Articol informativ de pe site-ul de știri spălat al lui Teniță: pasajul Domnești e complet blocat.
Aha. OK. Ce lipsește de acolo? Informația dacă pe centură se circulă mai bine. Dacă s-a eliberat un pic zona. Pentru că pe pasaj normal că e omor, că traficul se va gâtui oricum la intrarea în București, că sunt multe semafoare.
Dar site-ul și-a făcut datoria, o dată ți-a arătat că orice s-ar face e inutil, aia e, mai bine nu mai facem nimic, și ți-a dat și motiv să dai cu basca de pământ.
1. Am fost ieri pe acolo. Era un pic mai bine decat ce vad acum in poze.
2. Marele castig este ca pe centură se circulă mai bine.
Pai si nu asta ii era scopu principal? Sa scapam odata de aberatia ca un drum ce intra/iese din oras sa aiba prioritate fata de soseaua de centura?
@lrpx unde e aberația?
Așa cum era făcută centura, că avea prioritate un drum sau altul, oricum se aglomera foarte tare. În ziua de azi, când drumul de intrare/ieșire în oraș are prioritate, oricum se merge bară la bară și pe centură și pe drumul respectiv, deci nu prea mai contează cine are prioritate, că se trece intermitent. În rest, ideea era, la momentul când s-au gândit lucrurile, că centura va avea un trafic mai intens decât drumul de acces în oraș, astfel că era logic ca acel drum să fie prioritar.
@M Se circulă mai bine decât atunci când era pasajul în construcție sau decât înainte să înceapă construcția?
ieri era duminica, oricum cred ca ar fi fost mai bine…
Coloana se va muta la urmatoarea/urmatoarele intersectii. Cum s-a intamplat si la Ciurel, coloana de pe Splai s-a mutat sus pe pod.
Drumurile care intra/ies din oras nu au prioritate fata de soseaua de centura pentru ca asa s-a gandit un prost, ci pentru ca traverseaza calea ferata! Este logic ca dupa ce traversezi calea ferata sa nu fi nevoit sa te opresti in cativa metri ca sa dai prioritate. Inevitabil vor ramane masini pe calea ferata si trenul nu prea cedeaza trecerea…
La fel este si in intersectia de la Drajna de pe DN3A (drumul vechi spre mare) unde este indicatorul de oprire pe drumul „mai principal” fata de celalalt (intre Slobozia si Calarasi), dar care traverseaza calea ferata
bă băeț, trebuie s-o las mai moale cu pornoșagurile( Prima oară citisem ”marele casting” și nu înțelegeam ce fel de pasaj au făcut ăia la Domnești de se fac castinguri pe el:))))))))))
Dar acum comentând și în legătură cu subiectul, hai totuși să apreciem că ceva în sfârșit s-a făcut în materie de infrastructură, ceea ce e o raritate la noi, și să nu mai aruncăm acum cu rahat că nu există perfecțiune și că 4 milioane de mașini sunt prea multe pt străzile Bucureștiului și împrejurimile lui!
Singura modalitate în care n-o să mai fie aglomerație pe străzile Bucureștiului este să nu mai fie atâtea mașini, ceea ce e clar că n-o să se întâmple!
Aberatia e ca prin „definitie” centura e un drum ocolitor, sa te faca sa nu mai intri prin oras ca sa il tranzitezi. Daca la fiecare intersectie ar trebui sa cedez oamenilor care intra/ies din oras, la ce rahat sa mai folosesc centura si sa nu o iau direct prin centru?
Avem X intrari/iesiri din Bucuresti care se intersecteaza cu Centura. Normal ca un singur pasaj, la o singura intersectie, nu va fluidiza 100% traficul de pe Centura.
Dar este un inceput, peste 2-3 ani mai face un pasaj si tot asa. Pana ajungem sa acoperim toate intersectiile si sa se circule relativ civilizat.
La orele de varf pasajul se va bloca pe directia de intrare in Bucuresti, traficul dinspre Domnesti fiind foarte numeros – automat cei care vin de pe centura si vor sa intre in Bucuresti vor fi si ei blocati.
Am vazut ca acum se blocheaza centura spre A1, pentru ca toti cei care pana acum treceau greu la bariera pentru ca aveau cedeaza trecerea acum merg snur.
Singura schimbare majora va fi in momentul in care va fi data in folosinta A0 de la A1 la A2, respectiv partea de sud – atunci toate tirurile care acum tranziteaza centura o vor lua pe autostrada.
In cazul de fata, daca toate centura era la 2 benzi pe sens si toate intersectiile cu ea erau denivelate, atunci s-ar fi putut circula ok, altfel, orice tir care schimba direcetia, orice masina care s-a defectat si ocupa singura banda de mers sunt generatoare de blocaje.
La fel se întâmpla acum când vrei să ajunge în Domnești dinspre Ghencea… Sunt mulți care trebuie să facă stânga ca să ajungă acasă și trebuie să dea prioritate celor care vin din față. Măcar acum după ce ai trecut de ultimul bloc nu mai trebuie să mergi cu viteza melcului la intersecția cu centura.
Ca persoana care circula aproape zilnic pe acel traseu pot spune urmatoarele:
1. ESTE OK ca in sfarsit s-a faut acel pasaj. S-a rezolvat aberatia cu prioritatea pentru cei ce intrau / ieseau din Bucuresti (avea o logica, dar tot aberatie din punct de vedere al prioritatii pe drumurile romanesti)
2. NU este ok „sensul giratoriu” de la Bragadiru, DACA ar fi dupa mine, as inchide iesirea spre Bragadiru – obligand soferii sa intoarca la Domnesti pe noul pasaj – ocol de aproximativ 1.5 km – dar pastrand astfel cursivitatea traseului initial. In acest moment, incepe blocajul spre Bragadiru cam din dreptul fabricii Atifco deoarece se da prioritate pentru cei ce intra in „giratoriu”
3. Soseaua de centura trebuie OBLIGATORU largita la minim doua benzi pe sens incepand cu intrarea de pe A1 si pana in Berceni. In acest moment ai trei benzi (A1 + 2 de centura) care se infunda la benzinaria Socar intr-o singura banda de centura. Dupa aceea, la pasajul Domnesti, ai doua (viitoare) benzi pe sens + banda de coborare de pe pasaj ce se infunda tot INTR-O SINGURA banda…
4. Al treilea blocaj (cam de 2 km) se face de la benzinaria Lukoil la intrarea / iesirea pe sos. Giurgiului.
5.POATE ar fi necesar separatoare de beton in dreptul iesirilor / intrarilor la diversele firme aflate pe centura si in dreptul carora sunt linii duble continue. Nu este in regula taierea lor ca nu vrea soferu’ plulii sa faca un mic ocol. (vezi si asta: https://zoso.ro/accident-nasol-teorii/ )
6. ESTE OK ca s-a finalizat pasajul! (stiu ca e dublura!)
Nimeni nu se astepta ca acest pasaj sa aduca vreo imbunatatire traficului pe axa Domnesti – Bucuresti, pentru ca nu centura a fost vreodata o problema.
Bariera se lasa de 2 ori pe zi, iar cei care vin dinspre Domnesti aveau oricum prioritate fata de centura (ceea ce era stupid in sine, dar na).
Ideea e ca problema acolo a fost si este cu locatarii blocurilor din zona Cartierul Latin.
Mai exact, la orele de varf, respectivii fac stanga ca sa intre in cartier, ceea ce blocheaza ambele sensuri de mers, ca sa le dai prioritate.
Ar mai fi si RATB care se misca foarte lent, nu intra in alveole, atunci cand ele exista.
O largire a strazii va ajuta mult, dar pana va fi gata, se dubleaza si blocurile, deci si numarul de masini.
O solutie rapida ar fi separatoare de sens in dreptul Latin, incat sa ii obligi sa mearga pana la giratoriu in loc sa faca stanga direct.
Au reglat bariera aia sau tot 30 de minute minim tine? Pana prin 2020 cand aveam drumuri in zona, se facea uneori o coloana de masini care ajungea pana la Lidl. Cand se ridica, se bloca centura ca nu-i mai ardea nimanui sa lase vreunul de pe centura.
Intreb pe bune, chiar sunt curios daca s-a schimbat ceva.
Aia din Cartierul Latin nu erau o problema majora atunci. RATB-ul care nu intra niciodata in alveole, da. Daca aveai ghinion sa prinzi si masina de gunoi, mai bine te intorceai acasa.
Nu o reglasera pana saptamana trecuta, dar nu era o problema majora.
Stateai gen 10-15 minute, dar era o data pe zi, si nu tot timpul prindeai bariera respectiva.
Plus ca Domnesti-Bucuresti aveau prioritate fata de centura, cum am zis.
Problema a fost tot timpul in dreptul Latin, Dimri, etc. – acolo sunt o puzderie de stradute secundare, care dau catre Bragadiru sau catre casele/blocurile din spate.
Si de fiecare data cand oamenii aia pleaca la lucru/scoala dimineata si se intorc seara, se blocheaza tot, pentru ca trebuie sa stai dupa ei sa intre si sa iasa unde au nevoie.
Acum nici nu stiu ce sa zic, ca e usor sa ii injuri, sa le reprosezi ca de ce s-au mutat in ghettourile alea fara sa aiba acces decent, dar na, nu toti au bani sa stea in centru sau in vile de sute de mii la porumb.
Pe de alta parte, autoritatile, pisa-ne-am pe ele, nu trebuiau sa dea acorduri de construire in zonele alea. Gen, deloc, nu fara sa se asigure ca Ghencea are 2-3 benzi pe sens, tramvai, metrou, tot ce e nevoie ca sa mai aerisesti traficul din zona.
Cei care vin pe sensul Bucuresti/Domnesti aveau prioritate pentru ca traversau calea ferata. Si gasesti cate un “special” care stie ca e pe dreptul lui si te lasa sa dea trenul peste tine.
Problema oricum se va rezolva simplu- se desfiinteaza in 2 saptamani trecerea de la calea ferata
Cei care au comentat anterior au subliniat corect faptul ca pe centura traficul e mult mai ok. Imi amintesc cand veneam din Bulgaria cum petreceam 20 30 de minute doar sa trec de jegul ala de intersectie. Traficul dinspre Domnesti si Prelungirea Ghencea nu are cum sa fie rezolvat de un giratoriu pentru ca acolo e un haos urbanistic de neimaginat. Si toata lumea iese cu masina de acolo la ore de varf. A fost acelasi lucru si la Mogosoaia. Pe portiunea de centura Chitila Mogosoaia Otopeni se merge excelent acum insa pentru a iesi sau intra in Mogosoaia e tot ambuteiaj. Dar hai sa ne grabim sa prindem locuinte mobilate la Hatz Residence pe camp la Domnesti la doar 250 k sa l ajutam pe Dorian sa si ia un Lambo. Dupa ce cumparam be gandim cum mai iesim de acolo..Doamne ajuta
Doar un Lambo? Ești naiv.
Presa 2022: https://www.bzi.ro/sfintii-arhangheli-mihail-si-gavriil-i-au-adus-un-mare-necaz-ieseanului-ioan-ciubotaru-casa-i-a-fost-mistuita-de-flacari-4588632
Problema majora in Romania este ca cei care vor solutii le cauta la niste oameni care n-au fost capabili intr-o viata sa invete limba romana… de acolo porneste totul. Vrei solutii pentru trafic, vrei solutii pentru pensii, pentru educatie, pentru mediu… cauta la oameni care n-au trecut prin scoala degeaba si stiu ce fac… chiar daca in mediu privat, ca in final acolo e competitia si inteligenta pe bune de cele mai multe ori.
Coada era de la Domnesti pana in Magurele (spre A1).
Sa vedem daca mai este asa…
De dimineata (ora 9) am putut intra OK pe centura, de pe pasaj. Mai bine decat in alte zile de luni la aceeasi ora.
Pasajul e normal sa fie aglomerat daca in Bucuresti se gatuie traficul…
pe centura a mai aparut un giratoriu acum cateva luni sub podul de la Bragadiru asa ca nici pe centura pe directia A1-Berceni situatia nu se va imbunatati foarte mult din cauza acestui giratoriu, azi la pranz masinile stateau pe loc sub acest pasaj pe directia spre Berceni, de asemenea pe directia Domnesti Bucuresti se va circula mai greu din cauza faptului ca trecerea de la 2 benzi pe pasaj la 1 banda prelungirea ghencea va manca o gramada de timp cand e aglomerat, mai bine sa te misti constant incet,
partea buna e ca va fi mai bine pe directia Bucuresti Domnesti si Bragadiru-A1
oricum e bine ca s-a facut in sfarsit si din cate am vazut se lucreaza si pe camp la A0, au inceput sa se vada progrese importante, ca tot criticam tot timpul, inclusiv eu, ca nu se face nimic
Azi am trecut de 2 ori
– nu mai exista trecerea de cale ferata (se va construi statie intermodala acolo)
– toti zabaucii care intra in giratoriu pe principiul „am prioritate” insa nu se uita sau nu ii intereseaza ca pe directia unde vor sa ajunga (si aici ma refer la cei dinspre Chiajna care vor sa faca stanga spre Bucuresti) ca benzile de coborare dau….in aceeasi ulita prafoasa denumita Prelungirea Ghencea si care dimineata e blocata de masini (QED)
– giratoriul blocat de cei care vin dinspre Domnesti si vor si ei sa intre in Bucuresti – atatia ani de cand au fost obisnuiti cu „am prioritate” au ramas initipariti in memoria lor si intra si …stau in giratoriu.
Ba azi se si certa unul cu mine ca el dinspre Domnesti are prioritate ca merge inainte spre Bucuresti si ca eu vin pe DNCB si trebuie sa cedez trecerea El intrand in giratoriu si… blocandu-se.
Concluzie personala: foarte bun, mai trebuie lucrat la educatia rutiera si la ceva orientare in spatiu (adica sa nu ne uitam doar la botul masinii proprii ci si ceva mai incolo).
Teniță e doar un griefer. Change my mind.
grifter sau grefier?
Și totuși, nu era mai simplu să fie giratoriu la nivelul solului (inclusiv benzi dedicate pentru viraj la dreapta) și doar un pasaj suprateran?
Ar fi fost prea ieftin?
Exemplu:
https://www.google.com/maps/@44.4983465,25.9973705,3a,75y,296.57h,84.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV-YOomuUeDUg0Mfv0pWgCQ!2e0!7i16384!8i8192
si trenul pe unde o ia?
Mergi nu pic mai în spate pe Google Maps și vezi și trenul
Pasajul ala pe sub care trece trenul in imaginea ta ar fi trebuit construit si la Domnesti, mai mult, fara ca circulatia trenurilor sa fie afectata.
Deci nici ieftin, nici fezabil.
Orice pasaj nou muta traficul la urmatoarea intersectie. Astfel masinile care nu vor mai sta la Domnesti pe centura se vor opri la Bragadiru si la Dragomoresti. Astfel coada la ora 16-17 la giratoriul de la Dragomiresti nu va mai fi pana la A1 ci pana la Domnesti. Acest pasaj nu va rezolva nimic. Exact la fel s-a intamplat cu pasajul de la Mogosoaia. Acum traficul este la Tunari
La fel si cu rondul de la Piata Presei, care a mutat dopul catre Arcul de Triumf.
Build more roads, and more cars will come.
Acum ca avem pasaj, nu le-a trebuit mult sa ceara urgentarea largirii Prel Ghencea.
Cand va fi aia gata, vor fi deja inca 50.000 de masini in plus in cartierele alea din camp, si vom avea aceeasi discutie ca azi.
O solutie pe termen lung ar fi mai degraba investitia in statii noi de metrou, tramvai, benzi dedicate, cat mai numeroase si mai dese incat nimeni sa nu aiba scuza ca „a trebuit” sa foloseasca masina pentru deplasarile zilnice.