Accident nasol. Teorii?

Acolo era linie continuă. Șoferul dubei era pe telefon. Dar oare prostul oprit avea lumini?

Și sunt curios de soluționarea poliție. Neadaptarea vitezei la condițiile de drum pentru ăla cu mașină neagră, nu?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Șofer profesionist, el ne transportă pe noi sau cele necesare. El face mulți kilometri și are experiență, de asta poate încalcă limitele de viteză sau poate sta cu ochii în telefon. La fiecare 10k km parcurși, șoferii profesioniști băga câte un punct în talente, consu cu ochii în telefon, depășit limite de viteză, condus 12 ore fără pauze. Sper doar sa nu i se fi făcut rău la volan.

    00
    • Șofer profesionist, la fiecare oră ia 5 minute pauză ca să se uite pe unde conduce. :)

      00
    • Are vreo masina detector de vehicol oprit pe drumul public, in fata ei la mica distanta, pe directia ei de mers?

      00
    • @bosulean, nu, astea costa, nu putem strica profiturile companiilor incercand sa salvam oameni. e ‘responsabilitate’ dar asa in functie de unde vin banii, vorba aia, cum bate vantul.

      00
    • @Bosulean, credeam că ochii șoferului la asta folosesc, observat chestii pe drum și adaptarea condusului la respectivele chestii.

      00
    • @bosulean: DA, se numesc ochii soferului!

      00
    • @Eu,ai un dinte împotriva șoferilor profesioniști..
      @Bosulean, da, pe camioanele moderne există senzori care țin camionul la distanța de 50m față de vehiculul din față..

      00
    • ochii soferului? de aia sunt atatea accidente in conditii de ceata, sau noaptea cu carute nesemnalizate practic oprite pe drum.

      00
    • @Junker, el poate nu, dar eu am. Aia de TIR mai sunt cum sunt, dar aia de duba sunt pericol public.

      00
    • @Bosulean, unde pzm vezi tu în videoclip ceață sau combinație de noapte și căruță/bicicletă nesemnalizată?!

      Ăsta a fost whataboutism de manual, însăși definiția whataboutismului.

      00
    • @pzm Intrebarea mea nu facea referire directa si exclusiva la videoclip. Nici raspunsul al doilea. Dar mersi pentru injuratura.

      00
  2. Nu soluționează poliția ci instanța fiindcă e cu vătămare

    00
    • amandoi.

      autoturismul dintr o contraventie de oprire neregulamentara (nu avea ce sa caute acolo din motive de dubla continua) provoca o infractiune cu vatamare si distrugere

      *se poate baga si asta: Se interzice conducătorilor de vehicule să circule cu viteză sub limita minimă admisă, să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaşteptată, fără motiv întemeiat.
      **acolo nu exista nici un motiv intemeiat legal (dubla continua obligatie de a merge inainte)

      bus-ul dintr o contraventie de nerespectare a distantei regulamentara intr-o infractiune cu vatamare si distrugere

      *Conducătorul de vehicul este obligat, în funcţie de viteza cu care circulă, să păstreze o distanţă de siguranţă faţă de vehiculul ce-l precedă, pentru a putea evita o coliziune în cazul când conducătorul acestuia reduce brusc viteza sau opreşte în mod neaşteptat.

      raspuns final: amandoi in egala masura!

      totul tine insa de ce anume a raportat politia mai departe

      00
    • ăla cu busul bigtime.
      cel cu vectra poate să facă ce vrea pl la lui, dacă tu cu autocarul cu 40 de oameni intri după jumătate de oră în curul lui, în loc să treci pe banda întâi unde ți-e locul, e problem.

      00
  3. Ala avea treaba la stânga ce e neclar??

    00
  4. As pune 50 ron, ca cel oprit, semnaliza stanga, catre peco.

    00
  5. cam mare viteza microbuzului…probabil ca le va da culpa comuna…buni de plata amandoi…

    00
  6. Pe fata avea sigur, ala daca a venit racheta ce mai e de zis, macar il ocolea pe banda 1, dar el se uita la stan si bran…plus ca afara era destula lumina ca sa vezi si de la 200m ca ala sta pe loc.

    00
  7. Dublă continuă, neadaptarea vitezei, dar instructorii noștri nu ne învață un lucru, am aflat de la alți instructori de afară: când aștepți să virezi stânga, lași volanul drept, nu schițezi nici o urmă de viraj.

    00
  8. Deocamdata sta pe loc ala in drum. Poate vrea sa faca stanga poate nu. E irelevant pt ca nu a depasit banda. Asa ca normal culpa e doar a microbusului.

    00
    • așa e. că pe drum nu e nimic in neregulă dacă oprim în mijloc că așa am vrut noi!

      00
    • @toma (necredinciosul as putea adauga).
      Faptul ca ala a oprit acolo cu intentia de a face stanga e o treaba.
      Dar legal, culpa e a celui cu microbuzul, in orice instanta, cu orice filmare, cu orice martor, pentru ca lucrurile astea se bazeaza pe paragrafe din lege si probe.
      Poti opri in mijlocul drumului cu doua benzi din cauza ca ti se face rau, ca ti-a sarit un parsh in fata, ca ti s-a parut ca intra unul in tine, ca ti-a picat tigara aprinsa in poata si alte sute de motive.
      Dar cand vine din spate un bou, la X secunde dupa ce tu ai oprit (deci nu ai franat brusc in fata lui), cu ochii in telefon sau aiurea, cu viteza mult peste ce pare a fi legal in localitate, si fara nicio urma de schitare de frana, cam da, e culpa boului, fie ca ne place, fie ca nu. Are obligatia sa circule cu o viteza care permita evitarea oricarui pericol.
      Ca ala cu opelul e si el prost, e clar, dar asta e altceva decat culpa.

      00
    • @Toma, in principiu ai dreptate dar poti sa imi spui te rog articolul unde apare ca e contraventie sau infractiune asta? M-am uitat pe la 141 incolo si mi-a scapat.

      00
    • Reguli pentru circulaţia vehiculelor
      Art. 122
      Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaşteptată, fără motiv întemeiat.

      00
    • Iar noi de unde stim daca avea sau nu avea motiv intemeiat???

      00
    • E treaba politiei/instantei sa stabilească culpa celui oprit, legea insa e clara pt microbuz, care trebuia sa păstreze distanta „regulamentara”. Din păcate legea e facuta pe genunchi, recomandări „oficiale” de genul celor 2 sec fiind inutila la deplasări cu viteze legale extraurban sau pe autostrada, dacă se trezeste un zevzec sa-ti oprească brusc în fata fără sa poți intui ce face (niște avarii, semnalizare din timp, samd). Paradoxul legal e acela ca, dacă microbuzul se înscria in depășire iar impactul avea loc pe sensul opus, șoferul microbuzului avea mai mari șanse sa scape cu permisul în buzunar, dacă linia era discontinua iar șoferul autoturismului făcea o manevra legala, omitand asigurarea din spate.

      00
    • Te rog nu-mi spune ca ai permis…

      00
    • @alexnicolae fa-ne un bine tuturor si du-te si preda-ti permisul de conducere Politiei, din initiativa proprie. Ca daca aici la asta ai probleme, nu vreau sa stiu cum interpretezi celelalte reguli din Codul Rutrier.

      00
    • în momentul în care cineva oprește în fața ta, stabilești dacă oprește dintr-un motiv întemeiat și apoi te decizi dacă întri în curul lui sau cum?

      00
  9. iese la polish

    00
  10. Cu atâția idioți in trafic pe care îi vezi zilnic, încerc sa ma feresc de a ma pune în situații de rahat, ochii în oglinzi mereu radar, niciodată pe telefon sau luat ochii de pe drum chiar dacă vorbesc cu pasagerii, dacă trebuie stânga pe bulevard aglomerat și e giratoriu la 200 m, prefer giratoriu, niciodată nu ies din mersul celorlalți, nu sunt vârful dar nici melc. Până acum a funcționat, sper ca și de acum încolo.

    00
  11. Hai sa nu o dam in whatabout-ism, ala cu duba nu avea alta treaba decat sa se uite pe unde merge. Nu era ceata, nu era întuneric. Asa cum prostul ala s-a oprit in mijlocul drumului, la fel putea fi orice alt ceva.. ambuteiaj, pietoni, manifestatie psd

    00
  12. 2 berbeci!

    00
  13. Acu vede lumea ce bine ar fi fost ca duba sa aiba Autonomous Emergency Brake. Azi mie mi-a franat la 5 kmh, ala din fata a dat sa plece dar a oprit brusc si eu am dat sa plec dupa el (stateam la Stop).

    Vinovat e doar duba. Ala care a oprit pe banda 2, putem presupune ca dorea sa faca stanga, dar nu a facut, nu a incalcat linia. Putem presupune ca i s-a oprit motoru.

    00
    • dar nici voie nu avea sa opreasca, practic a oprit ca pl, probabil si fara semnale =))

      00
    • fiind localitatea putea opri din multe motive. De exemplu poate iesea un tir dintr-o curte si in timpul manevrei a ocupat toate benzile, sau era coloana, sau…

      00
    • bai, dc plm ii gasiti scuze ratatului care a oprit pe banda 2 fara sens?
      ai pana sau plm, tragi pe dreapta, n-am vazut nimic sa iasa deodata sa-l faca sa opreasca subit ca idiotul, apoi a venit si idiotul mai mare din spate si au facut istorie. plm de asta mi-e frica sa conduc in romania, ca majoritatea conduc ca niste ratati.

      00
    • nu este vorba de scuze. Este vorba ca ala cu microbuzu e „profesionist” si nu a reusit sa rateze o masina oprita de 10 secunde…

      00
  14. Pe celălalt sens de mers toți se deplasează pe B2.

    00
  15. Ce fel de pieton?
    Daca traverseaza il vezi.
    Daca sta pe loc ca masina asta e cam sinucidere.

    Eu cred ca e mai greu sa observi o masina care merge apoi se opreste din senin.

    00
  16. La începutul săptămânii, pe celebrul e85/ dn2, intr o localitate cu 2 benzi pe sens și parapet de separație, eu cu semnal dreapta pus de cativa zeci de m mergand la 30-40 km/h sa intru intr o benzinarie. Tirul frânează puternic și trage stanga cat sa înghesuie un Logan în parapet.

    00
    • Citeste ce ai scris, si vezi daca se intelege ceva.
      Pe ce banda erai, unde era tirul, ce treaba are loganul?

      00
    • @chris06 Nu e chiar asa de greu.
      Omu’ merge pe b1 ca voia sa faca dreapta spre benzinarie. Tirul in spatele lui. Loganul pe b2.

      00
  17. Of topic.
    @Vali, am trimis de joi seara un mail, pe ăla cu blog în conținut. Zi-mi măcar un „du-te dracu’, nu-s poștaș/nu fac trafic de furăciuni/whatever”. :)

    00
  18. 1.locatia https://www.google.com/maps/@45.8408354,24.9536027,3a,90y,158.37h,68.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY3hItuQYhmvRJWu5yUCWhg!2e0!7i16384!8i8192!5m1!1e4
    2. Dupa urmele rotilor lasata pe asfalt si pe vopsea observam ca in acel loc e un lucru obisnuit incalcarea liniei duble continue, atat la intrarea in benzinarie dinspre Sibiu(1) cat si la iesirea din peco spre BV(2)
    3. Daca eu am observat asta din satelit m-as mira ca primarul de acolo si politia sa nu o fi observat. Da, drumul nu apartine de primarie ca e DN dar primarul poate notifica politia.
    Politia trebuia sa notifice administratorul drumului despre riscul de accidente existent in acel loc. Cel mai probabil nu a facut-o. De ce? Pentru ca putin mai incolo poate sta la panda la amendat si ridicat de permise.

    00
  19. Intr-un eveniment rutier, FIECARE participant la eveniment raspunde pentru încălcările LUI. Dar vinovat de PRODUCEREA evenimentului este doar șoferul de DUBA pentru neadaptarea vitezei la condițiile de trafic.
    Punct. Restulsunt speculații ale unor oameni care nu cunosc încadrările juridice, civile și penale.

  20. Teorii? Ce teorii? In video vezi doi imbecili patentati: unul care face stanga pe dubla continua (asa vad eu din pe filmare), si altul care nu e atent la drum si il loveste pe primul.
    Restul se stabileste in faimoasa justitie romaneasca. Succes!

    00
  21. Ghinion maxim la șoferul dubei, chiar atunci schimba manelele pe telefon..

    00
  22. Soferul dubei nu era atent la drum.

    00
  23. – „Hai dom’le, ce facea, el dadea prioritate sa efectueze un viraj peste linie dubla continuua, nu a omorat pe nimeni”
    – Hold my beer.

    00
  24. ala care a oprit ca retardul in drum avea macar semnalizare pe stanga sau avarii? ca eu nu vad niciuna in poza, mi se pare ca a oprit in mijlocul drumul doar pentru ca avea el treaba.

    00
  25. amandoi vinovati.

    duba e clar de ce.
    la autoturism se poate argumenta ca poate oprise justificat, s-a oprit motorul, trecea un pieton, blablabla. se vede clar in imagini ca nu avea nici cel mai vag motiv.

    problema nu ar fi existat daca acolo erau niste parapeti.

    00
    • Daca erau parapeti, nu mai oprea din motivew justificate? Logica?

      00
    • „Daca erau parapeti, nu mai oprea din motivew justificate? Logica?”

      Ala a oprit acolo ca sa faca stanga, in mod evident. Daca erau parapeti acolo nu mai avea de ce se opreasca, se ducea in &*^&^* ma-sii pana unde putea face stanga in siguranta, ca sa intoarca.

      00
  26. Prost oprit pe banda a doua care nu vede linia dubla continua, clar e de vina ala cu duba :)))

    Buei, nu vreti voi sa lasati permisele deoparte si sa apucati o bara de tramvai?

    00
  27. La cum il stiu eu pe Vali, ideea e simpla: daca toata lumea mergea pe banda 1, nu se intampla nimic acolo. Sau mai bine zis, daca toata lumea respecta niste reguli marunte, nu se ajungea la accident.

    00
  28. Totuși ăla cu duba cu ce viteza mergea, că sunt niște denivelări in Făgaras că la mai mult de 30/oră îți sare volanul din mina ?

    00
    • – este iesirea spre Sibiu recent renovata in still romanesc. pe banda 2 poti merge si cu 100 / cum se pare ca mergea si duba desi la max 100 m in spate e un giratoriu … tine-ti aproape ca vor mai fi accidente acolo

      – daca mergi pe banda 1 ai parte de niste guri de canal ca la noi inca nu s-a descoperit tehnologia aducerii la nivel fmm

      – pacat de copilul ala si sa speram ca va fi bine

      00
  29. Da, cred ca daca ar fi condus regulamentar – pe banda 1, accidentul putea fi evitat.

    Sper totusi ca acela sau aceia din masina lovita si de microbuz si de masina neagra (ce venea din sens opus) sa fi scapat cu rani usoare.

    00
  30. Vai de plm cat de multi terminati cretini sunteti pe aici! Boul ala s-a oprit sa faca stanga unde clar nu era voie . Si nu e voie fix din motivele pe care le vedem. Si voi continuati sa dati vina pe ala cu duba! Mi-ar fi greață sa fiu in trafic cu idioți ca voi!

    00
    • Presupui tu că s-a oprit să facă stânga. Mai există și posibilitatea de a i se strica motorul, sa i se facă rău la volan, etc
      Dar legal și dpdv al vinovăției ăla nu a încălcat linia de demarcație între sensuri iar cel din spate trebuia să mențină o distanta de siguranță TOCMAI pentru astfel de cazuri.
      Vezi cat de ușor te înjuri singur..
      Eu zic sa nu ieși tu in trafic că îl periclitezi mai rău.

    • a da. Ala cu duba nu are nici o vina. era pe intuneric rau si ceata si aliensi si nu a vazut masina oprita..

      00
    • Ciobi – el distanta a pastrat-o. Frana nu a calcat-o

      00
    • bine @ciobi, esti prieten cu bossul, deci nu pot sa iti dau manuta rosie.
      poate daca o sa fii avocatul jegului ala care a avut avc, zici tu, o sa castigi. da nu a incalcat bla bla. dar stim toti ca jegul ala care sper ca a murit din masina mica e de vina pentru tot. bravo, legal nu e , si daca mai traieste iiiieeeeei! bravo tie. frumoasa profesie ai!

      00
  31. bai, nu ma pot opri.
    cat de jegosi puteti sa fiti ca sa spuneti ca poate aia, aia. i-a murit motorul, a avut avc, whatever. e clar pentru toata lumea ca voia sa faca stanga pe linie dubla.
    ce cacat vorbiti?!?
    nu suntem in instanta aici ca sa gasim ceva ca sa ne scapam clientul. comentam un clip. aparent sunteti majoritatea ok cu ala care vrea el neaparat sa faca stanga. ca asa facea el si nu mai vrea sa faca inca 3 km pana unde sa intoarca. ca asa s-a nascut el, pe vremea lui, pentru 30 de ani acolo era voie sa intoarca.
    bravo.
    ce cretini!
    bravo, ciobi! o sa te caut daca intru la belele.

    00
    • cat de jegos poti să fii tu bă să iei apărarea ăluia cu duba care are după el treij de oameni și nu poate evita o mașina staționată pe un drum gol.

      00
    • „”Si nu e voie fix din motivele pe care le vedem.””

      și de unde știi care sunt motivele pentru care în codul rutier nu e voie să faci x?
      Care e motivul pentru care ești obligat să circuli pe banda 1 și să fii atent și să nu știu ce? Pentru că toți trebuie să ne facem treaba, nu putem să ne bazăm pe celălalt că va face și el ce trebuie la infinit, pentru că toți avem scăpări, dar e bine să fie cât mai rare și să nu aibă loc toate în același timp.

      și motivul pentru care ai linia continuă nu este pentru că vine un ciobi și te lovește din spate, pentru că asta SE POATE ÎNTÂMPLA FOARTE BINE ȘI CÂND AI VOIE SĂ FACI LA STÂNGA, ci pentru că în situația în care ai un flux de mașini continuu pe partea cealaltă nu vei avea niciodată ocazia să tai toate benzile. Dar nu tot timpul ai un flux continuu din sensul celălalt. De ce să mergi 3 km până la prima intersecție? Ca să creezi trafic degeaba?

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.