Mașina stă senzațional pe șosea, dar motorul de 1 litru benzină se aude ca un tractor. Așadar, Seat Arona, 1.0 benzină, 115CP, 19.000€ preț de catalog.
Arată bine.
Chiar dacă n-are 4×4, comportamentul pe șosea e excepțional. Și pe curbe, și pe serpentine.
Am înecat-o când plecam cu ea din parcare, spre deliciul oamenilor de la Expedicar prin rentacar.ro, de unde am luat-o. Urâtă treabă cutia manuală, mai ales prin București.
Interiorul e ieftin, ceea ce era de așteptat. Măcar vine standard cu sunet bun, chestie descoperită în 3 minute, că nu poți asculta radio dimineața, toți au ceva de comentat.
Nu vine standard cu senzori de parcare sau cameră spate. Nici cu lumină pentru scaunele din spate.
Volanul e ok, simplu și plăcut. Cotiera e mică, dar e telescopică. Cup-holderele sunt gândite pentru cafea sau doze, eu mă tot loveam de sticla mea Camelbak când schimbam. Are semnalizator secvențial.
Portbagajul e ok, locurile din spate sunt încăpătoare (au loc 2 oameni de 1.80 fără probleme).
Singura chestie sinistră la ea e combinație motor mic și cutie manuală. Dacă e motor mic, e mașină de oraș, dacă e mașină de oraș, trebuie cutie automată. Am simțit mașina de mă dor călcâiele.
Am ceva timp de cand ma uit dupa o masina noua si de cateva saptamani m-am blocat pe Arona, versiunea pe benzina cu cutie automata, doua lucruri inca ma pun pe ganduri lipsa 4×4 si motor mic. Initial ma uitam si la Skoda Rapid, dar parca mai mult mă incanta Arona, iar ca si pret se apropie.
La banii astia iti iei 3 X-trail-uri ,cel mai fațos de mers cu el si alelalte doua de piese de schimb
Masina noua nu vreau sh.
Pe la 19K vezi de un hyundai kona muuuult mai dotat
19.000? Cu TVA sau fără? Nici nu mai contează. La banii ăștia nu au găsit un bec de 2 lei pentru scaunele din spate??? Asta e premiera mondială!
La cat costa seat cu automata îți iei un Suzuki sau Mitsubishi EclipseCross automat și mult mai dotat și ceva mai mare și cu motor mai sprinten și ceva design. Altfel îți iei duster 4×4.
Suzuki Vitara sau SX4-Scross, 1L sau 1.4L turbo, 100 sau 140CP, AllGrip, cutie manuala sau automata. Eu am SX4-Scross cu cutie manuala si 1.4L. Consum de 5.5L/100km in afara orasului, 9-10L in oras, dupa trafic.
10 consumă și a mea, 2 litri automată. unde sunt beneficiile unui motor mai mic?
Pai consumul este dat in oras de numarul de accelerari ale unei mase X pana la viteza Y si de valoarea acceleratiei, care influenteaza eficienta arderii. Cilindreea si puterea motorului nu au o mare contributie, gen 10%. Meganul 2 pe care inca il mai am consuma 10-11 L pe acelasi traseu in Bucuresti, Suzuki maxim 9-10, ca motorul e turbo si cu injectie directa in cilindru, dar e si nou. Masele masinilor sunt echivalente, 1280-1300kg. Daca motorul de Megane ar fi nou, cred ca ar avea acelasi consum. In plus, frantuzul e si Euro3, japonezo-ungurul e euro6.
Beneficiile unei mașini cu motor mic sunt: impozit, asigurare, consum( da,nu e f.mare diferenta) si, cel mai important, pret de achiziție.Stiu, Vali nu e adeptul motoarelor mici.Dar când vezi diferenta de pret intre 1.5 si 2 litri începi să faci calcule. Nu mai zic la 1 litru.
adi, de curiozitate, care sunt diferențele dintre 2.0 (1995) și 1.4 (1389 sau cât e)?
îți zic eu la mine. RCA 650 lei (asirom) cu decontare directă. 216 lei impozitul pe mașină. XV-ul 1.6 e 23.000€, XV-ul 2.0 e 28.000€. dar oamenii cam fug de 1.6, că e aspirat natural și e leneș.
Răzvan C
Mașina nouă? Nu, vreau sh
Masina nouă, nu vreau sh.
Mașina nouă nu vreau. Sh!
Sa nu ma injuri! Da senzatia de plastic si fragil!
A facut si Seat un Sandero Stepway. Ce sa zic!
Toate motoarele în 3 cilindri vibrează. Mașina e un fel de Polo sedan fără pretenții de calitate. Recomand Megane cu motor pe benzină de 1.33 și 140CP. Are 4 cilindri, nu vibrează, are materiale mult mai bune, e mai închegată, e mai IEFTINĂ și cel mai importantă e mult mai fiabilă (megane sedan e fabricat la Bursa în Turcia).
eu iti arat ca accent de 1.5 din ala vechi in 3 pistoane nu vibreaza.
Vibreaza dc sunt tampoane de kkt la motor. Si mai ales masin adin post e si benzina
Legat de masina si test drive, imi place mult peluza cu gazon si faptul ca ai o curte asa generoasa*. Pe de alta parte rucsacelul ala din portbagaj reprezinta culmea designului la care au ajuns chinezii in realizarea de imprime-uri. Intotdeauna ma uitam cu o curiozitate patologica la cei care ar putea cumpara asa ceva atat de odios(stiu postul si motivele alegerii lui in cazul tau:) )
ești doar invidios…
consumul asta pe ce distanta?
500km. unirii brașov și retur.
Cam maricel pretul. Deja la acest nivel sunt multe variante mai interesante atat din punct de vedere estetic cat si al motorizarii.
Gen BMW sh din Germania pe gaz.
@miticosul: sau gen Mazda CX-3 noua
Am acelasi model de suport de telefon marca Vetter. Si cred ca e singurul lucru ce-mi place in aceasta masina – intradevar un fel de Sandero Stepway la pret dublu.
si un pic mai uratel
Downsize, inteleg, dar din testdrive-ul lui Vali, reiese ca ar fi fost mai indicat un motor de 1.4/ 100 Cp. Si automata.
Un review de Ateca pe viitor?
dacă prind, sigur. dar n-am nimic asigurat.
Poate îți dau tot cei de la Expedicar.
…tot manuală, firește.
Este o Ibiza inaltata si vanduta cu 19k euro cu plasticele de Ibiza si Polo pentru economie de costuri. Mai cauta si prin alte curti. Ca sa arate a ceva mai adaugi sume suplimentare si deja joci in alta liga. Este specific grupului VW sa incerce sa vanda plastice supraevaluate pe toate marcile din portofoliu. Nu e Ateca si se vede economia imediat ce te urci in ea.
1.5 TSI e mult mai ok insa consumul este o poveste trista (in special in Bucuresti).
Eu am surioara mai mare a ei, Ateca. Scrisesem si un review sa ti-l trimit dar nu am mai apucat. Tre’ sa-l gasesc si sa-l revizuiesc (si sa-i fac si niste poze)
Noi avem un familie o Arona de un an (am luat-o in februarie 2018). Masina a costat 24.000 euro si e cu totul alteva fata de cea prezentata in poze. Display mare, faruri full led, arata a masina. Motorul este acelasi, 1.0, 115CP. Cutie manuala. Confirm faptul ca face ca un tractoras, dar numai cateva secunde dupa pornite. Apoi se estompeaza zgomotul si devine silentioasa.
Estetica nu o pot discuta (ca zicea cineva mai sus ceva de estetica): in cazul meu, este masina sotiei si din tot ce a testat, asta i-a placut cel mai mult (Opel Mokka, Renault Captur, chiar si T-Roc).
Nu intru in foarte multe detalii, dar dupa un an eu as spune ca am (a) facut o alegere corecta. Portbagaj bun (am facut cu ea inclusiv un drum in Grecia intrucat eu asteptam propria masina), motor acceptabil, nu are greierasi, nu zbarnaie nimic prin ea. Navigatie buna (am folosit-o in afara tarii), rezolutie bunicica. Interiorul poate parea ceva mai slab calitativ, insa nu este asa. Sigur, se putea si mai bine la banii astia, insa noi suntem multumiti. Tot felul de setari, camere 360 si culori personalizabile in portiere (ce-i drept, doar cele fata).
Masina stabila, cu un comportament usor dinamic, as spune. Daca ai nevoie de un SUV-ulet cu care sa fii ceva mai linistit cand e zapada mare sau cu care sa poti urca o bordura in Bucuresti, masina asta este de luat in seama.
Ultima precizare: consum in oras: 9% (se pleaca dimineata la ora de trafic si se revine acasa seara tot la ora de trafic intens). In afara orasului o scoatem rar, dar consuma putin: 5-6%.
Still 24.000 si motor 1.0 si manuala…. ceva nu se pupa, dar dupa una an ce sa mai zic, sper sa isi scoată banii
@Mickey nu are greierasi acum dupa un an stai sa vezi dupa 4, 5 cum incep.
luai la nevasta un x1 de 24.000 de statea mâța in coadă. banuiesc ca nici nu i-ai propus varianta asta
x1 aproape nou, 100.000km dați înapoi, merge brici
Mă, nu te supăra pe mine da’ n-am dat atâta pe hibrid automat. Și de la Seat am plecat, sunt fiabile da’ am dat o șansă și mancatorilor de orez.
Mă rog, aici deja pot fi acuzat că fac fiță și că un consum de 5-6 deja mi se pare mare… dar la 24 de miute …ai asteptari de gen să producă benzină sau să ți o sugă ca n filme, chestii de astea.
Mno, mă rog… înțeleg și sunt partizanul achiziției de mașină nouă dar tre să mi dea ceva de banii ăia. Blind spot și vrăjeli am și eu, m am obișnuit să le ignor. Camera de spate e singura treabă pe care o mai folosesc. Dar consumul la un motor de 1000 …e mare.
vali,la banii astia gasesti dincolo un dealer serios si iei o masina la 100 si un pic de mii de km. nu toate masinile sunt samsarite
Unii ignora cu succes oglinzile. S-a ajuns sa se ignore si avertizarea de blind spot.
Unii ingineri lucreaza degeaba, tot ca bivolii ne place sa mergem…
rasta: ai un punct de vedere deosebit. Mențiunea e faptul că după avertizarea de blind spot, de la caz la caz, mai ai 20 de centimetri pana la contact. Asta face diferența între o parcare ok sau plimbarea încă 30 de minute până găsești o gaură unde avertizarea nu mai intră.
Sigur, după cum toată lumea știe, pe aici e plin de oameni care au făcut școala de șoferi pe mașini care parchează singure și fără oglinzi sau dacă acestea există, sunt făcute să te rujezi în ele.
Ai dreptate, sunt un bivol ce prefera să se chiorasca prin luneta fumurie ca să aprecieze distanța la parcare decât să se bazeze exclusiv pe cameră și senzori. Din simplul motiv că așa am învățat și procedat de ani de zile. Se numește „a te asigura” și e un căcat că doar de aia e plină mașina cu senzori. My bad, la capitolul ăsta am mai.multă încredere în mine decât în niște chestii care sunt înfipte în bară.
P.S. mă uit în parcare și mai am două mașini acolo. Loganu’ pe care l conduc zilnic e mașină de bivol. Corect, o să dau un mail la producător cu părerea ta. Eu ar trebui să uit să mai fac manevre sau să ma asigur, de ce kkt n-are Loganu’ bip-bip? De ce? Ăla e un must!
Tu ai oprit motorul la manuală, eu ieri m-am simțit ca în prima zi de condus. M-a rugat un domn cu handicap să-i scot mașina din parcare (trăsese unul prea aproape și nu putea intra). Evident, avea automată, eu conducând până acum doar manuale. M-am simțit de parcă aveam două picioare stângi, a durat 2 minute să mă prind ce și cum și să fac 5 metri. Evident că după aia te înveți cu binele, dar puterea obișnuinței e într-adevăr o chestie.
Acu’ puteți să râdeți.
@adyzah sambata m-am dus sa schim rotile la masina consoartei… un drum de vreo 3 (trei) km. Manuala. TDI. 1.6. Stage 1. In ultima luna am condus doar DSG. TSI. 2.0. Era sa fac vreo 2 accidente plus ca… am oprit motorul o data si era cat pe ce de inca doua ori. Cu masina aia am facut 170.000 de km… in 5 ani jumate.
Bineinteles ca era coada ca ma balci asa ca s-a dus azi si le-a rezolvat in 20 de minute.
Dar, da, puterea obisnuintei e o forta.
*coada ca la balci
La capitolul masina sunt si eu, trebuie sa schimb vechitura. Dupa un pic de cautari, la nevoile mele, am identificat un candidat, skoda rapid 1,2tsi dsg. Sambata ma duc la test drive, sa vad ce e cu motorul ala.
Rapid e EOL, merită doar dacă prinzi cu reducere sănătoasă. Altfel vezi Scala.
Nevermind. Deștepții au adus Scala cu DSG doar pe diesel…
rapid e sub standardul skoda. am fost pasager intr-una recent si ma miram cat de departe este de ocotavia ca si finisaje. materialul de pe plafon zici ca e prins cu scoci . Consola e saracacioasa iar navigatia e o gluma proasta. Loganul asta nou ii cam da peste nas. Sa vrei prea tare o masina nemteasca iti iei rapid,altfel nu vad de ce.
Ah,da insonorizarea NU EXISTA pe modelul asta,este mult sub fabia
E o masina de flota totusi,o au majoritatea agentilor de vanzari de la firme mai rasarite..
nici fluence n-are insonorizare. nici arona.
19.000 euro si faruri cu halogen !? Jeeezaz craist. La banii astia megane si primesti faruri led + multe altele
Porci mari astia de la VW sa vanda cacaturi la preturi din astea
pai altfel cum aveau bani sa-l plateasca pe zoso ?!
meleon cu meleon, face mai multe meleoane!
@statuitoru acșually mi-au cerut vreo 22k (dupa reducere) pe un Megane Sedan 1.3 TCE cu EDC. Bine dotat. In ianuarie anul asta.
Intr-un final am zis ps.
Cere și Tarraco… Il am eu si e misto
eu n-am valoarea ta.
La 19 mii iei Kuga, la fel de slab dotată, dar mai bine motorizată și altă clasă. Dar nah, nu e vw
ce căcat are a face vw in ecuația asta? e ăsta blog de fani vw?
Daca ne uitam la cele mai recente review, da, e
Pai seat e wv, desfa capota si da sigla seat la o parte(se dezlipeste la cald) si o sa vezi sigla wv direct.
E plin youtube-ul de clipuri
N-am mai citit dupa „motorul de 1 litru”
Eu m-am oprit la Seat
Eu nici nu mai intru pe blog…
pe serpentinele alea ți-a apărut așa, un zâmbet în colțul gurii?
19.000 euro pentru o mașină fără senzori de parcare?! Sau prețul este pt un model un pic mai dotat?
Bordul ăla zici că e de la mașinile alea nemțești după care salivam prin anii ’90…
La banii astia Îți iei o garsoniera și mergi pe jos!
Băi un litru. UN LITRU. Doar mie mi se pare absurd?
@cristi in iarna un agent de vanzari incerca sa imi vand masin asta (1.0 TSi) dar cu DSG. Ca masina_buna_de_toate e cam putin (daca nu esti genu care merge la aspiratie in spatele camioanelor); ca a doua masina… cu care sa te tarasti prin aglomeratie sau (daca ai) sa iti duci copii de la porumb (rezidential sau o mica casuta mai la tara) pana la prima scoala cu apa curenta la buda e chiar perfecta. Ca 1.4 sau 1.5 ori un hibrid ar scoate consumuri mai bune… e alta poveste.
20000 pentru așa ceva? Pentru dus copii la școala? 10 km zilnic?
@Cristi 19.000. Pret de catalog. Adica vreo 16-17 pret de achizitie. Destul de mult…Ish. Presupun ca vw vrea sa profite de nebunia SUV (ca de fapt sunt CUV e partea a doua). Dar e masina noua cu 4/5 ani garantie. Teoretic ar trebui sa platesti doar reviziile… Teoretic. Si asta ar trebui sa se aplice loganului(sandero) de 7000 (am zis intr-un comentariu – si inca sustin – ca pentru plimbareala in oras/maxim 1h de condus e chiar OK) si bolidului cu multi CP (nu ma pot abtine cand vad titlurile).
10 km zilnic… poate dus, daca ai noroc. Militaruri Residence – Piata Victoriei inseamna 11 km. Dus. Din Popesti vreo 17. De la Balotesti/Bolintin vreo 20. Adica pe 40 zi. 10.000 pe an. Si am vazut destule satuce/comune unde parintii fac 20 de km dimineata (dus-intors) si 20 pe la 2pm pentru a duce/lua copii de la scoala la/de la primul orasel mai rasarit.
Acum ca mie sau tie nu ni se pare ok pretul… si ca exista si alte optiuni (un Captur 0.9 e pe la 14.000 de ex) e partea a doua.
Dar sunt sigur ca partea familiei care s-ar ocupa de toata tevatura asta n-ar zice nu ofertei. Numa zic, nu dati cu pietre.
nu.
Este. La banii astia si finisajele astea mai bine merg cu Citaro linistit.
Ai variante mai bune cacalau maria ta si la bani mai putini
Ma simt mândru de logan 1 l sce, la doar 7000 euro.
Ma bate gandul sa trec la un Suzuki vitara spirit 1.4 allgrip MT 140 CP. Ar fi cam in aceeasi gama de pret cu arona. Ce credeti? Momentan am un suzuki sx4 sedan de care sunt multumit, dar are cam 10 ani si ar fi cazul sa il schimb.
au 2 colegi de la mine de la munca vitara. Merg tipla masinile. 1,4 turbo iesit si din sant cu ele (colegul m-ai tanar s-a speriat de unu care ii venea din fata si a tras de volan violent si a sarit in sant ca Stefan)
Ah si nu mai zic in 22 de mii a mai venit si cu acoperis panoramic (senzatie). Ma refer la vitara 1.4
Daca ar rezolva si problema cu dealerii Suzuki din Romania atunci ar fi si pe lista mea.
Pentru 19.000€ ofera mult prea putine dotari.
La banii aia iesi mai bine cu un Duster. Plasticele arata la fel, dar primesti mai multe dotari, motor mai bun si mai multa masina. Si 4×4.
Duster – 3 stele Euroncap, testata in 2017 (!)
Arona – 5 stele.
19000 probabil este prețul pentru cine întreabă. Cine cumpără are un alt preț. Probabil mașina asta se dă cu tichetul rabla la 15.000€ sau chiar mai jos.
N-am înțeles niciodată politica asta a unor prețuri uriașe doar ca să dai discounturi generoase. La Ford ai minim 20% discount doar că ai deschis ușa la show-room. Poți ajunge și la 30%. Poți avea diferențe de 800€ între dealeri.
Cum m-au ajuns blestemele și sunt imobilizat la pat, o să scriu un ghid al cumpărătorului de mașină nouă, că pe net găsești doar pentru SH, și am văzut că a mai cerut lumea prin comentarii.
Te asigur că nici un dealer nu îți va da 20% pentru că ai intrat pe ușa.
Doar daca
– e model vechi și urmează facelift deci ai depreciere enorma
– ai schimbare de +2 ani între fata fabricației și data achiziției
– dacă ai enorm de multe dotări pe mașină și e închidere de model (Rapid/Toledo)
Fun fact. E logic sa fie mai ieftina cu tichet rabla. Dar nu poți lua ca PJ și în plus tichetul rabla in sine…costa. Iar daca faci cost mașină + cost tichete rabla in veci nu vei avea spread sau diferența de 4K. Ar însemna să iei Loganul cu 3000€.
Tu nu esti ala care scria acum vreo saptamana ca psd pare sa duca tara intr-o directie buna in plan economic?
@Emil
Cine te-a pacalit ca PJ nu pot lua cu tichet rabla? Au fost bani pina pe 24 decembrie anul trecut – stiu ca am luat eu o tigaie pe firma.
Am avut in trecut un Ford – de la 17500 l-am scos la 14000 euro tva inclus. Si cred ca daca ma mai suedejeam cu vreo 2 dealeri il scoteam si mai eftin. Masina lansata de 1 an parca (sa o bip de proasta ce a fost).
Lui cristi banu i se trage de la făcut prea multa propagandă pesedista. se vede ca tâmpește!
@Emil, nu trebuie să mă crezi pe cuvânt. Cere o ofertă de la Ford, inclusiv pentru nou lansatul Focus. Preț de listă + opționale 22780. Preț ofertă 18278.
O configurație mai slabă, 20065 preț de listă, preț ofertă 17000.
Ford Ecosport, preț de listă plus opționale 21650. Preț ofertă 16000.
@restul, nu deschideți șampania încă, e doar entorsă
@Vio, eu nu scriu chestii politice. Mai are Vali doi comentatori cu @Emil, te poti lua dupa poza. Apropo esti penibil in incercarea de a ma discredita legandu-ma de un alt comentator.
@Daniel, tichetele rabla de PJ sunt alta mancare de peste. Difera fizic si sunt mult mai putine – sunt netranzactionabile pe piata secundara. In plus firma trebuie sa faca dovada ca deţine calitatea de proprietar al autoturismului vechi casat ceea ce inseamna ca nu poate cumpara un tichet de pe OLX inca din start. Difera si valoarea ecotichetelor.
@Cristian, imi trec prin fata ochilor undeva la 3.000 de oferte pe an. Si de fiecare data imi explic discountul si sunt cazuri atipice. Model EOL, dotari atipice, culoare bizara, foarte dotata, in stoc de mult timp, samd.
Cum a mai pornit dupa ce ai inecat-o? I-ai scos bujiile sa se usuce
Buna aia cu calcaiele
„I-a murit motorul”. Si mie mi s-a intamplat cu aproape fiecare motor de 1l in 3 cilindri pe care l-am condus. Trebuie turate tare si se aud ca naiba, zici ca ies pistoanele prin capota. La genul asta de masini nici insonorizarea nu e fantastica.
Mă simt mandru ca am luat un clio 4 cu 8k + rabla.
Ok, ai moderat, inteleg. Dar tot nu inteleg cum poate Seat Romania sa ceara pe saracia asta 19000 de iepuroi, in conditiile in care pe mobile.de un Seat din asta, NOU, chel-line (ca si asta) e intre 14 si 15 mii. OK, mai scad 1-2 mii, dar chiar exista tampiti care dau 17000 pe o masina care nu are bec in spate in interior, senzori de parcare dar costa atat? La 19000 si ce va maruntis iti iei asa ceva, ca sa te lovesc unde te doare https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274536804
ăia cu motor de 1.6 aspirat să îl conduci tu.
era o alternativa la Seatul asta, nu la cel cu motor de 2l pe care il ai tu. Esti de acord cu mine ca la aprox aceiasi bani ofera mai mult vs Arona…
Daca cumpar o conserva din asta, pot sa ma laud ca am gip ?