Un coleg consultant de online mi-a trimis la un moment dat o analiză cu piața de articole sportive din România. Mă interesa subiectul, așa că am căscat un pic ochii. În analiză, Decathlon figura cu 28% din piața de articole sportive, eMAG cu 20%, Intersport cu 3%, Hervis cu 3%, și așa mai departe.
Inițial, nu am dat crezare cifrelor până nu am văzut pozele astea. Când jumătate din corturi sunt cumpărate din același loc, parcă nu mai e așa de surprinzător că Decathlon are 28% din piață.
Datele:
- Decathlon.ro * 28.5%
- eMag.ro 20.1%
- Hervis-sport.ro * 3.8%
- marosbike.ro * 3.8%
- Intersport.ro * 3.7%
- bikeexpert.ro * 3.7%
- bravosport.ro 3.5%
- Sportaddict.ro 2.8%
- playbike.ro * 2.7%
- Sportguru.ro * 3.2%
- veloteca.ro * 1.6%
- biciclop.eu * 1.7%
- sportisimo.ro 2.0%
- probike.ro * 1.5%
- sportdepot.ro 1.4%
Cele cu steluță au și magazine fizice.
Petrecutul timpului liber în natură, mai ales pe timp de vară, e foarte popular printre români. și cu grătar, și fără.
Nu cumva erau corturi de inchiriat si cei de la EC le luasera de la Decathlon?
Și asta e relevant pentru că ce? Nu au fost plătite? Decathlon n-a încasat pe ele?
https://www.youtube.com/watch?v=Nck99PR595w
Marte, sigur nu intelegi de ce e relevant daca acele corturi au fost cumparate (primite ca sponsorizare) de o singura entitate sau oameni diferiti le-au cumparat si intamplator s-au adunat acolo atatea la fel? Poate doar te-ai grabit sa comentezi.
daca intrai pe linkul dat si rasfoiai un pic pozele, primeai raspunsul la intrebarea ta inainte sa ti-o pui
Jon, sigur nu știi să citești și divaghezi de-a-n pulea ne intereneți. Eu nu am respins ipoteza că ar putea fi închiriate, dar dacă nu bați câmpii cu glorie nu te simți român, nu-i așa?
Articolul este despre cote de piață, respectiv, vânzări. Decathlon NU este sponsor al Electric Castle, ca atare pe acele corturi s-au încasat Bani. Asta e tot ce contează, ce se face cu ele mai departe nu intră în ecuația acestui articol.
Ba da. Era la corturile de inchiriat. Acolo am stat, deci nu vorbesc din impresii si zvonuri
Corturile din Premium Campingul EC erau aduse de un partener EC, din afara Romaniei. Dupa festival ei le strang si merg cu ele la alte festivaluri.
Site-urile de la hervis si intersport sunt prost gandite.
mai nou si decathlon dar se scot cu poze/video de la descrierea produsului
Ciudata concluzie ai tras pe final din acele valori procentuale. Parea „naturala”, daca inirai cifre precum vanzari totale articole outdoor, vanzari outdoor raportat la alte bunuri din categoria electrocasnice/IT sau raportate la salariul mediu etc.
Și sportissimo are magazin fizic într-un Mall în București.
Cu gratar mai mult, ca ne place micii si bericica.
Decathlon mai are un model de cort foarte popular printre tineri: un model de 99 de lei. Desi am deja un cort (Hannah), mi-am mai cumparat unul din ala, „sa fie”.
Am fost anul trecut in Vama, cel putin un sfert din conrturi erau de la Decathlon.
Bai, ma bucur sincer. Daca romanii n-au fost in stare sa scoata un cort ieftin si bun, lasa ca fac strainii si vand la noi. Asa ne trebuie!
Am si eu cort dintr-ala de 99 de la decathlon :))
Culmea e ca am un Trimm de expeditie de 3+1 insa de cand l-am luat pe cel de 2 persoane de la decathlon, asa vai mama lui cum e, l-am folosit intensiv. am prins vant de 50-60 kmph cu el si ploaie torentiala si a tinut so, good shit!
Ceva nu e in regula in analiza asta. Doar la o prima verificare Sportguru care are 3,2 % din piata are cifra de afaceri de 2 ori mai mare decat bravosport cu 3,5% din piata.
Plictisitor aceeasi culoare cat vezi cu ochii. In aproape orice tara in locurile de campare e o placere sa vezi o multitudine de modele si culori. Seamana cu drumurile din Romania, cacu soselele mai greu, unde pina acum 20 ani vedeai doar dacii si acum VW ca ne-a crescut nivelul de trai.
mai mult, cum iti afli cortul la betie ?
dupa culoarea vomei
și după gust uneori.
bravosport sunt aia de-ti livreaza in cateva saptamani ce au clona dupa sportsdirect? chiar cumpara lumea de la ei?
exemplu la plezneala:
https://www.bravosport.ro/
Eu nu inteleg ce a sarit lumea asa pe Marte :D.
Stiu din surse sigure ca si celelalte magazine mai vand produse pentru evenimente speciale sau catre entitati corporate (cazuri in care se cumpara volum serios). Asa ca daca vorbim de cote de piata si incasari, e musai sa luam in considerare si incasarile pe care le fac in situatiile astea .
Decathlon a vandut catre organizator aceste corturi, care ulterior au fost inchiriate (cel mai probabil le-au vandut la pret de cost, dar au primit in plus servicii de promovare).
Lumea a sarit pe Marte in primul rand pentru stilul de pietar-bisnitar in care stie si poate aduce un argument, in al doilea rand pentru ca aceste imagini doreau sa releve cota de piata a lui Decathlon pe un esantion reprezentativ. Ori aceasta reprezentativitate nu mai e relevanta daca toate corturile sunt inchiriate de la o singura sursa prin intermediul organizatorului. Daca organizatorul lua si inchiria 200 de corturi de la Hervis ar fi afectat cotele de piata de mai sus?! Nu. In acest context mai sunt imaginile relevante pentru articol, subliniind cota mare a lui Decathlon? Nu.