau dacă se poate face ceva. Au trecut două luni, eu mă gândeam la 6.


Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a deschis discuțiile pentru reducerea poluării cu taxa pe ambalaje și a pomenit de o posibilă taxă auto. Asta face fiecare ministru care ajunge pe funcție. Am auzit aseară la TV că s-ar putea lua în considerare cât poluează, deci nu norma de poluare, ci gramajul. Ceea ce ar putea fi interesant.

Iar numărul mare de accident de pe șosele din ultimele săptămâni, de când a venit zăpada și e un pic mai frig stau mărturie că e nevoie de o verificare mai frecventă a parcului auto român. Dar până nu moare un politician sau familia lui, nu se va întâmpla nimic.

 

10200910371006523

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

98 comentarii

  1. Cred ca situatia reala din Bucuresti e mult mai neagra decat o vedem. Poate impactul cu realitatea ii face pe noii alesi sa-si regandeasca proiectele pe care le aveau in cap in campanie.

    00
    • Da, ca în campanie si înainte locuiau pe luna, nu tot în Bucuresti si membri de ani de zile în consiliile locale. Ce vrei sa spui e ca realitatea poate o sa-i faca sa îsi ceara scuze ca au mintit, dar nu am mari sperantze.

      00
    • @Nicolae poate doar sa-si ceară scuze că n-au mințit mai mult hahaha!
      Btw de taxe, mereu un mod legal de a jupui idiotul fara vreun efect major pozitiv hek nici macar efect minor pozitiv de multe ori! Iar daca e sa ne gandim pe bune la sanatate solutiile ar fi altele nu taxele imbecile, bataia e un mod foarte prost de a educa, dar asta e cand esti prost si mai mult nu stii merge si aia

      00
  2. Pai un faliment nu l-ar putea reconstrui, un incident similar cu cel din Beirut sau un bombardament, poate. Doamne ferește!

    Sau poate un accident în care se duce tot politicul, ba dar tot, tot.

    00
    • Ce fumezi?

      00
    • Sau un cutremur, mai plauzibil…

      00
    • O soluție eleganta pentru București este nivelatu și prelungit serele din Ilfov. In Pipera aș pune barabule.
      Pentru taxa de poluare cea mai bună soluție este o distribuire.
      Parțial taxă la import. Ce e sub Euro 4… se interzice importul. Ce e mai vechi de 8-10 ani interzis importul. Adăugat restul in carburant. Mergi, poluezi, plătești, șofer te numești. Carburant tot de la stație bagi. S-au dus vremurile cu motorina băgată din lighean și strecurată cu tifon pe gura pâlniei. In felul asta nu scapă nimeni.
      Crescute drastic impozitele pe mașină și parcări. Nu toți avem nevoie.
      Mărit voucherul pentru rabla, extins programul ca dimensiuni. Acordat de facilități sporite pentru ăia care cumpără automobile fabricate local.

      00
    • @Ionuț M există acciză la poarta rafinăriei, acciză reintrodusă la pompa, impozit mașină, robinete, TVA carburant… Mai vrei?

      00
  3. 1. Nici construit de nou nu va merge, a mai scris cineva ca orasele mari vor avea probleme mereu si au venit unii cu exemple de orase mici
    2. asa face fiecare ministru udmr care taie paduri si are prieteni importatori auto. taxe de poluare exista si în alte parti, fara diferente nesimtite si fara sa platesti daca tii masina în curte … dar detaliile astea probabil nu le va vedea, cum nu le-au vazut nici cei de dinaintea lui

    00
    • ce daca tii masina in curte? O sa platesti ca ai curte. ce crezi ca scapi?

      00
    • daca tin masina în curte înseamna ca aceasta nu circula, adica nu polueaza si o taxa diferentiata pe gradul de poluare poate fi ilegala … adica taxezi ceva ce nu polueaza. Asa e în unele tari

      00
    • @Xxx da înțeleg că Tăriceanu are sânge de bozgor?

      00
    • Se poate taxa la numarul de km pe an. Ca tot noteaza la ITP informatia asta iar la masini mai vechi de 12 ani se face anual. Si e simplu apoi: nr km x gramaj poluare x x lei = taxa datorata.
      Asa, astia care misca masina pana la piata si inapoi odata pe saptamana nu mai sar de fund in sus, toata lumea multumita.

      00
    • @xxx daca o tii radiata la tine in curte binenteles, poate tu vrei sa faci muzeu de masini, nobody cares. Daca o tii in curte si ea e inmatriculata e treaba ta ca nu vrei sa o folosesti, taxa tot se plateste.

      00
    • @xxx: Practic si masinile de F1 nu circula niciodata pe drumuri publice, insa acestea polueaza cand sunt pe circut.

      00
    • Tariceanu nu moare, Tariceanu se transforma.

      00
    • @sin

      preferabil in pamant de flori.

      00
    • Pai si platesti cat consumi nu se vede cel mai bine in combustibil? Masina eficienta consuma mai putin -> plateste mai putin. Masina mai poluanta consuma mai mult. Masina care sta nu consuma combustibil -> nu polueaza -> nu plateste.
      Ce poate fi mai simplu de atat? Fara documente noi, fara verificari noi, fara birocratie, fara spagi sa iasa gramaju’ la baiatu’.

      00
  4. nu stiu, baietii astia de la tara poate ar trebui sa se ingrijoreze de problemele lor, gen :))))

  5. Taxa de poluare ar fi o sursa de venit pt Guvern. Dar daca o fac nesimtita ajung afara din politica.
    Pe de alta parte daca ar verifica ITPurile am scapa de multa poluare.

    00
    • Iar unele ITP-uri, pentru o mica atentie, ar scoate euro 6d temp din gioarse.
      Decat sa puna o taxa noua, nu mai bine s-ar pune dracu’ pe treaba? Autostrazi, spitale, educatie.. d-astea „neprioritare”

      00
    • @Mihai, exact asta este problema la noi.
      Nu ca nu avem destule legi, taxe, amenzi, ci faptul ca nu le pune nimeni in aplicare ne omoara. Degeaba maresti amenzile daca vor fi tot la noroc, adica se dau doar cand se face cate o campanie cu televiziunea.
      Si degeaba pui o taxa de poluare proportionala cu numarul de km, daca nu implementezi si niste verificari serioase impotriva celor care dau kilometrajul inapoi.

      00
  6. Amuzant ca una dintre variantele pentru taxa pe poluare este introducerea in pretul benzinei. Fara nici o diferentiere ca Gicu si-a luat cazan cu 500€ si lasa dunga de fum in urma si tu ca prostu cu electrica plangi la semafor ca te ustura ochii.

    00
    • Ok deci tu cu masina electrica, plangi ca e taxa pe benzina.

      00
    • @ F.
      Plangi ca astepti in spatele lu Gicu la semafor.
      Tu degeaba faci un efort sa-ti cumperi o masina mai buna electrica/hibrid/euro5-6, ca aerul din jurul tau va fi la fel de murdar.

      00
    • poti sa inchizi geamul..

      00
    • Asta este modelul francez cu taxa in benzina. Platesti cat consumi. Gicu nu ar fi pe strada daca ITP-ul ar fi pe bune. Nu vad unde este legatura intre cele doua.

      00
    • Gicu fumigena e problema de RAR, niste verificari serioase acolo l-ar scoate de pe strada fara sa cocosezi pe toti cu taxe ridicol de mari.
      Sa fim seriosi, taxa e doar ca sa aduce ceva bani, sa nu se pravaleasca sandramaua, nu intereseaza pe nimeni poluarea reala. Altfel nu am mai arde gunoaiele altora.

      00
    • Amuzant e ca in pretul combustibilulu sint DEJA incluse o taxă si o acciză. ;-)

      00
  7. Ati vazut poza asta, de la Andrei Birsan?
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10224101609745999&id=1172771964

    Cu cine să facă treabă noua administrație?
    Nu, nu le caut scuze, doar întreb. E plin in București de cetățeni responsabili, iar problema stă numai în administrație?

    00
  8. Daca consideri ca taxa este nedreapta pentru ca masina ta sta mai mult nefolosita si nu faci km cu ea, poate nu ai nevoie de masina.

    00
    • @Basti ai grija :)) mergi pe teren minat acum. Te-ai luat de drepturile romanilor castigate la revolutie.

      Pai da ce noi am murit la revolutie ca sa avem indatoriri? Noi vrem mai drepturi.

      Nu trageti ca acum plec in tunelul meu dacic.

      00
    • NOU
      #38

      Poate voi doi alegeti sa ignorati dreptul la proprietate asupta unui automobil pe care il are oricine, doar ca sa plateasca aceeasi taxa pe care o plateste unul care nu isi poate misca curul de la A la B fara cazan. Interesanta logica.
      Subiectul este poluarea in caz ca v-a scapat informatia asta, iar unul care merge/face km mai putini cu o masina (din aceeasi norma de poluare ca si unul care e cu curul in ea zi de zi , ora de ora) nu credeti ca polueaza deja mai putin ?
      Parerea mea e ca cel mai corect ar fi sa se introduca in combustibil taxa asta. Presupun ca e destul de clar de ce.

      00
  9. Despre bucurești, ar fi interesant de aflat situația restantelor la întreținere. Ce procent din locuitorii orașului au restanțe la întreținere. Asta pentru a avea o imagine corectă a situației.
    Noua administrație e de doua luni. Restanțele bucureșteanului cât de vechi sunt?
    Apoi, l-am putea întreba pe bucureștean dacă îi plac bordurile, manele, micii, fasolea cu ciolan, focurile de artificii, panselutele schimbate lunar, targurile de rahat de la Universitate… toate astea „gratuit”, dar din banii lui.

    00
    • Cat am stat intr-un complex rezidential de la Lujerului mai urmaream situatia vecinilor (stateam cu chirie da eram oleaca carcotas si ma holbam la lista de jos) si am constatat cu mirare ca peste jumate din apartamente aveau restante de minim 7000 de lei. Mi se pare fenomenal sa ai atat de mult. Nu cred ca am sarit vreodata mai sus de 500 si asta din cauza ca am uitat ca exista intretinere :)

      Eram atat de atent la gaze, curent, parcare etc incat am uitat ca exista asa ceva. Ma suna proprietara (auzi da intretinere nu dai?)

      M-am mutat de acolo si acum stau intr-un bloc vechi. Vad un singur vecin cu 2-300 de lei, restul vad ca au cate 3-4000.

      00
    • oooo da!!!

      00
    • Chiar m-ai făcut curios. Când mai merg pe la prieteni prin oraș o sa ma uit de curiozitate la ei in bloc. La mine pe scara e unul singur cu restante de 3 luni, restul maxim o luna, cel mai probabil au uitat sa plătească sau au plătit după data scadentă. Prin vară am uitat și eu 2 luni să plătesc, pentru că nu am mai trecut pe acasă.
      Acum îmi amintesc că am stat intr-un bloc unde se putea plăti doar 1-2 zile/săpt de la 15:00 la 17:00 și proprietarul avea restanțe vreo 3-4 luni. (bine și îi plăcea cam mult să petreacă și cheltuia aiurea banii)

      00
    • Am si eu acum o situatie de ma cam caca rasul. Aici unde stau iti vine un singur nene 1 data pe luna ori pe 10 ori pe 11 a lunii si trebuie sa ii dai intretinerea cash altfel vine luna viitoare si trebuie sa ii dai ce nu i-ai dat atunci. Si daca nu te gaseste omu acasa aia e, luna viitoare :)

      00
    • Situatia intretinerii e proasta in Bucuresti, dar nu numai pentru ca romanul e nesimtit. Insa costul intretinerii se duce de la Asociate catre furnizori si prestatori privati nu catre Primaria General sau Companii Municipale, exceptia fiind TEMB (Radet) care oricum nu livreaza caldura decat ocazionale. Situatia dezastruoasa a primarie nu deriva din ne plata intretinerii de catre proprietari sau chiriasi ci indirect din plata subventiei la caldura de catre PMB – cel putin in relatia cu cei care locuiesc la bloc. Dupa parerea mea, e o pomana electorala si ar trebui acordata doar cazurilor sociale. Alte motive reale pentru situatia dezastruoasa sunt incasarile la buget proaste, cheltuieli excesive, Companii Municipale cu salarii uriase si aflate pe pierdere si lipsa accesarii fondurile Europene. Deci imaginea corecta a situatiei de acolo vine, nu de la plata intretinerii. La primarie platesti impozite nu intretinere.

      00
    • Stau de 8 ani in Bucuresti si am mai urmarit situatia intretinerilor. Am stat in 2 locuri, ambele blocuri cu 80-100 apartamente, majoritatea locatarilor trecuti de o varsta.
      In primul bloc erau 2-3 restantieri, sume mari, se discuta de executare silita. Unde stau acum sunt mai multi restantieri, unii intarzie cu lunile, dar cred ca din comoditate pentru ca nu se aduna sume considerabile. Se poate plati prin transfer bancar, online, cash saptamanal, etc.

      00
  10. Nu taxă de poluare trebuie băgată, ci impozit anual. Logan 2021 euro5/6 -impozit 150 ron. Logan primul model cred că avea euro 2 – impozit 750 ron. BMW pisicuță, papagal, tigru, măgar non-euro -1500.

    Să ne-nțelegem, sunt posesor de Astra din 2004, euro 4, dar cu doar 150k km și cu toate reviziile, itp, cauciucuri la zi, dar tot susțin un impozit anual pe norma de poluare.

    Și altă sugestie. Impozit pe valoarea mașinii, ca-n Olanda, nu știu dacă se mai practică și prin alte părți. Ai mașină de 100k? Cotizează undeva între 5 și 10k impozit. Să văd dacă mai stai în garsonerie de 25k la porumb, dar cu X, Q, S, 3-5-7, etc în fața porumbului.

    00
    • Modul de aplicare al unei taxe de poluare e o discuție aproape interminabilă. În mare parte sunt de acord cu ce spui.
      Ce nu înțeleg este legătura dintre mașină și locuință, mai exact între prețurile lor (și am impresia că asta e o “boală” românească/balcanică) și de ce e bună ideea cu impozitul pe proprietate. Poate posesorii de Q, Z, X sunt oameni cu afacerile lor, care produc ceva și au angajat alți oameni și care, oricum plătesc taxe destule?! De ce i-aș mai impozita încă o dată?! Doar pentru că se poate? Nu ar fi mai bine ca statul (nu numai al nostru) să găsească niște soluții inteligente pentru reducerea economiei subterane?

      00
    • De ce vrei tu sa il taxezi pe ala care baga banii in Q5 in loc de 3 camere in Militari residence?! Ce treaba ai tu sau statul ce face cu banii lui.
      Iar despre norma de poluare, te intreb ce polueaza mai tare? Reciclarea Astrei H si producerea unui nou Logan sau 10k km/an x 5 ani de rulat pe AstraH?

      E bine ca statul sa incurajeze anumite comportamente care sunt unanim acceptate de catre societate ca benefice dar in limite. Daca tot suntem pe subiect sa impozitam oamenii singuri si fara copii si sa dam banii aia celor care produc copiii care ne vor plati pensiile. Dar bineinteles bula useristo-internauta si-ar face sepuku la o asa propunere si ar da-o cu ‘muh body muh moniez muh choice’.

      00
    • Ieri dimineata am mers in spatele unui Audi A6 care scotea fum de ziceai ca merge pe carbuni sau coceni de porumb. Probabil era euro 6 pentru ca parea destul de noua.
      Pentru astia ar trebui inventata o amenda de mediu direct proportionala cu valoarea masinii.
      De ce? Pentru ca este o crima pur si simplu ceea ce fac (ne omoara cate putin pe toti) si mai este si cu intentie. De ce ar trebui corelata cu valoarea masinii? Pentru ca ala saracu’ cu masina de 18 ani macar nu are bani dar ala cu A6_fumigen ar fi putut sa cumpere o masina impecabila dpdv al poluarii dar a ales altceva.

      00
    • e plin de gioarse care fumegă insistent https://streamable.com/emftab

    • Uite, ca să ating câte un pic din fiecare comentariu de-al vostru, o să vă dau câteva exemple din țări cu apă caldă prin care am avut ocazia să stau în niște concedii mai lungi:
      1) Un prieten care a emigrat în Germania în ’87 venea în fiecare vară în vacanță în Ro la rude pentru că bere ieftină și d-șoare frumoase și disponibile. A venit vreo 2-3 ani cu un Passat destul de frumușel, motor 2.0t benzină. Precizare: se întâmpla în perioada 1999-2004 aproximativ. În 2005 cred, a venit cu o altă mașină, nici nu mai știu ce era. Îl întreb: de ce ai schimbat-o? Păi am vândut-o. Păcat, mișto mașina, da’ cu cât ai dat-o? 85 de euro. Eu? Whaaaat? Nu ești sănătos? Păi îți dădeam eu pe ea minimum 1000, că doar suntem prieteni. La care zice el: păi nu așa funcționează lucrurile. Mașina a fost lovită și eu eram obligat să-i spun celui care o cumpără de toate daunele și viciile ascunse, altfel amenda/pedeapsa m-ar fi dus în niște costuri de passat nou. Sau, dacă o dădeam la fier vechi plăteam taxă de scoatere din uz de aprox 500 euro și doar dacă mașina prezenta interes pt turc/arab mi-ar fi luat-o gratis.

      2) În Olanda, după vreo lună la un prieten de-al meu (olandez) și sătul de indicațiile lui din dreapta, îi spun să treacă la volan să mai beau și eu o bere din când în când. Îmi spune: păi n-am voie. Păi de ce? Pentru că cetățenii olandezi rezidenți în Olanda nu au voie să conducă pe teritoriul Olandei mașini înmatriculate în alte state.

      3) Tot din Olanda. Eram acum vreo 12 ani (când impozitele auto erau destul de unitare la noi) îmi spune un tour manager de-al uni olandez: bă, mișto aici la voi și văd că sunteți plini de bani. Păi de ce? Păi uite ce mașini aveți pe străzi: X, Q, S, etc…Și zic: păi dacă au muncit oamenii sau au businessuri, nu merită și ei? Ba da, da’ înseamnă că le merge bine dacă-și permit impozitul. Zic eu: ce impozit, că diferența între cel mai mic și cel mai mare impozit e de aprox 50 de euro. Zice el: Daaa? Păi în Olanda impozitul e de aproape 10% din valoarea mașinii, indiferent de capacitatea cilindrică sau clasa mașinii..

      4)Ne mutăm în Italia. Anno domini 2005. Cumnatul meu tocmai își luase permisul și mergea cu tramvaiu’. Îi zic: prietene, ești începător, ai 2k salariu, îmi ceri mie mașina, pune și tu 500 de euro și ia-ți un hârb să te ducă din punctul A în punctul B fără să-ți pese de valoare sau pagube. Răspunsul: Păi nu se poate pentru că asigurarea pentru vechitură+faptul că sunt începător m-ar costa 1500 de euro. Și pentru că la 500 de euro nu mi-aș permite decât o mașină cu care n-aș avea voie să intru în oraș, aș putea să merg doar până la intrarea în oraș. Pentru că din 2005 nu se putea intra prin Torino cu mașini mai vechi de euro 2, inclusiv.

      5) Tot din Italia, dar 2006. Merg la un văr, mare fan auto, care avea o Alfa 156. Îi zic, bă, toată viața ta ai suferit după mașini, uite, acum în Italia ai firmă, de ce nu-ți iei frumos o mașină pă leasing cum îți luasei în Ro. Păi nesimțiții ăștia de italieni nu mă lasă să-mi cumpăr pe firma pe care o am (de construcții) decât dubă carosată/platformă, sau un pickup.

      6) Ne mutăm înapoi în Germania. Impozitul auto se plătește în funcție de norma de poluare. Poți avea surpriza ca șeptaru’ tău din 1995-2000 să aibe un impozit de 1000 de euro vs un șeptar din 2018-2020 care are 100-200 de euro.
      Tot în Germania poți avea câte mașini dorești. Pentru ca ele să se afle pe domeniul public trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții: TUV valid (itp adică), impozit plătit și asigurare

      7) Și, pentru cei care ar vrea să se mute pă Bulgaria, putem lua exemplul Macedoniei care, cu niște ani în urmă, exasperați de faptul că la un parc de 200k de mașini, 50k erau înmatriculate în Bg, au dat o lege fix ca aia din Olanda. Gen: aveți 3-6-9 luni să vă inmatriculați mașinile, după data de 1 ianuarie a anului următor niciun cetățean rezident macedonean nu va mai avea voie să conducă un autoturism înmatriculat în alt stat.

      Morala e că nu trebuie să încercăm să inventăm apa caldă, ci am putea să implementăm niște măsuri luate de alții care funcționează.

      00
    • Tot din Italia, dar 2006. Merg la un văr, mare fan auto, care avea o Alfa 156. Îi zic, bă, toată viața ta ai suferit după mașini, uite, acum în Italia ai firmă, de ce nu-ți iei frumos o mașină pă leasing cum îți luasei în Ro. Păi nesimțiții ăștia de italieni nu mă lasă să-mi cumpăr pe firma pe care o am (de construcții) decât dubă carosată/platformă, sau un pickup.

      doamne cât de bună e asta.

    • @ceac noris , 4) mi se pare exagerat. Orice ati zice, e prea mult. Da, stiu, inmatriculata pe Bulgaria si alte cele, dar se poate altfel. O dam dintr-o extrema in cealalta.

      5) Nu mi-ar fi rusine nici cu un pick-up

      Restul sunt de bun simt.

      00
    • @Zarax: lol. La fel e si in Anglia. Pretul asigurarii se calculeaza in functie de anul de fabricatie (nu mai stiu daca si milele de pe bord), cai putere, virsta soferului si vechimea ta ca sofer. Daca ai 18 ani si-ti iei un BMW3, te duci direct la 1500 lire/an. Daca e pisicuta, se duce direct in 3000, ca se considera ca se poate rupe oricind pe sosea. Daca ai 30 ani, abia ti-ai luat permisul si ti-ai luat un seria 3, o scoti pe la 800-900 lire/an. Cel mai safe, pentru pustime, e sa-si ia un Sandero, ca le scade asigurarea pe la 1200. Basca, impozitarea se face tot la emisii. Cu cit e mai gioarsa, cu atit platesti mai mult.

    • @Alex, scuze, sunt idiot. Ma refeream la nr. 3

      00
    • UIte una si din Danemarca, de la un prieten bun emigrat acolo de multi ani:

      Masinile sunt foarte scumpe din cauza de taxe enorme (un fel de taxa pe lux – supusii regelui nu au nevoie de lux, strictul necesar e de ajuns, gen).

      Dar aparent daca iti modifici masina si o bagi pe firma ca autoutilitara – adica ii lasi doar scaunele din fata si restul o faci platforma cu separare a zonei „de marfa’ cu grilaj, esti in regula, ai impozit f mic, ca e pe firma.
      Bun, insa a aparut o piata de modificari in acest scop, si rezultatul? Avocati, medici, notari, etc cu Cayenne, X5, ML, etc- autoutilitare.

      Cum au rezolvat-o:
      Au pus filtru la iesirea spre Germania la inceputul verii, si toti care plecau cu masina „de firma” in vacanta cu familia erau opriti si rugati sa plateasca diferenta de impozit, sau lasau masina acolo. Cool, nu?

      00
  11. Mă, ce-a făcut Nicușor, și-a pierdut telefonul sau i l-au închis aștia pentru neplată? Cică îl sună aștia în disperare și nu răspunde.

    00
    • S-o fi vaccinat si nu are semnal din cauza cipului

      00
    • NOU
      #59

      @Nicu:
      1.) nu cred ca se vaccineaza nimeni din aparat inaintea lui Jo Hannis.
      2.) astea cu semnalul sunt prostii. De cand s-a vaccinat nevasta-mea am tot timpul semnal full in casa.

      00
    • @Genghis, Inseamna ca iubitei mele i-au dat un cip cu Windows Vista… eu am numa o liniuta de cand a venit acasa…

      00
  12. Iar legat de taxa auto, întotdeauna vor fi 2 tabere, dar cine are puterea sa introducă o asemenea taxa va alege întotdeauna confortul personal sau al clicii pe care o reprezinta. Daca va fi introdusa o taxa auto, politicienii vor fi sancționați prin vot de cei care nu doresc, iar daca nu e introdusa o taxa auto, vor fi sanctionati prin vot de cei care își doresc o asemenea taxa?

    Logic, daca 30% dintre noi dorim implementarea unei taxe ce ar avea efecte pozitive asupra tuturor, chiar și asupra bugetului, însă 70% sunt afectați in mod direct, cine ar lua o decizie împotriva majorității? Doar cineva care chiar își dorește sa facă un bine tarii, dar hei…

    00
    • unde ai vault tu taxa in Romania cu efecte pozitive

      00
    • Teoretic fiecare taxa ar trebui sa produca efecte pozitive, insa bugetele sunt capusate sau prost gestionate si practic avem doar efecte negative, noi platim taxe si nu se vede nimic.

      Din pacate nu avem niciun domeniu cheie la care sa fim punct de referinta pentru cineva, nici macar la un standard decent.

      Autostrazi nu, sistem medical nu, nu, nu, nu si iar nu.

      Taxe platim, bani sunt…

      00
  13. Avem pretenții de țară cu populație 100 mil.

    00
  14. Taxa auto eu as pune-o la pompa. Se pot face niste calcule simple (1l de benzina produce, in cel mai bun caz, x grame de CO2)

    Asa poluatorul plateste mai mult si cel ce merge 500 km pe an plateste mai putin.

    00
    • CO2 este cea mai mică parte a problemei, pentru ca diesel nu omoară prin CO2, omoară prin particule din filtrele oprite, ca de, luam mașină de toți banii din casa și când ajungem la reparat aoleo, cât?
      Ideal ar fi la ITP, emisia, kilometri, iti da țidulă cu impozit, dar știm bine ca se activează chestii înainte și dezactivează după sau niște hârtii albastre și scade poluarea instant.

      00
    • total de acord cu impozitarea excesiva a combustibilului.
      tin minte ca atunci cand crescuse pretul spre 7 lei, parca se golise soselele.

      00
    • Repet, in pretul gazului ai deja o taxa si o acciza… Nu știai?

      00
    • Andrei, a avut si Basesxu ideea asta, de 2 ori. Le platesti la fiecare alimentare

  15. 1. Nu am vrut ca sa fie desfintate companiile municipale? Am vrut! O sa dea faliment. Problema rezolvata.
    2. Taxa pe poluare este fenta. Platesc taxa iar cel care o incaseaza ce serviciu presteaza pentru banii incasati? Isi baga poluarea in cur?
    3. Cel mai bine ar fi sa renunte la termoficare cu totul si sa treaca la incalzire electrica. De banii de termoficare se poate face ca reteaua electrica sa tina!

    00
    • La 3, ce spui tu se face și exista în special în Canada. Dar la noi sunt mult mai multe probleme, în afara de liniile de înaltă tensiune și stațiile de transformare care vor fi insuficiente, în 50% din casele românești încă se funcționează pe instalație de aluminiu pre-90, care duc undeva la 10-15kW. Ca sa nu mai vorbim de trifazicul de pe scara, transformatoarele de cvartal, etc. E o investiție cu banii de încălzire pe minim 10 ani. Sincer, dacă se apuca și schimba în ăștia 10 ani absolut toate țevile din oraș + retehnologizare centrale cred sincer ca ieși mai ieftin.

      00
    • @DFT pari a om care cunoaste ‘chestii de electricitate’. Incerc si eu poate am noroc sa stii. Daca iau un apartament vechi vai de *u*a lui de prin anii 80, cat ma costa sa-i fac o instalatie electrica buna/decenta de anul 2021?

      00
    • Permite-mi sa-ti zic de experienta mea „cu mesteri”, Bucuresti.

      2019-Jan:
      Ap 2 camere cu refacut instalatia de la 0. Nu fite gen 20 de locuri de lampa pe camera, dar nici materiale ieftine. Decent sa zicem.
      Trasee speciale pentru AC, masina de spalat, cuptor, plita + 2 trasee pentru prize.
      M-a costat 2000lei manopera + 1500lei materiale.
      La manopera am avut si oferte de 3500lei de la alti electricieni.

      2017-Jan:
      Garsoniera. Acelasi trambalaj.
      1700lei manopera (de la un electrician care mi-a cerut 3200 pe apartament) + 700lei materialele.

      2011-Toamna-Iarna:
      Ap 4 camere.
      2000lei manopera (dar am dat de unul mai in foame) + 1900lei materialele.
      Aici m-am mai spart in figuri. Am pus vreo 20 de spoturi in sufragerie si vreo 8 in baie, becuri colorate, si alte prostii.

      00
    • Gogule, ce ți-au pus ăia in tablouri, sigurante industriale chinezesti? Că la preturile alea sigur nu ai nici un diferential sa te protejeze la electrocutare. Să nu mai spun de altele…

      00
    • @Ted, este ca si cum ai zice: „Te-ai plans ca banca iti da dobanda mica la depozite, acum a dat faliment cu tot cu banii tai. Problema rezolvata.”
      Nu a vrut nimeni sa dea faliment companiile municipale si sa lase orasul plin de datorii si fara nicio lucrare de infrastructura finalizata.

      @marinel, eu zic ca se exagereaza putin cu protectiile pentru curent. Nu spun ca nu sunt bune sigurantele diferentiale, dar in 99% dintre cazuri oamenii stiu ca nu trebuie sa bage mana in priza.
      Adica, riscurile sunt mult mai mari sa ai un accident de masina cand mergi pe strada.

      00
  16. Mai simplu decat sa iti freci creierii cu taxe auto este sa nu mai permiti inmatricularea masinilor de o anumita vechime. Pui o limita mai mult decat decenta de 12 ani si ura si la revedere.
    Vrei tu sa inscrii nush ce Pontiac din 82? Ok,5000 euro

    00
    • Este foarte greu să se facă o lege-n România care să interzică importul mașinilor mai vechi de 5 ani.
      De ce? Pentru că scopul este mulgerea banilor de la fraieri prin orice mijloace, nu pentru că-i interesează de poluare.
      Statul Român aka Infractorul Puțămoale lovește din nou.
      @Arhi: ești simpatic. 🤭

      00
    • Du-te și prin alte țari și propune asta… În special în d’alde UK, Franța, Germania… Unde oamenii înțeleg ca exista și alte pasiuni și ca viata nu se rezuma doar la a cumpăra gadgeturi, pescuit, fotbal samd. Si da, și în tarile astea sunt extrem de multe masini vechi. E de ajuns sa ieși nițel din orasele mari ca să vezi asta. Deși și în Londra câte gioarse am văzut…
      Dar na, nu toți au gene de dictatori și creier de pasare sa nu poată conștientiza ca ala cu Pontiacul va ieși cu el o data pe săptămână și în rest se da cu metroul pana la munca.

      00
    • @Ioana Diferenta dintre alte tari (vestice, presupun) si Romania e ca la noi oamenii folosesc masini vechi din saracie si/sau calicie.

      Si la noi altfel decat „cu batul”, romanul nu prea invata. Faptul ca transportul in comun nu mai face fata e problema adevarata.

      Suna urat dar Romania n-a fost conceputa ca tara unde fiecare om sa detina propriul mijloc de transport.

      Si nu sunt ipocrit, nu am masina desi mi-as permite pentru ca vine la pachet cu multe costuri inutile pentru mine.

      Sa nu uitam ca multi Romani inca „se descurca” la oras pentru ca au rude la tara, unde merg cu masina macar odata pe luna si vin inapoi incarcati cu mancare.

      00
  17. poate ca solutia nu e sa reconstruiesti bucurestiul ca sa continui centralizarea ci poate solutia e sa descentralizezi economia si in felul asta sa redistribui populatia si prin alte orase care acum par abandonate.

    daca presupunem ca oficial mai sunt 17M de romani in tara, bucurestiulsi ilfovul cu cele aproape 3,5 M neoficiale inseamna 20% din populatia tarii (cam cum are zona metropolitana pariziana relativ la Franta).

    Daca „convingi” macar 20% din Bucuresteni/Ilfoveni s-o taie prin alte zone ale tarii si introduci un minim de automatizare a infrastructurii, deja ai un oras mult mai respirabil. Cam ca atunci cand e un weekend frumos si lumea pleaca la munte/mare.

    00
    • Pe mine m-a convins orasul, abia astept sa plec :))

      00
    • teoretic, practic e o tona de discutat. Nemtii au ales modelul asta la reunirea Germaniei, si in final au tras concluzia ca mergea mult mai bine daca se focalizau pe centre de dezvoltare.

      00
    • @Pensionaru, cum ii determini sa se mute in alte zone ale tarii?
      Teoretic ar trebui sa ai o infrastructura rutiera si feroviara foarte bine pusa la punct si firmele sa stie ca pot produce ceva in Iasi si sa ajunga in Bucuresti la client pe autostrada sau cu trenul in 4-5 ore.

      @Nicu, cine te impiedica sa pleci?
      Va plangeti ca Bucurestiul este o cocina, dar insistati sa locuiti aici. Ori sunteti masochisti, ori celelalte orase sunt la fel de nasoale sau nu ofera oportunitati suficiente pentru angajare.

      00
    • @Andrei…pai nu stiu daca are legatura cu infrastructura.
      E vorba mai ales despre strategia de dezvoltare economica a unei tari.

      Daca tu ca guvern acorzi niste avantaje companiilor care investesc si in alte zone ale tarii iar de partea cealalta acorzi si un mic bonus de mutare celor care vor sa schimbe localitatea, lucrurile ar trebui sa miste.

      De exemplu: un bucurestean cu un job mediu care castiga 3000 de lei ar afla de o noua firma care deschide langa Baia Mare cu salariu de 2500 de lei dar chirii mai mici, servicii mai ieftine si in plus si un bonus de mutare de la stat de un salariu.

      Eu unul as prefera sa accept oferta si sa ma muit la Baia Mare sau in imprejurimi. Evident ca multi nu vor accepta dar nici nu asta e ideea.

      Ideea e sa mai tragi cateva procente intr-o parte, alte cateva in alta parte. in 5 ani ai 10% plecati.

      00
    • @Andrei, cine a zis ca nu plec? Am venit aici (din provincie) doar pentru faptul ca fac bani frumosi si invat lucruri foarte misto la munca. Am venit cu gandul sa plec. Dar nu plec acum ci peste 2 ani, atunci am totul planificat. Asa ca-mi permit sa zic abia astept sa plec. Pana atunci mai indur. Nu sunt masochist deloc, am facut un trade de confort al vietii ca sa castig pe cariera/finante. Curand o sa fac iarasi un schimb dar invers.

      00
    • @Pensionaru, are legatura foarte mare si cu infrastructura.
      Degeaba imi dai tu ca stat niste avantaje sa imi mut afacerea intr-un orasel de provincie, daca nu am de unde sa angajez oameni (sau cum sa-i transport pana la birou) si nu am infrastructura necesara sa valorific bunurile produse.

      In plus, problema relocarii fortei de munca este putin diferita:
      1. Majoritatea oamenilor nu sunt dispusi sa se mute intr-o alta localitate daca venitul scade (chiar daca sunt cheltuieli mai mici). In general tendinta este de a te intrepta catre salarii/venituri mai mari.
      2. Tendinta este ca in centrele economice nou dezvoltate preturile la chirii sa creasta foarte mult (uneori chiar mai mult decat in orasele mari). Asta pentru ca este un aflux mare de personal, iar piata imobiliara nu este pregatita, nu exista suficiente locuinte pentru toata lumea.

      @Nicu, de aici apare problema supraaglomerarii oraselor mari, de la oamenii care cauta oportunitati ce nu poti fi gasite in orasele natale.
      Ceea ce nu este neaparat un lucru rau, doar ca este ironic sa te plangi de problema supraaglomerarii la care chiar tu contribui.

      00
    • si in bucuresti si in jur e lume care e pe acte in tara, in realitate plecata. 3,5 milioane erau poate daca nu pleca nimeni

      00
  18. „…și apoi construit din nou…”
    de parca nu cu aceasi oameni s-ar face.

    unii ar zice ca asta e definitia nebuniei,
    sa faci acelasi lucru si sa te astepti la rezultate diferite.

    eu zic ca mai degraba avem asteptari prea mari de la noi.
    vrem prea mult fata de cat putem optimist oferi.

    00
  19. On topic Twitter update, la dracu’, oare tataie o fi avut salopetă d-asta când lucra sudor la uzină?! S-o caut, poate obțin măcar juma’ din prețul ăla, tot ar fi bine. :)

    00
  20. Maine poimaine apare video-ul ala cu : Bucharest is a Sh**ole
    Asa va trebuie :)
    Tura viitoare nu alegeti toate tzatzele.

    00
  21. alegerile au fost la sfarsit de toamna/inceput de iarna. eu le-as da un an. pana rasare iarba au timp sa caute bani, sa fac proiecte, licitatii si ce alte hartogaraie mai trebuie. apoi din martie pana in octombrie au timp sau rupa norii (aka sosele, tevi, cet-uri).

    evident poti sa scapi lejer de festivale, borduri, catedrale (apropo, a mai remarcat cineva ca de cand cu campania electorala si fondurile necesare acestea lucrarile la catedrala pare ca s-au oprit?) smotivand chestia asta. si o sa poti sa iti dai seama concret daca se face ceva atunci cand soferii vor injura mai abitir ca oricand gaurile din fiecare nenorocita de sosea din bucuresti.

    ps legat de biserici si numerologia de acum cateva zile… care e problema? avem ore de religie in scoli? bagati si numerologie. e exact acelasi lucru. difera doar limuzinele sefilor.

    00
  22. Astept inca ministrul, respectiv primarul cu suficiente cantitati de coaie virtuale (ca sa nu zica lumea ca sunt misogin) sau reale care sa impuna un impozit legal, consistent si imposibil de atacat de catre jeguri pe la cine stie ce curti (impozit care sa se aplice indiferent de vechimea masinii sau tipul de motorizare, proportional insa cu gradul de poluare) si respectiv taxa de acces in centrul orasului cu masina (am masina euro 6 si nu vreau sa fiu exclus, as plati o si eu) ca in Londra. Am de asteptat mult cred. Pentru toti dacii care spun ca au si ei dreptul la o rabla ca sunt saraci le spun atat: nu va interzice nimeni sa va plimbati cu masina cu becuri arse, anvelope Sailun 2005 (politia romana sau Rar in niciun Caz) dar cu semnalizare US Style, atata timp cat platiti taxa. Atunci sa va vad. Si p.s. Ma pish pe voi si pe rablele voastre cu ITP luat pe naspa muah.

    00
  23. Analizati si Cluj-Napoca ca e mai scump decat Bucurestiul.

    00
  24. La taxa auto cred ca putem scrie o carte intreaga din diversele comentarii.
    Pentru Bucuresti cel putin ar merge maritul de impozit auto (in functie de norma de poluare + vechime) si neaparat maritul taxei pentru locurile de parcare de resedinta, apoi curatat trotuarele si ridicat masinile parcate aiurea.
    Treptat o sa renunte multi la masini, m-am mutat recent si multe masini pe locurile de resedinta zac nemiscate cu saptamanile.
    Bine toate de mai sus compensate prin benzi de autobuze si biciclete.

    00
  25. @zoso – cand faci review la tastatura si mouse? :D

    00
  26. Cel mai bine pentru scaderea poluarii ar fi marirea primei pentru rabla. Ia sa fie 1/2 din pretul unui Logan chel si sa vedeti cum dispar cazanele.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube