Ce se va schimba cu Nicușor Dan la primărie?

Nimic. Absolut nimic pentru bucureșteanul de rând care suntem. Chiar dacă sunt convins că va lua decizii mult mai bune pentru București decât Firea, că va face lucruri mai mișto decât ea, că va avea o abordare mai eficientă, în esență, pentru omul de rând nu va fi nicio schimbare.

Orașele ca Bucureștiul – și, în general, orașele mari, de la 3-400.000 de locuitori în sus – sunt doar niște mastodonți care se chinuie să rezolve probleme pe care chiar ele le-au generat. Și, rezolvând aceste probleme, atrag si mai multi ursi la miere, iar in scurt timp acesti ursi genereaza alte probleme pe care orasul se va chinui sa le rezolve. Si tot asa, o bucla aproape infinita. Orasul genereaza poluare, aglutinare, alienare. Si apoi face sosele, metrouri si spitale, ca sa rezolve problemele generate. Si apoi se aglutineaza si mai multi si orasul face metrou si centuri ocolitoare, tunele, pasarele si penetrari, care atrag si mai multi oameni, care mai apoi au nevoie de servicii medicale, iar spitalele alea de acum 20 ani sunt prea mici si bolile nu mai sunt aceleasi, si avem nevoie de un spital de psihiatrie mai mare, de boli infectioase, de oncologie etc. Intr-un final, orasul produce zombi. Oameni care sunt convinsi ca e mult mai misto in garsoniera lor decât sa repare o uluca la un gard sau o tigla de pe acoperisul unei case cu curte. Oameni care cred ca Nicusor Dan ar putea sa fie o mare masina de eliminat noxele pe care ei le inhaleaza in garsoniera lor. Ca Nicusor Dan poate sa le mai faca un loc de parcare, ca si-a luat si doamna permisul si…na. Sau ca Nicusor Dan o sa dea drumul la autostrada aia spre Moldova, ca sa se mai duca din când in când si pe la parinti, sa respire aer curat si sa bea un vin bun.

Cine e la primarie e mai putin important. Trecutul ne e martor. Toti care au fost au facut câte ceva sau nimic. Dar noi ne-am continuat viata si traiectoria indiferent de ce au facut sau n-au facut ei. Desigur, ne-am luat un apartament cu credit in zona aia pentru ca am vazut ca se lucreaza la pasajul X, dar n-am avut niciodata certitudinea ca acel pasaj se va termina vreodata, sau ca primarele din momentul ala e capabil sa-l termine. In schimb, masina pe care ne-am cumparat-o, n-a avut niciodata legatura cu cine a fost la primarie. Si nici mobila IKEA din casa. Si nici vacantele pe care le-am facut. Si nici studiile pe care le-am inceput. Sau jobul pe care l-am acceptat in Pipera desi locuim spre Jilava.

Nicusor Dan nu va schimba mare lucru in viata noastra. Pentru ca el nu poate, desi multi asteapta politicienii sa le schimbe viata. Doar noi putem sa ne schimbam viata. Daca avem curaj. Iar curajul tinde sa devina o calitate rara, cu precadere la oras. La oras nu e nevoie de curaj, ci de plamâni buni.

Mergem, votam, dar schimbarea o facem noi, nu Nicusor. Daca vrem. Va urez mult curaj. Si rabdare, ca e cea mai importanta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

97 comentarii

  1. Nu e chiar asa, exemple sunt si in alte orase mari din Europa. Nu trebuie sa faca multe, sa gaseasca loc pentru pista de biciclete (separat de sosea) si banda unica pentru transportul comun si apoi se pot pune taxe pe intrarea in oras, se pot scumpi parcarile, etc.

    00
    • Am vazut ca au facut o pista de biciclete intr-o parte de la Alba Iulia la Muncii ca au schimbat acolo trotuarul, nou-nouta, fara gropi, o minunatie sa mergi pe ea, si nu o foloseste mai nimeni, toti treceau printre oameni pe trotuar.

      00
    • Baws, azi m-am intors din Suedia. 4 zile, citibreic dă săraci la un tovarăș.
      Absolut geniale țara și orașele. Se poate, se pot multe. Numa să se vrea.
      Biciclete, transport public, verdeață, piste dedicate pentru bicicliști.
      Dacă se vrea să se facă treabă, dar cu sacrificii și pus zurbaua pe noi, o să iasă ceva bun. Nu azi, nu mâine, da-n 10 ani cu politici publice inteligente și profitând de tehnologiile apărute, calitatea vieții poate crește enorm.
      Ai 400 mp de teren la oraș și vrei să construiești până in bordură? Ia să confiscăm terenu. Vrei să ridici in zonă de case mai mult de P+1? Ia fă un pic de bulău. Dai muzica tare sau faci grătar și afumi vecinii? Ia bagă tu 3 luni la spații verzi. Plângi că n-ai autostrăzi, dar imi dai fleșuri cu ghena ta ML, deși am 140 cu Loganu meu dă sărac, ca apoi să mergi cu 120 pe banda 2, că lu Gigel cu numere de DB i se rupe pooooola de tine și-ți mai face și un brake-check fiindcă ej meltean, iar eu in spatele tău sunt nevoit să dau în frâne, pentru că ej prea cretin? 30 de bice pe spinare și un but plug purtat 1 lună.
      Mergi ca proasta prin otopeni pe banda 2 cu 60, că omori un telefon? 6 luni la produs in Austria, iar după ce scazi taxele acolo, 50% merg la oncologie iar lovăr-boiu pe care-l crezi iubi să dea cu mătura-n Centru Vechi, fix acolo unde vă etalați datoriile din picioare și banii câștigați cu sudoarea curului. Hai că putem.

      00
    • Cum ar fi?!

      00
    • Malmo, Goteborg, Helsingborg, Lund.
      Mda, nu a fost suficient să văd fiecare aspect și parte urâtă a orașului, probleme din Malmo și Goteborg cu musulmanii, cu populații venite de la fundul pământului. Știu că există, știu că-s prezenți pentru că i-am văzut și eu mă integrez perfect datorită tuciurimii și apucăturilor de suedez cu pedigree.
      Sunt niște orașe, care ne pot da o lecție despre cum se pot face lucrurile, adaptate la realitățile noastre.
      Nu am pretenții ca ciobanu din Miorița să se dea pe pistă asfaltată pe lângă stână, dar măcar să se spele mai des și să pună niște pietriș unde-i noroiu mare și să repare țarcu.

      00
    • taxa pe intrare in oras… bai, voi sunteti cretini de-a binelea?

      00
    • si zici ca-n 4 zile ti-ai dat tu seama ca e geniala tara si orasul?!?!

      00
    • @Atilla
      Cât m-am priceput, mane.
      Cu subiectivismul și fracturile de logică avută.
      Cu părere de rău, îmi pare rău, dacă tu știi mai multe decât mine și părerea formată este greșită.
      Ageamiu și eu prin zona aia. Am fost prin altele cu anii și ăștia mi s-au părut mai sus decât alții cu pretenții.
      Spune-mi cu argumente că-s prost informat și o să accept că am greșit.
      Amin.

      00
    • „si zici ca-n 4 zile ti-ai dat tu seama ca e geniala tara si orasul?”

      in confirm io ca suedia e geniala tara. Goteborgu nici macar nu are atatea probleme cu emigratia, malmo e ala.

      00
    • Eu am primit flashuri aseară în București ca mergeam cu 60 pe o porțiune cu limită de 50. Evident șoferul era o zburatoare într-un cazan de BMW din 2006…

      00
  2. Important e sa nu faca rau, ca Firea. Ca bine fac tot oamenii, daca vor sa traoasca civilizat. Deci atat, sa nu faca rau si sa-i sprijine pe aia care vor sa faca bine. Mie ‘mi-ajunge.

    00
  3. https://www.fastcompany.com/3052699/these-historical-photos-show-how-amsterdam-turned-itself-into-a-bike-riders-paradise

    Acum nu zic ca se va transforma Bucuresti in Amsterdam, dar e loc destul de imbunatatiri. Macar un 20% de efort pt. 80% din rezultate. Intrebarea e daca va stii si va putea Nicusor sa eficientizeze acel 20%.

    00
    • Amsterdam e o treime din București ca mărime

      00
    • Și ce dracu ne-ar împiedica să ne transforma într-o capitală a țoaclelor?
      Te duci cu țoacla pân la stația de bus, îți îmbarci junghiu în bus, apoi până la munci ca un hipster, pedalând.
      99% din timp îl petrecem în oraș, p-o rază dă 15 km. Muncă, casă, megaimaj, bodegă, concert, parc la alergat, oleac dă socializare. Ieșit din oraș pân la munte, pân la mare, până acasă pentru ăia tolerați in București.

      00
    • Daca mergi prin Bucuresti cu bicicleta si mai nou cu trotineta, admitand ca ai gasit pe unde si ai norocul sa nu te calce vreo masina, trebuie sa iti speli parul zilnic si sa faci o baie lunga ca sa scapi de jegul din oras. Si-atunci constati ca nu ai apa calda. Injuri si te urci din nou in masina. Si te eternizezi pe la stopuri si pe marile bulevarde. Concluzie scurta: la fel ca Romania, si Bucurestiul e neresetabil.

      00
  4. Aici mergea frumos si o coloana sonora gen Michael Jackson, Man in a mirror!

    00
  5. Foarte bine zis!
    Multă lume – cei de pe-aici se exclud, bineînțeles – crede că un om într-o poziție „cheie” – președinte, ministru, primar (uneori, chiar un director) poate schimba ceva în mod semnificativ de unul singur (sau cu o mică echipă în jur).
    „Doar noi putem sa ne schimbam viata.” Da, noi ca un tot (probabil utopie), nu fiecare individual.

    00
    • Pandemia este exceptia care confirma regula

      00
    • Ați auzit de proverbul
      Peștele de la cap se împute – e un proverb care apare în folclorul multor state și se referă la corupția dintr-o comunitate / societate, corupție care începe de la nivel înalt. Proverbul face referire la conducători dar și la obediența celor conduși.
      Când un stat, o societate, un partid, o primărie, etc. eșuează, rădăcina cauzei trebuie căutată la lideri.
      Prospețimea unui pește mort poate fi judecată în funcție de starea capului. Când capul e stricat peștele nu mai e bun pentru consum pentru că tot corpul e alterat. Astfel, atunci când partea responsabilă (cum ar fi un primar general etc) este putredă, restul vor urma în curând și, de la coada sau din altă parte, degeaba mai zic unii că se curăță… ce-i stricat, stricat rămâne, în cazul peștelui împuțit – trebuie aruncat.

      Deci schimbăm pe Firea cu altcineva care să vina să pună în funcții sub el câțiva competenți, nu ca acuma în primăria generală. Cei câțiva își aleg să lucreze cu alții care se pricep. Și tot așa. Durează, dar altfel nu se poate. Așa se fac echipele în orice firmă sau companie care vrea să crească. Durează, nu foarte mult, dar procesul este ireversibil. Asta este miza oriunde vrei să scapi de hoție, de corupție, de nepotism, de incompetență.

      Cum a fost în 2016

      250 000 Firea(42% din voturi exprimate) ,
      177 000 Nicușor Dan (29.8% din voturi exprimate) în 2016.
      Prezenta la vot, 33%.

      Ca să fie și mai clar ce s-a-ntâmplat în 2016
      Firea 13.86% din electorat
      Nicușor Dan 9.83% din electorat
      nu s-au prezentat 67% din electorat

      Ce s-a ntâmplat, uite te-n jur. Nu ai înțeles! Uite-te-n jur.
      Ideea este că Firea începea sau închidea discuțiile din consiliu cu am fost votați în majoritate, avem mandatul majorității, ceea ce era și este fals.
      Sunt sigur că viitorul primar nu va face la fel.
      Caracatița asta cu țăraneții din Voluntari a început în 2016, dar nu mi s-a părut niciodată o problemă.
      Adevărata problemă este că toți care lucrează în PMB și companiile municipale și nu exagerez cu nimic, toți sunt complet fără legătură cu ce au de făcut, sunt de-a dreptul incompetenți.
      Nu au viziune, nu au idei, nu știu să organizeze treaba, sunt sub ei câțiva care duc lucrurile mai departe și sistemul rezistă cu multă prostie și salarii lunare la care nici nu gândiți.
      Trebuie schimbat faptul că de 4 ani, se fură banii prin salarii fără să se dea nimic în schimb și aduc alți locuitori din Voluntari la fel de incompetenți care stau deja toată ziua pe mobil sau se joacă pe calculator.

      Companiile municipale sunt suspendate de drept din decembrie 2019 de către noul prefect de București, dacă pleacă Firea pot fi închise.
      Vestea rea este că multe dintre ele sunt pe minus milioane de lei datorită salariilor, primelor și bonus-urilor lunare.
      Dacă s-ar face analiza banilor furați de la bucureșteni de niște tărăneți din Voluntari prin aceste companii municipale, nu v-ar veni să credeți, sunt sume de 10-20 milioane de euro furate anual prin salarii fără a produce nimic semnificativ orașului. Și de abia de la sumele astea începe traficul de influență, șpaga, corupția.

      Este foarte asemănător cu ce a făcut Dăncilă instruită de către Dragnea în anumite ministere cu teleormăneni. Un dezastru a făcut PSD-ul în București în ultimii 4 ani din banii locali și ai bugetului de stat.

      Așa că cei care votează cu Firea îi rog să se ducă să comenteze direct la ea pe Facebook, fiindcă nu au habar de ce s-a-ntâmplat din iunie 2016 la nivelul administrării locale a Bucureștiului de către PMB.

      00
  6. Daca omul de la “primarie” este suma dorintelor cetatenilor si orasul arata prost => fiecare trebuie sa voteze candidatul care nu ii place si lucrurile se aranjeaza mai bine.

    00
  7. Totusi poate nu degeaba exista bulevardul Pache Protopopescu.

    00
  8. Sunt de acord cu tine pana intr-un punct. Da, Un primar, oricare ar fi el nu poate face nimic SINGUR, daca nu are cu cine.

    Pana la primar e o intreaga caracatita birocratica ce suge tot ce prinde. Si Nicusor stie ca nu poate castiga singur, are nevoie de ajutorul unor oameni care ii vor cere dobanda la un moment dat. Cumetrii peste corupti si clanuri peste oameni influenti.

    Singura diferenta e nota de plata de la final.

    00
  9. Cred ca sunt 2 lucruri pentru care oamenii vin la Bucuresti:
    1. banii
    2. distractia
    Evident ca orasul e un jeg. Daca nu mai faci nici bani, nici nu te distrezi, nu prea ai ce cauta in Bucuresti.
    Si desigur, mai exista categoria bucurestenilor bastinasi, care raman acolo din inertie, sau poate s-au obisnuit atat de mult cu jegul incat nu-l mai sesizeaza (dar eu nu stiu pe nimeni care sa se incadreze la ultima parte).

    00
    • Coa, bani pot face și-n alte părți destui.
      Nu ca-n București, dar dacă scad orele de viață pierdute-n trafic, scad zgomotu, jegu fizic, jegu uman, poluarea, chinul de a prinde un loc în picioare la metrou, prețurile supraevaluate la multe doar pentru că e capitală, deși e efectiv o extensie a gropii de la Glina, 110% o să fiu mai câștigat în altă parte.
      Luăm exemplu Brașov, un oraș blamat de Eftimie, dar care-i net superior rahatului de Argeș, din toate punctele de vedere, avem Sibiu, avem Cluj și celebra groapă comună Florești, avem Oradea, avem Timișoara.

      00
    • @Ionut M Te certi cu mine de parca eu as fi zis altceva.

      00
    • @Ionut M Sau poate n-am formulat bine. Sa clarific: Lumea vine la Bucuresti pentru bani si pentru distractie, chiar daca stie (sau afla super repede) ca e un jeg.
      Era legat mai in diagonala de subiectul articolului. Ce vrea de fapt lumea de la Bucuresti? Bani sau distractie. Da, ar fi misto ca sa fie un oras frumos, dar lumea nu pentru asta a venit. Daca ar disparea banii, populatia ar disparea. Distractia e mai mult legata de dimensiunea orasului, si partial de bani.
      Atunci ce ceri de fapt de la primar/presedinte/dictator? Cand tu ai venit pentru motivele enuntate mai sus intr-un rahat? Seamana cu dilema celor care locuiesc la blocurile din camp. Stiau cum e, dar acum ar vrea mai mult.

      00
    • @Dex
      Niciodată n-aș face asta.
      Comentez p-aci și-mi dau cu părerea, fiindcă văd ce lipsuri în educație și mentalitate am. Povestind chestii și lătrând p-aci, mă văd pe mine-n oglindă și meltenismu balcanic pe care-l am în vene.
      Suntem oglinda comentariilor noastre. Eu ridic mâna că-s țărănete pur sânge.
      Chapeau.

      00
  10. Cum îi turcul e și pistolul. Primarul este mândria localității, pe modelul exemplului José Mujică, fostul președinte din Uruguai.

    00
  11. stai un pic, tu mai ai cetățenie română?!?!?!

  12. Mi se pare amuzant cum o multime de oameni asociaza automat Nicusor cu bicicletele.

    Si cu verdele.

    Si cu „oameni frumosi, si buni””

    Si cu „cu drag”.

    Imi vine sa borasc de atat dulcegarie stupida, pretentioasa si bazata pe absolut nimic.

    Dar in acelasi timp ma bucur pentru ca ma ajuta sa inteleg mai bine discrepanta uriasa, prapastia intre generatia rezist si orice inseamna realitate romaneasca.

    Sa inteleg motivul pentru care generatia rezist nu va castiga niciodata, nimic, in Romania, si anume ca filmul lor e absolut ireal si nu se pupa cu nimic romanesc.

    Ca Bucurestiul nu e nici Copenhaga, nici Amsterdam, si nici nu ar fi bine sa fie.

    Si, la final, filmul asta al lor se termina tot timpul cu „romanii astia prosti isi merita soarta, si nu ma merita pe mine, voi emigra din tara asta de cacat”.

    Pai, ce sa zic, la revedere, drum bun !

    00
    • Tu si in partea ailalta te certai singur.

      Ce te agiti de parca te-a curentat cineva cu electrodu’ la c¥r?

      Aia care au plecat merita respect pentru alegerile lor. Aia care au ramas merita respect si ei pentru alegerea lor.

      00
    • Nu e absolut nimic de respectat in a emigra, dimpotriva, in marea majoritate avem de-a face cu tot felul de indivizi frustrati si nevrotici, cu dunning-kruger.

      La fel cum nu e absolut nimic de respectat in a ramane, pentru ca nu e o alegere constienta, de fapt nu e o alegere, punct, nimanui nu-i pasa in asa hal si nu sufera de userism incat sa isi ia lumea in cap pentru ca a castigat firea alegerile din bucuresti.

      Cum spuneam, disonanta cognitiva e maxima intre useristi si restul romaniei.

      Din pacate pentru ei si din fericire pentru planeta, sunt minoritari grav.

      00
    • Dragos, ti-am lasat comentariul doar pentru ca n-am fost atent. Dar esti foarte gresit in ceea ce afirmi. De data asta ti-o spun asa, politicos. Dar stiu si injuraturi. Seara buna.

    • @Dragoș
      Folosești cuvinte care îți depășesc puterea de înțelegere a realității și pe care noi ar trebui sa le acceptăm că așa zici tu. Sunt false toate
      generația rezist = nu există generația exist
      romanii ăștia proști = românii nu sunt proști ci hoți, coruptibili, needucați, necivilizați dar nu proști
      romanii ăștia proști își merita soarta = merită ce au votat
      declinare corectă = Bucuresti – Bucureștii
      Ca Bucureștiul nu e nici Copenhaga, nici Amsterdam = no comment, sunt curios cum ți-ai dat seama și cât a durat.
      voi emigra din țara asta de căcat = nimeni nu pleacă de la bine
      voi emigra din țara asta de căcat = țara PSD-ului (FSN, PDSR, Pro R) și a PNL-ului (PD-L, ALDE, PMP) plus a căpușelor/susținătorilor
      Hai, o seară frumoasă.

      00
    • Multi din aia care au plecat si pe care te pisi tu cu jet contribuie la mersul tarii asteia mult mai mult ca tine, Dragos, comentator anonim pe interneti.

      „Nevroticii” aia stau ca sclavii la cozi sa ne fie noua bine, in ploaie, caldura si in batjocura pesede, trimit gramezi de bani in tara. Lupta pentru o viata mai buna.

      00
    • @Dragos
      Coisan, românii nu-s proști, românii nu sunt putori, românii nu-s bătuți în cap, dacă chiar vrei să știi de la unu care a muncit afară cu români.
      Te invit să-ți înșiri experiențele, anii de muncă, tipologia muncii, să înșiri proiectele la care ai contribuit/lucrat, ca să ne facem o idee asupra relevanței părerilor tale despre români.
      Românii sunt oportuniști, românii sunt foarte deștepți, sunt inteligenți, românii sunt foarte adaptabili.
      Românii sunt needucați, le lipsește traiul la comun cu gândul la binele comutății, sunt prea individualiști și fataliști în unele aspecte. E adevărat că nu văd mai mult de binele propriu și că 30j dă tranziție ne-au mutilat, dimpreună cu 50 de comunism, că ne-am pierdut reperele și că suntem în derivă.
      Ai vilă cu etaj, gard de 3 metri, cu pavele-n curte, iar când ieși pe stradă îți rupi roata-n crateru din fața podului impecabil.
      Românii n-au plecat de prea mult bine la muncă, iar prima generație de căpșunari au îndurat multe, foarte multe, pentru binele ălora de-acasă. Dacă nu exista Europa ca supapă de refulare pentru șomaju din .ro, ca furnizor de valută forte și să finanțeze lipsurile, dacă rămâneau p-aci, ne dădeam în cap.
      Belarusu era o revoluție de catifea, față de ce-ar fi ieșit p-aci. Avem exemplu 89.
      De bine de rău, cu bune și rele, cu umilințe și hăituieli, românii au ieșit la muncă în afară și au tras după ei deja 2 generații: copii lor au deja copii.
      Trăitu p-acolo a mai adus și la noi din mentalitea vestică. Diformă, strâmbă, percepută prin ochelari gucci, manele, lanțuri și Adrian Minune în telefon la poarta de îmbarcare, românii au văzut traiu de afară și l-au importat, adaptat la lipsa canalizării și apei curente.

      00
    • Nu stiu cine sunt visatori, usr-istii sau aia care cred cu tarie in Ponta :)))

      00
    • dragos e suparat ca dupa 2 saptamani in usr nu l-au pus sef pe hunedoara…

      00
    • Fluture, de ce sa ma injuri ? Eu nu am injurat pe nimeni. Cat despre opinii gresite, banuiesc ca ale tale sunt absolute si veridice, iar ale mele sunt false, prin urmare iti poti exercita dreptul de moderator spre a le elimina, nu ? Pai in cazul asta, pentru ce mai comentam aici, sau e permisa doar laba in cerc pe model usr ?

      Toti restul, presupun ca nu ati observat ghilimelele, dar pentru context, e unu’ Caramitru care da tonul la batjocorirea celor care nu sunt de acord cu el (cu ei), si e plin netul de disperati din astia care o ard cu „daca Firea mai ia un mandat, romanii isi merita soarta”, sau „daca iese Dancila presedinte…”, sau „daca PSD mai castiga o data alegerile…”

      In mintea lor, oricare din scenariile astea se adevereste, automat e vina poporului care e asa si pe dincolo, cu exceptia lor, bineinteles, care stiu cel mai bine ce trebuie facut, gandit, actionat.

      Si apoi se mira de ce nu-i voteaza aproape nimeni.

      00
  13. Asta e un discurs motivational? Cam ciudat! Eu din afara vad ca Firea a schimbat mai in rau decat cei dinaintea ei. Ceea ce mi se parea cam imposibil. Spui ca cei dinaintea lui Firea au fost genii?

    00
  14. Mare parte din problemele Bucurestiului sunt atat de marunte, luate fiecare in parte, incat orice primar cu o jumatate de creier poate face diferenta.
    Pana sa discutam de master planuri de mobilitate, centuri triple, revolutii in trafic si refacerea din temelii a sistemului de termoficare, avem nevoie „ieri” de o administratie care sa ne ia gunoiul, sortat, sa ne traga niste dungi nenorocite pe asfalt, sa dea niste amenzi pentru parcare ilegala, sa spele trotuarele si autobuzele, sa planteze si sa ingrijeasca niste copaci.
    Apoi ajungem la chestiile de complexitate medie, gen sa nu mai dea autorizatii de constructie pe ochi frumosi, sa nu mai permita macelarirea spatiilor verzi existente, ba chiar doamne fereste sa incerce sa faca unele noi.
    Daca le face pe astea in primul mandat poate sa se gandeasca la chestii avansate pentru al doilea.

    00
    • Mare parte din problemele Bucurestiului sunt atat de marunte

      asta e enervant. bă, ai deja mașină de spălat străzile? pune-o la muncă!!! sifonează bani de acolo! să aibă omul curat.

  15. Am citit titlul si doar primul paragraf, pana la „în esență, pentru omul de rând nu va fi nicio schimbare.” De acord cu afirmatia.
    Inainte de lectura decisesem ca voi vota cu Nicusor Dan. Dupa, am decis sa nu-mi schimb decizia.
    Multumesc si sanatate!

    00
  16. Daca imi inchid ochii il vad pe Nicusor in rolul lesului ucis de lei, mai apoi ramasitele trase in toate directiile de hienele flaminde. Cine se uita pe Animal Planet isi poate imagina scenariul. A mai fost unul ca el, care n-a realizat ca traieste in Balcani, numele lui este Constantinescu.

    00
    • Institutul Levantului si spui tot cand vine vb de constantinescu. Sinecurism si balcanism pur, nici vorbă de naivitate. Asta pt cine a uitat de tigareta, truțulescu si beizadeaua constantinescu jr

      00
    • NOU
      #59

      Miluta e doar un porc care a mimat… tot.

      00
  17. dacă ND și gașca lui, sau oricare altul fură doar jumate din cât a furat Firea și gașca tot va fi ceva mai bine pt bucureșteanul mediu.
    dacă chiar nu fură deloc, așa cum se laudă, va fi vizibil mai bine.

    citeam pe undeva că bucureștiul (sau doar sectorul 1, nu mai știu, că am citit demult) are același buget ca londra. nu știu cum e londra, dar bucureștiul e un jeg. nici sectorul 1 nu e mai breaz.

    00
  18. Infrastructura ar fi trebuit sa se dezvolta in acelasi ritm cu orasul si cresterea populatiei. Decalajul imens din ultimii 10 15 ani dintre dezvoltarea infrastructurii din Bucuresti si dezvoltarea sa spre zonele limitrofe e cauza multor probleme de azi. E o factura logica aici.. Chiar daca e Nicusor Dan primar oricum orasul e compromise pentru ca se dezvolta si nu ne mai ajung spitalele si drumurile peste 20 de ani. Come on…ideea e sa avem primari cu perspectiva care tocmai asta gandesc. Cum va arata orasul peste 20 de ani sau in ce directie dezvolt orasul pentru urmatorii 10 20 de ani si ce prioritati am ca primar pentru asta. Which Firea isn’t. Nu e genial nici Nicusor, dar totusi…

    00
  19. Nu stiu ce se va schimba și ce nu dar stampila va fi pusă cu sete și ură pt. ca.Firea să ajungă la pușcărie

    Votăm din răzbunare. Și e așa biineee

    00
  20. Nu putem vota și altfel, nu din răzbunare?

    00
    • Am putea, daca ar aparea un candidat care chiar merita. Dar sansele sa se intample asta, zic eu din propria perspectiva, asa bazat pur pe observatiile mele, par destul de mici. Si sincer, chiar nu ma mira.

      00
  21. Daca face curat in companiile municipale si da materie prima pentru DNA tot e suficient in prima faza. Cred ca in ultimii patru ani de mandat s-a furat si s-a sifonat cat nu au reusit toti combinat din 90 pana in 2016.

    00
    • Doar eu n-am mai auzit nimic de DNA de vreo 2-3 incoace? Ma gandesc ca DNA-ul a fost castrat de ceva vreme si nu vad ce ar putea face primarul din Bucuresti legat de subiect…

      00
    • „Ma gandesc ca DNA-ul a fost castrat de ceva vreme si nu vad ce ar putea face primarul din Bucuresti legat de subiect”

      Pai gandesc ca ar trebui votat ceva legat de asta si la parlamentare. Sa ii votam pe aia care promit clar ca il „deblocheaza”

      E greu cu DNA-ul, dar pana la urma tot politic se urneste problema. Asta daca majoritatea in tara asta vrea ca DNA-ul sa mearga…

      00
  22. Vrei sa spui ca Chicago Bulls ar fi fost aceeasi echipa cu sau fara Jordan si ar fi castigat trei campionate consecutiv?

    00
  23. Ar fi bine, intr-adevăr, sa nu îl punem pe Nicuşor pe un piedestal prea înalt și prea aurit, in timp ce nici măcar nu dam pe la întâlnirea asociației de proprietari ai blocului comunist in care locuim, ferindu-ne de vecini. Nu e nevoie sa stam la casa ca sa reparam gardul care înconjoară părculețul din fata blocului – sau sa ne punem de acord ca poate nu ne trebuie totuși gard la părculeț.

    DAR ce mașina sau ce bicicleta cumpărăm, pana și ce vacante facem, poate avea mai multă legătura cu cine e la primărie decât am crede, chiar dacă doar pt ca primaru’ vrea sa dea bine la ziar și cineva a ridicat mâna la ședința (nu imi închipui ca vorbesc așa neîntrebati) “șefa, eu zic sa dam vouchere pt biciclete/vacante/mașini electrice”. Poate alt primar își hrănește orgoliul altfel si cine știe ce efecte nebănuite o sa aibă.

    Bucureștiul are încă oaze de nealienare, care au mai multe șanse sa fie ocrotite de locuitorii orașului împreuna cu Nicușor decât fără el. Here’s hoping.

    Altfel, e ușor sa comentez de la mii de km distanță, fără sa votez.

    00
  24. Noroc cu pandemia ca nu mai e nici un concert, in 2016 Maroon 5 i-a cam sabotat.Acum… unda verde si treaba buna.

    00
  25. Desi imi voi lua injuraturi, eu stiu un primar care a schimbat fata Bucurestiului, ala care ne-a scapat de potai si care a evitat transformarea orasului intr-un bazar turcesc.

    Bine, nu voi vota cu el acum, ce a fost, a fost.

    Si ar mai fi ala care, dincolo de scandalurile cu bordurile, a refacut de la zero toata infrastructura bulevardelor majore din Bucuresti. A fost prima data când am vazut trunchiuri de copaci la o adâncime de 10m pe Stefan cel Mare. Bine, reactia populatiei a fost de respingere, a injurat lucrarile respective dar nu am mai vazut niciun primar sa aiba curajul sa intoarca Bucurestiul cu curul in sus transformandu-l intr-un permanent santier. Cert este ca dupa 15 ani, de-abia simti gurile de canal cand treci cu masina.

    00
    • Desi imi voi lua injuraturi, eu stiu un primar care a schimbat fata Bucurestiului, ala care ne-a scapat de potai si care a evitat transformarea orasului intr-un bazar turcesc.

      subtil :D

    • nu stiu ce masina ai dar pe mine ma doare inima cand iau cate o gura de canal in mers si mi se pare ca sunt departe de a fi macar acceptabile

      00
    • Depinde cu ce si fata de cand compari. Eu am stat 22 de ani pe Stefan cel Mare, am prins vremurile in care noaptea era loterie sa circuli cu mai mult de 30 km/h.

      00
    • Presupun ca minusurile sunt ca nu mai votez cu el :)

      00
  26. problema este ca indiferent ce va face ne va fi rau inainte sa ne fie bine. daca se apuca de radet o sa fie jale sa fie pus la punct, ma astept 2 ani pe putin sa fie avarii zilnice, ca sa nu mai fie poluare, pana vor fi gata toate parcarile necesare nu vom avea unde pune masinile, samd. si atunci lumea il va alunga cu furcile. un primar de buna credinta ca sa poata face ceva in orasul asta, presupunand ca nu ii pune nimeni bete in roate, are nevoie de cel putin 2 mandate consecutive

    00
  27. „va avea o abordare mai eficientă”

    eu nu cred asta, nu este om de rahat si asta e suficient.
    Bonus daca nu ne zgaraie retina cu ii agatate pe stalpi si fura cu 10 maini.

    all you can ask for.

    00
  28. „Orasul genereaza poluare, aglutinare, alienare. Si apoi face sosele, metrouri si spitale, ca sa rezolve problemele generate. Si apoi se aglutineaza si mai multi si orasul face metrou si centuri ocolitoare, tunele, pasarele si penetrari, care atrag si mai multi oameni, care mai apoi au nevoie de servicii medicale”

    Problema e ca Bucurestiul nu a intrat deloc de 30 de ani in spirala asta „oribila” descrisa de autor. Pentru ca: canci sosele, canci metrou (capatul ala din Drumul Taberei la care nechinuim de 10 ani e o gluma proasta fata de nevoile orasului), canci spitale noi, canci centura ocolitoare, canci tunele si asa mai departe.

    Si sa nu ne amagim ca toate orasele in lumea asta de peste doua milioane de oameni arata fix ca Bucurestiul, ca nu e practic nimic de facut ca sa mearga lucrurile mai bine. Ca orice ai incerca, lucrurile merg tot mai rau.

    P.S. Cum poate o centura ocolitoare sa atraga mai multi oameni in oras?

    00
    • Serios? Bucurestiul nu a atras mai multi oameni? Nu s-au aglutinat, peste tot unde a fost un teren liber s-a construit. Intre doua blocuri, daca era un teren disponibil s-a ridicat un bloc. La marginea Bucurestiului s-au facut cuburi de beton din doi in doi pasi si lumea nu s-a aglutinat? Noroc cu imigratia, cu plecarile temporare la munca, cu plecarea unor oameni inapoi la sat, ca orasul ar fi fost – este! – sufocat.

      E la fel cu autostrazile: tu faci autostrada si ea se va aglomera. E valabil oriunde in lumea civilizata. Le faci oamenilor sosele si ei isi vor cumpara masini. Le faci blocuri unul langa altul si ei se vor muta exact acolo. Le faci case cu curte, vor sta la curte. Faci un ansamblu sistematizat, cu spatii comune, de joaca etc, le vor folosi ca atare. Dar Bucurestiul este si va ramane un jeg de oras in care nu se mai poate sistematiza nimic. E o pierdere de bani, nervi si vieti omenesti. Niciodata nu va fi la nivel de capitala europeana. Niciodata, cu nici un primar.

      Inteleg ca vrei sa ai pareri diferite si sa le exprimi, dar sa negi realitatea cu asa aplomb…

  29. E un teren de vanzare langa mine. E plin de boscheti si de gunoaie. Aflu ca a fost vandut.
    Sa am asteptari ca in 2 saptamani sa fie construit acolo un parc frumos? Neah
    In primul rand, ma astept ca terenul sa fie curatat. Desi stiu ca nu o sa rasara acolo un parc, ci vreun bloc, macar nu mai am mizerie langa mine. Dupa faza de curatare a parcului, nu am pretentia decat ca blocul care o sa se ridice sa respecte legile si PUZ-ul.

    Cam asa se poate face analogia si cu ND

    00
  30. Dacă mai țineți minte, în 2004 unii îl veadeau pe T. Băsescu ca un personaj de sorginte mesianică. Ziceau că dacă ajunge Președinte și dă de pământ cu PSD, scapă de corupție, face autostrăzi și căi ferate. Vis! A fost așa?!

    La fel ne-am amăgit cu Klaus Iohannis. Vine un neamț, face din România un Sibiu mai mare. O să fie lapte și miere, salarii ca în Germania, toate alea. Vis! Singurul motiv pentru care a ajuns din nou Președinte, este că vorbește limba română corect. Încet, dar măcar e corect.

    Acum e faza cu Nicușor. Eu am un amic în PLUS Sector 4 și îi tot zic. Nicușor nu are forță, are prea mult bun simț. Firea are experiență, de când se certa cu PDL-iștii la Antena 3 (Boureanu, de exemplu). Și oricât ar vrea el să facă, nu va putea. Interesele sunt prea mari, așa că realizările vor fi, după buget, mici.

    00
    • Hai sa-ti spun un secret: lumea i-a votat pe Basescu si Iohannis doar pentru ca reprezentau raul cel mai mic. N-au luat prea multe voturi de la aia care aveau mari asteptari de la ei; cele mai multe voturi le-au luat ca sa nu ne trezim cu Nastase sau cu Ponta presedinti.

      De asemenea, eu nu prea inteleg ce va asteptati sa faca presedintele cand vine vorba de politica interna? Nu are autoritate sa faca mare lucru, e obligat sa semneze ca primaru’, cred ca orice prost a realizat asta cand PSD, prin muistul ala de Toader, a matrasit-o pe Kovesi. Tot ce poate sa faca e sa urmareasca cu ingrijorare. Ceea ce si face.

      Vreti schimbare cu adevarat? Iesiti la vot la locale si la parlamentare, sa nu mai castige PSD, si atunci poate n-o sa mai puna PSD jandarmii sa va bata pentru ca n-ati vrut ca tara sa intre pe mana unui muist jegos din Teleorman.

      00
  31. tovarasu fluture, frana! e „sa se schimbe”, nu „sa schimbam”

    00
  32. da, cel mai bine hai sa organizam o campanie de strangere de gunoaie in bucuresti in ziua votului. in felul asta le vom arata noi lor ca nu votul e important ci schimbarea din fiecare!

    „Cine strange duminica o hartie de pe strada, ii va arata lu’ Firea ca are de cine sa se teama!”
    „Haideti cu totii sa ducem flori la PMB ca sa aratam ca frumusetea unui oras tine de noi!”
    „Duminica #stamacasa intre 7 si 21 facem flashmob pe facebook schimbadu-ne toti avantarele cu o poza in care am facut un gest frumos in Bucuresti, haideti sa proiectam o imagine eco de civism si implicare”

    #NUlavot #DAlastransgunoaie.

    00
  33. Sper ca nu subestimati vointa electoratului pesedist.Nu-s bucurestean si la cum se vede situatia, meritati un alb in fruntea voastra dar aparatul de propaganda trage din toate directiile la adresa lui Nicusor Dan.Daca nu iesiti la vot, va mai pricopsiti inca 4 ani cu Pandelica.

    00
    • Subscriu la ce zice Marius ; si vedeti ce scrie ziaristul Emilian Isaila, mosnegimea iese la vot si intr-un picior , la 7 dimineata vor fi toti la votare, in timp ce moftangiul aitist nu se da jos din pat mai devreme de ora 2 p.m. Iar la ora 5 pm , cand imberbul de 18 ani ar dori sa votezeva renunta datorita cozilor ce se vor forma deja… Nicusor mai sta o tura, doar „Clatita” la sectorul 1 ia caimacul !

      00
  34. Dacă se opresc construcțiile de rezidențiale noi, fără infrastructură și tot se va simți.

    00
  35. Se va schimba ce s-a schimbat si in Cluj, de exemplu. Nu zic Ciugud ca na, parca ne e si frica sa visam atat de mult.

    00
  36. „Și, rezolvând aceste probleme, atrag si mai multi ursi la miere, iar in scurt timp acesti ursi genereaza alte probleme pe care orasul se va chinui sa le rezolve. Si tot asa, o bucla aproape infinita.” – o mare porcarie. autorul ne zice cum rezolvand problemele curente vom da peste alte probleme in viitor. evident, asta e un adevar universal, ar trebui sa ne oprim din a rezolva problemele curente si sa ne uitam la soare ca sa nu intram in bucla infinita a autorului?

    sunt de acord ca aceasta bucla exista, dar e o bucla pe care iti doresti sa o ai pentru ca genereaza progres pentru intreaga omenire. problema transportului era rezolvata de la roata si caruta, de ce ne-am mai chinuit noi sa facem masini, metrouri, avioane si alte nebunii care duc la poluare, aglomeratii si uite-ne in 2020, pandemii. noi prosti, scuzati domnu’ autor!

    00
  37. Adevărul e ca anul trecut se făcuse un vin fooarte bun la Moldova.. :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)