Școala online la o săptămână distanță

Școala avea niște laptopuri, au fost spălate și date cadrelor didactice. Nu vă gândiți la altceva decât că au fost șterse cu șervețele umede și atât. Unele dintre ele au 4Gb de ram. În unele zile nu se pot conecta la netul școlii (care vine pe cablu). Când reușesc să se conecteze, nu merg prea bine, că routerul nu duce 20-30 conexiuni în același timp.

De cealaltă parte, copiii se plâng că, după mai puțin de o oră de apel video, unele telefoane se încing și se opresc. Ideea aia cu cursurile emise pe TVR2 sau ceva de genul ăsta pare foarte bună acum.

Soluția a rămas “temele pe Classroom și aia e”. Părinții sunt optimiști că lucrurile se vor rezolva, dar tare mi-e teamă că anul ăsta școlar va fi pierdut pentru mulți. Cred că e nevoie de un efort masiv de lăsat naibii like-urile pe feisbuc și făcut școală acasă cu copiii. Urmărit și explicat temele. Repetat lecțiile. Cause shit is fucked.

 

scoala-6

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Mai tine si de cadrele didactice, de la invatator/profesor pana la director.
    Uite ca mandrele mele, la o scoala oarecare din Suceava, nu au problemele astea de conexiune decat extrem de rar (si se rezolva, de obicei, in cateva minute).
    Nu au ratat decat 1 singura zi de cursuri, si aceea cand s-a instituit carantina prin Aprilie si a fost lumea luata putin prin surprindere, in rest a facut fiecare zi online, tot semestrul doi. Ba chiar as putea spune ca a avut mai multe teme de facut sau carti de citit decat daca era la scoala.
    De asta zic: depinde foarte mult si de corpul didactic, daca e interesat sau nu sa faca ceva. Multi prefera sa-si pulma palmele sub c*r si sa astepte sa pice din cer solutii. Un mare IT-ist de la o scoala din acelasi judet cauta cu 2 seri inainte de a incepe scoala, prin Media Galaxy, aproape de ora inchiderii, switch-uri si routere. Pentru ca asa se face treaba, cu 48 de ore inainte.

    00
    • la suceava erau scaune cu catifea in autobuz acum 15 ani. in buc nici apa calda n-avem..

      00
    • ihim, misto de tot in orase de genul asta.

      ce e mai misto e ca populatia acestor orase a scazut binisor in astia 15 ani in special pe motiv de emigratie, fie catre tari straine unde sunt „sclavi moderni”, alta sintagma preferata hipsterii disonanti cognitiv, fie chiar catre mizerabilul bucuresti, unde nu au nici macar apa calda.

      masochisti domnule, masochisti.

      00
    • @cici – nu mai sunt scaune de alea, au schimbat autobuzele cu unele cu scaune din plastic dur care acum sunt schimbate cu altele electrice 100%. Totusi sa vedem cat le rezista bucsaraia prin cateva gropi plasate strategic, pe bulevardele orasului.

      @thebblack – nu stiu la ce orase te referi insa in zona Bucovinei multa lume revine acasa, dupa ceva ani in afara. Multi revin cu o gramada de bani si cu know-how despre diverse mici afaceri pe care le implementeaza si nu te putine ori chiar le reuseste (ultimul exemplu, un domn intors dupa 20 de ani de Portugalia, a deschis firma de peisagistica pentru ca asta a facut acolo si nu face fata la comenzi – deci se poate). Si oricum, Suceava, ca judet, este al doilea ca marime dupa Timis si la vreo 700.000 de oameni cati sunt prin zona, zic ca nu e bine nici sa ne ingramadim unii peste altii, ca-n metropola. Unora le mai place si aerul mai curat si inca mai avem.

      Dar da, tu poti sa consideri ca noi jinduim la aerul de Capitala, daca asta te face sa te simti mai bine, nestiind ca de cate ori ajungem pe acolo nu ne dorim decat sa revenim, mai repede, aici, in mediul nostru rural.

      00
  2. Dupa trei luni de facut teme acasa cu doi copii in sezonul trecut, copii care petreceau cel putin trei ore online cu profesorii, iti spun ca asta nu functioneaza decat pe termen scurt. Nu e vorba de lasat FB, ci de pierderea job-ului, stress si tensiuni in familie. Cand vad presiunea asta din partea unor parinti pentru stat acasa, nu pot decat sa cred ca nu trebuie sa castige un ban in acelasi timp.

    Nu, politicienii nu au pregatit nimic in afara de campania electorala. Tot pe noi a picat sa ne descurcam cum putem.

    00
  3. Internet MULT mai prost decat in Romania. Invatare pe Zoom (la unele scoli, nasa lu’ fie-mea, de pilda), Classroom / Meets la fie-mea. S-a cam dat peste cap programul de „juma acasa / juma la scoala” pe ideea ca Departamentul Educatiei a decis ca se amana cu 2 saptamani plecarea la scoala. E de inteles, sunt un milion de copii in zona asta si sunt cacati pe ei cam toti cei cu putere de decizie. Acu’ sincer suntem si noi parintii facuti pe noi …

    Ce e OK dupa aproape o saptamana de invatat online numa’.

    1. se fac grupuri o idee mai mici. 10-20 maxim. Conexiunea mai scartaie la unele chestii, dar se poate totusi lucra. Invatatoarea preda pe google meets si copiii participa de acasa. Toata lumea e pe mute, in afara de aia pe care ii intreaba de sanatate. Merge aprox. OK si fara tambalau.

    2. in acest moment, pe saptamana asta avem 3 intalniri live: 8:30, 10 si 12:30. Prima e de sport, apoi ceva discutii cu invatatoarea, apoi matematica. In mod normal, daca se mergea la scoala pe planificarea initiala (3 grupe fac si la scoala si acasa si una numai acasa), ar fi lucrat separat invatatoarele. E una si la clasa, care vede copiii din grupele A,B si C (cele cu invatarea mix) si a doua care face doar cu grupa D (cei care nu intra la scoala deloc). Acum, daca suntem in asteptarea asta, lucreaza ambele la clasa.

    3. Se face prezenta prin google forms si la clasa, citesc chestii pe un site getepic.com, unde vede si invatatoarea ce progres au.

    4. Matematica se face printr-un sistem cu carti (chiar faine), site si animatii educative. Se cheama Pearson Realize si au facut tot asa si anul trecut. Sunt un fel de caiete speciale, dar colorate si misto realizate. Chiar daca nu prinde copilul la scoala / meeting, se pot uita la animatiile in cauza si inteleg. Sau macar parintii.

    5. Este un efort considerabil si din partea parintilor, cam trebuie sa stai dupa coada copilului.

    Se pune problema in acest moment ca nu au destui profesori si asistenti care sa faca remote / in scoala, asa ca ‘om vedea daca se deschid scolile pe intai sau mai stam acasa o tura.

    Concluzia … e un an futut, scapa cine poate din chestia asta :(

    • an futut? Tu realizezi cati profesori, parinti si copii vor realiza partile bune ale scolii online si vor invata sa sa se foloseasca de asta? Mie mi se pare nu un an futut, ci un mare pas inainte. Da, adevarat, cu pierderi colaterale. Dar cei care sunt pierderi colaterale, in mare parte, oricum s-ar fi pierdut pe parcurs… Profesori si elevi.

      00
    • Beneficiile scolii online… esti nebun la cap claudiu, scuza-ma ca-ti spun.

      00
    • @Pyro – normal nu sunt. Dar nici prost.

      00
    • Daca esti femeie si scrii in halul asta esti vai de capul tau

      00
    • @ Claudiu … din fericire se poate face totusi ceva sa tii copilul pe linia de plutire. Cu ceva efort familial, se poate si sa progreseze destul. Dar este dus dracului anul. Am o pustoaica ce a terminat clasa a VIII-a. Nu au avut nimic, nici banchet, nici „graduation”, nimic. E pacat, noi macar ne-am intalnit inainte de admitere, dupa admitere la liceu etc. Am avut banchet, asa cum s-a putut in 1992. Ei nu au nimic.

      Cei de la clasele cu program avansat sunt in pericol sa nu isi poata face programa. La unele licee mai de doamne-ajuta se poate face cate o materie care conteaza ca si credite la facultate. Si asta este mai greu acum.

      Nu mai spun de socializare sau altele, ca discutam SF-uri deja. Sau de calatorii, ca probabil majoritatea aveam planuri si terminam anul tot pe langa casa …

  4. Văzut câteva ore online. Parcă eram în 1960.Sau în ’80.Au și multe de pierdut copiii. Să trebuiască să știi niște poezii, că te ajuta mult, astea, devii om. Să fie întrebat fie întrebat copilul ce înseamnă cogeamite/coscogeamite. Și ăla culmea în 2020 să nu știe. Aceleași rahaturi eram și eu întrebat în școală. Mult mi-au mai folosit. Și strofele alea băgate pe gât. Maxim.

    00
  5. colega mea de casă e mulțumită de ce se întâmplă, deși la școală la ea situația e mai proastă ca-n mai din punctul de vedere al netului și al accesului la el din școală. în sensul că în mai puteai ține lecții online din clasă, acum nu, că primăria a decis să mute echipamentele și prin alte școli, să-și facă propaganda electorală peste tot. pe de altă parte, pe scenariul hibrid presupune 13-15 elevi în clasă și e mult mai ușor de lucrat așa. iar după masă, încă trei-patru ore pe class-room și pe google meet. 9-10 ore de muncă mai ușoară sunt de preferat a 6-7 ore de muncă grea și stresantă.

    la mâță e normal totul. 16 în clasă, singuri în bancă, mai greu de luptat cu profesorii și cu părinții pentru respectarea normelor în școală. de multe ori, copiii par mai inteligenți decât adulții.

    00
    • E mult mai usor de lucrat cu 13-15 copii in clasa doar daca-i ignori complet pe ceilalti 13-15 care participa si ei la ora, dar online. Si multi profesori exact asta fac. La unele ore, se prind cand mai sunt 5 minute din ora ca aveau microfonul pe mute, desi copiii de acasa scriau ca disperatii in chatul ala nenorocit ca nu se aude nimic.
      PS: cand am citit „mâță” m-am simtit ca pe un forum de mamici de acum 15 ani

      00
    • credeam că am fost extraordinar de explicit: orele online nu se fac în direct cu cele din clasă.

      da-i mișto că nu înțelegi exact ce scriu, dar judeci cum îmi apelez eu copilul.

      00
    • presupun cà a vrut sa spuna ca e mai usor de lucrat cu 15 copii in clasa in loc de 30 si cu restul de 15 lucrat online.

      00
    • @berenger – complet gresit. Hibridul nu presupune dublatul numarului de ore. Sistemul hibrid presupune ca intr-o ora sa vorbesti atat cu cei din prima grupa (fata-n fata), cat si cu cei din a doua grupa (online).

      Aaa, ca sunt scoli care fac asa, e adevarat. Dar e o practica gresita.

      00
  6. parintii sunt mult mai destepti decat profesorii, asa ca nici nu trebuie sa renunte la FB, in 10 minute ii scolesc pe aia micii cat pt doua zile de scoala.

    00
  7. Prin locurile unde mă aflu, la universități deja au început orele. Ei, și ce credeți? Studenții nu vor să audă de ore în sălile de curs. Doar online. Chiar o cer de la decanate. Oameni născuți în jurul anului 2000. Nu că s-ar teme de pandemie. Dar nu prea vor. Unii trăiesc în alte localități cu internet bun și nu vor să dea banii pe chirie, transport sau să-și bată capul cu viața la cămin. Alții deja muncesc (probabil de-acasă), cu un ochi la muncă, cu altul la cursuri. Dacă mai continuă așa, universitățile pot exista și dintr-un apartament.

    00
  8. La noi, în București (Sud, zonă cu apă caldă), treaba online merge din punct de vedere tehnic. Clasa e jumătate la școală, jumătate acasă pe Zoom, profesorul îi întreabă și pe unii și pe alții, se vede, se aude.
    Evident, cei de acasă mai rup și Discordul în timpul orelor.
    La teme, fiecare profesor a făcut ce-a vrut:
    – la mate, tema se face pe caiet, apoi se pozează, pozele se fac pdf și se trimit profului personal pe whatsapp
    – la română, se trimit pe whatsapp, un grup special creat de dna profesoară
    – la alte două materii, se trimit pe email profesoarelor
    – alții vor filme pe Classroom
    E bine.

    00
  9. De acord sa preiau din indatoririle profilor, dar si ceva din bani

    00
  10. Cata drama e in jurul pierderii unui an scolar. Credeam ca am stabilit deja ca scoala romaneasca e un semi-cacat, in general nepregatindu-te pentru nimic cu adevarat important. Wow, nu o sa mai invete copilul sa rezolve o limita in sub 5 minute.
    Vad ca multi cum faceti un copil, cjm uitati cat de multe idiotenii v-au fost pompate in timpul scolii.

    00
    • ca parinte, daca pleci de la premiza ca scoala e de kkt si tu trebuie sa fii principalul profesor in educatia copiilor, nu ai decat de castigat. Daca scoala nu e de kkt, asta e, inca un plus.

      00
  11. NOU
    #29

    Partea buna e ca o sa avem o generatie de campioni la CSGO :D

    00
  12. Deocamdată puştiul mege la şcoală, a făcut doar o zi online (gât suspect) şi a fost ok, practic ca o zi normală (camera e îndreptată spre tablă). Dar e şcoală mică, copii puțini, logistic e mai simplu.

    00
  13. “ Cred că e nevoie de un efort masiv de lăsat naibii like-urile pe feisbuc și făcut școală acasă cu copiii. Urmărit și explicat temele. Repetat lecțiile. Cause shit is fucked.”

    Asta se face si cand nu e pandemie.

    00
  14. Fie ca ne convine fie ca nu, fie ca suntem pregatiti fie ca nu, scoala online e viitorul. Viitorul imediat. Nu cred ca 100%, nu examenele si tezele si lucrarile de control, dar orele vor fi online.

    2 copii, 8 ani distanta intre ei.

    * clasa pregatitoare (step by step). Timisoara. Scoala mica si saraca de cartier sarac, dar cu o directoare si cativa invatatori si profesori cu suflet mare si creier mult. Doamnele invatatoare au spus ca ele au inceput sa se pregateasca din iunie pt inceperea anului scolar, preferand sa nu astepte ordine si directive de la ametitii aia de la centru. Cum au putut, cum le-a dus capul. Rezultatul? Organizare faina din toate punctele de vedere. Inca nu s-au facut ore online, dar ne-au transmis ca sunt pregatite, eu le cred. Copilul meu e si el pregatit.

    * clasa IX mate-info. Timisoara. Liceu bun, ultima medie de admitere in clasa 9,30. Praf si pulbere total dpdv organizatoric. Clasa impartita in 2 grupe, saptamana trecuta fiica a fost acasa. Calitatea imaginii transmise era execrabila – nu se vedea scrisul de pe tabla. Rezolvare (idee data de fiica mea, stiu, acum ma laud dar am cu ce) – poza facuta tablei si trimisa pe whatsup. Saptamana asta grupa fiicei merge la scoala. Un coleg din grupa observa ca e pornita doar camera web a laptop-ului, nu si camera web aia mare, care trebuia sa transmita imaginile. A fost pornita camera – imaginea la copiii de acasa e lacrima. S-au perindat minim 10 profesori pe la laptop-ul ala (profesori de info si mate, nu doar de muzica) plus ceva personal tehnic, o saptmana intreaga si a fost nevoie de un copil sa le rezolve problema.

    00
  15. Eu nu inteleg panica asta cu „pierd copiii!!”

    Ce sa piarda frate?

    Copilul meu vina acasa de 4 zile plangand tot timpul ca invatatoarea ii terorizeaza ca nu lasa FIX 2 patratele intre data si titlu. FIX.
    Tipete, presiune.

    Avem cel mai comunist sistem de invatamant, care nu te ajuta cu nimic la ce urmeaza sa faci in viata.
    Din toata scoala facuta de mine 95% a fost inutil. Algebra de baza, romana scris si vorbit, niste engleza si cam atat. Avem un invatamant bazat pe toceala, cu resurse de doi lei.

    Tot ce am invatat am invatat singur, din pasiune. Internet, google, algoritmi.

    Am fosti colegi ce au tocit Chimia 4 ani si care Lucreaza in farmacii pe 2500 lei in timp ce prietenul meu instalator cu profesionala e full tot timpul si face 8-10 mii de lei pe luna.

    Da, inginer sau economist sau Coach nu suna la fel ca electrician, dar banii se fac, trebuie doar sa vrei.

    Asa ca mai lasati panica jos si nu va mai stresati copiii, mai bine invatati-i cum merge viata, ca la scoala ii evalueaza in patratele.

    00
    • daca tie nu ti-a folosit inseamna ca nu e utila. fix.
      afla ca mie imi foloseste TOATA algebra facuta in viata, inclusiv aia din facultate care se baza pe algebra din liceu/generala.
      cand eram la scoala si eu injuram, dar acum gandind la rece realizez ca putine au fost inutile pe bune. daca nu m-au ajutat sa fac bani, pt ca la asta se raporteaza toti, macar m-au ajutat ca subiect de discutie, de ex istoria, si sa pot sa articulez o fraza fara sa par retardat.
      Ma uit acum la ce ne scrie „doamna” pe whatsapp, fraticaaa, femeia nu este in stare sa faca o fraza ca pierde ideea, initial am zis ca poate nu se pricepe sa scrie pe telefon sau naiba stie, dar nu, pe ea o bat frazele care au mai mult de un predicat.
      si aia cu FIX 2 patratele e discutabila, clar nu trebuie sa-i terorizeze, dar esti penal ca adult daca nu esti in stare sa faci o cerere de mana sau chiar sa-ti structurezi CV-ul online, care de la alea FIX 2 patratele porneste.

      00
    • Mate – sa zicem ca mi-a folosit ca lucrez in domeniu tehnic. FOLOSITOARE

      Romana – mi-a folosit cat sa scriu „acilisha” pe blog. FOLOSITOARE

      Istorie – aveam o severa care ne punea sa stim toate bataliile lui Stefan cel
      Mare, toti domnitorii in ordine cronologica si inversa. NICI UN FOLOS

      Geografie – cat am invatat unde sunt combinate, de unde se extrag carbunii lignitul, turnatorii, combinate siderurgice. NIMIC

      Engleza – FOLOSITOARE, doar ca am invatat mai mult acasa din jocuri si TV decat de la scoala

      Franceza – mi-a placut, dar n-o folosesc deloc, deci NEFOLOSITOARE

      Muzica – VARZA de San Remo

      Sport – DEGEABA dadeam norme si saream capra si calul. M-am cacat pe mine 15 minute sa-l invat pe-ala mic sa se dea tumba corect pe fata si pe spate

      Educatie tehnologica – Am dat la pila si-am taiat cu bomfaierul de mi s-a luat. Bine ca n-am folosit strungul sau alte alea electrice ca acum scriam cu 7-8 degete. DEGEABA

      Fizica – Mi-a FOLOSIT ca am facut facultate tehnica si mai stiu sa schimb un bec, o priza

      Chimie – Acid clorhidric + soda caustica = apa + sare. Atat mai stiu. Nu formule, NIMIC

      Latina – total DEGEABA

      Cultura civica – DEGEABA. Tot de-acasa am invatat ca nu e bine sa arunci gunoi pe jos, ca trebuie sa te asiguri inainte sa treci strada. Cand a fost sa ma duc la vot, atunci am invatat ce e aia.

      Logica – asta sa zicem ca mi-a FOLOSIT la gandirea critica.

      Filozofie – DEGEABA

      Economie – Mijloace fixe, amortizare, DE-GEA-BA!. Nimeni nu m-a invatat ce e ala un credit, cum se compune rata. Ce comisioane sunt la banci.

      Desen – nici nu mai are rost sa zic ca e DEGEABA.

      FOLOSITOARE – 5 din 17 => 29%
      INUTILE – 12 din 17 => 71%

      Si am fost destul de indulgent:
      – am pus si logica printre folositoare desi am facut doar 1 an, o ora pe sapt.
      – Romana a fost folositoare gramatica pana-n clasa a VIII-a. Dupa aia cu geniul poetic .. fix PIX!
      – la fizica mi-a folosit doar electricitatea si ceva din mecanica. Termodinamica, optica, nucleara ….

      Probabil am mai si uitat materii, asa de folositoare mi-au fost.

      In mod real, daca ar fi saiau totul in considerare, maxim 20% as zice ca mi-a folosit scoala + liceul.

      00
    • @maxp >> si Logica la ce ti-a folosit? Chimia? Forta Lorenz de la fizica? TIC?

      La noi faci ce scoala Crezi ca e mai buna si apoi te angajezi UNDE POTI. Pentru ca nu exista o tranzitie eficienta intre invatamant si ce urmeaza dupa, toate sunt o apa si un pamant.

      Referitor la cultura generala, Nu confunda dorinta de cunoastere generala cu UTILITATEA.

      Intr-o era in care altii trimit oameni pe Marte noi inca facem serbari comuniste cu poezii si imnuri.

      Referitor la CV, Nu ai nevoie de patratele. Te duci pe orice site de profil si iti faci un CV in 3 minute.

      00
    • @corcoran

      Logica te ajuta in viata
      – sa nu votezi PSD
      – sa intelegi o argumentatie cauza-efect
      – sa intelegi ca „what about” nu e un argument valid

      Jumate din populatia romaniei e corijenta la materia asta :D

      00
    • @corcoran „si Logica la ce ti-a folosit?”. de ce crezi tu că există o așa mare masă de oameni care cred în toate fake-news-urile, manipulările și teoriile conspirației? c-au învățat ce-i ăla un sofism? sau ți se pare c-au înțeles ceva din științele naturale? din fenomenele fizice sau chimice?

      00
    • @corcoran, şi cum decizi tu cam ce crezi că o să-ți trebuiască mai tarziu? Vii tu ca părinte şi proclami: fiu-meu va fi IT-ist ca ta-su, deci fără materiile x, y z. Şi te trezeşti că de fapt vrea chimist, filozof sau mai ştiu eu ce?

      Plus, dacă ne invadează vulcanienii şi logica va fi la mare căutare? Să te văd eu cum ceri o pâine când vânzătorul e nepotul lui Spock!

      00
    • logica nu ti se pare ca iti foloseste in viata?
      chimia nu? sa stii sa pui otet si bicarbonat intr-o tava arsa ca s-o cureti
      forta lorentz nu?! presupun atunci ca imaginea pe un ecran tv ti se pare vrajitorie curata.
      da, daca singura ta grija, la modul general vorbesc, este sa nu-ti curga saliva din gura pe strada si orizontul tau se opreste la munca cu carca cu ziua, nu ai nevoie de toate astea.
      problema este ca dincolo de toata teoria asta, profesorii nu arata si partea practica iar daca tu ca persoana nu ai pic de imaginatie/curiozitate ….

      00
    • @Corcoran
      TLDR: Scoala e buna.

      Sistemul de invatamant nu e facut sa iti garanteze ca vei deveni geniu sau ca vei folosi fiecare lectie si fiecare formula pe care ai invatat-o (sau ar fi trebuit sa o inveti).
      In orice scoala din lume – mai comunista sau nu – nu poti garanta ca toti elevii vor iesi genii. Pana la urma scoala iti ofera bazele corecte (si de dorit sanatoase) pe care vei construi mai tarziu in directia care te atrage.
      Nu vorbim de profi fara nici un har (cati n-am avut care copiau efectiv din carti pe tabla si nu ne ziceau nimic in plus) sau relicve care inca pedepsesc (daca nu fizic) prin note date la razbunare, etc.
      De aceea e bine sa insotim copilul in calatoaria lui prin scoala, sa ii fim sprojim moral si sa ne asiguram ca ia ce e mai bun de acolo. Si sa il ajutam sa descopere ce i-ar placea sa faca in continuare in viata.
      Cand faceam meditatii la mate sa intru la facultate, am intrebat-o pe profa, exasperat, „la ce folosesc toate formulele si integralele astea, si limitele, si logaritmii astia in viata reala? Ca nu mai pot de cap?”
      Raspunsul poate nu e evident, dar e simplu „Ca sa ne antrenam creierul, sa il obisnuim sa gandeasca, sa faca legaturi si sa nu ramana plat”
      La fel si cu celelalte materii, ne ajuta sa ne facem o idee despre tot ce ne inconjoara, sa nu credem ca pamantul e plat, sa stim ce e aia o celula, un atom, sa intelegi o propozitie (ca tot vorbeai de logica), sa stii sa citesti un act oficial, si cate si mai cate.

      00
    • @Gogu, eu zic ca e imposibil sa cuantifici asa, ce materie daca sau nu ti-a folosit vreodata. e ca o piramida si toata scoala aia inutila de care zici tu este baza. aproape orice ai invatat te-a ajutat sa ai o gandire intr-un fel sau altul, mai buna sau mai proasta, creierul este ca un muschi pe care il antrenezi. iti garantez ca daca faceai doar matematica si fizica, ca zici ca lucrezi in domeniu tehnic, nu ajungeai unde ai ajuns acum. exact cum invata un calculator pt AI asa ai invatat si tu ca sa poti sa faci corelatii si sa recunosti situatii samd.
      nu lucrez in invatamant, ma consider oarecum tanar inca :) si nu mi-a placut scoala la timpul ei la modul ca nu-mi faceam temele, prindeam din clasa si mi se parea logic daca acordam putina atentie. am citit mult in scoala generala, nu toceam comentariile pt ca mi se parea ca inteleg unde bate profesorul si ma prindeam ce vrea sa auda si ma ducea capul sa-i servesc exact ce trebuie pt note bune. stiu si acum, la aproape 40 de ani, cele 3 comentarii care se bagau la miorita: comuniunea omului/romanului cu natura, semnificatia lui „mi-l” din „ca sa mi-l omoare” si semnificatia nuntii. :) apoi toata viata am mers pe parte tehnica, acum lucrez in IT. nu incerc sa ma laud, dar incerc sa dau niste exemple.
      la fel putinul ala de economie facut si logica si matematica, m-au facut sa refuz un credit in franci, cand am vrut sa-mi iau prima masina. am intrat in prima banca mi-a explicat aia ca e cel mai avantajos la veniturile mele, etc etc si uite iti dau atat. am simtit ca e dubios, am calculat si eu si am plecat. poate am avut bulan.
      zici de desen, bai la desen am facut despre culori calde, reci, complementare etc, cat de cat m-am priceput sa-mi asortez faianta in baie zic

      00
    • @maxp
      Ok, ok, forta Lorentz, bla-bla, e misto, TV ce zici tu.
      Eu te intreb:
      Cum folosesti tu informatia asta? Zilnic, saptamanal, lunar, anual. Da-mi un exemplu cand ai facut ceva cu forta lu’ maistru’ Hendrik Lorentz?

      Uite, eu am folosit principiul vaselor comunicante cand „anvelopatorii” de blocuri au infundat pluvialele pe bloc si aveam propria Venetie sus, la 30 cm de capul meu.
      Ne-am adunat vecinii de la ultimul etaj si-am zis ca Venetia nu e buna pentru noi si sa dam la galeata sa nu patrunda prin crapaturile realitatii in viata noastra. Atunci am legat un furtun in cel mai de jos punct, l-am amorsat si l-am legat de balconul de mai jos.
      Gravitatia a dezamorsat gravitatea situatiei.

      Eu vreau exemple cand scoala te ajuta in viata:
      – sa iti usurezi viata facand ceva rapid, eficient si fara efort
      – sa intelegi care e consecinta faptelor si actiunilor tale (ex: iei imprumut de la Provident, iti agati corpurile suspendate din bucatarie la intamplare pe rigips).

      00
    • @maxp>> uriasa majoritate a copiilor NU VOR DA DOI BANI peste 10 ani ca stii tu sa cureti tava cu bicarbonat de sodiu.

      Probabil ca peste 10 ani vor exista tavi care nu or sa se mai arda, daca nu s-or fi inventat deja.

      Tu esti unul din oamenii care nu inteleg ca lumea AVANSEAZA, lucrurile invatate de tine acum 20 de ani erau bune acum 20 de ani, acum exista o enciclopedie URIASA de cunostinte peste tot in jurul nostru, la 2 click-uri distanta.

      Ai mii de locuri unde poti invata ENORM. Trebuie doar sa vrei.

      Asta e UNA din problemele scolii romanesti, ca preda aceeasi voma de acum 50 de ani cand altii prin alte parti pun accent pe creativitate, imaginatie si capacitatea de a rationa.

      00
    • Sebi >> sunt de acord cu tine. Tocmai asta e si punctul meu, Rolul scolii nu e de a face genii, ci de a FORMA niste copii in drumul lor catre viata.

      De aici si reactia mea cand aud multi parinti ca le raman copiii prosti ca nu se face scoala destula, ca e f#t#t anul de tot, ca o sa fie vai de ei, etc

      Creierul e ca un burete, copiii aia asimileaza mult mai mult decat intelegem noi. Dar important e sa asimileze ce trebuie.

      00
    • @berenger >> boss, MAREA MAJORITATE A PROFESORILOR voteaza psd, multi profesori de logica chiar. 😏

      Pe ei la ce i-a ajutat?

      00
    • @Corcoran, pai ca sa avansezi si sa inventezi o tigaie care nu se arde ar cam trebui sa te prinzi cu functineaza asta de acum. crezi ca daca ai o enciclopedie la dispozitie pe net si vei avea nevoie candva de ceva din ea o sa intelegi ce scrie? o sa te uiti crucis si n-o sa intelegi.
      tu imi zici ca poti sa construieti etajul 1 fara sa ai parterul.
      forta lorent era un exemplu, nu mi-a folosit mie ca nu repar televizoare, tot ce incerc sa zic este ca nu trebuie luate punctual, un cumul de informatii iti dezvolta creierul. forta lorent n-o faci in gimnaziu, o faci mai tarziu cand deja esti putin specializat.
      de ce mai inveti alfabetul si sa citesti cand exista audiobookuri iar magazinele le poti recunoaste dupa sigla? ce nu deosebesti mega image de lidl?
      de ce inveti sa socotesti cand ai calculator pe smartphone?

      00
    • Maxp >> [ca sa avansezi si sa inventezi o tigaie … trebui sa te prinzi cu functineaza asta de acum]

      1. Nu toti trebuie sa inventeze tigaia. Exact ce spuneam, tu ca si stat trebuie sa creezi o legatura intre scoala si ce e dupa. Prin alte tari se fac specializari cu ce vrea copilul sa faca, nu 50 de materii si nu e bun la nimic.
      2. Ce legatura are asta cu bicarbonatul de sodiu?

      [crezi ca daca ai o enciclopedie la dispozitie pe net si vei avea nevoie candva de ceva din ea o sa intelegi ce scrie? o sa te uiti crucis si n-o sa intelegi.]

      Da. Toate informatiile pentru Jobul meu actual Le-am strans pe net. Se fac 3 ani deja, castig mult peste medie.
      Si cunosc multi oameni care au joburi FARA NIMIC in comun cu ce au facut in facultate

      [de ce mai inveti alfabetul si sa citesti cand exista audiobookuri? ]

      Asta e EXACT genul de lucru pentru care e buna scoala. Pe de alta parte, am 2 nepotele in USA, scoala de acasa, totul e audiobook. Virbesc romana si engleza fluent, sunt brici.

      [de ce inveti sa socotesti cand ai calculator pe smartphone?]

      Eu unul calculez doar cand am de luat restul si alte cateva situatii simple. Pentru toate celelalte exista smartphone . Sa inteleg ca tu iei hartie si pic si le pui unele sub altele?

      Tu refuzi sa intelegi ca lumea avanseaza. Peste niste ani probabil copiii nici nu or sa mai stie ce e aia hartie, la fel cum copiii nostri acum nu stiu ce e aia caseta sau chiar cd.

      00
    • vorbim de doua lucruri diferite cred: joburi pe care le face si o maimuta daca o dresezi si joburi unde ai nevoie de un background si ceva in cap.
      faptul ca ai un job bun, ca purtam acest dialog argumentat, ca ai fost in stare ca in 3 ani sa compilezi de pe net niste info si sa te folosesti de ele, este rezultatul faptului ca ai acumulat in trecut niste cunostinte, bune/rele, te-au destupat la cap.
      cred ca putem cadea de acord ca nu suntem de acord :)

      00
    • Bai maxp, tu esti baiat finut, se vede din cum scrii.
      Regret ca m-am luat de tine mai devreme, dar asa e p-aci. Intai dai cu barda si-apoi vezi pe care-ai palit.

      Tu lupti o batalie pierduta aici. As zice ca nu datorita scolii am ajuns unde sunt, ba chiar dimpotriva, scoala e acolo sa puna piedici si care scapa, scapa.
      Cumva, chestia asa m-a calit, deci poate ca ai dreptate, in sensul larg. Pentru ca scoala a fost atat de naspa, faptul ca am reusit s-o fentez (si eu am fost d-ala care invata) m-a format.

      Ce vroiam sa zic este ca scoala ar trebui sa te ajute sa te integrezi in lumea reala ca un adult functional (fie chiar si lumea reala de-atunci cand ai facut scoala si nu lumea reala de atunci cand devii adult). Doar ca la scoala nu inveti lucrurile din lumea reala, inveti de-a valma de toate din care nu ramai cu nimic.

      00
    • la o bere putem aprofunda discutia :+1:

      00
  16. In Brasov, la scoala 14, stiu invatatoare care nu au facut nimic, dar nimic, cu elevii din martie pana in 14 septembrie. Ba chiar au cerut parintilor sa le trimita tot ce lucreaza ei cu copiii(ca sa aiba back-up la control). Acum, aceleasi invatatoare spun ca nu fac ore online sub nicio forma. Eu am noroc ca sunt fost profesor, mi-a xam placut cartea, pot citi un curriculum si il ajut pe copil. Lucram mult impreuna. Insa 70 la suta dintre copiii din clasa nu au sprijin de genul acesta. Am facut webinar online gratuit pentru profesori, ca sa stie cum se folosesc instrumente online si cum sa faca lectii cu interactiune ridicata. Pedte 50 la suta dintre ei mi-au cerut adeverinta de participare la inceput de webinar. Au iesit destui dintre ei cand le-am spus ca nu le ofer adeverinte. Pe de alta parte, am profesori cu care lucrez si acum pe dezvoltare de lectii online si imi confirma ca aceia care vor pot sa treaca peste obstacolele puse de statul acesta atat de grijuliu cu cetatenii. Si cand ma gandesc ce face „prostul” acela de primar de la Ciugud…

    00
  17. @sin #13 – am responsabilitate desigur. Dar daca toti ne-am pricepe la orice nu ar mai fi nevoie de specialisti. Eu nu voi avea niciodata pedagogia unui profesor. Cum nici el nu se va putea descurca in domeniul meu.
    Iar daca nu s-a inteles sa explic: ce mare lucru trebuiau sa faca cei din educatie? Sa faca in 6 luni rost de net de calitate ( daca nu aveau deja), sa faca abonament la o platforma de scoala online, sa aiba o structura care sa suporte streaming live si sa invete cativa profi sa utilizeze 2 echipamente – PC + webcam ( caci unii stiu deja). Daca si asta e greu sa faci in anul de gratie 2020, ce sa mai zic? Dar pe unii profi ii preocupa faptul ca li s-ar putea leza imaginea daca sunt vazuti online cum predau !
    Deci, daca profii nu pot si noi ca parinti trebuie sa explicam si sa predam lectiile copiilor, sorry dar…ce sa vezi parintii au si ei serviciu, care genereza bani, care sunt impozitati, astfel incat sa poata fi platiti si profii si restul din ceea ce inseamna educatie.
    Deci, concluzia este ca fiecare sa isi faca treaba, sa se adpateze, sa nu se mai planga ca nu ne pica din cer nimic.
    Si da, parintii sa fie atenti la copii, sa-i sprijine in procesul de invatare, dar nicidecum parintii sa inlocuiasca profii si asta doar ptr ca cei din educatie au frecat menta 6 luni.

    00
    • Multi din educatie freaca menta de zeci de ani. Pe de alta parte, pe mine m-a invatat privatul o chestie: adapteaza-te sau mori! E drept, ca am invatat asta intr-o organizatie in care managerul general astepta si cerea feedback onest de la angajatii din orice esalon, si te forta sa gandesti in solutii potrivite pentru clienti&business. Si de aia, este o organizatie care trece usor si peste criza asta. Curaj, asta cred ca ne lipseste, ca natie.

      00
    • @sfx: eu zic ca e doar in interesul tau si al copilului tau sa il inveti cat mai bine si sa-l pregatesti pentru viata.

      Sa ai de la altii asteptari care sa fie in beneficiul tau…

      00
  18. @berenger – ptr clarificari cautati si ce am detaliat intr-un alt comentariu

    00
  19. Se va pierde mult din materie si generatiile mici si mari vor ramane in urma. Orele sunt scurte rau in unele cazuri(35 de min ?), calitatea transmisiei e praf, nu o sa se poata evalua elevii, nu ii pot urmari profesorii. Unii raman in urma, invatatoarea nu-i aude, unii fac gresit si nu are cine sa-i corecteze, o sa fie o varza totala. Nu e solutie pe termen lung cu scoala online cel putin la clase din primele 2 cicluri. E mai bine decat deloc cu scoala online dar vor fi consecinte. Eu am noroc ca maica-mea e invatatoare pensionata si face cu a mica lectii si o tine in priza. Daca pandemia va dura 4 ani ca si cea spaniola sunt curios ce se va intampla. Ne-am plans de rata de analfabeti functionali. Sa vedeti urmatoarea rata, cea de analfabeti …. disfunctionali. Solutie ? Facute clase mai mici, tinuti mai distantati, poate chiar si ore sambata ca sa faci mai putine ore zilnic (nu dati cu parul) ca sa faci totusi ceva decent.

    00
  20. @sin – nu asta era ceea ce am vrut sa transmit. NU neg ca trebuie sa ne ocupam de copiii nostri, ci doar spun ca intai si intai fiecare sa isi faca treaba ptr care este platit.
    Nu este corect ca unii profi sa isi puna coada pe spinare si sa transfere responsabilitatile lor catre parinti.
    Care parinte intreg la cap nu se ocupa de copilul lui ?

    00
  21. @sin – mai raspund o data – ptr ca se pare ca ceea ce am zis mai devreme nu apare – NU am spus ca nu trebuie sa ne ocupam de copiii nostri. Ce parinte intreg la cap nu face asta? Mai ales in perioada asta.
    Doar am subliniat ca inainte de toate fiecare sa isi faca treaba ptr care e platit.

    00
  22. Un site cu link-uri utile. O sa decoperiti ca programa nu s-a schimbat prea mult la materiile de baza si ca a scazut destul de mult calitatea informatiei oferite in manuale, cel putin la clasele I-VIII. Pentru amatorii de „topoare” sunt disponibile si o parte din manualele de la liceele cu profil tehnic.
    http://manualul.info/index.html
    Pentru Nita-Nastasescu, Hristev, Ollivoto si Gheba recomand Scribd.com

    00
  23. Eu inca sunt uimit de faza „camera e de proasta calitate si nu se vede table”. Oare nu se pot pregati lectiile pe Power point? De ce trebuie sa vezi tabla?

    00
  24. „Unele dintre ele au 4Gb de ram.” – o nu :(

    00
  25. Sunt cateva probleme arhicunoscute:
    – Nu exista infrastructura. Mi s-a intamplat ca la o ora hibrid sa mi se intrerupa conexiunea. E imposibil sa fii atent si la cei din clasa si la cei de acasa. Nu mai zic de faptul ca unii copii nu au camere web. Nu ai de unde sa stii daca e la pc sau nu. E cel mai pacatos sistem. Stiam asta de la inceput.

    – Sunt foarte multe scoli unde nu se poate aplica scenariul galben. Ce faci cu absentele? Daca unul din prima grupa (care trebuie sa vina la scoala) lipseste, ii pui absente? De unde stii ca ceilalti sunt acasa, pe google classroom? Sau citesc? Atat timp cat nu pot participa la orele online. Absentele ar trebui sa dispara. Ori toata lumea online, ori toata lumea la scoala. Nu exista cale de mijloc din punctul meu de vedere.

    – Cum evaluezi elevii? Ii asculti din materia pe care ai predat-o atunci cand nu au fost prezenti? E corect? De unde stii ca au inteles lectia, daca ei nu au fost prezenti? Eu ii voi asculta doar pe elevii care au fost prezenti la lectia respectiva, adica o data la doua saptamani. Bineinteles, ma voi asigura ca au citit si lectia de la care au ”absentat”, ca sa nu treaca ca gasca prin apa.

    Intr-una din scoli toti profesorii poarta masca corespunzator. Le atrag de multe ori atentia elevilor sa isi puna masca cum trebuie, insa singurele persoane care nu poarta masca sunt directorul si administratorul.

    00
  26. Imi cer scuze ca nu am rabdare sa citesc absolut toate comentariile desi o voi face la noapte probabil din cauza insomniei. Va impartasesc doar cum mi-a schimbat viata rahatul de scoala hibrid din Romania.
    Fii-mea – 11 ani – clasa a V-a. A inceput cursurile saptamana trecuta, in cea mai mare scoala din Romania. Ea grupa 1, alaturi de alti 12. Grupa cealalta 14 sau 15 copii. Vreo 3-4 acasa de tot pe motiv de boli grave la membrii familiei care locuiesc cu ei.
    Inainte sa inceapa scoala ni s-a trimis un chestionar. Pe la toate clasele, prin purtatorul de cuvant al asociatiei de parinti. In momente diferite. Am votat hibrid, gandindu-ma ca daca sunt 15-16 in clasa e mai bine decat 32 si daca sunt si orarele gandite modular, cu ore cuplate, e si mai bine. Macar nu se mai fataie toti profesorii de la o clasa la alta si stau online si cei de acasa, iar in 3-4 ore de mate sau chiar si 2 pe zi mai inteleg ceva.
    Nu ni s-a explicat nicio secunda ca hibrid poate fi sincron sau asincron. Am citit dupa intr-o hartiuta care se vehicula pe whatsup. Apoi am cautat sa vad de unde s-au inspirat si am gasit ceva similar in invatamantul francez. Pe scurt, la sincron, profesorul preda la clasa si, simultan, copiii de acasa asista si ei la predare, cu sau fara interactiune din partea profesorului (dar macar vad si aud ce se preda). La hibrid asincron, profesorul nu se conecteaza online. Punct.
    Cea mai mare tampenie a autoritatilor noastre complet impotente si preocupate doar cum sa nu o dea maxim in gard inainte de alegeri a fost sa lase la latitudinea profesorilor sa aleaga: sincron sau asincron.
    De la aceasta libertate de alegere, cuplata cu conexiunile proaste din scoli (pana la urma iti trebuie o banda zdravana sa conectezi simultan 40 sau 50 de clase – la noi in scoala sunt 87 de clase in 2 schimburi), lipsa echipamentelor performante, cu indolenta unor profesori, cu atitudinea „nu vreau sa ma vad pe net sau la televizor” s-a ajuns la un mare haos.
    In prima saptamana online, copilul a avut asa: 4 ore de mate online – proful de mate deja e mare vedeta printre copii, 2 ore jumate de romana online ca nu a reusit profa sa se conecteze mai mult, 2 ore de engleza. Case closed. 3 profi intra online din 15 materii. 3 din 15. Din numarul total de 26 de ore dintr-o saptamana, face online maxim 10. La restul, copiii nu stiu daca va intra profesorul online sau nu, ca nu le-a spus nimeni daca nu cumva se vor razgandi cei care nu intrau, nu stiu daca sa stea in fata laptopului (furnizat de parinti evident) sau nu, daca sa stea in classroom sau nu. Dincolo de participarea profilor la orele online, partea cu temele este un haos general. Multi nu stiu cum sa le asigneze in Google Classroom, altii le dau pe email, unii vor ca elevii sa pozeze temele si sa le incarce, altii nu. Fiecare profesor a aplicat modelul cu scoala online dupa cum l-a taiat capul. Scuzele sunt de la cele de tipul „nu ma pot conecta”, pana la „nu ma pot concentra si la cei din clasa si la cei de acasa”, „nu vreau sa ma vad la televizor”, „nu vreau sa stea la ora si parintii sau bunicii” etc. Sunt foarte foarte putini cu adevarat dedicati, care au inteles in ce mare rahat suntem si ca daca nu fac ei ceva, din pasiunea lor, nimeni nu va face nimic.
    Daca partial inteleg unele argumente, totusi nu pot sa nu vad cum mi-a schimbat mie viata aceasta decizie tampita cu scoala hibrida. Am sau n-am treaba, am sau nu call-uri (ca si eu lucrez de acasa), trebuie la fix sa verific daca e copilul online, daca intra sau nu profesorul, daca nu intra sa ma asigur ca are ceva de facut copilul. Niste teme de la alte materii sau orice altceva. 15 minute pierdute la fiecare ora. Altfel, copilul face ce stie :) „Bantuie” prin casa, ma intrerupe de zeci de ori, incepe placa cu „mami, mi-e foame” la fiecare ora, incepe joaca si uita de urmatoarea ora care ar putea fi totusi cu profesor … La 1 incep orele in mod oficial si se termina uneori la 5, alteori la 6, alteori la 7. Optionalul aflu ca e obligatoriu si ca optionala a fost doar alegerea materiei. Manuale nu au la toate materiile, dar majoritatea sunt online. Si desi au trecut doua saptamani de scoala, fara o zi, inca traim in acelasi cosmar. Mai ca imi doresc sa fie toti la scoala si sa imi asum imunizarea pe calea naturala. Alternativa este sa fim cu totii 100% online, dar profesorii sa fie obligati sa predea. Toti, la orice ora, orice clasa, orice materie. Fara argumente ca nu-mi merge netul, nu am laptop, nu am camera web, nu am chef.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube